eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ عیدتون مبارک باشه، به عنوان عیدی توصیه می‌کنم این سه صوت کوتاه رو گوش بدید: ذبح عظیم کیست؟ چرا قربانی کردن در عید قربان اخلاقیست؟ پاسخ به سوالات گوشتخواری همچنین یک گفتگوی کوتاه در این باره در گروهی داشتم که به اشتراک میگذارم شاید به دردتون بخوره: یکی از اعضا: خیلی ها در عید قربان دلشون نمیاد که گوسفند رو سر ببرن خود بنده اینکه گوسفندی سر بریده بشه ناراحت میشم نه حامی حیواناتم نه چیزی فقط اینکه ببینم یه گوسفندی سرش یه طرفه و بدنش یه طرفه و داره ازش خون میره ناراحت میشم . و ما داریم از زبان گوسفند صحبت میکنیم حیوانی که خود خداوند گفته کاری بهش نداشته باشید و آزاد باشه من: اتفاقاً از ذبح به خصوص جلوی بچه‌ها نهی شده و علما هم تذکر می‌دادند ولی گفتند در عید قربان بیاید جلوی همه گوسفند رو ذبح کنید؟ خداوند کجا گفته؟ برای حیوانات حقوق زیادی در اسلام قائل شده و خیلی هم باید مراعات کرد ولی میشه خداوند دو تا حکمش با هم تعارض داشته باشه؟ یعنی یکی دیگری رو نقض کنه؟ یعنی میشه عید قربان مخالف سایر دستورات و سنت‌ها و مناسک دین اسلام باشه؟ میشه خدا دستور به ذبح بده و از طرف دیگه دستور بده ذبح نکنید؟! من تعارض تو صحبت‌های یک آدم ببینم دیگه رو حرفاش حساب نمی‌کنم، همچین خدایی به درد من نمیخوره و میندازمش دور... یکی از اعضا: درسته پس میشه بگید که چطوری اینطوری شده ؟ من: طوری نشده، مگه حقوق حیوانات اینه که ذبحشون نکنیم؟! در کیفیت ذبح حق‌هایی اومده مثل اینکه جلوی فرزند یا پدر و مادر ذبح صورت نگیره، پای حیوان به هیچ عنوان نباید قطع بشه، سرش تا خارج شدن روح از بدن جدا نشه و ... دو تا صوتی که تو گروه اصلی فرستاده بودم احتمالاً پاسخ بعضی سوالاتتون رو بده یکی دیگه از اعضا: خداست که چهارپایان را برای شما پدید آورد تا بر بعضی از آنها سوار شوید، و از [گوشت] بعضی از آنها بخورید آیه ۴۰ سوره غافر.. چهارپایان را خلقت کرد که به (موی و پشم) آنها گرم می‌شوید و از آنها فواید بسیار دیگر برده و از (شیر و گوشت) آنها غذای مأکول می‌سازید. آیه ۵ سوره نحل سلام، عیدتون مبارک.. ببخشید میام وسط بحث. خداوند حیوانات رو به عنوان موجود زنده آفریده.. و گفته که اذیتشون هم نکنیم، و بهشون آزار نرسونیم.. از طرفی میگه که دسته‌ای از حیوانات رو برای رفع نیازهای انسان هم قرار دادیم.. به عنوان خوراک، مرکب یا غیره. برای مثال گفتن ذبح رو انجام بدیم اما جلوی هم نوعش نکُشیم[چون خیلی اذیت میشه] من: این آیات هم هست: أَوَلَمْ یَرَوْا أَنَّا خَلَقْنَا لَهُمْ مِمَّا عَمِلَتْ أَیْدِینَا أَنْعَامًا فَهُمْ لَهَا مَالِکُونَ وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَکُوبُهُمْ وَمِنْهَا یَأْکُلُونَ وَلَهُمْ فِیهَا مَنَافِعُ وَمَشَارِبُ أَفَلَا یَشْکُرُونَ(یس، ۷۱-۷۳) «آیا آنها ندیدند که از آنچه با قدرت خود به عمل آورده ایم، چهار پایانی برای آنها آفریدیم که آنان مالک آن هستند؟ آنها را رام ایشان ساختیم ؛ هم مرکب آنان از آن است و هم از آن تغذیه می کنند؛ و برای آنان منافع دیگری در آن حیوانات است؛ و نوشیدنی های گوارایی. آیا با این حال شکرگزاری نمی کنند؟ وَإِنَّ لَکُمْ فِی الْأَنْعَامِ لَعِبْرَه نُّسقِیکُم مِّمَّا فِی بُطُونِهَا وَلَکُمْ فِیهَا مَنَافِعُ کَثِیرَه وَمِنْهَا تَأْکُلُونَ (مؤمنون، ۲۱) «و برای شما در چهارپایان عبرتی است؛ از آنچه در درون آنهاست (شیر) شما را سیراب می‌کنیم و برای شما در آنها منافع فراوانی است؛ و از گوشت آنها می‌خورید». فَکُلُواْ مِمَّا ذُکِرَ اسْمُ اللّهِ عَلَیْهِ إِن کُنتُمْ بِآیَاتِهِ مُؤْمِنِینَ (انعام، ۱۱۸) و از آنچه نام خدا بر آن گفته شده است، بخورید (اما از گوشت حیواناتی که هنگام سر بریدن، نام خدا بر آن نمی برند، نخورید)؛ اگر به آیات او ایمان دارید. حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَه وَالْدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَه وَالْمَوْقُوذَه وَالْمُتَرَدِّیَه وَالنَّطِیحَه وَمَا أَکَلَ السَّبُعُ إِلاَّ مَا ذَکَّیْتُمْ...! (مائده، ۳) بر شما حرام شده است مردار و خون و گوشت‌ خوک و آنچه به نام غیر خدا کشته شده باشد و [حیوان حلال گوشت] خفه شده و به چوب مرده و از بلندى افتاده و به ضرب شاخ مرده و آنچه درنده از آن خورده باشد؛ مگر آنچه را [که زنده دریافته و خود] سر ببرید...
فقط بدونید یک دینی دارید رو دستش پیدا نمیشه! خدا میدونه چه مسائلی در باب حیوانات مطرح شده... حیوان حق نفقه داره!!! یعنی همونطور که همسر و فرزندان و پدر و مادر و ... نفقه دارند، حیوانات هم نفقه دارند یعنی حتی برای زنبور و کرم ابریشم هم نفقه قائل شدند فقط در باب حیوانات سودمند هم نیست یعنی غیرسودمند هم واجب شرعی هست، حتی گفتند اگر شخصی که حیوانی رو نزد شما امانت گذاشت گفت بهش آب و غذا نده، حق ندارید گوش کنید و بر شما واجبه آب و غذا بهش بدید اینو دیدم دلم نیومد نگم: عن أبي الحسن عليه السلام قال: إذا عثرت الدابة تحت الرجل فقال لها: تعست، تقول: تعس أعصانا لربه عز وجل. حیوانی که انسان بر او سوار شده، هرگاه دچار لغزش شود و صاحبش حیوان را بدبخت خطاب کند، در پاسخ گوید: بدبخت از ما کسی است که نسبت به پروردگار، نافرمان تر است. حتی در باب پاسخ حیوان به انسان هم حدیث داریم :) حق حیات و مسکن و عدالت و بهداشت و آسیب ندیدن و ... تا دلتون بخواد حق ذکر شده حق ندارید حتی اگر کشتی داشت غرق میشد تا وسیله بدون روح در کشتی هست هیچ حیوانی رو به آب بندازید، یا اگر حیوانی حمله کرد حق ندارید بیشتر از حدی که از خودتون دفاع بشه، اقدامی انجا مبدید اگر آب کم بود باید تیمم کنی و آب رو به حیوان بدی، نمیدونم بحث شده تو اینکه حفظ حیات حیوان محترم بر شما واجبه حتی اگر سگ باشه، یا حتی اگر ازش بترسید نباید بگذارید بمیره و آب و غذا بهش بدید نمیدونم چه حیواناتی رو حق ندارید بکشید، چطوری باهاشون رفتار کنید، اگر شیر دوشیدن براش ضرر داشته باشه مثلا خشکسالی باشه و علف کافی نباشه حق ندارید بدوشید، اگر بچه داشت باید مقداری از شیر براش کنار گذاشته بشه در باب سیراب کردن حیوان تشنه هم روایات عجیبی هست که چه گناهانی رو میتونه ببخشه از اون طرف هم تشنه نگه داشتنش عذاب‌های شدیدی داره و خلاصه بحث‌های جدی فقهی حتی در باب حیوانات هست 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
4.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علی‌وآل‌علی بدهکار هیچکس نمی‌شن 🍃 من هم در غدیر شریکم🌱😍 در عید غدیرخم به نیت فرج می‌خواهیم 🌯اطعام علوی داشته باشیم، 🎁هدیه برای بچه‌ها بخریم، 📖فرازهای نهج‌البلاغه را منتشر، ✨و محبت امام را در دل‌ها و زبان‌ها جاری کنیم... ... پولتو خرج امیرالمومنین کنی، امام زمان جیب‌تو پر می‌کنه! ⚜۱۰۰تا سهم ۵۰تومنی جهت مشارکت در این کار خیر، میزان سهم مورد نظر خود را به شماره کارت زیر واریز نمایید. 💳6037991799785476 به نام ریحانه فوجیان ما پارسال هم همچین موکبی داشتیم و الحمدالله توانستیم دو روز موکب برپا کنیم به مدد مولا امیرالمومنین(ع) ان‌شاءالله قصد داریم موکب مسیر حرم تا جمکران باشه. موکب به سه محور (کودک ، نوجوان ـ جوان، بزرگسال) تقسیم شده و هر محور فعالیت فرهنگی (شامل داستان ، بازی با کودکان ، مشاوره ، و ...) تقسیم شده . همراه تمام این امکانات مسابقه و پذیرایی هم داریم. هر چه قدر در توان تون بود کمک کنید ، خود امیر المومنین (ع) از خزانه غیب حاجت دل تون را میدن.
35.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش تصویری از برنامه‌های موکب عید غدیر سال گذشته که تمام کارها با حمایت‌های مالی شما عزیزان، شایسته و به بهترین نحو انجام شد💚✨
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
علی‌وآل‌علی بدهکار هیچکس نمی‌شن 🍃 من هم در غدیر شریکم🌱😍 در عید غدیرخم به نیت فرج می‌خواهیم 🌯اطعام ع
جای خوبی برای کمک هست... مردمی، خودجوش، گروهی و جمع دوستانه، باسلیقه و خلاقیت و مهم‌تر از همه ولایی و شهدایی اگر مایل بودید شما هم اسم خودتون رو در این کار زیبا ولو با چند هزار تومان ثبت کنید: 6037991799785476 به نام ریحانه فوجیان
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلامی گر نمی‌گویی به دشنامی تو‌ شادم کن 🎙شیخ اسماعیل رمضانی: آقایون مسئولین با ما حرف بزنید! به خدا ما موجودات خطرناکی نیستیم؛ به خدا ما برادریم. گفت:«سلامی گر نمی‌گویی/به دشنامی تو شادم کن» لااقل یک فحش به ما بدید! به قول حجت‌الاسلام قنبریان: شما از بس گفتید ما ملت مبعوثیم آقایون هم فکر کردند اگر به شما وحی میشه نیاز نیست به شما خبر بدن، فقط به ترامپ خبر میدن تقصیر خودتون بود که هی گفتید: «مبعوث شدیم...مبعوث شدیم» 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از sepahnews.ir | سپاه نیوز
💠 روابط عمومی سپاه/ اخطار جدی ، دشمن بداند، تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند 🔹بسم الله القاصم الجبارین فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم به دنبال تعرض سحرگاه امروز ارتش متجاوز آمریکا به نقطه ای در حاشیه فرودگاه بندر عباس با پرتابه های هوایی، پایگاه هوایی آمریکایی مبدا تجاوز ، در ساعت ۴/۵۰ دقیقه هدف قرار گرفت. این پاسخ یک اخطار جدی است تا دشمن بداند، تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت تکرار، پاسخ ما قاطع تر خواهد بود. مسئولیت عواقب آن با متجاوز است. و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم. sepahnews.ir | سپاه نیوز @sepahnews
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻بازتاب مراسم برائت از مشرکین حج در میدل‌ایست‌آی: برخلاف سختگیری‌های سعودی در ممنوعیت شعارهای سیاسی، ایرانی‌ها شعار مرگ بر آمریکا سر دادند ببینید👇🏻
هدایت شده از ریحانه مجاهد🌱
- چه حجی شد امسال! هیچ جوره نمی‌شد نمادهای ضد استکبار و مرگ بر آمریکا رو به این شکل تو کشور مزدوری که درش به روی سربازای آمریکایی باز بود بلند کرد. مظلومیت ایران مخصوصاً بچه‌های پرپر شده میناب تو بهترین نقطه به دنیا نشون داده شد. @reihanehmojahed313
پیام حضرت آیت‌الله سیّدمجتبیٰ خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز سومین سال فعالیت مجلس دوازدهم.pdf
حجم: 135K
📖 متن کامل پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز سومین سال فعالیت مجلس دوازدهم | ۷ خرداد ۱۴۰۵ 🔗 farsi.khamenei.ir/news-content?id=62984 📲 @rahbar_enghelab_ir
اصلاح برنامه هفتم پیشرفت بعید می‌دونم رهبر منظورشون اون ۱۱۸ اصلاحیه دکتر پورمحمدی باشه که مثلاً رشد ۸درصد اقتصادی با تأکید فراوان رهبر شهید بر شدنی بودن اون رو ۲/۵درصد کردند ذهن ناقص بنده میگه احتمالاً منظورشون ایراداتی از قبیل تعارضات با قانون اساسی و تصمیم جدید دولت برای به بورس سپردن برق هست پیام عجیبی بود...کامل بخونید 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir