21.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت هشتم
◾️تأکید بر داروینیسم
◾️پذیرش فمینیسم به عنوان تنها راه دفاع از حقوق زن
◾️جودائیسم
◾️دنیاطلبی
◾️تقابل یهود با دین اسلام
📅 26 مهر 1397
#استاد_فرج_نژاد
#تمدن_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔴اسطوره در نظر اندیشمندان مسلمان
🔻در حکمت صدرالدین شیرازی، خدای یکتا، آفریننده جهان است و فرشتگان با اجازه وی در برخی مراحل، واسطههای فیض او هستند.
🔖حکمت صدرایی، اندیشه دئیسم را نمیپذیرد که خداوند، جهان را آفریده و کناری نشسته باشد و جهان خود به خود بچرخد. در بینش توحیدی خدایگان و الههها جایگاهی ندارند. تنها پروردگار یکتا خدای متعال است.
📌همچنین در اندیشه عقلانی اسلام امکان نیل به یقین و تحقق یقین، قطعی است و هست بودن وجود نیز یقینی است. در اندیشه صدرایی، ذات حق، وجود اصیل و جهان امکان، نماد حقیقی ذات باری است، نه وصفی و اعتباری؛ یعنی همه ذرات هستی را در تمام حالت ها نشانه جمال یا جلال حق می داند.
📍باور حکمت صدرایی ما را به این سمت رهنمود میکند که دانش پوزیتیویستی، مادی و امانیستی، از حق، بهرهای اندک بردهاند و همچنین، اسطورههای جهان باستان، التقاطی و شرک آمیزند و شبه اسطورههای عصر مدرن، لیبرال، سکولار و علم زدهاند. اسطوره های دوران پست مدرن نیز امانیستی، یهودی زده، صهیونیستی، پر از اباحهگری و شکاکیت پیچیده و سود محور هستند.
📕اسطوره های صهیونیستی سینما، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔴دشمنی سینمای غرب با حضرت عیسی(ع)
🔻در برخی فیلم های پروتستانی یا یهودی، مسیح، مردّد بین شیطان و خداست و حتّی در صف گنهکاران انتظار میکشد! مسیح نیز انسانی مانند سایرین و حتی کمی عقب تر از یک فرد معمولی غربی است؛ دیگران معتقدند که وی خداست و پسر خدا؛ ولی معلوم نیست که اساساً وی آسمانی باشد.
🔸حتی در فیلمی مانند «ژان دارک»، اثر لوک بسون، در انتهای فیلم مخاطب درباره قهرمانی که به اسم مسیح جنگهای متعددی را راهبری کرده است، به تردید جدی میافتد که آیا وی با خدا رابطه داشته یا شیطان؟ آیا بهراستی تشویق به جنگ و کشتار بیش از اندازه، توسط قهرمان مونث فیلم، حاصل وحی الهی بوده است یا القای شیطانی!
🔺به نظر لازم است در مبانی و اعتقادات چند قرن گذشته اروپائیان و مدرنیته، تأمل دوبارهای داشته باشیم که چرا نگاهی چنین سخیف به مسیح و قهرمانان متأثر از وی، در فیلمهای هالیوودی امروزین، روا دانسته میشود و حتی چنین فیلمهایی که گاهی مورد اعتراض بسیاری از متدینین سنتی قرار گرفتهاند، به عنوان بهترین آثار دینی جایزه میگیرند!
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 53، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت نهم
◾️دنیاطلبی
◾️یونانگرایی
◾️مصرزدگی
◾️مسیحاگرایی
◾️منجیگرایی یهودی
◾️تأثیر عرفان یهود در مدرنیته
📅 26 مهر 1397
#استاد_فرج_نژاد
#تمدن_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📘مدرنیته و تغییر نگاه به انسان، خدا و جهان
💎بلاشک باید در نظر داشت روح اومانیستی جهان پس از رنسانس، باعث شد، انسان در جایگاه خدا قرار گیرد و با اصالت ذهن انسان، بشر به سمت نسبیگرایی مطلق رفته و «قراردار اجتماعی» یا «وجدان جمعی» یا «قدرت مسلط» و چماق قویترس بتواند جایگاه حقیقت را تصرف کند.
🔹پس از مدرنیته، در تعاریف فیلسوفان و جامعه شناسان مدرن، انسانها نمیتوانند به عروةالوثقای حق و صراط مستقیم الهی چنگ زنند و دعا کنند یا از شر شیطان، به خدای حکیم پناه ببرند!
🌀بعد از مدرینته، انسان مادی، اصالت پیدا میکند؛ چون شأن و رتبه همه انسانها همانند یکدیگر است و خیرالبشری برای هدایت بقیه به سوی آرمانهای الهی و آسمانی، وجود ندارد، پس همه انسانها اصالت دارند و لذا برای رفع تزاحم و اختلاف میان انسانها، باید قوانین قراردادی صرف را به رسمیت شناخت، تا اراده آزاد انسانها با یکدیگر تزاحم پیدا نکند!
🔊نسبی گرایی، از ژرفای مدرنیته فریاد میزند و طبیعی است به دلیل ذات مادی مدرنیته باید برخی اندیشهسازان مدرن، متافیزیک غیرعینی را غیرقابل فهم، ترجمه کنند و امر قدسی فقط را به مثابه قرارداد اجتماعی یا پذیرش وجدان جامعه تلقی کنند، نه اینکه قدوسیت را از صفات آفریدگار حاضر در عالم به حساب آورند.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 54، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
14.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️شب جمعهای نثار روح استاد معظم و خانواده محترم ایشان فاتحهای ختم کنیم.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📙تفاوت سینمای دینی در نگاه مسیحیت و یهود با نگاه اسلام
✴️امر دینی و قدسی در سینمای مسیحی و یهودی، با امر دینی و قدسی در سینمای اسلامی متفاوت است. مسیحیت و یهودیت امروزین، متأثر از فضای اسطورهای و افسانههای میترائی، رومی، یونانی، بابلی است و عناصر تحریف شده ای چون تثلیث (سه گانه گرایی)، گناه ذاتی انسان، انسان - خدایی، تصلیب مسیح، شرگرایی و شرک خفی یا جلی در آن دیده میشود که این امور از منظر قرآن، به عنوان محور امور قدسی مسلمین، پذیرفته نیست.
🔔از منظر قرآنی - اسلامی، سینمایی که در قالب دین، به این امور غیردینی میپردازد، هر چند از منظر مسیحیان و یهودیان، سنتگرا یا دینی باشد، ابزار پخش خرافات، اساطیر و باطیل است و سینمای قدسی و دینی نمیتواند باشد.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 59، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
10.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت دهم
◾️مسیحیت ممزوج با یهودیت
◾️بسط مدرنیته در عالم
◾️پروتستانیزم در عالم
◾️تأثیر یهودی گری در فرهنگ غرب
◾️فیلم سازی یهودیان لیبرال
📅 26 مهر 1397
#استاد_فرج_نژاد
#تمدن_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📘فالوور یا تحلیلگر؟!
💠هر فردی که مخاطب رسانههاست، باید تحلیلگری حداقلی نیز باشد تا از پوسته صنایع فرهنگی و رسانههای غربی، به عمق غرب و اهداف استثماری آن پی ببرد.
🌐با چنین برنامهای، هجوم رسانهای دشمن، حتی در اوج قوت، تبدیل به ضدّ خود خواهد شد و برای جامعه بیداریبخشی و رسواکنندگی خواهد داشت.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 66، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📙فرم زدگی افراطی در سینمای غرب
🔸بعد از مدرنیته و سکولار شدن انسان غربی - مبتنی بر اندیشه جدایی حوزه عقل و متافیزیک و هنر که کانت در سه کتاب معروفش «نقد عقل نظری» و «نقد علم عملی» و «نقد قوه حکم» بیان داشت - برخی منتقدین ادبی به سمت یکی دانستن فرم و صورت اثر هنری و حتی نفی محتوای اثر هنری رفتند؛ فرمگرایی به سبکی رایج در ادبیات و هنر تبدیل شد.
🔸ولی برای ما که نقدهای کانت بر عقل نظری، عملی و قوه حکم، را کامل نمیدانیم و حتی مخدوش میدانیم؛ هیچ الزامی وجود ندارد که فرمگرایی و تکنیک زدگی افراطی را بپذیریم و روح خود را در بند تکنیک محصور کنیم و از معنا، مبنا و تأثیرشناسی اثر هنری باز بمانیم.
🔸دیگران میتوانند خود را در فهم برخی نکات تکنیکی و فرمی فیلمها محدود کنند، ولی حق ندارند که برای همه محققین سینما و منتقدان، که غایات و دغدغههای مختلفی دارند، تعیین تکلیف کنند.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 69، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔴بستر سینمای غرب
🔻زیست بوم تهیهکنندگان و کارگردانان انیمیشنها و فیلمهای مطرح هالیوودی، مسیحیت و یهودیت امروزی است که در واقع جهان خلق فیلمها و آثار پویانمایی شاخص غرب است.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 113، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad