استاد محمود امامی نجفآبادی دام عزه
🌐 http://malakedaei.com/
استاد مهدی سمندری نجفآبادی رحمه الله
🌐 http://mahdisamandari.ir/
@tafaqqoh
۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب
دوستانی که از مختل شدن برخی فایلهادر ایتا شکایت دارند می توانند از کانال تلگرامیمان 👇
t.me/PHILO_MYS
استفاده نمایند برخی فایلها پست شده و برخی دیگر به تدریج بار گذاری خواهد شد
۲ بهمن ۱۳۹۹
هدایت شده از فلسفه و عرفان
طرح درس استادیزدانپناه.pdf
246.1K
🌀شیوه تحصیل، تحقیق، نگارش و تدریس فلسفه
گفتوگو با استاد #یزدانپناه
#سیرمطالعاتی
💢کانال فلسفه و عرفان 👇
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
۷ بهمن ۱۳۹۹
هدایت شده از فلسفه و عرفان
4_5816740471728245036.pdf
371.7K
۷ بهمن ۱۳۹۹
۷ بهمن ۱۳۹۹
هدایت شده از فلسفه و عرفان
🌀حکایت حکیم اصفهانی
✅شیخ مناجاتیان آیت الحق میرزا جواد آقا ملکی تبریزی قدس الله نفسه الزکیه:
🔹مرد حكيمى در اصفهان بود و عادتش بر اين كه چون وقت غذايش مىرسيد، خادم خود را مىفرستاد، تا براى او و براى هر كس كه در نزد اوست- هر كه مىخواهد بوده باشد- غذا بخرد؛ و آن حكيم با آن شخص حاضر با هم غذا بخورند.
اتّفاقاً روزى در وقت غذا يكى از طلّاب شهر براى حاجتى نزد وى آمده بود، حكيم به خادمش گفت: براى ما غذا بخر، تا ما تغذّى نمائيم؛ و خادم روانه شد، و براى آن دو نفر غذائى خريد؛ و حاضر كرد.
حكيم به آن مرد فاضل گفت: بسم الله، بيا غذا بخوريم! آن شيخ گفت: من غذا نمىخورم!
گفت: آيا غذا خوردهاى؟! گفت: نه.
گفت: چرا غذا نمىخورى با آنكه هنوز غذا نخوردهاى؟! گفت: من احتياط مىكنم از غذاى شما بخورم!
گفت: سبب احتياطت چيست؟! گفت: من شنيدهام كه تو قائل به وحدت وجود هستى! و آن كفر است و جايز نيست براى من كه با شما از غذاى شما بخورم، زيرا كه غذا به واسطه ملاقات با شما نجس مىشود!
گفت: تو معناى #وحدت_وجود را چه تصوّر كردهاى، تا اينكه حكم به كفر قائل به آن نمودهاى؟!
گفت: به جهت آنكه قائل به وحدت وجود، مىگويد به اينكه خدا همه اشياء است؛ و جميع موجودات الله هستند!
حكيم گفت: اشتباه كردى! بيا غذا بخور! زيرا كه من قائل به وحدت وجود هستم و نمىگويم كه: جميع اشياء خدا هستند، چون از جمله اشياء جناب شما مىباشد و من شكّى ندارم در اينكه شما در مرتبه حمار هستيد يا پستتر از حمار؛ پس كجا مىتوان كسى قائل به الوهيّت شما بگردد؟ بنابراين احتياط شما بدون وجه است و اشكال در غذا خوردن نيست! بيا! غذا بخور!
📚رساله لقاالله ص۲۴۵
💢کانال فلسفه و عرفان 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
۷ بهمن ۱۳۹۹
فلسفه و عرفان
نقد حسن میلانی یکی از جریانهای ضد فلسفه مربوط به جناب حسن میلانی است. تناقضات و مهملات و بی اخلاقی ه
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
باسلام
لطفا این کانال را حمایت کرده وعضو شوید و به طلاب معرفی نمایید
۷ بهمن ۱۳۹۹
4_5796200679693355793.pdf
5.79M
📚برهان شفا
✍الشیخ الرئیس ابوعلی سینا
✍ترجمه و تفسیر : مهدی قوامصفری
💢کانال فلسفه و عرفان👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
۸ بهمن ۱۳۹۹
4_5769120043308681627.mp3
179.3K
۸ بهمن ۱۳۹۹
هدایت شده از فلسفه و عرفان
✅شیخ اکبر محیی الدین بن عربی در کتاب شریف #فتوحات_مکیه می فرمایند :
✳️« فإنه صلّی الله علیه و آله و سلم و أهل بیته علی السواء فی مودتنا فیهم فمن کره اهل بیته کرهه لأنه واحد من اهل البیت و لا یتبعض حب اهل البیت » .
🔹رسول اکرم و #اهل_بیت ایشان در واجب بودن مودت و دوستی ما یکسان می باشند پس بنابراین هر کس دشمن یکی از اهل بیت باشد دشمن پیامبر است چرا که پیامبر یکی از اهل بیت است و دوستی اهل بیت قابل تفکیک و تبعیض و تقسیم نیست ( یعنی اگر یکی از آنها را دوست نداشته باشی پس نمی شود گفت اهل بیت را دوست داری چرا که اهل بیت مجموع آن بزرگواران می باشد )
🔹منظور ایشان از اهل بیت فرزندان حضرت #فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد که دقیقا قبل از این جملات به آن در ضمن داستانی کسی که به فرزندان حضرت فاطمه از سادات بدگویی می نموده به آن تصریح دارد.
🔹قبل از این جمله و بعد از بیان داستان شعری را در شأن اهل بیت فرموده است :
فلا تعدل بأهل البیت خلقا
فاهل البیت هم اهل السیاده
فبغضهم من الانسان خسر
حقیقی و حبهم عباده
🔶ترجمه شعر :
هیچ خلقی با اهل بیت برابری نمی کند و فقط اهل بیت شایسته سیادت و بزرگی می باشند .
بغض اهل بیت خسران و ضرر حقیقی و دوستی آن ها عبادت است.
💢کانال فلسفه و عرفان👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
۹ بهمن ۱۳۹۹
4_5859288122864436599.mp3
5.8M
🎙استاد سیدیدالله #یزدان_پناه:
💢 " آنهايي به نتيجه رسيدند
كه از تعـطيـلات استفــــــاده كردند."
🔹از تعطیلات خیلی خیلی میشود استفاده کرد
🔹 به ویژه با امکاناتی (سیدی و شروح و ...) که الان هست
#سبک_طلبگی_واقعی
#راه_پیشرفت_تحقیقاتی
🕰 ٤ دقيقه | ٥ مگابايت
💢کانال فلسفه و عرفان👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
۱۱ بهمن ۱۳۹۹
🌀استاد #یزدان_پناه:
🔹طلبه برای بسیاری از كارها باید به معقول تن دهد. کسی که امروز در وادی معارف دینی میآید، در کنار بحث احکام، به رشته معقول نيز احتياج دارد.
🔹همانگونه که ما برای دانستن احکام شريعت، باید یکسری علوم مختلف، مانند فقه و اصول و حدیث را بخوانیم، برای کارهای معارف و عقائد دینی به طور اعمّ که شامل بحث توحید و معاد و امامت و نبوت و ملائکه و ... که در کتب دینی بسیار زیاد هم هست، به این سنّت فلسفی نیاز داريم.
🔹آنقدر مسائل ریز معارفی وجود دارد که اگر بگویم بیش از ده هزار گزاره میشود، اغراق نیست كه آن دو، عملاً به اينها نپرداختهاند؛ اما در این سنت فلسفی كه بُعد #عرفان_نظری هم از قرن هفتم در آن جا باز کرد و بعد در سنت صدرایی كه عرفان نظری با #حکمت_متعالیه آمیخته شد، به اينها پرداخته شده است. آنها در عین اینکه سر سفرهی فارابی و بوعلی و شیخ اشراق نشستند، بسیاری از اسرار متون دینی را هم با روش فلسفی فهميدند.
📌در مصاحبه با نشریه خط
💢کانال فلسفه و عرفان👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
۱۱ بهمن ۱۳۹۹