eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
ببینید شهید مطهری اصلا وحدت رو به عنوان بحث صحیح علمی نمیدونن و معنی اصلی رو بیان میکنن دوستان حتما به کل این متن عنایت داشته باشن شهید مطهری میگن که اخذ مشترکات و طرد مختصات محصولش چیزی غیر از اسلام واقعی است. آنچه امروزی ها میگویند در بحث وحدت، بیگانه است با این مطالب شهید مطهری.
بعد از غدیر ما همه بودیم متحد وحدت از آن بخواه که او اختلاف کرد.
✅هجوم و آتش زدن خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها به بهانه ی وحدت ⬅️عایشه بنت شاطی نویسنده مشهور اهل تسنن مصری می‌نویسد: حدث هذا بمرأى من الصبية أو مسمع ، وما أحسبها نسيت مع الأيام، مشهداً أليماً طالعته في صباها حينذاك، يوم حاول عمر بن الخطاب، أن يقتحم بيت الزهراء، كي يحمل علياً على البيعة لأبي بكر، ⬅️خشية تفرق الكلمة وتمزق الشمل، فلا سمعت فاطمة أصوات القوم تقترب نادت بأعلى صوتها: يا أبت رسول الله، ماذا لقينا بعدك من ابن الخطاب، و ابن أبي قحافة؟ گمان نمی‌کنم که گذشت ایام آن منظره دردناکی را که زینب (علیها السلام) در دوران کودکی با آن مواجه گردید از یاد برده باشد. روزی که عمر بن خطاب قاهرانه وارد خانه زهرا (علیها السلام) شد، تا علی (علیه السلام) را برای بیعت با ابو بکر همراه خود ببرد، زیرا می‌ترسید که با امتناع او از بیعت، ⬅️اختلاف کلمه و تفرقه بین مسلمانان (!!!) ایجاد شود. هنگامی که فاطمه (علیها السلام) نزدیک شدن همهمه مردم را شنید، با صدای بلندی فریاد بر آورد: ای پدر، ای رسول خدا، بعد از تو از پسر خطاب و پسر ابی قحافه، چه‌ها دیدیم ... 📚منبع: السیدة زینب بطلة کربلاء، تالیف عایشه بنت شاطی، صفحه ۳۵-۳۶ 👈ملاحظه می‌کنید این نویسنده مشهور اهل تسنن ضمن اعتراف به هجوم عمر بن خطاب، در توجیه آن به اهل بیت علیهم السلام تهمت تفرقه‌اندازی می‌زند، مترجم کتاب در پاسخ می‌نویسد: 👈اختلاف کلمه و پراکندگی بین مسلمین، وقتی شروع شد که بر خلاف نص صریح قرآن و وصیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله عمل شد، که هنوز هم اثرات سوء جبران ناپذیر آن در جوامع اسلامی دیده می‌شود. 📚منبع : زینب بانوی قهرمان کربلا، تألیف زینب بنت شاطی، ترجمه حبیب الله چایچیان و مهدی آیت الله زاده نایینی، صفحه ۳۶ http://hadis-sher-fazael.blog.ir/category/اسناد-شهادت-حضرت-زهرا-علیها-السلام/?page=2
✅چگونه وحدت محقق میشود؟ در بیان حضرت زهرا سلام الله علیها حضرت زهرا در خطبه فدکیه میفرمایند : جعل الله...طاعتنا نظاما للملة، وإمامتنا أمانا للفرقة خداوند متعال اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقه ها قرار داده است. 📚الإحتجاج نویسنده : الطبرسي ۹۹/۱ مرحوم مجلسی در شرح این دو عبارت مینویسد: «این دو جمله دلالت دارد بر اینکه نظم و انسجام امر دین و صلاح امور مسلمین و وحدت و اجتماع آنها بر صلاح و درستی ممکن نیست و تحقق پیدا نمیکند مگر با اطاعت از اهل بیت و تسلیم شدن در برای امامت اهل بیت سلام الله علیهم. و این موضوع را تاریخ مسلمین به بهترین وجه تصدیق میکند. پس مختل شد امور مسلمین و بین آنها اختلاف و تفرقه واقع شد در روزی که به سوی سقیفه بنی ساعده رفتند و لباس خلافت را غصب کردند و امر امامت را تغییر دادند و نعمت خدا را به کفر تبدیل کردند. پس امر آنها هرگز اصلاح نخواهد شد تا زمانیکه خداوند مهدی اهل بیت را ظاهر گرداند و او را در زمین نیرو بخشد.عجل الله تعالی فرجه الشریف..» 📚الزهراء و خطبة فدك_ تالیف علامه مجلسی – صفحه 68
✅وحدت امت اسلامی توجیه هجوم به بیت امامت 🔹 ابن ابی الحدید معتزلی برای توجیه جنایات ابو بکر و عمر در حق حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) می‌نویسد: ✍ كان الأولى بهما إكرامها و احترام منزلها لكنهما خافا الفرقة و أشفقا من الفتنة. 🔸 أولی این بود که ابو بکر و عمر، حضرت زهرا (سلام الله علیها) را اکرام می‌نمودند و احترام منزلتش را نگه می‌داشتند لکن از تفرقه ترسیدند و نسبت به وقوع فتنه دلسوزی کردند!! 📚 شرح نهج‌البلاغه، تألیف ابن ابی الحدید، جلد ۶، صفحه۱۹۷، چاپ مکتبة الجوادین
✅ابن عربى مالكى در دفاع از یزید(لع) میگوید: چون امام حسین علیه السلام با قیامش میان امت تفرقه انداخته بود و و حدت را شکسته بود. ابن العربی مالکی میگوید: حسین با شمشیر جدش کشته شد چون موجب تفرقه بین مسلمانان شده بود!!! 👤ابن عربی مالکی(لع) از بزرگان اهلسنت می‌نویسد: ❌وما خرج إليه أحد إلا بتأويل، ولا قاتلوه (4) إلا بما سمعوا من جده المهيمن على الرسل، المخبر بفساد الحال، المحذر عن الدخول في الفتن، وأقواله في ذلك كثيرة منها: [ما روى مسلم عن زياد بن علاقة (5)، عن عرفجة بن شريح] (6) قوله (7) صلى [و 120 أ]، الله عليه وسلم: "أنها ستكون هنات وهنات فمن أراد أن يفرق أمر هذه الأمة وهي جميع فاضربوه بالسيف كائنا من كان" فما خرج الناس إلا بهذا وأمثاله (8). 👈هیچ کس برای جنگ با حسین خارج نشد مگر با تاویل و اجتهاد و با حسین نجنگیدند مگر به خاطر آن چه از جد بزرگوارش (پیامبر) شنیدند، کسی که خبردهنده‌ی از فسادها و بازدارنده‌ی از ورود در فتنه‌ها بود و اقوال او در این زمینه بسیار است. از آن جمله است آنچه مسلم از زیاد بن علاقة از عرفجه بن شریح نقل کرده است که پیامبر فرمود که هر کس اراده کند که امور این جماعت (امت اسلامی) را دچار تفرقه کند در حالی که امت متحد و متفق هستند، او را با شمشیر بزنید هر کس که می‌خواهد باشد و مردم بر حسین خروج نکردند مگر با این قول و امثال آن. 📕اسم الكتاب : العواصم من القواصم في تحقيق مواقف الصحابة بعد وفاة النبي صلى الله عليه وسلم المؤلف: القاضي محمد بن عبد الله أبو بكر بن العربي المعافري الاشبيلي المالكي (المتوفى: 543هـ) قدم له وعلق عليه: محب الدين الخطيب رحمه الله الناشر: وزارة الشؤون الإسلامية والأوقاف والدعوة والإرشاد - المملكة العربية السعودية الطبعة: الأولى، 1419هـ جلد : 1 صفحه : 232 http://lib.efatwa.ir/41362/1/232 شامله👇 http://shamela.ws/browse.php/book-96180/page-336 📸اسكن كتاب: http://l1l.ir/598t این عالم ناصبی ملعون معتقد است که سید الشهداء علیه السلام با شمشیر رسول خدا صلی الله علیه و آله کشته شده است، و علت آن را تفرقه افکنی ایشان میداند!!!!!!
❗️‼️ اتهام امیرالمؤمنین علیه السلام به تفرقه توسط عمر به جهت استناد به واقعه غدیر! 🔹زيد بن ارقم گويد: در ماجرای احتجاج امیرالمؤمنین علیه السلام به و مخالفت و کتمان مردم سرو صدا بلند شد و اختلاف درمیان مردم افتاد، و عمر از اينكه مردم به على تمايل پيدا كنند به هراس افتاده و مجلس را بهم ريخته و همه را پراكنده نموده و گفت: تنها خداست كه دلها را بر مى‌‏گرداند، اى ابو الحسن تو پيوسته با نظر مردم مخالفت مى‌‏كنى.!! 📕 الإحتجاج شیخ طبرسی؛ ترجمه جعفرى، ج۱، ص۱۶۸
تصمیم بنی زبیر لعنت الله علیهم به سوزاندن بنی هاشم برای حفظ وحدت !!! ابن ابی الحدید از علمای اهل تسنن می‌نویسد: قال المسعودي و كان عروة بن الزبير يعذر أخاه عبد الله في حصر بني هاشم في الشعب و جمعه الحطب ليحرقهم و يقول إنما أراد بذلك ألا تنتشر الكلمة و لا يختلف المسلمون و أن يدخلوا في الطاعة فتكون الكلمة واحدة كما فعل عمر بن الخطاب ببني هاشم لما تأخروا عن بيعة أبي بكر فإنه أحضر الحطب ليحرق عليهم الدار. مسعودی مورخ نامی می‌گوید: عبد الله بن زبیر (لعنت الله علیه)، بنی هاشم را در دره‌ای قرار داد و هیزم جمع کرد تا آن‌ها را بسوزاند، این فعل شنیع برای مردم قابل تحمل نبود، برادرش عروه بن زیبر عذر او را چنین بیان کرد که: هدف او از این کار حفظ وحدت کلمه بود، او می‌خواست بین مسلمانان اختلافی ایجاد نشود. چنانکه عمر هم همین برخورد را با بنی هاشم داشت و هنگامی که از بیعت ابو بکر تاخیر نمودند هیزم جمع‌آوری کرد تا خانه را بر آن‌ها بسوزاند. شرح نهج البلاغة، تالیف بن ابی الحدید، جلد ۲۰، صفحه ۱۴۷، چاپ دار الکتب العلمیة Hadis-Sher-Fazael.blog.ir
بعد از غدیر ما همه بودیم متحد وحدت از آن بخواه که او اختلاف کرد.