eitaa logo
حاج ابوذر بیوکافی
5.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
362 ویدیو
39 فایل
﷽ جهان پایان خوبی با #حسین_بن_علی دارد 🇮🇷 صفحات‌رسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی Zil.ink/AbozarBiukafi_ir ارتباط با ادمین @Biukafi_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
☘️ 🔰 مزد نوکری 👤 : اولین‌باری که دعوت شدم عادل عزیز زحمت کشید، ده ساله که رفیق‌یم. عادل‌جان، شهادتت مبارک. سلام منو به ارباب بی‌کفن برسون و شفاعت‌م کن. امروز روز ولادت مزد نوکری‌تو گرفتی. شهید سال‌ها خالصانه و بی‌ادعا برای اهل‌بیت علیهم السلام مداحی کرد، بود، امروز هم به آرزوش رسید. ✨ 🌹 رو یاد کنیم با صلوات 🇮🇷 صفحۀرسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی @AbozarBiukafi_ir
📌 🔰 زمزمۀ دعای پُرفیض ◻️سخنران: آیت‌الله ◻️با نوای: 📆 پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ 🕕 بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌 آستان مقدس حضرت معصومه (س) 🇮🇷 صفحۀرسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی @AbozarBiukafi_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔉 | همون‌که‌ حاج قاسم می‌گفت 🎙 با نوای 🎵 فایل صوتی قطعه 🎬 نسخۀ افقی قطعه 📿 ویژۀ شب زیارتی 🇮🇷 صفحۀرسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی @AbozarBiukafi_ir
📌 🔰 زمزمهٔ دعای پُرفیض ◻️سخنران: حجت الاسلام ◻️با نوای: 📆 جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ 🕕 ساعت ۰۶:۰۰ صبح 🕌 مسجد مقدس جمکران 📡 پخش زندۀ مراسم از شبکۀ قرآن‌ومعارف سیما، شبکۀ استانی نور و سایت جمکران 🍃 🇮🇷 صفحۀرسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی @AbozarBiukafi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 🔰 ویژه‌برنامۀ یادبود شهدای مزار 🚩 زائران سلیمانی در آغوش حسین ◻️سخنران: حجت الاسلام ◻️با نوای: 📆 جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ 🕖 ساعت ۱۹:۰۰ 📍 تهران، بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت 🕌 مسجد دانشگاه امام صادق (ع) 🏴 هیأت میثاق با شهدا 📡 پخش زندۀ مراسم 📍 موقعیت مکانی برگزاری مراسم 🇮🇷 صفحۀرسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی @AbozarBiukafi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📷 🔰 هواتو دارم رفیق اعزام ۲۵ نفر از شهرستان رشت با همکاری هیأت ثاراللّٰه (ع) رشت و مرکز آموزشی‌ـ‌حمایتی کودک و خانواده به سفر زیارتی مشهد 📆 آذر ماه ۱۴۰۲ 🕌 حرم مطهر رضوی 🤝🏻 شما هم می‌تونین توو این امر سهیم باشین 💳 شمارۀ کارت به نام «هیأت ثاراللّٰه (ع) رشت» ۶۲۷۳-۸۱۷۰-۱۰۱۶-۳۶۱۰ 🇮🇷 صفحۀرسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی @AbozarBiukafi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📷 🔰 ویژه‌برنامۀ یادبود شهدای مزار 📆 جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ 🕌 مسجد دانشگاه امام صادق (ع) 🏴 هیأت میثاق با شهدا 🇮🇷 صفحۀرسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی @AbozarBiukafi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 🔉 | می‌تونه نوجوونی سیزده ساله 🎙 با نوای 🔰 شب هفدهم محرم ١٤٤٢ ه‌ق 📆 شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ 🏴 هیأت ثاراللّٰه (ع) رشت ✨ برای شهدای مظلوم حادثۀ ترویستی 🇮🇷 صفحۀرسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی @AbozarBiukafi_ir
🗞 🔰 مداحی عبایی به تیپ‌های رسیده است! 👤 : با گذرزمان‌ وضعیت پوشش از به و امروزه به تیپ‌های ، از جلسات به جلسات تا جایی که حتی موقعیت مکانی از به و از حسینیه به تغییر کرده است، رسیده‌ایم. مشروح این از اینجا بخوانید 🇮🇷 صفحۀرسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی @AbozarBiukafi_ir
📝 به گزارش خبرنگار حوزۀ مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، دبیر میز آینده‌نگاری سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در یادداشت کوتاهی که در اختیار گذاشت به موضوع تأثیر بر ستایشگری‌ اهل‌بیت علیهم‌السلام پرداخت و نوشت: به نظر در مسائل و ، کسانی‌ که دغدغۀ حفظ ارزش‌ها و آداب و رسوم را دارند، باید به موضوع تغییر در گذر زمان بپردازند. در واقع یکی از وظایف نخبگان جامعه، و بررسی روند‌های آن است. برای رسیدن به سرنخ‌ها و منشاء تغییرات، مرحلۀ بسیار مهم، توصیف دُرست از وضع موجود است. البته توصیف به معنای تأئید یا رد نیست، صرفاً به معنای درست دیدن و برشمردن عناصر تغییر است. جداسازی عناصر مطلوب یا نامطلوب، در مرحلۀ بعد از توصیف تحقق خواهد یافت. در یادداشت گذشته از تأثیر هوش‌مصنوعی بر گفتم. هدف از آن یادداشت آمادگی لازم برای تغییراتی بود که ممکن یا محتمل است، در آینده رقم بخورد. در ادامه باید بگویم تغییرات چه دلخواه ما باشد، چه نباشد، رقم خواهد خورد. جهان یک کل وابسته به هم است. تغییرات در نقطه‌ای دیگر از دنیا می‌تواند در زندگی ما نیز اثرگذار باشد. پیشنهاد می‌کنم بجای اینکه با طراح این سؤال مقابله کنیم، با کمی تأمل، اصل تغییر را بپذیریم و به این سؤال پاسخ دهیم که آیا در آینده تغییراتی در مداحی خواهیم داشت؟ به نظر برای پاسخ دقیق باید توصیف درستی داشته باشیم. پس می‌توانیم موضوع تغییرات را در مداحی در بررسی کنیم. زمانی مداحی در به قصیده‌خوانی در دستگاه‌های مقامی ایران مشهور و فراگیر بود و طبقه مداحان از لحاظ شکل، کلاه فینی‌ و عبا به دوش به مجالس روضه مشرف می‌شدند و به جز ایّام محرم‌الحرام که عمده مجالس به دسته‌جات زنجیرزنی و به ندرت شاهد مجالس سینه‌زنی طولانی بودیم. رفته‌رفته با تغییرات سیاسی و اجتماعی و تغییر در نگرش مذهبی مردم ایران، مداحی نیز در محتوا، شکل و فرم تغییرات مختلفی را به خود دید. به مداحی‌ها و نوحه‌های دوران مبارزه علیه از لحاظ مضامین ضدطاغوت و ظلم نگاه کنید، اینجا طلیعۀ ورود طبقه مداحان به عرصۀ بود تا روزی که عملاً وارد کارز‌ارهای انتخاباتی و تأئید و رد کاندیداتور‌ها شدند تا ورود به عرصه‌های سیاسی و مقابله با ، پس می‌توان یکی از عوامل تغییر رویکرد را تغییرات در نگرش‌ مذهبی و سیاسی دانست. با گذرزمان‌ وضعیت پوشش از به کت و شلوار و امروزه به تیپ‌های اسپورت و عکس‌های منتشر شده با از جلسات به جلسات طولانی تا جایی که حتی موقعیت مکانی از به و از حسینیه به تغییر کرده است، رسیده‌ایم. از مداحی زنده به مداحی استودیویی و امروز شاهد مداحی در معابر‌عمومی، مانند میادین و پارک‌ها هستیم. پس عنصر دوم در تغییر رویکردها را می‌توان و امروز دانست در تمام این موارد محتوا، شکل و فرم نیز تغییر کرده‌است. ادامه در پُست بعدی👇🏻 🇮🇷 صفحۀرسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی @AbozarBiukafi_ir
ادامه از پُست قبلی 👆🏻 از آن طرف مداحی و نقشش‌ در ، در ، در فراگیری مناجات و دعا و ابعاد بین‌المللی جدید را نیز باید جزو تغییرات این طبقه کنشگر دانست. براساس توصیفی گذرا از ۴ دهۀ گذشته تاکنون؛ باید پذیرفت که بوجود آمده است و از اینجا باید قبول کرد که در آینده نیز تغییرات بوجود خواهد آمد. ممکن است تغییرات براساس عوامل درونی و بیرونی در روند مداحی اثر بگذارد. عوامل درونی شامل نظام ارزش‌های این جامعۀ مبارک که بعنوان مرامنامه‌ای نسل به نسل منتقل شده است و ظرفیت‌هایی مانند صدا، شعر و زبان که جزو ذات کاری این قشر نورانی است. این‌ها می‌تواند درخدمت ارزش‌ها قرار بگیرد و مداحی دفاع مقدس را رقم بزند. می‌تواند در مقابل فتنۀ دشمنان بایستد و جریان عواطف و حُب و بغض مردم را به‌نفع دین جهت دهد و در نتیجه شاهد احیاء امر‌ باشیم. عوامل بیرونی نیز شامل تغییرات مانند فراگیری موسیقی پاپ، راک و...، تغییر در ضرب و ریتم‌ها،‌ فراگیری رسانه‌های جمعی، فراگیری تکنولوژی‌های صوتی و تصویری، فراگیری اینترنت و اینترنت اشیاء،‌ فراگیری هوش‌ مصنوعی،‌ فراگیری ربات‌‌ها و هولوگرام‌ها و ... است. همه این‌ها می‌توانند در تأثیر بگذارد و به تبع این تغییرات می‌تواند در مداحی هم اثر بگذارد. همانطور که عرض کردم الآن به‌دنبال درست یا غلط بودن این تغییرات نیستیم. بدنبال اثبات تغییرپذیر بودن جریان مداحی براساس عوامل درونی و بیرونی در گذر زمان هستیم. اگر تغییرات را مشاهده کنیم و بعد عوامل مؤثر بر آن را برشمریم، آن‌وقت تغییرات و گمانه‌های آن در را هم خواهیم بپذیرفت و به‌جای تقابل و درگیری نسبت به نقاط قوت و ضعف آن، رویکردهایی درست و به موقع خواهیم داشت نَه منفعلانه. وقتی به گذشته و حال نگاه می‌کنیم، اگر کسی بپرسد ممکن است در آینده داشته باشیم، شما پاسخ می‌دهید ممکن است. چراکه وقتی فراگیر شد، پس این اتفاق هم ممکن است رقم بخورد. یا اینکه امکان دارد کارکرد در بخش نذورات از بین برود؟ ممکن است، چرا که امروز نذورات بصورت پرداخت می‌شود و پول نقد در جامعه کم‌رنگ شده است. حال اینکه آیا این تغییرات درست است یا نَه باید در زمانی‌دیگر به آن پرداخت. ما در این یادداشت به دنبال اثبات این بودیم که تغییرات تحقق خواهد یافت. پس بهتر است برای آن و اتخاذ راهکار‌های درست، وضعیت را درست توصیف کنیم. در آخر درخواست می‌کنم به این نکته دقت کنید، تغییرات می‌توانند را از بین ببرد و ممکن است موضوعی را به تبدیل کنند. پس بهتر است منفعل نباشیم و تغییرات را خودمان طراحی و مهندسی کنیم. به امید آینده‌ای بهتر. 🇮🇷 صفحۀرسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی @AbozarBiukafi_ir