خروج علیه حاکم از دیدگاه اهلسنت
http://dl.valiasr-aj.com/tv/clip/1400/11/1400-11-04-00-00-04.mp4
شفاعت پیامبرصلوات الله علیه و آله
شَفَاعَتِي لِأُمَّتِي مَنْ أَحَبَّ أَهْلَ بَيْتِي وَهُمْ شِيعَتِي [۱]
شفاعت من بر اُمّتَم برای محبین اهلبیتم است وایشان شیعیان مَنَنْد.
اهل بیت پیامبر؟
مُسْلِم نیشابوری وفات ۲۶۱ هق از علمای اهل سنت گفته:
قَالَتْ عَائِشَةُ:خَرَجَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ غَدَاةً وَعَلَيْهِ مِرْطٌ مُرَحَّلٌ مِنْ شَعَرٍ أَسْوَدَ، فَجَاءَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ فَأَدْخَلَهُ، ثُمَّ جَاءَ الْحُسَيْنُ فَدَخَلَ مَعَهُ، ثُمَّ جَاءَتْ فَاطِمَةُ فَأَدْخَلَهَا، ثُمَّ جَاءَ عَلِيٌّ فَأَدْخَلَهُ، ثُمَّ قَالَ:إِنَّمَا يُرِيدُ اللهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا
عائشه(دختر ابوبکر؛خلیفه اول اهل سنت،و زن پیامبر) گفت:پيامبر صبحگاهی از[اتاقش]خارج شد، کِساء و عَباء نقشداری بافته شده از موى سياه،بر دوش داشت.پس حسن بن على،حسین، فاطمه و علی(علیهم السلام) یکی پس از دیگری آمده و پيامبر ایشان را زیر عَباء جا دادند و سپس فرمودند:خداوند،خواسته پليدى را تنها از شما اهل بيت بِزُدايَد و شما را كاملًا پاكيزه گرداند.
[آیه تطهیر؛أحزاب:33].
[۱]- صحيح مسلم،ج7ص130،ح61- (2424)ط التركية
شفاعت پیامبر(صلوات الله علیه و آله)
شَفَاعَتِي لِأُمَّتِي مَنْ أَحَبَّ أَهْلَ بَيْتِي وَهُمْ شِيعَتِي
شفاعت من بر اُمّتَم برای محبین اهلبیتم می باشد اینان(محبین) شیعیان من هستند [۱]
اهل بیت پیامبر (صلوات الله علیه و آله)چه کسانی هستند؟
مُسْلِم نیشابوری متوفای ۲۶۱ هـ ق از علمای شاخص اهل سنت در کتابش صحيح مُسْلِم آورده:
وَلَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ: «فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ» دَعَا رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلِيًّا وَفَاطِمَةَ وَحَسَنًا وَحُسَيْنًا فَقَالَ: «اللهُمَّ هَؤُلَاءِ أَهْلِي»
هنگامى كه آیه(فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ )[آیه مُباهَلَه ؛ آل عمران: 61]نازل شد رسول خدا(صلوات الله علیه و آله) ، حضرت على (علیه السلام) وحضرت فاطمه (علیها السلام) و امام حسن (علیه السلام)و امام حسين(علیه السلام) را به حضور طلبيد و فرمود : پروردگارا ! اينان اهل بيت من هستند [۲]
[۱] تاريخ بغداد ت بشار،ج2ص525.
[۲] صحيح مسلم،ت عبد الباقي ،ج4،ص1871،ح32(2404).
مكتبة أهل البيت عليهم السلام_v1.8.6.0.apk
49.81M
مكتبة أهل البيت عليهم السلام _ v1.8.6.0
در گوگل پلی
"کتابخانه اهل بیت علیهم السلام"
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.ablibrary.app
شمول واژه هَلَکَ به معنای وفات و مرگ عادی👇
وَلَقَدْ جَاءَکُمْ یُوسُفُ مِن قَبْلُ بِالْبَیِّنَاتِ فَمَا زِلْتُمْ فِی شَکٍّ مِّمَّا جَاءَکُم بِهِ ۖ حَتَّی إِذَا هَلَکَ قُلْتُمْ لَن یَبْعَثَ اللَّهُ مِن بَعْدِهِ رَسُولًا ۚ کَذَلِکَ یُضِلُّ اللَّهُ مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ مُّرْتَابٌ (غافر:۳۴)
پیش از این یوسف با دلایل روشن به سراغ شما آمد، ولی شما پیوسته در آنچه او برای شما آورده بود تردید داشتید. تا زمانی که از دنیا رفت، گفتید: هرگز خداوند بعد از او پیامبری مبعوث نخواهد کرد! این گونه خداوند هر إسرافکار تردید کننده ای را گمراه می سازد.
در آیه شریفه هَلَکَ به معنای رایج نیست بلکه به معنای مرگ عادی هست که معمولا از مرگ عادی به اطلاق وفات می شود در عین حال کلمه وفات هم ، شمولی دارد که هم بر شهادت و هم بر مرگ عادی اطلاق می شود.
پس باید گفت که وفات فاطمه (سلام الله علیها) ، به معنای مرگ طبیعی نیست و با شهادت حضرت منافات ندارد گرچه بیشتر استعمال وفات در مرگ طبیعی است. در عین حال وفاة حمزه سيد الشهداء عليه السلام آمده و همه می دانند که حمزه علیه السلام در جنگ احد به شهادت رسید و آن حضرت را قتیل المهراس گویند (مهراس سنگ گودی که آب باران در آن جمع شده در دره های کوه احد ر این سنگها بوده و علی علیه السلام در جنگ احد کنار پیامبر صلوات الله علیه و آله ماند از حضرت دفاع می کردو حضرت رفت از مهراس آب آورد و صورت خونین پیامبر صلوات الله علیه و آله را شست).
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاطمه (سلام الله علیها)پاره تن رسول خدا (صلوات الله علیه و آله)
در منابع اهل سنت
May 11
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فضیلت روزه ماه رجب در بخشی از کلام نَبِیّ مُکَرَّم اسلام صلوات الله علیه و آله
التماس دعا