eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
373 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 اگر مردم بر دوستی امیر المومنین علیه السلام جمع می‌شدند... 🔶 ابو شجاع از علمای روایت کرده‌اند: 5135-ابن عباس : لو اجتمع الناس على حب علي بن أبي طالب لما خلق الله النار . ابن عباس (نقل از صلی الله علیه و آله) : اگر همه مردم بر محبت علی بن ابی طالب (علیهما السلام) جمع می‌شدند، خدای تعالی را نمی‌آفرید. 📚 الفردوس بمأثور الخطاب ج۳ ص۳۷۳ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼👈🏼 دوستی مردم بر محبت علیه السلام از منابع از علمای روایت کرده‌اند: ۳۹ـ وأخبرني شهردار هذا اجازة ، أخبرنا أبي ، حدثنا أبو طالب الحسيني ، حدثنا أحمد بن محمد بن عمر الفقيه الطبري ، حدثني أبو الفضل محمد بن عبد الله الشيباني ، حدثنا ناصر بن الحسين بن علي ، حدثنا محمد بن منصور ، عن يحيى بن طاهر اليربوعي ، حدثنا أبو معاوية ، عن ليث بن أبي سليم ، عن طاوس ، عن ابن عباس قال : قال رسول الله : لو اجتمع الناس على حب علي بن أبي طالب لما خلق الله النار . (صلی الله علیه و آله) فرمودند: اگر همه مردم بر محبت علی بن ابی طالب (علیهما السلام) جمع می‌شدند، خدای تعالی را نمی‌آفرید. 📚 المناقب خوارزمی ص۶۷ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
حادثه ی تلخ تروریستی _افغانستان، ایرانیان را یاد انداخت. که ذهن ما را در این گیر و دار مشغول کرده این است که: 👈 اگر این حادثه در اروپا یا آمریکا رخ میداد باز هم مجامع جهانی این چنین لالمونی میگرفتند؟؟؟!!!!!! ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
✅آیا دیدن ماه با تلکسوپ و دوربین ها ی قوی و... اول ماه را شرعا ثابت میکند یانه؟؟؟ ⬅️رؤیت هلال با ابزار نجومی: اشاره نکته ای باقی ماند که باید بررسی شود و آن عبارت است از کفایت رؤیت هلال با چشم مسلح در ثبوت اول ماه. رؤیت هلال با چشم مسلح برای ثابت شدن اول ماه کافی نیست. اگر هلال فقط با چشم مسلح رؤیت شود و با هیچ یک از دیگر راه‌های شرعی ثابت نشود، نمی توان حکم به اول ماه نمود. دلایل مطلب: 👈اول: عبارات ادله تماماً ناظر بر رؤیت با چشم عادی و غیر مسلح هستند. یعنی رؤیتی که برای همه در تمام نقاط زمین امکان پذیر باشد. امام باقر (ع) در صحیحه ی محمد بن مسلم فرمود: «هر گاه هلال را دیدید، روزه بگیرید و هر وقت که آن را دیدید، افطار کنید. ثبوت آغاز و پایان ماه با رأی و گمانه زنی نیست، بلکه با رؤیت است. رؤیت این گونه نیست که ده نفر استهلال کنند و یکی بگوید: «آن جاست، همان است! » ولی نُه نفر دیگر نگاه کنند و نبینند! بلکه وقتی یک نفر آن را ببیند، ده هزار نفر هم خواهند دید. » [۱] هم چنین در روایتی با سند صحیح از یونس بن عبدالرحمن از ابی ایوب الخزّاز روایت شده که به امام صادق (ع) عرض کرد: «چند نفر شاهد برای رؤیت هلال کافی است؟ حضرت فرمود: ماه رمضان فریضه ای از فرایض الهی است، پس با گمانه زنی آن را به جا نیاورید. رؤیت هلال این-گونه نیست که عده ای استهلال کنند و یکی بگوید: آن را دیدم و دیگران بگویند: ندیدیم. هرگاه یک نفر رؤیت کند، صد نفر خواهند دید و هر وقت صد نفر رؤیت کنند، هزار نفر هم خواهند دید. اگر در هوا مانعی نباشد، شهادت کم تر از پنجاه نفر کافی نیست. اگر در آسمان مانع باشد، شهادت دو مرد که به شهر رفت و آمد می‌کنند، پذیرفته می‌شود. » [۱] روایات دیگری که هم معنای این دو حدیث هستند و سند صحیح دارند، کم نیست و از این گونه روایات استفاده می‌شود که رؤیت هلال با چشم عادی ملاک است. اگر رؤیت با چشم مسلح را ملاک بدانیم، اطلاع از اول ماه مخصوص عدّه ی معدودی خواهد شد، در حالی که ماه باید برای همه قابل رؤیت باشد نه این که در انحصار عدّه ی خاصی قرار بگیرد. 👈دوم: حرکت ماه و تغییر شکل‌های آن در شب‌های مختلف و رؤیت آن، برای میقات و تعیین وقت و استفاده از آن-ها در معاملات و احتیاجات بشر خلق شده، خدای متعال در قرآن کریم می-فرماید: «ای پیامبر! از تو درباره اهله و اول ماه‌ها می‌پرسند، بگو آن‌ها برای تعیین وقت برای مردم و اعمال حج است. » [۲] این معنا بدست نمی آید مگر با درک چشم عادی که برای همه مردم ممکن است. اگر بگوییم که اول ماه با چشم مسلح محقق می‌شود، باید بگوییم حدود چهارده قرن مسلمانان در اکثر زمان‌ها و مناطق، لیلۀ القدر و عید فطر و عید قربان و ادعیه و اعمالی را که برای روزها و شب‌های مخصوص وارد شده، در زمان خود درک نکرده اند، مگر در موارد نادر، چون رؤیت با چشم مسلح اغلب یک روز پیش امکان پذیر است. 👈سوم: اگر مطلب چنین بود چرا پیامبر اکرم ص و ائمه اطهار، به رؤیت اکتفا می‌کردند در حالی که ماه اکثراَ یک روز قبل متولد می‌شده و نمی شود گفت که حضرات: این مطلب را نمی-دانسته اند، پس معلوم می‌شود که همه به رؤیت با چشم عادی مکلف هستند. 👈چهارم: زمان اعمال حج عرفه، مشعر، قربانی در منی و رمی جمرات- همه مربوط به هلال عادی هستند و وقایع تاریخی آن‌ها بر اساس رؤیت هلال با چشم غیر مسلح ثبت شده است. یعنی حضرت ابراهیم (ع) در دهم ماه ذی حجه در منی که می‌خواست اسماعیل را ذبح کند، همان روز دهمی بوده که ماه با چشم غیر مسلح دیده شده بود. به بیان دیگر باید پرسید: آیا این رخداد تاریخی در روز دهم از تولد هلال بوده که با چشم مسلح قابل رؤیت است و با چشم غیر مسلح نمی توان آن را دید یا روز دهم از زمان که هلال قابل رؤیت با چشم غیر مسلح بوده؟ همین طور عید فطر، روز عاشورا، نیمه شعبان و... مسلّم است که تمام رخدادهای تاریخی در دهمین روز از زمان قابل رؤیت بودن ماه با چشم غیر مسلح رخ داده-اند. 👈پنجم: اگر بخواهیم برای ثبوت هلال ماه راه‌های غیر عادی را ملاک قرار دهیم، باید در تطهیر نجاست از بدن و لباس، حدّ ترخص، طلوع فجر و طلوع و غروب آفتاب و... هم آن‌ها را لحاظ کنیم، در حالی که این مطلب مورد قبول علما نیست، مثلاً در تطهیر خون همه گفته اند: در صورت زوال عین خون، اگرچه رنگ آن باقی بماند، پاک است. در صورتی که اگر به آن محل با میکروسکوپ نگاه کنیم، هنوز ذرات خون باقی هستند. هم چنین اگر بهره مندی از راه‌های غیر عادی و استفاده از وسائل مدرن را ملاک قرار دهیم، در حدترخص، شهر را از فاصله‌های دور با دوربین-های قوی می‌توان دید و صدای اذان را با ابزار صوتی می‌توان شنید و... ائمه اطهار: هم به این موضوع اشاره فرموده، نهی از استفاده از راه‌های غیر متعارف در اخبار و روایات حضرات وارد شده است. چنان که در روایات متعددی م
ی‌خوانیم که امام صادق (ع) کسی را که برای اطمینان از غروب خورشید به بالای کوه رفته بود، توبیخ و از این کار منع کرد. [۱] بنابراین با تمام احترامی که برای رأی و نظر دیگر مجتهدان قائل هستیم، می‌گوییم در تعیین اول ماه قمری رؤیت با چشم مسلح کافی نیست، بلکه هلال باید با چشم غیر مسلح رؤیت شود. در مورد دیگر راه‌های ثبوت اول ماه مثل شهادت عده ای از مردم که موجب یقین شود و شهادت دو نفر عادل و... هم، رؤیت غیر مسلّح باید ملاک شهادت قرار گیرد. ---------- [۱]: الوسائل، ج۱۰، ص ۲۸۹، باب ۱۱ از ابواب احکام ماه رمضان، ح ۱۱. [۱]: الوسائل، ج۱۰، ص۲۸۹، باب۱۱ از ابواب احکام ماه رمضان، ح۱۰ و التهذیب، ج۴، ص۱۶۰. [۲]: سوره بقرۀ، آیه ۱۸۹. [۱]: الوسائل، ج۳، باب ۲۰ از ابواب المواقیت و التهذیب، ج۱، ص ۱۴۵ و ص ۲۱۱ و الفقیه، ۴۵.
⭕️ اگر حکومت به دست ما بود ..... 🔹امام صادق علیه السلام از مفضل پرسیدند: چرا این‌گونه اندوهگین و برافروخته‌ای؟ مفضل پاسخ داد: وقتی حکومت بنی‌عباس را با این مال و تسلط و قدرت می‌بینم، با خود می‌گویم اگر این همه قدرت، در دست شما بود، ما هم در آن سهیم بودیم. ( یعنی به عنوان مسئول حکومت از شرایط مادی خاص و ویژه ای بهره مند بودیم ) امام صادق علیه السلام فرمودند: ای مفضل! 👈اگر حکومت در دست ما بود، به جز برنامه‌ریزی شبانه، و سرکشی روزانه، و خوردن خوراک خشک، و پوشیدن جامه‌های ساده، چیزی در کار نبود. 👈اگر به روشی جز روش امیرالمؤمنین عمل شود، نتیجه آن، دوزخ است! 📚بحارالانوار، جلد ۵۲، صفحه ۳۵۹ ┏━━━✨💐💐✨━━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━━✨💐💐✨━━━━┛
ا #۸شوال ا غزلی از حرمت ساخته‌ام با «مثلا» گرچه خاک است روی قبر تو؛ اما مثلا... گنبدِ زرد تو خورشید شده می‌تابد نور می‌گیرد از آن؛ گنبدِ خضرا مثلا چه ضریحی شده کارِ هنرِ فرشچیان! جنسِ هر پنجره‌اش هست، مُطلّا مثلا چقدَر پارچه‌ی سبز، گره خورده به آن می‌کنی باز، تمام گره‌ها را مثلا خادمانت همه دورِ سرمان می‌گردند ما عزیزیم، در این صحنِ مُعلّا مثلا تشنه‌ها مست شوند از مِیِ سقاخانه ساقیِ میکده هم «حضرت سقا» مثلا هیئتی شکل گرفته‌ست ، میان حرمت نام هیئت شده «یا حضرت زهرا» مثلا روضه‌خوانی وسطِ صحن، حکایت می‌خواند قصه‌ی کوچه‌ای از شهر تو؛ حالا مثلا... مادری با پسرش رد شده از آن؛ اما... هیچ‌کس راه نبسته‌ست بر آن‌ها مثلا دست نامردِ کسی هم وسط کوچه نبود چادری خاک نخورده‌ست، در آنجا مثلا مادرِ قصه‌ی ما رفت، صحیح و سالم وَ نپوشاند، رخ از دیده‌ی مولا مثلا بعدِ مجلس همه رفتند، زیارت کردند تربتِ حضرت زهرا شده پیدا مثلا ... 🔸شاعر: آقای رضا قاسمی ▪️۸ شوّال سالروز تخریب حرم مطهّر ائمه‌ی بقیع علیهم السلام @markaz_valieasr
هدایت شده از حقیقت شیعه
💢خواندن نماز هم در پنج وقت جایز است و هم در سه وقت؛ البته اگر مشکلی برای شخص نداشته باشد، بهتر است که در پنج وقت خوانده شود. بر این مطلب اتفاق نظر دارند و برای اثبات این مطلب دلایل محکم و قاطعی هم از کتاب های شیعه و هم از صحیح ترین کتب اهل سنت دارند. 📒مسلم بن حجاج نیشابوری صاحب یکی از دو کتاب صحیح اهل سنت بعد از قرآن، مینویسد: عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ جَمَعَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَيْنَ الظُّهْرِ وَالْعَصْرِ وَالْمَغْرِبِ وَالْعِشَاءِ بِالْمَدِينَةِ فِي غَيْرِ خَوْفٍ وَلَا مَطَرٍ فِي حَدِيثِ وَكِيعٍ قَالَ قُلْتُ لِابْنِ عَبَّاسٍ لِمَ فَعَلَ ذَلِكَ قَالَ كَيْ لَا يُحْرِجَ أُمَّتَهُ. 📚صحیح مسلم ص۲۷۰ ح۷۰۵ 📝ابن عباس میگوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله در مدینه میان ظهر و عصر و مغرب و عشا جمع کرد؛ در حالی که نه ترسی بود و نه بارانی وجود داشت. وکیع (راوی) میگوید: از ابن عباس سؤال کردم، پیامبر چرا این کار را میکرد؟ گفت: به این دلیل که امّتش به سختی نیفتند. 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شيعه 🆔 @hagigatshia14
نقد شهودات عرفانی استاد دکتر محمد تقی سبحانی.mp3
2.16M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام و المسلمین دکتر 💢موضوع: نقد کشف و شهود عرفان ⏱زمان: ۹:۰۳ ⭕️حجم:۲ مگابایت ‌┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
💢ابن ماجه قزوینی دانشمند نامدار اهل تسنن، روایتی صحیح از کیفیت وضوی صلی الله علیه وآله را بدینگونه نقل کرده است: 📒حدثنا محمد بن يحيى قال: حدثنا حجاج قال: حدثنا همام قال: حدثنا إسحاق بن عبد الله بن أبي طلحة قال: حدثني علي بن يحيى بن خلاد، عن أبيه، عن عمه رفاعة بن رافع، أنه كان جالسا عند النبي صلى الله عليه وسلم فقال: «إنها لا تتم صلاة لأحد، حتى يسبغ الوضوء، كما أمره الله تعالى، يغسل وجهه ويديه إلى المرفقين، ويمسح برأسه، ورجليه إلى الكعبين. 📚سنن ابن ماجه، ص۹۵ ح۴۶۰ 📝یحیی بن خلاد از عمویش رفاعه نقل کرده است که وی نزد رسول خدا صلی الله علیه وآله نشسته بود آن حضرت فرمود: هیچ فردی کامل و صحیح نیست جز این که اعمال وضو را همانگونه که خداوند متعال دستور داده، انجام دهد؛ صورتش را بشوید و دستهایش را نیز با آرنج ها بشوید، و سرش را مسح کند و پاهایش را تا بر آمدگی پا نماید. 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شيعه 🆔 @hagigatshia14