eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
618 ویدیو
66 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹بچه های مناطق محروم چه باید بکنند؟ کشاورزی یا گفتگو درباره آزادی؟ 🔻گفتم اینجا هم بماند ✍ @m_amin_rezai
🔴 تاملی بر سخنان روز گذشته علامه جوادی‌آملی [ نام مردم را نمی‌شود بی‌وضو آورد ] ✅ اسلام منهای جمهوریت 🔹حضرت امیر(ع) به مالک اشتر می‌نویسند: ‌ای مالک! می‌دانی همان‌طور که نماز ستون دین است، این مردم هم ستون دین هستند؟ با این مردم نمی‌شود بد برخورد کرد و نام‌شان را نمی‌شود بی‌وضو آورد.  🔸این جملات را آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی روز گذشته در دیدار آقای رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب مردم اظهار داشت. این سخنان تاکید دوباره‌ای بر اهمیت مساله جمهوریت در هرم اندیشه اسلامی و تلنگر دوباره‌ای به نخبگان و مسؤولان جامعه بود. جمهوریت در اسلام یک تاکتیک نیست، بلکه ریشه در حقیقت دارد؛ حقیقتی که را به مقبولیت مردمی گره می‌زند؛ همان‌گونه که رهبر حکیم انقلاب فرموده‌اند: «مشروعیت ولایت و حکومت به بیعت مردم وابسته است». 🔹حتی ولایت به معنی الهی آن اگر چه انتصابی است ولی تحقق آن روی زمین با پذیرش و حضور مردم رقم می‌خورد، لذا وقتی با حضرت امیر همراهی نمی‌کنند، به جای قیام به سیف و غلبه با زور، به خاطر مصلحت اسلام و منفعت همان مردم سکوت اختیار می‌کند. حضرت علی(ع) قادر است خود را بر مردم به زور تحمیل کند اما می‌فرماید: «لَنَا حَقٌّ، فَإِنْ أُعْطِینَاهُ، وَ إِلَّا رَکِبْنَا أَعْجَازَ الْإِبِلِ» ما را حقى است که اگر آن را به ما دادند، بگیریم و اگر ندادند، بر شتر سوار مى‌شویم و آن را رها می‌کنیم. 🔸تمام این تذکرات هشدارباشی است که جمهوری اسلامی که ریشه در مترقی‌ترین اندیشه‌های دینی دارد، از گزند متحجران و قائلان به اصالت قدرت مصون بماند. اسلام این 2 گروه، « » است که در مقابل آن ایده اسلام ناب حضرت امام خمینی مطرح است؛ امامی که مردم ایران را اینگونه توصیف می‌کردند: «من با جرأت مدعی هستم ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی‌(ع) می‌باشند».  🔹اگر امروز حکیمی بزرگ می‌گوید نام مردم را نمی‌توان بدون وضو بر زبان آورد، این باور، ریشه در حقیقت و متن اسلام دارد، چرا که نماز ستون عبادیات اسلام است و مردم ستون اجتماعیات آن هستند؛ خروجی این باور در کلام رهبر معظم انقلاب این است: «ما از اول انقلاب تا امروز هر وقتی هر کاری را محول به مردم کردیم، آن کار پیش رفته است؛ هر‌کاری را انحصاری در اختیار مسؤولان و رؤسا و مانند اینها قرار دادیم، کار متوقف مانده است. نمی‌گوییم حالا همیشه هم متوقف مانده اما غالبا یا متوقف یا کند شده‌ است». ✍ 🔻یادداشت صفحه اول وطن امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۰ http://www.vatanemrooz.ir @m_amin_rezai
🔻روزی ده بار هم تاکید کنیم بر اهمیت گزافه گویی نکردیم. اگر قرار بود حکومتی صرفا با نیروهای امنیتی حفظ شود خب ساواک، شهربانی، رکن دوم و‌....رژیم پهلوی را حفظ می کردند. حقیقت این است جز هیچ راهی نداریم. رضایت مردم هم عامل مشروعیت است هم عامل بقا جمهوری اسلامی. ✍ @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🔻روزی ده بار هم تاکید کنیم بر اهمیت #جمهوریت گزافه گویی نکردیم. اگر قرار بود حکومتی صرفا با نیروهای
‍ 🔻 روزی ده بار هم تاکید کنیم بر اهمیت گزافه گویی نکردیم. اگر قرار بود حکومتی صرفا با نیروهای امنیتی حفظ شود خب ساواک، شهربانی، رکن دوم و‌....رژیم پهلوی را حفظ می کردند. حقیقت این است جز هیچ راهی نداریم. رضایت مردم هم عامل مشروعیت است هم عامل بقا جمهوری اسلامی. eitaa.com/m_amin_rezai/2487 🔻برای بحث بازخوانی این چند جمله از امامین انقلاب مساله را بهتر مشخص میکند و البته فاصله معنی دار نگاه بعضی از مسئولین، حزب اللهی ها و وضع موجود با این حرفها به خوبی روشن میشود سؤال: ‌‏[‌‏شما تصریح فرموده اید که راغب ایجاد حکومت اسلامی‌‎ ‌‏هستید، همانند حکومتی که در ایام علی ع وجود‌‎ ‌‏داشت. آیا معنی آن این است که به هنگام سقوط خاندان پهلوی،‌‎ ‌‏حکومت خلافت اسلامی را برپا خواهید داشت؟‌‏]‏ ♦️‌‏امام خمینی:حکومت «جمهوری اسلامی» مورد نظر ما از رویۀ پیامبر‌‎ ‌‏اکرم (ص) و امام علی ـ علیه السلام ـ الهام خواهد گرفت و متکی به‌‎ ‌‏آرای عمومی ملت خواهد بود و شکل حکومت با مراجعه به آرای‌‎ ‌‏ملت تعیین خواهد گردید.(33)‏ ‌‏15 / 8 / 57‏ ♦️امام خمینی ره: «ما تابع آراى ملت هستیم. ملت ما هر طور رأى داد ما هم از آنها تبعیت مى‏کنیم. ما حق نداریم. خداى تبارک و تعالى به ما حق نداده است، پیغمبر اسلام به ما حق نداده است که ما به ملتمان یک چیزى را تحمیل بکنیم‏.» (صحیفه امام، ج‏11، ص: 34) ♦️رهبر انقلاب: مخالفان حاکمیّت مردمی، یعنی مردم‌سالاری هم باز دو جبهه بودند: یک جبهه لیبرال‌های سکولار بودند که معتقد به مردم‌سالاری بودند، منتها میگفتند مردم‌سالاری به دین اصلاً ربطی ندارد، اصلاً در عرصه‌ی جمهوریّت و مردم‌سالاری باید لیبرال‌ها، مردان فن‌سالار و به تعبیر خودشان تکنوکرات، بیایند وارد بشوند؛ بنابراین مردم‌سالاری دینی، و جمهوری اسلامی، بی‌معنی است؛ پس با بخش جمهوری اینها مخالف بودند. یک عدّه هم کسانی بودند که باز معتقد به دین بودند، [منتها] میگفتند آقا حاکمیّت دین به مردم ربطی ندارد، چه‌کاره هستند، باید دین حکومت بکند، حاکمیّت بکند؛ اینها هم یک عدّه‌ای بودند که حالا نمونه‌های این نظر دوّم را این اواخر به شکل افراطی‌اش در این حضرات ملاحظه کردید که اینها به‌اصطلاح به خیال خودشان معتقد به حاکمیّت دین بودند، منتها مردم را هیچ‌کاره میدانستند. ♦️رهبر انقلاب: امام با توکّل به خدا، با ایمان به مردم و با استناد به آن معرفت عمیقی که از دین داشت، محکم ایستاد و این نظریّه را پیش برد و این نوآوری بزرگ را در محیط جامعه تحقّق بخشید. خب من این را باید حتماً کوتاه عرض بکنم که این یک استنباط عالمانه است، این یک امر احساساتی نیست؛ اینکه دین باید حاکمیّت کند و در این حاکمیّت باید حضور داشته باشند، یعنی مردم‌سالاری دینی، این از برمی‌آید ۱۴/۳/۱۴۰۰ ✍ @m_amin_rezai
🔻ده عکس نوشته از جملات امام و رهبرانقلاب درباره مقوله جمهوریت 🔹این جملات را بخوانید و مقایسه کنید با بعضی اهل اندیشه و مدعیان انقلابی که به بهانه های مختلف من جمله ولایت مداری جایگاه جمهوریت را تضعیف می کنند. مردم در اندیشه و عملکردشان هیچ جایگاهی ندارند. برخوردشان با این امر مهم نیز به صورت مقطعی و تاکتیکی است! ✍ @m_amin_rezai