eitaa logo
یا علی مدد حیدر
271 دنبال‌کننده
504 عکس
364 ویدیو
267 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
عائشه و جنگ جمل (10جمادی الاولی سال36 هجرت) قبل از آنکه صحابه پیامبر صلوات الله علیه و آله ، و تابعین شورش کنند و عثمان بن عَفّان«سوم خلیفه اهل سنت» به گفته اهل سنت «شهید الدار» را بکشند و در زباله دان «حَشِّ كَوْكَب» [که در آن زمان خارج از محدوده قبرستان بقیع بود و معاویه بن ابی سفیان به بقیع ملحق کرد] انداختند و تا سه روز دفن نشد و مسلمانان اجازه دفنِ خلیفه مسلمین را در قبرستان مسلمین «بقیع» ندادند و در مقابر یهود دفن کردند ، عائشه زن پیامبر صلوات الله علیه و آله و دختر ابوبکر در آن زمان می گفت ‌اقتُلوا ‌نَعْثَلا، ‌قَتَل اللَّه ‌نَعْثَلًا پیر خرفت «عثمان» را بکشید اما زمانی که عثمان کشته شد و حکومت به دست امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام رسید پیراهن و قَمیص عثمان را عَلَم کرد که عثمان مظلوم کشته شده است و لذا در سال 36 هجرت سوار بر شتر ، با همدستی طلحه و زبیر جنگ جمل را ، علیه خلیفه مسلمین امیر المؤمنین علی ابی طالب (علیه السلام) راه انداخت و مسلمانان را به کشتن داد. کلید واژه ها و جملات براي تحقيق: اقتلوا ‌نعثلا فقد كفر/ أَعْدَاءُ عُثْمَانَ يُسَمُّونَهُ ‌نَعْثَلا، تَشْبِيهًا بِرَجُلٍ مِنْ مِصر ، كَانَ طَوِيلَ اللِّحْيَةِ اسمُه نَعْثَل. وَقِيلَ: النَّعْثَلُ: الشَّيْخُ الأحْمَقُ، وذَكَرُ الضِباع. وَمِنْهُ حَدِيثُ ‌عَائِشَةَ «‌اقتُلوا ‌نَعْثَلا، ‌قَتَل اللَّه ‌نَعْثَلًا» تَعْني عُثْمَانَ. وَهَذَا كَانَ مِنْهَا لمَّا غاضَبَتَهْ وذَهَبَتْ إِلَى مَكَّةَ./ قتل والله عثمان مظلوما والله لأطلبن بدمه /فمنعوهم من أن يدفنوا فأدخلوهم حش كوكب / حَتَّى ترك على مزبلة ثَلَاثَة أَيَّام لم يدْفن فدفنه أبن االزبير فِي خُفْيَة فِي بِئْر فِي ‌حش ‌كَوْكَب /نُبِذ عثمان ثلاثةَ أيام لا يُدفن/ فلما سمع القوم ذلك قَعدوا له على الطريق بالحجارة، وخرجوا به يُريدون حُشَّ كوكب؛ مكانًا كانت اليهود تَدفن فيه موتاهم / يدفن بدير سلع مقبرة اليهود /حَشُّ كَوْكَب: بفتح أوله، وتشديد ثانيه، ويضم أوله أيضا، والحشّ في اللغة: البستان، وبه سمّي المخرج حشّا لأنهم كانوا إذا أرادوا الحاجة خرجوا إلى البساتين.
منافات نداشتن وفات با شهادت نوشتن وفات فاطمه (سلام الله علیها) منافاتی با شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ندارد. استعمال و بکار گیری واژه هلاک و وفات در متون عربی ، به جای مرگ طبیعی ، و کشته شدن و شهادت👇 👈 هلاک به معنای مرگ طبیعی و کشته شدن ✅ شمول واژه هَلَکَ به معنای وفات و مرگ عادی در آیه وَلَقَدْ جَاءَکُمْ یُوسُفُ مِن قَبْلُ بِالْبَیِّنَاتِ فَمَا زِلْتُمْ فِی شَکٍّ مِّمَّا جَاءَکُم بِهِ ۖ حَتَّی إِذَا هَلَکَ قُلْتُمْ لَن یَبْعَثَ اللَّهُ مِن بَعْدِهِ رَسُولًا ۚ کَذَلِکَ یُضِلُّ اللَّهُ مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ مُّرْتَابٌ (غافر:۳۴) پیش از این یوسف با دلایل روشن به سراغ شما آمد، ولی شما پیوسته در آنچه او برای شما آورده بود تردید داشتید. تا زمانی که از دنیا رفت، گفتید: هرگز خداوند بعد از او پیامبری مبعوث نخواهد کرد! این گونه خداوند هر إسرافکار تردید کننده ای را گمراه می سازد. در آیه شریفه هَلَکَ به معنای رایج نیست بلکه به معنای مرگ عادی است همچنانکه کلمه وفات ، هم بر مرگ عادی و هم شهادت و کشته شدن گفته می شود. پس باید گفت که تعبیر به وفات فاطمه (سلام الله علیها) ، به معنای مرگ طبیعی نیست و با شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) منافات ندارد هرچند که استعمال وفات در مرگ طبیعی غالب باشد. ⁉ هَلَكَ رَسُولُ اللَّهِ -صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ [1] ⁉️فقالوا هلك رسول الله (صلى الله عليه وسلم)[2] ✅استفاده از واژه هلاک برای خلفای اهل سنت ❗فَلَمَّا ‌هَلَكَ ‌أَبُو ‌بَكْرٍ [3] ولی مرگ ابوبکر عادی بود. ❗️عن عبد الله بن عمرقال لما هلك عمر بن الخطاب [4] ولی اهل سنت گویند شهید شد 👈وفات = مرگ طبیعی یا کشته شدن و شهادت ⁉️وَفَاة ‌حَمْزَة ‌بن ‌عبد ‌الْمطلب[5] تُوفّى ‌حمزةُ ‌بن ‌عبد ‌المُطّلب لِتسْع وخمسين در عین حال که وَفَاة ‌حَمْزَة ‌بن ‌عبد ‌الْمطلب آمده و همه می دانند که حمزه سید الشهداء علیه السلام در جنگ احد به شهادت رسید و از آن حضرت به قتیل المهراس یاد می کنند (مهراس سنگ گودی که آب باران در آن جمع شده در دره های کوه احد ر این سنگها بوده و علی علیه السلام در جنگ احد کنار پیامبر صلوات الله علیه و آله ماند از حضرت دفاع می کردو حضرت رفت از مهراس آب آورد و صورت خونین پیامبر صلوات الله علیه و آله را شست). ⁉️ [6] لما جاء نبأ ‌وفاة ‌جعفر ‌بن ‌أبي ‌طالب رضي الله عنه [7] همه إذعان دارند که حمزه سید الشهداء علیهالسلام و جعفر بن ابی طالب علیهما السلام شهید شدند و در عین حال از واژه وفات استفاده شده است. ⁉️خليفه دو م و سوم اهل سنت به مرگ طبیعی از دنیا رفتند یا شهید شدند؟ ذِكْرُ وَفَاةِ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ٤٠ ق هـ ٢٣ هـ[8] ذِكْرُ وَفَاةِ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ٤٠ ق هـ ٢٣هـ ❗️ذِكْرُ ‌وَفَاةِ ‌عُثْمَانَ ‌بْنِ ‌عَفَّانَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ٤٧ق هـ ،٣٥هـ[9] ❗️عُثْمَانَ ‌بن ‌عفان ‌شهيد الدار.[10] شَهِيدِ الْمِحْرَابِ، أَبِي حَفْصٍ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ ……عُثْمَانَ ‌بن ‌عفان ‌شهيد الدار.[11] ❗️أَنَّ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ غُسِّلَ وَكُفِّنَ وَصُلِّيَ عَلَيْهِ، وَكَانَ شَهِيدًا [12] حملوه [عثمان بن عفان]على باب ‌بَعْدَ ‌مَا ‌غَسَّلُوهُ ‌وَكَفَّنُوهُ[13] همانطوری که مشاهده می کنید استعمال کلمات عربی با فارسی کاملا متفاوت هست و جالب اینکه پیروان عمربن خطاب می گویند که اگر فاطمه (سلام الله علیها) شهید شده چرا غسل و کفن کردند؟ غافل از آنکه خودشان نمی دانند از مرگ خلیفه دومشان و سومشان به شهادت تعبیر کردند و در عین حال غسل و کفن هم شدند! یکی نیست بگه شهید در معرکه جنگ غسل و کفن ندارد! نه هر شهیدی! اما قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را دختر پیامبر (صلوات الله علیه و آله) فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) را کشتند و بازی با واژه ها کردند که "وفاة فاطمة "،"وفات فاطمه" در برخی کتب یا تقویم ها نوشته شده در حالی که وفات ، هم بر مرگ طبیعی، و هم بر کشته شدن و شهادت گفته می شود. [1]«المنتخب من مسند عبد بن حميد ت مصطفى العدوي (المتوفى 249هـ ق)» 1/ 173 رقم 160. [2] «تاريخ دمشق لابن عساكر» (17/ 54). [3]«تفسير الطبري = جامع البيان ط هجر» (1/ 54). [4]«تاريخ دمشق لابن عساكر» (23/ 470). [5]«سمط النجوم العوالي في أنباء الأوائل والتوالي» (1/ 472). [6]«أعمار الأعيان» (ص37). [7]«فتاوى نور على الدرب للعثيمين» (9/ 2 بترقيم الشاملة آليا) [8]«الثبات عند المَمات،إبن الجَوْزي(المتوفى: 597هـ)» ص99. [9]«الثبات عند المَمات،إبن الجَوْزي(المتوفى: 597هـ)»ص 99 و ص 101. [10]«تفسير ابن كثير ت سلامة» (4/ 238) [11]«تفسير ابن كثير(المتوفى: ٧٧٤هـ)، ت سلامة» ج4 ص238. [12]«تاريخ المدينة لابن شبة (المتوفى: ٢٦٢هـ)» ج3ص924. [13]«البداية والنهاية ط الفكر» (7/ 191).
وقولُه تَعَالى: {عَنِ النَّعِيمَ}. فِيهِ عشرةُ أَقوالٍ أَحسنُها ‌عنْ ‌ولاية ‌عليِّ ‌بْن ‌أَبِي ‌طالبٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ عَنِ النَّعِيمَ (تکاثر:102، آیه8) در روز قیامت از نعمت ها سوال می شود ‌ابْن ‌خَالَوَيْه نحوی (متوفی ت ٣٧٠ هـ ق )می گوید : درباره قول خدای متعال « عَنِ النَّعِيمَ » 10 قول هست که بهترین آن گفته ها، سوال از ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام است! (در دنیا تحت ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام بودی؟). «إعراب القراءات السبع وعللها ط العلمية» ص542.
برترین روایت در فضیلت علی بن ابی طالب علیه السلام يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ: مَا سَأَلْتُ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ شَيْئًا إِلَّا سَأَلْتُ لَكَ مِثْلَهُ، وَلَا سَأَلْتُ اللَّهَ شَيْئًا إِلَّا أَعْطَانِيهِ» ، إِلَّا أَنَّهُ قَالَ لِي: «لَا نَبِيَّ بَعْدَكَ» پیامبر صلوات الله علیه و آله به حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: چیزی از خدا نخواستم جز اینکه مثل آن را برای تو خواستم و چیزی از خدای متعال نخواستم جز اینکه آن را به من داد. در ادامه پیامبر صلوات الله علیه و آله به علی علیه السلام فرمود: بعد من پیامبری نیست[یعنی اگر قرار بود پیامبری باشد تو بودی!] قَالَ الْقَاضِي: لَا أَعْرِفُ فِي فَضِيلَةِ عَلِيٍّ ‌حَدِيثًا ‌أَفْضَلَ ‌مِنْهُ بن ابی العاصم از علمای اهل سنت می گوید : در فضیلت علی بن ابی طالب(علیه السلام) حدیثی برتر از این روایت نمی دانم «السنة لابن أبي عاصم المتوفی 287ه ق»ج2 ص 596 رقم 1313.
عن علي، قال: سمعت رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يقول: " إذا كان يوم القيامة نادى مناد من وراء الحجاب: يا أهل الجمع غضوا أبصاركم عن فاطمة بنت محمد حتى تمر " حضرت علی علیه السلام نقل می کند که از رسول خدا صلوات الله علیه و آله شنیدم حضزت فرمودند: زمانی که قیامت برپا می شود ندا کننده ای از پس پرده ، ندای می زند چشم هایتان راببندید تا فاطمه دختر حضرت محمد صلوات الله علیه و آله عبور کند. «أسد الغابة في معرفة الصحابة ط العلمية» (7/ 216).
شَقّ عَصا و توجيه هجوم به بيت فاطمه سلام الله عليها شَقّ عَصا : ایجاد تفرقه و آشوب بعد از اُلفت و همبستگی ، و نوعی خروج بر امام و حاكم [حقیقی یا مدعی امامت و خلافت] و حکم محارب را دارد و حد محارب به نظر حاکم بستگی دارد و حکم دزدی هم حکم محاربه را دارد . قصه از آنجا شروع شد که خلیفه اول اهل سنت "ابوبکر "خود را بر منصب خلافت نشاند و طبق عبارت فَلَمَّا قَعَدَ أَبُو بَكْرٍ عَلَى الْمِنْبَرِ نَظَرَ فِي وُجُوهِ الْقَوْمِ فَلَمْ يَرَ عَلِيًّا فَسَأَلَ عَنْهُ، فَقَالَ: نَاسٌ مِنَ الْأَنْصَارِ فَأَتَوْا بِهِ، فَقَالَ أَبُو بَكْرِ: ابْنُ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَخَتَنُهُ ‌أَرَدْتَ ‌أَنْ ‌تَشُقَّ ‌عَصًا ‌الْمُسْلِمِينَ؟[1] وقتی ابوبکر بالای منبر رفت [تا مردم با او بیعت کنند] نگاهی به چهره های مردم انداخت اما حضرت علی علیه السلام را ندید و از علت عدم حضور آن حضرت سوال کرد. [راوی گوید] عده‌ی از انصار را رفتند علی (علیه السلام) را کشان، کشان آوردند. ابوبکر [زمانی که علی علیه السلام را دید] گفت ای پسر عمو وداماد رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) [حالا که مسلمان ها به خلافت من راضی شدندو الفت و همبستگی ایجاد شده] می خواهی شَقِّ عصا و تفرقه ایجاد و آشوب و فتنه به پا کنی!؟ بن تیمیه حَرّانی بنیانگذار سلفی گری و وهابیت (متوفی 728 هـق) در توجیه سخن خلیفه اول اهل سنت "ابوبکر " که در اواخر عمرش تأسف بر اموری داشت و گفت:« أَمَّا اللَّاتِي وَدِدْتُ أَنِّي تَرَكْتُهُنَّ، فَوَدِدْتُ أَنِّي لَمْ أَكُنْ كَشَفْتُ ‌بَيْتَ ‌فَاطِمَةَ عَنْ شَيْءٍ، وَإِنْ كَانُوا قَدْ أَغْلَقُوا عَلَى الْحَرْبِ اما آن سه چیزی كه انجام داده ام و اکنون تأسف مي خورم و دوست داشتم كه مرتكب نشده بودم ، دوست داشتم خانه فاطمه را هتك حرمت نمی كردم؛ اگر چه آن را برای جنگ بسته بودند.»[2] می گوید«وَغَايَةُ مَا يُقَالُ: إِنَّهُ كَبَسَ الْبَيْتَ لِيَنْظُرَ ‌هَلْ ‌فِيهِ ‌شَيْءٌ مِنْ مَالِ اللَّهِ الَّذِي يُقَسِّمُهُ، وَأَنْ يُعْطِيَهُ لِمُسْتَحِقِّهِ، ثُمَّ رَأَى أَنَّهُ لَوْ تَرَكَهُ لَهُمْ لَجَازَ ؛ فَإِنَّهُ يَجُوزُ أَنْ يُعْطِيَهُمْ مِنْ مَالِ الْفَيْءِ. نهایت چیزی که می توان گفت اینکه [به دستور] ابوبکر ، [عمر بن الخطاب] به زور و اعمال فشار وارد خانه حضرت زهرا سلام الله عیلها شد تا اینکه ببیند آیا چيزی از مال خدا " بيت المال "که آن را تقسيم می کند در خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) وجود دارد يا خير ، که اگر بود آن مال را به مستحقش بپردازد.»[3] که این توجیه ، همان نسبت دزدی به اهل بیت نبوت (علیهم الصلاة و السلام) که مشمول آیه تطهیر"إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً"«خدا اراده کرده است تا آلودگی را از شما اهل بیت بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند. »[4] می باشند است . از آنجا که خلیفه اول اهل سنت"ابوبکر" حضرت علی علیه السلام را متهم به شَقّ عَصا و آشوبگر و عامل تفرقه مسلمین کرد وطبق نظر اهل سنت حکم دزد و سارق حکم محارب[5] ، و حکم شاقّ عصا هم حکم محارب [6]دارد و حد محارب به نظر حاکم منوط است [7] و حاکم می تواند با محارب خصوصا دزد محارب که شق عصا کرده هر جور بخواهد رفتار کند[8] فلذا ریختند درب خانه فاطمه زهرا سلام الله علیها را آتش زدند[9] و حوادث شوم را برای خیرالقرونی " خَيْرُكُمْ قَرْنِي، ثُمَّ الَّذِينَ يَلُونَهُمْ، ثُمَّ الَّذِينَ يَلُونَهُمْ " «بهترين انسانها ، انسان های زمان من ، سپس آنان که بعد اینان می آیند و سپس دیگرانی که بعد از ایشان می آیند» [10] که ادعا می کنند رقم زدند.
[1] «المستدرك على الصحيحين للحاكم» ج3 ص 80، رقم 4457. [2] «الأموال لابن زنجويه» ج1ص304 . [3] «منهاج السنة النبوية » ج8ص 291. [4] احزاب :33،آیه 33. [5] «المعونة على مذهب عالم المدينة»ص1368: وإنما قلنا أن حكم اللص ‌حكم ‌المحارب / «المدونة» ج4ص651:قَالَ: هَذَا لِصٌّ يَحْكُمُ السُّلْطَانُ عَلَيْهِ ‌بِحُكْمِ ‌الْمُحَارِبِ، إنْ رَأَى أَنْ يَقْتُلَهُ قَتَلَهُ. [6] «الصارم المسلول على شاتم الرسول» ص386:وكل من ‌شاق الله ورسوله فقد حارب الله ورسوله لأن المحاربة والمشاقة سواء فإن الحرب هو الشق ومنه سمي ‌المحارب محاربا. [7] «المعونة على مذهب عالم المدينة» ص1366: حكم ‌المحارب على التخيير، وأنه موكول إلى اجتهاد الإمام / «التفريع في فقه الإمام مالك بن أنس» ج2ص 232: وحد المحارب موكل إلى اجتهاد الحاكم. [8] «السنة لأبي بكر بن الخلال» ج1 ص 174: فَأَمَّا إِذَا كَانَ لِصٌّ مَعْرُوفٌ مَشْهُورٌ أَنَّهُ قَدْ قَتَلَ ‌وَشَقَّ ‌عَصَا ‌الْمُسْلِمِينَ، فَهُوَ مُحَارِبٌ، يَفْعَلُ بِهِ الْإِمَامُ مَا أَحَبَّ. [9] «أنساب الأشراف للبلاذري» ج1ص 586، رقم 1184:الْمَدَائِنِيُّ، عَنْ مَسْلَمَةَ بْنِ مُحَارِبٍ، عَنْ سُلَيْمَانَ التيمى، وعى ابْنِ عَوْنٍ أَنَّ أَبَا بَكْرٍ أَرْسَلَ إِلَى عَلِيٍّ يُرِيدُ الْبَيْعَةَ، فَلَمْ يُبَايِعْ. فَجَاءَ عُمَرُ، ومعه فتيلة . فتلقته ‌فاطمة على الباب، فقالت ‌فاطمة: يا ‌ابن ‌الْخَطَّابِ، أَتُرَاكَ مُحَرِّقًا عَلَيَّ ‌بَابِي؟ قَالَ: نَعَمْ، وَذَلِكَ أَقْوَى فِيمَا جَاءَ بِهِ أَبُوكِ. [10] «صحيح البخاري» ج2 ص 938 رقم 2508 ، ت البغا [ارقام احاديث مشابه: 3450، 6064، 6317].
خبر دادن خدای متعال پیامبر ص در واقعه معراج را از حوادثی که برای پیامبر و اهل بیتش رخ خواهد داد وَ أَمَّا ابْنَتُكَ فَتُظْلَمُ وَ تُحْرَمُ وَ يُؤْخَذُ حَقُّهَا غَصْباً الَّذِي تَجْعَلُهُ لَهَا وَ تُضْرَبُ وَ هِيَ حَامِلٌ وَ يُدْخَلُ عَلَيْهَا وَ عَلَى حَرِيمِهَا وَ مَنْزِلِهَا بِغَيْرِ إِذْنٍ ثُمَّ يَمَسُّهَا هَوَانٌ وَ ذُلٌّ ثُمَّ لَا تَجِدُ مَانِعاً وَ تَطْرَحُ مَا فِي بَطْنِهَا [ص: 333] مِنَ الضَّرْبِ وَ تَمُوتُ مِنْ ذَلِكَ الضَّرْبِ و امّا دخترت: مورد ستم قرار گرفته، حقش را غصب مى‏كنند، او را مى‏زنند در حالى كه حامل و باردار است به حريم و منزلش بدون اذن وى داخل شده و افراد پست و فرومايه او را رنجور مى‏نمايند و وى مانع و دافعى نيافته و بدنبال ضرب و كتكى كه مى‏خورد حملش سقط شده و از ناحيه آن فوت و رحلت مى‏كند. كامل الزيارات، ص: 333-332.
از اخبار معراج : وَ أَمَّا ابْنَتُكَ فَإِنِّي أُوْقِفُهَا عِنْدَ عَرْشِي فَيُقَالُ لَهَا إِنَّ اللَّهَ قَدْ حَكَّمَكِ فِي خَلْقِهِ فَمَنْ ظَلَمَكِ وَ ظَلَمَ وُلْدَكِ فَاحْكُمِي فِيهِ بِمَا أَحْبَبْتِ فَإِنِّي أُجِيزُ حُكُومَتَكِ فِيهِمْ فَتَشْهَدُ الْعَرْصَةُ فَإِذَا وَقَفَ مَنْ ظَلَمَهَا أَمَرْتُ بِهِ إِلَى النَّارِ و امّا دخترت: [خدای متعال به نبی اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند:] او[فاطمه سلام الله علیها] را نزد عرش نگه می دارم، پس به او گفته مى‏شود: خداوند تو را در ميان خلقش حاكم قرار داد، پس كسى كه به تو و به فرزندانت ظلم نموده درباره او به آنچه خواهى حكم کن و من حكم تو را بر ايشان اجراء خواهم نمود، آن حضرت در عرصه قيامت حاضر شده و وقتى ظالمین به حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در آنجا ايستادند امر مى‏كنم كه ظالمین را در آتش بياندازند. فَيَقُولُ الظَّالِمُ وَا حَسْرَتَاهْ عَلَى مَا فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ وَ يَتَمَنَّى الْكَرَّةَ پس ظالم مى‏گويد: يا حَسْرَتى‏ عَلى‏ ما فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ‏ (فرياد وا حسرتا بر آورده و گويد: اى واى بر من كه جانب خدا را فروگذارده و در حق خود ظلم و تفريط كردم) و به دنبال آن آرزوى بازگشت به دنيا را مى‏كند و دو دست خود را از ناراحتى و شدّت عذاب مى‏گزد و مى‏گويد: يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا (اى كاش من در دنيا با رسول حق راه دوستى و طاعت پيش مى‏گرفتم). يا وَيْلَتى‏ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِيلًا (واى بر من كاش فلان كافر و فلان فاسق را دوست خود قرار نمى‏دادم) نيز مى‏گويد: حَتَّى إِذا جاءَنا قالَ يا لَيْتَ بَيْنِي وَ بَيْنَكَ بُعْدَ الْمَشْرِقَيْنِ فَبِئْسَ الْقَرِينُ‏ (تا وقتى كه از دنيا به سوى ما باز آيد آن گاه با نهايت حسرت مى‏گويد: اى كاش ميان من و آن شيطان فاصله‏اى به دورى مشرق و مغرب بود كه او همنشين بسيار بدى براى من بود). و نيز مى‏گويد: وَ لَنْ يَنْفَعَكُمُ الْيَوْمَ إِذْ ظَلَمْتُمْ أَنَّكُمْ فِي الْعَذابِ مُشْتَرِكُونَ‏ (واى ستمكاران هرگز در آن روز پشيمانى به حال شما سودى ندارد زيرا در دنيا ظلم كرديد و امروز با شياطين در عذاب دوزخ شريك هستيد) و نيز مى‏گويد: أَنْتَ تَحْكُمُ بَيْنَ عِبادِكَ فِي ما كانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ‏ (تو خود ميان بندگان در آنچه خلاف و نزاع مى‏كنند حكم فرما) پس به ايشان گفته مى‏شود: أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَ يَبْغُونَها عِوَجاً وَ هُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ كافِرُونَ‏ آگاه باشيد: لعنت خدا بر ستمكاران باد آنان كه بندگان خدا را از راه خدا باز مى‏دارند و راه كج را مى‏طلبند و به عالم آخرت اعتقاد ندارند. كامل الزيارات،ص: 335-334.
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِذَا غَزَا قَوْمٌ بِغَيْرِ إِذْنِ‏ الْإِمَامِ‏ فَغَنِمُوا كَانَتِ الْغَنِيمَةُ كُلُّهَا لِلْإِمَامِ وَ إِذَا غَزَوْا بِأَمْرِ الْإِمَامِ فَغَنِمُوا كَانَ الْخُمُسُ لِلْإِمَامِ. امام صادق علیه السلام فرمودند: زمانی که گروهی بدون اذن امام علیه السلام جنگ کنند و درنتیجه غنائمی بدست آوردند تمام غنائم برای امام علیه السلام است و اگر به امر امام علیه السلام جنگ کنند خمس (یک پنجم) أن متعلق به امام عليه السلام مي باشد. نکته: فتوحات خلیفه دوم اهل سنت " عمر بن خطاب" از این قاعده مستثنی نیست و از آنجا که دلیلی بر اذن حضرت امیر علیه السلام بر فتوحات او وجود ندارد همه غنائم تمام فتوحات از آنِ امام علیه السلام می باشد و اگر برفرض محال دلیلی یافت گردد خمس غنائم جنگی این فتوحات برای امام علیه السلام می باشد. از جمله آن غنائم ، دختران یزدگر سوم بود که خلیفه دوم اهل سنت قصد فروش آن دختران را به عنوان برده داشت و حضرت امیر علیه السلام مخالفت کرده و لذا اختیار انتخاب همسر را به خود دختران نهادند! طوسى، محمد بن الحسن(المتوفی 460 هـ ق)، تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) ؛ ج‏4 ؛ ص135،رقم 378- 12-تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
أضخم مسيرة نسائية عالمية بالعراق في ذكرى استشهادفاطمة الزهراء سلام الله عليها- الناصرية ، سوق الشيوخ (عزادارى باشكوه خانمها در روز شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها در شهر ناصريه عراق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اعتراف عجیب مولوی اهل تسنن به نقش خلیفه دوم در شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) 👈 مولوی مدنی، خطاب به پیروانش: ما گیر کرده‌ایم و نمی‌توانیم حقایق را انکار کنیم!
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگو با مولوی باهیئت، امام جمعه موقت خواف، پیرامون افاضات ایشان در نماز جمعه خواف به تاریخ 1400/10/17 . . جوان شیعه : شما در نماز جمعه یکسری مطالب در باب شهادت حضرت فاطمه س بیان فرمودید، بحث تقویم ها را مطرح کردید، در حالی که در تقویم های دوران قبل از انقلاب هم شهادت ذکر شده. همچنین شما در ترجمه عثمان و عمر گفته ایید آنها وفات کرده اند، چرا می‌گویید آنها شهید شده اند؟؟ . مولوی باهئیت: من تحقیق نکرده این مطالب را گفتم. بلد هم نیستم. در حدی هم نیستم که با شما صحبت کنم، لذا شما را ارجاع میدم به کسی دیگر. . جوان شیعه: شما تحقیق نکرده و بدون علم میرید در نماز جمعه صحبت می‌کنید؟ . مولوی باهئیت : این به شما ربطی نداره. خداحافظ!
ارادت آيت الله سيد محمود حسینی شاهرودی رحمه الله(۱۲۶۲-۱۳۵۳ش) [که ساکن نجف بوده و در حرم حضرت علی علیه السلام دفن شده و پدر مرحوم آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی (۱۳۰۴-۱۳۹۸ش) می باشد.] به حضرت ام البنین سلام الله علیها و فرزندش حضرت عباس علیه السلام ارادت به حضرت ام البنین علیه السلام نقل شده که ایشان می فرمودند: من در سختي ها ، برای مادر حضرت عباس عليه السلام ؛حضرت ام البنين سلام الله علیها ، صد مرتبه صلوات می فرستم و حاجت می گيرم. همه صلوات بفرستیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک عدوهم ارادت به حضرت عباس علیه السلام و همچنین نقل شده که ایشان هر وقت که از نجف اشرف برای زیارت به کربلای معلی می رفتند اول به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) مشرف می شدند، و بعدا به حرم مطهر حضرت اباعبدالله امام حسین (علیه السلام) می رفتند. ایشان درباره ی علت این امر نیز می فرمودند که، اول باید خدمت وزیر و سفیر رسید، بعدا به خدمت مولا رفت. همچنین هر وقت که وارد صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) مشرف می شدند، شعر معروف (به ذره گر نظر لطف بوتراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند) را اینگونه زمزمه می کردند: به ذره گر نظری شِبْل بوتُراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند یعنی اگر پسر علی امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کند عالمی را دگرگون می کند. بوتراب: از القاب حضرت علی علیه السلام. شِبْل : بچه شیر
اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا زَوْجَةَ وَلِيّ اللّٰهِ اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا زَوْجَةَ أَمِيرِ المُؤْمِنِينَ اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا أُمَّ الْبَنِينَ اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا أُمَّ الْعَبّٰاسِ بْنِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طٰالِبٍ رَضِيَ اللّٰهُ تَعٰالىٰ عَنْكِ، وَجَعَلَ الجَنَّةَ مَنْزِلَكِ وَمَأْوٰاكِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكٰاتُهُ گریه های حضرت ام البنین سلام الله علیها بر امام حسین (علیه السلام) وَكَانَتْ أُمُّ جَعْفَرٍ الْكِلَابِيَّةُ تَنْدُبُ الْحُسَيْنَ وَتَبْكِيهِ وَقَدْ كُفَّ بَصَرُهَا حضرت ام البنین (سلام الله علیها) بر امام حسین (علیه السلام) ندبه و گریه می کرد تا جایی رسید که دیگر نمی دید. «ترتيب الأمالي الخميسية للشجري» (1/ 230).
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوحه وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
یه وقتی یه احمقی گفته بود این حضرت عباسی که این همه عباس عباس می گویید کجا بود که از فاطمه سلام الله علیها دفاع کنه!؟ اون کسی که 👆گفته را احمق گفتیم چون👇 نمی فهمه و حماقتش آنقدر هست که حالیش نیست اول باید مادر بچه بیاد و ازدواجی رخ دهد بعد خود بچه به دنیا بیاید! تا زمانی که حضرت فاطمه سلام الله علیها زنده بود حضرت علی علیه السلام ازدواج مجددی نداشت و بعدها با حضرت ام البنین سلام الله علیها ؛مادر حضرت عباس علیه السلام ازدواج کرد. پس در واقع حضرت عباس علیه السلام در روزگار غصب خلافت و فدک نبود!!!! قطعا اگر حمزه سید الشهدا و جعفر طیار علیهما السلام زنده بودند احدی جرأت جسارت نداشت تا چه رسد غصب خلافت و فدک و آتش زدن خانه فاطمه سلام الله علیها و...
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوحه وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها 🎼 نوحه دشتی بسیار زیبا شنیدم دست هایت را بریدن شنیدم چشم نازت را دریدن... 🎤 با نواے :
فقه اهل سنت و تکلیف بچه ای که بعد از 2 سال از فوت یا طلاق به دنیا می آید بچه برای کیست؟ زنی که از شوهرش طلاق گرفته یا شوهرش مرده و ازدواج مجددی نکرده بعد از 2 سال بچه بزاید در فقه اهل سنت ، آن بچه برای همان شوهرش است که زن را طلاق داده بود یا از دنیا رفته بود. در مذهب مالكي و شافعي و حنابلة تا ظرف 4 سال ، محلق به آن شوهر است. در مذهب حنفی : تا ظرف 2 سال ، بچه ملحق به آن شوهر است. السؤال إذا مات عن المرأة زوجها وبعد سنتين ولدت مولود هذا المولود يلحق بزوجها المتوفى علماً بأنها لم تتزوج بعده؟ الإجابــة الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد: فلو طلقت المرأة أو مات عنها زوجها، فلم تنكح حتى أتت بولد بعد طلاقها أو موت زوجها بأربع سنين، فإن الولد يلحقه وتنقضي عدتها بوضعها الحمل، وهذا مذهب المالكية والشافعية والحنابلة. وقال الحنفية: أقصى مدة الحمل سنتان. منبع
أن ‌الخلافة لم ‌تزين عليًّا، بل علي زينها. علی بن ابی طالب علیه السلام مایه زینت خلافت بود و خلافت مایه زینت علی علیه السلام نبود. این جمله احمد حنبل ؛ امام و رئیس مذهب حنابله اهل سنت که موجب سفید شدن قسمتی از پرونده اعمال شده است.به نحوی که سياري (أبو ‌الحسين ‌أحمد ‌بن ‌إبراهيم) می گوید این مطلب را به برخی از شیعیان گفتم در پاسخ گفتند : نصف بُغضی که در قلبم نسبت به أحمد بن حنبل بود را از قلبم خارج کردی! از همین جا باید دانست کدام مسئول کار می کند و کدامیک جیب پر کرده و اسم برای خود رد می کند. یا علی «الجامع لعلوم الإمام أحمد - العقيدة» (4/ 349): قال ابن أبي يعلى: أنبأنا يوسف المهرواني، قال: أخبرنا علي بن بشران، حدثنا أبو عمر محمد بن عبد الواحد. قال: وأخبرني السياري، قال: أخبرني أبو العباس بن مسروق الصوفي، قال أخبرني عبد اللَّه بن أحمد بن حنبل: كنت بين يدي أبي جالسًا ذات يوم، فجاءت طائفة من الكرخيين، فذكروا خلافة أبي بكر، وخلافة عمر بن الخطاب، وخلافة عثمان بن عفان -رضي اللَّه عنه-، فأكثروا، وذكروا خلافة ‌علي ‌بن ‌أبي ‌طالب رضي اللَّه عنه، وزادوا فأطالوا، فرفع أبي رأسه إليهم فقال: يا هؤلاء، قد أكثرتم القول في علي ‌والخلافة، على أن ‌الخلافة لم ‌تزين عليًّا، بل علي زينها. قال السياري: فحدثت بهذا الحديث بعض الشيعة فقال لي: قد أخرجت نصف ما كان في قلبي على أحمد بن حنبل من البغض(2). "طبقات الحنابلة" 2/ 16. ‌‌_________ (2) ذكرها ابن الجوزي في "مناقب الإمام أحمد" ص 212
حرف حساب بی نظیر از جامعه اهل سنت سخنان نماینده مجلس اُردن "طارق خوری" تصریحات النائب الأردنی طارق خوری تشعل الشارع الأردنی وَترهب التیارات السلفیة کتب الخوری فی تغریدة له : سخنان نماینده مجلس اُردن طارق خوری خیابانهای اردن را شعله ور و احزاب و گروههای سلفی را به وحشت انداخت آقای خوری در مقاله خود این چنین نوشت : هَلْ الشیعة من خان فلسطین؟ آیا آنهائی که به فلسطین خیانت کردند شیعه بودند ؟ هَلْ الشیعة من دمروا لیبیا وَیقتلون أهل لیبیا السنة؟ آیا آنهائی که لیبی را نابودکردند و اهالی لیبی را میکشند شیعه هستند ؟ هَلْ اﻹنتحاریین الذین یفجرون أجسادهم بالعراق والسعودیة وَالکویت شیعة؟ آیا انتحاریهائی که اجساد خود را در عراق ، عربستان سعودی و کویت منفجر میکنند شیعه هستند ؟ هَلْ من یحرق اﻷقصى شیعة؟ آیا آنهائی که مسجدالاقصی را به آتش میکشند شیعه هستند ؟ هَلْ الشیعة من دمروا الصومال؟ آیا شیعه بودند آنهائی که کشور سومالی را نابود کردند ؟ هَلْ الطائرات اﻷمیرکیة التی قصفت بغداد طارت من مطارات الشیعة؟ آیا هواپیماهای آمریکائی که بغداد را بمباران کردند از فرودگاههای شیعیان پرواز میکردند ؟ هَلْ تفجیرات سیناء یقوم بها شیعة؟ آیا انفجارهائی که در صحرای سینای مصر صورت میگیرد شیعیان انجام میدهند ؟ هَلْ القاعدة وَداعش وجبهة النصرة شیعة؟ آیا القاعده ، داعش و جبهه النصره شیعه هستند ؟ ماذا لم نر عملیة انتحاریة فی الصهاینة لکننا نراها بین أهلنا وَشعوبنا. چرا در بین صهیونیستها عملیات انتحاری نمیبینیم لیکن در میان ملتهای ما ( ملتهای مسلمان ) میبینیم؟ هَلْ القرضاوی من أئمة الشیعة؟ آیا قرضاوی ( عالم تندرو سلفی ) از علمای شیعه میباشد ؟ ألیس هُوَ من حلل کل محرم؟ آیا او نیست ( قرضاوی ) که همه حرامها را حلال کرده است ؟ هنیئا للصهاینة بنا حولوا بندقیتنا ﻹتجاه آخر وَهاهم یبنون کل یوم مستوطنة ویضحکون. خوش به حال صهیونیستها که توانسته اند تفنگهای ما را به سوی دیگر نشانه بگیرند و این آنها هستند که هر روز آبادیهای صهیونیست نشین را تاسیس میکنند و به ما میخندند. رأینا السعودی واللیبی والتونسی ینتحر ویفجر بکل الدول المسلمة إﻻ فلسطین.. لماذا یا ترى؟ میبینیم که سعودیها و لیبیائی ها وتونسیها هر روز عملیات انتحاری انجام میدهند و در همه کشورهای اسلامی بمب منفجر میکنند به جز فلسطین .. چرا و چه میبینید ؟ هل حزب الله یمنعهم؟ آیا حزب الله مانع آنها شده است ؟ لماذا لم یتحرک المارد السنی آیام الشاه؟ .. وکان الشاه شیعیاً لکن الکل کان یطیع الشاه! چرا جهان تسنن ( سنی مذهب ) در زمان شاه هیچ تحرک و مخالفتی با شاه نداشتند ؟.. و شاه هم شیعه بود و همه از او اطاعت میکردند ! تلومون حزب الله على عدم تحریر فلسطین وهُوَ عبارة عن حزب ومجموعة أشخاص وﻻ تلومون دوﻻ وحکومات تطلب الرضا من الیهود سراً وعلانیة وآخرهم أردوغان. حزب الله را ملامت میکنید که چرا فلسطین را آزاد نمیکند و او ( حزب الله ) یک حزب و عده ای از اشخاص بیشتر نیست و دولتها و حکومتها ( دولتهای عربی و اسلامی ) به طور سری و علنی از یهود رضایت مندی میطلبند و آخرین آنها نیز اردوغان می باشد بکل اﻷحوال لی رأیی ولکم رأیکم وعندما ینفذ خلیجی عملیة استشهادیة بفلسطین سأغیر رأیی. به هر حال من نظر خودم را دارم و شما نظر خودتان! و آنوقت که یک خلیجی ( شهروند کشورهای حوزه خلیج فارس ) یک عملیات شهادت طلبانه را در فلسطین انجام داد آنوقت دیگر نظرم را تغییر میدهم عند ما أرى علم داعش والقاعدة یرفرف فوق الکنیست الصهیونی وتغلق الدول العربیة سفارات الصهاینة سأتأکد أننی کنت على خطأ. وقتی که ببینم که پرچم داعش و القاعده بر سر کنیست ( عبادتگاه یهودیان ) به اهتزاز در آمده است و کشورهای عربی سفارتهای صهیونیستها را بسته اند ، دیگر به این باور میرسم که من اشتباه کرده ام