eitaa logo
درمحضرحضرت دوست
673 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4هزار ویدیو
70 فایل
لینک کانال : @Abbasse_kardani 🌸🌸شهید مدافع حرم عباس کردانی 🌸🌸ولادت: 1358/12/20 🌸🌸شهادت: 1394/11/19 ثواب نشر کانال هدیه برسلامتی اقامون امام زمان(عج) وشادی روح شهید عباس کردانی ادمین کانال @labike_yasahide
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 👇👇 🔰کسانی که نعمت داده‌شده‌اند، دو گونه‌اند: ▪️یک عدّه کسانی که وقتی الهی را دریافت کردند، نمی‌گذارند که خدای متعال بر آنها غضب کند و نمی‌گذارند گمراه شوند. اینها همانهایی هستند که شما میگویید خدایا راه اینها را به ما کن. «الّذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم و لاالضّالّین» ▪️یک دسته هم کسانی هستند که خدا به آنها نعمت داد، اما نعمت خدا را تبدیل کردند و خراب نمودند. لذا مورد قرار گرفتند.. ❌در روایات دارد که «المغضوب علیهم»، مراد ، چون یهود تا زمان حضرت عیسی، با حضرت موسی و جانشینانش، عالماً و عامداً مبارزه کردند. «ضالّین»، هستند؛ چون نصاری گمراه شدند. 💢اما مردم مسلمان نعمت پیدا کردند. این نعمت، به سمت «المغضوب علیهم» و «الضالّین» میرفت؛ لذا وقتی‌که علیه‌السلام به شهادت رسید، در روایتی از امام صادق علیه‌السلام نقل‌شده است که فرمود: « وقتی‌که حسین علیه‌السلام کشته شد، غضب خدا درباره مردم شدید شد.» معصوم است دیگر. بنابراین، جامعه مورد ، به سمت غضب میکند؛ این سیر را باید دید. خیلی دقّت نظر لازم دارد. 🎙رهبر معظم انقلاب 1377/2/18 🍃🌹🍃🌹 @Abbasse_Kardani
♦️یاحضرت رقیه(س)♦️ 😭 دشت وشب وطفل نابلد ،واویلا گرزجرحرامی برسد،واویلا ازصاحب روضه معذرت میخواهم پهلوی رقیه ولگد،واویلا @Abbasse_Kardani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_699535780359438378.mp3
9.1M
《ریحانه حسین》 با صدای... محمد حسین شفیعی شاعر: حجت زارعی شیرازی @Abbasse_Kardani
1_12343467.mp3
2.56M
.یا صاحب الزمان آجرک الله با نوای : @Abbasse_Kardani
یه جمله رو قاب کنیم بزنیم گوشه ذهنمون که هروقت خواستیم عملی را انجام دهیم یه نگاهی به این جمله بندازیم: 💠دونه دونه گناه من لحظه لحظه ظهورمهدی فاطمه را عقب میندازه...💠
به نیابت از شهید عباس کردانی هدیه به حضرت زهرا (س)وامام زمان(عج)🌹 @abbass_kardani✅
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @Abbasse_Kardani در محضر حضرت دوست
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ ⭕️ ...... ✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨ « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ إِلَّا أَن تَكُونَ تِجَارَةً عَن تَرَاضٍ مِّنكُمْ ۚ وَلَا تَقْتُلُوا أَنفُسَكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُمْ رَحِيمًا» ای کسانی که ایمان آورده اید، اموال یکدیگر را به ناحق مخورید، مگر آن که تجارتی باشد که هر دو طرف بدان رضایت داده باشید و یکدیگر را مکشید هر آینه خدا با شما مهربان است. (نساء/29) @Abbasse_Kardani 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ 🍁این آیه در واقع زیر بناى قوانین اسلامى در مسائل مربوط به معاملات و مبادلات مالى را تشکیل مى دهد، و به همین دلیل، فقهاى اسلام در تمام ابواب معاملات به آن استدلال مى کنند. 🍁آیه به افراد با ایمان خطاب کرده، مى گوید: اى کسانى که ایمان آورده اید! اموال یکدیگر را از طرق نابه جا و غلط و باطل نخورید! (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لاتَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ). 🍁به این ترتیب، هر گونه تصرف در مال دیگرى که بدون حق و بدون یک مجوز منطقى و عقلانى بوده باشد، ممنوع شناخته شده و همه را تحت عنوان باطل که مفهوم وسیعى دارد، قرار داده است. 🍁مى دانیم باطل در مقابل حق است و هر چیزى را که ناحق، بى هدف و بى پایه باشد در برمى گیرد. 🍁شاید نیاز به تذکر نداشته باشد که تعبیر به أَکْل (خوردن) کنایه از هر گونه تصرف است، خواه به صورت خوردن معمولى باشد یا پوشیدن یا سکونت و یا غیر آن، و این تعبیر علاوه بر زبان عربى در فارسى امروز نیز کاملاً رایج است. 🍁در جمله بعد، به عنوان یک استثنا، مى فرماید: مگر این که تصرف شما در اموال دیگران از طریق داد و ستدى باشد که از رضایت باطنى دو طرف سرچشمه بگیرد (إِلاّ أَنْ تَکُونَ تِجارَةً عَنْ تَراض مِنْکُمْ). 🍁این جمله، استثنائى است از قانون کلى سابق، ولى به اصطلاح استثناء منقطع است؛ یعنى آنچه در این جمله آمده مشمول قانون سابق، از آغاز نبوده است و تنها به عنوان یک تأکید و یادآورى ذکر شده، آن هم به نوبه خود یک قانون کلى است. 🍁طبق این بیان، تمام مبادلات مالى و انواع تجارت ها که در میان مردم رایج است چنانچه از روى رضایت طرفین صورت گیرد و جنبه معقول و منطقى داشته باشد، از نظر اسلام مجاز است (مگر در مواردى که به خاطر مصالح معینى، نهى صریح از آن شده است). 🍁سپس در پایان آیه، مردم را از قتل نفس بازمى دارد و ظاهر آن به قرینه آخرین جمله آیه، نهى از خودکشى و انتحار کرده، مى فرماید: خویشتن را نکشید، خداوند نسبت به شما مهربان است (وَ لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ إِنَّ اللّهَ کانَ بِکُمْ رَحیماً). 🍁یعنى خداوند مهربان نه تنها راضى نمى شود، دیگرى شما را به قتل برساند، بلکه به خود شما هم اجازه نمى دهد که با رضایت خود خویشتن را به دست نابودى بسپارید. 🍁در روایات اهل بیت(علیهم السلام) نیز آیه فوق به همین معنى (انتحار) تفسیر شده است. 🍁اکنون این سؤال پیش مى آید که: چه ارتباطى میان مسأله قتل نفس و تصرف باطل و ناحق در اموال مردم وجود دارد؟! 🍁پاسخ این سؤال روشن است، در حقیقت قرآن با ذکر این دو حکم پشت سر هم، اشاره به یک نکته مهم اجتماعى کرده است و آن این که: اگر روابط مالى مردم بر اساس صحیح استوار نباشد و اقتصاد جامعه به صورت سالم پیش نرود، و در اموال یکدیگر به ناحق تصرف کنند، جامعه گرفتار یک نوع خودکشى و انتحار خواهد شد. 🍁علاوه بر این که انتحارهاى شخصى افزایش خواهد یافت، انتحار اجتماعى هم از آثار ضمنى آن است. 🍁حوادث و انقلاب هائى که در جوامع مختلف دنیاى معاصر روى داده، شاهد گویاى این حقیقت مى باشد، و از آنجا که خداوند نسبت به بندگان خود، مهربان است به آنها هشدار مى دهد و اعلام خطر مى کند که: مراقب باشند مبادا مبادلات مالى نادرست و اقتصاد ناسالم، اجتماع آنها را به نابودى و سقوط بکشاند. تفسیر نمونه/ذیل آیه 29 سوره نساء» @Abbasse_Kardani 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨