eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
*الإصدار الجديد* الأساتذة الكرام، الطلاب و الباحثون الأعزاء تحية طيبة تم بحمدالله إصدار العدد الأول من مجلة (الإمامة على ضوء الكتاب والسنة و العقل) التابعة لمؤسسة الإمامة الدولية بإشراف سماحة حجة الإسلام و المسلمين الدكتور الشيخ محمد تقي السبحاني (حفظه الله) و جمع من الأساتذة و النخب العلمية في البلدان المختلفة. وهي مجلة علمية تخصصية تعني بالبحوث حول إمامة أهل البيت عليهم السلام. علما تستقبل المجلة بحوثكم العلمية الخاصة بشؤون الإمامة و محاور المجلة. 🌐 للإطلاع يمكنكم مراجعة موقع المجلة بالعنوان التالي: iaj.emamat.org 📱للتواصل و الاستفسار في الواتس آب: 00989369972306 مع التقدير د. سيد مهدي الحسيني- مدیر التحرير
نور روایت: عارف معاصر، جناب یعقوبی قائنی بر این باور بود که خداوند سبحان نوری به ایشان مرحمت کرده که "بدون دقت در سند روایات و بدون مراجعه به کتب رجال به محض اینکه روایتی را می‌دیدم متوجه می‌شدم که آیا از ائمه ع صادر شده یا نه و حتی گاهی می‌فهمیدم از کدام‌یک از آن بزرگواران است!" (سفینة الصادقين ص ٢٤٣) وه که چه توفیقی و چه مقام رفیعی! برخی از روایاتی که ایشان به برکت نور علم، و بدون ملاحظه سند و رجال تشخیص داده اند که از معصوم صادر شده به قرار زیر است: ۱. امیرالمومنین ع خطاب به کمیل: " یا کمیل! انما هی[النفس] اربع: النامیة النباتية، و الحسية الحيوانية و الناطقة القدسية و ..." ( همان ص ۲۸۵) ۲. عن ابی جعفر ع" ان سلمان باب الله فی الارض من عرفه کان مومنا و من انکره کان کافرا" ( همان ص ۵۱۴) ۳. " لنا حالات مع الله، هو فیها نحن و نحن فیها هو و مع ذلک هو هو و نحن نحن" ( همان ص ۵۱۶) ۴. امیرالمومنین ع: " الحقیقة صحو المعلوم و محو الموهوم" ( ص ٧٠٥) ٥. ديوان امام علي ع: "و انت الكتاب المبين الذي بأحرفه يظهر المضمر"( ص ٧٤١) ٦. " ليس العلم بالتعلم انما هو نور يقع في قلب من يريد..." ( ص ١٤١) ✍پ.ن: ۱- در اینکه کلام اهل بیت علیهم السلام نور است، هیچ شکی نیست. ۲_معنای نور بودن کلام حضرات معصومین اینست که: کلام آنان مایه هدایت مردم است و مردم را از گمراهی و سرگردانی نجات می‌دهد. (به تفسیر آیه نور رجوع شود.) ۳_فهم فرمایشات اهل بیت علیهم السلام نیازمند زحمت و تلاش است همان زحماتی که علما با تحمل سختی‌های کلاس درس و استاد و خوانش کتب بدست می‌آورند. ۴_اینکه متوجه شویم کلامی از معصوم صادر شده یا نه، روش عقلایی دارد که همواره مورد توجه دانشمندان علوم اسلامی (از کلینی تا خمینی) بوده و از آن علم به عنوان (علوم حدیث) یاد می‌شود. ۵_ بله، اینگونه آدم‌‌رو سرکار می‌گذارند. مرجع تقلید ۵۰ سال متحمل زحمت می‌شود، اونوقت طرف نیامده ادعا نور و... می‌کند و تاسف‌بار اینکه: عده‌ای گول این حرفها مغالطه آمیز را می‌خورند. ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه پایانامه خود را تبدیل به مقالات متعدد کنیم؟ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
✅پنج ویژگی برجسته پیامبراسلام (ص) در قرآن: 💐۱- اسوه حسنه بودن: پیامبر اکرم (ص) برای همه انسان‌ها، در همه زمان‌ها و در همه زمینه‌ها الگو و سرمشق است و همه باید در رفتار و گفتار از آن حضرت پیروی کنند تا به سعادت و خوشبختی نائل آیند. قرآن می‌فرماید: "لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ" برای شما در زندگی رسول خدا الگو و اسوه نیکویی است. (احزاب آیه ۲۱) 🌷۲- داشتن اخلاق عظیم: اخلاق مهمترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی است، با اخلاق می‌توان در قلب افراد نفوذ کرد و بر دل‌ها حکومت کرد و در پیشبرد اهداف، همه را همراه خود نمود. تعبیر قرآن راجع به اخلاق پیامبر اکرم (ص) " دارای خلق عظیم" است می‌فرماید: وَإِنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ عَظیمٍ (قلم /۴) با همین اخلاق عظیم توانست افراد سخت دل و خشن را به سوی خود جذب نماید و همه را مطیع خدا قرار بدهد 🕋۳- پیامبرمعدن رحمت: کسی که رسول خدا است و برای جهانیان فرستاده شده، قطعاً باید شخصیت وجودی اش بر اساس فطرت انسان‌ها و رسالتش خواسته تمام بشریت باشد. وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ، ما تو را نفرستادیم مگر اینکه رحمت برای جهانیان باشید ۰ (انبیا /۱۰۷) ❤️۴- عطوفت و قاطعیت: اداره سیاست و اجتماع ایجاب می‌کند قاطعیت در کنار عطوفت و مهربانی باشد تا هم مؤمنان امیدوار و دلگرم گردند و هم دشمنان و مخالفان بترسند و دست از توطئه و کارشکنی بردارند به همین جهت قرآن در معرفی پیامبر (ص) می‌فرماید: مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ، محمد رسول خدا و کسانی با او هستند بر کفار سخت گیر و در میان خودشان دلسوز و مهربان هستند(الفتح2۹) پیامبر اکرم (ص) کانون عطوفت و مهربانی برای مؤمنان و مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان بود. 🌿۵- مردمی بودن و مردم داری : رهبران الهی همواره در میان مردم بودند و در همه حال با آنان زندگی می‌کردند و برای خودشان هیچ امتیازی قائل نبودند و درغم وشادی مردم شریک بودند، همین خصلت سبب شد تا بتوانند مردم را در مسیر هدایت، رشد و کمال قرار بدهند. قرآن به این ویژگی پیامبر (ص) با تعبیر بسیار دقیق و عمیق اشاره می‌کند و می‌فرماید: " لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ" (التوبه۱۲۸) قطعاً برای شما پیامبری از جنس خودتان آمد که درد و رنج شما بر او دشوار است و به هدایت شما حریص و علاقمند و نسبت به مؤمنان دلسوز و مهربان است. ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
🔴 اصلاح يک تعبیر نادرست 🔹 آقای حاج آقـا رضـا صـدر می‌فرمود: «برای نـام بـردن پیامبر خاتم حضرت محمّد (ص) از تعبيـر رایـج «پیامبر اسلام» استفاده نکنید؛ زیرا از ابداعات مستشرقان و مخالفان اسلام است که رسالت آن حضرت را قبول ندارند و ایشان را تنها پیامبر مسلمانان می‌دانند. 🔸 بهتر است ما از تعابیری نظیر «خاتم الأنبياء» یا «پیامبر خاتم» یا «رسـول خدا» یا «رسـول الله» و مانند آن استفاده کنیم که در آن شهادت ضمنی به رسالت آن حضرت است.»¹ 1️⃣ مرحوم علّامه حاج سیّد محمّد علی روضاتی نیز در لزوم اصلاح این تعبیر ناصواب چنین نگاشته است: «اجازه فرماييـد ايـن مـطـلـب عقیدتی مهم را عرض کنم که در این روزها بسیار می‌خوانیم و می‌شنویم که از حضرت ختمی مرتبت (ص) تعبیر به «پیغمبر اسلام» ، «پیغمبر گرامی اسلام» ، «رسول گرامی اسلام» می‌شود، در صورتی که این تعبیر درستی نیست و آنچه در قرآن کریم یاد شده «محمد رسول الله» ، «و لكن رسول الله و خاتم النبيين» است و در اذان می‌گوییم «اشهد أن محمداً رسول الله». ▫️در حقیقت حضرتش «شارع مقدس اسلام» است نه «رسول اسلام» که این تعبیر را دشمنان آن حضرت و اسلام یعنی شیاطین کفار، ابداع و اختراع کرده و به دست مستشرقانشان و به زبان گویندگانشان به کار می‌برند و رواج می‌دهند، چه آن‌ها قبول ندارند و منکرند که آن حضرت رسول خدا باشد، اما «پیامبر اسلام» و «رسول اسلام» معنای دیگری دارد که با باور آنان هیچ‌گونه منافاتی ندارد. ▫️اگر ما مسلمانان هم که آن حضرت را رسـول الله و فرستاده خدا می‌دانیم از روی غفلت و عدم تأمل حضرت رسالت پناه را «رسول اسلام» و «پیامبر اسلام» بنامیم، دشمنان را تأیید و شاد کرده‌ایم. ▫️و نیز باید بگویم که رواج این تعبیر خطا از همین نیم قرن اخیر است، آن هم در بلاد اسلامی ایران و الا تا حدود ۱۳۰۰ شمسی در هیچ کتاب و نشریه اسلامی به فارسی یا عربی چنین چیزی مشهود نیست و در بلاد عرب زبان هم از آن اثری دیده نمی‌شود. ▫️پس باید با این پدیده ناروا مقابله و ناآگاهان را بیدار کرد. حضرت ختمی مرتبت (صلى الله عليه و آله) را اسماء و القاب خاصه توقیفی است که در کتب سیره و حدیث یاد شده است، از جمله در کتاب شریف «كشف الغمة» محدث اربلی و کتب علّامه مجلسی و محدّث قمی (رضوان الله عليهم)، مع الأسف آن‌ها همه فراموش گردیده و امروزه بیشتر از آن لفظ اختراعی موذیانه دشمنان دین استفاده و به کار برده می‌شود. ▫️سال‌ها قبل، مرحوم ادیب فاضل محقّق آقا سیّد کریم امیری فیروزکوهی مقالتی در همین زمینه به تفصیل نوشت و در مشهد مقدّس منتشر فرمود، اما غفلت اذهان مانع اثر قاطع گردید. (در پرتو روضات، صص ۳۲۴ - ۳۲۵) 📚 جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۴ ص ۶۴۵ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
شهادت یا رحلت ⁉️ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
💥 انسانِ ۲۵۰ ساله (چند نکتۀ مهم دربارۀ طرح تاریخی امامان) 🔰 : 🔲 دو طرح در عالم وجود دارد: یکی «طرح شیطان و اولیای طاغوت» و دیگری «طرح و برنامه وجود مقدس نبی اکرم (صلی الله علیه و آله)» که همان برنامه الهی است. ما اگر از مدار پرستش خدای متعال و وادی ولایت‌الله خارج شویم و خودمان شروع به طراحی کردن برای زندگانی خودمان و بقای خودمان کنیم، این طرح مستقل نمی‌ماند، بلکه به ذیل طرح بزرگ اولیای طاغوت و شیاطین می‌رود و منحل می‌شود (وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ). 🔲 طرح نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) براساس حکمت الهی است؛ یعنی همان حکمت الهی را در حیات ما جاری می‌کند. دامنه وجودی ایشان دامنه حکمت است و بیت ایشان هم بیت‌الحکمة است (أَنَا بَيْتُ اَلْحِكْمَةِ). اگر ما ذیل دین حضرت و ولایت حضرت حرکت کردیم، همه ما را حکیم می‌کند و زندگی‌مان را بر مدار حکمت شکل می‌دهد (يُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ). ما اگر در وادی دین خدا حرکت کنیم دائماً در وادی حکمت حرکت می‌کنیم و براساس حکمت الهی شکوفا می‌شویم؛ در این صورت، خودمان هم آرام‌آرام حکیم می‌شویم و طرح خودمان هم در عالَم، طرح حکمت می‌شود. 🔲 رفتار و فعل هر یک از ائمه معصومین(علیهم السلام) در هر یک از شئون حیاتشان در عالم دنیا، از فعل سایر معصومین گسسته و جدا نیست؛ بلکه فعل هر معصومی هم چون حلقه‌های پیوسته یک زنجیر، با افعال سایر معصومین ارتباط دارد؛ و افعال معصومین، فعل یکدیگر را نقض نمی‌کند. برای مثال، هجرت امام رضا(علیه السلام) ادامه سلسله رفتارهای نبی اکرم(صلی الله علیه و آله)، امیرالمومنین(علیه السلام) و سایر معصومین(علیهم السلام) است؛ و بدون توجه به رویکردهای رفتار سیاسی این بزرگواران، نمی‌توان این هجرت را تحلیل کرد. اگرچه با بعثت نبی اکرم ‌(صلی الله علیه و آله) تاریخ جهان اسلام آغاز می‌شود؛ اما برپا شدن دولت سقیفه، ادامه این مسیر را دچار چالش‌های می‌کند که با دوراندیشی و تدابیر امیرالمومنین(علیهم السلام) و دیگر معصومین، رسالت آن حضرت ادامه‌ می‌یابد. 🔲 آن‌کسی می‌تواند در راه هدف سیدالشُّهدا(ع) جهاد کند، که آن روزی که به او می‌گویند کنار امام مجتبی(ع) بایست، بایستد و تسلیم و راضی باشد. کسی که آن روز می‌گوید «قتال می‌خواهیم»، او دیگر برای تحقّق طرح خدا و طرح نبی‌اکرم(ص) نمی‌خواهد بجنگد؛ او دنبالِ نَفْس و دنبالِ بازی است. 🔲 ایمانی که از ما خواسته شده، ایمان به کلّ طرح تاریخی نبیّ‌اکرم(ص) است که لبۀ فعلی آن در دست امام زمان(عج) است و باید با آن حضرت همراه بود. هر امامی مأموریتی دارد و بخشی از طرح نبی‌اکرم(ص) را پیش می‌برد. مؤمنین باید با امام دوران خودشان همراه شوند و با مأموریت او حرکت کنند و طرح دیگری درنیندازند. 🔲 یک طرحی وجود دارد که مردم را از حول ائمه اطهار(ع) و نبی اکرم(ص) پراکنده می‌کند. چون ائمه(ع) ادامه نبی اکرم(ص) در امت هستند (إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْن)، انتشار و پراکندگی و انفضاض از حول کتاب و امام، انفضاض از حول نبی اکرم(ص) می آورد و این با پراکنده کردن از حول امام، ولو به اسم جمع شدن دور خدا، واقع می‌شود. یک نکته خیلی مهمی که بزرگان روی آن تأکید کردند، این است که طرح ائمه(ع) طرح جداجدا و مستقل نیست؛ این‌طور نیست طرحی که امیرالمؤمنین(ع) آن را به یک نقطه‌ای رساندند، امام مجتبی(ع) آن طرح را عوض کنند، بلکه یک نقشه کلانی است که در کتاب خداست و هر امامی، یک بخش از آن را و یک قطعه از این نقشه بزرگ و طرح الهی را اعمال می‌کند. لذا مقام معظم رهبری (مد ظله) تعبیر «انسان دویست و پنجاه ساله» را بیان می‌فرمایند؛ گویا ائمه اطهار(ع) دویست و پنجاه سال مانند یک انسان زندگی می‌کنند. بلکه می‌شود گفت حدوداً یک «انسان هزار و چهارصد و شصت ساله» هستند و امروز هم امام زمان(عج) همان طرح را دارند جلو می‌برند. این یک طرح بزرگ و هماهنگ تاریخی است.
سند بدون عنوان.pdf
209K
✅موضوع: خلاصه کتاب امام شناسی در بیان امام رضا علیه السلام ✍ نویسنده: علی قربانی ⬅️ده قسمت کامل قسمت اول: نکات مقدماتی در مورد حدیث امام شناسی امام رضا علیه السلام قسمت دوم: انتصابی بودن امامت (الف) قسمت سوم: انتصابی بودن امامت (ب) قسمت چهارم: مباحث مربوط به امامت و امام قسمت پنجم: مباحث مربوط به امامت و امام (ب) قسمت ششم: مخالفت با انتخاب خداوند متعال! قسمت هفتم: بیان علت ترک امام حق توسط مردم قسمت هشتم: امامت مخصوص آل محمد علیهم السلام (الف) قسمت نهم: امامت مخصوص آل محمد علیهم السلام (ب) قسمت دهم: جمع بندی حدیث امام شناسی ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
نهایی ش ح امامت امام رضا علیه السلام .pdf
750.6K
✅کتاب: امام شناسی در بیان امام رضا علیه السلام (شرحی کوتاه بر حدیث امام شناسی امام رضا علیه السلام) ✍تالیف: علی قربانی ⬅️فایل: pdf ⬅️تعداد صفحات: ٩٧ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
تو ضمانت نکنی در شبِ قبرم چه کنم بارِ عصیانِ مرا جز تو کسی «ضامن» نیست 🔲 السَّلامُ عَلَیکَ یا شَمْسَ الشُمُوسِ 🔲 کتابخانه تسنیم تقدیم می کند 🔲 ۸۸ کتاب به نیت امام هشتم، امام مهربانی 🔻 کتب فارسی ۱. پابوس 👈 دانلود ۲. طب الرضا 👈 دانلود ۳. بر مدار آفتاب 👈 دانلود ۴. کشتی نجات 👈 دانلود ۵. باران فضیلت 👈 دانلود ۶. عشق هشتم 👈 دانلود ۷. حکایت آفتاب 👈 دانلود ۸. تحفة الرضویة 👈 دانلود ۹. زندگانی سیاسی امام رضا 👈 دانلود ۱۰. نماز و عبادت امام رضا 👈 دانلود ۱۱. امام رضا الگوی زندگی 👈 دانلود ۱۲. ترجمه الخصائص الرضویة 👈 دانلود ۱۳. امام رضا، زندگی و اقتصاد 👈 دانلود ۱۴. ترجمه صحیفة الإمام الرضا 👈 دانلود ۱۵. امامت از دیدگاه امام رضا 👈 دانلود ۱۶. مهربان ترین (ویژه نوجوان) 👈 دانلود ۱۷. در پرتو خورشید 👈 دانلود ۱۸. لذت دیدار ماه 👈 دانلود ۱۹. گلچین رضوی 👈 دانلود ۲۰. مناظره در مرو 👈 دانلود ۲۱. صحیفه صحت 👈 دانلود ۲۲. یک قمقمه دریا 👈 دانلود ۲۳. ارمغان ملکوت 👈 دانلود ۲۴. ترجمه فقه الرضا 👈 دانلود ۲۵. آقای‌خورشید مهربان (ویژه کودک)👈 دانلود ۲۶. پاسخ امام رضا به پرسشهای قرآنی👈 دانلود ۲۷. جغرافیای تاریخی هجرت امام رضا👈 دانلود ۲۸. ستایش و سوگ امام رضا در شعر 👈 دانلود ۲۹. جنبش‌های سیاسی عصر امام رضا 👈 دانلود ۳۰. فرصت ولایتعهدی در نشر معارف 👈 دانلود ۳۱. پژوهشی دقیق در زندگی امام رضا 👈 دانلود ۳۲. میهمان امام رضا (ویژه کودک) 👈 دانلود ۳۳. شهدای امام رضایی 👈 دانلود ۳۴. دانستنی های رضوی 👈 دانلود ۳۵. یک پنجره خورشید 👈 دانلود ۳۶. ترجمه مسند الرضا 👈 دانلود ۳۷. ولایتعهدی امام رضا 👈 دانلود ۳۸.در این قطعه از بهشت 👈 دانلود ۳۹. ۳۵۶ حدیث امام رضا 👈 دانلود ۴۰. چشمه حکمت رضوی 👈 دانلود ۴۱. ابعاد شخصیت امام رضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۴۲. اسرار فضل بن شاذان از امام رضا👈 دانلود ۴۳. ترجمه عیون اخبار الرضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۴۴. امام رضا، امام اخلاق و گفتگو 👈 دانلود ۴۵. جلد ۴۹ بحار (بخش امام رضا) 👈 دانلود ۴۶. شرحی بر مناظرات امام رضا 👈 دانلود ۴۷. درس‌هایی از زندگی امام رضا. 👈 دانلود ۴۸. امام رضا از دیدگاه اهل سنت 👈 دانلود ۴۹. حرم در گذر زمان 👈 دانلود ۵۰. کتابنامه امام رضا 👈 دانلود ۵۱. نجمه و خیزران 👈 دانلود ۵۲. ترجمه فقه الرضا 👈 دانلود ۵۳. معجزات امام رضا 👈 دانلود ۵۴. تاریخ آستان قدس 👈 دانلود ۵۵. ترجمه رساله ذهبیه 👈 دانلود ۵۶. ترجمه اَعلام الهدایة 👈 دانلود ۵۷. آشنایی با مسند الإمام الرضا 👈 دانلود ۵۸. مدایح رضوی در شعر فارسی 👈دانلود ۵۹. برهان قاطع (مناظره امام رضا)👈دانلود ۶۰. تحلیلی از زندگانی امام رضا 👈 دانلود ۶۱. جنبه اخلاقی سیره امام رضا 👈 دانلود ۶۲. امام رضا در رزمگاه ادیان 👈 دانلود ۶۳. شخصیت حضرت رضا 👈 دانلود ۶۴. ترجمه عوالم العلوم. 👈 دانلود 🔻 کتب عربی ۶۵. فقه الرضا 👈 دانلود ۶۶. أعلام الهدایة 👈 دانلود ۶۷. عالم آل محمد 👈 دانلود ۶۸. الرسالة الذهبیة 👈 دانلود ۶۹. الخصائص الرضویة 👈 دانلود ۷۰. مکاتیب الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۱. صحیفة الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۲. فی رحاب الإمام الرئوف 👈 دانلود ۷۳. عیون اخبار الرضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۷۴. وفاة الإمام الرضا و الجواد 👈 دانلود ۷۵. عوالم العلوم (الإمام الرضا) 👈 دانلود ۷۶. العلل و الحِکَم للإمام الرضا 👈 دانلود ۷۷. الإمام الرضا عند اهل السنة 👈 دانلود ۷۸. موسوعة کلمات الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۹. مسند الإمام الرضا (عطاردی)👈 دانلود ۸۰. مسند الرضا (داود بن سلیمان)👈 دانلود ۸۱. موسوعة الإمام الرضا (۸ جلد) 👈 دانلود ۸۲. الحیاة السیاسیة للإمام الرضا 👈 دانلود ۸۳. زیارة الإمام الرضا، کیف و لماذا 👈 دانلود ۸۴. القصص فی احادیث الإمام الرضا 👈 دانلود ۸۵. علی بن موسی و القرآن الحکیم 👈 دانلود ۸۶. علی بن موسی و الفلسفة الالهیة 👈 دانلود ۸۷. الإمام الرضا،قیادة الأمة ولایةالعهد 👈 دانلود ۸۸. لوامع الأنوار فی شرح عیون‌الاخبار👈 دانلود ♻️ با بازنشر این فهرست، خادم فرهنگی امام رضا (علیه السلام) باشید. ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
🔻عمامه عاریتی؟! ✍حکایتی شیرین و عبرت‌آموز که حاج شیخ عبدالکریم بر فراز کرسی درس خارج در قم،این خاطره را از دوران جوانی خویش نقل کرده اند: مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری از شاگردان مرحوم میرزای بزرگ شیرازی در سامرا بود. در محضر امیر المومنین (ع) در حرم به آقا امیر المؤمنین می‌گوید: آقا ما داریم بر می‌گردیم به ایران و می‌دانم برگردم، سیل مقلّدین و مراجعین در مسائل شرعیه به سمت ما می‌‌‌آید. آقا، یک الگویی را به ما معرفی کنید که من در آینده‌ی زندگی‌ام این الگو بشود برای ما شاخص، این استقبال دنیا، مرجعیت، عزّت، ثروت و آقایی، ما را غافل نکند. حاج شیخ عبدالکریم حائری سه ماه نجف می ماند و صبح و شام وقتی حرم مشرّف می‌شد از امیر المؤمنین (ع) همین خواسته را تقاضا می‌کرد. سه ماه هم ایشان کربلا می‌ماند. جمعاً می‎شود شش ماه. دیگر ایشان داشته باز ناامید می‌شد که شاید آقا امام حسین (ع) هم مصلحت نمی‌دانند که معرفی کنند، آن شب با دل شکسته از حرم می‌‍‌رود در همان منزلی که در کربلا اسکان داشتند. شب خواب سید الشهداء (ع) را می‌بیند که می‌فرمایند: شیخ عبدالکریم! از ما یک انسان جامعِ کاملِ وارسته می‌خواهی به عنوان الگو؟" می‌گوید: بله آقا. می‌فرمایند: فردا صبح وارد حرمِ ما که می‌خواهی بشوی طلوع فجر، کنار قبرِ حبیب بن مظاهر اسدی، یک جوان ۱۸ ساله‌ای نشسته، عمامه‌ای کرباسی به سر دارد و یک عبای کرباسی و لباس کرباسی هم پوشیده. شما که وارد می‌شوی، این جوان بلند می‌شود وارد حرم می‌شود یک سلامی پایین پا به من می‌کند، یک سلام به علی اکبر، یک سلام به جمیع شهداء، از حرم خارج می‌شود. بعد از طلوع فجر این جوان را دریاب که یکی از انسان‌های بزرگ است. حاج شیخ می‌فرماید: بیدار شدم. طلوع فجر، وقتی وارد حرم شدم، دیدم کنار قبر حبیب بن مظاهر، همان گوهری که امام حسین (ع) حواله کرده بود، نشسته بود. وارد شدم، این قیام کرد و آمد در حرم و یک سلام به حضرت سید الشهداء(ع)، یک سلام به علی اکبر و یک سلام به جمیع شهداء، از حرم خارج شد آمد به ایوان و از آنجا به صحن رفت. دنبالش دویدم. در صحن، صدایش زدم و گفتم: آقا بایست من با تو کار دارم. برگشت یک نگاهی به من کرد و گفت: آقا! عمامه‌ من عاریتی است و رفت از صحن رفت بیرون، رفت در کوچه‌ پس‌کوچه‌های کربلا، دنبالش دویدم: آقا! عرضی دارم، مطلبی دارم، بایست. دوباره درحال حرکت برگشت و گفت: آقا! عبای من هم عاریتی است و رفت. آقای حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: دیدم دارد از دستم می‌رود؛ محصول شش ماه زحمت درِ خانه‌‌ دو امام، با این دو کلمه دارد می‌گذارد و می‌رود. دویدم و خودم را به او رساندم و دستش را گرفتم و گفتم: بایست. عبای من عاریتی است؛ عمامه‌ من عاریتی است یعنی چه؟ شش ماه التماس کرده‌ام تا شما را معرفی کرده‌اند، کار داریم با شما. یک نگاهی به حاج شیخ می‌کند و می‌گوید: چه کسی من را به شما معرفی کرد؟ آقا شیخ عبدالکریم می‌گوید: صاحب این بقعه و بارگاه، سیدالشهداء(ع). می‌گوید: دنبال من بیا. در کوچه‌ پس‌کوچه‌های کربلا می‌روند تا به خارج از کربلا می‌رسند. یک تلّی بود که روی آن تل، یک اتاقکی بود. می‌رسد به درِ آن اتاق و می‌گوید: اینجا خانه‌ من است، فردا طلوع فجر وعده‌ دیدار من و شما همین جا. می‌رود داخل و در را می‌بندد. مرحوم حاج شیخ فرموده بود: من در عجب بودم؛ خدایا، این چه مطلبی می‌خواهد به من بگوید که موکول کرد به فردا. چرا امروز نگفت؟! آن درسی که بناست به من بدهد و زندگی آینده‌ من را تضمین کند در معنویت؛ بشود درس؛ بشود پیام ایشان می‌فرماید: لحظه‌شماری می‌کردم. آن روز گذشت تا فردا و طلوع فجر، رفتم بیرونِ کربلا روی همان تل. پشتِ همان اتاقک. آمدم در بزنم، صدای ناله‌ پیرزنی از درون آن اتاق بلند بود و صدا می‌زد: وَلَدی! وَلَدی. پسرم، پسرم. در زدم دیدم پیرزنی با چشمان اشک آلود در را گشود. گفتم: خانم دیروز یک جوانی زمان طلوع فجر وارد این خانه شد و گفت اینجا خانه‌ من است و با من وقت ملاقات گذاشته. این آقا کجاست؟ گفت: این پسرِ من بود، الآن پیشِ پای شما از دنیا رفت. وارد شدم. دیدم پاهای این جوان به قبله دراز، هنوز بدن گرم. گفتم: وا أسفا! دیر رسیدم. حاج شیخ در درس خارج فرموده بود: آن درسی که آن جوانِ بزرگ و کامل از طرف امام حسین (ع)به من آموخت، درسِ عملی بود. روز قبل به من گفت: آقا عمامه‌ من عاریتی است! عبای من عاریتی است! فردا جلوی چشمانِ من، عبا و عمامه را گذاشت و رفت. می‌خواست به من بگوید: شیخ عبدالکریم حائری! ▫️ مرجعیت،عاریتی است ▫️ ریاست،عاریتی است ▫️ خانه‌هایتان،عاریتی است ▫️پول‌های‌تان،عاریتی است ▫️وجودتان،عاریتی است ▫️سلامتی‌تان،عاریتی است. ▫️هر چه می‌بینید،عاریه است و امانت است. دل به این عاریه‌ها نبندید. ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
▪️امام مجتبی علیه‌السلام در روز صلح با معاویه فرمود: 🔸️به خدا قسم می‌خورم، قسمی سخت و محکم! اگر مردم به حرف خدا و رسولش گوش می‌دادند، (و با پدرم بیعت می‌کردند) آسمان، بارانش را و زمین، برکاتش را نثارشان می‌کرد، حتّی دو نفر هم در این امّت به اختلاف نمی‌خوردند، و همه تا قیامت از طراوت و سرسبزی دنیا برخوردار می‌شدند (و خوش و خرم زندگی می‌کردند). 🔹️وَ لَكِنْ أُقْسِمُ بِاللَّهِ قَسَماً تَالِياً، لَوْ أَنَّ النَّاسَ سَمِعُوا قَوْلَ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) وَ رَسُولِهِ، لَأَعْطَتْهُمُ السَّمَاءُ قَطْرَهَا، وَ الْأَرْضُ بَرَكَتَهَا، وَ لَمَا اخْتَلَفَ فِي هَذِهِ الْأُمَّةِ سَيْفَانِ، وَ لَأَكَلُوهَا خَضْرَاءَ خَضِرَةً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، 📚الامالی شیخ طوسی، ص۵۶۶. ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛