eitaa logo
درمحضرحضرت دوست
673 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4هزار ویدیو
70 فایل
لینک کانال : @Abbasse_kardani 🌸🌸شهید مدافع حرم عباس کردانی 🌸🌸ولادت: 1358/12/20 🌸🌸شهادت: 1394/11/19 ثواب نشر کانال هدیه برسلامتی اقامون امام زمان(عج) وشادی روح شهید عباس کردانی ادمین کانال @labike_yasahide
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 🛑 کی می آیی؟ با توجه به آنچه درباره ی مظلومیت حضرت از سوی دشمنان و نیز در بین شیعیان گفته شد، می‌توان پرسید : ❓چرا از زیارت ایشان محروم هستیم ؟ ❓مگر نه اینکه اهل بیت فرمودند وقتی جهان پر از ظلم شود قائم قیام خواهد کرد؟ مگر اکنون چنین نیست؟ ❓پس چرا خبری از ظهور نیست؟ 💢 در این باره می‌گویند باید زمینه ی ظهور ایجاد شود.. ⭕ آیا حضرت نمی‌تواند با استفاده از امداد غیبی الهی خود و با استفاده از قدرت عظیمی که خداوند به ایشان داده مقدمات ظهور خود را فراهم کند تا فرج ممکن شود و مردم از این همه گرفتاری نجات یافته و دنیا پر از عدل شود؟ ⚠ پاسخ همه سوالات مثبت است. 🔸درست است که خداوند فرمودند: "ادعونی استجب لکم🔆بخوانید مرا، تا اجابت کنم شما را" و هم مردم آبرومند نزد خدا، لایق اجابت دعاهایشان هستند و هم معصومین به ویژه خود حضرت برای ظهور دعا می‌کنند. 💠 پس باید دید چرا هنوز حضرت گرفتار پرده غیبت هستند و نمی‌تواند آزادانه بین شیعیان به نجات زمین از این همه فساد بپردازند؟ 🤔 🔵 برای رفع این ابهامات باید به چند نکته پرداخته شود. 🌟 ۱) ویژگی امر امامت و رهبری: برای بررسی به تفاوت امر امامت با نبوت می‌پردازیم:👇 پیامبران می‌توانستند به تنهایی قیام کرده و مردم را از تاریکی ها به سمت حق دعوت کنند حتی اگر مردم لیاقت پیامبر را نداشته باشند خدا او را مبعوث کرده تا حجت بر همه تمام شود... 🔸اما امامت مقوله ی دعوت نیست، بلکه "رهبری مردمی است که به حق ایمان آورده اند." به عبارت دیگه مرحله ی امامت پس از مرحله ی نبوت است. 🔍 بنابر این در امامت مردم باید به سراغ امام بروند و رهبری ایشان را با جان و دل بپذیرند و خود را از همه جهات در خدمت او قرار دهند.😇 📚آشتی با امام زمان(عج)، ،
🔰 آشتی با امام زمان (عج) 💠 مظلومیت امام عصر (عج) ترساندن مردم از حضرت = ظلم به ایشان و به مردم است. 🔻 گاهی اشخاصی به ظاهر شیعه با سخت گیری های بیش از حد چهره ی خشن از ایشان به جای می‌گذارند و ترس و بی میلی و فرار از او را در دل ها القا می‌کنند. حتی می‌گویند: «دعا کنید که حضرت نیاید.» 🔶 او ی خدا است که برای نجات بشر و آبادانی زمین و سعادت و شادی دنیا و آخرت مردم می‌آید و شوق ایشان برای رسیدن به ما، بسیار بیشتر از شوق ماست. درحالی که هیچ نیازی به ما ندارند و اگر انتظار یاری دارند تنها به خاطر وجود ماست و رهایی و پایان دادن به مصائب و نکبتی که جهان بدان گرفتار است. 📚
📚 ⛅️ 3⃣1⃣ 💢مى آمدند، مردم مى آمدند،... از مهترین قبایل تاکهترین مردم اطراف و اکناف . و همه تو را از ، طلب مى کردند و دست تمنا درازتر از پاى طلب بازمى گشتند.... پست ترین و ترین آنها، بود. همان که در سال دهم هجرت ایمان آورد، اما بعد از ارتحال رسول ، آشکارا شد و تا ابوبکر بر او چیره نشد، ایمان نیاورد. 🖤ابوبکر پس از این پیروزى ، را به او داد و او دو فرزند براى اشعث به ارمغان آورد. یکى که در جام برادرت ریخت و او را به شهادت رساند... و دیگرى که اکنون در لشگر ، مقابل برادر تو ایستاده است. 💢 هرچه از ، کلام رد و تلخ مى شنید، رها نمى کرد. گویى در نفس این طلب ، براى خود مى جست. بار آخر در مسجد🕌 بود که ماجرا را پیش کشید، در پیش چشم دیگران. و برآشفته و غضب آلود فریاد کشید: تو را به اشتباه انداخته است اى پسر بافنده ! به خدا اگر بار دیگر نام دختر من بر جارى شود و بشنود، از شمشیرم 🗡پاسخ خواهى گرفت.✋ 🖤این غریو الله، او را خفه کرد ودیگران را هم سر جایشان نشاند. اما یک خواستگار بود که با همه دیگران فرق مى کرد و او ، پسر شهید مؤته بود، مشهور به بحر جود و دریاى سخاوت . هم با آن مقام و عظمت بود و هم پسرعمو و از افتخارات بنى هاشم.پیامبر اکرم بارها در حضور امیر مؤ منان و او و دیگران گفته بود:🌱 💢 دختران ما براى ماو پسران ما براى دختران 🌷🍂ما. و این کلام پیامبر، پروانه خوبى بود براى طلب کردن 🕯 خانه 🏚. اما شرم مى کرد از طرح ماجرا..... نگاه کردن به ابهت چشمهاى على و کردن دختر او کار آسانى نبود... 🖤هرچندکه، ، برادر زاده على باشد و نزدیکترین کس به خاندان پیامبر. عاقبت کسى را کرد که این پیام را به گوش على برساند و این مهم را از او طلب کند.... واسطه ، متوسل شده بود به همان که پیامبر با اشاره به فرزندان جعفر فرموده است : 💢دختران ما از آن پسران ما و پسران ما از آن دختران ما.و براى برانگیختن ، گفته بود:در مهر هم اگر صلاح بدانید، تبعیت کنیم از مهریه صدیقه کبرى سلام االله علیها. اما براى تو مقوله اى نبود مثل دیگر دختران.تو را فقط یک ، حیات مى بخشید و یک بهانه زنده نگاه مى داشت و آن بود. 🖤فقط گفتى : به این شرط که ازدواج ، مرا از حسینم جدا نکند.گفتند: نمى کند.گفتى : اقامت در هر دیار که اقامت مى کند.گفتند:قبول.گفتى :به هر سفر که حسین رفت ، من با او همراه و همسفر باشم.گفتند:_✨قبول. گفتى :_✨قبول.💖 و على گفت : _✨ . پیش و بیش از همه ، و شهر از این خبر، و شدند....💥 ..... لینک کانال : @Abbasse_kardani
📚 ⛅️ 4⃣1⃣ 💢فقرا و شهر از این خبر، و شدند.... چرا که ، اول سحورى در خانه🏘 آنها را نواخت.... و پس از آن ، دیگران و دیگران آمدند و این ازدواج مبارك را تهنیت گفتند. 🖤دو_نوجوانى که اکنون به سوى تو پیش مى آیند، ثمره همین ازداوجند... گرچه از مقام مى آیند، اما ماءیوس و خسته و دلشکسته اند. هر دو یلى شده اند براى خودشان.به شاخه هاى مى مانند. هیچگاه به دید فروشنده ، اینسان به آنها نگاه نکرده بودى.... چه بزرگ شده اند، چه قد کشیده اند، چه به کمال رسیده اند. 💢 جان مى دهند براى کردن پیش پاى ، براى . براى در بازار عشق.💗علت خستگى و شکستگى شان را مى دانى... حسین به آنها میدان رفتن است. از صبح، بى تاب و قرار بوده اند و مکرر پاسخ منفى شنیده اند... از ، بار سفر بسته اند اما امام پروانه پرواز را به على اکبر داده است... و این آنها را کرده است. 🖤علت بى تابى شان را مى دانى اما آب در دلت💕 تکان نمى خورد. مى دانى که قرار نیست اینها دنیاى پس از حسین را ببینند. و ترتیب و رفتن هم مثل همه ظرائف دیگر، پیش از این در لوح محفوظ رقم خورده است.لوحى که پیش چشم توست.اصلا اگر بنا بر فدیه کردن نبود، از زادن چه بود؟ 💢 اینهمه سال ، پاى دو گل🌸 نشسته اى تا به محبوبت اش کنى . همه آن رنجها براى امروز سپرى شده است و حالا مگر مى شود که نشود.در هم وقتى حسین از سفر، به گوش تو رسید، این دو در شهر نبودند،... اما معطلشان نشدى.... مى دانستى که هر کجا باشند، 🚩 ، جایشان در ! 🖤بى درنگ از خداحافظى کردى و به خانه درآمدى. زیستن پدید آمده بود، و یک لحظه بیشتر با حسین زیستن غنیمت بود.هر دو وقتى در منزلى بین راه ، به کاروان و تو را از دیدارشان متعجب ندیدند، شدند. گمان مى کردند که تو را ناگهان خواهند کرد و بهت و حیرتت را بر خواهند انگیخت... 💢 اما وقتى در نگاه وتبسم🙂 تو جز آرامش نیافتند، با پرسیدند:مگر از آمدن ما خبر داشتید؟ و تو گفتى : شما براى همین روزها به دنیا آمده بودید. مگر مى شد من جایى باشد و من جاى دیگر؟ این روزها باید جاده همه عشقهاى من به یک نقطه شود. بدون شما دوپاره تن این ماجرا چگونه ممکن مى شد⁉️ 🖤اکنون هر دو 🙁کرده و لب برچیده آمده اند که :مادر! امام رخصت میدان نمى دهد. کارى بکن. تو مى گویى : عزیزان ! پاى مرا به میان نکشید. محمد مى گوید:چرا مادر؟ تو امامى ! محبوب اویى. و تو مى گویى : _به همین دلیل نباید پاى مرا به میان کشید. نمى خواهم امام گمان کند که شما را راهى میدان کرده ام . نمى خواهم امام گمان کند که دارم عزیزانم را فدایش مى کنم . گمان کند که بیشتر از شما به این ماجرا. 💢 گمان کند... چه مى گویم . او اما م است ، در وادى او گمان راه ندارد. او چون آینه همه دلها 💖را مى بیند و همه نیتها را مى خواند. اما...اما من اینگونه . این دلخوشى را از مادرتان دریغ نکنید. عون مى گوید: امر، امر شماست مادر! اما اگر چاره اى جز این نباشد چه ؟ ما همه را کردیم . پیداست که امام نمى خواهد شما را ببیند. 🖤اندوه شما را نمى آورند. این را از نگاهشان مى شود فهمید. محمد مى گوید: ماندن بیش از این قابل تحمل نیست مادر! دست ما و دامنت! تو چشم به 🌫 مى دوزى... ....... لینک کانال : @Abbasse_kardani
7.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ بسیار زیبای دعای فرج☝️🏻 🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ لینک کانال : @Abbasse_kardani
شبتون مهدوی دعای فرج🙏
❣سلام امام زمانم❣ 🌴چشممان به تــ💓و باز است ☘بیاذکر فرج ات به هر است بیا... 🌴با آنکه بدی تو دیدی بسیار... ☘با تو دل،گلشن راز است بیا... #مولای‌غریبم🌻 🌸🍃 🌹🍃🌹🍃
ای محو تماشای تو چشمان پری ها از رایحه ات مست تمام سحری ها خون است دل ما ز فراق رخ ماهت محصول غم عشق تو شد خونجگریها عمریست که حیران شده ی عالم خاکیم گو کی که تو پایان بدهی دربدری ها دنیا همه از هجر تو گردیده پراز تب سامان بدهی کی همه ی بی ثمری ها لشکر بنگر در صف پیکار عظیم است چون کشته عدو پیر و جوان و صغریها با یار یمان در صف پیکار شد اکنون ان یار خراسان نرود از بصری ها نادم ز گنه خسته و حیران شده چون حرّ در فکر تب توبه شده تا ز شریها
⭕️لبخند_امام_زمان عج 🌸چگونه لبخند امام زمان عج را بخریم؟ ✨ تهذیب نفس و کسب فضایل اخلاقی ✅ یکی از عوامل اصلی کسب رضایت امام مهدی(عج) و توفیق دیدار ایشان، تهذیب نفس و آراستن خود به اخلاق نیکو است. 📿 در روایتی از امام صادق(ع) آمده است: " من سره ان یکون من اصحاب القائم، فینتظر ولیعمل بالورع ومحاسن الخلاق..." 💖(هرکس دوست می دارد از یاران حضرت قائم باشد و آن حضرت از او راضی باشد،باید که منتظر باشد و در این حال به پرهیزکاری و اخلاق نیکو رفتار نماید) 🍃 موضوع تهذیب نفس و دوری گزیدن از گناهان و اعمال ناشایست در عصر غیبت از چنان اهمیتی برخوردار است که در توفیق شریفی ک از ناحیه مقدسه،حضرت صاحب الامر(عج) ، به مرحوم شیخ_مفید(ره) صادر گردیده؛ آن حضرت میفرماید: 💖" تنهاچیزی ک رابطه ما را با قطع نموده و از آنان پوشیده می دارد، همان چیزهای ناخوشایندی است که از شیعیان به ما می رسد و خوشایند ما نیست و از آنها انتظار نمی رود "😔 📚منابع:👇🏻 📗 1. ابراهیم شفیعی، در انتظار موعود(ع) در سازمان تبلیغات اسلامی، چاپ اول 1376 📕 2. محمدبن ابراهیم نعمانی، کتاب الغیبة، مکتبة الصدوق‌ ،ص200 📙 3. محمد باقر مجلسی، بحار النوار، مکتبة اسلامية، ج53، ص177 العجل_یامولای_یاصاحب_الزمان 💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚
⭕️ 1 🔰آخرالزمان قسمت نهم 0⃣1️⃣ ✨از امام باقر ع روایت داریم که:"هر گاه صبحگاهان، دیدید امامی از آل محمد ص غائب گشته و او را مشاهده نمی کنید،پس به درگاه خداوند عز و جل استغاثه نمایید، پس چه زود باشد که فرج و گشایش به شما رخ نماید". ⚡️اشاره عجیبی دارد، میفرماید اگر دیدید، یک روز، امام شما غائب است، به درگاه خدا استغاثه کنید. استغاثه یک پله بالاتر از دعاست، دعا به معنای درخواست است، معنای استغاثه نیز، دعا به همراه گریه و زاری و تضرع و التماس است. می فرماید که یک روز اگر دیدید امامتون نیست استغاثه کنید تا امامتون برگرده. حالا ما قرن هاست که امام زمانمون غائبه و بی توجه هستیم، سال گذشته در جمعه پایان سال، یک عده ای از جوانان رفته بودند، بیایان برای دعا و استغاثه، و در ادامه یک سری افراد به ظاهر صاحب علم گفته بودند این بدعت است، در جایی که اشاره داریم به دستور اکثروا الدعا، و زیاد هم داریم، آیا این بدعت است؟ 🔷 برای دعا کردن هیچ محدودیتی از نظر مکانی و زمانی نیست، در بسیاری از روایات اشاره شده است که برید به بیابان و برای فرج و ... دعا کنید، آیا این بدعت است،؟اینگونه است که حرف امام زمانمون روی زمین مانده است و اگر افرادی نیز بخواهند در این زمینه کاری کنند با این حرفها سرد می شوند. تا کنون ده تا راهکار از روایات عنوان شده است برای نجات در آخرالزمان که همه آنها ختم می شود به دعا برای فرج. 1️⃣1️⃣روایتی در مورد بنی اسرائیل، وقتی عذاب بر بنی اسرائیل طولانی شد، بینشان افرادی بودند که گفتند چاره ای جز سر گذاشتن به بیایان و گریه و زاری به درگاه خداوند نیست، و همین کار را هم کردند، در نهایت 170 سال باقی مانده از عذاب ایشان بخشیده شد. در این روایت نیز راهکار، دعا به همراه اشک و التماس و زاری است که می شود همان استغاثه.چند راهکار دیگر و دستور دینی و روایی باید به ما برسد تا بدانیم که راهکار این است؟ در حالیکه آخر این روایت امام صادق ع می فرماید، اگر شما شیعیان هم همین کار را بکنید، فرج و نجات شما فرا می رسد. راه به این واضحی و روشنی، دست روی دست گذاشته ایم و مدام داریم بیشتر در مرداب گرفتاریها فرو می رویم. نه تنها کاری برای امام انجام نمیدهند، بلکه اگر کسی هم کاری بخواهد بکند، می گویند بدعت گذاشته شده است. یعنی کلام اهل بیت برای ما حجت نیست، حتما باید تا آخر خط پیش برویم و تمام بلاها را تست کنیم و در اخر کار در حالیکه اشکمون در آمده، امام زمانمون رو صدا بزنیم؟ اگر کلام اهل بیتمون رو قبول داریم، بهتره که الان کار بشه و مردم بیدار بشوند و دست به دعا بردارند. تا کار تمام شود. تا کجا می خواهیم پیش برویم، بنی اسرائیل زمانی دست به دعا برداشتند که تحملشان تمام شده بود و کار به ذبح فرزندانشان رسیده بود. 🖇اگر زرنگ بودیم باید خیلی زودتر از این سخنان کار را شروع میکردیم. اگر بنا باشد به اخر بدبختی برسیم بعد برویم سراغ فرج خواهی، چه فرقی با بنی اسرائیل خواهیم داشت. این راهکارها و روشنگری های اهل بیت را چه استفاده ای ازشون برده ایم ؟ ما باید روایات سنگین اخرالزمانی مون رو جدی بگیریم، قبلا هم عرض کردیم که یک سری حوادث هست که اگر بنا باشد محقق شود واقعا بد حوادثی است. ما میتوانیم به آن مراحل نرسیده به ظهور برسیم. ✨روایت می گوید، اگر ظهور را نخواهیم، کار به جایی می رسد، که مردم صبح و شب آرزوی مرگ می کنند، یعنی این چنین سخت می شود کار ما. ⁉️چرا نباید دست به کار شویم و دعا کنیم، اهل بیت در این موارد هشدار دادند، شوخی نیست. این موارد شامل: 📍خوف است که به واسطه جنگ و خونریزی به وجود می آید. 📍جوع که گرسنگی است که بر اثر قحطی ایجاد می شود. 📍نقص اموال ، یعنی مال ها از بین می رود. 📍نقص ثمرات که یعنی ثمرات از بین میرود، چرا که باران نمی اید و اگر هم بیاید بی وقت می آید. که جز ضرر چیزی ندارد. 📍کاستی در جان ها که بواسطه جنگ و بیماری بوجود می آید. 🚫فکر نکنید جنگ و قحطی و خونریزی فقط برای همسایگان ماست، مثل سوریه و ... فکر کنید و بیدار شوید ✨کاری که در انتها ناچار به انجام ان هستیم تا زمانی که به نهایت سختی اش نرسیده است انجام دهیم. ✨ پایان قسمت نهم💫 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤
🌹 چرا امام زمان (عج) تاکنون ظهور نکرده؟ 🌺 پيروزى هر انقلات و هر فعاليت اجتماعى به يک سلسله شرايط و موقعيتهاى عينى و خارجى بستگى دارد که بدون فراهم شدن آن شرايط نمى تواند به هدفش برسد. اگر چه قسمتى از شرايط و موقعيت هاى انقلاب مهدى (عج) آسمانى و خدايى است و جنبه آسمانى دارد، اما اجراى کلى ماموريت وى، به گرد آمدن شرايط عينى و خارجى وابسته است. همان گونه که آسمان چشم به راه ماند تا پنج قرن از جاهليت بگذرد، و آنگاه نداى آخرين رسالت آسمانى را از سوى پيامبر اکرم (ص) بشنود؛ اين انتظار، يعنى اجراى برنامه الهى هم مستلزم تحقق موقعيت هاى عينى و خارجى است، يا عواملى است مانند محيط مساعد و فضاى عمومى مناسب و يا بعضى ويژگيهاى جزيى که جنبش دگرگونى بخش از لا به لاى پيچ و خمهاى جزيى، در جستجوى آن است. سنت تغيير ناپذير خداوند سبحان، بر اين است که اجراى انقلاب اسلامى حضرت مهدى (عج) نيز به موقعيت هاى خارجى و پذيرنده اى که محيط مساعد وفضاى عمومى را براى درک و پذيرش انقلاب آماده مى سازد، وابسته باشد، و به همين دليل هم بود که اسلام پس از گذشت چندين سده از پايان يافتن کار انبياى پيشين و ايجاد خلأ تلخ چند صد ساله، ظاهر شد. خداوند با همه توانايى اش، در هموار ساختن تمامى مشکلات راه رسالت پيامبر، و ايجاد محيط مساعد براى ابلاغ اين رسالت، نخواست چنين شيوه اى را به کار گيرد، بلکه با ابتلا و آزمايش، که تکامل بخش انسانند کار کلى انقلاب الهى را به گونه اى طبيعى و بر بنيادها و عوامل اجتماعى صورت داد. البته اين ويژگى، مانع نيست که گهگاه، در پاره اى از جزئيات دخالت خداوندى، از راههاى غير عادى انجام پذيرد، زيرا جزئيات در ساختن محيط مساعد نقش اساسى ندارد و فقط گاهى براى حرکت در محيط مناسب، لازمند، يارى هاى و توجهات عينى اى که خداوند متعال در لحظات دشوار به رهبران الهى مى فرمايد، از اين گونه است، براى پاسدارى رسالت ابراهيم آتش نمرود را بر او سرد و سلامت مى کند، ودست آن مرد يهودى که با شمشير بر بالاى سر پيامبر ايستاده، از حس مى افتد و توانايى حرکت و تکان را گم مى کند، يا باد شديدى مى وزد وپرده هاى دشمنان حق را که در روز خندق، مدينه را محاصره کرده اند، از بيخ و بن بر مى اندازد؛ و هراس در دل آنها مى افکند. اما همه ى اينها از يک سلسله امور جزئى و کم در لحظاتى قاطع، فراتر نمى رود، و بايد پيش از اين کمکها، زمينه و فضايى مساعد براى دگرگونى عمومى موجود باشد. اکنون در پرتو همين مبانى، و همساز با موقعيتهاى عينى وخارجى، موضع گيرى امام مهدى (عج) را، بررسى مى کنيم. مسلما انقلاب امام (عج) نيز، مانند هر دگرگونى اجتماعى ديگر، از جهت اجرا به موقعيت هاى اجتماعى بستگى دارد؛ که بايد همساز با آن موقعيتهاى معين، پيش آيد. زيرا حضرت مهدى (عج) خود را براى اقدامى اجتماعى ودر سطحى محدود، آماده نکرده، بلکه رسالتى که از سوى خداوند براى او تعيين شده، دگرگون ساختن همه جانبه گيتى مى باشد، به صورتى که همه افراد بشر از تاريکي هاى ستم و بيداد، به فروغ دادگرى راه يابند. براى چنين دگرگونى بزرگى، تنها يک رهبر شايسته، کافى نيست، زيرا ويژگيهاى يک رهبر شايسته را پيامبر (ص) در همان روزگار سياه در خويش داشت، بلکه علاوه بر رهبر شايسته، نيازمند يک محيط جهانى مساعد و يک فضاى عمومى مناسب نيز هست تا موقعيت هاى خارجى مطلوب را براى انجام انقلاب جهانى آماده سازد. از ديدگاه انسانى که بنگريم، بايد (احساس نابودى مداوم) در انسان متمدن ايجاد شود و يک انگيزه اساسى در درونش پديدار گردد و رسالت دادگرانه مهدى (عج) را بپذيرد و تنها با تجربه هاى اجتماعى، مدنى وسياسى گوناگون امکان دارد چنين احساسى در درون انسانها جاى گيرد، زيرا با تجربه مکتبها و... مى تواند بار گرانى از نقاط منفى به دوش خود بيابد و نيازمنديهاى او را به يارى جويى از سرشت پاک و جهان نهان آشکار سازد. از ديدگاه مادى نيز، شرايط موجود، در زمان ظهور، براى انجام رسالت مهدى (عج)، بر تمامى جهان، بايد آمادگى و توانايى بيشترى داشته باشند، تا در روزگارى همچون زمان غيبت صغرى؛ زيرا که بخش هاى جهان به يکديگر نزديک شده، ارتباط و پيوند ميان انسانها بهتر انجام مى گيرد. ارتباط و پيوندى که دستگاه رهبرى مرکزى، براى پرورش مردم، بر بنياد رسالت؛ به آن نياز دارد). 📕 بحث حول المهدى، شهيد آيه الله صدر، ص 75 🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷 ➖➖➖➖➖➖➖