مسجد1.pdf
2.16M
🚕شتاب نامه
🕌مسجد مجازی
📡سامانه های خدماتی مساجد و نماز
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
📬حرکت های نوآورانه برای دهه هشتادی ها
در موضوعات:
🔆تربیتی
📡سواد رسانه ای
🎻فرهنگی
🚀رویداد
🖊قسمت اول
1.جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان
https://www.instagram.com/isficff/
2.جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان
https://www.instagram.com/icff_ir/
3.کانون نوآوری کاوان
https://www.instagram.com/kavan.innovation/
4.فهم بازی
https://www.instagram.com/fahmebazi
5.جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی
https://www.instagram.com/madresefilmfestival
6.ایتات
https://www.instagram.com/etatt.ir
7.کابینا
https://www.instagram.com/kaabinaa
8.مركزنوآورى هاى آموزشى مرآت
https://www.instagram.com/meraat_institution
9.جشنواره دانش آموزی مدرسه
https://www.instagram.com/madresefestival.ir
10.خانه بازى پرديس سلاله
https://www.instagram.com/solaleh_playhouse/
11.مثبت والدگری
https://www.instagram.com/mosbate_valedgari
12.مرکز یادگیری میم
https://www.instagram.com/mimttc/
13.مفتاح
https://www.instagram.com/ecoedu_meftah/
14.حوزه هنری کودک و نوجوان
https://www.instagram.com/hh.koodaknojavan/
15.مدرسه ایران
https://www.instagram.com/madreseiran_ir/?igshid=1cic1963lmtm1
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
📬حرکت های نوآورانه برای دهه هشتادی ها
در موضوعات:
🔆تربیتی
📡سواد رسانه ای
🎻فرهنگی
🚀رویداد
🖊قسمت دوم
16.نوجوان خامنه ای
https://www.instagram.com/nojavan_khamenei/
17.نوجوانه جام جم
https://www.instagram.com/nojavane_jamejam/
18باشگاه هنر و رسانه نوجوان
https://www.instagram.com/teenmac80/
19.جشنواره عکس و گرافیک مدرسه
https://www.instagram.com/madresephotographicsfestival/
20.ازبیست
https://www.instagram.com/az_bist/
21.رسانه نوجوانان
https://www.instagram.com/ayandehsazaan/
22.کدوما
https://www.instagram.com/kodoumo
23.مامان ها
https://www.instagram.com/mamanhatv/
24.مرکز تربیت رسانهای باران
https://www.instagram.com/bmtc_ir/
25.چی خوبه
https://www.instagram.com/chikhoobeh/
26.خانه نوآوری تعلیم و تربیت
https://www.instagram.com/eduhouse_ir/
27.کارگاه خلاقیت مدارس
https://www.instagram.com/khallaq_sho/
28.مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت
https://www.instagram.com/borhanedu/
29.مدرسه اینفو
https://www.instagram.com/madrese_info/
30.گروه سلامت سالند
https://www.instagram.com/saaland_ir/
31.دانوین
https://www.instagram.com/danovin.ir/
32.باشگاه نوجوانان پیشرفت
https://www.instagram.com/nojavan.club/
33."مدرسه مضمار نوجوانان"
https://www.instagram.com/mezmar_nojavan/
33.مثبت ما | شبکه نوجوانان ایران
https://www.instagram.com/mosbat_ma/
34.گرا تعلیم و تربیت
https://instagram.com/gera_farhang?igshid=1cz8b90yb7vgz
35.مدرسه اینفو
https://instagram.com/madrese_info?igshid=1jkwncbqmabfb
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
🖊پیام نویسنده کانال
با عرض سلام خدمت دوستان😄
دوسال هست که کانال 🔅تِمُد🔅 راه اندازی شده است و در این مدت بدنبال تولید محتوا فاخر و جدید بوده ایم
یکی از معضلات پیش رو کانال کم بودن مخاطبین است 😞اگر در تبلیغات کانال ما را یاری کنید ممنون خواهیم شد😃
🔅تمُد🔅
تولید محتوا دانشگاهی
🆔 @temod_uni
🖋 *سفر پاپ به کشور عراق*
🖌نگرش متفاوت به این رویداد
*تطور تمدنی در مسیحیت*
🔸 پاپ اینجا پاپ آنجا پاپ همه جا، فقط کافی است چشمانت را باز کنی و ببینی؟ پاپ پای مهاجرین را می شوید و می بوسد؛ پاپ به بنگلادش و میانمار سفر می کند و دست نوازش بر سر آوارگان روهینگایی می کشد؛ پاپ با شیخ احمد الطيب الازهری گفتگو می کند؛ پاپ به دیدار آیت الله سیستانی در عراق می رود و در کنارش می نشیند.
این وسط جماعتی از ما به دنبال بحث و جدل بر سر اثبات برتری حوزه علمیه قم و نجف اند. کسی حرف از پیشی گیری حوزه نجف در فهم اولویت های جهانی می زند و کس دیگری به دنبال اثبات محوری بودن حوزه علمیه قم در نسبت با حوزه نجف است. برخی می خواهند اثبات کنند اینکه عالم سنی به دیدار پاپ رفته و پاپ مسیحی به دیدار عالم شیعی آمده خودش دلیلی است بر اثبات ولایت حضرت علی ابن ابیطالب از اول. عده ای از رفقا هم تلاش دارند به پاپ حالی کنند که اگر حاجی نبود کلیساهای شما را هم داعشی ها بر باد داده بودند.
🔹اما حواسمان نیست که همه اینها حواشی حضور جناب پاپ بعنوان متن این داستان است. همه ی بحث های فوق تحت الشعاع حضور شخص پاپ در عراق هستند. یک بار دیگر "دیپلماسی دیدار" پاپ فعال شده و او و پیروانش در کلیسا حق دارند درو کننده ی محصول این دیپلماسی باشند. پاپ مدعی پیامی جهانی است و برای این پیام جهانی اش هم حضوری جهانی برای خودش رقم زده. '
🔺این پاپ است که به گفتگو با علمای شیعه و سنی می نشیند وقتی عمده علمای شیعه و سنی ما برای هم شاخ و شانه می کشند. این پاپ است که پیگیر مساله آوارگان است وقتی بسیاری از علمای ما روحشان هم خبر ندارد. این پاپ است که خودش را در حد بوسیدن پای مهاجرین نه اینجایی نه آنجایی پایین می آورد وقتی حقوق مهاجرين کنار گوش علمای ما له می شود. '
از نجف تا قم با علمایی روبرو هستیم که بعضا نیم قرن پایشان را از شهر بیرون نگذاشته اند اما تاکید دارند که پیامشان جهان شمول است. با مرجعیتی روبرو هستیم که دیدگاه تمدنی ندارد و طبیب دوار مردم جهان نیست . اگر ادعای جهان شمولی حرف و گفتمان و پیام خویش را داریم نگاهی به رفتار پاپ بیندازیم و بعد ادعای خویش را یک بار دیگر محک بزنیم.
#یادداشت_فاخر
🔸 کاربردی سازی علوم انسانی در بستر شتاب دهنده !
🔹 نقدی بر سخنان دکتر سورنا ستاری در مراسم افتتاحییه مرکز نوآوری تبیان
🔸 سیاست جدید بنیاد ملی نخبگان به کدام سمت می رود؟ ایا اساسا این جهتگیری با مبانی انقلاب تضاد دارد
🖊 غرب اساسا در ذات و هویت و حقانیت خود باطل است اما پاسخ های موضعی و تبیینی و فلسفه ی مضاف های گسترده ای دارد.#پویایی_غرب در پاسخ به مسائل خود از لحاظ #کمیت برخلاف #فقه_پویا در مرتبه بالاتری قرار دارد. گذر از مبادی و رسیدن به مصادیق و راهبرد سازی از دل مبانی خود نیاز به اجتهاد علمی و عملی دارد. به عبارتی اینکه از خوانش های نظری به کنش های عملی برسیم معنایابی کاربردی سازی علوم انسانی می باشد.
اگر بخواهم یک نمونه سازی های کاربردی و ساده سازی شده از علوم انسانی غرب را میخواهید ببینید پست های پیج زیر را ببینید
https://www.instagram.com/techrasafarsi
🖊پارادایم های رایج در علوم انسانی غربی با محوریت اصالت انسان و ماده، هر کدام توصیف خاصی از این دو دارند. مکتب اثباتی با نگاه شیء انگارانه و مکانیکی به انسان، مکتب تفسیری با رویکرد اصالت معنایی و تمرکز بر فهم کنش های اختیاری انسان و مکتب انتقادی با اعتقاد به آزادی انسان و حاکمیت جبرهای تاریخی و اجتماعی محیط انسان را تعریف می کنند. شاید نخ تسبیح تمامی این مکاتب را بتوان در انتفاعیات عینی دید یعنی هر مکتب بدنبال انتفاعیات عینی برای بشر می باشد و برخلاف اسلام به انتفاعیات غیر عینی نگرشی ندارند .
#کاربردی_سازی_علوم_انسانی در این پارادایم ها بدنبال تجاری سازی علوم انسانی می باشد و بیش از انکه بدنبال #هدایت_تعالی_بخش باشد و رشد حقیقتی انسانی در جهان هستی رقم بزند، بدنبال ایجاد ایجاد رضایت نسبی و کاذب در بشر و انتفاع حداقلی برای عوام مردم است
🖊سخنان دکتر ستاری پدرخوانده شتاب دهنده ها در افتتاحیه خانه نوآوری تبیان دقیقا گواه بر بازی کردن در این نقشه میباشد(👇👇👇)
https://www.instagram.com/p/CLrEqA2Bo9c
🖌 فارغ التحصیلان رشته های مهندسیبدنبال کاربردی سازی علوم انسانی در بستر شتابدهند ها، دایره موضوعات خود و حیطه های عملیاتی را به عرصه های فرهنگی و انسانی رسانده اند، وقتی چنین مساله ای باب می شود و اساسا به مرحله #زیرساخت_سازی میرسد اساسا ادبیات اجرا و عملیات این مجموعه ها دچار تغییرات جدی میشودمانند:
*اتصال علوم انسانی به بازار !*
*نگاه مشتری مداری به مخاطبین!*
*بوم کسب و کار های فرهنگی!*
*صنایع فرهنگی خلاق*
🖍 در این ادبیات رویکرد های مدیریت تغییر میکند، اینجا دیگر نقش مردم، دانشجویان و مخاطبینِ جامعه یِ هدفِ علومِ انسانی و فرهنگی تغییر پیدا میکند....مردم کالا و مشتری استارتاپ ها می شوند...! نگاه به مردم یک نگاه بازاری و مشتری خواه می شود که از انها میتوانیم درامدزایی کرد. و روح اخلاص و الهی زائل میشود
شناخت از انسان،جامعه و مردم و جایگاه در علوم انسانی و علوم فرهنگی وقتی تبیین غربی شود خروجی مدل ان ادبیات بالا میشود. مبادی غرب در مصادیق و مدل سازی خود شتاب دهنده ها را بوجود میاورد.
مغایرت شتابدهندها با مکتب انقلاب این است که در لایه کار فرهنگی نخواهد توانست #مردم_محور باشد و مدل هایی همچون #جهاد_سازندگی از این بستر تولید نخواهد شد چرا که روح جهاد سازندگی متغایر با اصالت دهی به انتفاع می باشد و درلایه علوم انسانی چون تضاد منافع بین اثربخشی الهی و نظام نفع محوری ایجادمیشود، اساسا علوم انسانی در بستر شتابدهنده ها به تجاری شدن سوق پیدا خواهد کرد.
#شتابدهنده
🔅تمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
💢۲۰ اسفند سالروز ولادت عمار ولایت سردار سرافراز و دشمن شکن ، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گرامیباد.
🆔 @temod_uni
🖌اولین دغدغه قبل از شروع سال
🖍سلسله یادداشت های سبک زندگی در ایام عید
مقدمه نگار
🔰کم کم دارد هوای عید به سراغمان می اید و خوشی های آن در ذهن انسان تداعی می شود.اینکه چه برنامه ای برای عید امسال داریم سه مولفه برای ما در انتخاب ان موثر هستند
کرونا
خانواده
خود من
🔸محدودیت های دیگری نیز وقت و برنامه ریزیمان را به اسارت می گیرند مانند فضای مجازی و یا اگرفرزند کوچکی داشته باشیم، این عوامل مانع هم نیز وجود دارند که باید برای آنها تدبیری اندیشید. اگر یک لایه عقب تر بیاییم اصلا آیا برنامه ریزی داریم برای عید؟!سرنوشت وقتمان را که مهمترین نعمت الهی است کجا میخواهیم بگذاریم؟وقت یعنی فرصت ها، ساعت ها، روزها و ماه ها و سال ها بلکه دقیقه ها و ثانیه ها و لحظه ها، بهره گیری از وقت بزرگترین توفیقی است که نصیب بشر می شود.
🔹اگر به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی در ایام عید پی بردیم و یقظه ای درونی و نادی باطنِ انسان او را هوشیار کرد و خداوند بر بنده اش منت نهاد شاید کمی تامل خودمان را در ایام عید بیشتر کنیم.
🔸اگر نقطه شروع برنامه ریزی برای عید را از یک#نقطه_راهبردی بخواهیم آغاز کنیم، آن نقطه نوشتن است. کتابت و نوشتن میتواند مقدمه آغازِ تغییر و به حرکت دراوردن سرشت ادمی باشد. اینکه ذهنیات ها به رشته نگارش بیاید و بر روی کاغذ نقش ببندد،اساساً دارای #موضوعیت است.اساسا نوشتن تضمین اجرا شدن است
امام صادق(ع)«القلب یتّکل علی الکتابة.»
«دل با نگارش مطمئن می شود.»
الکافی، ج 1، ص 52
🔹یک نگاهی به مکاتب تحول ساز بیندازید.اگر فیلسوفان شرق که غالبا فیلسوفان شفاهی می باشند را با فیلسوفان غرب که اکثرا فیلسوفان کاتب می باشند، این دو را با هم مقایسه کنیم می بینیم اندیشه ای که بر روی کاغذ امده است بیشتر تحول ساز بوده است.
خود نویسنده و تحریرچی برای تغییر سبک زندگی خود از #یادداشت_نویسی شروع کرده است.
راهبرد اول ما برای تغییر سبک زندگی در عید:((بنویس تا اتفاق بیفتد))
پیامبر خدا (ص):« القلم من اللّه نعمة عظیمة ولولا القلم لم یستقم الملک و الدّین و لم یکن عیش صالح.»
«قلم نعمت بزرگ پروردگار است؛ و اگر قلم نبود، سیاست و دیانتی استوار نمی شد و زیستن خوشی در روزگار نبود.»
مستدرک الوسائل، ج 13، ص 258
#عید
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
🖌اولین دغدغه، قبل از شروع سال
🖍سلسله یادداشت های سبک زندگی در ایام عید
✍️قسمت دوم
ذهن نوشت
🔸 شغل و اشتغال و کار کردن دارای ارزش های زیادی در اندیشه اسلامی می باشد یکی از مهمترین زاویه های نگارش به کار این است که اساساً کار دارای #جنبه_تربیتی می باشد.
🔹اگر بخواهیم این گزاره را به معنای دقیقی #تفسیر_یابی کنیم، کار بوسیله عنصر محیط انسان را مهندسی می کند. در اوایل رشد و سیر سلوک انسان، محیط انسانی مهمترین ابزار رشد انسان است. محیط میتواند به وسیله فرهنگ یک عقیده را به انسان تلقین یا نفی کند.
رشد در عرصه میدان و تلقین فرهنگ، دو کارکرد محیط می باشند.
🔸ایام و دوران قبل از عیر چنین شرایطی دارد، وقتی در فضای سازمان،ستاد،تشکل یا هر مجمع دیگری هستیم اگر محیط خوبی را انتخاب کرده باشیم،آن فضا و محیط با #کارخواست یا همان #تعریف_کار_مشخص که در واقع خروجی های آن دم و دستگاه است ما را مهندسی میکند.
🔺اما شرایط عید فرق میکند.....😞
🔷دیگر محیطی برای مهندسی برنامه و وقت ما وجود ندارد، باید خودمان برای خودمان برنامه ریزی کنیم. اینجا باید در ایام عید به یک بعثت و روحیه انقلابی برتر و بالاتری برسیم که در ایام قبل از عید نداشتیم.
🔸اینجا دیگر نیاز به یک بعثت سخت تر است که بتوانیم محیط را بسازیم، مهندسی کنیم و برای او برنامه ریزی کنیم.
دکتر شریعتی:((چگونه از خود یک انسان انقلابی علی گونه بسازیم...اساسا #انسان_ انقلابي تنها انساني نیست که در یک #انقلاب_اجتماعی شرکت می کند. چه بسا که "اپورتونیستها" و "ماجراجوها" و "خودخواه ها نیز در آن شرکت کنند، که می کنند و جرثومه انحراف همه نهضتها، و ناکامی همه انقلاب ها اینان هستند بلکه یک انقلابی پیش از هر چیز یک جوهر دگر گونه خودساخته اي است، انساني است که خویشتن خودساخته ایدئولوژیک را جانشین خویشتن موروثي سنتي و غريزي کرده است. انسان به معني فرد و هم به معنی گروه، همیشه و مطلقا زائیده و پرورده محیط نیست. مقصودم از محیط، هم محیط طبيعي است، چنان که ناتورالیستها بدان تکیه می کنند و هم محیط جغرافیائي و اقليمي است چنان که ژئو گرافیستها از آن سخن میگویند و هم محیط تاریخی است؛ چنان که هیستوریستها بدان معتقدند و هم محیط اجتماعي است؛ چنان که سوسيولوژیستها بدان اتکاء دارند و هم محیط طبقاتی است؛ چنان که مارکسیستها می گویند.
و نیز مخلوق جبري خصوصیات ارثي و ژنتیکی نیست؛ چنان که بیولوژیستها و فاشیستها و راسیستها معتقدند، در عین حال نمی خواهیم همه این عوامل اجتماعي و مادي و طبقاتی را نفی کنیم، بلکه با اثبات این همه، معتقدیم که انسان مي تواند ساخته خویش باشد، یعنی در ساختمان خود سهیم گردد.
این اعتقاد نیز نباید ما را به یک نوع ایده آلیسم، به خصوص به یک رمانتیسم فلسفي عرفاني و احساسي مبتلا کند، که بیشتر اتوپیاسازان از آن سخن می گویند و از انسان یک جوهر مجرد از محیط طبیعت و محیط اجتماع و جبر تاریخ تصور دارند، بلکه انسان زائیده طبیعت و پرورده تاریخ، جامعه و طبقه خویش است، و نیز متأثر از شرایط زیستی، بیولوژیک و حتی ژنتیک. اما مسیر تکامل وجودي انسان به سوي آزادي او از این عوامل جبري علمي مادي پیش می رود و به میزانی که اراده و خودآگاهی در او رشد ميکند از صورت یک معلول به علت تغییر مکان میکند.
🔅کد دوم:ایام عید، ایام بعثت و انقلابی بر علیه #جبر_محیط است
#عید
🆔 @temod_uni
#معرفی_ابزار
🔨پاک نویس
📌ابزار ویرایش سریع فایل word - غلط گیر املایی
🔸پاکنویس ویرایشگری هوشمند برای نوشتههای فارسی شما است. با نصب افزونهٔ وُرد پاکنویس میتوانید متنهای خود را استانداردسازی کنید و اشتباهات املایی آن را اصلاح کنید.
جهت دانلود👇👇👇
https://paknevis.ir/
🔅تِمُد🔅
🆔 @temod_uni
🔸اولین دغدغه، قبل از شروع سال
🖌سلسله یادداشت های سبک زندگی در ایام عید
✍️قسمت سوم
قبل التحریر
::::...ایمان به غیب در عید...:::
🔷از ویژگی های دنیای مدرن #عینی_شدن تمامی امورهای انسان می باشد یعنی اگر حرکتی در عالم بشر به وقوع می پیوندد در جهت رسیدن به عینیات یا محصولات قابل دیدن است.
اسلام بیش از انکه دینِ عینیات باشد دینِ انتزاعیات، امور غیبی و روحانی می باشد.
🔅بیش از انکه عمل برای او مهم باشد نیت برای او مهمتر است.
🔅بیش از انکه حرکت مهم باشد جهت گیری برای او مهم است.
🔺نمی دانم کتاب های تجربیات نزدیک به مرگ را خوانده اید یا خیر...؟
وقتی تامل می کنی در خواندن این کتاب ها، با چه حسرت بزرگی، اعمال حبط و تباه می شود آنهم به خاطر عدم اخلاص و جهت گیری غلط....
وقتی که از فضای کار و تشکیلات جدا می شویم و به فضای عید وارد می شویم یکی از دلایلی که جوشش و بعثت نداریم این مقوله است که در دنیای مدرن حرکت و بعثت زمانی برای ما اتفاق می افتد که عینیت ها غلبه پیدا کند. به عبارتی تا زمانی کارمان تاثیرش را نبینیم، تا زمانی که به یک محصول تولید شده دست پیدا نکنیم و #احساس_رضایت_بخشی در ما بوجود نیاید، حرکت و جوششی در ما رخ نمی دهد.
📌مبادی این بحث ما را به مقولات #نتیجه_ گرایی و #تکلیف_گرایی می رساند، هنگامی که اثر کارهایمان را در واقعیات میدان نبینیم #ناامید می شویم و #حرکتی نمیکنیم.
🔅کدسوم:دوران عید، دوران قیامِ انتزاعیات و عالم غیب بر علیه عینیات است
#عید
🆔 @temod_uni
🔺اولین دغدغه، قبل از شروع سال
🖌سلسله یادداشت های سبک زندکی درایام عید
موضوع یادداشت فردا:
:::...سبد تفریحات عید...:::
تاملاتی در باب سبک زندگی
🔅تِمُد🔅
🆔 @temod_uni
🔺اولین دغدغه، قبل از شروع سال
🖌سلسله یادداشت های سبک زندکی درایام عید
موضوع یادداشت فردا:
:::...سبد تفریحات عید...:::
تاملاتی در باب سبک زندگی
🔸صبح های اول عید که بیدار می شویم، هر شخص متناسب با رده ی سنی خود و #دغدغه_های_ذهنی_اش برای رسیدن به آن سر خود را از بالشت بر میدارد.کودک،نوجوان،جوان و والدین هر کدام تفریح خاصی دارند.یکی بدنبال بازی با هم سن و سال خود، دیگری بدنبال صله رحم....
🔺 از این مصادیق اگر بگذریم، چینش و انتخاب تفریحات دارای الزاماتی است:
♨️ ۱. #سرور_بخش باشد یعنی بعد از لذت بردن افسردگی به همراه خود نیاورد.
♨️ ۲.انسان را پر نشاط کند و برای انجام امورات زندگی اماده تر کند.
(جهت مطالعه بیشتر در زمینه نشاط و تفریح به کتاب الگوی شادکامی اسلامی-عباس پسندیده مراجعه کنید)
🔷ایام کرونا سبد محصولات تفریحی را ممزوج کرد، سبدی که باید برای رده سنی بزرگ سالان باشد، آنرا اهسته در سبد کودکان گذاشت.وجه مشترک تمامی این سبد ها، #فضای_مجازی است. بزرگ و کوچک مصرف کننده آن هستند و همه از مصرفِ محتوایِ آن، لذت میبرند.
💡راهکارهای مدیریت فضای مجازی
✔️خاموش کردن نوتیفیکیشن برنامه ها
✔️حذف برنامه های اضافی بر روی گوشی
✔️استفاده هدفمند از شبکه های موثر مجازی مانند:Iptv یا youtube
✔️عدم استفاده از فضای مجازی به حالت نشسته (حالت نشسته بیشترین اثرگذاری را دارد سعی کنید از حالت های دیگری مانند روی صندلی_حالت ایستاده از فضای مجازی استفاده کنید)
✔️محدود کردن زمان استفاده از فضای مجازی با استفاده از اپلیکیشن quality time
(تعداد دفعات باز کردن گوشی پایین تر ۳۰بار در روز باشد و زمان مورد استفاده کمتر از ۲ساعت باشد)
✔️تا انجایی که میتوانید خوب بخوابید و نگذارید گوشی مانع از کم شدن وقت خوابتان شود
✔️سراغ هر شبکه اجتماعی نرویم
( از ۲۰۰۰ جوان انگلستانی مور مطالعه قرار دادن وطبق نتایج اینستاگرام را به عنوان مضرترین شبکه اجتماعی معرفی کرده اند و مفیدترین شبکه اجتماعی رو نیز یوتیوب معرفی کرده اند.)
✔️نویسنده باشیم در فضای مجازی
✔️سراغ هر قالب محتوایی نرویم(پادکست جنبه تفکر آمیز بیشتری دارد نسبت به سایر قالب ها)
َ📵کد سوم: #زیست_اخلاقی در فضای مجازی از الزمات زندگی در ایام عید و اقتضائات جهان مدرن است
#تفریح
#ایده
#عید
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni