eitaa logo
خبر نشتارود
188 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
11 فایل
رسانه خبری نشتارود ( نشتا نیوز )
مشاهده در ایتا
دانلود
تقدیر و تشکر از خبرنگاران شهرستان تنکابن توسط رئیس آموزش پرورش امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ " رئیس آموزش پرورش شهرستان تنکابن " در پی برگزاری نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان به جهت پاسخ به سوالات در خصوص مشکلات مدارس ، در پایان از زحمات خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد.
💻 مهاجرت معکوس کاربران ویندوز 11 به 10! ▪️جدیدترین آمار منتشر شده حاکی از افت چشمگیر محبوبیت ویندوز 11 در سراسر جهان است و بخش عمده‌ای از کاربران ، درحال حذف جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت و بازگشت به ویندوز 10 هستند! ▪️بر اساس آمار اعلامی از سوی Statcounter، سهم ویندوز 11 در سراسر دنیا از فوریه امسال به طرز محسوسی کاهش یافته و به زیر 26 درصد رسیده است. این در حالیه بیشتر از 70 درصد کاربران رو ویندوز 10 در اختیار خودش داره؟! + حالا شما بگید ؛ کدوم نسخه از ویندوز ارزش نصبش بالاتر از بقیه‌است؟!
🔹مازندران در روزی که گذشت 🔺کارشناس هواشناسی: پیش بینی می‌شود از بعدازظهر فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از سمت غرب استان افزایش ابر را داشته باشیم و فرداشب در ارتفاعات غرب استان شرایط برای رگبار‌های پراکنده فراهم است. 🔺پلیس فتا فراجا از ابتدای امسال تا کنون ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک را شناسایی کرد. 🔺رییس ستاد انتخابات استان: همه سالن‌های دولتی در ۵ شهرستان قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در اختیار کاندیدا‌های مجلس قرار می‌گیرد. 🔺نخستین نشاء ارگانیک برنج، امروز در ایستگاه مرکز تحقیقات برنج نکا انجام شد 🔺مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از شناسایی ۳ هزار انشعاب غیرمجاز برق در استان خبر داد. 🔺وزیر کشور به مناسبت در گذشت نخبه علمی مازندران، سید اسماعیل نصرالهی، پیام تسلیتی صادر کرد. ‎ 🔺مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به لزوم ارتقا و بهسازی ایستگاه پمپاژ آب سنگ تجن با هدف آبرسانی مطلوب به مشترکین گفت: این عملیات با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال انجام است. 🔺مدیر آموزش و پرورش بابل: ۱۰۵۱ دانش آموز مازندرانی در المپیاد مرحله اول پذیرفته شدند که ۴۷۵ نفر رشته دانش آموز بابلی هستند. 🔺مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از توزیع ۷۹ تن نهاده بین دامداران این شهرستان خبر داد. 🔺متخصص جراحی عمومی در نور به دلیل دریافت اضافه بها به پرداخت ۲ بیش از میلیارد و ۹۰۰ میلیون رالن محکوم شد 🔺مسئول واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تخلف در حریم راه‌های استان خبر داد. 🔺معاون زراعت وزیرجهادکشاورزی: با کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران می توان بخش مهمی از خوراک دام کشور را تامین کرد. 🔺بانوی خیّر جویباری مبلغ ۶۵۰ میلیون رالس به مردم مظلوم غزه کمک کرد. 🔺امدادگران جمعیت هلال‌احمر مازندران جان ۱۵ گردشگر گمشده در ارتفاعات نوشهر را نجات دادند. 🔺مدیر بیمارستان کودکان شفیع زاده امیرکلا از کمک ۶ میلیارد ریالی خانواده ای خیر برای ساخت همراه‌سرای این بیمارستان خبر داد. 🔺نوشاد عالمیان با پیروزی مقابل حریفی از چین تایپه به جمع ۳۲ بازیکن برتر مسابقات عربستان راه یافت. 🔺سه بازیکن مازندرانی به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان دعوت شدند. 🔺بلیت فروشی دیدار تیمهای نساجی مازندران و پرسپولیس تهران آغاز شد. دیدار این دو تیم از ساعت 18:15 دقیقه فردا دوشنبه در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر برگزار می شود.
🔸چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی ▫️، افزایش وزن معمولاً موضوعی نیست که خوشایند افراد باشد و ممکن است برای برخی بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص زمانی که نمی‌دانید علت آن چیست. در حالی که رژیم غذایی معمولاً بیشترین نقش را در افزایش وزن دارد، عوامل دیگری مانند استرس و کمبود خواب نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشند. در ادامه به برخی علل احتمالی افزایش وزن غیرارادی اشاره می‌شود: ▫️۱. مصرف دارو ▫️۲. بی‌خوابی ▫️۳. ترک سیگار ▫️۴. سندرم تخمدان پلی کیستیک ▫️۵. نارسایی قلبی ▫️۶. مشکلات کلیوی ▫️۷. اختلال تیروئید ▫️۸ . سرطان تخمدان
📌وجود حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور رئیس مرکز مدیریت درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت: 🔹حدود ۱۰۰ هزار نفر در کشور به بیماری ام‌اس مبتلا هستند. 🔹همچنین میزان ابتلا به بیماری‌های تالاسمی و هموفیلی به ترتیب ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر و ۱۴ هزار نفر است. 🔹تمام بیماران خاص از پوشش بیمه‌ای رایگان برخوردار هستند. 🔹در حال حاضر، حدود ۱۹ هزار بیمار در سامانه تالاسمی کشور ثبت‌شده‌اند. 🔹استان‌های سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، خوزستان، گیلان و مازندران نسبت به سایر استان‌ها با بیماری تالاسمی بیشتر مواجه هستند.