eitaa logo
درمحضرحضرت دوست
669 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4هزار ویدیو
70 فایل
لینک کانال : @Abbasse_kardani 🌸🌸شهید مدافع حرم عباس کردانی 🌸🌸ولادت: 1358/12/20 🌸🌸شهادت: 1394/11/19 ثواب نشر کانال هدیه برسلامتی اقامون امام زمان(عج) وشادی روح شهید عباس کردانی ادمین کانال @labike_yasahide
مشاهده در ایتا
دانلود
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ 🍁این آیه در واقع زیر بناى قوانین اسلامى در مسائل مربوط به معاملات و مبادلات مالى را تشکیل مى دهد، و به همین دلیل، فقهاى اسلام در تمام ابواب معاملات به آن استدلال مى کنند. 🍁آیه به افراد با ایمان خطاب کرده، مى گوید: اى کسانى که ایمان آورده اید! اموال یکدیگر را از طرق نابه جا و غلط و باطل نخورید! (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لاتَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ). 🍁به این ترتیب، هر گونه تصرف در مال دیگرى که بدون حق و بدون یک مجوز منطقى و عقلانى بوده باشد، ممنوع شناخته شده و همه را تحت عنوان باطل که مفهوم وسیعى دارد، قرار داده است. 🍁مى دانیم باطل در مقابل حق است و هر چیزى را که ناحق، بى هدف و بى پایه باشد در برمى گیرد. 🍁شاید نیاز به تذکر نداشته باشد که تعبیر به أَکْل (خوردن) کنایه از هر گونه تصرف است، خواه به صورت خوردن معمولى باشد یا پوشیدن یا سکونت و یا غیر آن، و این تعبیر علاوه بر زبان عربى در فارسى امروز نیز کاملاً رایج است. 🍁در جمله بعد، به عنوان یک استثنا، مى فرماید: مگر این که تصرف شما در اموال دیگران از طریق داد و ستدى باشد که از رضایت باطنى دو طرف سرچشمه بگیرد (إِلاّ أَنْ تَکُونَ تِجارَةً عَنْ تَراض مِنْکُمْ). 🍁این جمله، استثنائى است از قانون کلى سابق، ولى به اصطلاح استثناء منقطع است؛ یعنى آنچه در این جمله آمده مشمول قانون سابق، از آغاز نبوده است و تنها به عنوان یک تأکید و یادآورى ذکر شده، آن هم به نوبه خود یک قانون کلى است. 🍁طبق این بیان، تمام مبادلات مالى و انواع تجارت ها که در میان مردم رایج است چنانچه از روى رضایت طرفین صورت گیرد و جنبه معقول و منطقى داشته باشد، از نظر اسلام مجاز است (مگر در مواردى که به خاطر مصالح معینى، نهى صریح از آن شده است). 🍁سپس در پایان آیه، مردم را از قتل نفس بازمى دارد و ظاهر آن به قرینه آخرین جمله آیه، نهى از خودکشى و انتحار کرده، مى فرماید: خویشتن را نکشید، خداوند نسبت به شما مهربان است (وَ لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ إِنَّ اللّهَ کانَ بِکُمْ رَحیماً). 🍁یعنى خداوند مهربان نه تنها راضى نمى شود، دیگرى شما را به قتل برساند، بلکه به خود شما هم اجازه نمى دهد که با رضایت خود خویشتن را به دست نابودى بسپارید. 🍁در روایات اهل بیت(علیهم السلام) نیز آیه فوق به همین معنى (انتحار) تفسیر شده است. 🍁اکنون این سؤال پیش مى آید که: چه ارتباطى میان مسأله قتل نفس و تصرف باطل و ناحق در اموال مردم وجود دارد؟! 🍁پاسخ این سؤال روشن است، در حقیقت قرآن با ذکر این دو حکم پشت سر هم، اشاره به یک نکته مهم اجتماعى کرده است و آن این که: اگر روابط مالى مردم بر اساس صحیح استوار نباشد و اقتصاد جامعه به صورت سالم پیش نرود، و در اموال یکدیگر به ناحق تصرف کنند، جامعه گرفتار یک نوع خودکشى و انتحار خواهد شد. 🍁علاوه بر این که انتحارهاى شخصى افزایش خواهد یافت، انتحار اجتماعى هم از آثار ضمنى آن است. 🍁حوادث و انقلاب هائى که در جوامع مختلف دنیاى معاصر روى داده، شاهد گویاى این حقیقت مى باشد، و از آنجا که خداوند نسبت به بندگان خود، مهربان است به آنها هشدار مى دهد و اعلام خطر مى کند که: مراقب باشند مبادا مبادلات مالى نادرست و اقتصاد ناسالم، اجتماع آنها را به نابودى و سقوط بکشاند. تفسیر نمونه/ذیل آیه 29 سوره نساء» 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ ⭕️ 🌴 عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَال: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام سَتُصِيبُكُمْ شُبْهَةٌ فَتَبْقَوْنَ بِلَا عَلَمٍ يُرَى وَ لَا إِمَامٍ هُدًى وَ لَا يَنْجُو مِنْهَا إِلَّا مَنْ دَعَا بِدُعَاءِ الْغَرِيقِ قُلْتُ كَيْفَ دُعَاءُ الْغَرِيقِ قَالَ يَقُولُ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِك. 📚کمال‌الدین، ج۲، ص۳۵۱ عبدالله‌بن‌سنان از امام صادق علیه‌السلام روایت کند که فرمود: شبهه‌ای به شما خواهد ‌رسید، پس باقی بمانید بدون پیشوای آشکار و امام هدایتگر. و کسی از آن شبهه نجات نمی‌یابد مگر آنکه دعای غریق را بخواند. گفتم: دعای غریق چگونه است؟ فرمود: می‌گویی: « یا اللَّهُ یا رَحْمَانُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِک ✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @Abbasse_Kardani در محضر حضرت دوست
مهدویت در قرآن در قرآن کریم آیات بسیاری وجود دارد که منسوب به حضرت مهدی(عج) است که به اختصار به برخی از این آیات اشاره می‌شود: خداوند متعال در سوره‌ی مبارکه صف آیه‌ی ۹ می‌فرماید «... لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّین کُلّهُ وَ لَوکَرِهَ المُشرِکون؛ تا تمامی دین را آشکار کند اگر چه مشرکان ناخشنود گردند. » (صف / ۹) علامه ابوعبدالله محمد بن یوسف گنجی از علمای شافعی مذهب در کتاب «البیان اخبار صاحب الزمان» می‌گوید: سعید بن جبیر در تفسیر آیه‌ی فوق گفته که منظور این آیه مهدی(عج) است که از عترت فاطمه(سلام الله علیها) می‌باشد. همچنین آیه‌ی ۶۱ سوره‌ی زخرف را که می‌فرماید «و إنّه لَعِلمٌ للسّاعة؛ و همانا او نشانه و مقدمه قیامت است، دلالت کننده بر حضرت مهدی (عج) می‌دانند. مقاتل بن سلیمان و گروهی از مفسرین که در تفسیر از او تبعیت می‌کنند عقیده دارند که منظور از «او» در آیه‌ی شریفه مهدی(عج) است در آخرالزمان ظهور خواهد نمود. سرافکندگی دنیوی در سوره‌ی بقره آیه ۱۱۴ و نیز سوره مائده آیه ۴۱ داریم «لَهُم فِی الدّنیا خزیٌ ؛ در این دنیا ذلّت و خواری نصیب آن‌ها می‌شود.» حافظ بن جریر طبری در تفسیر جامع الفیان خود در مورد آیه‌ی شریفه حدیثی را بدین مضمون نقل کرده است. «خواری ایشان در دنیا هنگام ظهور مهدی(عج) است که قسطنطنیه را فتح می‌نماید و ایشان را می‌کشد. این سرافکندگی ایشان در دنیاست.» خواجه کلان قُندوزی حنفی می‌گوید: رفاعة بن موسی در مورد آیه‌ی ۸۲ سوره آل عمران از حضرت صادق(ع) نقل می‌نماید که فرمود «هنگامی که حضرت مهدی(عج) قیام کند قطعه زمینی نمی‌ماند مگر آنکه بانگ شهادت توحید «لا اله الاّ الله» و نبوت پیامبر«محمد رسول الله» در آن بلند می‌شود، کنایه از گسترش اسلام در تمامی روی زین و تسلیم همگان به فرمان و دین الهی.» و آن آیه چنین است: و لَه اسلَمُ مَن فِی السَمواتِ و الارض طَوعاً و کَرهاً؛ و هر چه در آسمانها و زمین است خواسته و ناخواسته تسلیم فرمان او می‌شود. (آل عمران / ۸۲)» آیاتی که ذکر شد آیت قرآن معتبری بود که براساس منابع اهل تسنن دلالت بر اصالت مهدویت دارند. اکنون به نقل آیاتی می‌پردازیم که شیعه براساس تفاسیر خود در مورد حضرت مهدی(عج) می‌داند. ۱۱۰ آیه‌ی مهدوی علامه‌ی بزرگوار سیدهاشم بحرانی در کتاب «الحجّة فیما نزل فی القائم الحجة» به بررسی صد و ده الی صد و بیست آیه پرداخته است که در باب مهدویت هستند و احادیث وارده ذیل آیات شریفه را جمع آوری نموده است. از جمله این آیات آیه شریفه‌ی ۸۱ سوره مبارکه اسراء است که می‌فرماید «قُل جاءَ الحَق و زَهَقَ الباطِل؛ بگو حق آمد و باطل نابود گشت. امام باقر(ع) می‌فرمایند «هنگامی که قائم ظهور کند دولت باطل نابود می‌شود و بر کنار می‌گردد.» همچنین از امام باقر(ع) نقل است که فرمودند: آیه‌ی «والذین إن مکّناهم فی الارض اقاموا الصّلوة و آتوا الزکوة و أمروا بالمعروف و نهوا عن المنکر ولله عاقبة الامور؛ آنان که اگر در زمین تمکین یابند و اقتدارشان بخشیم نماز را به پای می‌دادند و زکات می‌دهند و به خوبی‌ها فرمان می‌دهند و از زشتی‌ها باز می‌دارند و پایان همه کارها به دست خدا است.» (حج/۴۱) در مورد حضرت مهدی (عج) و اصحاب آن بزرگوار نازل شده است که خداوند آن‌ها را بر شرق و غرب زمین تملک دهد و به وسیله‌ آنها دین را آشکار نماید تا آن که اثری از ظلم و انحراف و کج روی دیده نشود.
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @Abbasse_Kardani در محضر حضرت دوست
✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫 ⭕️ ...... ✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨ « وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ عُدْوَانًا وَظُلْمًا فَسَوْفَ نُصْلِيهِ نَارًا ۚ وَكَانَ ذَٰلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا» و هر کس از روى تجاوز و ستم چنین کند، بزودى او را در آتشى وارد خواهیم ساخت.و این کار براى خدا آسان است. (نساء/30) @Abbasse_Kardani ✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ ⭕️ 🍁پاداش کسی که دوست دارد در رکاب قائم باشد 🌹امام باقر علیه السلام فرمود : 🌀آیا گمان میكنی كسی كه خود را برای خدا و خدمت به او نگهدارد خداوند برای او فرج و گشایشی قرار نمیدهد ؟ 💠 آری به خدا سوگند خداوند برای او راه خروج و فرج قرار خواهد داد ، خدا رحمت كند بنده ای را كه خود را برای خدمت به ما نگهدارد ، خدا رحمت كند بنده ای را كه نام وامر ما را زنده میكن.. 👈عرض كردم : اگر قبل از آنكه حضرت قائم را ببینم بمیرم ، چه كنم؟ 👈حضرت فرمود : اگر كسی از شما بگوید چنانچه حضرت قائم را ببینم یاریش خواهم كرد ، گویا چنین است كه همراه آن حضرت جهاد نموده و همچنین شهید ركاب آن حضرت دو شهادت خواهد داشت... 📕تنقیح المقال : ج 2 ص 136 - @Abbasse_Kardani 💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨ ♦در آیه بعد، به مجازات کسانى که از قوانین الهى سرپیچى کنند، اشاره کرده که: هر کس (از این فرمان سرپیچى کند و) خود را آلوده خوردن اموال دیگران به ناحق سازد و یا دست به انتحار و خودکشى زند، نه تنها به آتش این جهان مى سوزد که در آتش قهر و غضب پروردگار نیز خواهد سوخت، مى فرماید: و هر کس این عمل را از روى تجاوز و ستم انجام دهد، به زودى او را در آتشى وارد خواهیم ساخت (وَ مَنْ یَفْعَلْ ذلِکَ عُدْواناً وَ ظُلْماً فَسَوْفَ نُصْلیهِ ناراً). ♦و در پایان مى فرماید: و این کار براى خدا آسان است (وَ کانَ ذلِکَ عَلَى اللّهِ یَسیراً). نکته ها: شايد تفاوت «عدوان» و «ظلم» اين باشد كه عدوان، تجاوز به ديگران است، ظلم، شامل‌ستم بر خويش هم مى‌شود. ♦كلمه‌ى «صَلَو» به معناى ورود در رحمت و «صَلَى» به معناى ورود در دوزخ است، بنابراين كلمه‌ «نُصْلِيهِ» به معناى آن است كه او را در آتش وارد مى‌كنيم. ♦امام صادق عليه السلام فرمود: هر كس به عمد خودكشى كند، براى هميشه در دوزخ است. آنگاه اين آيه را تلاوت فرمودند.  تفاسیر نمونه و نور/ذیل آیه 30 سوره نساء @Abbasse_Kardani ✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨💫
مدافع حریم عشق: 🏴🕊🏴🕊 🕊🏴🕊 🏴🕊 ⚠️چقدر به هم نزدیک و مربوطند: قربان، ، عاشورا... 🔻قربان: تعریف عهد الهی... 🔻غدیر: اعلام عهد الهی ... 🔻عاشورا: امتحان عهد الهی ... حالا که فکرش را می کنم ... می بینم که چقدر آمار قبولی پایین است!‼️ ⚡️نه فهمیدند عهد چیست؟! ⚡️نه فهمیدند عهد با کیست؟! ⚡️و نه فهمیدند عهد را چگونه باید پاس داشت؟! ✅ خدایا، ما را بر عهدمان با مولایمان استوار ساز تا آیندگان ما را نکوهش نکنند همانگونه که ما اکنون کوفیان را سرزنش می کنیم!!! 🕊✨اللهم عجل لولیک الفرج✨🕊 @Abbasse_Kardani
به نیابت از شهید عباس کردانی هدیه به حضرت زهرا (س)وامام زمان(عج)🌹 @abbass_kardani✅