eitaa logo
🇵🇸🇱🇧کنشگری
9.6هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
950 ویدیو
1.5هزار فایل
📲میکرورسانه کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 گدایی مناسبت‌ها ولنتاین، جشن کریسمس، جشن هالووین و سایر جشن های کشورهای غربی و مسیحیت و غیره، که تناسبی با فرهنگ و رسوم ایران و اسلام ندارد، روز به روز در بین جوانان ایرانی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. در حالی که رسومی مانند شب یلدا، عید نوروز، ایام ولادت اهل بیت و سالروز ازدواج امام علی و حضرت زهرا و سالروز آغاز امامت امام زمان و سایر مراسمات ملی و دینی که مناسب فرهنگ و رسوم ایران اسلامی هست، کم نیست. پس علّت حرکت پرشتاب جوانان به سوی فرهنگ های غربی چیست؟ آیا این حرکت ضرری هم دارد؟ شناخت و آگاهی پیدا کردن از آداب و رسوم سایر ملل و ادیان امری پسندیده است و حتی اگر نکات مثبت آن را اخذ و در زندگی روزانه عملی کنیم شایسته نیکان است. ولی اینکه عده ای غوطه ور در این فرهنگ شوند و دنیایشان غرق در آمال غربیون و غرب پرست ها شود و خودتحقیری و کم پنداری عقبه فکری و فرهنگی ایران اسلامی را در بین هم کیشان خویش و القای ناامیدی از ایرانی بودن و مسلمان بودن، امری است که متاسفانه شاهد آن هستیم و هیچ مجوز عقلی و شرعی پشتوانه آن نخواهد بود. اما عوامل این کوچ فرهنگی: ۱. نداشتن رسانه بومی قوی بله اگر در کشور زیر ساخت های رسانه ای قوی وجود داشت، هرگز این مراسمات غربی ها در صدر رسانه ها قرار نمی گرفت و اینقدر توجه ها را به سمت خودش جلب نمیکرد. ۲. نداشتن ایده جذاب دین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی پر است از جشن ها و مراسمات جذابی که سال ها در گوشه کتب تاریخی در حال خاک خوردن هست و کسی ایده جذابی برای انتقال آنان به نسل جدید را ندارد. ۳. سلبریتی های الگو تا وقتی جوانان ما الگوهای زندگی خویش را سلبریتی هایی قرار بدهند که در مسابقه فخرفروشی و غربی بودن غوطه ور شده اند، امر به سامان نخواهد رسید. ۴. نبود نظارت بر بازار اگر سیستم حکومتی بر مضر بودن برخی از فرهنگ و رسوم غربی ها واقف گشت، باید قاطعانه از خرید و فروش کالاهای ضد فرهنگ ایرانی اسلامی جلوگیری کند. اما چیزی که مشاهد میشود مسابقه بازاریون در خرید و فروش این کالاهای ضدفرهنگی است و در جواب دغدغه مندان میگویند ما نفروشیم کسی دیگر میفروشد. الآن پول در فروش این جور کالاها است. و این شد عاقبت ما و کوچ جگر گوشه های وطنیمان به ناکجاآباد غربی ها که خود دغدغه مندان فرهنگی جامعه غرب از دست این فرهنگ و رسوم به ستوه آمده اند و این سمت عده ای تازه میخواهند همچو غرب جاهل شوند. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
شوخ‌طبعي‌هاي طلبگي مولف محمدحسين قديري. عناوين اصلي كتاب شامل: اشاره؛ فهرست تفصيلي مطالب؛ مقدمه؛ سپاس و تشكر از: بخش اول: حجره نشينان و دوستان امام علي عليه السلام :؛ بخش دوم: ازدواج و خانواده؛ بخش سوم: علم و تحصيل؛ بخش چهارم: اخلاق و عرفان؛ بخش پنجم: تبليغ و ارشاد؛ بخش ششم: جنگ تحميلي و سياست؛ بخش هفتم: شوخي‌هاي طلبه‌پسند؛ بخش هشتم: ملحقات؛ پاسخ‌نامه آزمون فضولي مؤلف به خوانندگان محترم ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) دانلود و مطالعه ( در انواع و اقسام فورمت ها: جاوا، پی دی اف، اندروید و..) 👇 https://b2n.ir/w28029 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
🚦 ده نکته کوتاه برای آغاز کتاب خواندن 📍 آن‌چه در زیر می‌آید بخشی از تجربه‌های شخصی بعد از سال‌ها کتاب خواندن است که به نوشتن چند جلد کتاب انجامید و هنوز هم ادامه دارد. 1️⃣ هیچ‌وقت برای شروع کتاب‌خوانی دیر نیست. احساس جا ماندن و وحشت نکنید. اگر دیگران در رسانه‌ها مدام از بولگاکف و تولستوی، گابریل گارسیا مارکز و نیکوس کازانتزاکیس می‌گویند. به تجربه می‌گویم بعضی از این عزیزان خودشان هم کتاب‌های این نویسندگان را نخوانده‌اند! شروع کنید. فتح اورست هم با اولین قدم شروع می‌شود. شما هم با اولین کتاب شروع کنید. با یک زندگی‌نامه یا داستان‌های کوتاه. خیلی زود گره می‌خورید به کتاب. 2️⃣ لازم نیست هر چه دیگران می‌خوانند شما هم بخوانید. این یک مسابقه برای فخرفروشی نیست. هر کتابی که دوست دارید و با ذائقه و سلیقه‌تان جور در می‌آید را بخوانید. مطمئن باشید کم‌کم مطالعه‌تان عمیق‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌شود. 3️⃣ از پول دادن برای خرید کتاب احساس خسارت نکنید. یک کتاب ممکن است 20 سال در کتابخانه شما بماند یا بعد از خواندن به دیگری هدیه بدهید. کتاب، هزینه نیست، سرمایه است. یک سرمایه فکری. اگر وقت خرید رفتن ندارید الان هزاران کتاب‌فروشی توی گوشی همراه شماست. با حوصله در اینترنت بچرخید، در مورد کتاب اطلاعات گیر بیاورید و بخرید. تمیز و دقیق می‌آورند در خانه. 4️⃣ اگر شروع به خواندن کتابی کردید و لذت نبرید، آن را کنار بگذارید. عمر، کوتاه‌تر از این حرف‌هاست که خودتان را آزار بدهید و البته دنیای کتاب بی‌اندازه وسیع. یک کتاب دیگر بردارید و بخوانید. هر کتابی که موج‌اش همه را می‌گیرد لزوماً شاهکار نیست. به ویژه در اینستاگرام. نیازی به خجالت نیست چون کتابی که برای دیگران شاهکار است ممکن است به کام شما خوش نیاید. اصولاً با احتیاط به مُد نزدیک شوید. از لباس تا کتاب! 5️⃣ هم‌زمان خواندن دو یا چند کتاب عیبی ندارد. خود مغز بلد است چطور فایل‌هایش را دسته‌بندی کند. تداخل ایجاد نمی‌شود و هر بار بعد از خواندن یک صفحه همه شخصیت‌ها سر جایشان قرار می‌گیرند. 6️⃣ اگر کتابی در کتابخانه دارید که خوانده‌اید یا تمایلی به خواندنش ندارید به مراکز تبادل کتاب یا جاهایی که کتاب دست دوم می‌خرند ببرید. اگر به دیگری ببخشید که بسی نکوتر. 7️⃣ دوست دارید بچه‌هایتان کتاب بخوانند؟ بعید است یک کودک با دستور والدین کتاب‌خوان شود. آن‌ها به ما نگاه می‌کنند، وقتی خودمان کتاب نمی‌خوانیم و تمام مدت سرمان توی گوشی است، انتظار داریم آن‌ها با کتاب سرگرم شوند؟ بچه‌ها رفتار ما را بیشتر باور می‌کنند تا گفتارمان را. 8️⃣ اگر هزینه خرید کتاب نو ندارید، کتاب دست دوم بخرید. این روزها حتی در اینترنت هم می‌شود کتاب‌ دست دوم خرید. حتی می‌توانید با دوستان کتاب‌خوان دورهمی کتاب بخوانید یا به هم کتاب قرض بدهید. 9️⃣ موقع خرید کتاب، با کتابفروش‌ها حرف بزنید. بسیاری از آن‌ها خوش‌فکر هستند و اشراف کامل به بازار کتاب دارند، پیشنهادهای خوبی می‌دهند به ویژه در مورد آثار ترجمه شده. چون بعضی از ترجمه‌ها ممکن است یک کتاب خوب را غیرقابل تحمل کنند. 🔟به جای تکرار مکررات دیگران کتاب بخوانیم، به جای خواندن اخباری که جز حال بد هیچ حسی منتقل نمی‌کنند، به جای باور هر آنچه صاحبان قدرت می‌گویند کتاب بخوانیم، اما فقط یک کتاب نخوانیم. 🆔@activism_ideas
🔸بسته جامع محتوایی فعالان جمعیت 🔺لینک زیر دانلود کنید 👇👇👇👇 https://b2n.ir/.moharam1400 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
👤دکتر حسن عباسی ✳️ ریاست اندیشکده یقین در جلسه تبیین بیانیه گام دوم در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد در ابتدای سخنان خود به عنوان مقدمه اشاره‌ای به نوع طرح ریزی استراتژیک در بین قدرتهای جهان داشتند و در این خصوص فرمودند در گذشته طرح ریزی مسائل استراتژیک بر پایه اصولی صورت می گرفت ولی اکنون آنچه در دنیا اصالت پیدا کرده ترند‌گذاری است یا به تعبیر دیگری آینده نگاری می باشد. ترندگذاری بدین معنا است که مثلا در بحث جمعیت یک کشور، با توجه به شرایط و تعداد کنونی و میزان رشد و جوان بودن جمعیت و ... میزان جمعیت آن کشور را در چد سال آینده پیش بینی می‌کنند. ایشان در ادامه با بیان جایگاه تعمق علمی در گام دوم تشریح کردند، 4 مرجع اصلی در دنیا موجود می باشد در حیطه ترندگذاری فعالیت می کنند که عبارت اند از: 1️⃣ موسسه DCDC: این موسسه در انگلستان مستقر می باشد و طرح های آن در انگلستان، اتحادیه اروپا وسازمان ملل مورد استفاده قرار می گیرد. 2️⃣ موسسه ترودوک: این موسسه در آمریکا مستقر می باشد و به مثابه حوزه علمیه می باشد که خروجی های آن در قالب رساله با موضوعات سیاسی، فرهنگی و مخصوصا نظامی که مورد استفاده کلیه ارتشهای جهان قرار می گیرد. این موسسه مستشاری تا کنون 4300 رساله اراده داده است که آیین نامه¬های سازمان ملل نیز بر اساس رساله های این موسسه تنطیم می شود. 3️⃣ موسسه ترندبان: این موسسه در آلمان مستقر می باشد و مبنای طرح ریزی خود را فضای سایبر قرار داده است و مبتنی بر آن فضا یک نظام حاکمی را تعریف می کند. ⏪ همه طرح های استراتژیکی که از موسسات فوق صادر می‌شود بوسیله آقای ریچارد داستون در همدیگر ادغام می‌شود و به تعبیری یک پارچه‌سازی صورت می¬گیرد که غالبا سازمان ملل متحد این طرح‌ها را مبنای خود قرار می‌دهد. 4️⃣ مرکز چهارم را هم اندیشکده یقین که به مدیریت خودشان در حال فعالیت است معرفی کردند. ⏪ این استاد علوم استراتژیک بیان داشت برای ساختن تمدن اسلامی که هدف نهایی بیانیه گام دوم می‌باشد باید 3 حرکت اصلی صورت بگیرد: 1️⃣ شناختن آینده نگاری که در کشورهای غربی به خصوص انگلستان و آمریکا طرح ریزی می‌شود. باید به این نکته توجه کرد که چشم‌انداز 20 ساله کشور به دلیل مورد توجه قرار ندادن آینده پژوهی نتوانست برنامه عملیاتی‌ای را طراحی نماید و تاکنون نیز به هدف مورد نظر خود نرسیده است. بنابر این یکی از الزامات گام دوم این است که بدانند کشورهای دیگر در بحث آینده شناسی چه نظری دارند و گام دوم آنها چیست. 2️⃣ اشراف کافی به بیانات 30 سال اخیر رهبر. رهبر انقلاب در این مدت 360 ترند را معیین کرده‌اند. فرق نگاه رهبری در ترندگذاری با غربی‌ها در این است که آن‌ها فقط ترندگذاری می کنند اما رهبر انقلاب علاوه بر ترند‌گذاری، تراز گذاری نیز می‌کنند. نشناختن این ترازهایی که رهبر انقلاب مشخص کرده‌اند یکی از خلأها برای اجرایی کردن گام دوم می باشد. لذا برای اجرایی کردن گام دوم نیازمند مطالعات ترکیبی می باشیم که عبارت‌اند از این‌که اولا غربی‌ها چه کردند و دوما این‌که رهبر انقلاب چه می‌خواهد. توجه به این نکته مهم است که اشراف به بیانات رهبر انقلاب و اشراف به نظریات غربی‌ها در طرح‌ریزی استراتژی موجب جامع‌نگری و کلان‌نگری می‌شود. گام دوم یک امر تخصصی می‌باشد و علاوه بر شناخت آینده نگری نیازمند زمان می باشد که در این باره برای تحقق بخشیدن به ترندگذاری رهبر انقلاب کمترین زمان لازم 16 سال است. 3️⃣ در انتها آقای حسن عباسی اصلاح سنجه¬ها را راه نهایی تحقق تمدن نوین اسلامی دانستند و گفتند: تمدن سازی از اصلاح سنجه¬ها صورت می گیرد. سنجش یعنی اینکه برای اموری مانند رتبه بندی مدارس و یا درجات نظامی و ... باید شاخص معیار خاص خود را داشته باشد. و به تعبیری ملاک و معیار خاص خودش را برای یک شغلی مانند معلم بودن و یا قاضی و... باشد بدین معنا که یک شخص از جامعه برای این‌که بتواند معلم باشد باید چه معیارهایی را داشته و یا کسب نماید. برای یک تمدن 1000 تعریف شده است که برای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید در این 1000 مورد معیار خود را ارائه بدهیم. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔅تحلیل وبررسی نظام مسائل و اهداف و ماموریت ها و روش تحقق گام دوم 💥حجت الاسلام عبدالحمید واسطی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست با استناد به متن این بیانیه گفت: 💥بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب در هفت محور قابل تحلیل است: ۱- هویت و جنس بیانیه، ۲- مأموریت ارائه شده، ۳- راهبرد اصلی برای تحقق این مأموریت، ۴- سیاست لازم برای تحقق این راهبرد، ۵- ابزار لازم برای تحقق این سیاست، ۶- زمینه لازم، ۷- نقطه شروع و اهرم اصلی. 💥تولید «فرآیند‌های عملیاتی عدالت‌ورزی»؛ مهم‌ترین مأموریت در گام دوم انقلاب 💥«افق سازی برای آینده» جنس بیانیه گام دوم انقلاب 🌱وی در توضیح محور‌های فوق، این بیانیه را «افق سازی برای آینده» دانست که از یک رهبر در سازمان و جامعه است؛ و ماموریت ارائه شده در بیانیه را «امیدافزایی به تحقق تمدن نوین اسلامی» بیان کرد. 🌿این محقق حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه به یک در تحقق ماموریت بیانیه اشاره دارد، اصلی برای تحقق ماموریت بیانیه را «ایجاد مهارت عدالت ورزیِ» فردی، خانوادگی، سازمانی، کشوری، بین المللی و بین نسلی دانست و در محور سیاست لازم برای تحقق این راهبرد گفت: اگر قرار باشد که تمدن اسلامی شکل بگیرد و اگر ، اصلی آن است، و اگر صِرفا یک دانش نیست بلکه است، نیاز به «فرآیند‌های عملیاتی عدالت ورزی» داریم، لذا و این ، اصلی برای تحقق ماموریت بیانیه است. حجت الاسلام ، در محور بعدی، لازم برای تحقق سیاست فوق را «تمرکز بر ایجاد مهارت خلاقیت در تولید و بهینه سازی فرآیندها» دانست و از آن با عنوان «دانش و تکنولوژی فرآیندها» نام برد. 💥مأموریت بیانیه گام دوم انقلاب 🍂عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: زمینه لازم در دهه آینده برای شکوفایی این مهارت، تمرکز بر نسل بین ۲۰ تا ۴۰ سال است که مخاطب اصلی این بیانیه بودند و در نهایت، این استاد حوزه و دانشگاه نتیجه گرفت که نقطه و اصلی برای تحقق ماموریت بیانیه «تمرکز بر دست یابی به مهارت تولید و بهینه سازی فرآیند‌های عدالت ورزی» است. 🍃وی دو پیشنهاد نیز ارائه داد و گفت: دهه آینده تحت عنوان «دهه بهینه سازی فرآیندها» نام گیرد و همه فعالیت‌ها بر روی آن متمرکز شود؛ و در پیشنهاد دوم چنین عنوان کرد که ، این بیانیه را که نسبت به است هدف گرفته است اگر مردم، با آشنا شوند، به هر خبر و هر جریانی اعتنا نخواهند کرد. 💥لذابه نظرمی‌رسد در 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🌿بهترین ومؤثرترین روش ؟! 🔘 انبیا برای و مردم از چه راهی استفاده کردند؟ چه کار کردند؟ آیا آمدند پیش مردم، دانه دانه گوش افراد را گرفتند، دست افراد را گرفتند، تنها بردند در و و و ، بنا کردند آنها را تعلیم و تربیت دادن؟ آیا انبیا مثل و نشستند در خودشان تا مردم بیایند، حال معنوی آنها را ببینید و با آنها هم عقیده و همراه و همگام بشوند؟ آیا انبیا مثل مدرسه باز کردند، تابلو زدند، دعوت هم کردند، هر که می خواهد از ما حرف یاد بگیرد، بیاید اینجا پیش ما حرف یاد بگیرد، اینجوری بودند؟ یا نه، انبیا معتقد به نیستند، انبیا معتقد به دانه دانه انسان سازی نیستند، انبیا معتقد به کارهای و نیستند، که خیال کنی مثل و ، می نشست ابراهیم خلیل الرحمن یا موسی یا عیسی یا پیغمبر ما، در مدرسه، مردم می رفتند از او استفاده می کردند، اینجوری نیستند... نه امام جعفر صادق نه جدش پیغمبر اسلام و نه همه انبیای عالم، روششان این روش ها نبوده، و و ، کار انبیا نیست...انبیا می گویند: برای ساختن انسان، باید ، ، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند، تربیت کرد و بس. ✳️... البته روشن است، زحمتی و خون دلی که برای ساختن ، انسان بایستی متحمّل بشود، به مراتب بیشتر است از زحمتی که برای یک دانه نخل خرما، یک دانه اصله ی خرما، انسان متحمّل می شود. این زحمت خیلی بیشتر از این است، اما فایده اش را حساب کن، بازده اش را حساب کن. اینجا شما زحمت می کشی روی یک فرد، یک دانه آدم درست می کنی. آنجا یک درست می کنی، یک درست می کنی، میلیون ها انسان، نسل ها بشرمی سازی، انبیا کارشان این بود. 🔴...این مطلبی که گفتم، از حرف هایی است که رویش ایستادیم، از حرف هایی است که رویش اصرار داریم و معتقدیم که باید ها این حرف را بفهمند... یک عده ای نمی توانند این را بفهمند که انبیا می خواستند و درست کنند، خیال می کنند انبیا دانه دانه آدم می خواستند درست کنند، در حالی که دانه دانه آدم درست کردن از شان انبیا به دور است. 📖 منبع: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔰 حقیقت اصلاح‌طلبی در ایران بدون روتوش 🔻 اگر شب و روز در باره اصلاحات مقاله نوشته و یا کلیپ بسازند، یا سخنرانی کنند، همه این مباحث در همین چند جمله خلاصه می شود 🔹 اصلاحات تنها جریانی در جهان است که دولت یک نظام را در اختیار می گیرد تا زمینه را برای سقوط همان نظام فراهم سازد و اگر نتواند دولت را در اختیار بگیرید، لشکرکشی خیابانی می کند! 🔹 تنها جریانی در جهان است که از کشورهای دیگر درخواست تحریم و حتی تجاوز نظامی به کشور خود را دارد، 🔹 تنها جریانی که در حکومت حضور دارد اما قانون اساسی آن را قبول ندارد، 🔹 تنها جریانی که می گوید اگر نظام سقوط کند، در حکومت بعدی هم حضور دارد، 🔹 اصلاحات تنها جریانی در طول تاریخ بشریت است که به دنبال خلع سلاح کشور خودش است، 🔹 تنها جریانی در جهان است که دشمن کشورش آن را پیاده نظام خود در آن کشور توصیف می کند، 🔹 اصلاحات تنها جریانی است که با عقاید و باورهای مردم کشورش در حال مبارزه است، 🔹 اصلاحات تنها جریانی در جهان است که وقتی در کشورش حادثه تروریستی رخ می دهد، مدافع حقوق تروریست ها می شود 🔹 تنها جریانی است که وقتی مفسدانی در کشورش به اعدام و زندان محکوم می شوند، فریاد نقض حقوق بشر سر می زنند 🔹 اصلاحات تنها جریانی در جهان است که اعضای آن پس از اتمام دوره مسئولیت خود،* *یا از کشور خارج می شوند و به اپوزیسیون نظام می پیوندند یا در داخل کشور مشغول ارتباط و مصاحبه با اپوزیسیون می شوند! 🔹 و در نهایت اصلاحات تنها جریانی است که به ظاهر خود را در نظام تعریف می‌کند اما در عمل بر علیه نظام عمل می‌کند و از هیچ فرصتی برای براندازی نظام چشم پوشی نمی‌کند و دادن 35 رأی از 40 رأی به نامزدی تاجزاده که قانون اساسی و ولایت فقیه و ارکان نظام اسلامی را قبول ندارد و رسماً در پلونوم چهارم جبهه مرتد و منحله مشارکت اعلام کرده در پی براندازی نظام ولایت فقیه است نمونه این رذالت و نفاق است. ⬅️ اکنون شما قضاوت کنید، اگر چنین جریانی در آمریکا می بود، نظام آمریکا چه برخوردی با آن می داشت.؟؟؟؟ و عده ای همچنان متعصبانه از این جریان سیاسی حمایت می کنند و برایش رأی جمع می کنند و موجب رنجش هشتاد میلیون ایرانی می گردند!!!! این بزرگترین حق الناسی هست که طرفداران جبهه اصلاحات باید در روز قیامت ادای دین کنند و چنین حق الناسی قابل جبران نیست!! 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🌀 روحانیت و دنیاگرایی 📝 دعای یک سگ و توفیر توفیقات مرحوم حجت الاسلام شفتی اصفهانی (ره) 🔸 يكی از علماي ربّانی قرن دوازدهم مرحوم سيد محمدباقر شفتی رشتی معروف به «حجت‌الاسلام شفتی» است كه از مجتهدين برازنده و پرهيزكار بود. او در سال ۱۱۷۵ هـ.ق در چرزه طارم گيلان ديده به جهان گشود و در سال ۱۲۶۰ در سن ۸۵ سالگی در اصفهان از دنيا رفت. مرقد شريفش در كنار مسجد سيد اصفهان، معروف و مزار علاقه‌مندان است. 🔹 حجت‌الاسلام شفتی در ايام تحصيل خود در نجف و اصفهان به قدری فقير بود كه غالباً لباس او از زيادی وصله به رنگ‌های مختلف جلوه می‌كرد، گاهی از شدت گرسنگی و ضعف، غش می‌كرد، ولی فقر خود را كتمان می‌نمود و به كسی نمی‌گفت. روزی در مدرسه علميه اصفهان، اجرت نماز وحشت بين طلاب تقسيم می‌كردند. وجه مختصری از اين ناحيه به او رسيد، چون مدتی بود گوشت نخورده بود، به بازار رفت و با آن پول جگر گوسفندی را خريد و به مدرسه بازگشت، در مسير راه ناگاه در كنار كوچه‌ای چشمش به سگی افتاد كه بچه‌های او به روی او افتاده و شير می‌خورند، ولی از سگ بيش از مشتی استخوان باقی نمانده بود و از ضعف، قدرت حركت نداشت. 🔹 حجت‌الاسلام به خود خطاب كرد و گفت: اگر از روی انصاف داوری كنی، اين سگ برای خوردن جگر از تو سزاوارتر است؛ زيرا هم خودش و هم بچه‌هايش گرسنه‌اند، ازاين‌رو جگر را قطعه‌قطعه كرد و جلوی آن سگ انداخت. خود حجت‌الاسلام شفتی نقل می‌كند: وقتی كه پاره‌های جگر را نزد سگ انداختم گويی او را طوری يافتم كه سر به طرف آسمان بلند كرد و صدايی نمود. من دريافتم كه او در حقّ من دعا می‌كند. از اين جريان چندان نگذشت كه يكی از بزرگان، از زادگاه خودم «شفت» مبلغ دويست تومان برای من فرستاد و پيغام داد كه من راضی نيستم از عين اين پول مصرف كنی، بلكه آن را نزد تاجری بگذار تا با آن تجارت كند و از سود تجارت، از او بگير و مصرف كن. 🔹 من به همين سفارش عمل كردم، به قدری وضع مالی من خوب شد كه از سود تجارتی آن پول، مبلغ هنگفتی به دستم آمد و با آن حدود هزار دكان و كاروانسرا خريدم و يک روستا را در اطراف محله‌مان به نام گروند، به طور دربست خريداری نمودم كه اجاره كشاورزی آن در هر سال نهصد خروار برنج می‌شد، دارای اهل و فرزندان شدم و قريب صد نفر از در خانه من نان می‌خوردند. تمام اين ثروت و مكنت بر اثر ترحمی بود كه من به آن سگ گرسنه نمودم و او را بر خودم ترجيح دادم. 📗 کتاب داستان دوستان، نشر بوستان کتاب، چاپ ۶، ج ۵، ص ۱۹۰ (نوشته آیت الله محمدی اشتهاردی) 🔅تمُد🔅 @Temod_uni
🔻همراه با کودکان فیلم ببینید و تلویزیون تماشا کنید! چون: 🌀یادگیری کودکان در تعامل با انسان ها اتفاق می افتد. پژوهش ها نشان می دهد وقتی کودک درحال تماشای یک برنامه آموزشی است و والدین او را همراهی می کنند و گاهی مسئله را برای او تسهیل می کنند، یادگیری او چندین برابر می شود. 🌀کودک تماشای فعالانه را می آموزد. تماشای فعالانه یعنی اینکه هر پیامی به او می رسد را پردازش می کند، درباره آن فکر می کند و با خودش گفتگوی ذهنی خواهد داشت. 🌀وقتی همراه کودک فیلم تماشا می کنید او کم کم می آموزد که می تواند از فیلم ها چیزهای زیادی بیاموزد، برخی پیام ها را رد کند و اینکه در دریافت پیام، فعالانه مشارکت کند. پس حین تماشای فیلم از او سوال بپرسید، تجربیات تان را بگویید و درباره درست بودن یا نبودن پیام با او وارد گفتگو شوید. 🌀نیاز نیست حتما همان زمان فیلم دیدن، گفتگوی تان به نتیجه برسد. گفتگوهایی که پایان آن باز است ذهن کودک را مشغول می کند و کودک را وادار به تفکر می کند. نقش همه چیز دان را برای او بازی نکنید. خیلی وقت ها از او بخواهید خودش پاسخ را پیدا کند و با شما در میان بگذارد. 🌀افزایش محبت به فرزند سبب کاهش مصرف اینترنت می شود 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
⚠️ در عرض ۳ ماه ۵ هزار صهیونیست تابعیت امارات دریافت کرده اند که به آنها اجازه تملک اراضی و اقامت و ازدواج، نه تنها در امارات بلکه در کشورهای همکاری خلیج فارس خواهد داد. این یک خطر حقیقی برای ترکیب جمعیتی این کشورها است. 🔸حزب‌الله را به تغییر دموگرافیک در سوریه و اخراج اهل سنت متهم می‌کنند اما خودشان در حال ساختن اسراییل های جدید هستند. کامل ترین سایت مسایل بین الملل👇👇 ✍ LIBANIRAN.com 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔸اولين خطبه نماز جمعه پس از پذيرش قطعنامه598 https://www.farsnews.ir/amp/8807111288 🔹روایتی متفاوت از صلح و پذیرش قطعنامه 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔰طرح تحول عظیم چیست؟ 🔻، مدیر در بحران نظریه را مطرح می کند به نام «The Great Reset» که می توان یک « یا » نامید. 🔻از عنوانی که برای این طرح انتخاب شده، به نظر می آید که شواب قائل است که فضای بحرانی شکل گرفته در بحران کرونا همه ارکان و دنیا دست خوش تغییرات پرضرر شده و لذا نیازمندیم طبق یک آینده پژوهی درست، فضای پیش رو را بازسازی کنیم. 🔰 در چه محورهایی تغییر ایجاد خواهد کرد؟ 🔻شواب در ژوئن 2020 مطرح می کند که: « باید به طور مشترک و سریع برای بازسازی تمام جنبه های جوامع و ما ، از تا و ، اقدام کند. هر کشوری ، از ایالات متحده تا چین ، باید در آن شرکت کنند و هر صنعتی ، از نفت و گاز گرفته تا فناوری ، باید دگرگون شود. به طور خلاصه ، ما به "بازسازی عظیم" سرمایه داری نیاز داریم». 🔻اینگونه صحبت ها از به عنوان کسی که سالیان درازی است در مجمع جهانی اقتصاد با تمامی دنیا و تعاملات آنها در ارتباط و اشناست و خیلی خوب می داند که فضای جهان به چه سمت و سویی در حال حرکت است، بسیار قابل تامل و پیگیری است. 🔰رهبران جوان جهانی(YGL) و بازنشستگی بزرگ 🔻آنچه که تحت طرح تحولی عظیم از آن یاد می کند، ایده و تئوری جدید ها در بحران است که به واسطه آنها که از مدتها پیش از این، تحت نظارت خودشان در مسائل مختلف تربیت شده و تجربه کسب کرده اند، حال به عرصه ظهور و بروز رسیده است. 🔻*شواب مطرح می کند: «انجمن رهبران جوان جهانی(YGL) از یک و جامع پشتیبانی می کند - فرصتی برای همکاری مشترک در جهت آینده ای عادلانه و سبزتر. در ماه آگوست ، ما ذهن استثنایی پویا ، زحمتکش و اجتماعی را گرد هم آورده ایم تا با یک روش سه قسمتی در این اوقات چالش انگیز حرکت کرده و ما را هدایت کنند؛ مجمع رهبران جوان جهانی شده است تا با شرکای ما همکاری کند و را تحقق بخشیم که هیچ کس در آن پشت سر نگذارد.»* 🔰زرسالاران و نظم نوین جهانی 🔻از آنجا که در یادداشت قبل توضیح داده شده، مجمع رهبران جوان جهانی، ایده ای بود که به واسطه حمایت یک جایزه کاملا صهیونیستی() به وجود آمد، اکنون نیز همان ایده به کارآمدی خودش رسیده و توانسته به واسطه جذب نیروهایی نخبه از تمام نقاط دنیا، با طرحی، آینده ای متفاوت و کاملا به نفع سرمایه داران و زرسالاران رقم زند. 🔻در ماه مه 2020 شواب از این طرح در قالب کتاب رونمایی کرد که بعد از مطرح شدن آن، خیلی سریع نخست وزیر کانادا ، از ایالات متحده آمریکا و نخست وزیر انگلیس اعلام حمایت کردند. در مقابل نیز در کمتر از 72 ساعت اخباری متهم به (!) منتشر شد که این طرح به دنبال شکل دهی با بهبود سرمایه داری دنبال می کند و این اخبار تا آنجا رسید که عده ای در کانادا دادخواستی را مبنی بر تعطیلی و ممانعت از اجرای این طرح در کانادا به 80.000 امضا رساندند. 🔻نهایتا با توضیحات فوق باید پذیرفت که همان طور که رد پای بسیاری از دشمنان دیرینه مسلمانان در طرح ها و آینده پژوهی های مطرح شده در سازمان های بین المللی بسیار روشن است اما از طرفی عدم حرکت و منفعلانه برخورد کردن در دایره تئوری های بین المللی، منجر به تحمیل قطعی یک طرح به ملت های مستضعف دنیا خواهد شد که شاید جبران خسارت این طرح ها تا قرن ها امکان پذیر نباشد. ‼️اندکی توجه 💠در انتها تاملی اندک به این سخنان شاید دریچه ای متفاوت بر این تعاملات بیافزاید: «در دوران سلطه‌ی ، غفلت از ناب اسلامی و مفهوم زندگی شمول آن بود که صحنه را برای بُتهای استعمار باز گذارد و به ، فرصت تاخت‌وتاز داد. دشمنان با نقشه‌های از پیش آماده شده، دین را در کشورهای اسلامی از صحنه‌ی زندگی راندند و شعار جدایی دین از سیاست را در این کشورها تحقق بخشیدند. نتیجه این شد که پیشرفت علمی غرب بتواند این کشورها را یکباره به صورت تابعی از کشورهای صنعتی درآورد و سرنوشت سیاسی و اقتصادی آن را برای مدتهای و ، به دست غارتگران غربی بدهد.10/3//69» 🇮🇷مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
تجربه نگاری https://www.farhang.gov.ir/fa/tajrobehnegari ✔️گزارش های تجربه نگاری اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔰اقدامی فاخر و شایسته تقدیر از مرکز مطالعات راهبردی حضرت بقیة الله عج 💠 کتاب شذرات المعارف 🇮🇷مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امامین
قالب ها.ppsx
527.2K
🖌بررسی جامع قالب ها 🔺قالب ها به صورت کلی در دسته بندی تقسیم می شوند:📌📌 قالب های آموزش قالب های محتوایی قالب های جذب قالب های مجازی قالب های فرهنگی 📌در این فایل به بررسی جامعی از قالب های پرداخته ایم. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖌پایگاه دانش فقر پژوهی 🔸پایگاه دانش فقرپژوهی به منظور تدوین و گردآوری مطالعات فقر راه اندازی شده است. این پایگاه که به همت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی ایجاد شده است قصد دارد دستاوردهای علمی و کارشناسی در حوزه فقر و مبارزه با آن (در قالب‌های مختلف کتاب، پایان‌نامه، مقالات علمی ـ پژوهشی، مقالات عمومی، گزارش‌های کارشناسی و طرح‌های پژوهشی) در یک مرجع مشخص برای استفاده پژوهشگران و کارشناسان اجرایی تجمیع کند. 🔸در این پایگاه ۱۵۰ عنوان کتاب و حدود ۳۰۰ پایان نامه در حوزه فقر بارگذاری شده است و علاوه بر آن تمامی مطالعات معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه فقر و نیز مقالات علمی ـ پژوهشی، مقالات عمومی و طرح های پژوهشی حوزه فقر که توسط مهمترین مراکز پژوهشی کشور اجرا شده است در دسترس علاقمندان و پژوهشگران قرار گرفته است. در همین راستا، همایش فقرپژوهی در پی ایجاد پیوند و تعامل سازنده میان پژوهشگران حوزه‌ی فقر با حوزه‌ی اجرا و سیاستگذاری مرتبط با فقر بوده و در دی‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. در چارچوب این همایش کوشش شد مهم‌ترین آثار و دستاوردهای پژوهشی حوزه‌ی فقر مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته و با معرفی این آثار و مبدعان و صاحبان آن به حوزه‌ی سیاستگذاری امکان تقویت تعامل و هم‌افزایی میان حوزه‌ی پژوهش و اجرا فراهم شود. گزارش‌های مرتبط با این همایش در بخش اخبار و رویدادها در دسترس است. ادرس سایت:👇👇👇 https://poverty-research.ir 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖍سامانه پایش دولت الکترونیک 🔸این سامانه با هدف ارزیابی میزان خدمات الکترونیکی دستگاه‌های دولتی راه اندازی شده است. درحال حاضر سازمان اداری و استخدامی کشور، شورای اجرایی فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت جداگانه عملکرد دستگاه ها را در موضوع ارائه خدمات الکترونیکی از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند و نتایج را در قالب گزارش‌هایی نشر می‌نمایند. 🔸در اینجا قصد داریم تا با گردآوری این اطلاعات، امکان دسترسی آسان و یکجا به اطلاعات و همچنین مقایسه عملکرد دستگاه ها را فراهم بیاوریم. با درنظر گرفتن ابعاد بیشتری از خدمات ارائه شده هر دستگاه قادر هستیم سازمان ها را امتیازدهی و رتبه بندی نمائیم. نمایش هرچه بهتر نقاط ضعف و قدرت سازمان‌ها و وزارت ها در بحث ارائه خدمات الکترونیکی هدف عمده ما در سامانه پایش و ارزیابی دولت الکترونیک است. ادرس سایت:👇👇👇 https://dolat2.com 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔸نظام مسایل استان ها به تفکیک 🖌 عبارت است از بیان مسائل و چالشهای موجود در یک مجموعه به صورت منظم و اولویت بندی شده، در واقع ما نظام مسائل را مطرح می کنیم تا پژوهشگران، دانشمندان ومحققانی که قصد پیشرفت، در یک عرصه را دارند به صورت شفاف و روشن مسائل را بشناسند و در حل آنها اهتمام ورزند. جهت بررسی نظام مسایل کشور به تفکیک استان ها به سایت های زیر مراجعه کنید👇👇👇 📌 وزارت تعاون، کار و رفاه https://iran-bssc.ir/atlas 📌مرکز پژوهش های مجلس https://b2n.ir/z31687 📌پژوهشکده مطالعات راهبردی https://b2n.ir/m98892 📌مرکز استراتژیک ریاست جمهوری https://b2n.ir/q44157 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه 📌این مرکز در چارچوب کوشش برای معرفی و تثبیت روش حمایت‌گری (Advocacy) و کاربرد مستقیم این روش در مقابله با مسائل و آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر و نابرابری، فساد و تعارض منافع، به معرفی دستورالعمل‌ها، پژوهش‌ها و کتاب‌های راهنمای حمایت‌گری برای مقابله با مضامین فوق می‌پردازد که بر اساس تجارب عملی در کشورهای مختلف جهان طراحی و تدوین شده‌اند. 🔸مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه مجموعه‌ای متشکل از دانش ‌آموختگان رشته‌ های علوم انسانی و اجتماعی است که تلاش می‌کنند تا از طریق ایجاد و تقویت شبکه‌های اصلاحی بتوانند گام‌هایی در حل مسائلی همچون تقویت ظرفیت اجرایی حاکمیت، توانمندسازی جامعه، شفافیت، مقابله با فساد، فقر، نابرابری و تعارض منافع، برداشته و از رهگذر گسترش حکمرانی شبکه‌ای، زمینه را برای کارآمدسازی حاکمیت و تقویت جامعه مدنی فراهم آورند. درس سایت:👇👇👇 https://iran-bssc.ir 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖌مشکل اصلی نظرسنجی افکار عمومی در ایران کمبود داده و هزینه‌بر بودن 📌گفت و گو با سید مجید امامی متن گفت و گو را در لینک پایین بخوانید👇👇👇 https://b2n.ir/j02425 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
✴️ توصیه‌های سلوکی آیت‌الله قاضی طباطبائی سیدعلی قاضی طباطبائی سال ۱۲۸۲ قمری (فروردین ۱۲۴۸) در شهر تبریز به دنیا آمد و سال ۱۳۶۶ قمری (بهمن ۱۳۲۵) در نجف اشرف از دنیا رفت و جنازه مطهرشان در قبرستان وادی‌السلام، جایی که خیلی به آن علاقه داشت و فراوان آنجا می‌رفت و ساعت‌ها در آنجا سر در جیب تفکر می‌نهاد، دفن شد. یکی از ویژگی‌های سلوکی آیت‌الله قاضی طباطبایی تفکر بود. او فراوان به قبرستان وادی‌‌السلام می‌رفت و ساعت‌هایی طولانی را در آنجا به تفکر سپری می‌کرد. آیت‌الله محمدتقی آملی، از تربیت‌یافتگان مکتب عرفانی آیت‌الله قاضی، می‌گوید: «من مدت‌ها می‌‌دیدم که مرحوم قاضی دو سه ساعت در وادی‌السلام می‌‌نشینند، با خود می‌‌گفتم: «انسان باید زیارت کند و برگردد و به قرائت فاتحه‌ای روح مردگان را شاد کند، کارهای لازم‌تر هم هست که باید به آنها پرداخت!» این اشکال در دل من بود اما به احدی ابراز نکردم. مدت‌ها گذشت و من هر روز برای استفاده از محضر استاد به خدمتش می‌‌رفتم، تا آنکه از نجف اشرف بر مراجعت به ایران عازم شدم ولیکن در مصلحت بودن این سفر، تردید داشتم. این نیت هم در ذهن من بود و کسی از آن مطلع نبود. شبی بود می‌‌خواستم بخوابم؛ در آن اتاقی که بودم، در تاقچه پائین پای من کتاب بود؛ کتاب‌های علمی‌‌ و دینی. در وقت خواب، طبعاً پای من به سوی کتاب‌ها کشیده می‌‌شد، با خود گفتم: برخیزم و جای خواب را تغییر دهم یا لزومی ‌‌ندارد، چون کتاب‌ها درست مقابل پای من نیست و بالاتر قرار گرفته، و این، هتک حرمت کتاب نیست. بالاخره بنابر آن گذاشتم که هتک حرمت نیست و خوابیدم. صبح که به محضر استاد، مرحوم قاضی رفتم و سلام کردم: فرمود: «علیکم السلام! صلاح نیست شما به ایران بروید. و پا دراز کردن به سوی کتاب‌ها هم هتک احترام است.» بی‌اختیار هول زده گفتم: «آقا! شما از کجا فهمیده‌اید؟» فرمود: «از وادی السلام فهمیده‌ام». 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni