eitaa logo
گلچین کلام ألله و عترت طه، ( ألثَّقَلین )
113 دنبال‌کننده
187 عکس
67 ویدیو
0 فایل
قال رسول الله صلّی الله علیه و آله: «إنّی تارکٌ فیکم ألثّقلین کتاب الله و عترتی، اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا أبدا» هدف: نشر احادیث اهل البیت (علیهم السلام) تعظیم مناسبات مذهبی ارتباط با ما @hamzehBaraatnezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 در حديثی از عبداللّه‏ بن صلت از مردى بلخى آمده است: 🍪 در سفر عليه‌‏السلام به سوى خراسان، با ايشان بودم؛ سفره‌ی غذايى طلبيد و بر آن غلامان سياه و غير آنها را جمع نمود. 👈🏼 (به ايشان) گفتم: فدايت شوم، اى كاش براى اينها سفره‌ی جداگانه‌‏اى پهن مى‏‌كرديد! ☝️🏻 فرمود: ساكت باش! پروردگار ما يكى، مادر يكى و پدر يكى است و پاداش به سبب است. 💯 هميشه هرگاه سفره‌ی غذای حضرت را مى‌‏آوردند، بر آن غلامانش را مى‌‏نشاند؛ حتى دربان، اصطبل دار و حجام را و تا روز شهادتش اينگونه بود، با اينكه در آن روز به خاطر اثر سم، مانند شخص مار گزيده به خود مى‌‏پيچيد. 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی
سلام عليكم 🍀کاری کنیدکه هرکس واتساپ داره، یا تلگرام داره، (یا ایتا) امروز آیة الکرسی راکه باعظمت ترین آیه قرآن کریم هست، تلاوت وتکرارکند.. بانیت شفای بیماران و قطع ید ویروس بیماری اخیر ان شاء الله تعالی 🍀 🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 *🌹الله لا اله إ لاّ هوَ الحیُّ القیُّومُ لا تَا خذُهُ سِنَهٌ وَ لا نَومٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَرضِ مَن ذَا الَّذی یَشفَعُ عِندَهُ إلا بِإذنِهِ یَعلَمَ ما بَینَ أَیدِیهمِ وَ ما خَلفَهُم وَ لا یُحیطونَ بِشَی ءٍ مِن عِلمِهِ إلا بِما شاءَ وَسِعَ کُرسِیُّهُ السَّماواتِ و الأرض وَ لا یَؤدُهُ حِفظُهُما وَ هوَ العَلیُّ العَظیم* *لا إکراهَ فِی الدَّین قَد تَبَیَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَیَّ فَمَن یَکفُربِالطَّاغوتِ وَ یُؤمِن بِالله فَقَد استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی لاَنفِصامَ لَها و الله سَمِیعٌ عَلِیمٌ الله وَلِیُّ الَّذین آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلی النُّوروَ الُّذینَ کَفَروا أولیاؤُهُمُ الطَّاغوتُ یُخرِجُونَهُم مِنَ النُّور إِلَی الظُّلُماتِ أُولئِکَ أصحابُ النَّارِ هم فیها خالِدُون*🌹 لطفا برای همه بفرستیدتا دراجرخواندن و نشرش شریک باشید ًبگذارید دور دنیا بچرخد @alsqlyn 🍃
✅آثار و برکات روضه مطهر رضوی 🔹پناهنده شدن آهو به حرم امام رضا علیه السلام... ▫️مرحوم شیخ صدوق در کتاب شریف "عیون اخبار الرضا علیه السلام " حکایتی شیرین ، پیرامون آثار و برکات حرم رضوی و پناهنده شدن آهو به آن آستان مقدس چنین مینویسد: ▫️ابوالفضل سلیطی می‌گويد: از حاكم رازی دوست ابى جعفر عتبىّ شنيدم گفت: ابو جعفر عتبى مرا به نزد ابو منصور بن عبد الرّزّاق فرستاد، و چون روز پنجشنبه بود از او اذن خواستم كه به زیارت امام رضا عليه السّلام بروم؛ گفت: بشنو براى تو در امر اين مشهد و زيارتگاه مقدّس چيزى بگويم، آنگاه گفت: من در ايّام جوانى نادان بودم و بر زوّار و اهل اين مشهد آزار ميرساندم و راه را بر زائر آن مى‏بستم و متعرّض زائران ميشدم و آنان را لخت ميكردم و اموالشان را ميربودم، پس روزى به شكار رفته بودم و آهوئى را ديدم و تازى (سگ شكارى) خود را در پى آن فرستادم و پيوسته آن تازى او را تعقيب می‌كرد تا اينكه غزال به داخل محيط آن مشهد پناه برد و ايستاد و تازى در مقابل آن ايستاد و نزديك آن نمی‌رفت، و من آنچه ميكردم كه سگ نزديك به آن شود، نميشد، و چون آهو از جاى خود حركت ميكرد تازى آن را دنبال می‌نمود تا آهو داخل صحن گرديد و تازى در همان موضع ايستاد و داخل نشد، پس آهو داخل حجره‏ اى از حجره‏هاى صحن مقدّس شد و من به صحن داخل شدم و آهو را نديدم، از ابونصرقارى پرسيدم: آهوئى كه الان داخل صحن شد كجا رفت؟ گفت: آن را نديدم، در مكانى كه آهو داخل آن شده بود رفتم، پشك و اثر آمدن آهو را ديدم امّا خود آن را نديدم. با خدا عهد كردم كه از آن پس زوّار را اذيت نكنم و متعرّض آنان نشوم مگر براى كار خير و رفع حاجتشان، و پس از آن هر گاه براى من مشكلى روى می‌داد به زیارت آن حضرت می‌رفتم و در آنجا دعا و ناله و زارى ميكردم و حاجت خود را از خداوند ميخواستم و خداوند حاجت مرا مرحمت می‌فرمود، و در آنجا از خداوند خواستم كه به من پسرى عنايت فرمايد، دعايم مستجاب شد و داراى پسرى شدم و چون به حد رشد و بلوغ رسيد، او را كشتند. من باز به مشهد رفته و از خداوند خواستم پسرى به من روزى كند، خداوند فرزندى پسر براى بار دوم به من عطا فرمود، و تاكنون در آنجا حاجتى از خدا نخواسته ‏ام جز اينكه خداوند بمن عطا فرموده است، و اين آن چيزى است كه براى من از بركت اين مرقد مطهر به ظهور رسيده است. 📚 عيون أخبار الرضا عليه السلام ج۲ ص۲۸۶ 🆗 @alsqlyn 🍃 💐 💐 💐 💐 💐
سلام و صلوات بر حضرت علیّ بن موسی الرضا علیه السلام در روز ولادت آن بزرگوار به نیابت از مولایمان امام زمان علیه السلام ۱) سلام بر حضرت رضا علیه السلام مرحوم علامه مجلسی زیارت شریفی را به نقل از مرحوم سید بن طاووس برای حضرت رضا علیه السلام نقل می کند که خواندن این زیارت به نیابت از مولایمان حضرت صاحب الزّمان علیه السلام توصیه می شود: «السَّلَامُ عَلَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى، سَمِيِّ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ، وَ إِمَامِ الْمُتَّقِينَ، خَلِيفَةِ الرَّحْمَنِ، وَ إِمَامِ أَهْلِ الْقُرْآنِ، وَ صَاحِبِ التَّأْوِيلِ، وَ مَعْدِنِ الْفُرْقَانِ، وَ حَامِلِ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ، وَ إِفْنَاءِ الْخَبِيثَاتِ وَ الْأَبَاطِيلِ، وَ الْقَائِلِ الْفَاعِلِ، وَ الْحَاكِمِ‏ الْعَادِلِ، وَ الصَّادِقِ الْبَرِّ، وَ الْحَائِزِ الْفَخْرِ، جَدُّهُ سَيِّدُ النَّبِيِّينَ، وَ أَبُوهُ سَيِّدُ الْوَصِيِّينَ، وَ إِلَيْهِ مَآبُ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ. السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، وَ كَمَا أَكْرَمْتَهُ بِمُحَمَّدٍ رَسُولِكَ، وَ جَعَلْتَهُ فِي الْحَقِّ دَلِيلَكَ، فَدَعَا إِلَى سَبِيلِكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، فَأََكْمِلْ لَهُ الْعَهْدَ، وَ تَمِّمْ لَهُ الْوَعْدَ، وَ أَيِّدْهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ وَ أَوْلِيَاءَهُ بِالنَّصْرِ وَ الْجُنْدِ، لِيُخَلِّصَ الدِّينَ بِالْجِدِّ، فَيَعْمَلَ فِي ذَلِكَ بِالْجَهْدِ، وَ يُصَيِّرَ لَكَ الدِّينَ خَالِصاً وَ الْحَمْدَ تَامّاً. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ حَيّاً وَ مَيِّتاً، وَ عَجِّلْ فَرَجَنَا بِهِ وَ بِالْوَصِيِّ مِنْ بَعْدِهِ، وَ انْصُرْهُ عَلَى أَهْلِ طَاعَةِ الشَّيْطَانِ، وَ أَعْزِزْ بِهِ الْإِيمَانَ، وَ أَذْلِلْ بِهِ الشَّيْطَانَ» 🗂 (بحارالأنوار، ج102، ص225-226) ۲) صلوات بر حضرت رضا علیه السّلام منقول از حضرت عسکری علیه السلام : «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا، الَّذِي ارْتَضَيْتَهُ وَ رَضَّيْتَ بِهِ مَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِكَ، اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ، وَ قَائِماً بِأَمْرِكَ، وَ نَاصِراً لِدِينِكَ، وَ شَاهِداً عَلَى عِبَادِكَ، وَ كَمَا نَصَحَ لَهُمْ فِي السِّرِّ وَ الْعَلَانِيَةِ، وَ دَعَا إِلَى سَبِيلِكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ خِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ، إِنَّكَ جَوَادٌ كَرِيمٌ». 🗂(بحارالأنوار، ج94، ص76 به نقل از جمال الاسبوع) 💐 💐 💐 💐 💐 💐 💐 @alsqlyn 🍃
🌹 امام رضا عليه السلام: 🌱 برُّ الْوَالِدَيْنِ وَاجِبٌ وَ إِنْ كَانَا مُشْرِكَيْنِ وَ لَا طَاعَةَ لَهُمَا فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ. 🌱 نيكي به پدر و مادر واجب است، اگر چه مشرك باشند، ولي در نافرماني خدا نبايد از آنان پيروي كرد. 📚 بحارالانوار، ج 71، ص 72. 🔰 @alsqlyn 🔰
‍ 🕌 شيخ صدوق از حاكم مرورود نقل می‌کند كه به عليه‏‌السلام رفتم، ديدم مردى ترک زبان وارد قبّه شد، بالاى سر حضرت ايستاد، با چشمى گريان به تركى گفت: پروردگارا، اگر پسرم زنده است او را به من برسان و اگر مرده است مرا از مرگش خبردار كن! ⁉️ من زبان تركى مى‏‌دانستم، به او گفتم: داستان تو چيست؟ 😢 گفت: پسرى داشتم با من در جنگ اسحاق‌‏آباد بود، او را گم كردم، خبرى از او ندارم، مادرش دائماً گريه مى‌‏كند، در اينجا دعا مى‌‏كنم، كه شنيده‌‏ام دعا در اين مشهد مستجاب است. 😔 من از حالت او متأثر شدم، دستش را گرفتم كه آن روز مهمانش كنم. 💞 چون بيرون آمديم مردى بلند قامت را ديديم، چون چشمش به آن مرد ترک افتاد، خود را در آغوش او انداخت، متوجه شد كه او همان پسر گمشده‌ی اوست كه كنار قبر آن حضرت دعا مى‏‌كرد كه از مرگ و زندگيش خبردار شود. ⁉️ از او پرسيدم: از كجا به اينجا آمدى؟ 🔎 گفت: بعد از جنگ اسحاق‌‏آباد به طبرستان افتادم و مرا يكى از اهالى ديلم تربيت كرد، چون بزرگ شدم در جستجوى پدر و مادر خود برآمدم. ✋🏼 آن پدر كه گمشده‌ی خود را پيدا كرد گفت: قسم ياد كردم كه تا زنده‌‏ام از اين مشهد جدا نشوم.¹ 🎤 کلام فقیه: ❇️ آن كس كه قبل از آمدن پدر و اظهار حاجت به درگاهش، از طبرستان وسايل سفر پسر را در آن زمان فراهم مى‌‏كند، مشكل‏‌گشايى است كه به اعتراف دوست و دشمن، به علم محيط بر گذشته و آينده، در حيات و ممات معجزه‌‏نمايى مى‏‌كند. 📌 ۱. عيون أخبار الرضا عليه‌‏السلام، ج۲، ص۲۸۸. 📚 برگرفته از کتاب به یاد بضعه‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی
گفتند که اخرالزمان می آیی باز آی که ما تشنه و‌تو دریایی ما هرچه که داریم طفیلی شماست تو صاحب ما سرور ما ، مولایی
💠یُسألُ المَیِّتُ فی قَبرِهِ عن خَمسٍ: عن صَلاتِهِ، وزَکاتِهِ، وحَجِّهِ، وصیامِهِ، ووَلایَتِهِ إیّانا أهلَ البَیتِ، فتَقولُ الوَلایةُ مِن جانِبِ القَبرِ للأربَعِ: ما دَخَلَ فِیکُنَّ مِن نَقصٍ فَعلَیَّ تَمامُهُ؛ ♥️امام صادق ع : از مرده در گورش پیرامون پنج چیز سؤال می‌شود: از 1⃣🔸نمازش، 2⃣🔸زکاتش، 3⃣🔸حجّش، 4⃣🔸روزه اش 5⃣🔸و ولایتش نسبت به ما خاندان. 👌پس، ولایت از گوشه قبر به آن چهار چیز گوید: هر یک از شما کم و کاستی داشتید، کامل کردن آن به عهده من. 📚 منتخب میزان الحکمة: ۴۵۶
آن انسانی است که عملی انجام دهد و آن عمل درگاه حیّ قیوم شود. ⏳ این زندگی که می‌بینی خیالی بیشتر نیست؛ دیشب بر همه‌ی ما گذشت، امروز هم بر همه‌ی ما گذشت. ⚰ همین شب و روز است که به شب اول قبر همه‌ی ما منتهی می‌شود و چیزی دیگر باقی نمانده. 💔 «آهِ‏ مِنْ‏ قِلَّةِ الزَّادِ وَ طُولِ الطَّرِيقِ وَ بُعْدِ السَّفَرِ وَ عَظِيمِ الْمَوْرِد¹»؛ آه از كمى زاد و درازى راه و دورى سفر و عظمت قيامت. 📌 ۱. نهج البلاغه، حکمت ۷۷. 🎙 برگرفته از فرمایشات حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۱۲/ دى/ ۱۳۸۶
و شيخ طوسي فرموده است: در روز پنجشنبه مستحب است فرستادن هزار صلوات بر محمّد و آل محمّد.و آنكه و در آن بگويد: اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ
شفاي عالمي وارسته توسط امام هشتم عليه السلام و اعطاي كرامت به وي آيه الله وحيد خراساني نقل كردند : مدت بيست سال در مدرسه حاج حسن مشهد تحت سرپرستي مرحوم حاج شيخ حبيب الله گلپايگاني - كه سال‌ها در مسجد گوهر شاد امام جماعت بود - بودم . ايشان روزي به من فرمود : « مدتي در تهران مريض و بستري شدم . روزي به جانب حضرت رضا عليه السلام رو كرده گفتم : آقا ! من چهل سال تمام پشت در صحن، در سرما و گرما ،‌سجده‌ي عبادت پهن كرده ،نماز شب و نوافل مي خواندم و بعد خدمت شما شرفياب مي گشتم حال كه بستري شده‌ام، به من عنايتي بفرماييد . ناگاه در همان حال بيداري ديدم در باغ و بستاني خدمت حضرت رضا عليه السلام قرار دارم ايشان از داخل باغ گلي چيده به دست من دادند من آن گل را بوييدم و حالم خوب شد، جالب‌تر آن كه دستي كه حضرت رضا عليه السلام به آن دست گل داده بودند، چنان با بركت بود كه بر سر هر بيماري مي‌كشيدم، بي‌درنگ شفا مي‌يافت ! البته در همان روزهاي نخست با يك مرتبه دست كشيدن بيماري‌هاي صعب العلاج بهبود مي يافت، ولي بعد از مدتي كه با اين دست با مردم مصافحه كردم، آن بركت اوليه از دست رفت و اكنون بايد دعاهاي ديگري را نيز بر آن بيفزايم تا مريضي شفا يابد .»
☘️💫⭐️ آیت الله مرعشی نجفی (ره) : مصیبت صوفیان برای اسلام، از بزرگترین مصایب است: از نظر من مصیبت صوفیان برای اسلام، از بزرگترین مصایب است زیرا ارکان اسلام را منهدم ساخت و بنیان آنرا تَرَک داد. پس از جستجوی عمیق وگردش در میدان های کلمات آنان و اطلاع از مطالب مخفی آنان و یافتن رازهای پوشیده آنان در پی دیدار با سران فرقه های تصوف، بر من روشن شد که این درد، از راهبان نصارا به دین اسلام سرایت کرده و گروهی از اهل سنت مانند: حسن بصری و شبلی و معروف و طاووس و زهری و جنید و دیگران آن را گرفتند، سپس از آنان به شیعه سرایت کرد تا اینکه کارشان بالا گرفت و پرچم هایشان برافراشته شد، به گونه ای که از اساس دین سنگی را روی سنگ باقی نگذاشتند. آنان نصوص کتاب و سنت را تاویل کردند و با احکام فطری عقلی مخالفت نمودند و به وحدت وجود و حتی موجود ملتزم شدند و در عبادت وجهه گرفتند و بر اوراد آکنده ازکفر و اباطیل که رؤسای آنها میساختند، مداومت کردند و به چیزی پایبند گردیدند که آن را ذکر خفی قلبی می نامیدند و از سمت راست قلب شروع میشد و به سمت چپ خاتمه می یافت.   گاهی آن را سفر از حق به خلق می نامیدند و گاهی نزول از قوس صعودی به قوس نزولی، و بالکعس که از آن به عنوان سفر از خلق به حق و عروج از قوس نزولی به قوس صعودی تعبیر کرده اند، خدا به داد این طامات برسد، پس ترهات خود را به فقه سرایت دادند، همچنین در مبحث نیت و غیر آن و دیدم بعضی از مرشدان آنان را که اشعار مغربی عارف را از روی دیوانش می خواند و گریه می کرد و به آن اعتنا می کرد همچون اعتنایی که به آیات قرآن کریم می شود، جای تاسف است برای قومی، کسانی که قرآن شریف را ترک کنند و دعاهای صحیفه کامله سجادیه را که زبور آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین و سخنان موالی و سروران امامان علیهم السلام را و مشغول شوند بامثال کتاب مغربی و …   و دیدم یکی از آنان را که دعوی فضل داشت و از برخی سخنان که به ائمه هدی (علیهم السلام) نسبت داده شده، برای ترویج مسلک خود استفاده می کند مانند: «لنامع الله حالات فیها هو نحن و نحن هو» یعنی برای ما با خدا حالاتی است که در آن حالات او ما هستیم و ما او می باشد. و این بینوا در علم و تتبع و تحقیق و ضبط نمیدانست که کتاب مصباح الشریعه و مانند آن که چنین سخنان منکری در آن ها جمع شده، ساخته ایادی صوفیان اعصار گذشته است که برای ما به ارث مانده است.   شیوع تصوف و ساختن خانقاهها در قرن چهارم بود. بعضی از مرشدین آن قرن، وقتی تفنن متکلمین را در عقاید دیدند، از فلسفه فیثاغورث و پیروان او در الهیات، قواعدی را اقتباس نمودند و از لاهوتیات اهل کتاب و بت پرستان، جمله هایی را گرفتند و آن جملات را به لباس اسلام درآوردند و به علم خاصی تبدیل نمودند که آن علم را علم تصوف یا حقیقت یا باطن یا فقر یا فنا یا کشف و شهود نامیدند.   و در این زمینه کتابها و رساله ها نوشتند و این وضع همچنان ادامه داشت تا آنکه قرن پنجم و قرنهای بعدی فرارسید و برخی از زیرکان اهل تصوف میدان وسیعی را آماده یافتند تا به اسم ولایت و غوثیه و قطبیه و دعوی تصرف در ملکوت با قوه قدسیه، چه رسد به ناسوت، در میان جاهلان، مقام شامخی همچون مقام نبوت و حتی الوهیت به دست آورند.   آنان با مقالاتی مبنی بر تاویلات مزخرف و کشف خیالی و رویاها و اوهام، فلسفه تصوف را توسعه دادند و کتابهای پیاپی بسیاری مانند کتاب تعرف و دلالت و نصوص و شروح آن و نفحات و رشحات و مکاشفات و انسان کامل و العوارف و المعارف و التاویلات و غیره که پر از حکایتهای دروغ و قضایای کاملا بیمعناست، نوشتند.   وقتی کالای آنان بازار پیدا کرد و نامشان مشهور شد و بازارشان گرم گردید، به فرقه ها و دسته های مختلف تقسیم شدند و عوام وسفلگان را با حدیث جعلی « الطرق الی الله بعدد انفاس الخلایق » اغفال کردند و برای هر فرقه ای که از دیگران متمایز گردند، علامتهایی را قرار دادند…   خداوند ما و شما را از فریب کاریهای بافندگان عرفان و فلسفه و تصوف حفظ کند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که به آستانه اهلبیت پیامبر خدا صلوات الله علیهم اجمعین روی میآورند و کسی را جز آنان نمی شناسند. آمین آمین.   📚منبع: احقاق الحق ج ۱ص ۱۸۲تا۱۸۵ عارف و صوفی چه میگوید ص۳۲و۳۳📚 @alsqlyn 🍃