eitaa logo
زن به روایت سوم
276 دنبال‌کننده
192 عکس
0 ویدیو
0 فایل
درباره زنان و جایگاه اساسی آنها در خانواده و جامعه در نگاه انقلاب اسلامی و رهبران آن
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا باید حجاب و عفاف را رعایت کرد❓ 🌱۱.حجاب و عفاف باعث سالم ماندن محیط و برقراری امنیت برای زن و مرد است و در سایه این امنیت زن و مرد می‌توانند به تحصیل و اشتغال و فعالیت سیاسی و اجتماعی بپردازند. برداشتن حجاب مقدمه‌ای برای برداشتن عفت و حیا در جامعه اسلامی و سرگرم‌کردن زن و مرد به عامل بسیار قوی نیروی جنسی است تا به این وسیله مرد و زن از همه کارهای دیگر بمانند. 🌱۲.عفت وسیله تعالی و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران و مایه احترام و شخصیت او حتی در چشم مردان شهوت‌ران و بی‌بندوبار است. عفت مخصوص زنان نیست بلکه مردان نیز باید عفیف باشند ولی از آنجایی که در جامعه مرد با قدرت جسمانی می‌تواند به زن تعدی ، تجاوز و ظلم کند و برخلاف، لذا روی عفت زن بیشتر تأکید شده است. خودنمایی و جلوه فروشی یک لحظه است؛ ولی آثار سوء آن برای جامعه، اخلاق و سیاست ماندگار است؛ اما حجاب اگرچه با سختی همراه باشد ولی آثار عمیق و ماندگاری دارد. 🌱۳. پاسداری از خانواده یکی دیگر از دلایل لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه است. اسلام برای خانواده اهمیت زیادی قائل است و برای ممانعت از تزلزل بنیان خانواده رعایت ضوابط و حدومرزها را در محیط جامعه لازم و ضروری می‌داند‌ اسلام با هدف تأمین خوشبختی و پیشرفت زندگی زن و مرد بر روی عدم اختلاط زن و مرد تأکید می‌کند. این محدودیت‌ها نه به خاطر اهانت به زن نه به خاطر اهانت به زن، نه به خاطر مخالفت با تمتع جنسی، نه به خاطر سرکوب‌کردن غرایز بلکه دقیقاً برعکس برای این است که زن و مرد بتوانند از محیط سالم خانواده استفاده کنند وضع شده است.(ره‌نامه ۳۴، ص ۵۲) @revayat_sevom
🌻موضوع حجاب در اسلام به منظور تحقیر زن یا حبس یا بزرگداشت و تمجید بیش از حد او صورت نگرفته است، بلکه ✨حجاب✨ 🌿سلاح زن در جلوگیری از طغیان جنبه‌ی زنانگی اوست، تا مبادا این جنبه‌ی زن بر دیگر توانایی‌های او غلبه کند. این مقصود در آیات قرآنی، که زنان را از نرمش در سخن گفتن یا پای کوفتن به هنگام راه رفتن یا زینت‌نمایی باز می‌دارد، به خوبی روشنی آشکار شده است. آیات قرآنی در این باره بسیار است که برخی از آن‌ها را در اینجا ذکر می‌کنیم: ☘پس به نرمی سخن مگویید تا آن مرد که در قلب او مرضی است به طمع افت(احزاب، 32) ☘و نیز چنان پای بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده‌اند دانسته شود.(نور، 31) ☘چنان که در زمان پیشین جاهلیت می‌کردند، زینت‌های خود را آشکار مکنید. (احزاب، 33) حقیقت این است که آشکار کردن زیبایی‌های زن به طغیان و سرکشی جنبه‌ی زنانگی بر وجود زن منجر می‌شود و زن را تنها به یک تابلوی هنری بدل می‌سازد؛ که این مسئله تحقیر زن و انکار استعداد و توانمندی‌های اوست و باعث از بین رفتن عمر و وقت و فرصت‌های گران‌بهای او می‌شود. خصوصاً این مسئله به محرومیت زن و جامعه از ایفای درست وظیفه مادری او می‌انجامد. 🔹زن و چالش‌های جامعه؛ امام موسی صدر، ص 23. @revayat_sevom
💥بعنوان یک زن؛ از چه فشارهایی باید «رهایی» یابیم؟ از دورترین قرن‌ها، سلطه مرد زن را در بند کرد و جهت معین و مشخصی را بر او تحمیل کرد. زن در گذشته: خدمتگزار منزل و ابزاری برای تولید مثل بوده است😶. اما امروزه: نماد زنانگی است. این پیروزی ظاهری، چقدر اسفبار است! مرد امروز غیرمستقیم از راه کتاب‌ها و ابزارهای مختلف رسانه‌ای و مد و دیگر عرصه‌های زندگی اجتماعی می‌کوشد تا زن را نماد تحریک جنسی قرار دهد و نقش او را به بعد جنسی منحصر کند😴. به تعبیر دیگر: 💨زن در گذشته به حساب نمی‌آمد و امروز نیز هیچ چیز نیست. بنابراین «رهایی زن» از این وضعیت امری ضروری است: پیروزی زن باید از طریق پشت سر نهادن عقب ماندگی تحقق یابد و بر زن لازم است بار تعهدات اجتماعی و ملی و خانوادگی و انسانی‌اش را بر دوش کشد. 🔹زن و چالش‌های جامعه؛ امام موسی صدر، ص 116. @revayat_sevom
☄از چه چیزی باید رهایی یابیم؟ رهایی بزرگ، رهایی مرد و زن از خودخواهی و خودپرستی است. 💥انسان زنده به تنهایی در عرصه‌ی هستی زندگی نمی‌کند. او بخش جدانشدنی از جامعه است و از طریق خوراک و فرهنگ و تمدن و حتی هوایی که تنفس می‌کند با جامعه مرتبط است. 💥مرزهای وجود من فقط با سر و پای من مرتبط نیست. بلکه از حدود شخصی‌ام فراتر است. من در عرصه زندگی تنها نیستم و نمی‌توانم هر کاری را که می‌خواهم انجام دهم. 💥فردگرایی و منفی بافی؛ نباید غلبه یابد. بر من لازم است تا از خودپرستی‌ها رهایی یابم. رهایی از خودپرستی بزرگ‌ترین مبنا و بلکه به تعبیر دین جهاد اکبر است. از این رو، هرگونه رهایی ممکن است. ☘زن و چالش‌های جامعه؛ امام موسی صدر، ص 116 این نگاه «خودپرستی» یا به تعبیر دیگر جنس‌پرستی را می‌توان در گفته‌ها و نظریه‌های فیلسوفان غرب همچون «شوپنهاور» به وضوح مشاهده کرد: ⛔️زنان کودک صفت، سبکسر و کوته نظر؛ در یک کلام، در سراسر زندگی، کودکانی بزرگ جثه‌اند چیزی میان کودک و انسان بالغ، یعنی بین یک کودک و یک مرد تمام و کمال. ⛔️ضعف زنان تنها به قوه‌ی استدلال آنان ختم نمی‌شود، بلکه ایشان در هنر و موسیقی نیز نسبت به مردان هیچ‌گونه استعداد حقیقی ندارند؛ شاهد این مدعا این است که حتی باهوش‌ترین ایشان نتوانسته یک شاهکار هنری خلق کند. ⛔️ضعف قوه استدلال در زن سبب می‌شود که او هیچ درکی از «عدالت» نداشته باشد. ⛔️کوته نظری و محدود بودن افق دید زن به دلیل ضعف قوه استدلال اوست. برعکس، مرد دارای قوه تفکر قوی است و به همین دلیل دور اندیش است. @revayat_sevom
🦋☘ مادری ☘🦋 کودک 🦋در لحظه نخست زندگی؛ مادرش را در برابر خود می‌یابد. برای او: 🌷مادر همچون پنجره‌ای است که رو به دنیا باز می‌شود و همچون چشمی که با آن هستی را می‌کاود. بر پایه شخصیت مادر است که بینش راهبردی و عواطف اصیل کودک و مفهوم هرچیز در طبیعت و فراتر از آن برای کودک شکل می‌گیرد. 🌱وقتی کودک دریابد مادرش در مادری کردن بی‌حد و مرز است، 🌱در نگهداری کردن از او فداکاری می‌کند، در دهش و بخشندگی، ذوب شده است و به خاطر کودکش، خود و خواسته‌هایش را نادیده می‌گیرد، این موجود نوپا، این کودک، انسانی جدید می‌شود که به خدای مطلق و بی‌انتها و ارزش‌های والا ایمان دارد و این ایمان در عقل و دلاو ریشه دوانده است، چون با چنین مادری و نیز با ارزش‌ها و جامعه‌ای که چنین مادری نماد آن است، در ارتباط بوده است. اگر مادر اینگونه نباشد😢 🌪کودک احساس می‌کند که دهش و بخشندگی مادر محدود است و خدمت‌های مادرانه او، ساعت‌های مشخصی دارد 🌪 اگر بخشی از توانش را برای کار دیگری صرف کند یا اینکه همه توان خود را صرف امور شخصی کند و دستمزدی به دیگری دهد تا به جای او از کودک نگهداری کند،وقتی کودک مادر خود را اینگونه بیابد، شکی نیست که به گونه‌ای دیگر شکل می‌گیرد، به طوری که به ارزش‌ها و آرمان‌هایی که اصلاً آنها را درک نکرده است، ایمان نمی‌آورد و اگر هم ایمان بیاورد سطحی خواهد بود هرچند مربیان او بسیار تلاش کنند. 🔹زن و چالش‌های جامعه؛ امام موسی صدر، ص 161 @revayat_sevom
قداست ازدواج💞 شوپنهاور فیلسوف صاحب نام غرب 💔عشق فریب طبیعت است. ازدواج مایه فرسودگی عشق و رفع اشتباه و فریب است. غریزه باعث می‌شود که انسان تولید مثل کند و این امر مواقع تازه برای رنج بردن و مرگ ایجاد می‌کند. 🔸🔸🔸 این در حالی است که در پرتو قرآن و معارف دینی تصویری زیبا و مطابق با آفرینش از پیوند زناشویی و دیدگاه دین در این باره ارائه شده است: از نظر شهید مطهری: 💖در اسلام کوچک‌ترین اشاره‌ای به پلیدی علاقه جنسی و آثار ناشی از آن نشده است، اسلام مساعی خود را برای تنظیم این علاقه بکار برده است. از نظر اسلام،علاقه جنسی نه تنها با معنویت و روحانیت منافات ندارد بلکه جزء خوی و خلق انبیاء است. امام موسی صدر: 💝من بعنوان یک مسلمان ازدواج را حقیقتی معنوی نمی‌دانم ولی می‌گویم ازدواج امری مقدس است و قداست دارد. قداست یعنی عبادت. 🌟قداست ازدواج یعنی:🌟 ازدواج برتر و بالاتر از همه‌ی بنیان‌ها و ساختارهای جهان است. بالاتر از مسجد، بالاتر از مدرسه و ... ازدواج بنیانی شمرده شده است که قداست آن از قداست همه‌ی بنیان‌های اجتماعی برتر و بالاتر است. 🔹زن و چالش‌های جامعه؛ امام موسی صدر، ص 124 @revayat_sevom
دختران سرزمینمبیایید جامعه‌ای بهتر بسازیم با به چالش کشیدن گذشته و حال👌 👈برای این کار به اصالت داشتن در حرکت نیاز داریم. 👁این درحالی است که برای ما توطئه چیده‌اند تا آن را منحرف کنند. آنها در برابر شما دو راه قرار داده‌اند: راه اوّل: محافظت است. ⬅️زنان را در خانه زندانی و مشارکت زن را در ساختن جامعه فلج کنند. راه دوّم: مشارکت در زندگی اجتماعی است. ⬅️این مشارکت بدون هیچ رعایت و مراقبتی ترسیم شده است. به گونه‌ای که وقتی زن به میدان جنگ، یا مدرسه، یا بازار می‌رود، گویا به سالن نمایش لباس می‌رود. این حالت، عمر و وقت شما را می‌گیرد و حقیقت شما را خدشه دار می‌کند. توطئه‌ای بر ضد زندگی شماست. اما شما در مسیر جدید گام نهاده‌اید:💥 چرا که دین شما دین «به چالش کشیدن» است. دین حرکت پیوسته و آرمانگرایی همیشگی است. ⚡️در این دوره برای شما کافی نیست که فقط مادرانی شایسته باشید. در چنین شرایطی بیش از زن عادی در شرایط عادی؛ 🌟باید کارآمدی داشته باشید. باید تلاش خود را چندین برابر کنید... برای حرکت در مسیر جدید: ❌نه تسلیم شدن در برابر مُد ❌و نه عقب نشینی در برابر چالش‌های تبلیغاتی و تجاری جهانی. 📘زن و چالش‌های جامعه؛ امام موسی صدر، ص 86 @revayat_sevom
ای دختران مسلمان ☀️باید راه تازه‌ای در پیش بگیرید از شما می‌خواهم اصالت خود را حفظ کنید، خودتان را گم نکنید. زن غربی 🌪🌪 ✔️از بارهایی که بر دوش اوست، خسته شده است. ✔️او آرزو دارد از استعمار سیاهی که بر زندگی او تسلط یافته، راهی پیدا کند. این استعمار زن غربی را وامی‌دارد ساعت‌ها به خودش و لباسش و گیسوانش مشغول باشد. ✔️مگر زن تا چند سال می‌تواند با ظاهری زیبا و جذاب جلوه کند؟ نه قبل از آن زیباست و نه بعد از آن زیبا خواهد بود. 👈اگر قبول ندارید که وجود زن تابلوی هنری است❗️ 💫برای خودتان راهی نو در پیش بگیرید و اصالت خودتان را حفظ کنید، وقار و اصالت خودتان را حفظ کنید. وارد میدان نبرد در برابر دشمن و برای ساختن جامعه شوید. پیامبرص شما خوانده شد تا شب‌ها با خدا در ارتباط باشد: «ای پیامبر! ای محمد بن عبدالله! باید شب هنگام دست به دامان خدا شوی و از او یاری بخواهی و از قدرت و ایمان او توشه برگیری(مزمل:2.3) ای دختران⚡️⚡️ کارهای زیادی در پیش دارید. پس، از ایمان توشه بگیرید و از خدا یاری بجویید و بر او توکل کنید که او با شماست. 📗زن و چالش‌های جامعه؛ امام موسی صدر، ص 86 @revayat_sevom
🔥در حکومت پهلوی، دختران را به عنوان «دختر نمونه» و «دختر شایسته»، از آغوش گرم و عفیف خانواده‌ها بیرون می‌کشیدند و در منجلاب فساد فرو میکردند. 🔥 در چنین جامعه‌ای که جلوی تحصیلات زنان گرفته شود، جلوی اشتغال زنان به کارهای متناسب گرفته شود، جلوی خدمت‌رسانی زنان یا خدمت‌رسانی به زنان گرفته شود و نیز در جایی که زن تحقیر شود. حق زن ضایع می‌شود. 🌟 اما در جامعه امروز چنین چیزی نیست برخلاف آنچه بر سر دختران شایسته می آمد ما دخترانی در داخل ایران و خارج از ایران داشته‌ایم که با یک تربیت درست خانواده به فردی بزرگ تبدیل شده است. (برگرفته از بیانات در دیدار گروهی از خواهران پرستار به مناسبت ولایت حضرت زینب در ۲۰ مهر ۱۳۷۳ ) 👈یک زن جوانِ شجاعِ عالمِ متفکّرِ هنرمندی به نام خانم «بنت‌الهدی» - خواهر شهید صدر - توانست تاریخی را تحت تأثیر خود قرار دهد، توانست در عراقِ مظلوم نقش ایفا کند؛ البته به شهادت هم رسید. عظمت زنی مثل بنت‌الهدی، از هیچیک از مردان شجاع و بزرگ کمتر نیست. حرکت او، حرکتی زنانه بود؛ حرکت آن مردان، حرکتی مردانه است؛ اما هر دو حرکت، حرکت تکاملی و حاکی از عظمت شخصیت و درخشش جوهر و ذات انسان است. این‌گونه زنهایی را باید تربیت کرد و پرورش داد. (۳۰ مهر ۱۳۷۳، بیانات در دیدار جمعی از زنان) @revayat_sevom
🌿زن مسلمان انقلابی از یک‌سو ثابت کرده است که یک زن می‌تواند با رعایت اخلاق و شرع، پیشرفت کند و به مدارج عالی علمی برسد و به آرمان یک تمدن بزرگ جهانی فکر کند و از دگر سو در بحث خانواده، فرزندآوری و تربیت نسل نیز به‌عنوان مهمترین عنصر خانواده نقش ایفا کند. 🌿 رهبر معظم انقلاب درباره رشد اجتماعی زن می‌فرماید:" حقیقت مسئله این است که زن با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدّن غرب زده... غیر از مجموع حرکت جمهوری اسلامی، بخصوص زن ایرانی یکی از مهم‌ترین ضربه‌ها را به داعیه‌های غربی و دروغهای غربی وارد کرده [است]... اینها سالها است ــ دویست سال است ــ که می‌گویند؛ زن اگر چنانچه از قیود اخلاقی و شرعی و مانند این چیزها رها نشود نمی‌تواند پیشرفت کند، نمی‌تواند به مقامات عالی علمی و سیاسی و اجتماعی و غیره برسد؛.. شرط رسیدن زن به رتبه‌های بالای اجتماعی و سیاسی و غیره این است که این قیود اخلاقی را رها کند...(۵ مرداد ۱۴۰۱، بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور) 🌿بدین‌ترتیب در بررسی نقش اجتماعی و سیاسی، نه‌فقط در دوران خیزش انقلاب بلکه در دوران پساانقلاب، زنان به‌منزله عاملان و حاملان ارزش‌های فرهنگی انقلاب در کانون توجه قرار گرفته‌اند و از کنشگران اصلی فرهنگ‌ساز و تمدن‌آفرین اسلامی محسوب می‌شوند. 🌿 و از بُعد خانواده به‌عنوان همسر و مادر بزرگترین قدم‌ها را در موضوع خانواده‌ی تمدن‌ساز و تربیت نسل برداشته‌اند و این یعنی زنان مسلمان انقلابی در خط مقدم ضربه به تمدن غرب هستند. @revayat_sevom
رهبر معظم انقلاب درباره موفقیت زنان در محیط خانواده می‌فرمایند: 🌷«زن در محیط اسلامی 👈رشد علمی می‌کند، 👈 رشد شخصیتی می‌کند، 👈 رشد اخلاقی می‌کند، 👈 رشد سیاسی می‌کند، 👈 در اساسی‌ترین مسائل اجتماعی در صفوف مقدم قرار می‌گیرد، 👈 درعین‌حال زن باقی می‌ماند. ✨ زن بودن، برای زن یک نقطه‌ امتیاز است، یک نقطه‌ افتخار است. ❌ این افتخاری نیست برای زن که او را از محیط زنانه، از خصوصیات زنانه، از اخلاق زنانه دور کنیم. خانه‌داری را، فرزند‌داری را، شوهرداری را ننگ او به حساب بیاوریم. 😡فرهنگ غربی خانواده را متلاشی کرد. امروز یکی از مشکلات بزرگ دنیای غرب، متلاشی شدن خانواده‌هاست، افزایش فرزندان بی‌هویت است. ♨️ اینها گریبان غرب را خواهد گرفت. حوادث اجتماعی به‌مرور پیش می‌آید. غرب از همین نقطه، سخت‌ترین ضربه‌ها را خواهد خورد و این تمدن مادی پرزرق‌وبرق از همین نقطه فرو خواهد ریخت.» (۲۱ تیر ۱۳۹۱، در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی «زنان و بیداری اسلامی)   @revayat_sevom
✍ شهید مطهری در مقدمه کتاب نظام حقوق زن در اسلام می‌نویسد: ⚖ "تساوی و آزادی مربوط هست به رابطه بشرها با یکدیگر از آن جهت که بشرند. به قول طلاب، تساوی و آزادی، حق انسان به‌ماهُوَ انسان است. زن از آن جهت که انسان است مانند هر انسان دیگر آزاد آفریده شده و از حقوقی مساوی بهره‌مند است. 🔸ولی زن، انسانی است با چگونگی‌های خاص و مرد انسانی است با چگونگی‌های دیگر. 🔸زن و مرد در انسانیت برابرند ولی دو گونه انسانند با دو گونه خصلت‌ها و دو گونه روانشناسی و این اختلاف ناشی از عوامل جغرافیایی یا تاریخی و اجتماعی نیست بلکه طرح آن در متن آفرینش ریخته شده است. 🔸طبیعت از این دو گونگی‌ها هدف داشته است و هرگونه عملی بر ضد طبیعت و فطرت عوارضی نامطلوب به بار می‌آورد." ❌این در حالی است که در نهضت فمنیسم می‌بینیم که عمداً یا سهوا تساوی به جای تشابه به کار رفت و برابری با همانندی یکی شمرده شد. کیفیت تحت شعاع کمیت قرار گرفت و انسان بودن زن موجب شد تا به کلی زن بودن آن فراموش شود. چرا که فمنیست‌ها جنسیت را برساخته اجتماع می‌دانند.   @revayat_sevom
هنگامی که برای کشف حقایق صفحات تاریخ را ورق میزنیم با این واقعیت تلخ  روبرو میشویم که تاثیر زنان درتاریخ مغفول مانده به گونه‌ای که انگار در جریان‌های‌ بزرگ و سرنوشت‌ساز فاقد هرگونه نقش و وظیفه‌ای بوده‌ است. اما در این میان امام خمینی در جايگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی به صراحت می‌فرماید: 🌿 نقش زنها در جامعه آن قدری که من یادم است و آن قدری که تاریخ به ما گفته است، در چند نهضت که در ایران واقع شد، 👈نهضت تنباکو، 👈نهضت مشروطه، 👈قضیه پانزده خرداد، نقش زنها بالاتر از مردها اگر نبود، کمتر نبود. 🌿آنان در میدان‌ها حاضر شدند و به واسطه حضور آنها در میدان‌ها، مردها اگر قوتشان کم بود، زیاد شد، و اگر قوی بودند دو چندان شد. 🌿 و آنچه که خود شما شاهد بودید در این نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی... نقش شما بانوان از نقش مردها بالاتر بود. 🌿 یعنی شما هم خودتان فعالیت می‌کردید و هم مردها را به فعالیت می‌کشاندید. 🌷 بنا بر این افتخاری که شما ایجاد کردید قابل تقدیر فراوان است. (امام خمینی، ۱۳۸۹، ج ۱۸: ص ۴۰۳)   @revayat_sevom
 🌱حجاب نه اینکه فقط سلیقه و انتخاب زنان جامعه‌ی امروز ایران باشد بلکه ریشه در هویت ایرانی_ اسلامی دارد. 🌱 هویتی که پرچم استقلال زنان این مرز و بوم را برافراشته است. از این روست که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: "امروز پرچمِ استقلالِ هویّتی و فرهنگیِ زنان در دست زنان ایرانی است؛ امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی ‌خودشان و استقلال فرهنگی خودشان را اعلام می‌کنند و به دنیا صادر می‌کنند؛ یعنی دنیا سخن جدیدی دارد می‌شنود. (17 اسفند ۱۳۹۶،بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام)   @revayat_sevom
🔸هنر تحولی در انقلاب اسلامی ایران این بود که زنانِ جامعۀ ما را با نگاهی نو ساخت و در مسیر اسلام و ارزش­های الهی هدایت کرد و از بی‌هویتی و بی­‌بندوباری و ابتذال که سوغات غرب بود، به‌سوی عزت­‌خواهی، عفاف، درک شخصیت، کمال‌جویی و تحول فکری و روحی هدایت کرد و از دون­‌مایگی به اوج انسانیت ارتقا بخشید. در سایۀ انقلاب و رهنمودهای امام راحل بود که زنان بینش فرهنگی یافتند. "در پی این تحول زنان در" نقش معماران ایران جدید" ظاهر شدند. اینان زنان بزرگی بوند که تعریف جدیدی از "زن" به شرق و غرب ارائه کردند". ( پیام به کنگره‌ی «هفت هزار زن شهید کشور) 🔸معمار در اینجا یعنی آنکه برنامه‌ریزی و طراحی می‌کند و نظارت دارد که این برنامه‌ریزی در عمل هم، به عرصه و منصه ظهور برساند. ❓چه کسی غیر از زنان توانایی چنین نقشی را دارند   @revayat_sevom
🔰منزلت‌ زن‌ مسلمان‌ بالاتر از غرق‌ شدن‌ و پرداختن‌ به‌ امور بي‌ارزش‌ است‌. لذا زنان‌ مسلمان‌ و انقلابي‌ بايد مراقب‌ دستهاي‌ پنهان‌ و پليد شيطانها و دشمنان‌ باشند... 🗓 ۱۷ آذر ۱۳۷۲ ♨️غربی‌ها مایل نیستند که زنان جوامع دنیای سوم، دارای فکر روشن و آرمانخواه باشند؛ خودشان دنبال هدفهای بزرگ حرکت کنند و شوهر و فرزند خود را هم حرکت بدهند. ⭕️زنان جوان در جامعه‌ی ما باید خیلی مراقب باشند، تا این کمند ناپیدای بسیار خطرناک فرهنگ و تفکر غربی را بشناسند؛ از آن پرهیز کنند و جامعه‌ی زنان را از آن جدا و برحذر بدارند. ✅امروز این راهی که ملت اسلام، بخصوص ملت بزرگ و شجاع ایران در پیش گرفته است - راه تحقق آرمانهای اسلامی - راه نجات انسانها، راه دفع ظلم، راه شکستن بتهای زر و زور قدرت در دنیاست؛ بایستی این راه را درست شناخت و از آن پاسداری و حراست و حفاظت کرد. ✅به اراده‌های قوی، به دلهای محکم و ظرفیتهای بالا احتیاج است؛ و این جز با تربیت الهی و اسلامی مرد و زن ما امکان‌پذير نیست. ✅ صلاح زنان در جامعه، به دنبال خود، صلاح مردان را هم می‌آورد. نقش زنان در این مورد، جزو نقشهای برجسته و شاید نقش اول است. ۱۳۷۰/۰۸/۲۲ 🗓   @revayat_sevom
🍃زنان به عنوان نیمی از آحاد یک جامعه و به عنوان نیروی انسانی تمدن‌ساز، هم در نقش‌آفرینی سهیم‌اند، یعنی؛ حق مشارکت دارند و هم در بحث نقش‌آفرینی مکلفند. 🍃این نگاه جامعه‌ی تمدن‌ اسلامی به همه‌ی نیروهای انسانی است که این بستر را در هر زمان و مکان برای ظهور و بروز بهتر و بیشتر افراد، اعم از زن و مرد فراهم می‌کند. 🍃 این باور به زنان، در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن رخ نشان داد. @revayat_sevom
🌿شما در چه تاریخی چنین دیده‌اید❓ امروز زنهای شیردل، طفل خود را در آغوش کشیده و به میدان مسلسل و تانک دژخیمان رژیم می‌روند. در کدام تاریخ چنین مردانگی و فداکاری از زنان ثبت شده است؟ (امام خمینی، ۱۳۸۹، ج ۳: ص ۵۱۲) 🌿 در تظاهرات خیابانی زنان ما، بچه‌های خردسال خود را به سینه فشرده، بدون ترس از تانک و توپ و مسلسل، به میدان مبارزه آمده‌اند. (امام خمینی، ۱۳۸۹، ج ۴: ص ۴۴۰) 🌿زنهای عصر ما بحمدالله شبیه به همانها [حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س)] هستند. ایستادند در مقابل جبار با مشت گره کرده؛ بچه‌ها در آغوششان، و به نهضت کمک کردند. (امام خمینی، ۱۳۸۹، ج ۷: ص ۳۴۰) 🌿 زنهای محترم متعهد ایران، پیشاپیش مردان به میدان رفته و سد عظیم شاهنشاهی را در هم شکستند و ما و همه مرهون قیام و اقدام آنان هستیم. (امام خمینی، ۱۳۸۹، ج ۱۲: ص ۲۷۵)   @revayat_sevom
🥀نقش زنان قم 🌱بانوان قم و بانوان «چهارمردان»، پیشرو این نهضت اسلامی بودند؛ رشد سیاسی خودشان را اثبات کردند. (امام خمینی، ۱۳۸۹، ج ۷: ص ۱۳۲) 🌱 آنها که قیام کرده‌اند همین زنهای محجوبه جنوب شهر و قم و سایر بلاد اسلامی بودند. آنها که به تربیت آریامهری تربیت شدند ابداً در این امور دخالت نداشتند. آنها تربیتهای فاسد شده بودند؛ از تربیتهای اسلامی آنها را دور نگه داشتند. اینهایی که تربیت اسلامی داشتند خون دادند، کشته دادند، به خیابانها ریختند، نهضت را پیروز کردند. (امام خمینی، ۱۳۸۹، ج ۷: ص ۳۳۹)   @revayat_sevom
✨نقش زنان در دوران پیش از مشروطه ۱. در حادثۀ گریبایدوف: به میدان آمدن زنان همدوش مردان در پی فتوای آیت‌الله میرزا مسیح، مجتهد تهرانی، برای آزادی زنانی که در سفارت روس محبوس شده بودند؛🌿 ۲. در تحریم تنباکو: حمایت زنان در اعتراض به قرارداد توتون و تنباکو در میدان ارگ تهران و سپس در شیراز و تبریز حتی حضور مسلحانۀ زنان با چادرنمازهایی که به کمر بسته بودند در بازار، همچنین حمایت زنان دربار قاجار از فتوای تحریم تنباکو؛🌿 ۳. در شورش نان: حضور زنان در شورش نان در تهران و تبریز که در تبریز چند تن از بانوان به شهادت رسیدند.🌿   @revayat_sevom
✨ نقش زنان در دوران مشروطه ۱. حمایت زنان از تحصن علما و مردم در اعتراض به تنبیه تجار توسط علاءالدوله به بهانۀ اعتراض به گرانی قند؛🌿 ۲. حفظ جان علما، که گاه زنانی با استفاده از چماق‌هایی در زیر چادر خود مراقب بودند تا از جانب عوامل حکومت به علما حمله نشود؛🌿 ۳. حمایت از تأسیس بانک ملی در اواخر سلطنت مظفرالدین شاه که زنان با اهدای زینت‌آلات خود و حتی برخی زنان تنگدست با اهدای تمامی دارایی خود مانع از استقراض دولت از کشورهای خارجی شدند؛🌿 ۴. اهدای زینت‌آلات و حتی وسایل خانه توسط زنان برای تأمین هزینۀ خرید اسلحه و مهمّات برای انقلابیون مشروطه‌خواه؛🌿 ۵. حضور فعّال زنان در دورۀ درگیری‌های مسلحانۀ ایام استبداد صغیر در دوران محاصرۀ یازده‌ماهۀ تبریز و فعالیت‌های مختلف از پختن نان و غذا تا دوختن البسه گرفته تا پرستاری از مجروحان و پُرکردن پوکه‌ها و حتی حضور در دفاع مسلحانه و شهادت تعدادی از زنان در مبارزه با عوامل استبداد؛🌿 ۶. کفن‌پوشیدن زنان و حضور در بازار با سینه‌زنی و عزاداری برای حمایت از علما و مردم متحصن در شاه عبدالعظیم.🌿   @revayat_sevom
✨نقش زنان در حوادث پس از مشروطه ۱. حضور در مقابله با اولتیماتوم روسیه که در این واقعه، هزاران زن در تهران و قزوین و آذربایجان و اصفهان همراه با مردان به خیابان‌ها آمده و حتی برای مردم سخنرانی کردند و حضور سیصد زن مسلح در مجلس برای جلوگیری از تسلیم مجلس در برابر اولتیماتوم روسیه؛🌿 ۲. تحریم کالاهای خارجی در ماجرای اولتیماتوم روسیه؛🌿 ۳. تبلیغ برای جلوگیری از مصرف شکر اروپایی توسط قهوه‌خانه‌ها؛🌿 ۴. حضور زنان دشتستانی در مقاومت علیه قوای انگلیس در حمله به بوشهر.🌿   @revayat_sevom
✨نقش زنان در دوران پهلوی اول 🌿در دوران پهلوی اول که نه تنها زنان بلکه حتی مردان ایرانی نیز تحت سلطۀ نظام دیکتاتوری رضاخانی روزگار می‌گذراندند، یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر رخ داد یعنی کشف حجاب. 🌿علیرغم فشار شدید و تعدّی وحشیانۀ رژیم رضاخانی، اغلب زنان ایرانی، کشف حجاب را علاوه بر امری غیرشرعی، موضوعی مخالف حقوق طبیعی و اجتماعی خود دانسته و به شکل‌های مختلف به مقابله و مبارزه با آن پرداختند، از خانه‌نشینی طولانی برخی زنان و خودداری از قبول قانون کشف حجاب تا حضور قابل توجه آنان در تحصن تیرماه ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد که بنا بر اسناد تاریخی جمع کثیری از بانوان و کودکان در حملۀ عوامل رژیم پهلوی در بیست‌ویکم تیرماه به شهادت رسیدند.   @revayat_sevom
✨نقش زنان در دوران پهلوی دوم ۱. نخستین تظاهرات بانوان در روز ۱۵ خرداد به حمایت از امام خمینی (ره) در مسجد اعظم؛🌿 ۲. تظاهرات ۱۵۰ تن از زنان با چادر در تابستان ۱۳۴۴در مقابل دفتر نخست وزیری و سخنرانی خانم صدیقه امانی خواهر شهید صادق امانی برای حمایت از عاملان ترور حسنعلی منصور؛🌿 ۳. حضور فعال در دوران مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی در کانون‌ها، جلسات و هیئت‌های مذهبی و تبلیغی ازجمله کانون مسجد موسی بن جعفر (ع) به مدیریت آیت‌الله شهید سعیدی که منجر به دستگیری و شکنجه و حتی شهادت برخی زنان شد. ازجمله زنان مبارز آن دوران می‌توان از خانم مرضیه حدیدچی و مریم بهروزی یاد کرد؛🌿 ۴. فعالیت مؤثر در تحصیل معارف دینی و حوزه‌های علمیۀ شاخص توسط بانوانی ازجمله بانو مجتهده امین و بانو صفری که فقط در حوزۀ مکتب فاطمه (س) که توسط بانو امین تأسیس شد حدود هزار طلبه از بانوان تحصیل می‌کردند؛🌿 ۵. نخستین تظاهرات بانوان در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۵۶ در مشهد در سالروز کشف حجاب؛🌿 ۶. حضور چشمگیر در تظاهرات عید فطر ۱۳ شهریور ۱۳۵۷؛🌿 ۷. حضور فعال و شهادت تعدادی از بانوان در کشتار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷؛🌿 ۸. نقش فعال دختران دانش‌آموز و دانشجو از مهرماه ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی.🌿   @revayat_sevom
🗽الگوی غربىِ امروزِ اروپایی، برخاسته و زاییده از الگوی👈 باستانی رومی و یونانی آنهاست. 👠 آن روز هم این‌طور بود که زن وسیله‌ای برای تکیف و التذاذ مرد بود... امروز هم این را می‌خواهند؛ حرف اصلی غربی‌ها این است. آنها با چه چیز زن مسلمان بیشتر دشمنند؟ 🧕با حجاب او. آنها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمنند. چرا❓ چون فرهنگ آنها این را قبول ندارد. اروپاییها این‌طورند؛ آنها می‌گویند هرچه را که ما فهمیده‌ایم، دنیا باید از ما تقلید کند! مایلند که جاهلیت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند. 💄آنها میخواهند زن به سبک اروپایی را در جامعه رواج بدهند؛ که عبارت است از سبک مد و مصرف و آرایش در انظار عموم و ملعبه قرار دادن مسائل جنسی بین دو جنس؛ میخواهند این چیزها را به وسیله‌ی زنان رواج بدهند. 🗣هرجا با این هدفگیری غربیها مخالفت بشود، فریادشان بلند میشود! اینها کم‌طاقت هم هستند! همین مدعیان غربی، کمترین مخالفتی را با مبانی پذیرفته‌ی خودشان تحمل نمی‌کنند. 🕋در مکتب اسلام، حفاظ و حجابی بین زن و مرد وجود دارد. این به معنای آن نیست که زنان، عالم جداگانه‌ای غیر از عالم مردان دارند؛ نه، زنان و مردان در جامعه و در محیط کار، 🌱 با هم زندگی می‌کنند؛ 🌱 همه جا با هم سر و کار دارند؛ 🌱مشکلات اجتماعی را با هم حل می‌کنند؛ 🌱جنگ را با هم اداره می‌کنند و کردند 🌱خانواده را با هم اداره می‌کنند و فرزندان را پرورش می‌دهند؛ ❗️اما آن حفاظ و حجاب در بیرون از محیط خانه و خانواده حتماً حفظ میشود. ✅ این، آن نکته‌ی اصلی در الگوسازی اسلامی است. ۱۳۷۰/۰۸/۲۲🗓   @revayat_sevom