eitaa logo
🇵🇸🇱🇧کنشگری
9.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
895 ویدیو
1.4هزار فایل
📲میکرورسانه کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
13980909_0144282.jpg
1.75M
🔹رهبر انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان در تاریخ ۹۸/۹/۶ توصیه های مهمی را به آحاد بسیجی بیان کردند 🆔@activism_ideas
🖌روایتی از ۵ شب کارتن‌خوابی دانشجویان برای حل یک معضل 🔰مژدگانی ای خیابان‌خواب‌ها... 🔸کارتن‌خوابی دانشجویان در زمستان سال ۸۳ از جمله اقدامات نمادین اما در عین حال مؤثر دانشجویان عدالتخواهی بود که بواسطه اقدام خود، موفق به حل یک معضل اجتماعی بزرگ شدند. معضلی که متأسفانه در آن برهه به سبب بی‌توجهی مسئولین وضعیت حادی پیدا کرده بود و همه ساله با فرا رسیدن زمستان، تعدادی از کارتن‌خواب‌های خیابانی به سبب سرمای هوا جان می‌دادند. روایتی که در ادامه می‌خوانید، مجید عبداللهی از مؤسسین جنبش عدالتخواه دانشجویی در این رابطه نقل کرده است تا نمونه و نشانه‌ای باشد از تلاش‌هایی که دانشجویان، می‌توانند و باید انجام بدهند؛ و شگفت این‌‌که به بار نیز می‌نشیند و به واسطه صداقتی که در دل خود دارد، مردم را نیز با خود همراه می‌سازد. آغاز یک حرکت بزرگ 📌در دوره شهرداری آقای احمدی‌نژاد، یک سال زمستان بسیار سرد شد و روزنامه‌ها اعلام کردند که ۱۵ نفر از کسانی که شب‌ها به واسطه بی‌خانمان بودن در خیابان‌ها کارتن‌خوابی می‌کنند بر اثر سرما جان باخته‌اند. برای حل این مشکل به نهادهای مسئول در این زمینه از جمله شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد، وزارت رفاه و وزارت بهداشت نامه نوشتیم که اگر گرمخانه‌هایی را طی ۳ روز آینده برای این افراد در خیابان تأسیس نکنند، ما اقدام دانشجویی می‌کنیم. در ادامه نامه نیز ذکر کرده بودیم که در برابر ساختمان هر کدام از این نهاد‌ها به صورت دسته جمعی شب تا صبح کارتن‌خوابی خواهیم کرد؛ تا بالاخره مشکل حل شود. نهایتا نیز بعد از سه روز مجبور شدیم در آن شب‌های سرد، جلوی نهاد‌های مربوطه برویم و بخوابیم. و برای شب اول نیز از شهرداری تهران شروع کردیم. مشایی و خادم هم آمدند! 🔸اما نکته جالب توجه در این بین جمعیت بچه‌ها بود که نزدیک به ۲۰۰ نفر می‌شدند و شب تا صبح را در کنار خیابان کارتن‌خوابی کردند! شب اول که در مقابل شهرداری این کار را کردیم، اول آقای مشایی که آن موقع معاون آقای احمدی‌نژاد در شهرداری بود، آمد و سخنرانی کرد و گفت بروید و ما کار را درست می‌کنیم. بعد از ایشان آقای رسول خادم آمد که آن موقع عضو شورای شهر تهران بود و قول‌های مساعدی داد و گفت بروید و ما کار را درست می‌کنیم. ولی باز هم ما نرفتیم و گفتیم تا این قضیه حل نشود ما جایی نمی‌رویم. در همین بحبوحه خبرنگار روزنامه کیهان آمد و یک گزارش مفصل تهیه کرد. سپس خبرنگار خبرگزاری ایسنا نیز آمد و او هم گزارشی تهیه کرد که مجموعا هر دو گزارش بازتاب خوبی داشت. 📌شب دوم، کمیته امداد شب دوم رفتیم و کار ادامه پیدا کرد و با دیگر بچه‌ها جلوی کمیته امداد خوابیدیم. آن شب نیز ۲ یا ۳ تا از نماینده‌ها و معاونین کمیته آمدند و صحبت کردند که البته باز هم ما قانع نشدیم و به کارمان ادامه دادیم و اعلام کردیم تا زمانی که از سوی مسئولین اقدام عملی جهت رفع این مشکل نبینیم، به کار خود ادامه خواهیم داد. بدین ترتیب شبهای بعدی نیز گذشت و مجموعا ۵ شب این کار را در برابر ۵ نهاد مختلف انجام دادیم و الحمدلله نتیجه هم داد و بعد از این ۵ شب دیدیم که گرمخانه‌ها راه افتاد و مشکل درست شد. 🔸سخنرانی کارتن‌خواب‌ها 📌بعد از این نیز مجلس ختمی برای آن ۱۵ نفری که در اثر سرما و اهمال مسئولین فوت کرده بودند، در مسجد هدایت تهران برگزار کردیم که سخنرانش هم آقای حسن رحیم‌پور ازغدی بود. برنامه نیز بسیار مردمی و خوب برگزار شد و واقعاً جمعیت خیلی خوبی هم آمده بودند. به خصوص از مردم عادی و رهگذران در خیابان که برایشان چنین کاری جالب بود. حتی در آن مراسم حلوا و خرما نیز پخش کردیم و چند تا از کارتن‌خواب‌ها هم به مراسم آمدند و حتی سخنرانی هم کردند. بعد از آن جریان هم در زمان‌های مختلف قضیه را بررسی کردیم و دیدیم که دیگر کارتن‌خوابی نیست که در اثر سرما بمیرد و به گرمخانه‌ها پناه می‌برند. الحمدلله با فشار با مطالبه دانشجویان و اقدام شهرداری تهران این بحران به خوبی مدیریت شد و جرقه‌اش هم تنها یک مطالبه دانشجویی ساده بود. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جهاد تبیین 16 آبان.pdf
713.6K
📙"جهاد تبیین" در اندیشه رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه‌العالی) 🔅تِمُد🔅 🆔 @Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن / معرفی دوره 🖇توضیح مختصری درمورد سومین دوره انتخاب مسیر 🔰 آغازی بر انتخاب تکلیف محور 〰〰〰〰〰 ✍🏻 مهلت ثبت نام: ▪️ تا دوشنبه ۱ آذر ماه 🔹ثبت نام اولیه: https://formaloo.com/Entekhab_Masir 🔹 کسب اطلاعات بیشتر: @Entekhab_Masir_Admin ✨ سوم، چهارم و پنجم آذرماه ✨ همراه ما باشید... ▪️▫️▪️▫️▪️ 🖇 انتخاب مسیر؛ 📖 تلاش در جهت انتخابی هدفمند
🔴بازی تازه شروع شده است! 🔸به بهانه ⭕️همچنین نقد اقای رائفی پور:yun.ir/v1muyc 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖌اما چرا محبوبترین و فراگیرترین سامانه «فیلم و سریال» دنیا(نتفلیکس)، حوزه را به عنوان مقصدبعدی خود انتخاب کرده است؟ . 🔸حتما اقتصاد یکی از مهمترین دلایل این اتفاق است. چرا که آمارها نشان می دهد که سالهای گذشته به ویژه پس از کرونا، صدرنشین بلامنازع گردش اقتصادیِ صنعت سرگرمی در دنیا، بازیهای رایانه ای بوده است و طبعا نتفلیکس بیش از این «رتبه دوم بودنِ» خودش در چرخه اقتصادی صنعت سرگرمی را تاب نمی آورد. . 🔹اما مساله ای مهمتر در این میان خودنمایی می کند: «تغییر ذائقه مصرف مخاطب نسل جدید». . 🖌مثلا به ناگهان ژانر «بتل رویال» (سبکی که در آن جمعیت زیادی وارد میدان بازی می شوند و تنها کسی که تا انتها زنده بماند پیروز میدان می شود) در میان زیرژانرهای بازی به یکی از محبوبترین ژانرهای بازی در دنیا تبدیل می شود و بازیهایی مثل «اپکس»، «فورتنایت» و «کال آو دیوتی» صدرنشین مصرف بازیهای آنلاین نوجوانان جهان می شوند. . نتفلیکس هم پا پس نمی کشد و در 2 سال، 3 فیلم و سریال در سبک بتل رویال تولید می کند: «پلتفرم»، «آلیس در سرزمین مرزی» و این اواخر «بازی مرکب». . یا مثلا خاصیت تعاملی بودن بازیهای رایانه ای منجر به این می شود که قسمت جدید بلک میرور در نتفلیکس و همچنین مستند «شما در برابر طبیعت» به نخستین تجربه های درام و مستندِ تعاملی تبدیل شوند. . 🔸انگار روند توسعه درامِ مطلوب برای مخاطبان نسل جدید، دیگر مبتنی بر کهن الگوهای نیست. 🔹انگار مخاطب نسل دیجیتال اساسا به جای گره افکنی و گره گشایی، دنبال رفتن «از مرحله ای به مرحله بعد» است. 🔸سکانس آغاز در ساختار سه پرده ای جای خود را به بخش «توتوریال» در بازیهای رایانه ای داده است. 🔹«تعامل‌پذیر بودن» به یکی از لازمه های درام تبدیل شده است و خلاصه بخش مهمی از مخاطبان نسل جدید به سمت ذائقه ای جدید در مصرف محصولات دراماتیک روانه می شوند. . نتفلیکس فهمیده است که نه تنها باید همپای ذائقه ها رشد کند بلکه خودش باید پیشتاز صحنه ذائقه سازی شود؛ آن هم متناسب با نیازها و تحولات نسل جدید. . اما به راستی ما چقدر ذائقه سنجی وذائقه سازی برای نسل جدید را معیار تولید محصولات فرهنگی خودمان قرار داده ایم؟ ✍️محمد صادق باطنی 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رژه جهادی 🔸طنز حلال 🖍امام کاظم(ع): هر کس مؤمنى را شاد کند، خداوند در روز رستاخیز، او را بسیار دلشاد خواهد کرد. (کافی: ج 2، ص 197) 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
📌مراحل مشارکت در جمع سپاری 🖌مطالعه پیشنویس 🖌ارسال نظرات فردی و جمعی(نشست های اندیشه ورزی) از طریق فیلم، صوت و... 🖌مراجعه به بسترهای رسانه ای مانند کانال یا گروه 🖌حضور در وبینارهای تبادل آرا و تضارب افکار 🖌تهیه متن مکتوب توسط تجربه نگاران 🖌ارسال سند به شرکت کنندگان و ارسال بازخورد 🖌حضور در همایش پایانی برای جمع بندی مباحث و تجلیل از برگزیدگان آثار برتر 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
جمع‌سپاری یا Crowdsourcing چیست 🖌جمع سپاری آمیخته از دو واژه جمعیت و برون‌سپاری به معنای برون‌سپاری یک پروژه به انبوه مردم است. جمع‌سپاری نوعی برون‌سپاری است ولی نه به شرکت‌ها یا سازمان‌های خاص بلکه به گروه فراوانی از افراد ناشناخته. ناشناخته به این معنا که یک سازمان نمی‌تواند جمعیت خویش را بسازد. این جمعیت هم شامل افراد کارآمد و هم بی‌تجربه می شود. 🔸مراجع و نهاد های دولتی در اغلب شرایط بسیاری از امور فرعی و ستادی خود را به واحد های متخصص برون سازمانی محول میکنند. نام این نوع از تفویض وظایف، برون سپاری(Outsourcing) است. واژه جمع سپاری بیشتر در خصوص فعالیت هایی موضوعیت میابد که توسط عموم افراد جامعه قابل اجرا باشد. 🔹این کار معمولاً از طریق فراخوان عمومی در اینترنت انجام می‌شود. تمرکز جمع سپاری بر مشارکت دادن جمعیت در فعالیت‌هایی چون حل مسئله، تولید و توسعه مفاهیمی چون مشارکت در ایده سازی، نوآوری، تولید و فرایندهای ارائه خدمات است که بر کیفیت محصول، وفاداری و خشنودی مخاطب اثری مستقیم دارد. 🔺غیر متمرکز بودن، غیررسمی بودن، عمودی و افقی بودن ارتباطات، در انحصار نبودن اطلاعات، از جمله مواهب جمع‌سپاری می‌باشد. 📌جمع سپاری در تلاش برای جذب ایده‌های جدید در فرایند نوآوری بسیاری از بنگاه‌ها امروزه در حال گسترش حوزه‌های مدیریت دانش و برون‌سپاری خلاقیت است. این ایده توسط «هاو» در سال ۲۰۰۶مطرح شده‌است. جهت مطالعه بیشتر👇 yun.ir/9m5ya7 yun.ir/m0s7ab 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🚀🚀🚀🚀لیست خبرگذاری ها و پژوهشگاه های فناوری 🔹انجمن توسعه علوم و فناوری های نوین instda.org.ir/fa 🔍تکنا ( تکنولوژی نیوز سابق ) techna.news 🔍رسانه کلیک click.ir/category/technology-news/ 🔍خبر انلاین www.khabaronline.ir/service/ict 🔍ای تی رسان itresan.com 🔍سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) www.itna.ir 🔍فارنت farnet.io 🔍نیونارنجی newnarenji.ir 🔍گجت نیوز gadgetnews.net 🔍زوم تک zoomtech.org 🔍گویا ای تی www.gooyait.com 🔍مرکز ملی فضای مجازی majazi.ir/index.php 🔍دیجیاتو digiato.com/topic/science 🔍توتاکا نچ tokatech.ir 🔍خبرگذاری علم و فناوری www.stnews.ir 🔍دریچه فناوری win2tech.ir 🔍فنولوژی fanology.ir 🔍فیسیت faceit.ir 🔍سخت‌افزارمگ sakhtafzarmag.com 🔍اینده بان http://www.ayandeban.ir/ 🔍مجازیست https://majazist.ir/ 🔍مرکز ملی فضای مجازی http://csri.majazi.ir/ 🔍پژوهشگاه مطالعات فناوری https://tsi.ir/ 🔍بلاگ دیتاک https://dataak.com/blog/ 🔍نیما تودی https://www.nima.today/ 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔸سامانه نمافر 🔸پیدا کردن آمار و اطلاعات در کشور ما مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. نبود شفافیت، انتشار ناقص و نامنظم آمار، منتشر نکردن آمار در قالب‌های استاندارد و… بخشی از مشکلاتی است که باید برای پیدا کردن داده با آن دست و پنجه نرم کرد. از طرفی فعالیت، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در هر حوزه‌ای بدون داشتن آمار و اطلاعات همچون رانندگی با چراغ خاموش در شب است. فقر آماری و مشکل در دسترسی آسان، تحلیل داده‌های صنایع فرهنگ‌بنیان و خلاق را سخت‌تر کرده است. 🔹برای حل این مشکل گروه سیاست‌پژوهی و تحلیل‌ داده نمافر تشکیل شد. نمافر قرار است نمای کاملی باشد از فعالیت‌های فرهنگ‌بنیان و اقتصاد خلاق کشور. هدف نمافر جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها و اطلاعات مرتبط با این حوزه است. از یک سو تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها در این حوزه را بر اساس داده و اطلاعات تسهیل خواهد کرد و از طرف دیگر چراغ راهی است برای فعالین و کارآفرینان صنایع فرهنگ‌بنیان تا با چشمان بازتری در راه پر پیچ و خمشان قدم بردارند. 🔹بر اساس «سند توسعه نظام صنایع فرهنگ‌بنیان» که در مرکز توسعه فعالیت‌های فرهنگ‌بنیان تنظیم شده است، موفق یا ناموفق بودن این صنایع وابسته به عواملی است که ارتباطی چند وجهی با هم دارند. تعامل و در هم‌تنیدگی این عوامل با یکدیگر نظامی را ترسیم می‌کند که تحلیل بخش‌های گوناگون آن را ممکن می‌سازد. این نظام از ۷ جزء تشکیل شده است که در شکل زیر مشخص است: ۱- حقوقی و نظارت، ۲-تامین مالی، ۳-آموزش و محتوا، ۴-تولید و اشتغال، ۵-ترویج و گفتمان‌سازی، ۶-بازار و فروش و ۷-مخاطب ‌و ‌مصرف. 📌ارتقاء و بهبود اجزای مختلف این نظام و تعاملات آن‌ها با یکدیگر می‌تواند توسعه صنایع فرهنگ‌بنیان و خلاق را به همراه داشته باشد. نمافر بر اساس این مدل مفهومی سعی دارد با بررسی داده‌محور هر یک از اجزای این نظام در ایران و جهان، نگاهی نظا‌‌م­‌مند­ و یکپارچه به صنایع فرهنگ‌بنیان داشته باشد. امکانات نمافر: 🔺جمع‌آوری، رده‌بندی و تحلیل آمارها در حوزه صنایع فرهنگ‌بنیان و خلاق 🔺نمایی کلان از صنایع فرهنگ‌بنیان و خلاق ادرس سایت👇👇👇 https://namafar.ir/ 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
✅بودجه‌‌نمای ارگان های فرهنگی جهت خرید فایل کامل👇👇👇 yun.ir/p3jgo 😁یکم قیمت فایل گرونه 🆔@Temod_uni
اگر علاقمند به کار در حوزه مردمی و محله محور هستید و بدنبال مراکز آموزش و محتوایی هستید میتوانید با مراکز زیر ارتباط بگیرید 👇👇👇 🔺شتابدهنده سفیر ♻️https://safirino.ir https://www.instagram.com/safirino.ir 🔺مجموعه مردم یاران ♻️https://mardomyaran.ir https://www.instagram.com/mardomyaran_ir 🔺ستاد پیشرفت ♻️http://setadepishraft.ir https://www.instagram.com/setadepishraft 🔺حلقه وصل ♻️http://hvasl.ir https://www.instagram.com/hvasl.ir 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
هدایت شده از یاران خراسانی
#دعوتید 🔰 رویداد ایده پروری قهرمان من 🔸 بستری جهت نقش آفرینی ظرفیت های مردمی در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی 🔹 محورهای ایده: ۱- رویدادها: برگزاری مراسمات، مسابقات، اقدامات میدانی و... ۲- آفرینش ها و صنایع فرهنگی: آثار ادبی، هنری و رسانه ای، تولید منبر و محتوای مراسمات و... کتیبه و پرچم، تندیس، پوشاک، هدایای یادبود و... ۳- خدمات: اعزام گروه های تبلیغی، سرود، قصه گویی، مجری و... پویش های اجتماعی 📌 جغرافیای ایده (گستره اقدام ایده های شما در یکی از عرصه های ذیل می باشد): مساجد و محلات؛ محیط کار و خانواده؛ مدارس و مهدکودک ها؛ فضای مجازی 💠 همراه با جوایز ارزنده، پشتیبانی و ره یاری ایده های برتر تا مرحله اجرا 🔻 ثبت ایده: https://mh8.ir #قهرمان_من #MyHero @yaran_khorasan
👓 آیت‌الله سید صدرالدین‌صدر و امام خمینی و شرکت در مجلس ۱۴هزار صلوات! ❗️ یکی‌‌از مجالسی که علمای بزرگ نظیر علامه طباطبایی نیز به آن توصیه می‌کردند جلسه ۱۴هزار ختم صلوات در یک مجلس است، به نحوی که ۱۴نفر جمع می‌شوند و هرکدام هزار صلوات می‌فرستند، برای شمارش جلوی هرکدام ۱۰نخود می‌گذارند و هرکدام صدصلوات که فرستاد یک نخود بر می‌دارد. ❗️ آیت‌الله شبیری زنجانی می‌فرماید: والد ما جلسه چهارده هزار صلوات می‌گرفت و مقید بود که فقط سادات در آن جلسه شرکت کنند. مرحوم صدرالدین، امام خمینی، سید حسین قاضی از افراد آن مجلس بودند. 🔹 من یادم هست که آقای صدر همینطور از همه سریعتر صلوات می‌فرستاد و سریع نخودهای خود را تمام کرد و نخودهای بغل دستیش را هم تمام کرد!!! علت آن این بود که ایشان عرب فصیح بود و زبانش سریع اذکار را می‌گفت 📕 جرعه‌ای از دریا ج۳ ص۴۶۸ 🆔@Temod_uni
🇵🇸🇱🇧کنشگری
👓 آیت‌الله سید صدرالدین‌صدر و امام خمینی و شرکت در مجلس ۱۴هزار صلوات! ❗️ یکی‌‌از مجالسی که علمای بز
👓 آیت الله سیدابراهیم خسروشاهی از شاگردان علامه طباطبایی نقل می‌کردند علامه بسیار به این ختم ۱۴هزار صلوات در یک مجلس، معتقد بود و می‌گفت مشکلات من در رفتن به نجف با این مجلس حل شد و من توانستم به نجف مهاجرت کنم. شاگردان و دوستان ایشان هم به این مجلس خیلی معتقد بودند و آقای خوشوقت تا مدت‌ها به قم‌ می‌آمدند تا در مجلس ختم صلوات شرکت کنند! ❗️ این‌ جور گعده ها و مجالس هم برای طلاب خیلی شیرین است و باعث رفع خستگی می‌شود هم برکات عظیمی دارد، یکی از مواردش احیای همین سنت هاست. 🆔@Temod_uni
👓 ببینید رهبر انقلاب تازگی‌ها به مسئولان حوزه چه فرموده!!! 🔹 بزرگانی که در رأس شورای عالی حوزه علمیّه هستند، باید به صحنه دنیا و داخل کشور نگاه کنند و ببینند چه وجود دارد و چگونه میتوان این نیازها را تأمین و افرادی که رفع این نیازها را میکنند، تربیت کرد. 🔹 اگر ما کتاب لازم داریم، پس مؤلّف میخواهد. یک مؤلّف خوب چگونه تربیت میشود؟ باید روش تربیتش در برنامه‌های حوزه گنجانده شود. اگر ما مبّلغان مسلّط میخواهیم - البته نه به میزان پنج تا و ده تا و صد تا، بلکه هزارها مبلّغ - تا بتوانند در هر نقطه دنیا این کارها را انجام دهند؛ تربیت آنها چه شرایطی دارد؟ این شرایط در یک انسان چگونه و با چه عواملی تأمین میشود؟ آن موارد در برنامه‌ریزیها منظور شود. ❗️ باید بررسی شود که تدریسِ چه دروسی زیادی است و لازم نیست، تا حذف شود. 🔹 دوره‌ها باید طوری باشد که اگر کسی توانست از چند دوره را طی کند، همان مقداری را که طی کرده است، برای او مفید باشد. ⛔️ این که ما خیال کنیم حتماً بایستی یک نفر سال و یا بیست و پنج سال در حوزه علمیّه سر کند؛ این گونه نیست. ❗️ بعضی از نیازها با ماندن چهار سال در حوزه تأمین میشود. بعضی از نیازها با ماندن ده سال تأمین میشود. برخی دیگر با ماندن پانزده سال و بعضی هم ممکن است با ماندن بیست سال در حوزه تأمین شود. ⁉️ چرا آن کسی را که با چهار یا پنج سال تحصیل در حوزه میتواند بخشی از نیازهای ما را برطرف کند، بی‌جهت ده سال در حوزه نگه داریم؟ باید برنامه ریزی کنیم و کسانی را به این حد برسانیم. امتیازاتی را قائل شویم و هر کس هم مشخّص باشد که چه نیازی را میتواند تأمین کند. 📕📕 حوزه باید گواهی و بدهد. من یک بار دیگر هم این نکته را گفته‌ام. تصدیق اجتهاد یکی از چیزهایی است که از قدیم در حوزه بوده است؛ امروز هم چیز خیلی خوبی است. بعضی از آقایان خیال میکنند که اگر ما بخواهیم درس طلبه‌ای را ارزشیابی کنیم، باید بگوییم این سطح از تحصیل در حوزه با فلان دوره دانشگاهی - مثلاً لیسانس یا فوق لیسانس یا دکترا - معادل است. لزومی ندارد این کار را بکنیم. دروس حوزه یک چیز است و دروس دانشگاهی چیز دیگر... (این بیانات برای ۲۶سال قبل است!😞 زمانی که پایه ده‌های امروز به دنیا نیامده بودند!) 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni