eitaa logo
ذرّیه طیّبه - ملحقات
49 دنبال‌کننده
7 عکس
5 ویدیو
0 فایل
مباحث تکمیلیِ @zorieh_tayebeh
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 🍃 استاد شهید مطهری 🍃 ✨ وقتی شما در خانه‌‏تان‏ بسم الله را همیشه بگویید آنوقت در بچه‏‌تان اثر دارد. به اندازه‌ای که شعار در روح بچه اثر می‌گذارد اصل حقیقت اثر نمی‌گذارد، یعنی بچه استعداد آن را ندارد. شما اگر می‌خواهید بچه‌‏تان موحد بشود از اول باید شعار توحید را در خانه‌‏تان وارد کنید. اگر می‌خواهید بچه‏تان به اسلام و پیغمبر و قرآن معتقد بشود اول باید شعارهای نبوت را در خانه‏‌تان بیاورید. اگر می‌خواهید بچه‏تان به ائمه اطهار ایمان داشته باشد اول شعارهای امامت را در خانه‏تان ببرید. ✨ اگر می‌خواهید بچه‌‏تان به اصول اجتماعی اسلام پایبند باشد و اسلام را با اصولش بشناسد شعارهای عدالتی و حقوقی اسلام را در خانه‌های خودتان ببرید. بچه‌ای که از ابتدا که چشم باز کرده و دارای گوش شده و درک پیدا کرده است می‌بیند پدرش در هر کاری حتی سر سفره که می‏‌نشیند اول بلند- نه آرام که بچه چیزی نفهمد و در روح او اثر نگذارد- می‌گوید: بسم الله الرحمن الرحیم‏ بعد دست به سفره می‌برد، وقتی هم که تمام شد می‌گوید: الحمد للَّه ‏رب العالمین‏، شکراً للَّه‏ خدایا سپاسِ تو، این کار در روح او خیلی اثر می‌گذارد. ✨ می‌بیند پدرش وقتی می‌خواهد اتومبیل سوار بشود، درِ اتومبیل را که باز می‌کند می‌گوید: بسم الله الرحمن الرحیم. خوشبختانه یک شعاری که در میان ما زنده مانده و باید آن را بیشتر زنده کنیم و نگه داریم شعار نبوّت است، همین صلوات که در میان ما معمول است و بسیار خوب است. واقعاً وقتی که اسم مبارک پیغمبر اکرم برده می‌شود باید ما صلوات بفرستیم و بلند هم صلوات بفرستیم. 📚 پانزده گفتار
جهانگیرخان.mp3
1.73M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 🎖 جهانگیرخان قشقایی به جایی رسید که ... 🎖 🔈 استاد عالی
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 🍃 استاد میرباقری 🍃 🔦 ما به فرزندانمان یاد می‌دهیم که چه زمانی خوشحال باشند و جشن بگیرند و یا غصه‌دار باشند. می‌توانیم بگوییم روز ولادت امیرالمؤمنین [علیه السلام] و عید غدیر جشن بگیر که همه کائنات هم تحت تأثیر آن هستند یا روز تولد خودت را با فوت کردن شمع و کف زدن! 🔦 اگر ما با کارناوال‌ها و کنسرت‌های غربی - جدای از مباحث فقهی آن - مخالف هستیم، نباید بگذاریم که شادی‌هایمان را آن‌ها مدیریت کنند چون مثل طفل هستند و ما را هم زمینی می‌کنند. از دل کنسرت‌ها، انسان بزرگ بیرون نمی‌آید و این مناسکِ شادی جمهوری اسلامی نیست. نباید اجازه بدهیم که کفار مناسکی برای انبساط خاطر و جشن و خوشی‌ها درست کرده و بعد همه فرهنگ‌ها را در فرهنگ خودشان هضم کنند. 🔦 همه می‌دانند کنسرت‌ها یکی از ابزار توسعه فرهنگی غرب است و نباید توسعه نشاط جامعه مؤمنین به دست کفار باشد. این ابتهاجات و شور جمعی از قرب به خدا نیست و همه ارواح را آلوده می‌کند. اصلا بحث این نیست که مثلا موسیقی اقسامی دارد و فلان قسمتش حلال است یا اینکه در کنسرت محل نشستن زن و مرد از هم جدا شود. بلکه مسئله این است که مدیریت هنر در کشور اسلامی نباید دست کفار باشد و آن‌ها آن طرف دنیا تدبیر کنند و ما اینجا با سازشان برقصیم. 🔦 غربگراها به دنبال این هستند که فرهنگ ما را استحاله کنند و با صدای بلند هم این را می‌گویند. در کتاب‌های خودشان آمده، نمی‌شود انسان توسعه و رفاه غربی را داشته باشد اما فلسفه آن‌ها را قبول نکند. تکنولوژی بدون فرهنگ و فلسفه آن ممکن نیست. یک بعد از جهانی شدن فرهنگی است و این هم ابزار آن است و خوب هم می‌دانند چه کار کنند. دقیقا در مسئله حزن هم همین قضیه صدق می‌کند. 🔦 آن‌ها در عالم برای ما روز عزا تعریف می‌کنند. این‌هایی که به ما می‌گویند برای امام حسین علیه السلام گریه نکنید، برای میمون‌های خودشان عزاداری می‌گیرند. آمارهایی وجود دارد که در غرب اموال بسیاری خرج و وقف حیوانات شده‌است. اما اگر ما وقف امام حسین [علیه السلام] کنیم می‌گویند: این چطور خرج کردنی است! mirbaqeri.ir
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 💔 چرا به من نفهماندى؟ 💔 🍃 آیت الله شهید دستغیب 🍃 🕋 نويسندۀ انگليسى مى‌نويسد: «رفيقى دارم كه به ملاقاتم آمد. ديدم پريشان و نالان است. از حادثه‌اى كه پيش‌آمده است پرسيدم: چه شده است‌؟». گفت: «امروز با پسرم گفتگويم شده كه در اثر حرف او مرگ بر من آسان شده است. بدون سابقه ديدم پسرم كتاب دانشگاهى‌اش را پرت كرد و دور انداخت و گفت: من ديگر تحصيل نمى‌كنم! تا خواست برود، صدايش زدم و گفتم چه مى‌گويى‌؟ چه شده‌؟ 🕋 گفت: با من حرف نزن. گفتم: چرا؟ گفت: من از تو متنفّرم. پدر مى‌گويد: چكار بود كه برايت نكردم؛ از بچّگى تا وقتى بزرگ شدى، وسايل تحصيل را برايت مهيّا كردم و هميشه لباست را مواظب بودم حتّى پول توجيبى‌ات را دادم. به سخنانم گوش داد و آن‌وقت با نرمى گفت: آن كارى كه بايد برايم بكنى نكردى‌. پرسيدم: چكار؟ گفت: بى‌مروّت مى‌خواستى در اين مدّت خدا را براى من معرّفى كنى تا من تكيه‌اى داشته باشم. اين را گفت و رفت». 🕋 پدرها! چيزى كه فرداى قيامت فرزندت جلوت را مى‌گيرد، همين است. خيال كردى با خريدن تلويزيون خدمت به بچّه‌ات كردى‌؟ دخترهايتان از شما بازخواست مى‌كنند كه چرا ايمان مرا درست نكردى‌؟ از بى‌سر و سامانى نجاتم ندادى‌؟ بفهمم براى چه به دنيا آمدم‌؟ هدف چيست‌؟ زندگى بى‌هدف سرسام‌آور است. چرا به من نفهماندى كه كجا بايد بروم. 🕋 اين تكليف را مواظبت كنيد و از قصور انجام تكاليف، توبه كنيد. نسبت به وظيفه‌اى كه دربارۀ جوانان داريم، مسامحه كرده‌ايم. اگر كوتاهى كرديد، مجرميد. بچّه‌هايتان را با تكيه به خداوند بار بياوريد. آنها را با ولايت على عليه السّلام آشنا كنيد. وقتى افتاد، او را بلند كرديد يا على عليه السّلام! بگوييد. 🕋 على عليه السّلام را به او بشناسانيد. بچّه‌ات بايد وقتى بزرگ مى‌شود بشناسد مولايش كيست و كجا بايد سر فرود بياورد؟ بايد امام زمان حجة بن الحسن العسكرى را بشناسد كه خدا او را سالار، سرور و پناهگاه و دست عطاى خودش قرار داده است. 📚 ایمان
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 ⛱ این نسخه‌ی غرب است ⛱ 🍃 استاد قرائتی 🍃 ☄️ پهلوی روانشناس که می‌روی -البته روانشناس‌های غربی، نه بچه مسلمان‌ها، روانشناس‌هایی که بچه مسلمان هستند ما با آن‌ها یکی هستیم. آن‌هایی که فتوکپی‌های غرب را درس می‌دهند، در دانشگاه‌ها و یا غیردانشگاه‌ها… مثلاً رفته و گفته است که من افسردگی دارم، گفته برو دوست دختر بگیر! خوب این نسخه غرب است. ☄️ ولی یک کسی که ایمان به خدا دارد، احساس می‌کند، دوست دختر یعنی چه؟ یعنی گناه کند! خوب وقتی گناه کردی، آدمی که ایمان به مبدأ و معاد دارد، از گناه ناراحت می‌شود، این خلاف خدا بود، افسردگی این بیش‌تر می‌شود. ... وقتی انسانی با چند نفر، دختری با پسری، پسری با دختر، رفت و آمد داشت و از همدیگر ارضاء شدند و ارضاء کردند، این لازم نیست دیگر تحمل همسر را قبول کند. نمی‌خواهم، اصلاً نمی‌خواهم برو خانه‌تان، من هم می‌روم خانه‌مان، اصلاً از هم جدا شویم. ☄️ یعنی کسی که سی بار در سی رستوران رفته است، تا در خانه دید آبگوشت کمی شور و تلخ است، دلیل ندارد، بایستد. برو گمشو بیرون، می‌روم رستوران. این به رستوران عادت کرده است. دیگر مقاومت نمی‌کند روی اینکه حالا همسرمان را تحمل کنیم. صد رقم جنایت هست، این دکتر روانشناس نمی فهمد. روانشناس غربی! کتاب هایش هم در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. 🌐 درس هایی از قران ۲۹/ ۵/ ۱۳۹۴
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 🔬 قابل تحمل نیستند 🔬 🍃 استاد میرباقری 🍃 🎈 خدا رحمت کند استاد ما می‌گفت: نگاهتان به دنیا جامع باشد اگر جلوه دنیا را دیدید، جذب دنیا می‌شوید اما اگر همه دنیا را دیدید، می‌فهمید که این دنیا قابل تحمل نیست و دلتان می‌خواهد هر چه زودتر از دنیا بروید. باید نگاهتان جامع باشد. 🎈 بعد یک مثالی می‌زد و می‌گفت: بعضی از این هنرپیشه‌ها را دیدید که همه برایشان سر و دست می‌شکنند ولی همسرانشان سه ماه تحملشان نمی‌کنند، چون دیگران یک جلوه‌ای را می‌بینند اما همسرانشان همه وجودشان را با هم می‌بینند. وقتی همه را می‌بیند قابل تحمل نیست. 🎈 اینهایی که به عنوان اسوه و الگو جلوی چشم جوان‌های ما می‌گذارند؛ اگر جوان‌های ما چشمشان را باز بکنند و همه وجودشان را با هم ببینند می‌فهمند که یک لحظه این‌ها قابل تحمل نیستند و این‌ها را اسوه و الگوی خودشان قرار نمی‌دهند. ☀️ کسانی که ظرفیت دارند اسوه ما باشند و ما به آنها تأسی کنیم و با همه وجود دنبال آنها حرکت بکنیم شخصیت‌هایی مثل وجود مقدس حضرت زینب کبری است. اگر در عرصه اجتماعی مشارکت پیدا می‌کنید، باید مثل حضرت زینب [سلام الله علیها] باشید؛ ☀️ یعنی این مشارکت باید اقامه توحید باشد. شما بانوان عزیز، هیئتی‌ها و گریه‌کن‌های حضرت زینب [سلام الله علیها] نباید یک طوری باشید که وقتی مشارکت اجتماعی می‌کنید در الگوی توسعه غربی مشارکت کنید، ☀️ زیرا آنها برای شما از روز تولدتان تا روز آخرتان اینگونه برنامه نوشتند که یک انسان در روز تولد این‌گونه به دنیا بیاید، بعد در مهد کودک بزرگ بشود و بعد اینطور درس بخواند، اینطور سر کار برود، این‌طور شوهرداری کند، این‌طور فرزندداری کند؛ و تا آخر عمرتان برنامه نوشتند. ☀️ مواظب باشید اگر ان شاء الله تحصیل می‌کنید یا در فعالیت‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنید یا هر کاری می کنید، اسوه‌تان حضرت زینب [سلام الله علیها] باشد. 🌐 mirbaqeri.ir
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 🍎 کشور جوان 🍎 ☀️ سیدنا القائد ☀️ 🍇 به برکت ازدیاد نسلی که در [دهه‌ی] ۶۰ اتّفاق افتاد که یک عدّه‌ای داد و فریادشان بلند بود که چرا داریم نسل را بی‌رویّه زیاد میکنیم، امروز همان‌ها جوانهایی هستند که وارد بازار کار شده‌اند؛ یعنی کشور، کشور جوان است، نیروی کار فراوانی وجود دارد که میتوانند وارد بازار کار بشوند (۱۴۰۰/۰۱/۰۱) 🍇 khamenei.ir
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 👀 بر اطفال هم پنهان نیست 👀 🍃 علامه طهرانی 🍃 🌋 لجنه‌ی فقهای مجتمع در مکه مکرمه و مجتمع در قاهره که با وجود آنکه یک نفر از علمای شیعه در آنان نبوده است، بتّاً و ‏قطعاً این پیشنهاد تحدید نسل را استعماری شمرده‌اند و حکم قطعی به مخالفت آن با اصول اسلام کردند ‏ 🌋 و ابداً در حجاز و مصر بدین‌صورت عملی نشد، با آنکه دست‌نشانده بودن فهد سعودی و انورسادات و خدماتشان به اسرائیل ‏و صهیونیزم و آمریکا بر اطفال هم مختفی نیست.‏ 🌋 آنها که چنان بوده‌اند، حاضر به قطع نسل مسلمانان نشدند؛ ای وای بر ما با این‌همه دعاوی بزرگ از تعلق کشور به امام ‏زمان عجّل الله فرجه و برافراشتن پرچم‌های سیاه بر درِ خانه‌ها برای عزاداری سبط رسول اکرم، صلی الله علیه و آله و سلم.‏ 📚 رساله نکاحیه
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 ☀️ امام خمینی ☀️ 🍇 کشور خیلی بزرگی داریم. اینجا می‌گویند که صد و پنجاه میلیون جمعیت می‌توانند زندگی بکنند. ... در یک کشوری که صد و پنجاه میلیون جمعیت می‌تواند در آن زندگی بکند، 🍇 ما اگر روی اصول صحیح این مملکت را اداره بکنیم، بهترین زندگی برای ملت ما می‌تواند حاصل بشود. لکن نمی‌خواهند این طور بشود، نمی‌گذارند (03 / 10 / 1358).
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 🌎 کجا آنها پیشرفته‌اند؟! 🌎 🍃 استاد میرباقری 🍃 🍁 ما نباید بگذاریم ملت تحقیر بشود اما متأسفانه رسانه‌ها و متفکرین ما روزی ده بار ملت را تحقیر می‌کنند. هر بار می‌خواهد حرفی بزند می‌گوید آمار کشورهای پیشرفته این است! خب مرد حسابی چرا اینطوری حرف می‌زنی؟! کجا آنها پیشرفته‌اند! 🍁 من یک روزی یادم است که بین آموزش و پرورشی ها صحبت می‌کردم، گفتم آقا شما چرا گلایه می‌کنید که چرا جوان‌ها به حرف شما گوش نمی‌دهد! شما خودتان این کار را می‌کنید و صبح تا شب جوان را در مقابل غرب تحقیر می‌کنید! 🍁 هر معادله علمی که می‌گویید اسم یک دانشمند غربی را بالایش می‌برید، هر پیشرفتی را می‌گویید اسم یک دانشمند غربی را یدک می‌کنید، بعد آخر شب می‌گویید مثل آنها لباس نپوش! خب آیا اینطوری گوش به حرف می‌دهد؟! چرا تحقیر می‌کنید؟ 🍁 شما اگر یک ملت را در مقابل غرب تحقیر کنید تا نسبت به هویت خودش احساس حقارت بکند، وقتی که چرخ ماشینش در چاله می‌افتد از کارگر شهرداری محله می‌گیرد تا به شهردار محله و فرماندار و استاندار و رئیس جمهور و ولی فقیه بد می‌گوید! 🍁 ولی اگر هویت ملی داشتند و احساس اعتماد بکنند یک خندق هم سر راهشان باشد می‌گویند ما ملت توانایی هستیم، فرهنگمان فرهنگ کارآمد است، پس این خندق را پر می‌کنیم. اول انقلاب اینطوری بود اما الان دارند اعتماد ملی را می‌شکنند (29 آبان 1397). 🌐 mirbaqeri.ir
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 💔 چه توقعی دارند؟ 💔 🍃 شیخ محمدتقی بهلول 🍃 🔆 خانم بوالحسنی، نوه‌ی خواهر ایشان: معتقد بودند که مهم‌ترین و ارزشنمدترین وظیفه زن، نقش مادری است و مقام زن بسیار بالاست و وجود او در منزل مایه برکت است. دایی‌جان معتقد بود که یک زن در درجه اول باید مادر خوبی باشد و مهم‌ترین نقش زن را تربیت فرزندان می‌دانستند. می‌گفتند اگر زنان فرزندان خوبی را تربیت کنند و تحویل بدهند، جامعه درست می‌شود. 🔆 می‌گفتند بهتر است زن بیرون از خانه کار نکند و حتی اگر ضروری نباشد، بهتر است که زن برای نماز جماعت هم از منزل بیرون نرود. می‌گفتند اگر شوهر راضی نباشد یا بیرون رفتن او باعث شود که فرزندش صدمه ببیند، نباید برود. 🔆 همیشه می‌گفتند وقتی مادرها فرزندانشان را در مهد کودک‌ها می‌گذارند و آن‌ها را در خانه بزرگ نمی‌کنند، چه توقعی دارند که وقتی بزرگ شدند، آن‌ها را در خانه‌های سالمندان نگذارند؟ 🔆 این بچه‌ها خواهند گفت زمانی که به آغوش شما نیاز داشتیم، ما را در مهد کودک گذاشتید، حالا هم که شما احتیاج دارید، ما شما را در خانه سالمندان می‌گذاریم، چون خودمان کار و زندگی داریم. این تازه در صورتی است که بچه‌ها بزه‌کار نشوند و پدر و مادرها هم زیر فشار زندگی به آن سنی برسند که بشود آن‌ها را در خانه سالمندان گذاشت!
🏴 بسم الله الرحمن الرحیم 🏴 ⛈ از توفیقات الهى ⛈ ☀️ سیدنا القائد ☀️ ⏰ بعضى از بچّه‌ها هستند که پدرها و مادرها، جانشان را، هستى‌شان را، آبرویشان را، مالشان را صَرف این بچّه‌ها میکنند [امّا] بعد از اینکه پدر از دنیا رفت، یک فاتحه هم براى پدر نمی‌خوانند، یک طلب مغفرت هم براى پدر نمی‌کنند، اصلاً یادشان نمى‌آید؛ [اگر] یادشان هم بیاید قضایا نقل می‌کنند، نه اینکه از خداى متعال براى او طلب مغفرت کنند. ⏰ آن چیزى که آن بیچاره احتیاج دارد، این است که شما از خدا براى او طلب مغفرت کنید، طلب رحمت بکنید؛ به این احتیاج دارد؛ [نه] اینکه حالا شما بیایى بنشینى مثلاً درباره‌ى خصوصیّات او، طبق سلیقه‌ى خودت -حالا بعضى اوقات که گرایشهاى سیاسى هم دخالت میکند- یک چیزهایى بگویى، که روح آن بیچاره هم آنجا معذّب می‌شود. ⏰ اهمّیّت تربیت فرزند صالح از جمله اینجا معلوم می‌شود که خب، این‌ همه شما زحمت میکشید، این را بزرگ میکنید، به سواد و علم و رشد و امکانات و مانند اینها میرسانید که به درد شما بخورد. مهم‌ترین چیزى هم که ممکن است از فرزند، به درد پدر بخورد، این است که براى او طلب مغفرت کند. ⏰ ... پدرها و مادرهایتان را فراموش نکنید، یعنى یکى از چیزهایى که حتماً مقیّد باشید، [دعا و طلب مغفرت براى آنها باشد.] یکى از چیزهایى که حضرت در دعاى شریف صحیفه‌ى سجّادیّه درباره‌ى والدین از خداى متعال طلب میکنند، این است که توفیق بده من بعد از هر نمازى آنها را دعا کنم، یعنى این یکى از توفیقات الهى است. khamenei.ir
🏴 بسم الله الرحمن الرحیم 🏴 💎 به شکل یک عمل عاشقانه 💎 🍃 استاد شهید مطهری 🍃 🌧 انسانی که می‌خواهد ایثار کند روح خودش روح ایثارگر است، یک وقت روح همسر و فرزندش هم ایثارگر هست و یک وقت نیست. اگر شما روح خودتان ایثارگر است ولی زن و بچه‌تان ایثارگر نیستند بلکه به زور می‌خواهید از جلو آنها بردارید و ببرید ایثار کنید این کارتان کار غلطی است. 🌧 ولی علی [علیه السلام] که ایثار کرد، قرص نان زهرا [سلام الله علیها] را علی [علیه السلام] برنداشت ایثار کند، زهرا [سلام الله علیها] خودش ایثار کرد، یعنی زهرا [سلام الله علیها] روحی هماهنگ با علی [علیه السلام] داشت. حسن و حسین [علیهما السلام] خودشان این کار را کردند یعنی اگر نمی‌کردند برای آنها رنج بود. 🌧 یک وقت هست که فردی در خودش توانایی ایثار و مقدم داشتن دیگران بر خود، و بر خود سخت گرفتن هست ولی در عائله‌اش چنین توانایی نیست. در این گونه موارد اگر انسان بخواهد آنچه را که خودش توانایی دارد بر زن و بچه‌اش تحمیل کند در این صورت عده‌ای را از بیرون اصلاح کرده، زن و بچه خودش را فاسد کرده است. 🌧 اگر در روایات آمده است که اگر می‌خواهی انفاق کنی اول بر عائله خودت انفاق کن، این با آن گونه ایثار منافات ندارد. تو وظیفه داری که اول به عائله‌ات بدهی. یک وقت عائله‌ات خودشان مثل شما این قدر گذشت دارند، چه بهتر! ولی اگر شما بخواهید به زور به آنها تحمیل کنید نتیجه‌اش این است که آنها را فاسد کرده‌اید. 🌧 من خودم چنین افرادی را از علمایی که مردمان بسیار زاهد و متقی بودند سراغ دارم. اینها یک مطلب را حساب نکرده بودند و آن این است که آن روحی که او دارد و آن توانایی روحی او را زن و بچه‌اش ندارند. به زور زهد خودش را به زن و بچه‌اش تحمیل کرد. بچه‌ها یک یک از خانه فرار کردند و رفتند و فاسد شدند. 🌧 ... انسان وظیفه دارد که عائله خودش را هم تربیت کند، اول خودش را تربیت کند، از خودش شروع کند، بعد هم عائله‌اش را، به طوری که این کارها شکل اختیار و شکل یک عمل عاشقانه را داشته باشد نه شکل یک عمل به زور تحمیل شده را. کاری که به زور تحمیل شود نه تنها اجری ندارد بلکه منشأ فاسد کردن دیگران هم هست. 📚 آشنایی با قرآن - جلد 11
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 🎖 احتیاجی به جمع کردن نیست 🎖 🍃 استاد میرباقری 🍃 🏔 امکانات برای ما وسعت نمی آورد. خود اینها آدم را در فشار و تنگنا قرار می دهند و برای انسان بحران و ترس ایجاد می کنند و سبب اضطراب می شوند. آدم وقتی به کیف پولش وابسته است خوابش نمی برد. دائم آن را در معرض خطر می بیند، ولی اگر با خدا بخواهد زندگی کند، کسی به خدای متعال دستبرد نمی تواند بزند. کسی که به او اجازه می دهند دست در خزائن الهی ببرد و از آنجا بردارد هیچ وقت نگران نیست. 🏔 چطور انسان همین کیف پول را وقتی می گذارد در یک مرکز امنی، مثلا در بانک امانت می سپارد -با اینکه اینها هم از ما بی پناه ترند، همه بی پناهیم، کسی چیزی دستش نیست در عالم- ولی خیالمان راحت می شود و شب راحت می خوابیم چرا که محافظ دارد. حالا اگر کسی دستش در جیب امام بود و دستش در خزائن امام بود خیالش راحت است. 🏔 خدا رحمت کند، یک آقایی بود، گاهی تکدی هم نمی کرد ولی مردم کمکش می کردند. شبها که می‌شد می آمد می نشست و حساب می کرد. می‌گفت خب این پول چایی امشب، این پول غذایم، این هم پول مخلفاتم و هرچه اضافه داشت می انداخت در خیابان و می رفت می خوابید. ازش سوال کردند آقا برای چی این کار را می کنی؟ گفت اگر فردا از دنیا رفتم امشب که مؤمنین من را تجهیز می‌کنند، این پول را برمیدارند. 🏔 اگر هم زنده بودم دوباره فردا صبح می روم محضر آیت الله العظمی مرعشی، قرآن را می دهم و می گویم یک استخاره بگیرید. ایشان هم یک پول می گذارد لای قرآن و برمیگرداند و می گوید استخاره خوب است. آن نگاهش به مرحوم آیت الله العظمی مرعشی مثل کسی است که نگاهش به امیرالمؤمنین است. می گوید فردا صبح هم دوباره آقا هستند، احتیاجی به جمع کردن نیست. mirbaqeri.ir
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 ❤️ قرآن می‌گوید بچه‌دار بشوید ❤️ 🍃 استاد قرائتی 🍃 🍇 یک وقتی راجع به کنترل نسل بعضی‌ها آمدند پهلوی من، بعضی‌هایشان هم دانه درشت بودند که شما تو تلویزیون بگو مردم کم‌تر بچّه‌دار بشوند. گفتم: «وا لّا من معلّم قرآن هستم. قرآن می‌گوید نخیر، بچّه‌دار بشوید». 🍇 کدام آیه می‌گوید بچّه‌دار بشوید؟ بسم الله الرّحمن الرّحیم. «وَ اذْكُرُوا» (اعراف/ 86) یادتان باشد، «إِذْ كُنْتُمْ قَليلاً»، شما عددتان قلیل، کم بود، «فَكَثَّرَكُم‏»، یادتان نرود آمار شما کم بود، آمار را بردیم بالا. یعنی آمار بالا را خدا منّت می‌گذارد بر ما، «إِذْ كُنْتُمْ قَليلاً فَكَثَّرَكُم‏»، با این آیه چه کنم؟! 🍇 عدد کم ناله دارد، یکی از مناجات ما این است: «آه»... ناله می‌کند. از چی؟ از این، از این، از این، از این، از چند تا چیزی که ناله می‌کند، یکی‌اش هم این است: «وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنا» (مفاتیح‌الجنان، دعای افتتاح)، آه اگر دشمن ما زیاد است، «وَ قِلَّةَ عَدَدِنا»، «قِلَّةَ عَدَد» یعنی عدد ما، آه از این‌که آمار مسلمان‌ها کم است، آمار دشمن زیاد. آمار کم ناله دارد، آمار زیاد پز و افتخار دارد، من با این آیات چه کنم، من باید چه کنم؟! (۲۷/ ۱/ ۱۴۰۱). Qaraati.ir
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 ⛰ پای کار خوب‌‌مان بایستیم ⛰ 🍃 استاد تراشیون 🍃 🏔 در سیره اهل بیت - نبی‌مکرم اسلام و معصومین (علیهم السلام) - و خیلی از بزرگان دینی ما می‌بینید یک نقطه‌های پررنگ از کارهایی بسیار فاخر و زیبا وجود دارد که ممکن است یک جمعیتی اینها را مذمت می‌کردند ولی این چون کار را برای خدا انجام می‌داد و می‌دانست این کار خوب است، از پا نمی‌نشستند. حرکتشان را رو  به جلو انجام می‌دادند. در زندگی ما هم همینطور باشد. 🏔 مثلاً گاهی اوقات من دیده‌ام مثلاً مادری فرزندش حجاب می‌گیرد، می‌گوید آره مثلاً ما رفتیم در پارکی، جایی، برخی مثلاً مذمت می‌کنند می‌گویند چرا بچه‌ات را انقدر اذیت می‌کنی؟ چرا مثلاً حالا در این گرما سر او چادر کردی؟ بگذار بچه راحت باشد. شروع به مذمت کردن می‌کنند. ما می‌گوییم نه، اینجا ما نباید کوتاه بیاییم. اگر می‌دانیم کار، کار خوبی است، پای کار خوب‌‌مان بایستیم و ببینید اتفاقاً ما سالم هستیم، ما در سلامت هستیم که داریم بر کار خوب پافشاری می‌کنیم. 🏔 گاهی اوقات برخی می‌گویند بچه‌ها یک جاهایی ممکن است در موضوعات تربیتی اذیت شوند. برای نماز صبح می‌خواهی او را بیدار کنی، مثلاً ممکن است اذیت شود. ماه رمضان است می‌خواهد روزه بگیرد، برای او سخت است. ما می‌‌گوییم نه، اتفاقاً در این سختی‌ها سازندگی وجود دارد. 🏔 شما همین بچه‌هایی که می‌بینید به سختی این روزه را می‌گیرند، می‌بینی وقتی به افطار می‌رسند، اینها چقدر حس رضایت‌مندی در وجودشان شکل می‌گیرد. چه حس خوبی دارند و واقعاً هم من دیدم. یعنی با بچه‌ها که آدم سروکار دارد اینها را می‌بیند. می‌بیند مثلاً مریض بود، یک اتفاقی افتاد، نتوانست روزه‌اش را بگیرد. می‌بینید به افطار که می‌رسد چقدر حسرت می‌خورد. می‌گوید ای کاش می‌توانستم این روزه را بگیرم. 🏔 ... نه در کارهای خوب اگر دیگران برای ما کف و سوت زدند خیلی خوشحال شویم فکر کنیم خبری است، اگر کار خوبی هم انجام دادیم، دیگران ما را ناله و نفرین کردند سست نشویم و از پا ننشینیم. این ویژگی آدم‌هایی است که از سلامت شخصیت برخوردار هستند. 🌐 سمت خدا
🏴 بسم الله الرحمن الرحیم 🏴 🎖 به همان اکتفا می‌کند 🎖 🍃 استاد حائری شیرازی 🍃 🔆 زنان هم وقتی مولّد می‌شوند، مثل مردان صرفه‌جو می‌شوند. ... اگر مرد تولید نکرد می‌افتد در مسابقه اسراف، زن هم همین طور؛ اما اگر مرد تولید کرد می‌افتد در مسابقه صرفه‌جویی، زن هم همین‌طور. به همین دلیل می‌گوییم کوزه‌گر از کوزه‌ی شکسته آب می‌خورد، چرا که می‌خواهد هرچه که سالم است بفرستد بازار [و] آن کوزه‌ای که بازار نمی‌خرد، همان را مصرف می‌کند. آن کوزه شکسته لب پریده، از دید خودش فقط لب آن پریده و تمام کارهای آن کوزه را می‌کند ... همین لب پریدگی در قیمت‌گذاری باعث می‌شود قیمت او را نصف کند. خب برای کوزه‌گر که این ظاهر اهمیت ندارد، پس به همان اکتفا می‌کند. ... 🔆 مرد مولد نیست، زن هم تابع او شده است. زن و مرد باید مولد باشند. الان آپارتمان‌نشینی آورده‌اید داخل زندگی و مشکل دارید. زن یک مرغ می‌خواهد بگذارد داخل خانه برای تولید و صرفه‌جویی، صدایش بقیه را اذیت می‌کند. یک گلدون بخواهد آب بدهد، گاهی موکت را خیس می‌کند. مشکل دارد این محکوم به چیست؟ محکوم به اینکه یا بنشیند نگاه به تلویزیون کند یا بخوابد یا مطالعه کند. اما در ژاپن این‌طور نیست. آن‌ها در آپارتمان 40 طبقه هم که باشند، قسمتی را به عنوان کارگاه در خانه‌شان معرفی کرده‌اند. ... آن‌ها می‌توانند در آپارتمان مولد باشند. ... 🔆 تجمل‌گرایی هم همین است. وقتی انسان شخصیت خود را توانست با تولید تثبیت کند، با همان تولید شخصیت پیدا می‌کند. لذا کسانی که مولد هستند لباس اتو کشیده کمتر می‌پوشند چون عارشان نمی‌شود که با لباس فرسوده بیایند. همه می‌گویند این پول در می‌آورد و هیچ کس نمی‌گوید فلانی گداست. ... 🔆 جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه 🔆 چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند 🔆 افسانه یعنی تجمل‌گرایی، افسانه یعنی مصرف‌گرایی، افسانه یعنی برای خوش آمد دیگران زندگی کردن، یعنی زندگی عروسکی. چطور عروسک را دست به دست می‌‍کنند؟ ... خواهر بنده در سن 80 سالگی با قلاب‌بافی و این‌ها کار می‌کند و همین موجب طول عمر می‌شود و سلامت مزاج و سلامت فکر دارد. 🔆 همین خانم اگر با قلاب‌بافی یا با میل که سروصدا هم ندارد، مزاحم هیچ همسایه هم نیست کار کند و درآمد پیدا کند هیچ وقت پولش را برای این‌که خودش را به نمایش بگذارد خرج نمی کند. وقتی آدم خودش برای خودش کسی شد، مستغنی می شود از این‌که برای دیگران زندگی کند. 🔆 خدا رحمت کند آقا سید نورالدین را. خیلی مؤدب نشسته بود. پدرش آمد در اتاق گفت: آقا سید نورالدین چرا این‌طور می‌نشینی؟ آزاد بنشین! کسی رفت و آمد نمی‌کند. آقا سید نورالدین گفت: مگر خودم کسی نیستم؟ من برای خودم ارزش قائلم. بالاتر از این سخن را خدا می‌گوید: «وَحَيْثُ مَا كُنتُمْ فَوَلُّواْ وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ» هرجا هستید صورت خود را به سمت کعبه بگذارید. لذا علما در یک مجلسی می‌آیند، نگاه می‌کنند ببینند کدام سمت سوی قبله است همان طرف بنشینند. 📚 زنان قالب‌شکن
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 🌋 فرقی نمی‌کند 🌋 ☀️ حضرت آیت الله خامنه‌ای ☀️ 💔 زن‌های جاهلیت بچه‌هایشان را می‌کشتند. حالا کشتن بچه هم دو جور است؛ یکی کشتن بچه است وقتی که به دنیا آمد. بعضی از زن‌ها بودند که حوصله‌ی بچه‌نگهداری نداشتند و تا بچه به دنیا می‌آمد، بچه‌شان را می‌کشتند؛ می‌خواست آزاد باشد، بچه مزاحمش بود؛ مثل بعضی از زن‌های دوران رژیم گذشته ... که وقتی بچه به دنیا می‌آمد، بچه را گاهی از گرسنگی می‌کشتند؛ شیر به او نمی‌دادند. 💔 خانم برای اینکه اندام خودش خراب نشود، شیر به بچه‌اش نمی‌داد و بچه گرسنه و بی‌غذا می‌ماند؛ گاهی ضعیف می‌شد، گاهی می‌مرد، گاهی هم [اگر] زنده می‌ماند، بچه‌ی حسابی‌ای نمی‌شد. گاهی این‌جور است که بچه‌شان را می‌کشند؛ گاهی بچه‌اش دختر بود و [چون] از دختر ننگشان، عارشان می‌آمد، [او را] می‌کشتند. 💔 گاهی بچه‌شان مثلاً فرض کنید یک عیب و علّتی داشت، برای اینکه این بچه عیب و علتی دارد – مثلاً شش انگشتی است یا فرض کنید که چشمش چه‌جور است – این را می‌کشتند. گاهی هم این بچه را در حال حمل به وسیله‌ی سقط می‌کشتند؛ یعنی سقط جنین می‌کردند. این را هم بدانید که سقط جنین هم قتل نفس است. سقط جنین با کشتن بچه‌ی زنده در دنیا هیچ فرقی ندارد. حالا [البته] مادری که بچه‌اش هنوز متولد نشده و در رحمش است، چندان محبتی به این بچه ندارد و برایش آسان‌تر است که این بچه را بکشد 💔 – وقتی دنیا آمد، چشمش به بچه افتاد، صدای بچه را شنید، حرکات بچه را دید، محبت بچه بیشتر در دلش زنده می‌شود و هرچه می‌گذرد بیشتر می‌شود – به صرف اینکه بچه در شکمش هست و در رحمش هست و هنوز دنیا نیامده، فرقی ایجاد نمی‌کند؛ کشتن بچه، کشتن است، چه در رحم، چه در بیرون رحم.... این هم یکی از محرمات کبیره است؛ که پیغمبر اکرم [صلی الله علیه و آله] این‌ها را نهی کرد. 📚 بیان قرآن؛ تفسیر سوره‌ی ممتحنه
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 ✨ روح وقتى که بزرگ و شریف باشد ✨ 🍃 استاد شهید مطهری 🍃 🔦 حیا خود جزئى از تدابیر خلقت است؛ یعنى حیا اصلى است در سرشت بشر اعم از زن و مرد و در زن بیشتر. ... درد دنیاى اروپا این است که خانواده ها از هم گسسته است و ما دو اسبه به سوى فساد خانوادگى مى تازیم. دستگاه خلقت حیا را تعبیه کرده است براى تحکیم اساس بنیان خانوادگى؛ عفاف را تعبیه کرده است براى همین؛ زشتى زنا و زشتى فحشاء را تعبیه کرده است براى همین؛ زیبایى تقوا و ورع و عفاف را تعبیه کرده است براى همین؛ تنفر از کشف عورت را تعبیه کرده است براى همین؛ احساس در خود زن براى حریم نگه داشتن، ستر و پوشش را تعبیه کرده است براى همین. وقتى که انسان خدا را فراموش کند مى آید این مهملات را  مى بافد. معنى «خدا را فراموش کند» فقط این نیست که آدم ذکر خدا را فراموش کند، بلکه خدا را فراموش کند در کار خلقت، خدا را فراموش کند در تفسیر خلقت، خدا را فراموش کند در تفسیر فلسفه زندگى.   🔦 حالا آقایان اخلاق نوین جنسى آورده اند. ببینید چه تحفه هاى تازه آورده اند: الغاء ممنوعیت زنا جز در مورد باردارى، الغاء ممنوعیت ستر عورت، الغاء ممنوعیت نشر صور قبیحه، الغاء ممنوعیت نزدیکى در ایام عادت. بعد جلوتر رفته اند: الغاء ممنوعیت استمناء، الغاء ممنوعیت اکتفاء همجنس به همجنس خود، یعنى عمل لواط در مردان و عمل مساحقه در زنان. پس چه ممنوع باشد؟ مى گویند مگر ضرر جسمى در کار باشد. اگر عملى که شخص انجام مى دهد یک ضرر جسمى بر خودش یا بر غیر وارد مى کند آنوقت ممنوع است. اگر ضرر جسمى در کار نباشد، به دلیل اخلاقى هیچ چیز ممنوع نیست؛ یعنى یک دنیاى وحشى گرى، یک دنیاى حیوانى عجیب! بعضى افرادى که رفته اند اروپا و آمریکا، یک چیزها نقل مى کنند که نباید گفت بازگشت به دوره توحش است، بلکه بازگشت به دوره حیوانیت است. حیوانات هم دیگر در این حد نیستند. 🔦 واقعا انسان تعجب مى کند که چرا ما داریم چهار اسبه به سویى که آنها رفته اند مى تازیم و مى رویم؟ ما چرا بر ضد فطرت و سرشت قیام مى کنیم؟ اعراض از خدا، اعراض از یاد خدا، اعراض از قانون خدا، اعراض از الهامات فطرى خدا، اعراض از ادیان الهى و قوانین الهى این گونه است. ... بعد از فتح مکه است؛ مردم گروه گروه مسلمان مى شدند: إذا جاءَ نَصْرُ اللهِ وَ الْفَتْحُ. وَ رَأَیتَ النّاسَ یدْخُلونَ فِى دینِ اللهِ أفْواجاً. فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّک وَ اسْتَغْفِرْهُ إنَّهُ کانَ تَوّاباً. تاریخ نشان مى دهد که از پیغمبر اکرم قوىّ الروح تر و قوىّ الاراده تر کسى پیدا نمى شود. خود فرنگیها هم قبول دارند که پیغمبر مرد قوىّ الاراده عجیبى بود. آیه آمد: یا أیهَا النَّبِىُّ إذا جاءَک الْمُؤْمِناتُ یبایعْنَک عَلى أن لا یشْرِکنَ بِاللهِ شَیئآ وَ لایسْرِقْنَ وَ لایزْنِینَ وَ لا یقْتُلْنَ أوْلادَهُنَّ وَ لا یأْتِینَ بِبُهْتانٍ یفْتَرِینَهُ بَینَ أیدِیهِنَّ وَ أرْجُلِهِنَّ وَ لا یعْصِینَک فِى مَعْرُوفٍ... 🔦 مردها که براى بیعت مى آمدند، زنها هم براى بیعت کردن با پیغمبر مى آمدند. ... مردها که مى آمدند بیعت کنند پیغمبر با آنها به اصطلاح دست مى داد یعنى دست به دست پیغمبر مى گذاشتند ... . زن‌ها آمدند با پیغمبر بیعت کنند، دست دراز کردند. فرمود: نه، من با زنان این جور بیعت نمى کنم، دست به دست زن نمى‌دهم. یا رسولَ الله! پس چگونه ما با شما بیعت کنیم؟ فرمود: یک ظرف آب را اینجا بگذارید، من دستم را در این ظرف آب مى گذارم شما هم بعد دستتان را در این ظرف آب بگذارید، همین بیعت است. من بدن زن نامحرم را لمس نمى کنم. این را مى گویند عفاف و پاکى. مى دانیم دو همسر به یکدیگر محرم اند، حتى در دیدن عورتها هم محرم اند. ولى زنان پیغمبر مى گویند در تمام مدت زناشویى هیچ وقت پیغمبر به عورت زن خودش نگاه نکرد و اجازه هم نداد زنى به عورت او نگاه کند. عایشه گفت: وَاللهِ ما رَأَیتُ مِنْهُ وَ لا رَأى مِنّى.  🔦 روح وقتى که بزرگ و شریف و مقدس باشد پستى این جور چیزها را حس مى کند. آنوقت این آقایان مى گویند اینها از خودکم بینى است، از خجالت است، از کوچکى است، در حالى که از شرافت است. روحى که با معانى عالى و شریف سر و کار دارد خود به خود از اشتغال به این جور چیزها سر باز مى زند. یک نوع حس تنفر از این جور کارها (نه از خود؛ به خود و به انسانهاى دیگر مربوط نیست) در او پیدا مى شود. حیا و عفاف و پاکدامنى، پاک چشمى، پاک گوشى جزء سرشت یک زن است؛ اگر زنى اینها را نداشته باشد از انسانیت خودش منحرف شده است.  📚 خانواده و اخلاق جنسی
🚩 بسم الله الرحمن الرحیم 🚩 💡 استادی سر کلاس گفت: بچه‌ها! آیا مى‌دانید علت انحراف جنسى در میان ما مردم ایران حجاب است. گفته بود بروید به دنیاى اروپا ببینید اساساً خبرى از این حرف‌ها در آنجا نیست / دانشجویش 15 سال رفت اروپا و گفت وقتى رفتم آنجا فهمیدم این معلم چه چرندى گفته است! 💡 🍃 استاد شهید مطهری 🍃 🔦 این مطلب را فراموش نمی‌کنم: حدود هفده سال پیش، جوان طلبه‌اى که مدت مختصرى در قم درس خوانده بود، بعد به تهران آمد و وارد دانشگاه شد. در دانشگاه - که گاهى استادان، خارج از برنامۀ کلاس افکار خودشان را به دانشجویان تزریق مى‌کنند - یکى از استادان حرفى را گفته بود که او نقل مى‌کرد و صددرصد باور کرده بود. گفت: فلان استاد سر کلاس گفت: بچه‌ها! آیا مى‌دانید علت اینکه در میان ما مردم ایران انحراف جنسى - یعنى عادت به عمل قوم لوط که مردهایى مردباز یا اَمرَدباز باشند - زیاد است؟ کسى جواب نداد. گفت: علتش حجاب است. چون زن‌ها در میان ما حجاب داشته‌اند و میان مرد و زن حریم بوده، خود به خود مردها که دستشان به زن نمى‌رسیده متوجه جنس مرد شده‌اند. این را با آب و تاب زیادى ذکر کرده بود؛ گفته بود بروید به دنیاى اروپا ببینید اساساً خبرى از این حرف‌ها در آنجا نیست. این فاصله و حریم که از میان برود آن ناخوشى بزرگ و آن انحراف جنسى از میان این ملت رخت برخواهد بست. ... 🔦 این که می‌گویند «اَلْاِنْسانُ حَريصٌ عَلى ما مُنِعَ مِنْهُ‌» راست است اما آیا اگر چیزى را از انسان پنهان کنند حریص بر اوست یا چیزى را به او نشان بدهند و به او ندهند؟ کدام یک؟ شما که این‌جا نشسته‌اید و همه، روزه دارید و گرسنه هستید آیا بر غذاهایى که الآن نمى‌بینید حریص هستید یا بر غذایى که بیاورند از جلوى شما بگذرانند، غده‌هاى زیر زبان شما شروع کند به ترشح کردن و بوى طعام هم به مشام شما برسد و بعد آن را ببرند، کدام یک؟ واضح است. آیا میوه‌اى را که انسان نمى‌بیند حریص بر اوست یا میوه‌اى را که مى‌بیند و مى‌گوید: «دست ما کوتاه و خرما بر نخیل»؟ حریص بودن بر خرما وقتى است که نخیلى هست، خرمایى عالى را روى این درخت مى‌بیند، دستش هم به آن نمى‌رسد، از پایین نگاهى مى‌کند و مى‌گوید «دست ما کوتاه و خرما بر نخیل». اما وقتى درخت خرمایى در مرئى و منظر او نیست، ناراحتى چیدنش را هم نمى‌بیند. گیرم ناراحتى هم ببیند ناراحتى بسیار مختصرى است، ناراحتى بسیار زیادش آن وقتى است که ببیند و به آن نرسد. 🔦 مى‌گوید «اَلْاِنْسانُ حَریصٌ عَلى ما مُنِعَ مِنْهُ‌». ما اصل کلى را قبول داریم. بعد مى‌گوید اگر میان زن و مرد فاصله و حریم باشد، مرد حرص مى‌ورزد به آن زن برسد و زن حرص مى‌ورزد به این مرد برسد؛ یعنى اگر آن طورى که اسلام مى‌گوید، زنى سرش پوشیده باشد، بدنش پوشیده باشد، در صورتش هیچ آرایش تحریک‌آمیزى نباشد و در ادا و اطوار خودش تحریک‌آمیز راه نرود و محرک و مهیج حرف نزند و مرد هم مأمور باشد جز براى ضرورت نگاه نکند، اینجا مى‌گویند «اَلْاِنْسانُ حَريصٌ عَلى ما مُنِعَ مِنْهُ‌» این وضع مرد را حریص مى‌کند، اما اگر زنى خودش را هفت قلم آرایش کند و انواع تمرین‌ها کرده باشد که راه‌رفتنش و حرف‌زدنش چطور تحریک‌آمیز باشد، عطرى که به کار مى‌برد چگونه مهیج باشد، آن وقت آن جوانى که در کنار خیابان مى‌رود، دیگر مصداق «اَلْاِنْسانُ حَريصٌ عَلى ما مُنِعَ مِنْهُ‌» نیست! خوب این جوانى که کنار این خیابان راه مى‌رود آیا فقط دلش مى‌خواهد این زن را تماشا کند و برود؟ یا نه، وقتى که این زن تا این مرحله خودش را به او ارائه داد، خود به خود این مرد را به دنبال خودش مى‌کشاند و مراحل بعدترى هم هست [؟]. ... 🔦 آن معلم در سر کلاس آن طور گفته بود [که انحراف جنسى در ایران ناشى از حجاب است.] همان دانشجویى که در هفده سال پیش آن مطلب را نقل مى‌کرد رفت اروپا، پانزده سال اروپا بود. گفت وقتى رفتم آنجا فهمیدم این معلم چه چرندى گفته است! دیدم انحراف جنسى آنجا زیاد است؛ آنچه در میان مردم ما بوده است نسبت به آنچه آن‌جاست چیزى نیست.
🔦 مى‌گفت اگر بدانید در آلمان انحراف جنسى چه خبر است! انحراف جنسى، یکى از انگلستان معروف است که زیاد است و یکى از آلمان. ... [انگلیسی‌ها] اساساً در مجلس قانون گذراندند براى آنکه عمل قوم لوط را جایز بشمارند؛ گفتند این انحراف جنسى است ولى قانون ما همیشه از رویه مردم اقتباس مى‌شود؛ قانون آن است که مردم عمل مى‌کنند. چون مردم انگلستان این عمل را انجام دهند ما چرا ممنوعش کنیم؟ حالا که ملت عمل مى‌کنند ما هم مى‌گوییم جایز است[!]. 🔦 عجیب‌تر از انگلستان آلمان است، آلمانى که در دو جنگ جهانى این مقدار مرد از دست داد و این‌قدر زن در آنجا سَبیل [یعنی فراوان] است. بپرسید از کسانى که به آنجا رفته‌اند. ... به اندازه‌اى که در آلمان موضوع جنسى سبیل است هیچ جا نیست. ملتش که ده میلیون جوانش را کشته داده است [مرد به اندازه کافى] ندارد. سروصداى آنها بلند شد گفتند تعدد زوجات مى‌خواهیم. در آلمان دیگر چرا انحراف جنسى باشد و مرد به مرد اکتفا کند؟ سرّش همین است که هرچه این غریزه در آن جنبه‌اى که شکل عطش روحى به خودش مى‌گیرد ارضاء شود نوع دیگرى را مى‌خواهد؛ سفیدش را داشته باشد سیاهش را مى‌خواهد، سیاهش را داشته باشد سفیدش را مى‌خواهد، نو را داشته باشد کهنه‌اش را مى‌خواهد، شرقى‌اش را داشته باشد غربى‌اش را مى‌خواهد، جنس ماده را داشته باشد جنس نر را مى‌خواهد. سرّش این است که در مرحله اول باید جلویش را گرفت و الّا قابل اینکه جلوگیرى شود نیست. ... 🔦 اسلام که این همه بر ازدواج اصرار دارد و مى‌فرماید «حَصِّنوا أوْلادَ كمْ بِالتَّزْويجِ‌» فرزندان خود را با تزویج کردن داخل در حصار کنید، [براى همین است.] وقتى مدت‌ها بگذرد پسرى ازدواج نکند دخترى ازدواج نکند، این امر خود به خود اینها را به انحراف مى‌کشاند. ... ولى این را باید حساب کرد: این عمل قوم لوط که پیدا شده، آیا بیشتر در میان مردمى بوده است که محروم بوده‌اند یا اگر بیست درصد در میان اینها پیدا شده هشتاد درصد در میان اهل تنعم بوده است‌؟ اتفاقاً هشتاد درصد این عمل در میان اهل تنعم و اعیان و اشراف و آن‌هایى که حرمسرا داشته‌اند بوده است. این حساب را نکردید: چرا رواج عمل قوم لوط در میان مردمى بوده است که از جوانى، از شانزده سالگى دسترسى به همه چیز داشتند، حرمسرا داشتند، ده‌ها و احیاناً صدها زن در اختیار داشتند، در عین حال دنبال این کار مى‌رفتند؟ 🔦 پس معلوم مى‌شود منشأش حریم و فاصله و حجاب و محرومیت نیست. اتفاقاً منشأش به تعبیر حضرت رسول صلى الله علیه و آله یا ائمه علیهم السلام ذوّاقیت است، یعنى بشر عادت کند به چشیدن. همین‌طور که بعضى از لحاظ غذا عادت مى‌کنند به چشیدن که اگر بر سر سفره بیست نوع غذا باشد نمى‌تواند فقط از یک نوع بخورد بلکه مى‌خواهد از این و از آن و از همه نوع بخورد و معده خود را فاسد مى‌کند، [برخى نیز در امر جنسى چنین عادتى پیدا مى‌کنند.] واى به حال بشرى که ذوّاق باشد و از محدودیت خارج شود. آن وقت دیگر سیرناشدنى است. اگر تمام زن‌هاى دنیا را در اختیارش قرار دهند مى‌گوید یک نوع عمل جنسى دیگر هست به نام عمل قوم لوط و من آن را امتحان نکرده‌ام. چرا در اروپا با این آزادى جنسى، این عمل این همه زیاد است؟ پس این حرف که «اَلْاِنْسانُ حَریصٌ عَلى ما مُنِعَ مِنْهُ‌، بنابراین باید حریم و حجاب را برداشت» دروغ است. 📚روابط زن و مرد در اسلام