5.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔞🔞🔞
و کودک کشان صهیونیست مسغول به خاک و خون کشیدن کودکان غزهاند
دقایقی پیش
غزه
شمر زمانهات رابشناس
هدایت شده از Yooz News
9.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️هر روز در غزه کربلاست!
▪️انصارالله یمن هرچه کشتی استکبار بود را منهدم کرد، تنها کاری که از دستش برمیآید انجام میدهد اما کربلای غزه همچنان قربانی میگیرد! موشکهای سپاه ایران هم در شهرهای زیرزمینی آنقدر بلااستفاده ماند تا تاریخ مصرفش گذشت و دیگر قابل استفاده نیست!
❗️خدایا تو خودت فرزند فاطمه را برسان!
♦️@yooz_news
هدایت شده از Yooz News
22.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️بوی ظهور میآید اما نه از ایران!
🔺اینجا میشیگان آمریکاست...
❗️از آن میترسیم که ملت مدعی ایران آخرین نفر به سپاه ولی عصر بپیوندد! از حمایت عملی مظلومین عالم خبری نیست، از حمایت عملی از فلسطین و غزه مظلوم خبری نیست، تمام ایران پر شده از کالاهای اسرائیلی و مسئولین یهودی، هیئات پر زرق و برق اما توخالی که هیچ تهدیدی برای اسرائیل ندارد، موشکهای سپاه هم که دکوری بیش نیست!
اکثر ایرانیها هم واکسن شرکتهای اسرائیلی نوش جان کردهاند و نمکگیر آنان شدهاند و دیگر هیچ خطر و تحدیدی برای یهود و ایادیش ندارند!
♦️@yooz_news
22.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند ترفند کاربردی
#ترفند
هدایت شده از شهید تهمت: مردی از جنس مردم⚓️
22.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 احمدی نژاد : صنعت خودروسازی باید از انحصار خارج شود.
🔶 من از آنها سوأل پرسیدم گفتند که ۹۸ درصد پراید تولید داخل است دو در صدش واردات است
حالا ارز هزار تومان شده است سه هزار تومان چرا قیمت پراید سه برابر شده است ؟!
🔶 ما به عنوان حمایت از تولید دو رانت بزرگ داده ایم به خودروسازها
اول اینکه نمی گذاریم خودرو وارد شود محدود کردیم
بعد هم ۱۲۰ درصد عوارض روی آن کشیدیم
میدانید معنی این حرف چیست؟!
یعنی آقای خودرو ساز داخلی شما هر آشغالی ساختی تا ۱۲۰ درصد سود در جیبت است
ما داریم ۸۵ میلیون را قربانی می کنیم برای دو تا کارخانه
دو تا کارخانه مگر چقدر پرسنل دارند؟
اصلا ما می گوییم پانصد هزارتا
شما می دانید با همین ۱۲۰ درصد چه بلایی دارید سر اقتصاد کشور می آورید؟؟؟
این سیاست غلط است؟
۱۲۰ درصدش را دارید امتیاز می دهید باز هم بدهی دارند
چهل سال این سیاست تکرار شده یعنی یک گیری است در این تصمیم،باید این گیر را برطرف کنیم نمی شود یک تصمیم غلط را اجرایی کنیم
اجازه بده دیگران هم کارخانه خودرو بزنند
۱۲۰ درصد را کم کنند
تا آخر این بحث کارشناسی را ببینید
💚اتحاد فکری و عملی ملت بزرگ ایران💚
✍ اندڪے صبر سحر نزدےک است.
✍فصل بیداری ملت
شهید تهمت:مردی از جنس مردم👇
https://eitaa.com/hojat14484280Cf8e28ccf15
هدایت شده از نورنیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بمباران شدید و جنونآمیز خان یونس در جنوب نوار غزه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی
🔹همزمان با بمباران هوایی خان یونس، حمله زمینی گستردهای به مناطق شرقی این شهر آغاز شده است.
🔹جنایات صهیونیست ها در این منطقه از صبح تاکنون 50 شهید و ده ها زخمی برجای گذاشته است
🌐 nournews.ir
🆔 @Nournews_IR
هدایت شده از حکمرانی اقتصادی|محمد طاهر رحیمی
📈درباره ضریب جینی و حذف ارز ترجیحی.
📉کاهش «ضریب جینی» به کمترین مقدار دستاورد بزرگی است، اما:
📍اولا نشانگر اختلاف طبقاتی از حیث «درآمد» است نه «ثروت»
📍ثانیا ذاتا نمیتواند متغیرهای متعدد معیشتی را (مخصوصا بعد از شوک حذف ارز ترجیحی و جهش دوبرابری ارز) نشان دهد.
🔖 از جمله این متغیرهای معیشتی که ضریب جینی توان توضیح آنها را ندارد عبارتند از:
1️⃣ جهش هزینه مصرفی(GCE+PCE)
2️⃣ رشد شدت مصرف نامکفی خانوار
3️⃣ جهش نسبت بدهی به درآمد بنگاه و خانوار
4️⃣ سقوط سهم پسانداز در درآمد بنگاه و خانوار
5️⃣ شکاف ثروت و درآمد
6️⃣ شکاف تولید و مصرف
7️⃣ شکاف درآمد و هزینه
8️⃣ جهش بهره انتظاری ناشی از شوکهای ارزی و هزینهای
9️⃣ شکاف رفاه به معنای کاهش فاصله غیرفقرا از خط فقر
و ....
⛔️ بنابراین تفسیر غلط و غیرعلمی ضریب جینی و سپس ذوقزدگی بیش از حد استاندارد نسبت به این دستاورد باعث تجویز دوباره «شوک درمانی» و تکرار اشتباهِ «حذف بدون الگو و بدون لوازم ارز ترجیحی» مبتنی بر توهم فانتزی تک نرخی کردن ارز میشود و اقدامات خوب دولت آتی را هم برای مردم غیرملموس و کماثر میکند.
🖌محمد طاهر رحیمی
@Economics_Finance
هدایت شده از مدرسه در خانه
✳️ آیا «اُطلبوا العلم ولو بالصين» به معنای جواز الهیات آموزی از غیر مدرسه قران و اهل بیت ع است؟
ا🔻ز جمله رواياتي كه در مورد جواز اَخذ علم و معرفت و الهیات آموزی از مکتب غیر قران و اهل بیت علیهم السام بدان استناد ميشود، حديث مشهور «اُطْلبوُا العلم ولو بالصين» است كه در اين باره نيز بايد توضيح دهيم:
حديث فوق را دو گونه ميتوان معنا كرد:
1. هر دانشي (با فرض اينكه ال در العلم براي استغراق باشد) را بياموزيد، اگرچه منشأ صدور و توليد آن چين (يعني بلاد كفر و كفّار) باشد.
2. دانش مشروع و مطلوب (با فرض آنكه ال در العلم، براي عهد ذهني باشد) را بياموزيد، اگرچه لازم باشد تا دورترين نقاط [مانند چين] سفر و هجرت كنيد.
اگر توجه ما تنها به خود اين حديث باشد و قرائن و شواهد ديگر را در نظر نگيريم، شايد نتوان بر يكي از دو معناي فوق پاي فشرد و ديگري را تخطئه نمود، اما شواهد و قرائن، معناي دوم را تأييد كرده و جايي براي معناي اول ـ که از آن نتیجه گرفته می شود می توان از فیلسوفان غیر موحد یونانی الهیات و فلسفه آموخت ـ باقي نميگذارد، و اينك آن شواهد و قرائن:
1. معناي نخست در تعارض با دهها روایتی است كه منشأ و منبع علم و معرفت حقيقي را وحي و اهلبيت عليهم السلام ميدانند؛ لذا براي آنكه چنين تعارضي پيش نيايد، معناي دوم را بر ميگزينيم.
2. يكي از منابعي كه اين حديث (به نقل از امام علي عليه السلام) در آن ذكر شده است، كتاب «مصباح الشريعة» است. در اين كتاب در ادامه حديث آمده است: «و هو علم معرفة النفس و منه معرفة الرّب»؛ اين فراز خود قرينهاي ديگر بر تأييد معناي دوم است.
3. در صدر اسلام، كشور چين به عنوان نمادي از دوري راه مطرح بوده است و تعبير «ولو بالصين» صرفاً بيانگر دوري راه است و نه نمادي از بلاد كفر؛ و مفهوم روايت اُطلبوا العلم ولو بالصين اين است كه اسلام براي آموختن علم مشروع و حقيقي چنان اهميتي قائل است كه اگر براي آموختن آن طي مسافتي بعيد نيز لازم باشد، بايد براي كسب آن تلاش كرد و دوري راه، چنين تكليفي را از دوش انسان بر نخواهد داشت. مثلا اگر عالم و معلم ربانی در نقطه ای دور دست بود ، وظیفه علم آموزی از مسلمان ساقط نمی شود.
آنچه تفسير فوق را در مورد «ولو بالصين» تأييد ميكند، روايتي از امام صادق عليه السلام است كه از آن حضرت سؤال ميشود: اگر فردي نماز چهارركعتي يا سه ركعتي خود را در ركعت دوم سلام دهد و پي كار خود رود اما ناگاه به يادآورد كه نمازش را ناقص خوانده است، تكليف او چيست؟ امام ميفرمايد: «يبني عَلي صَلوته فَيُتمُّها وَ لو بَلَغَ الصين ولايُعيدُ الصلوة» يعني فرد، ركعات باقي مانده را به جا ميآورد و همان نماز را تمام ميكند، اگر چه تا چين رفته باشد. (این روایت احتمالا مربوط به نماز نافله و مستحبی است و یا آن که امام در مقام تقیه بوده و متناسب با فتوای اهل سنت سخن گفته است)
4. مشابه روايت اُطلبوا العلم ولو بالصين، روايتي ديگر از امام صادق علیه السلام است كه ميگويد:
اُطلبوا العلم وَلو بخوض اللُّجَج
دانش بياموزيد، اگر چه با رفتن به اعماق درياها باشد.
بديهي است تعبير «ولو بخوض اللجج» هيچ خصوصيتي جز آنكه بيانگر اهميت علمآموزي است، ندارد و نميتوان فيالمثل گفت كه مقصود حديث، علم اقيانوسشناسي است و يا آنكه اعماق اقيانوسها منشأ صدور و توليد علم است.
گفتنی است بر اساس توضیحاتی که داده شد این روایت مستند اخذ علوم مدرن از غرب نیز نمی تواند قرار بگیرد و برای جواز چنین امری باید به دلیل اضطرار و نفی عسر و حرج و لزوم دفاع از خود و ... متوسل شد.
📚به کانال "مدرسه در خانه" بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/2598699257C09ea6a86c8
هدایت شده از رحمت الله معظمی
🔴بـرجـام سـیـاسـی
➖برونداد پزشکیان، ظریف و لیستی از پروندهدارهاست نه حضور در هیئات
▪️ کسانی که فعالیتشان در عرصه سیاست، بر مبنای دین اسلام است، شعارهای انتخاباتی آقای پزشکیان را با رفتارهای ظریف و اعضای شورا و افراد مسئلهدار مطرح شده برای وزارتها ارزیابی کنند، نه حضور در هیئات مذهبی.
•••مثل قضیه برجام عمل نکنید،
بالاخره این شورا، خواست آقای پزشکیان بوده و ظریف بیوطن، معتمد اوست.
•••تعصبات حزبیِ پزشکیان با هدایای معنوی تغییر نمیکند، فقط اعمال نظارت و قانون، راه حذف فتنهگران از مدیریت اجرایی است.
#سادهاندیشی
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
@r_moazzami