همہ چی از اونجایی شروع شد کہ...
خداسڪوتکردوبخشید:)
مامغرورشدیموخیالخوببودنکردیم! 🚶🏾♂
حاجمهدیرسولییهتیکهازروضش
خطاببهاوناییکهکربلانرفتنمیگه :
الهیبمیرمبرایدلت
چجوریزندهای 💔:)
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹› ↓
𝐈𝐃: @AGHILEH_BANIHASHEM
enc_16624870680554368517664.mp3
4.07M
این را برسانید به گوش همه عالم
اسلام شده زنده به این ماه محرم...
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون تعارف با خادمی که تروریستِ شاهچراغ را زمینگیر کرد
فرزاد بادپا: وقتی دیدم آن تروریست به زائران شلیک میکند خونم به جوش آمد نتوانستم خودم را کنترل و بهسمتش دویدم.
@BisimchiMedia
+ پیغمبر فرمود: ظالم و مظلوم
هر دو نزد خدا مواخذه میشوند.
- گفتند: یارسولالله! مظلوم چرا؟
+ فرمودند: چون تن به ظلم داده است ..!
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹› ↓
𝐈𝐃: @AGHILEH_BANIHASHEM
صبر،
در اسلام به معنی مقاومته! مقاومت در سختی انجام وظیفه ، مقاومت در مقابل تحریکات نفسانی و مقاومت دربرابر ناملایمات روزگار ...
نه به معنی دست روی دست گذاشتن و کاری نکردن!
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹› ↓
𝐈𝐃: @AGHILEH_BANIHASHEM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوسال از سقوط گذشت...
تو جهانِ فلاسفه یه فیلسوفی هست به اسم ملاصدرا
خلاصه این ملاصدرا یه شکایتی از آدمای دور و زمانش کرده که به نظرم دادِ این روزای ماست...
میگه که: گرفتار کسانی شده ام که فهم و اندیشه از افق وجودشان "غروب کرده"
چشمانشان از مشاهده انوار حکمت نابیناست و بصیرتشان از دیدن تجلیات معرف ناتوان است.
تفکر در امور الهی و آیات سبحانی را بدعت می شمارند و مخالفت با افکار عوامرا
که هر روزی به دنبال یک چیز هستند گمراهی میپندارند
"اینان دیدگاهشان از همین امور جسمانی و قید و بندهای آن فراتر نمیرود"
و فکرشان از این ظلمت ها و تاریکی ها گامی بیرون نمی گذارد
هر دیدگاه علمی و عرفانی و هر مسیر فلسفی را حرام میدانند و طرد میکنند
و آنان را که توانسته اند اسرار الهی و اشارت های رمز گونه انبیاء را درک کنند منحرف میشمارند.
「در نزد اینان هرکس که در مرداب جهل و کودنی بیشتر فرو رفته و از نور علم محروم تر است شریف تر و شایسته تر است」
ما آدما اینطوری هستیم که سگ دُو میزنیم[کنایه از سعی و تلاش زیاد] برای رسیدن به موقعیتی
وقتی رسیدیم به اون هدف و اون موقعیت و حالا هر چیز دیگه
میبینیم نه بابا اینجا هم خبری نبوده و کم کم بادِ شوق و اشتیاقمون خالی میشه و دوباره هوُلُ و ولای رسیدن به یه چیز تازه تر و جدید تر میزنه به سرمون و خلاصه این چرخه همین طور ادامه داره...
انگار انسان سیر نمیشه از هرچی که داره و هی دنبالِ بیشترشه
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
ما آدما اینطوری هستیم که سگ دُو میزنیم[کنایه از سعی و تلاش زیاد] برای رسیدن به موقعیتی وقتی رسیدیم ب
انسانِ سیر ناپذیرِ بی نهایتِ طلب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا نه ایرانِ نه عراق
اینحا ترکیه است
و این عزاداری ترکیه های مسلمان برای محرم و اسارت حضرت زینب #اربعین
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹› ↓
𝐈𝐃: @AGHILEH_BANIHASHEM
بسم الله الرحمن الرحیم ؛
منظور از اینکه روح خدا در آدم دمیده شده و خداوند عالم این روح را به ذات مقدس خود نسبت داده، فرموده: «نفخت فیه من روحی» چیست؟
#بحث کوتاه
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
بسم الله الرحمن الرحیم ؛ منظور از اینکه روح خدا در آدم دمیده شده و خداوند عالم این روح را به ذات مقد
لازم است به چند نکته توجه شود:
_ در لغت عربی، «نفخ» به معنی داخل کردن هوا، در داخل اجسام است. در جایی که اثری و یا امری غیر محسوس در چیزی القاء شود، به طور کنایه از واژه «نفخ» به کار برده میشود.
در این آیه نیز منظور از واژه «نفخ»، ایجاد روح انسان توسط خداوند است و به مفهوم دخول هوا و مانند آن نیست. به عبارت دیگر، خداوند در قرآن کریم از ایجاد روح در بدن انسان به «نفخت» تعبیر کرده است.
(طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، دارالکتب الاسلامیه، ج 12، ص 161 و 162.)
_ اما اینکه چرا فرموده از روح من؟ این گونه صحبت کردن درباره روح، از باب تکریم و تشریف است؛ یعنی به دلیل نشان دادن کرامت و شرافت روح انسان، خداوند روح آدمی را به خودش نسبت داده است.
(طباطبایی.سیدمحمدحسین.تفسیر المیزان.دارالکتب الاسلامیه.ج2، ص 162.)
_ واژه «مِن» در «من روحی»، من نشویه است؛ یعنی سرچشمه و منشأ پیدایش روح را بیان میکند.
بنابراین منشأ ایجاد روح انسان، خداست. نه اینکه روح انسان جزئی از روح خدا باشد؛ زیرا خدا روح ندارد؛ بلکه روح هم مخلوقی از مخلوقات خداست.
( «إنما الروح خلقٌ من خلقه؛ روح خلقی از مخلوقات خداست» الحویزی، عبد علی بن جمعه، تفسیر نورالثقلین، اسماعیلیان، ج 3، ص 216.)
به دلیل شرافت روح، آن را به خود نسبت داده است.