eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 دست خط شریف علامه میر حامد حسین در رنجهای تحقیق علمای شیعه و پرکاری مخالفان: بسم الله الرحمن الرحیم آنچه ما را به مشقت‌های فزون از قیاس حاصل شده، شما را به سهولت تمام حاصل است. اگر نبذی از مشقت‌های ما را در تحصیل یک یک کتب جزئی دریابید، خون از چشم بارید و قدر این نعمت بدانید. دنیا گذران و نقش بر آب است و محض خیال و سراب. آنچه مقسوم است خود به خود می‌رسد، تضییع عمر عزیز در ازاء آن نباید کرد و نام خاندان خود از دست نباید داد و مردانه وار پا در مضمار کارزار اشرار باید نهاد. اهل خلاف جا به جا مجمع‌ها ساخته‌اند و در فکر ردّ و نقض اهل حق خود را انداخته، غافل از کار خود نیستند و از این طرف کسی به نظر نمی‌آید. و أنا الذلیل حامد حسین عفا الله عنه
۲۰ عوامل فی النحو.mp3
4.91M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی ⏪جلسه بیستم 💢موضوع: درس شرح عوامل فی النحو ⬅️عوامل لفظیه؛ ⬅️عوامل لفظیه قیاسیه؛ ⬅️اول: (فعل( لازم- متعدی- مجهول) ) ⏱زمان: ۲۰ دقیقه ⭕️حجم: ۴/۶ مگابایت ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
✅نقد امام جماعت شدن ابوبکر به دستور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله : برخی از متاخرین اهل سنت وقتی با ادله ی محکم و قوی که دلالت بر لزوم انتصابی بودن امام دارد، روبرو شدند و توانایی پاسخ نداشتند، لذا گفته‌اند: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در بیماری آخر عمر خود به ابوبکر اشاره نموده و به او فرمودند: به جای من بر مردم نماز بخوان و همین مطلب را دلیل بر تعیین ابوبکر برای امر امامت از سوی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم قلمداد نموده اند!!! اما این مطلب از دروغ ترین دروغ هایی است که به ساحت مقدس رسول اعظم صلی الله علیه و آله نسبت داده اند. زیرا: ⬅️اولا: این روایتی که آنها نقل نموده اند، بنابر مبانی رجال خودشان از جهت سند مخدوش است. و قابلیت استدلال را -حتی برای خودشان- ندارد. ⬅️ثانیا: این مطلب در منابع شیعه نیامده است، پس قابلیت احتجاج برای شیعه را ندارد. زیرا ما شیعیان به کتاب ها و روات آنها اعتماد نداریم و دین خود را  از معصومان علیهم السلام که بواسطه ی روات مورد وثوق و راستگو به ما دست ما رسیده، اخذ می کنیم. ⬅️ثالثا: هرگز رسول خدا صلی الله علیه و آله در ایام بیماری خود برای امام جماعت شدن ابوبکر اشاره ی ننمودند. ⬅️رابعا: در ایام آخر عمر رسول خدا صلی الله علیه و آله ، حضرتش لشکری را به فرماندهی اسامه بن زید تجهیز نمودند، ابوبکر و عمر نیز جزو آن لشکر بود که حضرت تاکید موکد کردند، هیچ کس از لشکر اسامه بن زید تخلف نکند و خداوند بر کسی که از لشکر اسامه بن زید تخلف نماید لعنت کند. ⬅️خامسا: این ابوبکر بود که  بر خلاف دستور رسول خدا صلی الله علیه و آله از لشکر اسامه، تخلف نموده و به مدینه بازگشت و می خواست در غیاب رسول خدا صلی الله علیه و آله بر مردم امام جماعت شود که در این هنگام پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله از این کار او جلوگیری به عمل آورد. ⬅️سادسا: اصلاََ بر فرض که، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ابوبکر را مامور به شرکت در جیش اسامه  نکرده بود( که این دستور وجود داشت). اصلاََ بر فرض که، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ابوبکر را برای امام جماعت شدن به مسجد  فرستاده بود (که در واقع چنین نیست). امام جماعت شدن چه ربطی به مساله ی جانشینی ایشان دارد؟! اگر رسول خدا صلی الله علیه و آله به شخصی بفرماید بر مردم نماز بخوان و تو امام جماعت آنان باش، یعنی  چنین شخصی لیاقت ریاست بر تمام مسلمانان جهان را دارد؟! آیا چنین شخصی توانایی اداره امور مختلف مردم را داراست؟! ملازمه و تناسب امام جماعت شدن برای افراد محدود در مسجد را با پیشوایی بر تمام امت، چگونه قابل تصور است؟! ⬅️سابعا: همین ابوبکری را که به دروغ ادعا می کنند رسول الله علیه و آله الصلاه و السلام او را یک بار به عنوان امام جماعت معین کرده است!!!  همو را رسول خدا صلی الله علیه و آله به دستور خداوند متعال از ابلاغ چند آیه از سوره برائت که بسوی مشرکین مکه رهسپار بود را از میانه راه بازگردانید و فرمود: این آیات را می بایست یا توسط خود من و یا شخصی که از اهل بیت من است ابلاغ گردد. (لا يؤدي عنه إلّا هو أو رجل من أهل بيته) فلذا بعد از عزل ابوبکر حضرت امیر مومنان علی علیه السلام را مامور ابلاغ سوره توبه به مشرکان مکه نمود. به راستی شخصی که لیاقت ابلاغ چند آیه به مشرکان را ندارد چگونه مدعی جانشینی رسول خدا صلی الله علیه و آله و امامت برای امت اسلامی را دارد؟! ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
ای درخواست شده بوداز همایش بین اللملی حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم ره راجع به مساله امامت بود که تحویل شد. ان شاءالله بزودی منتشر می گردد. ✍علی قربانی
هدایت شده از مقالات و کتب علی قربانی
سند (1).pdf
376.2K
✅موضوع: موعظه و خیر خواهی در آیینه ی قرآن و روایات ⬅️تاليف: علی قربانی ⬅️تعداد صفحات: ۵۳ صحفه ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
✅بخشش زیبا: امام رضا عليه السّلام در معنى آیه ی « فَاصْفَحِ‌ اَلصَّفْحَ‌ اَلْجَمِيلَ‌ »* (پس در گذر در گذشتنى خوب) فرمودند: اَلْعَفْوُ مِنْ غَيْرِ عِتَابٍ . مقصود بخشودگى، بدون سرزنش و نكوهش است. 📚منبع: عيون الأخبار ج۱ ص۲۹۴ * آیه ۸۵ سوره حجر ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
ج۲۱ عواملمصدر.mp3
3.38M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی ⏪جلسه بیست و یکم 💢موضوع: درس شرح عوامل فی النحو ⬅️عوامل لفظیه؛ ⬅️عوامل لفظیه قیاسیه؛ ⬅️دوم: (مصدر ) ⏱زمان: ۱۴ دقیقه ⭕️حجم: ۳/۲ مگابایت ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
✅معنای لقب یعسوب المومنین: عالم برجسته‌ی زیدی مذهب علامه الهادی بن الوزیر (۸۲۲ ق) در مورد لقب یعسوب المومنین می نویسد: ⬅️ امیر المؤمنین "یعسوب المؤمنين" نامیده شد به این جهت که یعسوب در لغت به معنای فرمانده‌ی زنبوران عسل است. او جلوی دربِ کندو می‌ایستد و فقط به زنبورهایی اجازه ورود می‌دهد که بوی عطر گل بدهند. امیر المؤمنین صلوات الله علیه نیز در روز محشر کنار حوض می‌ایستد و فقط کسی را سیراب می‌کند که رایحه‌ی محبتش را بدهد. ⬅️ وَإنَّما سُمِّيَ أميرُ المؤمنينَ صَلَواتُ اللهِ عَلَيهِ وَعَلى أولادِه الأكرَمينَ "يَعسوبَ المُؤمِنينَ"، وَذلكَ لأنَّ اليَعسوبَ في اللُّغةِ أميرُ النَّحلِ، وَذلكَ أنّه يَقِفُ في بابِ بَيتِ النَّحلِ فَمَن جَنا مِن النَّحلِ بِطيبِ الزُّهورِ تَرَكَه يَدخُلُ. وَالأمرُ كَذلكَ في أميرِ المُؤمنينَ صَلَواتُ اللهِ عَلَيهِ، يقِف على الحَوضِ فَلا يَسقي إلّا مَن جاءَ بِطيبِ مَحَبَّتِه 📚منبع: البروج في أسماء أمير المؤمنين، ص ٢٨٥_٢٨٦ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
سير نقض و إبرام حول آيه غار.mp3
2.03M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی 💢موضوع: معرفی چهار کتاب حول نقض و ابرام در تمسک به آیه غارجهت اثبات خلافت ابوبکر ⏱زمان: ٨ دقيقه ⭕️حجم: ٢ مگابایت ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
✅ سير يك شبهه و تأليف ٤ كتاب: 1⃣ نظام الدین حسن بن محمد نیشابوری، از علمای اهل سنت در قرن نهم در تفسیر غرائب القرآن و رغائب الفرقان، آیه غار را فضیلتی برای ابوبکر معرفی می‌کند. https://lib.eshia.ir/41755/3/471/%D8%A7%D9%84%D8%BA%D8%A7%D8%B1 2⃣ مرحوم علامه سید نورالله مرعشی شوشتری از علمای شیعه(م۱۰۱۹ق) کتاب كشف العوار في تفسير آية الغار را در رد مطالب نیشابوری در تفسیرش در هفده وجه می‌نویسد. http://mktba.net/library.php?id=8589 3⃣ بعد آن محمد فاخر اله آبادی از علمای اهل سنت (م ۱۱۶۴ ق) در رد کتاب کشف العوار، کتاب درّة التحقيق في نصرة الصدّيق را می‌نویسد. 4⃣در نهایت علامه میرحامدحسین نیشابوری لکهنوی متوفای ۱۳۰۶ ق کتاب العضب البتار را که به معنای شمشیر برنده است در رد کتاب درة التحقیق می‌نویسد. اين كتاب به زبان عربی توسط رضا امیری سیرجانی، تحت اشراف آیت‌الله سید علی حسینی میلانی تصحیح, تحقیق و تعلیق خورد، در سال ۱۴۰۱ ش در شهر قم توسط انتشارات امامت اهل بیت علیهم السلام در ۲۵۶ صفحه منتشر شد. ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
۲۲ ش عوامل.mp3
5.28M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی ⏪جلسه بیست و دوم 💢موضوع: درس شرح عوامل فی النحو ⬅️عوامل لفظیه؛ ⬅️عوامل لفظیه قیاسیه؛ ⬅️ سوم: (اسم فاعل) ⏱زمان: ۲۲ دقیقه ⭕️حجم: ۵ مگابایت ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛