eitaa logo
🇵🇸🇱🇧کنشگری
9هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
867 ویدیو
1.4هزار فایل
🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 💊 کپسول ایده های تحول افرین 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ۸۸۵۳ ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه 📌این مرکز در چارچوب کوشش برای معرفی و تثبیت روش حمایت‌گری (Advocacy) و کاربرد مستقیم این روش در مقابله با مسائل و آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر و نابرابری، فساد و تعارض منافع، به معرفی دستورالعمل‌ها، پژوهش‌ها و کتاب‌های راهنمای حمایت‌گری برای مقابله با مضامین فوق می‌پردازد که بر اساس تجارب عملی در کشورهای مختلف جهان طراحی و تدوین شده‌اند. 🔸مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه مجموعه‌ای متشکل از دانش ‌آموختگان رشته‌ های علوم انسانی و اجتماعی است که تلاش می‌کنند تا از طریق ایجاد و تقویت شبکه‌های اصلاحی بتوانند گام‌هایی در حل مسائلی همچون تقویت ظرفیت اجرایی حاکمیت، توانمندسازی جامعه، شفافیت، مقابله با فساد، فقر، نابرابری و تعارض منافع، برداشته و از رهگذر گسترش حکمرانی شبکه‌ای، زمینه را برای کارآمدسازی حاکمیت و تقویت جامعه مدنی فراهم آورند. درس سایت:👇👇👇 https://iran-bssc.ir 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖌مشکل اصلی نظرسنجی افکار عمومی در ایران کمبود داده و هزینه‌بر بودن 📌گفت و گو با سید مجید امامی متن گفت و گو را در لینک پایین بخوانید👇👇👇 https://b2n.ir/j02425 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
✴️ توصیه‌های سلوکی آیت‌الله قاضی طباطبائی سیدعلی قاضی طباطبائی سال ۱۲۸۲ قمری (فروردین ۱۲۴۸) در شهر تبریز به دنیا آمد و سال ۱۳۶۶ قمری (بهمن ۱۳۲۵) در نجف اشرف از دنیا رفت و جنازه مطهرشان در قبرستان وادی‌السلام، جایی که خیلی به آن علاقه داشت و فراوان آنجا می‌رفت و ساعت‌ها در آنجا سر در جیب تفکر می‌نهاد، دفن شد. یکی از ویژگی‌های سلوکی آیت‌الله قاضی طباطبایی تفکر بود. او فراوان به قبرستان وادی‌‌السلام می‌رفت و ساعت‌هایی طولانی را در آنجا به تفکر سپری می‌کرد. آیت‌الله محمدتقی آملی، از تربیت‌یافتگان مکتب عرفانی آیت‌الله قاضی، می‌گوید: «من مدت‌ها می‌‌دیدم که مرحوم قاضی دو سه ساعت در وادی‌السلام می‌‌نشینند، با خود می‌‌گفتم: «انسان باید زیارت کند و برگردد و به قرائت فاتحه‌ای روح مردگان را شاد کند، کارهای لازم‌تر هم هست که باید به آنها پرداخت!» این اشکال در دل من بود اما به احدی ابراز نکردم. مدت‌ها گذشت و من هر روز برای استفاده از محضر استاد به خدمتش می‌‌رفتم، تا آنکه از نجف اشرف بر مراجعت به ایران عازم شدم ولیکن در مصلحت بودن این سفر، تردید داشتم. این نیت هم در ذهن من بود و کسی از آن مطلع نبود. شبی بود می‌‌خواستم بخوابم؛ در آن اتاقی که بودم، در تاقچه پائین پای من کتاب بود؛ کتاب‌های علمی‌‌ و دینی. در وقت خواب، طبعاً پای من به سوی کتاب‌ها کشیده می‌‌شد، با خود گفتم: برخیزم و جای خواب را تغییر دهم یا لزومی ‌‌ندارد، چون کتاب‌ها درست مقابل پای من نیست و بالاتر قرار گرفته، و این، هتک حرمت کتاب نیست. بالاخره بنابر آن گذاشتم که هتک حرمت نیست و خوابیدم. صبح که به محضر استاد، مرحوم قاضی رفتم و سلام کردم: فرمود: «علیکم السلام! صلاح نیست شما به ایران بروید. و پا دراز کردن به سوی کتاب‌ها هم هتک احترام است.» بی‌اختیار هول زده گفتم: «آقا! شما از کجا فهمیده‌اید؟» فرمود: «از وادی السلام فهمیده‌ام». 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔰معرفی کتاب توسط استاد فلاح 🔸همه آنچه داریم به مکتب امام نسبت می دهیم از دو آبشخور است، یک آبشخور تاریخی که حضرت امام در آن قرار می گیرند و رشد می کنند. البته استعداد ها ویژه است و اهتمام ها خاص است. 🔸مثل جنین که حسابی می چسبد به بدن مادر و اینقدر تغذیه می کند تا اندامش مستوی می شود و رشد می کند و آماده می شود که وارد دنیای عادی بشود. یک مقطعی از زندگی حضرت امام اینطوری است، درقالب استفاده از اساتیدی که این فکر و سرمایه تاریخی را به او رسانده بودند تلمذهای صادقانه و ارادتمندانه ای داشتند. از جمله جناب آقای شاه آبادی رحمه الله علیه؛ ایشان معمولا برای ما مبهم است که چه دارایی هایی داشتند و چه چیزهایی به حضرت امام دادند، هر چقدر با ایشان آشنا می شویم معلوم می شود که انگار استفاده های امام ذو ابعاد بوده است، معمول است که عرفان نظری و سلوک معنوی از خدمت ایشان تلمذ کرده است ولی انگار استفاده ها بیش از این ها است، اینطوری نبوده که صرفا عرفان اسلامی را به ایشان یاد بدهد یا او را وادار به یک زندگی معنوی بکند؛ توجهات اجتماعی آقای شاه آبادی بالا است و به نظر می رسد یک دسته اندیشه های اجتماعی پایه را ایشان به حضرت امام داده است. ✅حضرت امام در مورد ایشان می گوید ایشان(آقای شاه آبادی) در فضای سیاست بی نظیر است. 🔸از جمله نکاتی که از آثار ایشان از جمله شذارت به نظر می رسد این است که کاملا ایشان مثل یک پدر و طبیب نگران احوال مسلمین بوده است و احوال جامعه مسلمین بوده است؛ نگاه می کرده و تحلیل می کرده و این تحلیل ها را ایشان اینجا ارائه کرده است. 🔸آن فکر اسلامی را برداشتی که از خدا دارد، ما در چه عالمی هستیم به کدام سمت روان هستیم ارزش های پایه حیات سعادتمندانه چیست، این ها را آورده زده به حیات اجتماعی آن روز، دامنه نگاه او محدود به حیات فردی خودش نیست، کلیت مسائل حیات اجتماعی آن روز را ایشان نظر می کند؛ توجه به استکبار و استثمار و استبداد دارد، آسیب های متعدد اجتماعی را می بیند و این ها را خیلی خلاصه و جمع و جور در شذرات آورده است. 🔸کتاب شش شذره است و آخرش یک بحث اقتصادی می کند. حتما تغذیه های اول حضرت امام از همین بحث ها بوده است، این را آورده در ذهن خودش و در شرایط روز استفاده کرده است و تاکید های حضرت امام از این مدرسه استفاده کرده است. 🔸هر چقدر با مدرسه آیت الله شاه آبادی آشنا می شویم متوجه می شویم که امام یک پیشنیه ای داشته است و اینطوری نیست که این پیشنیه صرفا ملاصدرا و آخوند و شیخ است، و ایشان نشسته باشد از همین ها تحلیل ها و راهیابی هایی داشته است و اقدام کرده است؛ اینطوری نیست یک پیشینه ای مثل شذرات امام داشته است. ✅شذرات خواندن مثل خواندن است ولی از جنس نظری، شاید متنش مقداری سخت باشد ولی حوصله کنیم با متن انس می گیریم. 🔸یک نکته خیلی جالب توجه خیلی ویژه ایشان به مباحث اقتصادی است، و در باب مسائل اقتصادی یک نظریه تهاجمی و فعال دارد. من فکر می کنم تئوری اقتصادی ایشان دارد بالا می آید. ⚠️این را بدانید که اقتصاد جهانی متلاشی شده و فروپاشیده است، یک چند صباحی وقت دارد که این ساختمان کاملا فرو بریزد. دست و پاهایی می زنند، هر انسانی که احساس موت بکند دست و پاهایی می زند. ↩️علت این است که تئوری ها به قول حضرت آقا سترون و نازا شدند، دیگر این بنا و کاخ را پشتیانی نمی کنند؛ تمام ایده ها کهنه شده است و راه حلی برای مشکلات وجود ندارد، مشکلات آنچان به دست و پای مدیران جامعه جهانی پیچیده که از این طرف و آن طرف دارد فنر ها در می رود.🌱 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
🔰ادامه 🔸یک بار حضرت آقا می فرمودند که ایران اسلامی اگر فقط بماند این ها فرو می پاشند. تعبیر ایشان اینطوری است که یک مکتب دارد سقوط می کند. بحث خطای برنامه ریزی و راهبردی نیست، بلکه بحث خطاهای بنیادین مسئله است؛ دیگر مکتب مادی و اومانیسم که پشتیبان این همه دگربودی و دگر اندیشی بود دیگر سترون و نازا شده است دیگر پاسخی برای مسائل بشریت ندارد. این دارد فرو می ریزد. ⚠️از همین جا است که اقتصاد جهانی دارد فرو می ریزد. 🔸حالا که اقتصاد دارد فرو می ریزد شما اگر یک جزیره امن اینجا درست بکنید؛ ایران در حال فروپاشی نیست، این به معنای این نیست که نباید تلاش بکنیم؛ این آن طرف است که در حال فرو ریزی است. 🔸ایران در حال یک چنین چیزی هست، اقتصاد سرمایه داری ما را بیچاره کرده است، داریم تفش می کنیم بیرون؛ بعضی ها فکر می کنند انقلاب دارد از بین می رود؛ عزیز من اگر بغض ها را بگذارید کنار صحنه را درست می بینید. ✅در این شرایط مهم است که کدام در آن جزیزه ثبات وجود داشته باشد. 🔸الان اگر شما بخواهید یک جزیره امن درست بکنید در ایران می توانید، اتفاقا امکاناتتان همان کسانی است که دارید به آن ها بی اعتنایی می کنید، این جزیره امن را بر اساس کدام اندیشه می خواهید بسازید. 🔸یک ایده این است که جناب آقای شاه آبادی با این ایده به شدت توحیدی که در اقتصاد زده است،دستش را دراز کرده است که در این مقطع ما را از این ظلمات بیرون بکشد. ظرفیت های فکر ایشان، حرف های جسورانه ای که می زند؛ این ها را یک عده باشند و محکم این ها را در عرصه اقتصاد بزنند؛ همین باید باشد و نباید باشد می تواند ایران را نجات بدهد و یک جزیره امن برای ایران درست بکند. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
❓❓❓ چرا شذارت می خوانیم؟ ❓❓❓ 🔷 ما برای اینکه بتوانیم فرصت های و سرمایه های در اختیار خودمان را درست استفاده بکنیم به خصوص در این مقطع بسیار حاصلخیز از حیات اسلامی شیعی خودمان نیازمند یک و دکترین جمع کننده هستیم؛ از این جهت الان به لحاظ ذهنی منفعل هستیم، انفعال ما از اینجا شروع می شود. 🔷 ما مسبوق به انقلاب اسلامی هستیم، انقلابی که با طرح دیدگاه و ایده های امام، مدرسه و شکل گرفت، برای خودش ارکان هویتی قائل بود، از این ارکان حراست کرد، برای خودش انضباطی قائل بود و آن را خیلی تغییر ندارد و جا به جا نکرد، و بر اساس این سو گیری و قبله و آن ارکان و اجزاء دیگر و انضباط ها تحلیلی ازمحیط داشت، سرمایه هایی را تشخیص داد و با این ها ارتباط گرفت تا یک ویرایش اساسی به حیات اجتماعی ما زد؛ ما مسبوق به این حادثه و آن مائده هستیم؛ یعنی ما به نام انقلابی اسلامی مبارک ایران سر سفره یک فکر نشسته ایم. ! 🔷 ما از خواندن مثل شذرات هدفمان دستیابی به این است. 🔷 اصلا بحث امام است، ما اگر از شذرات شروع کردیم به خاطر اینکه فکر می کنیم مرجع فکری امام مرحوم آقای شاه ابادی است. می خواهیم بفهمیم چطوری اندیشه امام شکل گرفته است. البته باید برایمان معلوم بشود که چقدر امام استفاده کرده است، شاید از خود همین بحث برایمان معلوم بشود که آقای شاه ابادی اینطوری فکر می کرده امام آمده این ویرایش ها را زده است و ما هم باید الهام بگیریم و ویرایش هایی بزنیم. 🔷 ما کارمان خود امام است، این کمک بزرگی است که شما بتوانید ارکان یک فکر را بتوانید یک جوری بفهمید که خودتان دیگر به نطق در بیاید و بقیه اش را هم بتوانید بگویید، این که بتوانید این فکر چطوری شکل گرفته است، حتی بیش از این ها تاریحچه دورتری هم دنبال کرد و این تاریخ نزدیک به امام است. 🔘 بخشی از بیانات استاد فلاح 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔰رهبرانقلاب 💠بارها عرض کرده‌ایم که تجسم انقلاب در «جمهوری اسلامی» و در «قانون اساسی جمهوری اسلامی» است.۱۳۸۵/۰۳/۱۴ 💠بنده دأبم نیست که از سیاستمداران غربى چیزى بگویم اما یک جمله جالبى از یک مقام غربى نقل کنم، او میگوید: دو چیز است که اگر ملتهاى مسلمان از آن آگاه شوند، دیگر همه‌ى تابوها و اصول غرب در هم خواهد شکست، یکى قانون اساسى جمهورى اسلامى است؛ که این قانون اساسى، یک حکومت مردمى و پیشرفته امروزى و در عین حال دینى را در چشم مسلمانان جهان ممکن میسازد و دوم، کارنامه موفقیت هاى علمى و اقتصادى و سیاسى و نظامى جمهورى اسلامى است! ۸۹/۱۱/۱۵ 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
ShabakeSazi.pdf
3.39M
جزوه شبکه سازی راهبرد تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🔹به همت ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان خراسان رضوی 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🗒 تعریف شبکه 🌿 شبکه حرکتی(ساکن و ایستا نیست) است جاری(حیات دارد) و پویا (منفعل نیست،کنش گر است)، داوطلبانه(مبتنی بر خواست،دغدغه و جوشش فهم درونی)، حرکت میکند 🌿شبکه متشکل از اشخاص(حقیقی،حقوقی) به منظور دست یابی به اهداف و آرمان مشخص(وجود نقشه راه و مسئله مشترک،عدم سردرگمی و به هم ریختگی)به وسیله هم افزایی و تعامل (طراحی و ترسیم خطوط و بستر های ارتباطی) برای تبادل اطلاعات و تعریف فعالیت های مشترک. روابط در این ساختار بصورت افقی و اقناعی(تصمیم خرد جمعی به جای حاکمیت متمرکز) و در فضای حقیقی و مجازی(بعنوان نقش های مکمل یکدیگر )تعریف می گردد. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔸مجموعه های طنز انقلابی ✔️طنز به عنوان یک ابزار، عامل جذب مخاطبین و باعث گسترش جذابیت فعالیت های فرهنگی می شود.از نیاز های امروزین، ورود نسل مذهبی و حزب اللهی در این عرصه می باشد.مجموعه های زیر بارویکرد انقلابی و دینی در عرصه طنز ورود پیدا کرده و در حال نقش آفرینی می باشند ✅مجموعه ها فعال طنز انقلابی: 📌میشه نمیشه https://b2n.ir/m25605 📌دکتر سلام https://b2n.ir/p18834 📌کاری باری کاتور https://b2n.ir/s85561 📌شب طنز انقلاب https://b2n.ir/p72961 📌کتاب طنز https://b2n.ir/d50433 📌تی وی مز https://b2n.ir/f73133 📌حرفشم نزن https://b2n.ir/m19984 📌دوش https://b2n.ir/h91348 📌کش ماست https://b2n.ir/a27697 📌شب طنز نطنز https://b2n.ir/d53616 📌دی بی سی https://b2n.ir/x14412 📌لیچار https://b2n.ir/r55675 📌راه راه https://rahrahtanz.ir 📌طنزیم https://b2n.ir/g87445 📌شفاف شو https://b2n.ir/b88692 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
مقام معظم رهبری 🔸طنز، کاری جدی است آن کسی که مخاطب نمایش طنزگونه یا به‌هرحال کار تفریحی است، خودش هم احساس نمی‌کند این کاری جدی است. شاید مجری هم در مواقعی احساس نکند. البته مجریها فرق می‌کنند. کسی که طرحی را اجرا می‌کند، گاهی انسان فرزانه و هوشمندی مثل آقای نوذری است. یک انسان فرزانه و هوشمند، می‌فهمد که چه کاری را انجام می‌دهد. یعنی چون با درک، کار را انجام می‌دهد، خوب می‌فهمد که این کار چقدر عظمت دارد. (۷۱/۱۰/۱) 🔸طنز هنر بزرگی است طنز فاخر و برجسته، یکی از هنرهاست. طنز، هنر خیلی بزرگی است. بنده با مرحوم صابری شوخی میکردم و میگفتم «طنازها»! طنازهای واقعی را تقویت کنید، پرورش دهید و کمک کنید تا طنز بیاورند. طنز، یعنی مطلب مهمِ جدی که با زبان شوخی بیان میشود؛ محتوا و معنایی در آن هست، منتها به زبان شوخی. (‌‌۸۳/۹/۱۱) 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
بر اساس دیدگاه رهبری تأمین شادی برای مردم ااز وظایف حکومت اسلامی می‌دانند. ایشان این نکته را در دیدار با مسئولان صدا و سیما و برنامه سازان رادیویی و تلویزیونی فرمودند: «شادی لازم است و باید آن را برای مردم تأمین کرد» (‌‌۱۳۸۳/۰۹/۱۱) اما ایشان در مورد برنامه‌سازی طنز در جمهوری اسلامی قواعد و جهت‌گیری‌هایی نیز بیان داشته‌اند که در این اطلاع‌نگاشت به مرور آنها می‌پردازیم. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔸الزامات افزایش تأثیرگذاری تشکل‌های دانشجویی 🎥استفاده از قالب هنری 🔺یکی دیگر از روشها استفاده از بخشی از شیوه‌های هنری است که کمتر مورد توجّه قرار گرفته؛ مثلاً تئاتر؛ تئاتر دانشجویی. متأسّفانه در محیط هنری ما، تئاتر از اوّل هم بد متولّد شده... گروه‌های هنرمند بنشینند واقعاً مفاهیم حقیقی اسلامی را بیان کنند 📍در همین حسینیّه سالها پیش -شاید بیست سال پیش- یک تئاتری اجرا کردند برای ما، مربوط به حضرت ایّوب پیغمبر که طول هم کشید؛ یک ساعت، دو ساعت، طول کشید. بعد که تمام شد، من به آن کارگردان گفتم که من داستان ایّوب را در قرآن، شاید صدبار یا صدها بار تا حالا خوانده‌ام امّا این فهمی را که امشب از ماجرای ایّوب از تئاتر تو فهمیدم، در این مدّت از خواندن قرآن، این فهم را پیدا نکرده بودم. این چیز کمی است؟ 💢کاریکاتور یکی از شیوه‌های هنری بسیار مؤثّر است. طنز. کارهای طنز که جوانها خوشبختانه در این زمینه‌ها کارهای خوبی کرده‌اند و میکنند. اینها کارهای خیلی خوبی است... مثل فرض بفرمایید که سرود، یا نشریّه‌های صوتی؛ بحث سرود، بحث شعر، یک کار هنری است؛ واقعاً بپردازند. مسائلی وجود دارد که با شعر، با اجرای شعری و هنری، تأثیرِ چند برابر پیدا میکند. دیدار دانشجویی سال ۹۴ به نظرتون تشکل های دانشجویی از این قالب ها چقدر استفاده کرده اند⁉️ 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔰 : این یک قاعده است! ◀️ این که دغدغه شما در چه افقی است، خیلی مسئله ی مهمی است. ◀️ آقا امیرالمؤمنین علیهمالسلام میفرماید«کُن بَعید الهِمَم اِذا طَلِبتَ»موقعی که نوبت به خواست رسید همتت ره به دور دست ها مشغول کن! ◀️ بیشتر از این توضیح داده شده که ارزش انسان به دغدغه های اوست! «قیمَۀ کُلِ إمرءٍ ما یُحسِنه» ◀️ آن چیزی که در بحث دغدغهها مد نظر بنده است، این حدیث است: «ثلاثه یَحجُزن المرء ان طلب المعالی» 1️⃣ قصر الهمه 2️⃣ قله الحیله 3️⃣ و ضعف الرأی ◀️آن کوتاهی همت، انسان را کوتاه میکند و دغدغه ها انسان ساز است. فلذا ببینیم دغدغه هایمان در چه افقی بسته شده است؟ یکی از مشکلاتی که گاهی از اوقات در مسیرهای تعلیم و تربیت پیش می آید، افتادن افق دغدغه هاست. ◀️ حضرت آقا: «کودکان و همچنین جوانان را از آغاز عادت بدهیم که با همت بلند نگاه کنند؛ مسائل گوناگون وجود دارد که اینها را باید در سطح دنیا دید. در سطح جهانی باید مشاهده کرد. ... مسائلی وجود دارد که اینها را باید در آفاق صدساله و صدوپنجاه ساله دید. نه در یک افق محدود پنج ساله، ده ساله و کمتر. اینها همت بلند لازم دارند.» ◀️ انصافاً این توصیه خیلی کلیدی است. یعنی آدم را باید ببری در آن افق، و او را در آن افق نگه بداری. نه اینکه به عنوان مستحبات حالا این چند تا خبر را بگیر بخور! اینطوری نه. باید ببری در آن افق نگه بداری. ◀️ این میشود همان بحث مثلث شناخت و آگاهی شده که گفته شد؛ بدون این نمیشود! 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
♻️وب سایت ویرگول 🔰این روز‌ها هر کس را که می‌بینید ترجیح می‌دهد نوشته‌هایش را در بستر شبکه‌های اجتماعی منتشر کند یا اگر اهل خواندن نوشته‌های دیگران است، کانال‌ها یا صفحات نویسنده‌های مورد علاقه‌اش را دنبال کند. این سبک از مطالعه البته علیرغم تمام مزایاییش، آسیب‌هایی هم دارد که این مجال برای طرح این آسیب‌ها مناسب به نظر نمی‌رسد. اما شاید جوان‌تر‌ها خیلی یادشان نیاید که پیش از همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی، این، وبلاگ‌ها بودند که جور این جور کار‌ّا را به دوش می‌کشیدند و هر کس که حرفی برای گفتن داشت وبلاگی برای خودش راه می‌انداخت و اهالی مطالعه هم وبلاگ‌ها را در فهرست علاقمندی‌هایشان ذخیره می‌کردند و به تناوب به آنها سر می‌زدند. ظهور شبکه‌های اجتماعی اما باعث ایجاد فاصله‌ای میان کاربران اینترنت با فضای وبلاگ شود. 🔰اما همه‌ی کارشناسان اینترنت و سایر علوم مرتبط، نیک می‌دانند که فضا‌های وبلاگ‌گونه چقدر می‌تواند روی مخاطبان تأثیر‌گذار باشد. حالا یک استارت آپ ایرانی به نام ویرگول، سعی کرده فضایی شبیه وبلاگستان راه بیاندازد؛ با این تفاوت که این فضا علاوه بر امکانات سنتی یک وبلاگ، از ابزار‌ها و امکاناتی کاملاً امروزی هم بهره می‌برد. 🔰ویرگول نسل جدید وبلاگ‌هایی است که از اولین روزهای پیدایش اینترنت مهمان این دهکده جهانی بوده‌اند. اما این بار بستر نوشتن با گذشته فرق کرده است. در اینجا شما به سادگی می‌توانید بنویسید، به دور از هر امکان دست و پا گیر و بیهوده که تا به امروز در سایر سرویس‌ها با آن مواجه بوده‌اید. 🔰طراحان ویرگول در باره اولویت‌هایشان در این وبسایت یا بهتر بگوییم شبکه‌ی اجتماعی، می‌نویسند: »تمرکز ما در ویرگول بر روی ساده کردن نحوه نوشتن است برای همین شما با یک ویرایشگر ساده سر و کار خواهید داشت که بیش از هرچیز دیگر به شما کمک می‌کند تا متن دلخواهتان را بنویسید و آن را با علاقه مندان به اشتراک بگذارید. ادرس سایت ویرگول👇 🔍https://virgool.io 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
✅دیزنی علیه کرونا 🖌نبرد علیه کرونا در آستانه اتمام است. با واکسیناسیون عمومی اگر کرونا دوباره نجهد، شرایط دوباره طبیعی خواهد شد. کسب‌وکارهای بزرگ دنیا هر یک شیوه خود را برای مقابله با این ویروس داشتند. دیزنی که بخش انبوهی از سودش مبتنی بر پارک‌های موضوعی و سینماهاست، در دوره کرونا ضرر هنگفتی کرد. 🖊راهکار دیزنی برای مبارزه با خرابی‌های کرونا توسعه دیزنی پلاس است. دیزنی پلاس از نوامبر ۲۰۱۹ و هم‌زمان با شروع کرونا آغازبه‌کار کرد. این محصول دیزنی بر رشد درآمد ۴ میلیارد دلاری دیزنی از شبکه نمایش خانگی تأثیرگذار بود. دیزنی پلاس در آمریکا، کانادا، بخش‌هایی از اروپا، استرالیا و چند کشور دیگر در دسترس است. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔘 نماز جمعه در کلام امام خمینی 🔹 در خطبه نماز جمعه مقدرات مملکت باید بیان بشود 🔸 نماز جمعه‌ عبادت است لکن عبادتی که مُدْغَم در سیاست است 🔹 خطبه نماز جمعه خطبه سیاسی بوده همیشه 🔸 نماز جمعه یک اجتماع سیاسی است، در عین حالی که عبادت است 🔹 در خطبه نماز جمعه باید مسائل سیاسی روز طرح بشود؛ گرفتاری مسلمانها طرح بشود 🔸 این نماز جمعه یک نماز جمعه سیاسی است؛ یک اجتماع سیاسی است 🔹 نماز‏‎ ‎‏جمعه یک عبادت سیاسی و اجتماعی است 🔸 شما آقایان به این نماز جمعه اهمیت دهید. این هم از‏‎ ‎‏برکات جمهوری اسلامی است 🔹 من امیدوارم که این نماز جمعه در ایران، آن محتوای اصیل خودش را ، که در صدر‏‎ ‎‏اسلام داشته است، احیا کند 🔸 برپایی نماز جمعه یکی از برکات بسیار عظیم اسلام بود 🔹 تحقیقاً احیای نماز جمعه در ایران از مسائل بسیار مهم است 🔸 نماز جمعه موجب می شود تا مسائل فراموش شده در اسلام به بهترین وجه برای مردم‏‎ ‎‏گفته شود 🔹 آقایان باید در نماز جمعه ها دولت را پشتیبانی کنند 🔸 امیدوارم نماز جمعه ها با قدرت هر‏‎ ‎‏چه بیشتر انجام شود 🔹 نماز جمعه در رأس همۀ امور است 🔸 نماز جمعه یک عبادت سر تا‏‎ ‎‏پا سیاسی است 🔹 نماز جمعه، عبادت بزرگی است، اما در کنار آن عبادت بزرگتری وجود دارد و آن‏‎ ‎‏حفظ وحدت جامعه است 🔸 [ملتهای مسلمان] از نماز جمعه و جماعت که بیانگر سیاسی نماز است‏‎ ‎‏هرگز غفلت نکنند 🔹 نماز جمعه از بزرگترین عنایات حق تعالی بر‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی ایران است. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
هدایت شده از فرزندان روح الله
🔰 چگونه فانوس کانون خود را روشن کنیم؟ 💡 جلسه لایو آموزشیِ جذاب ویژه‌ی پُر پِیمون کردن ایده ها و تجربیات 🔸️ کاربردی برای همه! مخصوصا متقاضیان شرکت درطرح فراخوان ایده‌های نو و سازنده ..................................................... 🎥 کلاس دوم : روش‌های حل مسئله خلاقانه ⏰زمان: دوشنبه هفدهم آبان ساعت ۱۸ در صفحه اینستاگرام فرزندان روح الله 🔗نشانی صفحه‌ی اینستاگرام https://instagram.com/farzandanerouhollah?igshid=1gzorn1m 💠 طرح فرزندان روح الله (ره) شبکه‌ی کانون‌های تربیت نخبگانی بنیاد نهضت سازمان تبلیغات اسلامی 🆔 @farzandanerouhollah
حاج علی اکبری تنها نیست! برنامه امشب ثریا نشان داد که آقای حاج علی اکبری به عنوان یک مسئول، عمیقاً انقلابی و با حسن نیت است اما در عین حال آشکارا فریاد می‌زد که عمیقاً با رسانه بیگانه است و فهم جامع و درستی از مکتب امام ندارد. چنین مسئولانی چه بسیار در تمام مناصب جمهوری اسلامی حضور دارند در مقابل لشکری از کسانی که هیچ اعتقادی به انقلاب اسلامی ندارند و بعضی سوء نیت نیز دارند. شما اگر جای رهبری باشید، در چنین شرایطی چه میتوانید بکنید؟ جز کار با همین نیروهای انقلابی در مقابل آن لشکر منافقین و دشمنان کس دیگری دارید؟ پس او که جز این نیروها کسی را ندارد و به ندرت بتواند نیرویی را پیدا کند که در کنار انقلابی بودن، اقتضائات پیچیده رسانه در دنیای امروز را بفهمد و مکتب امام را چون منظومه ای پیوسته در اندیشه خود داشته باشد اما ما باید چه کنیم؟ بیش از هر چیزی در مواجهه با سخنان امشب ایشان مدام بر خدا پناه می‌بردم از اینکه مبادا بدون کسب ابزارهای لازم از مکتب امام و... وارد مسئولیت های بزرگ و اثرگذار شوم. این ماجرا نشان داد امروز ضرورت نهضت تبیین گری و فهم مکتب امام برای جوانان چقدر است و اگر جدی گرفته نشود چه بلاهای بزرگی آینده انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند. 🖊شعبانجولا 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔺 جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔰نهاد، نهاده جبهه ساز 🔴در گام تضارب افکار و تعامل اندیشه ها و پس از مردم نگاری ، به" نهاد "به عنوان حلقه واسطه جریان رایج کشور و حاکمیت در تراز انقلاب اسلامی پرداخت. در میان آثار رسیده ، نهاد دارای ویژگی های زیر است: 🔸 یک: سازمانی نوین و طرح شده توسط معمار انقلاب اسلامی 🔹 دو: سازمانی ارگانیک با تکیه بر سازگاری مهندسی و مدیریت آن با فرهنگ و ارزش های جامعه 🔸 سه: ذات نهاد ، نشانگر تمایل جدی و عزم در ایجاد تغییر است. 🔹 چهار: نهاد،ساختاری پویا برای کنترل اجتماعی مبتنی بر نیازهای تازه است 🔸 پنج: نهاد، با تکیه بر ساخت اجتماعی ، برای مردم نقش های خلاق می آفریند. 🔹 شش: نهاد سازی ،فی نفسه با تکیه بر فرهنگ ممکن است. 🔸 هفت: حرکت و جریان سازی در مقابل نهاد، به دلیل صلابت، استواری و مقبولیت عمومی مشکل خواهد بود. 🔹 هشت: رستنگاه نهاد ، طبیعت جامعه است و نه دستوری 🔸 نه: اساسا در گردنه های تاریخی تغییر ، مردم خویش را در برپایی نهاها می یابند. به عبارت دیگر نهاد ، ظرف حضور پرشکوه ، اختیارمند و هدفمند مردمی است. 🔹 ده: ایجاد نهاد ،به معنی تغییر بنیادین کنش هاش بینشی حاکمیتی است. به عبارت دیگر نهادسازی برای تغییراتی کوچک (مانند تغییر در کنش ها) مطلوب نیست. 🔸 یازده: نهادسازی ، باورداشت کرامت انسانی در پناه حاکمیت خداوند و عبودیت در مقابل او است. با این تعریف،نهاد،معبد است. 🔹 دوازده: نهاد،انفجار اجتماعی بر خلاف مشی های فکری و کارکردی گذشته است. 🔸 سیزده: ایجاد نهاد،موازی سازمان های موجود می تواند و باید اصلاحگر آنان باشد. 🔹 چهارده: نهاد، اگر صرفا بازوی اجرایی حاکمیت باشد و نقش پر رنگ و موثر مردم در ایجاد و تداوم آن نادیده انگاشته شود، تنها یک سازمان است. 🔸 پانزده: ایجاد نهاد، یک تصمیم نخبگانی، جسورانه و اعتمادساز است. 🔹 شانزده: "نهاد ،مشارکت جدی مردم در کنش های حاکمیتی را ایجاد، تثبیت و تداوم می بخشد. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔺 جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔴 نهاد ، نهاده ی جبهه ساز 🔰فلسفه وجودی نهاد 🔹یک: شناخت مقتضیات زمان 🔸دو: شناخت جوهره آرمانی انقلاب اسلامی 🔹 سه: اهتمام ویژه به رسالت انقلاب اسلامی 🔸چهار: قدرت پاسخگویی به نیازهای محیط پیرامون 🔹پنج: انحلال ناپذیری 🔸شش: قدرت نوسازی ، بازسازی و مهندسی مجدد 🔹هفت: ریل گذاری برای رسیدن جامعه به هدف های غایی انقلاب اسلامی 🔸هشت: امکان طراحی سبک زندگی متناسب با ضوابط و اصول انقلاب اسلامی 🔹نه: امکان رشد و تحول فرهنگی و ساختاری جامعه را فراهم می کند. 🔸ده:نهاد باید از مقبولیت عام مردمی _ و نه قشر و گرایشی خاص - برخوردار باشد. 🔹۱۱: نهاد ، قدرت نوزایی ، گسترش ، زایش و تغییر رسالت و شکل دارد. 🔸دوازده: اساس نهادسازی ، اختیار و ضرورت است. بخش نخست به معنی اراده مبتنی بر خواست است و بخش دوم به معنی ایجاد حرکت های بزرگ و جمعی 🔹سیزده: اساس نهاد سازی ، برای عبور از مرحله رفع نیاز و حضور در میدان هدف های آرمانی است. به عبارت دیگر صرفا تامین نیازهای انقلاب کافی نیست ، بلکه بستر سازی اجتماعی برای ارتقای مبانی بینشی مردم مد نظر است. 🔸چهارده: رسالت بزرگ نهاد ، همگونی ارزش ها و مطلوب های غایی ، هنجارها و نشانه های راه است. 🔹پانزده: برند و نمایه نهاد نهضت مردمی است و نه مدیران انتصابی ، همانگونه که در سال های نخست همه مدیران مخلص نهادهای انقلاب ذوب در مردم بودند. 🔸شانزده: ساختاری همه فن حریف ، منعطف و سیال است 🔹هفده: نهاد،حافظ دست آوردهای موجود و زمینه ساز به دست آوردن دست آوردهای بزرگ تر است. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔺جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔰نهاد ، نهاده جبهه ساز 🔴در این آثار ارزشمند نشان داده شد که: 🔹 یک: نهاد سازی برای تغییر ریل جریان های فکری یک ضرورت است 🔸دو:ناکارآمدی سازمان های موجود و عدم سرعت کافی در ایجاد تحولات فکری بستر ساز ایجاد نهاد است. 🔹سه:صرفا ایجاد نهاد در کنار حفظ همه قواعد و مقررات بروکراتیک و غیر انقلابی کافی نیست. 🔸چهار:عدم تربیت نیروهای در تراز نهاد انقلاب ، ارزش کاربردی آن را تبدیل به ضد ارزش می کند. 🔹پنج:باید ارزش ها ، هنجارها ، اعتقادات سازمان یافته و افق های تازه در نهاد متصور باشد. 🔸شش:ذات نهاد ، وابستگی ، پیوستگی ، همراهی و هم افقی اجتماعی است . 🔹هفت:با رفع کارکرد نهاد ، فصل حذف تدریجی آن فرا می رسد و تلاش برای برپایی و ماندگاری آن بیهوده است. 🔸هشت: انگاره موقتی بودن نهادهای انقلاب ، با خوانشِ گسترش اهداف انقلاب اسلامی ناسازگار است و باید با بهره گیری از ره آوردهای آن سازملان های بروکراتیک را اصلاح نمود. 🔹 نه:نهاد ، باور ساز است و نمی گذارد مردم در باورهای متروک گذشته بمانند.عقاید ارزشی و هنجار جدید و ارتقا یافته ، سبک زندگی مردم را تغییر می دهد. 🔸ده:نهاد ،فی نفسه برای مردم مشتاق تغییر ، مهارت افزا است. 🔹یازده:ایجاد نهاد برای تثبیت و تمرکز قدرت ، یک فریب بزرک و رایج اجتماعی است. 🔸دوازده:ایجاد تحول و نوسازی و بازسازی در نهادهای انقلاب اسلامی ، یک ضرورت است. 🔹سیزده:نهاد سازی ، کادرسازی مبتنی بر گام های بزرگ انقلاب اسلامی است. 🔸چهارده: نهاد ، یک موجود زنده و پویا است و همواره باید اهداف پلکانی برای آن متصور شد. 🔹پانزده:نهاد سازی ،دولت سازی نیست. 🔸شانزده:هر چه زیر ساخت ایجاد نهاد غیر رسمی و مشارکت جو باشد، مطلوب تر است. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖌 جمع بندی وِیژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔻 نهاد ، نهاده جبهه ساز - قسمت(آخر) 🖌 در نهایت نبض حیات یک نهاد اینگونه است: 🔸 یک:موثر در بینش و کنش مردم 🔹 دو:جایگاه اسنادی در جامعه و بویژه در بحران های درونی و بیرونی اجتماعی 🔸 سه:ثبات در طول زمان 🔹 چهار: حفظ کارکردها 🔸 پنج:کادرساز 🔹 شش: بینش ساز 🔸 هفت:مهندسی مطلوب زمان برای مدیریت تغییرات با توجه به شتاب انقلاب اسلامی 🔹 هشت:پدیده سازی ، و نه صرفا پدیده نگاری 🔸 نه:امکان ابداع در حکمرانی سیال و غیر قابل پیش بینی ( با توجه به دشمن شناسی و دشمن پژوهی ) 🔹 ده:استوار سازی بینشی مردم با تکیه بر ارزش های دینی ، سنتی و حاکمیتی و ایجاد گروه و یا گروه های شاهد و چه زیبا است این بیان مبارک مقام معظم رهبری که: هیچ کس سپاه را خلق نکرد ،سپاه مثل یک چشمه جوشید. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖌 جمع بندی وِیژگی نهادی بودن جبهه و شبکه چند پرسش برای تامل بیشتر: 🔸آیا نهادهای موجود توان برپا داشتن پرچم بیانیه گام دوم انقلاب را دارند؟ 🔹آیا سازمان و گروه سازی های سفارشی ما ، نهاد سازی با همه معیارهای بالاست؟ 🔸آیا مردم ، به عنوان صاحبان اصلی انقلاب همچنان توان نهادسازی خودجوش را دارند؟ 🔹آیا در بحران های اجتماعی مجال دیده شدن نهادهای مردمی را می دهیم؟ 🔸 آیا ذائقه جبهه سازان انقلاب به فراگیری جذب همه و یا عمده اقشار مختلف مردمی است؟ 🔹جبهه انقلاب اسلامی برای شناخت و تربیت زیر زمینی نخبگان توانمند مردمی به منظور ایجاد نهضت های فکری و عملکردی در قالب نهادهای مردمی سازگار با رسالت انقلاب چه برنامه ای دارد؟ 🔸 اگر نهاد را نماد جوشش مردمی بدانیم ، در دهه اخیر کدام نهاد را به معنی واقعی نهاد می دانیم؟ 🔹موانع جدی نهادسازی ، با شرایطی که در بالا آمد ، چیست؟ 🔸با توجه به نکات اشاره شده درباره ننبض حیات نهادها ، کدام نهادهای موجود نیاز به احیا دارند؟ 🔺حال این جملات از مقام معظم رهبری را با دقت مرور کنید: "یک نکته‌ی بسیار مهمّ دیگری دارد و آن، این است که خدمت شما، حرکت شما و کار شما کمک میکند به رونمایی از الگویی که اسلام برای جامعه‌سازی و برای مدیریّت جامعه دارد نشان میدهد؛ این خیلی مهم است." " اسلام الگوی مستقلّ خودش را دارد. الگوی اسلامی برای نظام‌سازی و جامعه‌سازی به طور خلاصه یک الگویی است مرکّب از ایمان و علم و عدل؛ این سه عنصر اصلی است. ایمان به معنای ایمان توحیدیِ خالص که این ایمان توحیدیِ خالص، هم در ساخت شخصیّت انسانها تأثیر میگذارد، هم در ساخت جامعه و قواره‌ی عمومی جامعه اثر میگذارد، و هم در عمل شخصی امتداد دارد، هم در شکل اجتماعی. علم با گستره‌ی بی‌انتهای آن -هم علم الهی، هم علم طبیعی به آن معنا که غربی‌ها هنرشان را در آن نشان دادند، یعنی تسخیر طبیعت و تسلّط بر طبیعت و مانند اینها- جزو چیزهایی است که در اسلام ممدوح است. بعد انسان عروج میکند از این مرحله به مراحل بالاتر؛ علم به هویّت انسان، علم به عالَم ملکوت و علوم الهیِ برتر از این حرفها. این علم شامل همه‌ی این مسائل است. عدل هم به معنای وسیع عدل؛ هم عدالت اقتصادی، هم عدالت قضائی، هم عدالت اجتماعی، یعنی عدالت به معنای واقعی کلمه. این، آن چیزی است که امام به ما یاد داده. ما البتّه در هر سه بخش عقبیم. تحرّک ما تحرّک مناسب و شایسته‌ای نبوده. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni