eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
در مورد عایشه؛ طبق آیه ۳۰ سوره ی احزاب: يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ مَنْ يَأْتِ مِنْكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ يُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَيْنِ ۚ  عایشه را فاعل فاحشه ی مبینه میدانم. و البته روایات اهل بیت علیهم السلام فاحشه ی مبینه را بیان نموده اند؛ قول مفسر بزرگ شیعه علامه سید عبدالحسین طیب را در تفسیر اطیب البیان ملاحظه بفرمایید: ‌در‌ اخبار ‌از‌ حضرت‌ صادق‌ (ع‌) مسندا فرمود: «الفاحشة الخروج‌ بالسيف‌» و ‌در‌ حديث‌ ديگر فرمود: «قتال‌ امير المؤمنين‌» و ‌اينکه‌ مصداق‌ اتم‌ ‌است‌ و ‌آيه‌ عموم‌ دارد و ‌اينکه‌ حكم‌ اختصاص‌ بآنها ندارد بلكه‌ ‌هر‌ كس‌ ‌که‌ حجت‌ ‌بر‌ ‌او‌ تمام‌تر ‌است‌ عقوبتش‌ سخت‌تر ‌است‌ و شديدتر چنانچه‌ ‌از‌ حضرت‌ زين‌ العابدين‌ ‌است‌ فرمود «انا نري‌ لمحسننا ضعفين‌ ‌من‌ الاجر و لمسيئنا ضعفين‌ ‌من‌ العذاب‌» و همچنين‌ عالم‌ ‌با‌ جاهل‌ ‌که‌ ‌در‌ خبر ‌است‌ «يغفر للجاهل‌ سبعين‌ ذنبا ‌حتي‌ يغفر للعالم‌ ذنبا واحدا» «و ‌ان‌ اشد ‌النّاس‌ حسرة يوم القيمة العالم‌ التارك‌ لعلمه‌» و هكذا نسبت‌ ‌به‌ ساير طبقات‌. يا نِساءَ النَّبِي‌ِّ مَن‌ يَأت‌ِ مِنكُن‌َّ بِفاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ يُضاعَف‌ لَهَا العَذاب‌ُ ضِعفَين‌ِ چون‌ حجة ‌بر‌ ‌شما‌ تمام‌تر ‌است‌ يكي‌ آنكه‌ حشر ‌با‌ پيغمبر و نزول‌ وحي‌ ‌در‌ بيوت‌ ‌شما‌ و بزرگي‌ و فراواني‌ نعمت‌ ‌بر‌ ‌شما‌. وَ كان‌َ ذلِك‌َ عَلَي‌ اللّه‌ِ يَسِيراً نگوئيد ‌ما زنهاي‌ پيغمبر هستيم‌ بايد درجات‌ ‌ما عاليتر ‌باشد‌ و ‌ما ام‌ المؤمنين‌ هستيم‌ مگر زن‌ نوح‌ و زن‌ لوط زنهاي‌ پيغمبر نبودند. 📚منبع: تفسیر اطیب البیان جلد 14 - صفحه 498 البته این رو هم تاکید کنم اعتقاد داریم گناه عمل شنیع زنا صدها و هزاران بلکه میلیون ها برابر کمتر از گناه جنگ با امیر مومنان علی علیه السلام می باشد.
✅اَسعار (ج سِعر): ⬅️جالبه بدانیم 👇 بحث گرانی و ارزانی کالا ها در علم کلام در مبحث عدل مورد بررسی قرار میگیرد.
✅عرضه ندارید امام خمینی (ره) در سال۴۳ خطاب به حکومت پهلوی : ⬅️شما خیال میکنید آن دزدی که شب ها از دیوار با آن همه مخاطرات بالا می رود ، و یا زنی که عفّت خود را می فروشد ، تقصیر دارد؟؟ وضع معیشت بد است که شب و روز این همه جنایات و مفاسد در روزنامه ها می خوانید. اگر راست می گویید برای بیکاران کار پیدا کنید 📚منبع: صحیفه نور ۱ / ۶۵ . مورّخ ۲۱ / ۱ / ۱۳۴۳ . ✅اوقاف رادبه ما دهید فقر را می بریم: امام راحل در مسجد أعظم قم : ⬅️وزارت اوقاف را دست ما بدهید، آن‌ وقت خودتان ببینید که دیگر این پول‌ها مثل امروز لوطی‌خور می‌شود؟ نخواهد شد. اوقاف را دست ما بدهید آنوقت ببینید که ما با همین اوقاف ، فقراء را غنی‌ می‌کنیم یا نه؟؟ شما عُرضه‌اش را ندارید. بفرمایید جاده بسازید کارخانه ذوب‌آهن بیاورید کدام روحانی گفته نیاورید؟ بفرمایید طیّاره بـسـازید بفرمایید اتومبیل‌سازی کنید. شما عرضه‌اش را ندارید اما ما برای شما هم راه خواهیم ساخت و هم کـشـتی نیز خواهـیـم خرید همین رادیو را دو ساعت دست روحانیون بدهید ببینید مردم را چطور با اسلام آشنا ‌میکنیم شما عرضه حکومت‌داری ندارید اما فقط می‌گویید روحانیون نمی‌گذارند والله چون عُرضه اش را ندارند می گویند روحانیون نمی گذارند . اگر از شما بهتر اداره نکردیم ، بعد از ده، پانزده سال ما را بیرون کنید. 📚منبع: صحیفه نور ١ / ۳۹۰. مورّخ ۱۸ / ۶ / ۱۳۴۳.
💠 حدیث روز💠 💎 توصیه‌ای آرامش بخش 🔻امام علي (عليه‌السلام): مَن تَسَلّي بِالكُتبُ لَم تَفُتهُ سَلوَةٌ ❇️ كسي كه با آرامش يابد، هيچ آرامشي را از دست نداده است. 📚 غررالحكم و دررالكلم، ح ۸۱۲۶
✅مسوولان بی کفایت چه خواهند نمود...؟؟ 🔹 عبد الواحد آمدی قدس سره در کتاب شریف غرر الحکم روایت کرده است که شاه ولایت و سلطان عدالت حضرت امیر المومنین علیه السلام فرمودند: ✨ ٩٥٨- من رفع بلا كفاية وضع بلا جناية. 🔸 «هر کس بدون کفایت بالا رود، بدون جنایت پایین نخواهد آمد». 📚 غرر الحکم و درر الکلم، تالیف عبد الواحد آمدی، صفحه ۶۲۶، حدیث ۹۵۸، چاپ دار الکتاب الاسلامی ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
علی قربانی
✅مسوولان بی کفایت چه خواهند نمود...؟؟ 🔹 عبد الواحد آمدی قدس سره در کتاب شریف غرر الحکم روایت کرده ا
علي قرباني: اگر قرآن معجزه ی لایزال الهی هست که هست. این کلمات نیز اعجاز مولایمان است.
🔶 شیعه شدن یکی از علمای برجسته اهل‌سنت به برکت مطالعه عبقات‌الأنوار 🔶 🔸مصنف تذکرهٔ بی‌بها به نقل از مجله شیعه‌کجهوا (یکی از روستاهای ایالت بیهار هند که جزء معدود روستاهایی بود که عالم پرور بود و اولین مجله شیعه را در هند چاپ کرد) که هر ماه به چاپ می‌رسید، واقعه‌ای را مبنی بر شیعه شدن یکی از علمای برجسته اهل‌سنت، به دلیل مطالعه کتاب شریف عبقات‌الأنوار علامه میرحامد حسین لکهنوی بیان کرده است. 🔸او می‌نویسد: 🔸در شهر پیشاور پاکستان، یکی از عالمان برجسته اهل‌سنت به نام ملّا عبدالحق هاشمی، اشتیاق بسیاری به پیدا کردن راه حق نمود. 🔸از این‌رو به مدت چهل شب کنار دریا سوره مبارکه مزمل را تلاوت کرد. 🔸روز چهلم بعد از خواندن سوره، همانجا خوابید و در عالم رؤیا دید که شخصی با محاسن سفید و چهره‌ای نورانی که گویا از اولیاء خداست به عبدالحق می‌گوید: اگر جویای راه حق هستی کتاب‌های یکی از عالمان شیعه به نام سیدحامد حسین را مطالعه کن که أظهر من الشمس است. 🔸برای مشاهده‌ی ادامه‌ی مطلب به لینک زیر مراجعه کنید ↙️ 🌐 yun.ir/e12w13 🆔 @laknavi_congress
شاعر خوش ذوق آخرین لحظات حضرت عباس علیه السلام را توصیف میکند. گفتگوی حضرت عباس علیه السلام با زبان خود ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
بحث جانبازی شمر در صفین بحثی است که این روزها زیاد می شنویم. بحثی که به دنبال خود این هشدار را هم دارد که آنچه شمر را شمر کرد اخللقش بود و بپرهیزید ای شیعیان که مبادا شما هم شمر بشوید! پیرامون این بحث نکاتی رو عرض می کنم. حقیر به صورت جزم عنوان مقدس جانبازی را از شمر نفی کرده و می کنم. البته مشارکت او در جنگ صفین قابل کتمان نیست. برخی روایتی را گواه می آورند که شمر در جنگ صفین ضربه ای به صورتش خورده است و جانباز (با همان تقدسی که این واژه دارد) شده است. نکاتی به ذهنم می آید تقدیم دوستان می کنم. نکته اول: سرگذشت شمر پس از جنگ صفین تا پایان عمرش تقریبا روشن و خالی از ابهام است و کسی در دشمنی اش با خدا و اهل بیت(علیهم السلام) تردیدی ندارد. نکته دوم : سرگذشت شمر از ابتدای ولادت تا قبل از جنگ صفین نیز روشن است. اینکه او از قبیله هوازن بود که پدرش و قبیله اش تا به جنگ با مسلمانان و تحمل شکست در آن نرسیدند مسلمان نشدند. نسب او و حرام زادگی اش هم که در تاریخ و در کلام امام حسین علیه السلام آمده است. نکته سوم : نقش او در جنگ صفین است. قطعا او در جنگ صفین حضور داشته است‌. همراه با قبیله اش هوازن و تیره اش بنی ضباب. اما مورخین علت حضورش را نه نصرت امام که پیروی از سنت  قبیله گرایی دانسته اند. چرا که او در آن هنگام از بزرگان قبیله نبوده و تاریخ می گوید وی به دنبال تصمیم بزرگان قبیله مبنی بر حضور در جنگ صفین ، مانند سایر مردان قبیله این کار را ولو قلبا دوست نمی داشت ، پذیرفت. البته از کلام خود شمر و عملکردش بعد از عاشورا نیز می توان فهمید حضورش در صفین از باب قاعده " الأمر لمن غلب" بوده است که اتفاقا قاعده ایست اموی. شمر در توجیه کشتن امام حسین علیه السلام می گوید: " طاعت امیر بر ما واجب است و اگر اطاعت نمی کردیم از شتر آب کش پست تر بودیم." شاهد دیگر اعتقاد وی به قاعده الأمر لمن غلب ، نامه ایست که وی پس از حاکمیت بنی زبیر به مصعب بن زبیر می نویسد که در آن خطاب نامه را به امیر مصعب بن زبیر قرار می دهد و مفادش آمادگی برای خدمت در رکاب امیر است. هم چنین شاهد دیگر بیعت وی پس از جنگ صفین با معاویه است. حال آنکه سپاه مولا بعد از صفین دو گروه شدند گروهی وفادار به مولا و گروهی خوارج که هم زمان به مولا و معاویه معترض بودند اما شمر راه سومی را در پیش گرفت و با معاویه بیعت کرد و همواره هم به این بیعت با " امیر غالب " باقی ماند. تا جایی که وقتی زیاد بن ابیه از جانب معاویه مامور شد تا شیعیان مولا را بکشد شمر در کوفه علیه شیعیان استشهاد جمع می کرد و برای وی می فرستاد. مشهورترین استشهاد وی که در کتب تاریخی به استشهاد امویین کوفه مشهور است استشهاد شمر و عمر سعد و شبث بن ربعی و محمد ابن اشعث علیه حجر بن عدی است. پس وی در زمره امویان کوفه است و روشن است که امویان از لحاظ اعتقادی عثمانی بوده اند و عثمانی ها نه تنها اعتقادی به ولایت مولا ندارند بلکه مولا را مسلمان نیز نمی دانستند. حجت الاسلام معماريان ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛