eitaa logo
‹قمـر‌بنے‌هـاشم¹³³›
346 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
165 ویدیو
25 فایل
‌ ‌اکنون سوال ها را جستجو کن ، شاید بعد ها روزی دوردست در آینده ، بی آن که خودت بفهمی راهِ رسیدن به جواب ها را هم گم کردی . . https://daigo.ir/secret/56363792 ناشناس↑‌ @AGHILEH_BANIHASHEM کانال اصلی ↑
مشاهده در ایتا
دانلود
📪 پیام جدید ادمین ..... چقد غلط املایی داره 😂😭💔 بالاخره پیش میاد
📪 پیام جدید به هیئت ما خوش اومدین امیدوارم از صدای عالیه حاج امیر لذت برده باشین ممنونم
📪 پیام جدید آیا امام زمان(عج) همسر و فرزند داره؟ - در مورد زن و فرزند امام مهدی(ع) سه احتمال وجود دارد: ۱) حضرت ازدواج نکرده است. لازمه این احتمال آن است که امام(ع) یکی از سنتهای مهم اسلامی را ترک کرده باشد، که با شأن امام سازگار نیست. امّا از سوی دیگر چون غیبت از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ به ناچار امام برای حفظ مصلحت بالاتر، از مصلحت پایینتر چشم پوشی می‌گردد. هرچند می‌توان گفت امام پس از ظهور و استقرار دولت حق اقدام به ازدواج کرده و به این سنت عمل خواهند نمود. ۲) حضرت ازدواج نموده امّا به سبب غیبت فرزندی ندارند. ۳) حضرت زن و فرزند دارد. با پذیرش این فرض، این سؤالات مطرح است: آیا آنان نیز عمری طولانی دارند؟ فرزندان حضرت نیز فرزندانی دارند؟ اگر دارند، این همه اولاد، در پی اصل و نسب خویش می‌افتند و همین کنجکاوی، مسئله را به جایی می‌رساند که با فلسفه غیبت منافات دارد. با توجه به مطالب مذکور، نمی‌توان یکی از این سه احتمال را قاطعانه پذیرفت و این به مقتضای خرد ورزی است که در جایی که دلیل کافی برای اثبات یا انکار چیزی وجود ندارد، از ابراز حکم قطعی خودداری گردد. از روایات نیز مطلب مسلمی به دست نمی‌آید. ظاهر بعضی روایات وجود اهل و عیال را برای حضرت اثبات می‌کند و روایات دیگری نیز خلاف مطلب را اثبات می‌کنند. برخی روایات دلیل بر وجود فرزند برای حضرت مهدی هستند. در حدیثی دیگر چنین آمده است که هر امامی باید فرزند داشته باشد به جز حضرت مهدی كه فرزند ندارد، ولی علما و بزرگان شیعه مانند مرحوم محدث نوری و شیخ طوسی و میر محمد میر لوحی معاصر علامه مجلسی این تنافی را رفع كردند، بدین بیان كه امام زمان مانند سایر ائمه پسری که امام شود ندارد، نه آنكه اصلا پسر نداشته باشد. منابع جهت مطالعه بیشتر: سیمای آفتاب، دكتر حبیب الله مظاهری. تجسم امید و نجات، عزیز الله حیدری. سیمای مصلح جهان، مراد فیضی. ارتباط معنوی با حضرت مهدی«عج »، حسین گنجی.
📪 پیام جدید تو دوران غیبت ؛ زندگی امام زمان(عج) عادیه یا ملکوتی و غیبی؟ - تمام قرائن و شواهد نشان می‌دهد که زندگی حضرت مهدی(عج) در عالم ماده تحقق دارد. که در این جا به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم: ۱- تولد حضرت مهدی(عج): شیعه معتقد است که حضرت مهدی(عج) در سال ۲۵۵ متولد شده و افزون بر شیعیان، بسیاری از دانشمندان نامدار اهل سنت نیز این مساله را پذیرفته‌اند و در كتاب‌هایشان متذكر شده‌اند، مانند محمد بن طلحة شافعی در مطالب السؤل؛ ابن صباغ مالكی در الفصول المهمه؛ ابن حجر شافعی در الصواعق المحرقه؛ و ابن خلكان در وفیات الاعیان. برخی از پژوهشگران بیش از صد نفر از دانشمندان اهل سنت را نام برده‌اند كه در تألیفاتشان ولادت امام مهدی(عج) را متذكر شده‌اند.[۱] تولد حضرت در عالم ماده، نشان می‌دهد که ایشان حیات مادی دارند. ۲- احتمال وجود همسر و فرزند برای آن حضرت: از برخی احادیث و دعاهای معتبر استفاده می‌شود که حضرت مهدی(عج) دارای همسر و فرزند می‌باشند که این مطلب قرینه‌ای برای زندگی مادی حضرت می‌باشد: مفضل بن عمر گوید: از امام باقر(ع) شنیدم که در مورد امام مهدی(عج) فرمود: «صاحب الزمان را دو غیبت است. یکی از آن دو به اندازهای طولانی شود که برخی گویند: حضرت از دنیا رفته و برخی گویند کشته شده است اما کسی جز آنانی که امور حضرت را پیگیری می‌کنند، از مکان و فرزندان وی آگاه نیستند».[۲] ۳- بیان مکان زندگی حضرت در برخی روایات: در روایات محلی برای سکونت امام زمان(عج) ذکر شده است. امام باقر(ع) فرمود: «امام زمان را غیبتی است در بعضی از دره‌ها و اشاره کرد به منطقه ذی طوی»[۳] حضرت مهدی(ع) به پسر مهزیار فرمود: «فرزند مهزیار! پدرم امام حسن(ع) از من پیمان گرفت و فرمان داد که برای سکونت کوهای سخت و سرزمینهای خشک و دور دست را برگزینیم».[۴] البته باید توجه کرد که این بیانات منافاتی با آگاهی داشتن حضرت از احوال انسان‌ها و حضور ناشناس ایشان در بین مردم ندارد. ۴- بیان وجود ملازم و همراه برای حضرت: امام باقر(ع) فرمود: صاحب زمان(ع) را عزلت و غیبتی است که در آن غیبت، نیرومند است به سی نفری که با حضرت هستند وحشت و تنهایی را از وی دور می‌کنند (و به قوت وی می‌افزاید) و خوب جایگاهی است (مدینه) طیبه.»[۵] ۵- بیان زندگی شبیه زندگی حضرت یوسف: در روایاتی زندگی حضرت به زندگی حضرت یوسف تشبیه شده که معنای آن حضور حضرت در میان مردم و به صورت ناشناس است و این نشان دهنده زندگی طبیعی و مادی است: امام صادق(ع) فرمود: «صاحب الامر شباهتی نیز به حضرت یوسف پیامبر(ع) دارد جای انکار نیست که خداوند با حجت خود همان کاری را انجام دهد که با یوسف انجام داد. صاحب الزمان(ع)، آن مظلوم حق از دست داده، در میان مردم رفت و آمد می‌کند و در بازار قدم می‌نهد و گاهی بر فرش منزلهای دوستان می‌نشیند، لیکن او را نمی‌شناسند تا زمانی که خداوند به وی اذن دهد تا وی خود را معرفی کند، آن گونه که به یوسف(ع) اجازه داد هنگامی که برادرانش گفتند: تو یوسفی؟ گفت: آری من یوسفم».[۶] ۶- حضور هر ساله حضرت در حج در روایات آمده است كه حضرت در موسم حج به انجام اعمال حج میپردازد؛ مردم ایشان را نمیشناسند؛ امّا وی مردم را میشناسد. حمیری گفته است: از محمد بن عثمان شنیدم كه میگفت: سوگند به خدا! امام زمان - عجل الله تعالی فرجه الشریف - هر سال در موسم حج حاضر می‌شود. وی بین مردم است و مردم او را میبینند امّا او را نمیشناسد.[۷] از همه این روایات استفاده می‌شود كه امام زمان(ع) در میان مردم است، با مردم حشر و نشر دارد و زندگی طبیعی و معمولی دارد. در مراسم مذهبی و مناسك حج شركت میجوید، ولی شناخته شده نیست و این امری است كه سابقه داشته و دارد. [۱]. رك: الزام الناصب، علی یزدی حائری، ج۱، ص۳۲۱ تا ۳۴۰؛ دادگستر جهان، ابراهیمی امینی، ص۱۱۸ تا ۱۲۰؛ سیرة پیشوایان، مهدیپیشوایی، ص۶۶۷. [۲]. شیخ طوسی، کتاب الغیبه، ص۱۶۲. [۳]. نعمانی، کتاب الغیبه، ص۱۸۲. [۴]. شیخ طوسی، کتاب الغیبه، ص۲۶۶. [۵]. بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۵۳ و اصول کافی، ج۱، ص۳۴۰. [۶]. نعمانی، کتاب الغیبه، ص۱۶۴. [۷]. بحارالانوار، علّامه مجلسی، ج۵۲، ص۱۵۲، ح ۴، مؤسسْ الوفأ، لبنان، ۱۴۰۳ ه ق.
📪 پیام جدید آیا این درسته که تو زمان قدیم به امام زمان اشاره شده که یهودیان هم منتظر امام زمان هستند؟ اگر همین طوره ، آیا با اومدن امام زمان(عج) اوناهم با امام همراه و با مسلمانان متحد میشن و صلح بین مسلمانان و یهودیان برقرار میشه؟! - ادیان آسمانی و مکاتب وحیانی همچون اسلام و یهودیت -علی‌رغم تفاوت‌هایی که در طول تاریخ بین آن‌ها ایجادشده- به جهت برخورداری از خاستگاه واحد، دارای اصول مشترک زیادی می‌باشند.¬ اعتقاد به منجی و پیشوای عادل، ازجمله اصول اعتقادی مشترک میان آن‌ها است که در کتاب مقدس یهودیان و منابع دینی مسلمانان بازتاب یافته است. با در نظر گرفتن متون مقدس هر¬دو آیین، ذهن به سمت یک شخص واحد، با صفات و شرایط همسان سوق می‌یابد. در ادامه، در نکته اول به بررسی تطبیقی این آموزه در دو¬ دین یهودیت و اسلام می‌پردازیم و در نکته دوم به بررسی این پرسش می‌پردازیم که در منابع روایی مسلمانان، یهودیان هنگام ظهور امام زمان(عج) چه واکنشی از خود نشان می‌دهند و تعامل میان اسلام و یهودیت در آن زمان به چه شکلی است. نکته اول: اعتقاد به وجود منجی در آخرالزمان، از اصول اعتقادی بسیاری از ادیان و مذاهب است. در دین یهودیت و کتب مقدس آن‌ها این مسئله از جایگاه مهمی برخوردار است و از شخصی صحبت می‌شود که روزی برای اصلاح دنیا قیام خواهد کرد؛ به‌طوری‌که ظهور منجی از اصول سیزده‌گانه دین یهود بشمار می‌آید که اگر هر یهودی این اصل را قبول نکند یهودی بشمار نمی‌آید.(۱) این منجی در کتب مقدس، به نام‌های مختلفی آمده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «قائم»¬(۲)¬«منصور»¬(۳)¬«شیلو»(۴) و¬«ماشیح»¬(۵) اشاره کرد که برخی از آنان با القاب حضرت مهدی(عج) مطابقت دارد. اینک به نمونه‌هایی از مطابقت و هماهنگی منجی در اسلام و یهود اشاره می‌کنیم که می‌تواند نشان از وجود یک فرد واحد باشد که به‌عنوان منجی ظهور خواهد کرد. الف) یهودیان در عهد عتیق، موعود را¬«ماشیح» و از نسل داوود نبی (علیه‌السلام) می‌دانند.(۶) اما در باب نسب بنی اسرائیلی امام زمان(عج) گفتنی است اسحاق نبی (علیه‌السلام) جد مادری ایشان است. نرجس خاتون از نوادگان شمعون الصفا وصی عیسی (علیه‌السلام) است و از طریق ایشان به سلیمان (علیه‌السلام) و داوود¬(علیه‌السلام) و سپس به یسّی، پدر داوود (علیه‌السلام) می‌رسد. از یسّی به یهودا و یعقوب (علیه‌السلام) و در¬نهایت به اسحاق (علیه‌السلام) متصل می‌گردد.¬(۷) ب) در کتب عهد عتیق اشاره به شخصی که «قائم» است و در «زمان تنگی» ظهور خواهد کرد اشاره شده(۸) که حکایت از ظهور منجی در آخرالزمان دارد و این اوصاف در دین اسلام متعلق به وجود مقدس صاحب امر¬(عج) است. ج) خداوند در تورات زمین را میراث ابراهیم دانسته و به ذریه وی عطا می‌کند.(۹) و در دیگر کتب اشاره شده شخصی از نسل یهودا وارث زمین خواهد بود و به همراه او برگزیدگان و صالحان بر زمین حکمرانی خواهند کرد.(۱۰) از سوی دیگر، خداوند در قرآن می‌فرماید: «اراده ما بر این قرارگرفته است که به مستضعفین نعمت‌بخشیم و آن‌ها را پیشوایان و وارثین روی زمین قرار دهیم».(۱۱) با در نظر گرفتن کتب عهد عتیق و قرآن کریم، این نتیجه حاصل می‌شود که زمین میراث منجی موعود از ذریه ابراهیم (علیه‌السلام) خواهد شد. همچنین وحدت دینی و یکی شدن ادیان،(۱۲) نابودی ظالمین و ستمگران و برقراری عدالت،(۱۳) فراوان شدن نعمت و آبادانی زمین(۱۴) و کامل شدن عقول و فزونی دانش،(۱۵) ازجمله مواردی است که در¬آیات عهد عتیق و آیات قرآن و روایات اسلامی، به صورت مشترک وارد شده و بین آنان سازگاری و هماهنگی وجود دارد و اگر در جزئیات تفاوتی باشد به اصل اشتراک آن، خللی وارد نمی‌سازد. نکته دوم: آیین یهود علی رغم داشتن پیامبرانِ بسیار همچون ابراهیم، اسحاق، یعقوب، موسی، سلیمان، داوود (علیهم السلام)، تاریخ پر فراز و نشیبی در نافرمانی، فساد، طغیان، توطئه علیه اسلام و... داشته که تا به الآن نیز ادامه دارد. قرآن کریم در کنار آیاتی که نشان از بهره‌مندی یهودیان از نعمت‌های خداوند -ازجمله برتری دادن بنی‌اسرائیل بر عالمیان،(۱۶) نجات دادن از دست فرعون(۱۷) پیامبران فراوان(۱۸) و غیره- دارد، صفات زشت بنی‌اسرائیل همچون پیمان‌شکنی، اسراف، رباخواری، طمع به دارایی دیگران، حرص به زندگی، رشوه‌خواری، ستمکاری، بت‌پرستی و تکذیب پیامبران(۱۹) را برمی‌شمرد و آنان را مورد نکوهش و مذمت قرار¬می‌دهد. درآیات دیگری به مواردی ازجمله نژادپرستی و خودبرتربینی،(۲۰) نپذیرفتن پیامبری که دلخواه آنان نیست¬(۲۱) و دشمنی شدید با مسلمانان(۲۲) اشاره دارد. این آیات، به خوبی به تحلیل تاریخی از قوم یهود و مواجهه آن‌ها با اولیای الهی می‌پردازد.
اینک باید دید آیا این قوم، همان‌طور¬که سابقاً با بسیاری از انبیاء و¬ اولیای الهی دشمنی و تقابل داشتند، هنگام ظهور¬امام زمان(عج) به تقابل با ایشان می‌پردازند یا اینکه همچون گروهی دیگر از قوم یهود که سابقاً با پیامبران همراهی می‌کردند، با امام زمان(عج) نیز همراهی می‌کنند و به نهضت عدالت‌خواهانه و توحیدی ایشان می‌پیوندند. آن طور که در روایات آمده، امام زمان(عج) یهودیان را در وهله نخست به اسلام دعوت می‌کند و نه‌تنها یهود بلکه همه مردم جهان را به‌سوی اسلام فرامی‌خواند. امام صادق (علیه‌السلام) در تفسیر آیه «آیا جز دین خدا را می‌جویند باآنکه هر که در آسمان‌ها و زمین است...»(۲۳) اشاره می‌کند که حضرت حجت(عج) هنگام قیام، اسلام را به همه جهانیان پیشنهاد کرده و آنان را به دستورات اسلام راهنمایی می‌کند.(۲۴) حتی ایشان تنها به دعوت اکتفا نکرده، بلکه مطابق احادیث برای حقانیت خود، تابوت مقدس،(۲۵) و نیز تورات اصلی،(۲۶) که علامتی برای اثبات منصب دینی و نیز نشانه حقانیت دارنده آن است، به همراه خواهد داشت. سرّ این مطلب، اتمام‌حجت بر یهودیان است. این امر طبیعی است که جمعی از مردم به‌ویژه عده‌ای از یهودیت، به‌جانب اسلام، روی‌آورند که آیات و روایات، مؤید آن است.(۲۷) اما بااین‌حال، در متون دینی به این مطلب نیز اشاره‌شده که گروهی از این قوم، با امام زمان(عج) دشمنی کرده و به این نهضت ملحق نمی‌شوند: «ما به بنی‌اسرائیل در کتاب (تورات) اعلام کردیم که دوباره در زمین فساد خواهید کرد و برتری‌جوئی بزرگی خواهید نمود. هنگامی‌که نخستین وعده فرارسد مردانی پیکارجو را بر شما می‌فرستیم (تا سخت شمارا در هم کوبند حتی برای به دست آوردن مجرمان) خانه‌ها را جستجو می‌کنند و این وعده‌ای است قطعی... هنگامی‌که وعده دوم فرارسد (آن‌چنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت که) آثار غم و اندوه در صورت‌هایتان ظاهر می‌شود و داخل مسجد (اقصی) می‌شوند، همان‌گونه که در دفعه اول وارد شدند و آنچه را زیر سلطه خود می‌گیرند درهم می‌کوبند».(۲۸) با در نظر گرفتن این آیات، عده‌ای قائل‌اند یکی از این وعده‌ها در زمان پیامبر(ص) و به دست مسلمین تحقق‌یافته و وعده دوم طبق تصریح برخی روایات در زمان ظهور امام زمان(عج) محقق خواهد شد.(۲۹) آیات و روایات دیگری نیز در باب رویارویی امام زمان(عج) با یهودیان وجود دارد که ذکر و بررسی آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد.(۳۰) نتیجه: منجی گرایی و اعتقاد به موعود، وجه مشترک ادیان آسمانی است. این اشتراک میان آیین اسلام و یهودیت به اوج خود می‌رسد به‌طوری‌که شواهدی از کتب عهد عتیق و قرآن و روایات اسلامی، وجود دارد که با مقایسه آن‌ها، صفات منجی و قائم به یک نفر ختم می‌شود که وجود مبارک صاحب‌الامر¬(عج) هست. همچنین با توجه به آیاتی که سبقه و صفات قوم یهود را برمی‌شمارد و روایاتی که در باب حوادث بعد از ظهور رخ می‌دهد، این نتیجه حاصل می‌شود که امام زمان(عج) در وهله اول همه یهودیان را به اسلام دعوت می‌نماید، نشانه‌های معتبری به ایشان ارائه می‌کند که عده‌ای به سمت حضرت متمایل می‌شوند و گروهی نیز به دشمنی با حضرت می‌پردازند و نبردی در این زمینه شکل خواهد گرفت. پی‌نوشت‌ها: ۱. شاکری زواردهی، روح‌الله و فاطمه زهرا فقیه خراسانی، بررسی و اثبات یکی بودن مهدی و ماشیح با تطبیق پیشگویی‌های عصر ظهور در عهد عتیق و منابع اسلامی، فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود، سال یازدهم، شماره ۴۲، تابستان ۱۳۹۶، ص۲۳۳. ۲. دانیال ۱۲: ۱. ۳. اشعیا ۴۱: ۱۳. ۴. پیدایش ۴۹: ۱۰. ۵. مزمور ۱۸: ۵۱. ۶. همان. ۷. شاکری زواردهی، همان، ص۲۳۴. ۸. دانیال ۱۲: ۱. ۹. پیدایش ۱۳: ۱۴- ۱۷. ۱۰. اشعیا ۶۵: ۹. ۱۱. سوره قصص، آیه ۵. ۱۲. اشعیا ۴۵: ۲۲؛ سوره توبه، آیه ۳۳؛ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، مؤسسه الوفاء، بیروت، ۱۴۰۴ ق، ج۵۲، ص۳۵۲. ۱۳. اشعیا ۱۱: ۳؛ نعمانی، محمد بن ابراهیم، الغیبه، انتشارات صدوق، تهران، ۱۳۶۳ ش، ص۳۱۳. ۱۴. اشعیا ۴۱: ۱۸؛ صافی گلپایگانی، لطف‌الله، منتخب الاثر، سلمان فارسی، قم، ۱۴۲۲ ق، ج۳، ص۱۴۴. ۱۵. دانیال ۱۲:۴؛ مجلسی، همان، ج۵۲، ص۳۳۶ و ۳۵۲. ۱۶. سوره بقره، آیات ۴۲ و ۱۲۲. ۱۷. همان، آیه ۵۰؛ سوره قصص، آیات ۴-۶. ۱۸. سوره مائده، آیه ۶. ۱۹. سوره بقره، آیات ۵۷ و ۹۶؛ سوره نساء، آیات ۱۵۵ و ۱۶۱؛ سوره مائده، آیات ۱۳ و ۳۲. ۲۰. سوره بقره، آیات ۱۱۱، ۱۱۳، ۱۳۵ و ۱۲۰. ۲۱. همان، آیه ۸۷. ۲۲. سوره مائده، آیه ۸۲. ۲۳. سوره آل‌عمران، آیه ۸۳. ۲۴. عیاشی، محمد بن مسعود، تفسیر العیاشی، چاپخانه علمیه تهران، تهران،۱۳۸۰ ش، ج۱ ص۱۸۳ – ۱۸۴
۲۵. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، تهران،‌دار الکتب الاسلامیه، ۱۳۶۵ ش، ج۱، ص۲۳۸. ۲۶. مجلسی، همان، ج۵۲، ص۳۹۰. ۲۷. سوره آل‌عمران، آیه ۱۱۳؛ عیاشی، همان، ص۱۸۳ - ۱۸۴. ۲۸. سوره اسرا، آیات ۴ – ۷. ۲۹. کورانی، علی، المعجم الموضوعی لاحادیث الامام المهدی(عج)، دارالمرتضی، بیروت، ۱۹۴۴ م، ص۶۲۶. ۳۰. برای مطالعه بیشتر، رک: بخشی، سعید و سید مسعود پورسیدآقایی، مواجهه امام زمان با قوم یهود درعصر ظهور، فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود، سال یازدهم، شماره ۴۲، تابستان ۱۳۹۶.
📪 پیام جدید میشه ی سوال بپرسم؟ - بفرمایید ؛
📪 پیام جدید متاسفانه بنده تازگی ها به شدت استخاره میکنم مثلا اگه بخواین کار فرهنگی انجام بدیم اول استخاره میکنم بعد انجام میدم و اگه استخاره بد بیاره انجام نمیدن و یا کار به جایی رسیده برا نماز خواندن و روزه گرفتن ام می‌خوام استخاره بگیرم 😑 - استخاره فقط در جاهای خاصی معتبر و درسته. اونم جایی هست که شما درباره انجام کاری تحقیق لازم را کرده باشید، مشورت کافی را گرفته باشید و به اندازه کافی همه جوانبش را سنجیده باشید، ولی در عین حال همچنان مردد مونده باشید و نتونید حتی به صورت نسبی تصمیم بگیرید که اون کار را انجام بدید یا نه. در اینجا استخاره درسته و راه داره. اما اینکه انسان برای هر کاری استخاره کنه درست نیست و چنین استخاره ای اصلا اعتبار نداره تازه اینها مال کارهایی هست که ذاتا مباح هستند.ولی دیگه شامل واجبات و مستحبات نمیشه. اونا اصلا جای استخاره ندارن. اما به هر حال اگه در این باره دچار وسواس فکری یا رفتاری شدین می توانید از مشاوران مرکز ملی با شماره (۰۹۶۴۰) کمک بگیرید .
📪 پیام جدید من غالبا توی مقبره شهدا کنار خونه مون کاغذ هایی که توش نوشته‌های هایی با موضوع انتخاب ، شهدا، امر به معروف داره نصب میکنم این موضوع با قانون مفادی ندارع؟ از نظر قانون مشکلی نداره؟ - از نظر قانون نمیدونم فکنم از شهرداری محله تون بپرسید مورد اطمینان تر باشه ؛ اما از نظر شرعی به خودی خود مشکلی نداره ..
📪 پیام جدید نمی‌دونم شما بنا بسته به جنسیت تون چقدر بتونید این مسئله را درک کنین بنده الان در دوران نوجوانی به سر می برم و با توجه به احساسات ام هر اتفاق کوچیکی می‌تونه ذهن منو چند روز مشغول ی نامحرم که شاید هیچ وقت تو زندگی ام نبینم اش کنه که خب بخش زیادی اش تقصیر رمان های مذهبی هم هست چه کنم - سلام ؛ اجازه بدید توضیحاتی بهتون بدم نکته اول اینکه شما در یک سن خاص هستید دوران بلوغ و نوجوانی اینکه شما به جنس مخالف فکر می‌کنید یا احساساتی دارید کاملاً طبیعی این مسئله و موضوع فقط مسئله شما نیست همه نوجوانان در این سن چنین احساساتی دارند چنین افکاری دارند کاملاً طبیعی هم هست پس نخواهید چیزی که طبیعی هست رو نداشته باشید نکته دوم اینکه به نظر میاد این وضعیت رو شما تبدیل کردید به یک وسواس یک وسواس فکری وسواس یعنی اینکه یک سری افکاری که ناخواسته به ذهن من میاد نه به ذهن من به ذهن همه آدما چون دست من نیست به صورت ناخواسته به ذهن من میاد اما من تلاش کنم که اون فکرا رو نداشته باشم اون افکار سمج هستند و منو رها نمی‌کنند مثل الان که من به شما بگم مثلاً شما به یک خرس قطبی فکر نکنید میتونید ؟ قطعا نه حتی فکرتون بیشتر مشغولش میشه .. پس کاری که شما باید بکنید اینه که هر کاری که باعث میشه شما از این وضعیت و از این افکار بخواهید فرار کنید بیشتر شما رو درگیر می‌کنه یعنی اینکه اون کارا رو نباید بکنید یعنی اینکه وقتی که این افکار میاد خودتون رو سرزنش نکنید که چرا من این فکر رو دارم تلاشی نکنی برای حذف این افکار چون هرچه بیشتر تلاش کنی بیشتر گیر می‌کنی بیشتر اذیتت می‌کنه
📪 پیام جدید سلام ممنونم از کانال عالی تون. اجرتون با اقا صاحب الزمان (عج) یک سوال داشتم در رابطه با اینکه چرا انقدر برای رای دادن تبلیغ میکنن یا سعی دارن کسانی که نمیخوان رای بدن رو قانع کنن مگه اگر افرادی که نمیخوان رای بدن که بیشترشون برانداز ها هستن رای ندن به نفی مردم انقلابی نیست؟ چون خودمون رای میدیم و بهترین رو انتخاب میکنیم اینجوری میشه مثل زمانی که روحانی رای اورد. خب امثال برانداز ها بهش رای دادن دیگه - سلام متشکرم ؛ خب به هر حال حضور حد اکثری باعث میشه که دشمنان نا امید بشن و بدونند که نظام ایران دارای پشتوانه مردمی محکمی هست و به همین دلیل کمتر فکر توطئه می کنند .