eitaa logo
دختر حوّا |
2.2هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
81 فایل
🔅دختر حوّا 🔸️تخصصی زن،خانواده و مسائل روز 🔹️ برای زنان تحول خواه 🔸️برای تحوّل زنان 🟢 دبیر اجرایی: @yamahdi_313_59 🟡دبیر علمی : @M_Fatemi1 معصومه فاطمی پژوهشگر،مدرس مطالعات زنان و خانواده 💬ارسال پیام ناشناس https://daigo.ir/secret/1740121468
مشاهده در ایتا
دانلود
دختر حوّا |
مرد حامله دیده بودید؟ شبکه نمایش فیلمی در مورد مرد حامله پخش کرده... فیلم شکار هیولا... برای اعت
پاسخ به سوال🔻🔻🔻 خیلی برام جالب بود، وقتی به بارداری یک مرد در فیلم شکار هیولا اعتراض کردیم که چرا از تلویزیون پخش شده؟ پیام های متعددی آمد که: 🔻برخی گفتن طنز بود، واقعی که نبود 🔻برخی گفتن تخیل بود، واقعی نبود 🔻برخی گفتن برای کودکان نبود برای بزرگسالان بود 🔻برخی گفتن بارداری دیگه چیزی بدی نیست و... ۱.چندین سال است، سینما غرب و شرق بر روی موضوع lgbtq+ سرمایه گذاری کرده است و فیلم هایی از طنز و تخیل تا واقع نمایی برای ترویج این فرهنگ قرار داده است. ۲. تخیل و طنز همیشه ابزار قبح شکنی و تغییر بوده است ۳. کوشش چندین ساله ای برای نمایش موفقیت باروری، زنان مردنما در رسانه ها صورت گرفته است و یکی از نتایج آن شکستن قبح باروری است. و قرار نیست فقط این قبح برای کودکان شکسته بشود بلکه برای بزرگسالان هم باید شکسته بشود. ۴. بعد از شکستن هنجارهای مرتبط با جنسیت، قدم بعدی ترویج باروی و والدگری برای افراد دارای اختلال جنسیتی است که با ادعای این که هر انسانی حق توالد و تناسل دارد و تمایل دارد فرزندی را بزرگ کند. والدگری را طلب کنند وه در غرب می کنند. ۵. همه چیز از جایی شروع می شود و این گونه فیلم ها با توجه به فرامتن آن می شود دریافت منشأ بیرونی دارد و فقط یک اتفاق ساده نیست https://eitaa.com/dokhtarehavva
♦️پشت به زین یا زین به پشت [بررسی موتور سوار زنان] 🔹این موضوع خارج از فضای رسانه‌ای از جهات متعددی قابل نقد و بررسی است. اولین سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اولویت این مطالبه تا چه حد است و چند درصد از جامعه‌ی زنان را به خود اختصاص می‌دهد؟ به فرض برطرف شدن موانع قانونی موتورسواری زنان تا چه اندازه به تبعات اجتماعی این تصمیم اندیشیده شده است؟ با توجه به این سخن رهبر انقلاب که « حق کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است» آیا در جامعه‌ای که از نظر ساختارهای اقتصادی گرفتار سیاست‌های نئولیبرالی و سرمایه‌داری است، بسترسازی برای پیک موتوری شدن زنان، می‌تواند تکریم زن محسوب شود یا به نفع لیبرال‌های سرمایه‌دار است؟ مگر نه این است که جریان سرمایه‌داری ید طولایی در ساخت نقش‌های کاذب اجتماعی برای زنان دارد و آنها را به سمت کالا شدن سوق می‌دهد. آیا پذیرش این موضوع، زنان را به پیک‌های ارزان‌قیمت رستوران‌ها، فست‌فودها و اسنپ موتوری بدل نمی‎کند؟ آیا چنین شغلی مناسب ویژگی‌های جسمی و روحی زن است یا آنها را به پادوهای زیردست مردان تبدیل می‌کند؟ موقعیتی که بر طبق بیانات رهبر انقلاب حالت تکبر زن در برابر نامحرم را از بین برده و تسلط مردانه بر او را به دنبال خواهد داشت. 🔸 ممکن است با این توجیه که «بخشی از زنان این شغل را پذیرفته‌اند، پس باید بستر را فراهم کرد» مواجهه شویم. اما در جواب به این توجیه، باید گفت کدام سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی زنان را به این وادی کشانده است؟ آیا بهتر نیست پای صحبت این زنان نشست و با طرح‌های اقتصادی صحیح و کارآفرینی درست آنها را به سمت بسترهایی هدایت کرد که هم کرامت آنها را حفظ کند و هم امنیتشان را؟ اما فارغ از بحث اشتغال، باید به این موضوع از منظر شرعی و فقهی هم نگریست؛ البته نه فقه فردی که فقه اجتماعی. وقتی نظام اسلامی در مواجهه با تکثرهای اجتماعی با ناسازگاری بین امیال و خواسته‌های مردم و احکام شرعی مواجهه می‌شود، فقه نظام چه پاسخی برای آن دارد؟ آیا برای تصویب این قانون هیچ پیوست تحلیلی در نظر گرفته شده است که با توجه به بستر کنونی جامعه که در خدمت کشف حجاب است، این قانون قرار است تکمیل‌کننده‌ی کدام پازل و پیش‌برنده‌ی اهداف کدام جریان فرهنگی باشد؟ این سوال وقتی جدی‌تر می‌شود که نیم نگاهی به تاریخ موج اول جنبش فمنیسم داشته باشیم. 🔹روزنامه گاردین در مقاله‌ای با عنوان «چگونه دوچرخه به نماد آزادی زنان تبدیل شد» می‌نویسد: « صد سال پیش، آلیس هاوکینز، به عنوان یکی از فمنیست‌های طرفدار حق رأی زنان، در اطراف شهر لستر انگلستان، سوار بر دوچرخه اقدام به تبلیغ جنبش حقوق زنان کرد. او به عنوان اولین بانویی که در این شهر جوراب شلواری پوشید، خشم عمومی را برانگیخت. در طول مبارزه برای به دست آوردن حق رای، دوچرخه نه تنها به یک ابزار، بلکه نمادی برای رهایی زنان تبدیل شد.» در واقع دوچرخه از یک سو ابزاری برای تغییر پوشش و رهایی زنان از لباس‌های بلند آن زمان بود و از سویی دیگر نمادی برای آزادی بیشتر. در ادامه‌ی همین مقاله نقل قولی از سوزان بی آنتونی، رهبر حقوق مدنی آمریکا در سال 1896آمده که می‌‌گوید: «من فکر می کنم [دوچرخه] بیش از هر چیز دیگری در دنیا برای رهایی زنان موثر بوده است. هر بار که زنی را با دوچرخه می‌بینم خوشحال می‌شوم. وقتی زن سوار بر دوچرخه می‌شود، به او احساس اعتماد به نفس و استقلال دست می‌دهد و به دوردست‌ها می‌رود. تصویری از زنانگی بی بند و بار و رها» ✍پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir| https://eitaa.com/dokhtarehavva
6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کشف حجاب یک شغل شده میدونستی؟ رویا حشمتی دوری کاری برای شرکتی در آمریکا میکرده ولی محکوم شد به... https://eitaa.com/dokhtarehavva
⛔️ آمار تکان‌دهنده از پورن! 🔻گزارش جهانی UNODC در سال ۲۰۲۲ بر اساس داده‌های ۱۵۵ کشور، ارزیابی جامعی از قاچاق انسان ارائه داده است. شایع‌ترین شکل قاچاق انسان استثمار جنسی است که ۷۹ درصد از کل قاچاق جهان را تشکیل می‌دهد و عمدتا زنان و دختران قربانی آن هستند. 🔻در ۳۰ درصد کشورهایی که داده‌های جنسیتی در مورد قاچاقچیان دارند، بیشترین سهم برای زنان و تقریبا ۲۰ درصد از همه قربانیان قاچاق در جهان را کودکان تشکیل می‌دهند. 🔻 رویدادهای بزرگ بین‌المللی مانند جام‌جهانی، فیفا ۲۰۱۸ و المپیک زمستانی سوچی ۲۰۱۴ در روسیه، به عنوان منابع مهمی برای قاچاق انسان بودند.   @MaX_Newspape https://eitaa.com/dokhtarehavva
چالش فمنیسم با تن فروشی برخی از فمنیست ها می گویند تن فروشی (کارگر جنسی) احترام به حقوق و آزادی فردی است و زن چنین حقی دارد. در مقابل برخی می گویند این موضوع ما را از هدف فمنیسم که آزادی زنان از بند فحشا و استثمار است، دور می کند و در تن فروشی زن همدلی را دریافت نمی کند... فمنیسم آیا باید به آزادی فردی اهمیت بدهد یا تابع جریان سرمایه داری تن فروشی و استثمار زنان باشد؟ هر پاسخ را انتخاب کنند باید آرمان های دیگر خود را زیر پا بگذارد ✍ معصومه فاطمی https://eitaa.com/dokhtarehavva
پویشی که این روزها در فضای مجازی به دنبال ابطال بخشنامه وزارت کشور درباره حجاب است و این بخش نامه را غیر قانونی می داند. این پویش ۳۰هزار امضا جمع کرده است... البته معیار جمع آوری امضا مشخص نیست https://eitaa.com/dokhtarehavva
از کار در خانه بزند، برای فعالیت اجتماعی سیاسی نان درآوردن مطلقا جزو وظایف زن نیست. آن جایی که زن می خواهد برود بیرون برای این که نان دربیاورد نه، همان در خانه بماند. نان درآوردن بر زن لازم نیست، بیخود زحمتش را به خودش ندهد، کارهایی دارد که معادل آن کار هست داخل خانه، خیلی هم مهم تر است. اما آن جایی که صحبت فعالیت اجتماعی است، صحبت جهاد در راه خداست، صحبت کار فرهنگی است، صحبت عرض کنم که حفظ پشت جبهه است، صحبت کارهای سیاسی گوناگون است، آن جا بله زن برود، آن جا تکلیف اوست، وظیفه اوست، بایستی هرچی هم می تواند اگر چنان چه آن کار کار واجبی هست از کار داخل خانه هم بزند، آن را محدود کند تا این که بتواند به آن کار اجتماعی و سیاسی اش برسد. رهبر انقلاب؛ ۶۳/۱۲/۴ https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e 🔅دخترحوا
کدام کشورها بیشترین تولید پورن کودکان را دارند؟؟ گزارش سازمان دیده بان در بریتانیا را بخوانید https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e
کی ها امروز خوشحال شدند ‌ از اسرائیل و چهره‌های ضدایرانی تا برخی سلبریتی ها از آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی خوشحال شدند. هم میهن و سازندگی با اسرائیل به فارسی یک صدا شدند. 🔹امروز رضا پهلوی و مسیح علی‌نژاد، نیلوفر حامدی و الهه محمدی را ۲ روزنامه‌نگار شجاع نامیدند و آزادی آنان را تبریک گفتند. 🔹در کنار این دو نفر چهره‌هایی چون رضا کیانیان، هومن سیدی، هانیه توسلی، وریا غفوری، طناز طباطبایی، تهمینه میلانی و سپیده رشنو با انتشار مطالبی از این دو خبرنگار حمایت کردند. 🔹این ۲ خبرنگار به اتهام همکاری با دولت آمریکا برای براندازی در دادگاه بدوی به ۷ و ۱۰ سال حبس محکوم شدند. 🔹همۀ این چهره‌ها پیش از این نیز در جریان فتنه پاییز گذشته با جریان ضدانقلاب هماهنگ عمل می‌کردند. https://eitaa.com/dokhtarehavva
مطالبات هیجانی و قشری برای زنان مطالبه ی گروه اندکی از زنان، به نام مطالبه ی زنان ، طرح شد و اجرا شد. بدون آنکه لزومی داشته باشد، بدون آنکه مراجع نظر موافق بدهند و بدون‌آنکه شرایط فرهنگی هموار بشود و حالا پس از چند سال معاون وزیر ورزش از عدم فرهنگ سازی مناسب برای حضور زنان در ورزشگاه سخن می گوید. قرار بود زنان، مردان را در این بستر تغییر بدهند یا زنان فرهنگِ، بی فرهنگ هواداری مردانه را غلیظ تر و شدید تر در خود هضم کنند؟؟. در سایر موضوعات مرتبط با زنان مثل موتور سواری همین داستان در حال شکل گیری است . مسئله آنجاست که ما ورود زنان به ورزشگاه یا موتور سواری زنان را بدون الزامات مدرن سازی زن ایرانی می بینیم. تصور میکنیم زن ایرانی می تواند این ها را داشته باشد ولی دچار چاله های غرب برای زنان نشود. تصور می‌کنیم می شود آنچه آنها می کنند ما با شکل و شمایل اسلامی اجرا کنیم. در حالی که توجه نمی کنیم آن گروهی که این مطالبات را دارند در هوای آزادی و برابری و عفاف زدائی تنفس می کنند. و این ها را مسئله زن ایرانی می بینند چون آمال و آرزوهای زن ایرانی را چیز دیگری می بینند. اقتضائات رشد زن ایرانی را چیز دیگری می دانند و... اگر ساختارهای اجرایی و فرهنگی و اسلامی برای هر مطالبه ای فراهم نشود برای زنان حل مسئله نمی کنیم بلکه ایجاد مسئله می کنیم فیلم بعدی را حتما ببینید(هرچند پیشاپیش از ادبیات این خانم ها عذرخواهی میکنم) ✍معصومه فاطمی https://eitaa.com/dokhtarehavva
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ملاک جدید ازدواج، زنان هوادار استقلال و پیروزی را ببینید... مسئله ورزشگاه رفتن زنان حل که نمیشه، این مشکل دو چندان هم میشه... 🔸یادداشت را بخوانید [باعرض عذرخواهی از کلماتی که استفاده میکنند] https://eitaa.com/dokhtarehavva