eitaa logo
🇮🇶🇸🇾🇵🇸🇱🇧🇮🇷کنشگری
11.6هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
994 ویدیو
1.7هزار فایل
📲میکرورسانه کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
🌟 یک تنه ✌️ وقتی که خدا به حرکت امام خمینی(ره) برکت ویژه‌ای داد 💚 دل‌ها جذب امام شد 💛 🧲 🆔@activism_ideas
👩‍🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی 1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی! • در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد! • این الگو را: - حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند! - مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند! - برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند! • این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...! لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد. 2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو! • در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند! • این الگو را: - مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند! • این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است‌. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد. • نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و... • شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند. 3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!) • در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید! اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود! • الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند. - بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند. - پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد. • مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود. • هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند. الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است. *⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است. هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است. با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲ 🧲 | 🆔@activism_ideas
📗 کتاب روش تبلیغ چهره به چهره به شما کمک میکند تا در مواجهه با عموم مردم و اقشار مختلف خوش بدرخشید. ✳️ در این کتاب از نظریات اندیشمندان غربی استفاده نشده و کاربردی ترین و عالی ترین آموزه ها از سیره رسول اکرم صلی الله علیه و آله اهل بیت عصمت و طهارت ، علما و شهدا استفاده شده است. 1️⃣ درس اول : اصول تبلیغ چهره به چهره. 2️⃣ درس دوم : جذب 3️⃣ درس سوم : ارتباط گیری 4️⃣ درس چهارم : هدایتگری 🧲 | 🆔@activism_ideas
📌 جذب جوانان به قیمتی نباشد 🔻رهبرمعظم‌انقلاب: ▪️مواظب باشید جوانها به هر قیمتی نباشد؛ این جور نباشد که برای اینکه این جوان خوشش بیاید، ما فلان آهنگ نامناسب را مثلاً فرض کنید در شعر مدح یا شعر مصیبت به کار ببریم. ▪️ جذب لازم است، واجب است، مفید است، امّا با حفظ ساختار صحیح. ▪️مراقب باشید که به مناسبت اینکه انسان میخواهد جوانها را جذب کند، ترکیب و آن حقیقت و هویّت مدّاحی از بین نرود. 🧲 | 🆔@activism_ideas
✒️ پرورش مهم‌تر از آموزش 💌 لوح سفید و آماده دانش‌آموزان نیاز به ساختن دارد... 🌱«باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّه‌ها را فراری نباید بدهد؛ باید جوری باشد که بچّه‌ها به طرف آن جذب بشوند. تقویت هویّت ملّی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملّی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.» ۱۴۰۲/۲/۱۲ 🧲 | 🆔@activism_ideas
▫️جذب حداکثری و دفع حداقلی ▪️گفتاری از حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری 🔻حجت‌الاسلام سیدهاشم الحیدری، از علما و رهبران جبهه مقاومت در عراق در «اولین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین» که در آبان ماه سال ۱۳۹۴ برگزار شد، به بیان نکات و تذکرات مهمی پیرامون کیفیت حضور هیأت‌های ایرانی در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی پرداخت. 👇🏻دریافت فایل رایگان منشور از پایگاه جامع محتوایی هیأت: ▫️heyat.co/p/2037 🧲 | 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | آیت الله خوشوقت(ره) ✅راه جذب نوجوان و جوان به مسجد چیست؟ جواب کلیدی را از آیت الله خوشوقت بشونید. 🧲 | 🆔@activism_ideas
22.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتقاد میثم مطیعی به برخی نوآوری‌‌ها در هیأت‌های عزاداری به بهانه جذب مخاطب 🔰 حاج میثم مطیعی در برنامه حسینیه معلی: 🔺 جذب به چه قیمتی؟ با چه عمق و ماندگاری؟ 🔺 خلاقیت و نوآوری خیلی خوب است اما باید تا جایی باشد که ماهیت هیات تغییر نکند و هیأت، هیأت بماند. 🔺 ما به عنوان مداح غیر از خواندن، باید در پیشگاه سیدالشهداء(ع) باید پاسخگو باشیم که آیا پاسدار مرزهای ستایشگری بودیم یا نه؟! 🧲 | 🆔@activism_ideas
توقع_و_باید_هایی_که_انقلاب_از_جبهه_فرهنگی_دارد!.pdf
3.91M
اسلام  از ما مسلمانان و افراد جبهه حق و جبهه فرهنگی چه انتظاری دارد؟ ۱_کاررا برای خدا انجام دهیم، ۲_کار را تشکیلاتی انجام دهیم ، ۳_کادر و نیروی انقلابی تربیت کنیم ، ۴_غیرت دینی ، ملی ، انقلابی داشته باشیم ، ۵_ جذب به تشکیلات اسلام داشته باشیم، منبع: کتاب دغدغه های فرهنگی 🧲 | 🆔@activism_ideas
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥♨️ جذب لازم است، واجب است، مفید است، امّا با حفظ ساختار صحیح. ⚠️ مراقب باشید که به مناسبت اینکه انسان میخواهد جوانها را جذب کند، و آن حقیقت و از بین نرود. 🔹مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان سال 1400 🧲 | 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️اتلاف وقت بزرگترین حق الناس⛔️ اتلاف وقت در هیئت: ۱- محتوای ضعیف برنامه: سخنران و مداح یا وقت لازم را نمی گذارند یا مخاطب شناسی ندارند یا مطالب دور از شان اهلبیت بیان می کنند ۲- زمان زیاد برنامه: تطویل برنامه هیئت ارزشمندترین دارایی دنیایی اعضای هیئت یعنی وقت را از ایشان میگیرد ۳: کارهای زیاد قبل و بعد برنامه: نباید کاری کنیم که تصور شود هیئت برای بیکاران است پس نباید از نوجوانی که شور و اشتیاق و انرژی زیادی دارد بخواهیم وقت بیش از حدی بگذارد نوجوان بخاطر اینکه در دوره حساسی قرار دارد احساسش بر عقلش غلبه دارد هیئت داران می توانند از این ویژگی سوء استفاده کنند و از انرژی وافر نوجوان و احساساتش در پیشبرد اهداف هیئت استفاده کنند کار صحیح: باید نوجوان را بعد از استعداد سنجی در رشته ای که مستعد آن است تشویق کنیم تا آینده شغلی نوجوان تضمین شود نه اینکه نوجوان بعد از جوانی از وقتی که برای هیئت گذاشته پشیمان شود یعنی اولویت اول برای هیئت داران رشد تحصیلی و شغلی نوجوان باشد نه کارهای هیئت 🆔@activism_ideas