eitaa logo
🇮🇶🇸🇾🇵🇸🇱🇧🇮🇷کنشگری
11.6هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
994 ویدیو
1.7هزار فایل
📲میکرورسانه کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
امام خامنه ای (مدظله العالی) ؛ 🔸مکتب امام یک بسته‌ی کامل است، یک مجموعه است، دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید، با هم ملاحظه کرد. 🔹دو بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد معنویت و بُعد عقلانیت است. بُعد معنویت است؛ یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیه‌ی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمیگرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایان‌ناپذیری بود. 🔸در بُعد عقلانیت، به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات، در مکتب امام مورد ملاحظه بوده است. من نسبت به هر کدام، چند جمله‌ای عرض خواهم کرد. 🔹بُعد سومی هم وجود دارد، که آن هم مانند معنویت و عقلانیت، از اسلام گرفته شده است. عقلانیت امام هم از اسلام است، معنویت هم معنویت اسلامی و قرآنی است، این بُعد هم از متن قرآن و متن دین گرفته شده است؛ و آن، بُعد عدالت است. 🔸اینها را باید با هم دید. تکیه‌ی بر روی یکی از این ابعاد، بی‌توجه به ابعاد دیگر، جامعه را به راه خطا میکشاند، به انحراف میبرد. این مجموعه، این بسته‌ی کامل، میراث فکری و معنوی امام است. خود امام بزرگوار هم در رفتارش، هم مراقب عقلانیت بود، هم مراقب معنویت بود، هم با همه‌ی وجود متوجه به بُعد عدالت بود. 🆔 @Temod_uni
🎁 بسته محتوایی « مکتب امام » ویژه ی ایام رحلت امام خمینی (ره) 🎥کلیپ 📔کتاب ✍️منبر مکتوب 💽 نرم افزار 📣 منبر صوتی 🛣پوستر نمایشگاهی 🔸و... 👈برای مشاهده و دریافت محتواها به آدرس زیر مراجعه نمایید ؛ 🌐bastefarhangi.ir/maktabe-emam/ 🆔 @Temod_uni
📲 روایت مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ‎ونشر آثار رهبر انقلاب از شب رحلت امام خمینی 🆔 @Temod_uni
🔺مقایسه جالب امام خمینی(ره) با نواب 📌محمد مهدی عبد‌خدایی که در جوانی مرید شهید نواب و حضرت امام خمینی (ه) بوده، امام را نورافکنی در سطح مرجعیت می‌داند و شهید نواب را روحانی عملگرای سیاسی در سطح یک چراغ! https://b2n.ir/b12693 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
❇️ یک «گذرگاه خاص‌الخاص عرفانی» الگوی امروزِ ما 👈دیدگاه رهبر معظّم انقلاب دربارۀ مکتب عرفانی حضرت آیت‌الله سید علی قاضی (قدّس سرّه) 🔹 ما در بین سلسله‌ی علمی فقهی و حِکمی خودمان در حوزه‌های علمیه - در این صراط مستقیم - یک گذرگاه و جریان خاص‌الخاص داریم که میتواند برای همه الگو باشد، هم برای علما، هم برای آحاد مردم و هم برای جوانها؛ میتوانند واقعاً الگو باشند. 🔸 اینها کسانی هستند که به پایبندی به ظواهر اکتفاء نکردند، در طریق معرفت و طریق سلوک و طریق توحید تلاش کردند مجاهدت کردند کار کردند، و به مقامات عالیه رسیدند. 🔹 و مهم این است که این حرکت عظیم سلوکی و ریاضتی را نه با طرق من‌درآوردی و تخیّلی - مثل بعضی از سلسله‌ها و دکانهای تصوّف و عرفان و مانند اینها - بلکه صرفاً از طریق شرع مقدّس آن هم با خبرَویّت بالا، به دست آوردند. 🔺 همین سلسله‌ی مرحوم آقای قاضی - مجموعه‌ی این بزرگواران که از مرحوم حاج سید علی شوشتری شروع میشود - همه‌شان مجتهدین طراز اول بودند. 🔹 .... این یک گذرگاه فوق‌العاده‌ای است؛ گذرگاه خاص‌الخاص است. برای ماها از این جهت حجّت است که ما بفهمیم این هم هست؛ این مقامات، این حرکت، این سلوک، این خلوص در راه خدا هست. 🔸 هیچ اهل بُروز مکاشفات و مانند اینها هم نبودند؛ خب خیلی چیزها از آنها نقل شده - نقلیات موثقی که در مورد عجایب زندگی مرحوم آقای قاضی که به نظر ماها عجایب است نقل شده، یکی دو تا نیست؛ موثق هم هست، آدم یقین پیدا میکند از صحّت طُرقی که دارد - لکن اصلاً اینها در زندگی این بزرگوارها اهمیتی ندارد، نقشی ندارد. خود ایشان هم به شاگردهایشان میگفتند؛ میگفتند اگر چنانچه یک حالت مکاشفه‌ای برایتان دست داد اعتناء نکنید، کارتان را بکنید، ذکرتان را بگویید، آن حالت خشوع را حفظ بکنید؛ یعنی مقامات اینها این است. 🗓 ۱۳۹۱/۰۴/۲۶ 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
📩اولین درسی که به ایشان داد 📩مقام معظم رهبری: 📩(([امام] گفتند اوّلی که ایشان مرحوم آقای شاه‌آبادی را در قم دیده بودند، یک کسی گفته بود آن که شما دنبالش میگردید، این است. مرحوم شاه‌آبادی چند سالی هم در قم مانده بودند. ایشان گفتند که من و فلانی - یک کس دیگری را اسم آوردند، که من حالا یادم نیست - دو نفری رفتیم پیش ایشان و گفتیم یک درسی برای ما شروع کنید. ایشان اول امتناع میکرد، اما بعد با اصرار زیاد ما گفت: خب، حالا چه میخواهید؟ منظومه، اسفار، فلان؟ گفتیم نه، ما از این چیزها گذشته‌ایم؛ «مصباح الانس» میخواهیم. ایشان گفت: اِ، «مصباح الانس»!؟ خانه‌ی ایشان ظاهراً گذر جدّا بود. امام میگفتند از مدرسه‌ی دارالشفاء یا فیضیه تا گذر جدّا با ایشان همین طور رفتیم، تا اینکه بالاخره ایشان را وادار کردیم که برای ما «مصباح الانس» بگوید. امام از اول هم از «مصباح الانس» شروع کرده. ایشان خیلی هم به عرفان علاقه‌مند بودند. میدانید تبحر امام بیشتر در عرفان بود، بیش از فلسفه - یعنی امام متبحر و منغمر در عرفان بودند - خب، در فلسفه هم که ایشان بلاشک استاد بودند؛ لیکن حالا بعد از سن هشتاد سالگی به بالا، که یادم نیست چه سالی بود 📩 ایشان به من اینجوری میگفتند: افسوس؛ نه، ذهن ما آن وقتها پر بود از آن حرفها.)) ۱۳۹۱/۱۱/۲۳ 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
✅امام حسرت چه چیزی را در سن هشتاد سالگی میخوردند؟ مقام معظم رهبری: حالا شما از قول مرحوم آقای فاضل، از امام (رضوان الله علیه) خاطره‌ای نقل کردید؛ خود من هم یک خاطره‌ای دارم که آن را هم بگویم. 📜من از ایشان پرسیدم که شما درس مرحوم حاج میرزا جواد آقا را درک کردید یا نه؟ ایشان گفتند که نه، ، ، . البته در برخی کتابها مینویسند که امام جزو شاگردهای آ میرزا جواد آقا بودند؛ در حالی که نخیر، قطعاً ایشان نبودند. ایشان گفتند که آقای آ شیخ محمدعلی اراکی آمد من را دو جلسه برد درس ایشان. ظاهراً شبهای جمعه جلسه داشتند. 📜ایشان گفتند دو جلسه رفتم، اما نپسندیدم. میگفتند آن وقتها ذهن ما پر بود از آن حرفها. یعنی همان حرفهای . 📜امام در سن هشتاد و چند سالگی میخورد که درس آ میرزا جواد آقا نرفته؛ با اینکه ایشان شاگرد و مرید و عاشق مرحوم شاه‌آبادی بوده. ۱۳۹۱/۱۱/۲۳ 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
میرزا جواد اقا ملکی تبریزی امام خمینی آن چنان به مرحوم ملکی تبریزی ارادت می‌‌‌‌ورزید که هنگام بازگشت از پاریس به ایران، در قم به قبرستان شیخان رفته و با کمال تواضع با تحت الحنک عمامه خویش ـ با آن که همیشه دستمال همراه داشت ـ غبار سنگ قبر استاد را زدود و به قرائت فاتحه و تلاوت قرآن پرداخت. 🔅تَمُد🔅 🆔@Temod_uni
✅عرفان و عدم انزوا از سیاست حضرت اقا(ره): ((...آقایان روحانیون نباید خود را از سیاست دور نگه دارند. ...از همه عارف‌تر، امام بود. چه کسی در کشور به حدّ عرفان امام می‌رسید؟ دیدید چگونه وارد میدان شد؟ مثل شیر. امام درباره‌ی استاد بزرگوار خود مرحوم آقای شاه آبادی گفته بودند که ایشان اهل مسائل سیاسی بودند. همچنین من در جایی از امام شنیدم که مرحوم آقای شاه‌آبادی روی منبر گفته بودند که اگر کسی دور و بر من بود، می‌کردم. بنابراین موجب نمی‌شود که انسان برود در گوشه‌یی بنشیند. البته درست فهمیدن مسائل سیاسی و سالم طرح کردن آن، مسأله‌ی دیگری است؛ اما انزوا و انعزال از سیاست، به‌هیچ‌وجه مصلحت نیست.)) 1377/01/24 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔹 چگونه تحوّل انجام میگیرد؟ 🔺به نظر من راه منحصربه‌فرد آن جوان‌هایند. جوان‌های زبده و خوبی داریم؛ چون در جوان، هم فکر نو هست، هم [تواناییِ] یافتنِ شیوه‌های نو هست، هم نیرو و توانِ لازم هست، هم جرئت اقدام هست؛ این‌ها همه در جوان‌ها جمع است و خیلی مغتنم است. 🔺یعنی ابزار لازم برای یک حرکت تحوّلی همین‌ها است: فکر نو، ابتکار، جرئت حرکت، میل کامل به این حرکت. این‌ها از لوازم حتمی یک حرکت تحوّلی است و این هم در جوان‌ها وجود دارد. 🔺 [لذا] بایستی برای یک چنین کاری دنبال جوان‌های نخبه رفت. ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔰 عرضه نرم افزار مجموعه آثار مکتب انقلاب اسلامی 🔸با همکاری بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) نرم افزار مجموعه آثار مکتب انقلاب اسلامی تولید گردیده و اکنون در حال عرضه می باشد. 🔸این مجموعه شامل ۳۰ عنوان کتاب، شامل کتب ده گانه مکتب انقلاب اسلامی و سایر کتب مرتبط با مکتب انقلاب اسلامی می باشد. ❇️ علاقه مندان جهت تهیه این نرم افزار می توانند به لینک زیر مراجعه نمایند: 🌐 https://b2n.ir/e18982 🔹توضیحات کامل نرم افزار نیز در لینک زیر قابل مشاهده است: 🌐 https://b2n.ir/g82640 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni