🎯 #لزومی_ندارد معاهداتی که میدانیم مشکل دارد بهخاطر جهات مثبت تصویب کنیم
مجلس خودش قانون مبارزه با پولشویی و تروریسم تصویب کند
حضرت آیتالله خامنهای در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس:
موارد پیشنهادی برای تصویب بهعنوان قانون، نباید خلاف مصالح کشور باشند.البته در مجلس که عمداً این صورت نمیگیرد.
🔹این معاهدات بینالمللی که در زبان لاتین، به آن کنوانسیون گفته میشود، در اصل در یک نقطهای پختوپز میشود. کشورهای عضو این کنوانسیونها هیچ تأثیری در ایجاد اینها ندارند.
🔹قدرتهای بزرگ بر اساس منافع و مصالح خود، این معاهدات را آماده میکنند، دولتهای همسو یا مرعوب یا همراه آنها هم این کنوانسیونها را در کشورهایشان تصویب میکنند. بعد اگر یک دولت مستقلی مثل جمهوری اسلامی پیدا شود که آن را نپذیرد، سرش میریزند که آقا ۱۵۰ کشور این معاهده را قبول کردهاند، شما چطور قبول نمیکنید؟
🔹بعضی از این معاهدات مواد مفیدی دارند؛ عیبی ندارد.
🔹راهحل مسئله این است که مجلس خودش قانون بگذارد، مثلاً یک قانون مبارزه با پولشویی، یک قانون مبارزه با تروریسم.
🔹هیچ لزومی ندارد ما چیزهایی که نمیدانیم به کجا ختم میشود و حتی میدانیم که مشکلاتی دارد، بهخاطر آن جهات مثبت قبول کنیم. ۹۷/۳/۳۰
🌍 https://eitaa.com/IslamicRevolutionaryAnalysts
29 خرداد، سالروز درگذشت "دکتر علی شریعتی"
💠گفتاری از استادحسن رحیم پور ازغدی درباره افکار دکتر علی شریعتی
🔻اگر كسى بنشيند و بحث هاى امام(ره) و مرحوم دکتر شريعتى را مطابقت دهد و تفاوت هاى لفظى را كنار بگذارد و به محتوى توجه كند، به نكات جالبى ميرسد.
مثلاً بحث "امّت و امامت" شريعتى از نظر بنده كاملاً تئوريزه كردن روشنفكرى و آكادميك نظريه "ولايت فقيه" امام است. "امّت و امامت " و نقدهايى كه به ليبرال دمكراسى لائيك ميكند را برويد درست بخوانيد، مي بينيد همان نظر امام است. نگاه دكتر را به مسأله كشف و نصب و جعل و انتخاب و انتصاب ببينيد، همان نظر امام است."اسلام آمريكايى-اسلام ناب" امام ، به "تشيع صفوى-تشيع علوى" شريعتى خيلى نزديك است.
🔻حدود بيست سال پيش، آن موقع ها كه سرحال بودم، بعد انقلاب و همان اوائل عمر سياسى ام، حدود سى چهل مورد از بحث هاى شريعتى را استخراج كردم كه دقيقاً ديدگاههاى امام است كه شريعتى آنها را با ادبيات آكادميك و روشنفكرى تبيين ميكند. دقيقاً همان ها است. البته الفاظ متفاوت است و اشتباه ها و خطاهايى هم حتماً دارد كه همه طبيعتاً اشتباه دارند.
🔻مثلا با توجه به مبحث صدور انقلاب امام، به اين سخنان شريعتى توجه كنيد كه ميگويد:
" يك ايدئولوژى انقلابى كه آمده تا تمدن حاكم بر جهان را اصلاح كند، نبايد در يك سرزمين ، پشت هيچ سيم خاردار، هيچ مرز اعتبارى و هيچ دولت-ملّتى متوقف شود، و الّا خواهد پوسيد. چون عشق، عدالت، حقيقت، ارزشها و انسانيت ، همگى مفاهيمى جهانى، فرانژادى و فراملى اند. اگر پيامبر ما براى همه بشريت و براى هميشه مبعوث شد، پس هدف ما همه جهان است، چنانچه موعود آزادى بخش ما جهانى است. در قرن فكر و كتاب و قلم و رسانه و عصر ارتباطات، هيچ چيز نميتواند نهضت انقلابى اسلام را در يك كشور محدود كند. ما بايد جهانى شويم...."
اينها را قبل از شروع نهضت اسلامى توده ها ميگويد و بوى بيدارى را از راه دور استشمام ميكند.
بخشی از سخنرانی آقای رحیم پور با عنوان "رفورميزم و توسعه، يا ايدئولوژى و انقلاب؟
قدرت اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی باز هم به داد #منافع_ملی_ایران رسید. https://eitaa.com/IslamicRevolutionaryAnalysts
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از مباحثه علمی سیاست مطهر
⚜ اولیندوره #جذبوتربیتمدرسعلومسیاسی
حضوری_مجازی
برادران_خواهران
گواهینامه_دانشگاهی
💠 https://eitaa.com/syasatmotahar
ثبتنام:
💠 http://yon.ir/lXOPg
#ظرفیتمحدود