eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9.3هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
4.1هزار ویدیو
419 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
| انقلاب‌ومباهله ملت‌ایران؛معنویت،اقتدار،رسالت‌نبوی امام خامنه‌ای: «همان‌طور که در مباهله همه‌ی ایمان در مقابل کفر قرار گرفت، امروز، همه‌ی ایمان در نظام جمهوری اسلامی در مقابل کفر قرار گرفته است؛ و همان‌طور که معنویّت و صفا و اقتدار معنوی پیغمبر اکرم و خانواده‌اش توانست دشمن را از میدان خارج کند، به فضل الهی و به حول‌ و قوّه‌ی الهی، ملّت ایران با اقتدار خود و با معنویّت خود دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.» ۱۳۹۴/۰۷/۱۵ با کانال انجمن‌مدرسان همراه باشید: 🆘 @ANALYSTS
11.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
|معنویت؛زمینه‌سازگام‌دوم انجمن‌مدرسان‌بیانیه‌گام‌دوم : غریب ترین روز سال : ‍ علامه جوادی آملی ▫️از غريب ترين ايام زندگی ما ايام مباهله است. خيلي از ما عالمانه حرف می‌زنيم و عوامانه فكر می‌كنيم، در نتیجه آن اركان ولايت را تقريباً از دست می‌دهيم. در حالی که آن اجزای غير ركنی را خيلی محترم می‌شمريم، مانند اول ذيحجه که سالروز ازدواج وجود مبارك حضرت امير با فاطمه زهرا (سلام الله عليهما) است. اينها جزء واجبات غير ركنی است. ▫️در نماز يك واجب ركنی داريم، يك واجب غير ركنی. در خصوص امامت و ولایت نیز همين طور است؛ غدير جزء واجبات ركنی امامت است، مباهله جزء واجبات ركنی ولایت است، با سالروز ازدواج فرق می‌كند. ▫️وقتی مأمون (علیه من الرحمن ما یستحق)، به وجود مبارك امام رضا (سلام الله علیه) عرض میكند به چه دليل علی بن ابيطالب (سلام الله عليه) افضل است؟ ایشان ديگر نفرمود غدير، فرمود با آيه «انفسنا». ▫️خدا وقتی وجود مبارك حضرت امير علیه السلام را جان پيغمبر می‌داند از اين بالاتر فضيلت فرض می‌شود؟! «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» كه گفته ٔ خود پيغمبر است، هر چند آن هم از طرف خداست، کجا؛ و اینکه ذات اقدس اله خود فرموده علی جان پيغمبر است، کجا؟ با کانال انجمن‌مدرسان همراه باشید: 🆘 @ANALYSTS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| حلقات‌بیانیه‌گام‌دوم ⚜انجمن‌مدرسان‌بیانیه‌گام‌دوم : عدالت اجتماعی در بیانیه گام دوم : آیت‌الله میرباقری ▫️بزرگ‌ترین حجابِ عدالت «مدرنیزم» است. تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان» است. ▫️مانع اصلی تحققِ در کشور _گرچه عوامل متعددی دخیل‌اند_ چالشی است که ما با «تمدن مدرن» داریم. یعنی نظامِ سیاست، فرهنگ و اقتصاد لیبرال در طرفِ چالش با انقلاب اسلامی است و این مسئله‌ای است که ما به آن مبتلا هستیم. یعنی دوگانۀ ادبیات و فرهنگِ انقلاب اسلامی و فرهنگ غرب؛ مانع اصلی دستیابی به عدالت است و ما تا اصلاحات اساسی نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید. ▫️ما وقتی می‌خواهیم قیام برای عدالت کنیم حتماً باید در مقیاسِ تاریخی ومقیاسِ جهانی باشد. بعد، ذیل آن برای تحقق عدالت در مقیاسِ ملی اقدام کنیم. به تعبیر دیگر، موانع تحقق عدالت یک‌سلسله موانع تاریخی و اجتماعی هستند، آن هم در مقیاس جامعه‌ی جهانی، که اگر به آن توجه نکنیم و صرفاً بخواهیم عدالت را در حوزۀ کشور خودمان ومثلاً در مقیاس اقتصاد اقامه کنیم با موانع جدی روبه‌رو می‌شویم. لذا به نظر من، مهم‌ترین مانع تحقق عدالت، تمدن جدیدِ غرب هست. به تعبیر دیگر، بزرگ‌ترین حجابِ عدالت، مدرنیزم است که به هیچ وجه نمی‌گذارد عدالت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی محقق شود. تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. یعنی آن ظلمی که در دورۀ نظام برده‌داری وجود داشته، اکنون تبدیل شده است به یک ظلم پنهان در دورۀ دموکراسی تبدیل شده است. این بزرگ‌ترین مانعی است که ما اگر بخواهیم به عدالت برسیم باید با آن مقابله کنیم. ▫️به تعبیر دیگر، عدالت‌خواهی باید حتماً ضمن اقامۀ تاریخی و اجتماعیِ عدالت باشد. درگیریِ بین انبیاء و فراعنه بر سر عدالت بوده و بعد هم کشیده شده به دوران ما؛ یعنی درگیری انقلاب اسلامی و غرب مدرن، درگیریِ اساسی است. ما در این مقیاس باید دنبال عدالت باشیم. بر همین اساس، به نظر من اصل انقلاب اسلامی و مراحل پنج‌گانه‌ای که حضرت آقا برای آن بیان فرمودند مراحلِ اقدام برای دستیابی به عدالت است. ▫️وقتی ما در فضای فرهنگ مدرن زندگی می‌کنیم و نرم‌افزارهای ادارۀ ما مبتنی بر بُنیان‌های تمدن مدرن هست، آدم‌های خوب هم در این ساختار گرفتار می‌شوند. من قبول دارم که شرایط، انسان را مجبور نمی‌کند و انسان مؤمن و انقلابی در زندگی شخصی، در سبک زندگی خصوصی و در اقدامات اجتماعی باید برعلیه این شرایط قیام کند، ولی باید توجه داشته باشیم که این موج، برخلاف تحقق عدالت در انقلاب اسلامی است و کسانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت قیام کنند باید برعلیه این موج حرکت کنند و بر این موج غلبه پیدا کنند. طبیعی است که بسیاری از آدم‌هایی که آدم‌های خوبی هم بودند، آرام‌آرام در مسیر مبارزه با این موج تغییر وضعیت دادند، استحاله شدند و گاهی خودشان هم در مسیر رقیب قرار گرفتند. بنابراین، دست‌پاک بودن، آلوده نشدن به اشرافیت و امثال اینها برای مدیرانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت و قسط در جمهوری اسلامی عمل کنند یک ضرورت است و فقدان آن موجب بخشی از بی‌عدالتی‌ها شده است. ▫️ما وقتی دنبال تعریف عدالت یا تحقق عدالت هستیم صرفاً‌ نباید دنبال مثلاً توزیع درآمد یا توزیع دارایی و ثروت باشیم، بلکه باید در یک مقیاس کلان، عدالت را دنبال کنیم. الان گاهی وقتی بحث از عدالت‌خواهی می‌شود فقط ضریب جینی یا نحوۀ توزیع دارایی و ثروت را دنبال می‌کنند؛ اینها کافی نیست؛ نه اینکه لازم نیست. گمانم این است که یکی از شاخص‌های تحقق عدالت این است که باید مبتنی بر باشد. ما عدالت مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال می‌کنیم. مکتب را اگر بخواهم یک مقدار تفصیل بدهم، هم باید از مبانی عدالت بحث کنیم و هم نظریۀ اجتماعیِ مبتنی بر آن مبانی و هم نظریۀ عدالت را و عدالت را مستند به این سه، ما باید تعریف کنیم. ▫️ما برای تحقق عدالت در یک قدم نیاز به مکتب داریم و بعد در قدم بعد نیاز به علم داریم. یعنی این مکتب باید فرآوری شود و تبدیل به دانش شود و بعد نیاز به برنامه‌ریزی داریم، یعنی باید به مدل‌های علم برنامه‌ریزی تبدیل شود. و الّا اگر علم برنامه‌ریزی همان علم برنامه‌ریزی غربی باشد و علومی هم که مبتنی بر آن ما بخواهیم تحقق عدالت را دنبال کنیم همان هستند، مکتب ما تحقق نخواهد یافت. ▫️پس عدالت‌خواهی باید مبتنی بر مکتب باشد. اگر شما دنبال مکتب اسلام هستید ولی می‌خواهید از علم مدرن استفاده کنیدبه چالش برمی‌خورید. ما الان مشکل‌مان همین است که انقلاب ما دنبال تحققِ مکتب اسلام است ولی سازوکارهایی که برای تحقق عدالت به کار می‌گیریم سازوکارهای مدرن است و همین بحران ایجاد کرده است. ▫️و حتماً توجه هم باید داشته باشیم که وقتی ما دنبال تحقق عدالت هستیم نمی‌شود عدالت سیاسی را از عدالت اقتصادی و عدالت فرهنگی جدا کرد؛ یعنی عدالت در قدرت، اطلاع و ثروت به هم پیوسته هستند.
🔸 بسم الله الرحمن الرحیم 🔸با سلام و عرض ادب و احترام حضور اعضای محترم کانال انجمن مدرسان بیانیه گام دوم 🔸 انشالله که ایام و روزهای پایانی ماه ذیحجه الحرام و مناسبت های مهم آن برای همه شما مبارک باشد. ♦️همانطور که مستحضرید در آستانه حلول ماه مبارزه و قیام، محرم الحرام هستیم. به همین منظور تصمیم گرفتیم با توجه به شرایط پیش روی کشور و فضای بین المللی، و شیوع بیماری واگیردار کرونا، از طریق فضای مجازی، ضمن ایجاد سلسله مباحثی را با موضوع: 🌷 و ؛ از عاشورا تا انقلاب اسلامی در ایام ماه محرم وصفر، به حضور عزیزان به صورت مجازی تقدیم کنیم. 🔸 امیدوارم که همه فرهیختگان محترم کانال دیدگاه‌های عالمانه و ارزشمند خودشان را در خصوص این بحث، بعد از هر جلسه به صورت صوتی ارائه و ارسال کنند تا در صورت تمایل، کانال منتشر شود. 🔸تلاش می‌کنیم که زمان خاصی را برای انتشار در نظر بگیریم و فضای حسینیه انجمن را در ساعت مشخصی برگزار ایجاد نماییم. 🔸امیدواریم این بحث ها بتوانند قدم کوچکی در راه تبیین آموزه های فرازمانی و جهانی قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام باشد و مورد نظر حضرتشان افتد. 🌷 با آرزوی توفیق و به امید تحقق این هدف با کانال انجمن‌مدرسان همراه باشید: 🆘 @ANALYSTS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
|حلقات‌بیانیه انجمن‌مدرسان‌بیانیه‌گام‌دوم : اقسام انقلابی‌گری؛ انقلابی‌گری مثبت - انقلابی‌گری‌منفی خواص خوب اهل حق- خواص بد اهل حق (ر.ک: سخنرانی عوام و خواص، لشکر۲۷) : امام‌ خامنه‌ای مدظله 🔻با کانال انجمن‌مدرسان همراه باشید: ♦️@ANALYSTS
: 🔸بایدها و نبایدهای تربیت دختران در اسلام : 🔸حجت الاسلام زیبایی نژاد گفت و گو با پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=46190 🔻با کانال انجمن‌مدرسان همراه باشید: 🆘 @ANALYSTS
♦️کدام طرف نزاع را شروع کرد؛ ایران یا آمریکا؟ 🔸 مسئله ای که در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل درباره شروع اختلافات ایران و آمریکا بر خلاف حقیقت به خورد بچه های مردم داده می شود چیست؟ 🔸همان تحریفی که رهبر انقلاب در سفر به نیویورک آن را تبیین کردند. ⭕️ با کانال انجمن‌مدرسان همراه باشید: 🆘 @ANALYSTS
🌷ما ملت امام حسینیم🌷 ▪️سلسله‌جلسات‌دهه‌اول‌محرم: : جریان‌تحریف‌و‌جنگ‌تحریم ازعاشوراتاانقلاب‌اسلامی : دکتر ابوذر یاسری مدرس‌دانشگاه‌وحوزه ▫️ارائه‌بحث‌درگروه‌هاوهیئات‌مجازی/حضوری ▫️@analyst ▫️حسینیه‌انجمن‌مدرسان‌گام‌دوم ▫️@Analysts