‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
🔹جمهوری اسلامی در زمینه های اموزشی ،ورزشی و بهداشت و سلامت برای زنان چکار کرده است؟🔹
اگر یک نگاه اجمالی به آمار در باره موضوعات مورد اشاره در سوال داشته باشید معلوم خواهد شد که جمهوری اسلامی برای همه مردم بخصوص بانوان خدمت های بسیاری ارائه نموده به عنوان مثال در باره آموزش همین که هر سال تعداد شرکت کننده گان و قبول شدگان و فارغ تحصیل شده گان دختر در دانشگاه بیش از پسر ها است دلیل روشن بر خدمت یاد شده است.
یا مثلا با پیشرفت پزشکی و نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران، علل مرگ و میر کمتر شده و فوت ناشی از بیماری های واگیردار و مشکلات بارداری و زایمان در ایران کاهش یافته است. افزایش خدمــات بهــداشتی در جمهوری اسلامی ایران، موجب تغییر در ترکــیب مــرگ و میـــر و دگــرگونی در ترکیب بروز بیماریها شده است شاخص مرگومیر خام در کشور ایران بر اساس آمارها از ۱۳ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ تولد زنده در سالهای ۱۳۵۴-۱۳۴۹ به رقم ۵ نفر در سالهای ۸۹-۱۳۸۴ کاهش یافته است.
در اواخر رژیم پهلوی حدود ۵۵۸ مؤسسه درمانی با ۵۷۹۲۷ تخت در سطح کشور وجود داشت که براساس جمعیت کشور آمار نامناسبی محسوب میشد. این در حالی است که در دهه چهارم انقلاب اسلامی، مراقبتهای بهداشتی اولیه (PHC) با ارتقای پوشش ۱۰۰ ٪ جمعیت شهری و بیش از ۹۴ ٪ جمعیت روستایی کشور همراه بوده است. در عین حال، ایجاد نظام شبکه بهداشتی- درمانی به عنوان یک الگوی جهانی با بیش از ۱۸هزار خانه بهداشت و ۵ هزار مرکز بهداشتی- درمانی به وقوع پیوسته است. این مراقبتها از طریق ارتقاء تعداد مراکز درمانی و بیمارستانها به وجود آمده است و در همین راستا میتوان توزیع بیمارستان در استانهای مختلف و رعایت عدالت بهداشتی در تمامی نقاط کشور را مشاهده کرد.
در حالی که در سال ۱۳۵۷، تنها ۳۷ درصد شهرهای کشور دارای بیمارستان بودند، این رقم هم اکنون به بیش از ۹۴ درصد رسیده است. هم اکنون تعداد بیمارستانهای فعال کشور و تخت بیمارستانی ثابت به ترتیب ۹۱۰ و ۱۴۸ هزار میباشد. در حالی که در سال ۱۳۵۷ این ارقام ۵۵۶ و ۵۶ هزار بوده است.(۱)
« تو خود حدیث مفصل بخواند از این مجمل )
۱- ر،ک: محسن عباسی اصل و دیگران، «خوشه بندی استان های کشور بر اساس شاخصهای سیمای سلامت»، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی اسلام، دوره۲۰، شماره چهارم، زمستان۱۳۹۱، ص۳.
🔹ایا اگر جمهوری اسلامی روابط زن ومرد را ازاد بگذارد مردم چش و دل سیر میشوند و هیچ اتفاق بدی نمی افتند؟🔹
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
🔹ایا اگر جمهوری اسلامی روابط زن ومرد را ازاد بگذارد مردم چش و دل سیر میشوند و هیچ اتفاق بدی نمی افتن
این گفته نه تنها بر خلاف شرع و عقل ، بلکه بقر خلاف تجربه بشری است مثلا در غرب که قرن هاست آزادی حیوانی و جنسی وجود دارد، ولی فساد اخلاقی و جنسی و بازی با کرامت زن روز افزون شده است، و جریان رسمیت دادن به همجنسگرای و بی بندی باری در غرب غوغا می کند، آنجا بصورت یک طویله در آمده که از انسانیت، عفت، کرامت انسانی، خانواده و اخلاق هیچ خبری نیست.
روند اضمحلال فرهنگ اخلاقی در کشورهای مدعی تمدن پیشرو آنقدر سرعت میگیرد که روسپیگری به مردها هم سرایت میکند. عشقفروشی مردان برای زنان پولدار معضل دیگری است که مجال اشاره بیشتر به آن نیست.
این کشتی به گل نشسته فرهنگی آنجا به آتش کشیده میشود که روسپیگری به حیوانات نیز سرایت میکند. تجاوز به حیوانات و تمتع جنسی از حیوانات نر و ماده در غرب تأییدی است بر بعد برجسته روسپیپروری غرب، یعنی هوسرانی... .
لکه ننگی دیگر بر پیشانی فرهنگ غرب، شیوع فساد آن است. ممکن است برای هر کسی سؤال باشد که تاریخچه تبدیل شدن کشورهای شرق آسیا بهخصوص تایلند به یک قطب گردشگری جنسی چیست؟.
این نکته ها گرچه برای پرسشگر محترم پوشیده نیست ولی به عنوان نمونه ذره ای از میلیون ها اشاره شد تا سوال بی پاسخ نباشد .
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
🔹جمهوری اسلامی به حجاب زنان چ کار دارد؟🔹
فلسفه وجودی جمهوری اسلامی حفظ کرامت انسان ها و اجرای احکام اسلام است و حجاب به عنوان یک حکم واجب اسلامی و حافظ کرامت انسانی بانوان است، لذا جمهوری اسلامی وظیفه دارد که مسله حجاب پیگیر باشد و اجازه بی حجابی را ندهد تا هم حکم خدا عمل گردد و هم کرامت زن ایرانی حفظ گردد،باید توجه داشت که بر اساس فرهنگ اسلامى، انسان موجودى است که براى رسیدن به کمال و معنویّت خلق گردیده است. اسلام با تنظیم و تعدیل غرایز به ویژه غریزه جنسى و توجه به هر یک از آنها در حدّ نیاز طبیعى، سبب شکوفایى همه استعدادهاى انسان شده و او را به سوى کمال سوق داده است. پوشش مناسب براى زن و مرد عامل مهمى در تعدیل و تنظیم این غریزه است. گرچه در باب حجاب جای سخن بسیار است ولی به اختصار به برخی آثار و فواید رعایت حجاب و پوشش دینى اشاره می شود :
۱- بهداشت روانى اجتماع و کاهش هیجانها و التهاب جنسى که سبب کاهش عطش سیرى ناپذیرى شهوت است.
۲- تحکیم روابط خانوادگى و برقرارى صمیمیت کامل زوجین.
با رواج بى حجابى و جلوه گرى زن، جوانان مجرد، ازدواج را نوعى محدودیت و پایان آزادىهاى جنسی خود تلقّى مىکنند وافراد متأهل هر روز در مقایسهاى خطرناک میان آن چه دارند و ندارند، قرار مىگیرند. این مقایسهها، هوس را دامن زده و ریشه زندگى را مىسوزاند.
۳- استوارى اجتماعى و استیفاى نیروى کار و فعالیّت
دختر و پسرى که در محیط کار و دانشگاه تحریک شهوانى شوند، از تمرکز و کارآیى آنها کاسته مىشود و حکومت شهوت بر اجتماع سبب هدر رفتن نیروى فکرى و کارى است.
۴- بالارفتن ارزش واقعیت زن و جبران ضعف جسمانى او
حیا، عفاف و حجاب زن مىتواند در نقش عاطفى او و تأثیرگذارى بر مرد مؤثر باشد. لباس زن سبب تقویت تخیّل و عشق در مرد است و حریم نگه داشتن یکى از وسائل مرموز براى حفظ مقام و موقعیّت زن در برابر مرد است.
اسلام حجاب را براى محدودیّت و حبس زن نیاورده، بلکه براى مصونیّت او توصیه کرده است، زیرا اسلام راضى به حبس، رکود و سرکوبى استعدادهاى زن نیست، بلکه با رعایت عفاف و حفظ حریم، اجازه حضور زن را در اجتماع داده امّا از سوء استفاده شهوانى و تجارى منع کرده است.
در واقع حجاب موجب محدودیت، مردان هرزه مىباشد که در صدد کام جویىهاى آزاد و بى حد و حصر هستند و مصونیت زنان از دست این گروه از مردان منظور است.(۱)
با توجه به این نکته ها معلوم می شود که چرا در نظام جمهوری اسلامی نسبت به حفظ حجاب توجه شده است .
پى نوشتها:
۱. ر،ک : مرتضى مطهرى، مجموعه آثار، ج ۱۹، ص ۴۳۶
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
🔹چرا رهبری به هیچ ارگانی پاسخ گو نیست؟🔹
بر اساس قانون اساسی که مترقی ترین قانون اساسی است همه ارگان باید زیر نظر ولی فقیه و طبق قانون فعالیت کندو ولی فقیه بر آنها نظارت دارد، ولی کسی و ارزگانی بر ولی فقیه نظارت ندارد تا رهبری در برابر آنها پاسخگو باشد .
نکته مهم این است که باید دانست، رهبر دینی در همه کارها و مشکلات و تخلّفاتی که پیش میآید به جای نهادهای حکومتی مربوطه که مسئولیت کار بر عهده آنهاست، سریعاً وارد عمل نمیشود، بلکه اساس و مبنای اداره کشور را بر این میداند که هر مشکل و مسئلهای از طریق قانونی و به دست مسئولین مربوطه و دستگاههای حکومتی مسئول آن حلّ شود و نهایتاً اگر به یک معضل و مشکل لا ینحل و اختلافی شدید تبدیل شد، آنگاه رهبری که مسئولیت هماهنگ کردن قوای سه گانه حکومتی را بر عهده دارند وارد عمل شده و آنرا به نحو احسن حلّ خواهند کرد.
کلام حضرت آیت الله العظمی خامنهاى در خصوص وظیفه رهبرى در نظام اسلامى چنین است: «رهبرى مسئولیت دارد. مسئولیت رهبرى حفظ نظام و انقلاب است، ... وظیفه اصلى رهبرى این است که مراقب باشد این بخشهاى مختلف آهنگ ناساز با نظام اسلام و انقلاب نزنند. هر جا چنین آهنگى به وجود بیاید، جاى حضور رهبرى است. رهبرى هم یک شخص نیست ... رهبرى یک عنوان و یک شخصیت و یک حقیقت برگرفته از ایمان و محبت و عشق و عاطفه مردم و یک آبروست ... امام بزرگوارى هم که به معناى حقیقى کلمه، براى این امت، امام دلها بود همینطور بود. او حاضر بود براى حفظ نظام و حفظ رهبرى نظام، آبرویش را بدهد (۱)
۱- قنبرى، آیت، اندیشه سیاسى مقام معظم رهبرى، ص ۲۶۰،
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
🔹ایا اختیارات رهبری هیچ حدی ندارد؟🔹
ادلّه «ولایت فقیه»، فقیه را در زمان غیبت به عنوان زمامدار جامعه اسلامى و نایب معصومان(ع) معرّفى میکند؛ از اینرو آنچه براى رهبرى و اداره جامعه لازم است و عقلاى عالم آنرا در زمره حقّ و اختیارات رهبران جامعه میدانند و براى حضرات معصومان(ع) ثابت بود، براى فقیه در عصر غیبت ثابت است. چنین معنایى را «ولایت مطلقه فقیه» مینامند.
اطلاق ولایت فقیه در دو ناحیه است:
در ناحیه کسانى که بر آنها ولایت دارد(مولّى علیهم).
در ناحیه امورى که در آنها ولایت دارد.
در ناحیه اوّل؛ فقیه بر یکایک افراد جامعه اسلامى از مسلمان و غیر مسلمان، مجتهد و عامى، مقلّدان خودش و دیگر مجتهدان، بلکه بر خودش، ولایت دارد و اگر حکمى را با توجّه به موازین آن صادر کند، باید همگان، حتّى سایر فقها، و بلکه خودش، آنرا رعایت و به آن عمل کنند.
در ناحیه دوم؛ فقیه بر تمام شئون اجتماعى جامعه ولایت دارد و میتواند بر اساس موازین در آن حکم کند و اگر چنین کرد، اطاعت از او بر همگان واجب است. البته از آنجا که فقیه، ولایت خود را از ناحیه شارع به دست آورده، ناگزیر است در چارچوب ضوابطى که شارع در زمینههاى گوناگون ارائه کرده، عمل کند؛ از اینرو در دایره احکام غیر الزامى ملزم به رعایت مصلحت و در دایره احکام الزامى مجبور به رعایت شرایط تزاحم است.
افزون بر این، فقیه موظّف است، به آنچه در اسلام در حوزههاى مختلف عمل اجتماعى انسان وارد شده و در نظریه اندیشه مدوّن از آن به «مکتب» و «نظام» یاد میشود، ملتزم باشد و تلاش نماید نظامهاى اقتصادى، تربیتى، اجتماعى و... اسلام را در خارج عینیّت بخشد. همین امر محدودیت دیگرى از سوى شارع در اعمال ولایت او خواهد بود.(۱)
۱- ر. ک: هادوى تهرانى، مهدى، ولایت و دیانت،
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
🔹چرا نظام خود را به رفراندوم نمیگذارد؟🔹
اولا- در هر انتخابات و مناسبت های رهپیمائی های که در ایران بر گذار می شود نوعی رفراندم است و ملت ایران با حضور میلیونی خود در مراسم های مختلف در واق به نظام جمهوری اسلامی رأی آری می دهند.
در ثانی- هیچ یک از کشورهای غربی که خود را مهد دموکراسی میدانند نوع حکومت و قانون اساسی خود را از اول هم به رای مردمانشان نگذاشته اند چه برسد به اینکه در ده ها سال بعد بخواهند این رفراندوم را برگزار نمایند. حال آنکه بعد از انقلاب اسلامی، هم نوع حکومت به رای مردم گذاشته شد و هم خبرگان قانون اساسی را مردم انتخاب کردند و دوباره متن قانون مصوّب آن مجلس را به رای ملت گذاشتند که این فرآیند تمام دموکراسی، در تاریخ دنیا بی نظیر است. ولی ببینید چگونه دشمنان غربی سالها نظام اسلامی را به رفراندومی امر میکنند که کاملا اساس حکومتهای خودشان با این چنین رفراندومی بیگانه و در تضاد است. پس باید گفت در جمهوری اسلامی، دموکراسی بیشتر متجلی است تا در حکومت های غربی که ارکان حیات و ارتزاق شان بر غارتگری و استثمار ملت ها استوار است.
از این گذشته تبلیغات غربی که پیشنهاد رفراندم را مطرح می کنند از آنها باید پرسید که چرا به عربستان و کشور های اطراف خلیج فارس که با حکومت سلطنتی موروثی اداره می شود چرا این پیشنهاد را نمی دهند ؟
چرا اسم امام علی (ع) یا امامای دیگه تو قران نیومده؟اگه میومد باعث اختلاف نمیشد
#بحث کوتاه
اولا اسم پیامبر ما حضرت محمد (ص) تو تورات و انجیل اومده بود اما الان نیست یعنی تحریفش و دست کاریش کردن و از بین بردنش
شاید اگه اسم امامان تو قران هم میومد اون قسمت قران و هم از بین میبردن
خدا که خواسته قران و حفظ کنن از همین راه(اسم مستقیم نبردن) بوده که حفظ کنن . تو معرفی به اسم فرمودن امام مهدی از نسل امام حسن عسکریه ، دشمنان اومدن امام حسن عسکری رو تو پادکان نگه داشتن و خیلی زود کشتن
یا درمورد حضرت موسی که قرار بود به دنیا بیاد چون اسمش و میدونستن چقد ادم و کشتن
نکته دوم اینکه امام تو جواب این سوال فرمودن که خدا کلیات رو میگه اما جزئیات رو در اختیار پیامبر گذاشته
مثلا زکات.حج.روزه.نماز و... رو گفته ولی طریقه انجام دادنش و پیامبر میگه بهمون
معرفی به اسم مثلا خدا فرمود: انَ الله قَد بَعَثَ لَکُم طالوت مَلِکا (247بقره)
فرموده خدا طالوت و برای شما حاکم گذاشته ولی بازم مردم گوش نکردن
تو معرفی به اسم اگه قبول نکنن دیگه حکم خدا رو زیر پا گذاشته و کافر میشه ولی تو(اسم نبردن) مرتد نمیشن و همیشه اختلاف به خاطر همین جهل نیست وگرنه تو کربلا امام و کامل میشناختن ولی کشتنش
معرفی به صفت
مثلا یه پدری میگه وصیت میکنم ارث به پسرم که حافظ قرانِ برسه چون فقط یه پسر داره که حافظ قران پس این واضح که منظور پدر کدوم بوده
مثلا اگه من بگم اقای سید علی حسینی و میشناسید شاید بگیر اره میشناسم،رهبری هستن
ولی منظور من اقای سیستانی بودن
یا مثلا بگم اقای رئیسی و میشناسید میگید بله رئیس جمهور
من میگم نه و منظورم بازیکن والیبال
یا وو...
پس ببینید اگه اسم گفتن ،باعث اشتباه میشه
ولی اگه من بگم مقام معظم رهبری شما متوجه میشید چه کسی و میگم
یا بگم وزیر سابق و میشناشید میگید بله ظریف ملعون😒
پس صفت باعث اشتباه نمیشه
حالا خداهم همینحوری درمورد اماما گفته مثلا ایه 55 سوره مائده فرمود : ولی و سرپرست شما کسی است که سر نماز زکات میده