🔸🔹در کلیساهای خانگی چه میگذرد؟
🔸مبشران مسیحی از دیرباز در قالبهای متنوعی اقدام به تبلیغ میکردند. یکی از فعالیتهای تبلیغی حضوری مسیحیت تبلیغی محافل محرمانهای است چه از آن به عنوان کلیساهای خانگی یاد میشود.
👈 در واقع کلیساهای خانگی، منازلی هستند که مبلغان مسیحی و یا افراد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجارهی آنها را در اختیار دارند و به صورت مخفیانه و زیرزمینی، مشغول تبلیغ مسیحیت صهیونیستی و گمراه کردن جوانان کماطلاع ولی جویای جذابیت معنوی هستند.
🔸این محافل عمدتاً شاهد مراجعهی جوانان تازه جذب شده هستند که موقعیت بسیار خوبی را برای میسیونرها یا همان مبلغان حرفهای پدید میآورد که از این جوان یک مهرهی سرسپرده بسازند.
🔸بررسیها نشان میدهد این مجامع زیرزمینی نسبت به کلیساهای ساختمانی، مزیتهایی دارند که برخی از آنها را میتوان اینگونه شمرد :
🔸 جذابیتهای کاذب کلیسای خانگی
🔸 شکل خصوصی و محرمانهی جلسات
🔸 کمهزینه بودن کلیسای خانگی
🔸 حمایتهای مالی بیشتر
🔸 عدم نیاز به مکان مشخص
در کشور ما نیز، این پدیده در حال رشد است و به گفتهی منابع آگاه، بیشترین آمار در خصوص کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است و طبق گزارشهای مردمی در شهرهای مذهبی مثل قم و مشهد هم تعدادی کلیسای_خانگی دیده شده است. با توجه به این موضوع که در ایران اسلامی، مسیحیان دارای کلیسا هستند این سوال مطرح میشود که چرا این کلیساهای خانگی به صورت مخفیانه و زیرزمینی فعالیت میکنند.
در واقع امروزه ترویج فساد و بیبند و باری و هوس رانی مبلغان تبشیری در کلیساهای خانگی و استفاده ی ابزاری از شراب ، موسیقی و فحشا در جهت جذب افراد ، به جایی رسیده است که کلیساهای رسمی ، آنان را تکفیر کردهاند .
اعترافات برخی فعالان کلیساهای خانگی تبشیری هم مؤید این ادعاست که این اماکن که نام کلیسا را بر خود نهادهاند ، نه تنها مکانی برای عبادت نیستند ، بلکه به مکانی برای ترویج موضوعات غیراخلاقی و اعمال خلاف عرف و مذهب و مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شدهاند و برخلاف کلیساهای رسمی که خود را در مسائل سیاسی دخیل نمیکنند ، کلیساهای خانگی شدیداً سیاسی شده و به سوی خشونتگرایی حرکت میکنند .
به اذعان پژوهشگران این حوزه ، شاخصههای مشترک کلیساهای خانگی در ایران را میتوان در چند مورد بیان کرد :
۱.تشکیل محافل مخفیانه
۲.ارتباط با کشورهای بیگانه
۳.خشونتگرایی و ترور درون گروهی
۴.گرفتن تعهد سرسپردگی از افرادی که جذب مسیحیت تبشیری میشوند
۵.استفاده از روشهای کنترل ذهن برای جذب افراد.
🧲 | #مغناطیس
🆔@activism_ideas
🔶اثر مجموعه #شناخت_رهبری
🔷 #جامع_ترین اثر پژوهشی با محوریت کنشگری اجتماعی_سیاسی زنان در تاریخ اسلام
✔️توصیه میکنم به همه فعالان فرهنگی و اجتماعی این کتاب رو بخوانند.
📚سفارش کتاب از طریق آیدی روابط عمومی مجموعه شناخت رهبری در ایتا ↙️
👉 @Mosafer1424
#کنشگری
🆔@activism_ideas
🌟 یک تنه
✌️ وقتی که خدا به حرکت امام خمینی(ره) برکت ویژهای داد
💚 دلها جذب امام شد
💛 #امام_دل_ها
🧲#مغناطیس
🆔@activism_ideas
👩🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی
1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی!
• در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد!
• این الگو را:
- حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند!
- مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند!
- برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند!
• این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...!
لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد.
2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو!
• در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند!
• این الگو را:
- مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند!
• این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد.
• نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و...
• شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند.
3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!)
• در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید!
اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود!
• الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند.
- بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند.
- پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد.
• مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود.
• هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند.
الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است.
*⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است.
هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است.
با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد.
#حجاب
#ولایت_طرفینی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲
🧲 | #مغناطیس
🆔@activism_ideas
📗 کتاب روش تبلیغ چهره به چهره به شما کمک میکند تا در مواجهه با عموم مردم و اقشار مختلف خوش بدرخشید.
✳️ در این کتاب از نظریات اندیشمندان غربی استفاده نشده و کاربردی ترین و عالی ترین آموزه ها از سیره رسول اکرم صلی الله علیه و آله اهل بیت عصمت و طهارت ، علما و شهدا استفاده شده است.
1️⃣ درس اول : اصول تبلیغ چهره به چهره.
2️⃣ درس دوم : جذب
3️⃣ درس سوم : ارتباط گیری
4️⃣ درس چهارم : هدایتگری
🧲 | #مغناطیس
🆔@activism_ideas
📌 جذب جوانان به قیمتی نباشد
🔻رهبرمعظمانقلاب:
▪️مواظب باشید #جذب جوانها به هر قیمتی نباشد؛ این جور نباشد که برای اینکه این جوان خوشش بیاید، ما فلان آهنگ نامناسب را مثلاً فرض کنید در شعر مدح یا شعر مصیبت به کار ببریم.
▪️ جذب لازم است، واجب است، مفید است، امّا با حفظ ساختار صحیح.
▪️مراقب باشید که به مناسبت اینکه انسان میخواهد جوانها را جذب کند، ترکیب #مدّاحی و آن حقیقت و هویّت مدّاحی از بین نرود.
🧲 | #مغناطیس
🆔@activism_ideas
✒️ پرورش مهمتر از آموزش
💌 لوح سفید و آماده دانشآموزان نیاز به ساختن دارد...
🌱«باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّهها را فراری نباید بدهد؛ باید جوری باشد که بچّهها به طرف آن جذب بشوند. تقویت هویّت ملّی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملّی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، در شمار اصلیترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.»
۱۴۰۲/۲/۱۲
🧲 | #مغناطیس
🆔@activism_ideas
▫️جذب حداکثری و دفع حداقلی
▪️گفتاری از حجتالاسلام سیدهاشم الحیدری
🔻حجتالاسلام سیدهاشم الحیدری، از علما و رهبران جبهه مقاومت در عراق در «اولین همایش ملی هیأتهای فعال در عرصه اربعین» که در آبان ماه سال ۱۳۹۴ برگزار شد، به بیان نکات و تذکرات مهمی پیرامون کیفیت حضور هیأتهای ایرانی در پیادهروی عظیم اربعین حسینی پرداخت.
👇🏻دریافت فایل رایگان منشور از پایگاه جامع محتوایی هیأت:
▫️heyat.co/p/2037
🧲 | #مغناطیس
🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلید_تربیتی
| آیت الله خوشوقت(ره)
✅راه جذب نوجوان و جوان به مسجد چیست؟
جواب کلیدی را از آیت الله خوشوقت بشونید.
🧲 |#مغناطیس
🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️آموزش یک دوره اصول جذب با امام خامنهای در ۴۰ ثانیه
🧲 | #مغناطیس
🆔@activism_ideas
22.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتقاد میثم مطیعی به برخی نوآوریها در هیأتهای عزاداری به بهانه جذب مخاطب
🔰 حاج میثم مطیعی در برنامه حسینیه معلی:
🔺 جذب به چه قیمتی؟ با چه عمق و ماندگاری؟
🔺 خلاقیت و نوآوری خیلی خوب است اما باید تا جایی باشد که ماهیت هیات تغییر نکند و هیأت، هیأت بماند.
🔺 ما به عنوان مداح غیر از خواندن، باید در پیشگاه سیدالشهداء(ع) باید پاسخگو باشیم که آیا پاسدار مرزهای ستایشگری بودیم یا نه؟!
🧲 | #مغناطیس
🆔@activism_ideas
توقع_و_باید_هایی_که_انقلاب_از_جبهه_فرهنگی_دارد!.pdf
3.91M
اسلام از ما مسلمانان و افراد جبهه حق و جبهه فرهنگی چه انتظاری دارد؟
۱_کاررا برای خدا انجام دهیم، #اخلاص
۲_کار را تشکیلاتی انجام دهیم ، #کارتشکیلاتی
۳_کادر و نیروی انقلابی تربیت کنیم ، #تربیت_نیرو
۴_غیرت دینی ، ملی ، انقلابی داشته باشیم ، #غیرت
۵_ جذب به تشکیلات اسلام داشته باشیم، #جذب_تشکیلات
منبع: کتاب دغدغه های فرهنگی
🧲 | #مغناطیس
🆔@activism_ideas