eitaa logo
درمحضرحضرت دوست
669 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4هزار ویدیو
70 فایل
لینک کانال : @Abbasse_kardani 🌸🌸شهید مدافع حرم عباس کردانی 🌸🌸ولادت: 1358/12/20 🌸🌸شهادت: 1394/11/19 ثواب نشر کانال هدیه برسلامتی اقامون امام زمان(عج) وشادی روح شهید عباس کردانی ادمین کانال @labike_yasahide
مشاهده در ایتا
دانلود
به نیابت از شهید عباس کردانی هدیه به حضرت زهرا (س)وامام زمان(عج)🌹 @abbass_kardani✅
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ⭕️ ...... ✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨ « وَابْتَلُواْ الْيَتَامَى حَتَّىَ إِذَا بَلَغُواْ النِّكَاحَ فَإِنْ آنَسْتُم مِّنْهُمْ رُشْدًا فَادْفَعُواْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ وَلاَ تَأْكُلُوهَا إِسْرَافًا وَبِدَارًا أَن يَكْبَرُواْ وَمَن كَانَ غَنِيًّا فَلْيَسْتَعْفِفْ وَمَن كَانَ فَقِيرًا فَلْيَأْكُلْ بِالْمَعْرُوفِ فَإِذَا دَفَعْتُمْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ فَأَشْهِدُواْ عَلَيْهِمْ وَكَفَى بِاللّهِ حَسِيبًا» یتیمان را بیازمایید تا آنگاه که به سن بلوغ رسند، پس اگر در آنان رشدی یافتید اموالشان را به خودشان واگذارید و از بیم آن که مباد به سن رشد رسند اموالشان را به ناحق و شتاب مخورید هر که توانگر است عفت ورزد و هر که بینواست به آن اندازه که عرف تصدیق کند بخورد و چون اموالشان را تسلیمشان کردید کسانی را بر آنان به شهادت گیرید و خدا برای حساب رسی کافی است. (نساء/6) @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ♦پس از آن در آیه بعد، دستور دیگرى درباره یتیمان و سرنوشت اموال آنها داده، مى فرماید: یتیمان را بیازمائید تا هنگامى که به حد بلوغ برسند (وَ ابْتَلُوا الْیَتامى حَتّى إِذا بَلَغُوا النِّکاحَ). ♦اگر در این موقع در آنها رشد کافى براى اداره اموال خود یافتید، ثروت آنها را به آنها بازگردانید (فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً فَادْفَعُوا إِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ). ♦سپس بار دیگر به سرپرستان تأکید مى کند: به هیچ عنوانى اموال یتیمان را حیف و میل نکنید، و پیش از آن که بزرگ شوند سرمایه آنها را از بین نبرید (وَ لا تَأْکُلُوها إِسْرافاً وَ بِداراً أَنْ یَکْبَرُوا). ♦و دیگر این که: سرپرستان ایتام اگر متمکن و ثروتمندند نباید به هیچ عنوانى از اموال ایتام استفاده کنند و اگر فقیر و نادار باشند، تنها مى توانند (در برابر زحماتى که به خاطر حفظ اموال یتیم متحمل مى شوند) با رعایت عدالت و انصاف، حق الزحمه خود را از اموال آنها بردارند، لذا مى فرماید: هر کس که بى نیاز است از برداشت حق الزحمه خوددارى کند و آن کس که نیازمند است به طور شایسته از آن بخورد (وَ مَنْ کانَ غَنِیّاً فَلْیَسْتَعْفِفْ وَ مَنْ کانَ فَقیراً فَلْیَأْکُلْ بِالْمَعْرُوفِ). ♦آن گاه به آخرین حکم درباره اولیاء ایتام، اشاره کرده، مى فرماید: هنگامى که مى خواهید اموال آنها را به دست آنها بسپارید گواه بگیرید (فَإِذا دَفَعْتُمْ إِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ فَأَشْهِدُوا عَلَیْهِمْ) تا جاى اتهام و نزاع و گفتگو باقى نماند. ♦و در پایان آیه توجه مى دهد: بدانید که حساب کننده واقعى خدا است و مهم تر از هر چیز این است که حساب شما نزد او روشن باشد، او است که اگر خیانتى از شما سرزند و بر گواهان مخفى ماند به حساب آن رسیدگى خواهد کرد. مى فرماید: خداوند براى محاسبه کافى است (وَ کَفى بِاللّهِ حَسیباً). تفسیر نمونه/ ذیل آیه 6 سوره نساء» @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ⭕️ قالَ الإمام المهدی، صاحب العصر و الزّمان (علیه السلام و عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) (علیه السلام) : وَاجْعَلُوا قَصْدَکُمْ إلَیْنا بِالْمَوَدَّةِ عَلَی السُّنَّةِ الْواضِحَةِ، فَقَدْ نَصَحْتُ لَکُمْ، وَ اللّهُ شاهِدٌ عَلَیَّ وَ عَلَیْکُمْ. فرمود: هدف و قصد خویش را نسبت به محبّت و دوستی ما - اهل بیت عصمت و طهارت - بر مبنای عمل به سنّت و اجراء احکام الهی قرار دهید، پس همانا که موعظه‌ها و سفارشات لازم را نموده‌ام؛ و خداوند متعال نسبت به همه ما و شما گواه می‌باشد. بحارالأنوار: ج 53، ص 179، س 16، ضمن ح 9.  @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
🌹🕊🌹🕊 🕊🌹🕊 🌹🕊 ای صاحبِ لحظه هایم بگو! تا کی شب به شب ، به سرودِ آمدنت، مرثیه ی حیران بخوانم؟! پس کدامین  روز مرا به افق نگاهت خواهد رساند؟ من تمامِ عشق را در این انتظار تصویر کرده ام، مثل دویدنِ نقطه ها پشتِ هم تا شنیدم نغمه ی انا بقیة الله دعا کن! دعا کن چشمِ این روزگارِ سنگین، زودتر به آمدنت روشن شود. خدا به شما، نه نمی گوید. من هم  دعا می کنم و برای روزهای باقی مانده ی آن اتفاق بزرگ، همه ی دار و ندارم (دلم) را نذر می کنم. همان دلی که در انتظارت همچون گُلی هر صبح جمعه می شکفدُ هر غروب، می پژمرد بی تو... حتم دارم می آیی، زودتر از غروب. می آیی و زمین جرعه جرعه بی قراریش را به پایت می ریزد آسمان اما با دیدنت، بغضِ هزارساله اش می شکند... کاش باشم و آن روز به تمامتِ بیقراری و چشم انتظاری به استقبالت بیایم. 🕊🌹اللهم عجل لولیک الفرج🌹🕊 @Abbasse_Kardani
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @Abbasse_Kardani در محضر حضرت دوست
سلام ای گل غایب✋ آبها نام تو را زمزمه می كنند درختها به احترام تو سبز میشوند نسیم دعای ندبه را در گوش سروها میخواند شكفتن گل رویت بهترین هدیه برای منتظران است @Abbasse_Kardani
کمال علم.mp3
3.45M
سخنرانی مذهبی 12 حاج آقا عالی کمال علم @Abbasse_Kardani
امام صادق ع: در روزجمعه هيچ عملى برتر ازصلوات برمحمد وخاندان او(علیهم السلام)نيست ما مِن عَمَلٍ أفضَلَ يَومَ الجُمُعَةِ مِنَ الصَّلوةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِهِ الخصال،صفحه۳۹۴ @Abbasse_Kardani
🔹صل الله علیک با مولانا یاصاحب الزمان 🙏خواندن روزانه دعای عهد ، زیارت عاشورا ، دعای توسل ، زیارت آل یاسین ، فراز های آخر دعای افتتاح به نیت تعجیل در ظهور فراموش مان تشود جمعه های دعای ندبه و زیارت جامعه افضل اعمال است 🔸
رسول خدا میفرماید : فرزندم مهدی طاووس اهل بهشت و کاملترین و پرجلوه ترین شخصت صفات الهی است شروع مطالب مهدوی👇👇👇👇👇👇👇
شيعه منتظر را چه انحرافاتي تهديد مي کند؟ براي هر فرهنگ و مجموعه معرفتي ممکن است آفت هايي روي دهد که مانع رشد و بالندگي آن فرهنگ باشد، فرهنگ ديني نيز گاهي به آفت هايي گرفتار مي شود که حرکت رو به کمال آن را کند مي کند در اين طرح، سخن از آسيب هايي است که پيش از ظهور و در دوران غيبت رخ مي نمايد، تا با تبيين آن راه مبارزه و درمان روشن گردد. به جهت اهميت مسأله امامت[1] و نقش محوري آن در ساختار فکري و عملي شيعيان، دشمنان همواره سعي کرده اند که درباره امام مهدي ـ عليه السلام ـ شبهاتي را مطرح کنند و معتقدان به آن حضرت را دچار ترديد نمايند؛ چون از جمله مباحثي است که در زندگي بشر، نقش کليدي دارد که کم ترين آن اميد به آينده و سر فرود نياوردن در مقابل حوادث، ستم ها و سختي ها است. به همين علت در معرض خطرات و آسيب هايي است که گاهي از طرف دوستان ناآگاه و بي اطلاع نيز انجام مي گيرد. اين آسيب ها عبارتند از: 1. شتاب زدگي و تعجيل در ظهور. 2. ملاقات گرايي. 3. برداشت هاي انحرافي از مقوله انتظار فرج. که با روايات منتظران حقيقي منطبق نيستند، ضرورت بررسي صحيح و منطقي موضوع مهدويت را ايجاب مي کند. 1. استعجال در ظهور استعجال به معني عجله کردن و خواستن چيزي قبل از رسيدن وقت آن و تحقق زمينه هاي لازم براي آن است، انسان هاي عجول به خاطر ضعف نفس و کم ظرفيت بودن، متانت و سکون و آرامش خود را از دست داده و بدون در نظر گرفتن شرايط، خواهان تحقق پديده ها هستند. در فرهنگ ناب مهدويت و در برخورد با مسأله انتظار امام غايب، انسان منتظر، پيوسته در طلب ظهور است و با تمام وجود و اشتياق خواستار ظهور است و براي تعجيل امر فرج دعا مي کند ولي هرگز عجله نمي کند و هرچه غيبت به درازا کشد و انتظار طولاني شود، باز هم صبر و شکيبايي را از کف نمي دهد بلکه علي رغم شوق فراوان به ظهور، در برابر اراده پروردگار و خواست او کمال تسليم را از خود نشان مي دهد و براي تحقق همه زمينه هاي لازم براي ظهور مي کوشد و بردباري مي کند. عبد الرحمن بن کثير گويد: «خدمت امام صادق ـ عليه السلام ـ نشسته بودم که مهرم داخل شد و عرض کرد: قربانت گردم؛ به من خبر دهيد اين امري که در انتظارش هستيم کي واقع مي شود؟ امام فرمود اي مهرم دروغ گفتند وقت گزاران و هلاک شدند شتاب کنندگان و نجات يافتند تسليم شدگان» امام صادق ـ عليه السلام ـ فرمودند: «انما هلک الناس من استعجالهم لهذا الامر ان الله لا يعجل لعجلة العباد ان لهذا الامر غايه ينتهي اليها فلوقد بلغوها لم يستقدموا ساعة و لم يستأخروا». «شتاب مردم براي اين کار، آنها را هلاک ساخت خداوند به جهت شتاب مردم، شتاب نمي کند برای اين امر مدتي است که بايد پايان پذيرد. اگر پايانش فرا رسد، آن را ساعتي پيش و پس نيفکنند.». نهي از عجله و شتاب زدگي در امر ظهور به آن جهت است که به دنبال اين پديده، روحيه يأس و نااميدي در انسان منتظر، در اثر عدم تحقق ظهور پيدا مي شود؛ آرامش و صبوري خود را از دست داده و حالت تسليم او به گله مندي، شکايت و عدم رضايت به مصلحت الهي تبديل مي گردد و از تأخير ظهور بي قرار گشته و اين بيماري را به ديگران سرايت مي دهد و گاهي استعجال ظهور،منجر به حالت انکار وجود امام و رويکرد به منحرفان و مدعيان دروغين مهدويت شده و در نهايت به استهزا و تمسخر آيات، روايات و معتقدان به غيبت و ظهور گرفتار مي شود. مرحوم صدوق در کمال الدين نقل کرده که امام جواد ـ عليه السلام ـ فرمودند: «يهلک فيها المستعجلون» در دوران غيبت، شتاب زدگان در امر ظهور هلاک مي شوند. 2. ملاقات گرايي از آسيب هايي که در عصر غيبت براي منتظران اتفاق مي افتد، مدعياني هستند که بي دليل يا به ساده ترين اتفاق، ادعاي ملاقات مي کنند، يا کساني که تمام وظيفه خويش را رسيدن به ديدار حضرت مي پندارند و از باقي وظايف غافل شده و افراد را تنها به اين عمل، به عنوان برترين وظيفه فرا مي خوانند. دوري شيعيان از مولاي خود و محروم ماندن از ديدار جمال آن يوسف بي همتا از سختي و تلخي هاي دوره غيبت به شمار مي رود. با شروع روزگار غيبت، منتظران ظهور، پيوسته در حسرت تماشاي آن سرو بلند فضيلت سوخته اند و آه فراق از دل کشيده اند! البته در دوران غيبت صغري، شيعيان بوسيله نائبان خاص با امام عصر ـ عليه السلام ـ ارتباط داشتند و بعضي از آنها به فيض حضور آن بزرگوار رسيده اند چنان که در اين باره روايات فراواني وجود دارد ولي در دوره غيبت کبري که روزگار غيبت کامل امام است، رابطه ياد شده قطع و امکان شرفيابي به محضر آن حضرت به شکل معمول و از طريق افرادي خاص، منتفي گرديده است. با اين حال امکان تشرف به لقاي امام زمان ـ عليه السلام ـ در غيبت کبري امکان دارد. @Abbasse_Kardani
در عصر غيبت مصلحت بر آن است که هر از چند مدتي حضرت خودش را به برخي از مردم و بزرگاني که سخن شان مورد قبول است، نشان دهد تا مردم به وجود او اطمينان پيدا کرده و طولاني شدن غيبت، سبب انکار وجود حضرت نگردد، زيرا تنها دليل و برهان ـ خصوصا براي عوام موجب اطمينان و يقين به وجود امام زمان ـ عليه السلام ـ نيست. و به همين علت بزرگان دستور مي دهند که قصه تشرف هاي بزرگان به خدمت امام زمان ـ عليه السلام ـ را براي مردم باز گو کنيد که اين به نوبه خود مردم را دلگرم کرده و به آنها روحيه و اميد مي دهد، و بر اعتقادشان نسبت به وجود آن حضرت مي افزايد، زيرا قوي ترين دليل بر امکان شي وقوع آن است. عموم علماي شيعه از قدما و متأخرين قائل به امکان رويت و تشرف به لقاي حضرت ـ عليه السلام ـ در عصر غيبت کبري بوده اند که مي توان افرادي را نام برد: سيد مرتضي (ره)،شيخ طوسي (ره)، سيد بن طاووس (ره)، آخوند خراساني (ره)، محقق نائيني (ره) 3. برداشت غلط از مفهوم انتظار برداشت غلط از مفهوم انتظار سبب شده است که بعضي گمان کنند که چون اصلاح جهان از فساد به دست امام عصر ـ عليه السلام ـ خواهد بود ما در برابر قيام ها و ناهنجاري ها هيچ وظيفه اي نداريم و بلکه ممکن است گفته شود که براي نزديک شدن ظهور امام مهدي ـ عليه السلام ـ بايد براي ترويج بدي ها و زشتي ها در جامعه اقدام کنيم! اين انديشه نادرست در مقابل ديدگاه قرآن و اهل بيت ـ عليهم السلام ـ است که امر به معروف و نهي از منکر را از وظايف حتمي هر مسلمان مي داند. بنيان گذار جمهوري اسلامي امام خميني (قدس سره) در نقد اين ديدگاه فرموده اند: «ما اگر دستمان مي رسيد، قدرت داشتيم بايد برويم تمام ظلم ها و جور ها را از عالم برداريم تکليف شرعي ماست منتهي ما نمي توانيم اين که هست اين است که حضرت امام مهدي ـ عليه السلام ـ عالم را پر مي کند از عدالت، نه شما دست برداريد از اين تکليف تان، نه اين که شما ديگر تکليف نداريد.» ايشان همچنين در ادامه بيانات خود فرموده اند: «]آيا[ ما بر خلاف آيات شريفه قرآن دست از نهي از منکر برداريم و توسعه بدهيم گناهان را براي اين که حضرت بيايند؟! برخي انتظار فرج را در دعا براي فرج، امر به معروف و نهي از منکر هاي جزئي منحصر دانسته و بيش تر از آن وظيفه اي براي خود نمي دانند. و گروهي ديگر، حتي امر به معروف و نهي از منکر هاي جزئي را نيز بر نمي تابند. چون معتقدند در دوران غيبت، کاري از آن ها بر نمي آيد و تکليفي به عهده ندارند، و امام زمان ـ عليه السلام ـ خود، هنگام ظهور کارها را اصلاح مي کند. پندار گروه ديگر چنين است که جامعه بايستي به حال خود رها شود و کاري به فساد آن نبايد داشت تا زمينه ظهور که دنيايي پر از ظلم و فساد است فراهم آيد. گروه بعد، انتظار را چنين تفسير مي کنند: نه تنها نبايد جلوي مفاسد و گناهان را گرفت، بلکه بايستي به آن ها دامن زد تا زمينه ظهور حضرت حجت هر چه بيشتر فراهم گردد. ديدگاه ديگر، هر حکومتي را به هر شکل، باطل و بر خلاف اسلام مي داند و مي گويند: «هر اقدامي براي تشکيل حکومت در زمان غيبت، خلاف شرع و مخالف نصوص و روايات معتبر است» به اين استدلال که در روايات آمده است: «هر عَلَم و پرچمي قبل از ظهور قائم ـ عليه السلام ـ باطل است» اين در حالي است که از مطالعه متن احکام و قوانين اسلام، به خوبي استفاده مي شود که: دين اسلام فقط دين عقيدتي و عبادي نيست، بلکه نوعي نظام کامل عقيدتي، عبادي، اخلاقي، سياسي و اجتماعي است. احکام و قوانين اسلام را به طور کامل مي توان به دو دسته تقسيم کرد. دسته اول: احکام فردي؛ مانند روزه،نماز، طهارت، نجاست و ... انسان در عمل به اين وظايف، نيازي به حکومت و تعاون اجتماعي ندارد، بلکه خود به تنهايي مي تواند انجام وظيفه کند. دسته دوم: احکام اجتماعي همچون، جهاد، دفاع، امر به معروف و نهي از منکر، قضا و حل اختلاف ها، قصاص و ... . اين قبيل احکام به زندگي اجتماعي و سياسي انسان ها مربوط مي شود. آن ها در زندگي اجتماعي با برخورد هايي مواجه خواهند شد. و به همين جهت، نياز به قوانين دارند که جلو تجاوزها را بگيرد و حقوق افراد را تضمين کند. شارع مقدس اسلام، به همين منظور قوانين حقوقي، جزايي و مدني را تدوين و براي حل اختلاف ها و اجراي کامل آن ها، احکام و دستورهاي قضايي را پيش بيني کرده است. از تدوين اين قوانين، به خوبي استفاده مي شود که دستگاه قضا و داوري، در متن دين اسلام قرار دارد و شارع مقدس، به چنين تشکيلاتي توجه داشته است. چون اسلام، چنين قوانين و برنامه هايي را تشريع کرده، به ناچار درباره مجري آن ها نيز، تصميم گرفته و همين است معناي حکومت اسلامي. @Abbasse_Kardani
حضرت رسول اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ در زمان حياتش عملا در رأس حکومت اسلام قرار گرفت آن حضرت امور مسلمان ها را اداره مي کرد و از جانب خدا، براي انجام اين مسئوليت بزرگ اختيارات وسيعي داشت. النبي اولي بالمومنين من انفسهم پيامبر براي تصرف در امور مسلمانان، از خودشان شايسته تر است. بعد از وفات رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ ، نبوت و تشريع و وحي خاتمه يافت، اما احکام و قوانين دين، از جمله برنامه هاي سياسي و اجتماعي اسلام، در بين مسلمانان باقي ماند. مسلمانان بدون حکومت نمي توانند زندگي کنند و حکومت در صورتي مي تواند اسلامي باشد که مسئوليت اداره آن بر عهده شخصي عالم، اسلام شناس، پرهيزکار، امين و عادل نهاده شده باشد. تا با اجراي قوانين دين، حکومت اسلامي را تداوم دهد. به همين دليل از آغاز دعوت و به دستور خداوند حکيم در فرصت هاي مناسب، حضرت علي ـ عليه السلام ـ را به عنوان امام مسلمانان و جانشين خود معرفي مي کرد. حضرت علي ـ عليه السلام ـ بعد از خود امام حسن ـ عليه السلام ـ و ايشان امام حسين ـ عليه السلام ـ معرفي کردند.وهمین طور سایر ائمه(ع). بنابر اين امامت آنان و حاکمیت معصوم، در متن اسلام قرار دارد و جدا شدني نيست. ولي در زماني که امام معصوم ـ عليه السلام ـ در دسترس نيست (عصر غيبت) مسلمانان موظف اند براي تأسيس حکومت اسلامي و اجراي قوانين و برنامه هاي سياسي و اجتماعي اسلام، تلاش کنند. چون اسلام، حتي در چنين زماني نيز از احکام خويش دست بردار نيست و عمل به آن ها را از مسلمانان خواستار است. و در بسياري از احکام و قوانين دين، به تمام مسلمانان خطاب شده است. قرآن کريم در سوره بقره مي فرمايد: و قاتلوا في سبيل الله الذين يقاتلونکم و لا تعتدوا در راه خدا با کساني که با شما مي جنگند کار زار کنيد و از حد در نگذريد. با اندکي تأمل روشن مي شود که انجام اين قبيل کارهاي مهم اجتماعي، بدون وجود دولت و تشکيلات وسيع اجرايی، امکان پذير نيست و چون چنين امري از مسلمانان خواسته شده، بنابر اين موظف اند در تهيه مقدمات آن، يعني تأسيس و تحکيم حکومت صالح اسلامي بکوشند. در حالي که اقامه دين در تمام ابعاد، بدون وجود حکومت اسلامی، امکان پذير نيست و اقامه دين از وظايف مسلمانان است نيتجه اين که در زمان غيبت امام عصر ـ عليه السلام ـ مهم ترين امري که بر مسلمانان لازم است، تلاش براي تأسيس و تحکيم حکومت اسلامي است تا با اجراي احکام و برنامه هاي سياسي و اجتماعي اسلام، محيط امن و سالمي را به وجود آورند که براي عبادت و اطاعت خداي بزرگ و پرورش نفس و سير سعود الي الله آماده باشند. @Abbasse_Kardani
🌸🌳🌷🌳🌸 بر من سخت است که مردم را می‌بینم ولی تو دیده نمی‌شوی...💔 @Abbasse_kardani
1_21536959.mp3
5.74M
✅ مناجات زیبای امام زمان عج 🎙 🔻 پست ویژه @Abbasse_Kardani
دوباره عصر جمعه شد... دوباره آسمان دلش گرفت...😔
از امام دوازدهم چه می دانید...؟ حضرت مهدی(عج)در چند سالگی به امامت منصوب شدند؟ پنج سالگی غیبت صغری امام زمان(عج)چند سال طول کشید؟ 69سال غیبت کبری امام زمان(عج)از چه سالی شروع شد؟ از سال329 قمری اولین نشانه ظهور حضرت مهدی(عج) چیست؟ طلوع خورشید از مغرب —---------------------------------- نمایندگان امام زمان(عج)در غیبت کبری چه کسانی هستند؟ مراجع شیعه که عالم به فقه، روایت و کتاب خدا هستند. هنگامی که حضرت مهدی(عج)به دنیا آمد بر بازوی راستشان چه نوشته بود؟ "جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا " کدام معصوم فرموده :«زمان ظهور مربوط به خداوند است و هرکس آن را معین کند،دروغ گفته است»؟ حضرت مهدی(عج) ازجمله مواریث انبیاء(ع) که حضرت می آورند، چیست؟ منبر حضرت سلیمان —---------------------------------- امام زمان(عج)در چه روزی ظهور خواهند کرد؟ جمعه حضرت مهدی(عج)از کجا ظهور خواهد کرد؟ شهر مکه اولین آیه ای که حضرت هنگام ظهور تلاوت می فرمایند، کدام آیه است؟ " بقیة الله خیر لکم ان کنتم مۆمنین " محل حکومت ایشان پس از ظهور کدام شهر است؟ شهر کوفه —---------------------------------- پس از ظهور جایگاه قضاوت و حکمرانی امام زمان(عج) کجاست؟ مسجد کوفه یاران نخستین امام زمان(عج) هنکام ظهور در کجا با ایشان بیعت می کنند؟ در خانه خدا بین رکن و مقام یاران حضرت مهدی(عج) چند نفرند؟ 313 نفر هنگام ظهور چه تعداد زن همراه حضرت ولی عصر(عج)هستند؟ 13 زن —---------------------------------- اولین شخصی که در زمان ظهور با آن حضرت بیعت می‌کند،کیست؟ جبرئیل(ع) کدام پیامبر هنگام ظهور با ایشان نماز می گذارند؟ حضرت عیسی(ع) در روایات آمده که برای آن حضرت خانه ای است، نام آن خانه چیست؟ بیت الحمد نام شمشیر آن حضرت چیست؟ سیف الله —---------------------------------- چه تعداد دعا ی بزرگ از طرف حضرت مهدی(عج) وارد شده است؟ 40 دعا کدام مسجد به دستور خاص حضرت مهدی(عج) بنا شده است؟ مسجد مقدس جمکران در وجود حضرت مهدی(عج) چه ویژگی ای از حضرت نوح(ع)است؟ عمر طولانی بزرگترین عبادت در زمان غیبت کبری چیست؟ انتظار فرج امام زمان(عج) —---------------------------------- کدام زیارت مربوط به امام زمان(عج) است؟ زیارت شریف آل یاسین دعای مخصوص حضرت ولیعصر(عج) چیست؟ دعای عهد نماز مخصوص امام زمان(عج)چند رکعت است؟ دو رکعت کدام دعاست که از طرف آن بزرگوار توصیه شده هر روز خوانده شود؟ دعای فرج
به نیابت از شهید عباس کردانی هدیه به حضرت زهرا (س)وامام زمان(عج)🌹 @abbass_kardani✅
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @Abbasse_Kardani در محضر حضرت دوست
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ⭕️ ...... ✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨ « لِّلرِّجَالِ نَصيِبٌ مِّمَّا تَرَكَ الْوَالِدَانِ وَالأَقْرَبُونَ وَلِلنِّسَاء نَصِيبٌ مِّمَّا تَرَكَ الْوَالِدَانِ وَالأَقْرَبُونَ مِمَّا قَلَّ مِنْهُ أَوْ كَثُرَ نَصِيبًا مَّفْرُوضًا از هر چه پدر و مادر و خویشاوندان به ارث می گذارند، مردان را نصیبی است و از آنچه پدر و مادر و خویشاوندان به ارث می گذارند چه اندک و چه بسیار زنان را نیز نصیبی است، نصیبی معین. (نساء/7) @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ⭕️گام دیگرى براى حفظ حقوق زن! ♦این آیه در حقیقت گام دیگرى براى مبارزه با عادات و رسوم غلطى است، که در آن زنان و کودکان را از حق مسلّم خود محروم مى ساخت و بنابراین مکمل بحث هائى است که در آیات سابق گذشت; زیرا اعراب با رسم غلط و ظالمانه اى که داشتند زنان و فرزندان خردسال را از حق ارث محروم مى ساختند. ♦آیه روى این قانون غلط خط بطلان کشیده، مى فرماید: براى مردان سهمى است از اموالى که پدر و مادر و نزدیکان به جاى مى گذارند و براى زنان هم سهمى از آنچه پدر و مادر و نزدیکان بر جاى مى گذارند، خواه کم باشد یا زیاد (لِلرِّجالِ نَصیبٌ مِمّا تَرَکَ الْوالِدانِ وَ الأَقْرَبُونَ وَ لِلنِّساءِ نَصیبٌ مِمّا تَرَکَ الْوالِدانِ وَ الْأَقْرَبُونَ مِمّا قَلَّ مِنْهُ أَوْ کَثُرَ). بنابراین، هیچ کدام حق ندارند سهم دیگرى را غصب کنند. ♦سپس در پایان آیه، براى تأکید مطلب مى فرماید: این سهمى است تعیین شده و لازم الاداء تا هیچ گونه تردید در این بحث باقى نماند (نَصیباً مَفْرُوضاً). ♦ضمناً همان طور که مى بینیم، آیه فوق یک حکم عمومى براى همه موارد ذکر مى کند، بر این اساس، آنهائى که فکر مى کنند پیامبران اگر ثروتى داشته باشند، به عنوان ارث به بستگان آنها نمى رسد، بر خلاف آیه فوق است (البته منظور اموال شخصى پیغمبر است و گر نه اموال بیت المال که متعلق به مسلمین است، طبق قانون بیت المال در موارد خود مى بایست صرف گردد). ♦همچنین از عموم آیه فوق، و آیات دیگرى که بعداً درباره ارث مى خوانیم، روشن مى شود که: قائل شدن به تعصیب یعنى اختصاص دادن قسمتى از مال به مردانى که از طرف پدر با میت ارتباط دارند در پاره اى از موارد ـ همان طور که دانشمندان اهل تسنن قائل هستند ـ نیز بر خلاف تعلیمات قرآن است; زیرا لازمه آن محروم ساختن زنان از ارث در بعضى از موارد است و این یک نوع تبعیض جاهلى است که اسلام با آیه فوق و مانند آن، آن را نفى کرده است (دقت کنید!). تفسیر نمونه/ ذیل آیه 7 سوره نساء» @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 ⭕️ 🌴وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْكُم. (اعلام‌الورى، ص۴۵۲) 🌴امام عصر علیه‌السلام: و در حوادث واقعه و پیش‌آمد‌ها به راویان احادیث ما مراجعه کنید، زیرا آن‌ها حجت من بر شما هستند و من نیز حجت خدا بر شما هستم. @Abbasse_Kardani 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
: 🍃🌼یاصاحب الزمان 🍃🌼حلال تمام مشڪلاتی ای عشق 🍃🌼تنها تو بهانۀ حياتي اي عشق 🍃🌼برگردڪه روزمرّگی ما را ڪشت 🍃🌼الحق ڪه سفينة‌ النجاتی ای عشق @Abbasse_Kardani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 الهى بسيار كسانى دعوى بندگى كرده اند و دم از ترك دنيا زده اند ،تا دنيا بديشان روى آورد جز وى همه را پشت پا زده اند اين بنده در معرض امتحان در نيامده شرمسار است بحق خودت ثبت قلبى على دينك شروع مطالب مهدوی👇👇👇👇👇👇👇
تنها چیزی كه می تواند در آنان روح "امید" بدمد، و به مقاومت وخویشتن داری دعوت كند و نگذارد در محیط فاسد حل شوند، امید به اصلاح نهایی است، تنها در این صورت است كه آنها دست از تلاش و كوشش برای حفظ پاكی خویش و اصلاح دیگران برنخواهند داشت. به همین دلیل، امید را می توان همواره به عنوان یك عامل موثر تربیتی در مورد افراد فاسد شناخت، همچنین افراد صالحی كه در محیط های فاسد گرفتارند، هرگز بدون امید نمی توانند خویشتن را حفظ كنند. نتیجه این كه انتظار ظهور مصلحی كه هر قدر دنیا فاسدتر می شود امید ظهورش بیشتر می گردد، اثر فزاینده روانی در معتقدان دارد، و آنها را در برابر امواج نیرومند فساد بیمه می كند، آنها نه تنها با گسترگش دامنه فساد محیط مأیوس نمی شوند، بلكه به مقتضای: وعده وصل چون شود نزدیك آتش عشق تیز تر می گردد وصول به هدف را در برابر خویش می بینند و كوشش آنان برای مبارزه با فساد و یا حفظ خویشتن با شوق و عشق زیادتری تعقیب می گردد. برای مطالعه بیشتر به كتاب "یكصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان(عج)"، از علیرضا رجالی تهرانی، و كتاب "امامت و مهدویت"، آیت الله صافی گلپایگانی مراجعه نمایید. مشاوره مذهبی_ قم. @Abbasse_Kardani
فواید و آثار انتظار چیست؟ دوست گرامی! برخی چنین پنداشته اند كه انتظار مهدی(عج)، ممكن است سبب ركود و عقب ماندگی، یا فرار از زیر بار مسؤولیت ها و تسلیم در برابر ظلم و ستم گردد. چرا كه اعتقاد به این ظهور بزرگ و مفهومش قطع امید از اصلاح جهان قبل از او و حتی كمك كردن به گسترش ظلم و فساد است تا زمینه ظهور آن حضرت فراهم گردد! در صورتی كه چنین نیست و انتظار این ظهور بزرگ آثار و بركات بسیار سازنده ای دارد، كه در ذیل به چند نمونه اشاره می كنیم: 1. خودسازی فردی: چنین تحولی قبل از هر چیز نیازمند عناصر آماده و باارزش انسانی است كه بتوانند بار سنگین چنان اصلاحات وسیعی را در جهان به دوش بكشند، و این در درجه اول محتاج به بالاترین سطح اندیشه و آگاهی و آمادگی روحی و فكری برای همكاری در پیاده كردن آن برنامه عظیم است. تنگ نظریها، كوته بینی ها، كج فكری ها، حسادت ها، اختلاف كودكانه و نابخردانه و بطور كلی هر گونه نفاق و پراكندگی با موقعیت منتظران سازگار نیست. نكته مهم این است كه منتظر واقعی، برای چنان برنامه مهمی، هرگز نمی تواند نقش تماشاچی را داشته باشد، باید از هم اكنون حتما در صف انقلابیون قرار گیرد. ایمان به نتایج و عاقبت این تحول هرگز به او اجازه نمی دهد كه در صف مخالفان باشد و قرار گرفتن در صف موافقان نیز محتاج به داشتن"اعمالی پاك" و روحی پاك تر، و برخوداری از شهامت و آگاهی كافی است. من اگر فاسد و نادرستم چگونه می توانم در انتظار نظامی كه افراد فاسد و نارست در آن هیچ گونه نقشی ندارند، بلكه مطرود و منفور خواهند بود، روز شماری كنم. آیا این انتظار برای تصفیه روح و فكر و شستشوی جسم و جان از لوث آلودگی ها كافی نیست؟ ارتشی كه در انتظار جهاد اسلامی و آزادی بخش به سر می برد حتما به حال آماده باش كامل در می آید. سلاحی كه برای چنین میدان نبردی شایسته است به دست می آورد و سنگرهای لازم را می سازد. آمادگی رزمی افراد خود را بالا می برد، روحیه ی افراد خود را تقویت می كند و شعله عشق و شوق برای چنین مبارزه ای را، در دل فرد فرد سربازانش زنده نگاه می دارد، ارتشی كه دارای چنین آمادگی نیست، هرگز در انتظار به سر نمی برد و اگر بگوید دروغ می گوید. انتظار یك مصلح جهانی به معنای آمده باش كامل فكری و اخلاقی، مادی و معنوی برای اصلاح همه جهان است. فكر كنید چنین آماده باشی چقدر سازنده است. برای تحقق بخشیدن به چنین انقلابی، مردانی بسیار بزرگ و مصمم و بسیار نیرومند و شكست ناپذیر، فوق العاده پاك و بلند نظر، كاملا آماده و دارای بینش عمیق لازم است. و خود سازی برای چنین هدفی مستلزم به كار بستن عمیق ترین برنامه های اخلاقی فكری و اجتماعی است، این است معنای انتظار واقعی، آیا هیچ كس می تواند بگوید كه چنین انتظاری سازنده نیست؟! 2. خودیاری های اجتماعی: منتظران راستین در عین حال وظیفه دارند تنها به خویش نپردازند، بلكه مراقب حال یكدیگر باشند، و علاوه بر اصلاح خویش در اصلاح دیگران، نیز بكوشند، زیرا برنامه عظیم و سنگینی كه انتظار را می كشند یك برنامه فردی نیست، برنامه ای است كه تمام عناصر انقلاب باید در آن شركت جویند، باید كار را به صورت دسته جمعی و همگانی باشد، كوشش ها و تلاش ها باید هماهنگ گردد، و عمق و وسعت این هماهنگی باید به عظمت همان برنامه انقلاب جهانی باشد كه انتظار آن را دارند. در یك میدان وسیع مبارزه دسته جمعی، هیچ فردی نمی تواند از حال دیگران غافل بماند، بلكه موظف است هر نقطه ضعفی را در هر كجا ببیند اصلاح كند و هر موضع آسیب پذیری را ترمیم نماید، و هر قسمت ضعیف و ناتوانی را تقویت كند، زیرا بدون شركت فعالانه و هماهنگ تمام مبارزین، پیاده كردن چنان برنامه ای امكان پذیر نیست. منتظران واقعی علاوه بر این كه به اصلاح خویش می كوشند، وظیفه خود می دانند كه دیگران را اصلاح كنند. این است اثر سازنده دیگری برای انتظار قیام مصلح جهانی. 3. منتظران راستین در فساد محیط حلّ نمی شوند: اثر مهم دیگری كه انتظار مهدی دارد حل نشدن در مفاسد محیط و عدم تسلیم در برابر آلودگی است. توضیح این كه هنگامی كه فساد فراگیر می شود و اكثریت یا جمع كثیری را به آلودگی می كشاند، گاهی افراد پاك در یك بن بست سخت روانی قرار می گیرند، بن بستی كه از یأس اصلاحات سرچمشه می گیرد. گاهی آنها فكر می كنند كه كار از كار گذشته و دیگر امیدی به اصلاح نیست، و تلاش و كوشش برای پاك نگاه داشتن خویش بیهوده است، این نومیدی و یأس ممكن است آنها را تدریجا به سوی فساد و همرنگی با محیط بكشاند و نتوانند خود را به صورت یك اقلیت صالح در برابر اكثریت ناسالم حفظ كنند و همرنگ جماعت نشدن را موجب رسوایی بدانند! @Abbasse_Kardani