eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 | لابی و مافیای عظیم صهیونیستی در آمریکا ✍  هر سال حدود سه میلیارد دلار کمک خارجی مستقیم دریافت می‌کند که تقریبا یک‌پنجم بودجه کمک‌های خارجی آمریکا است. ✍️ امکان دسترسی اسرائیل را به جنگ‌افزارهای بسیار پیشرفته آمریکایی مثل هلی‌کوپترهای «بلک هاک»و جت‌های «اف ۱۶» فراهم کرده است. در نهایت، ایالات‌متحده را در دسترس اسرائیل قرار می‌دهد که در عمل از متحدین خود در ناتو دریغ می‌کند. ✍️ بیش‌تر مسئولین حکومتی ایالات‌متحده، اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه، در موضوع حمایت این کشور از اسرائیل اتفاق‌نظر دارند. دلیل اصلی این نفوذ عمیق در لایه‌های مختلف حکومتی آمریکاست. 📌ادامه در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/KeCCI 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دکتر سیدهادی سیدافقهی: 🔹مناظره سقوط ارزش‌های لیبرال دموکراسی را به نمایش گذاشت! 🔸 مردم آمریکا به خاطر حفظ آبرو، خواستار متوقف شدن ادامه هستند! 🔰 @adyanuniv 🔰
📚 | ✍️ امور به فلسطین، بسیج حمایت‌های مالی، سیاسی، خارجی و داخلی را نیز آژانس یهود به عهده داشته است. ✍️ به دنبال برپایی رژیم صهیونیستی، ادارات متعلق به آژانس یهود در به وزارتخانه‌های رژیم اسرائیل تبدیل شدند، اما فعالیت آژانس یهود و سازمان جهانی صهیونیسم همچنان در خارج از سرزمین فلسطین ادامه داشت. ✍️ زمینه‌ دوم فعالیت آژانس یهود را در عرب‌ها به مالکیت یهودی‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد. ✍️ زمینه سوم شامل بررسی تلاش‌های آژانس یهود در مورد یهودی در فلسطین است. 📌معرفی بیشتر این در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/viE2 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت دهم ▪️دلايل سلفيه بر عدم جواز توسل 5 🔻تمسک به آيه ان الذين تدعون... پنجمين دليل سلفيها چون ابن‌تيميه، ابن عبدالوهاب و سيد محمد رشيد رضا بر عدم جواز توسل به پيامبر بعد از مرگ، آيه 194 سوره اعراف است: «و ان الذين تدعون من دون الله عباد امثالکم» «و کساني را که به جاي خدا به دعا مي‌خوانيد بندگاني مانند شما هستند.» ▪️نقد و بررسي همه مفسران اين آيه را درباره‌ي مشرکان و بت پرستاني مي‌دانند که بتها را در خلق و اداره‌ي امور جهان شريک خداوند مي‌پنداشتند و آنها را مورد پرستش قرار مي‌دادند. و اين عمل مربوط به کساني است که پيامبران را هرگز شريک خدا در خلق و اداره‌ي جهان ندانسته و آنان را نمي‌پرستند، بلکه روزي چند نوبت شهادت مي‌دهند که پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) بنده و فرستاده‌ي اوست: «اشهد ان محمدا عبده و رسوله»، و چون پيامبر رحمت (ص) مستجاب الدعوة است، از او مي‌خواهيم که براي ما دعا و شفاعت کند. ▪️ادامه دارد ... 🔰 @adyanuniv 🔰
احکام المدینة المنورة - علی کورانی العاملی.pdf
3.61M
📚 رد علي الخطبة الجمعة للشيخ صلاح البدير في المسجد النبوي الشريف ✍🏻 نویسنده: استاد علی عاملی 👈🏼 به زبان 👈🏼یکی از مستحباتی که شرع مقدس بر آن تأکید فراوانی کرده، زیارت قبر می باشد. اما فرقه ضاله با عقائد منحرف خود زیارت قبور را و حرام دانسته و زائران را می داند. یکی از ائمه جمعه منوره به نام شیخ در خطبه نماز جمعه در مسجد نبوی شریف مطالبی در غیر مستحب بودن زیارت قبر و نیز پاره ای اعمال حرام در ارتباط با زیارت قبور مطرح نمود که نگارنده در پاسخ به آن و رد نظریات او کتاب حاضر را با استناد به روایات فراهم آورده است. این کتاب شامل دوازده فصل می باشد: شیخ البدیر خطبه اش را بدون بسمله شروع کرد، شیخ البدیر در خطبه اش صلوات ناقص بدون ذکر آل محمد (ص) فرستاد، خطای شیخ البدیر در معنای احداث در مدینه منوره، گمان شیخ البدیر به این که زیارت قبر پیامبر (ص) مستحب نیست، پیاده رفتن برای زیارت قبر پیامبر (ص) حتی اگر یک قدم باشد حرام است، توسل به پیامبر (ص) از برای خدا شرک محسوب می شود، احترام گذاشتن به قبر پیامبر (ص) بدعت می باشد، اتباع ابن تیمیه بر واجب دانستن انهدام و از بین بردن گنبد پیامبر (ص) و وجوب خارج کردن قبر پیامبر (ص) از مسجد، رد مؤلف بر سخنان شیخ البدیری از نهی زیارت زیارتگاههای مدینه. 🔰 @Adyanuniv🔰
رد علي الخطبة الجمعة للشيخ صلاح البدير في المسجد النبوي الشريف ✍🏻 نویسنده: استاد علی عاملی 👈🏼 به زبان 👈🏼یکی از مستحباتی که شرع مقدس بر آن تأکید فراوانی کرده، زیارت قبر می باشد. اما فرقه ضاله با عقائد منحرف خود زیارت قبور را و حرام دانسته و زائران را می داند. یکی از ائمه جمعه منوره به نام شیخ در خطبه نماز جمعه در مسجد نبوی شریف مطالبی در غیر مستحب بودن زیارت قبر و نیز پاره ای اعمال حرام در ارتباط با زیارت قبور مطرح نمود که نگارنده در پاسخ به آن و رد نظریات او کتاب حاضر را با استناد به روایات فراهم آورده است. این کتاب شامل دوازده فصل می باشد: شیخ البدیر خطبه اش را بدون بسمله شروع کرد، شیخ البدیر در خطبه اش صلوات ناقص بدون ذکر آل محمد (ص) فرستاد، خطای شیخ البدیر در معنای احداث در مدینه منوره، گمان شیخ البدیر به این که زیارت قبر پیامبر (ص) مستحب نیست، پیاده رفتن برای زیارت قبر پیامبر (ص) حتی اگر یک قدم باشد حرام است، توسل به پیامبر (ص) از برای خدا شرک محسوب می شود، احترام گذاشتن به قبر پیامبر (ص) بدعت می باشد، اتباع ابن تیمیه بر واجب دانستن انهدام و از بین بردن گنبد پیامبر (ص) و وجوب خارج کردن قبر پیامبر (ص) از مسجد، رد مؤلف بر سخنان شیخ البدیری از نهی زیارت زیارتگاههای مدینه. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔷🔶 .. 👈🏼👈🏼إبن أبی شيبه ـ استاد بخاری ـ می‌گويد: وقتی معاويه صلح نامه را امضاء كرد، به مسجد كوفه آمد و بر منبر رفت و گفت: ما قاتلتكم لتصلوا و لا لتصوموا و لا لتحجوا و لا لتزكوا و قد أعرف أنكم تفعلون ذلك و لكن إنما قاتلتكم لا تأمر عليكم و قد أعطاني الله ذلك و أنتم له كارهون. 📝 به‌خداسوگند! من با شما نجنگيدم كه روزه بگيريد، نماز بخوانيد، به زيارت خانه خدا برويد، زكات بپردازيد. شما اين كارها را انجام می دهيد. بلكه به اين جهت بود كه بر شما فرمانروايی كنم و خدا آن را به من عطا فرمود، در حالی كه شما را خوشايند نبود. 📚 منابع: 1️⃣ المصنف لإبن أبي شيبة الكوفي، ج۷، ص۲۵۱ 2️⃣ شرح نهج البلاغة لإبن أبي الحديد المعتزلي، ج۱۶، ص۴۶ 3️⃣ مقاتل الطالبيين لأبو الفرج الأصفهاني، ص۴۵ 4️⃣ الإرشاد للشيخ المفيد، ج۲، ص۱۴ ⭕️ معاويه در اولين لحظه، چهره واقعی خود را به مردم نشان داد. بعد شروع كرد به جسارت كردن به امام حسن (عليه‌السلام) و أمير المؤمنين (عليه‌السلام) و علناً گفت: و جميعها تحت قدمي و لا أفي بشئ منها. 📝همه مفاد صلح نامه زير قدم من است و به هيچ كدام وفا نخواهم كرد. ⭕️ امام حسن (عليه السلام) هم در همان جا از خودش دفاع كرد و فرمود: أيها الذاكر عليا! أنا الحسن و أبي علي و أنت معاوية و أبوك صخر و أمي فاطمة و أمك هند و جدي رسول الله و جدك حرب و جدتي خديجة و جدتك قتيلة، فلعن الله أخملنا ذكرا و ألأمنا حسبا و شرنا قدما و أقدمنا كفرا و نفاقا. فقال طوائف من أهل المسجد: آمين آمين. 📝 اى آن كه على را به بدى ياد كردی! من حسن هستم و پدرم على است، تو معاويه هستی و پدرت صخر است، مادر من فاطمه و مادر تو هند است، جد من رسول الله و جد تو حرب است، جده من خديجه و جده تو فتيله است. پس خدا لعنت كند از ما دو نفر آن كس را كه نامش پليدتر و حسب و نسبش پست تر و سابقه اش بدتر و كفر و نفاقش پيش تر بوده است. گروه های مختلفی كه در مسجد بودند، گفتند: آمين، آمين! 📚 منابع: 1️⃣ مقاتل الطالبيين لأبو الفرج الأصفهاني، ص۴۶ 2️⃣ شرح نهج البلاغة لإبن أبي الحديد المعتزلي، ج۱۶، ص۴۷ 3️⃣ الإرشاد للشيخ المفيد، ج۲ ص۱۵ ⭕️ خيلی جالب است كه راويان اين روايت و خود أبوالفرج اصفهانی هم مى گويند آمين. قال فضل: فقال يحيي بن معين: و نحن نقول آمين. قال أبو عبيد: و نحن أيضا نقول آمين. قال أبو الفرج: و أنا أقول آمين. ⭕️ ما هم الآن كه اين روايت را نقل می‌كنيم، از قول خودمان و شيفتگان أهل‌بيت (عليهم‌السلام) آمين می‌گوييم. ⭕️ اين گفتار معاويه نشان داد كه به هيچ چيز پای بند نبود. هنوز مركّب عهدنامه خشک نشده بود كه آن را زير پا گذاشت و نقض كرد. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ پاسارگاد در زمان محمد رضا پهلوی و قبل از آن 🔹 اگر دو تصویر بالا بدون تیتر های زیر آن را به یک ملی گرا نشان دهید، تصویر سمت راست را با تعریف و تمجید به زمان محمد رضا شاه و تصویر سمت چپ را به دوران بعد از محمد رضا شاه منتسب می کند، در حالی که ستون های باستانی اطراف مقبره ننه سلیمان (پاسارگاد) در زمان جشن های 2500 ساله همه از بین رفت و اثری از آنها وجود ندارد. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ بنای مسجد سلیمان 🔹 در کتاب مرآة البلدان آمده که بنای مشهور به مسجد سلیمان به این نام شهرت یافته است، چرا که عوامِ عجم را عقیده بر این بود که جمشید که پیش از ضحاک پادشاه بود، همان سلیمان پیامبر است. 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ وقتی‌شغال‌ها می خواهند کربلا و بین الحرمین رو ناامن کنند و با هوشیاری خود مردم و نیروهای بسیج نقشه شان نقش برآب میشه الحمدلله.. ‌ بنابه اطّلاعات واصله از عراق سه شنبه، اداره امنیت کربلاء اعلام کرد موکب "الامام الربانی" از وابستگان به گروهک های منحرف موسوم به المرسومی، صرخی و یمانی با هدف اخلال در روند برگزاری زیارت اربعین به گروهی از زائران حمله ور شدند. این گروه با سردادن شعارهایی علیه مرجعیت شیعه عراق به ایست بازرسی اصلی حرم نیز حمله کردند و با مأموران ایست بازرسی درگیر شدند. به گفته نهادهای امنیتی مسوؤل محافظت از حرمین شریفین، این افراد که تعدادشان در حدود 700 الی 1000 نفر بود پس از مقابله نیروهای امنیتی با آنان، متفرق شدند. بنابه اظهار نظر شاهدان عینی گروه هایی از مردم و مواکب شهر کربلا برای مقابله با این آشوبگران در حال حرکت به سمت خیابان باب القبله حرم امام حسین علیه السلام هستند. برخی منابع در روزهای قبل نسبت به تحرکات مشکوک گروهک های وابسته به سازمان های اطلاعاتی عربی از جمله سعودی و امارات و سفارتخانه های غربی برای آشوب در زیارت اربعین و ایجاد هرج و مرج در این کشور هشدار داده بودند. https://b2n.ir/530067 🔰 @Adyanuniv🔰
🔎معرفی شخصیت| پروفسور رجینا آستین 🔹 پرفسور آستین به‌عنوان یک طرفدار بی‌محابای تفکیک نژادی، ، طبقه اجتماعی و جنسی را محور دوره‌های  خود قرار می‌دهد، که در آن با دیدی محدود به سیاست‌های هویتی، مسائل حقوقی را بررسی می‌کند. 🔸 نمود رویکرد در سمینار مشهور او (جرائم پیشرفته: جرائم عمدی و برخوردهای نژادی، جنسی و طبقه اجتماعی) است. 🔹پروفسور آستین تفاوت بین اعمال قانونی و غیرقانونی را به‌عنوان یکی از محدودیت‌های تحمیل‌شده از جامعه ظالم سفیدپوستان در نظر می‌گیرد و جامعه سیاه‌پوستان را به نپذیرفتن این تفاوت تشویق می‌کند.  🔸 یکی از ویژگی‌های برجسته دوره‌های پروفسور آستین عدم پذیرش هرگونه تحریف حقایق علمی، به نفع برنامه‌های شدیداً است. 📌برای آشنایی بیشتر اینجا کلیک کنید:👇 🌐 khbn.ir/fde1c 🔰 @adyanuniv 🔰
📋گزارش| ورزشکاران ایرانی ضد صهیونیست؛ بخش اول 🔶ما با نمایندگان رژیم مسابقه نمی‌دهیم؛ این قهرمانی است؛ اینکه قهرمان ما و پهلوان ما حاضر نشود برود با این کشتی بگیرد یا مسابقه بدهد یا هر مسابقه‌ی دیگری، این « » است. 🔷 کریمی نخستین‌بار در سال ۱۳۹۲، در مرحله نیمه‌نهایی کشتی با حریفی از رژیم‌اشغالگر قدس برخورد کرد و حاضر نشد با او به رقابت بپردازد. 🔶 غلامی بعدصرف نظرکردن از رویارویی با رقیب اسرائیلی گفت: «هدف بزرگی برای این کارم داشتم که برایم مهم‌تر از هر عنوانی بود. هدفم این بود که از مردم مظلوم حمایت کنم.» 🔷 محمد رهبری بعد عدم رویارویی با رقبای اسرائیلی گفت: «طبق فرموده امام خمینی(ره)، اسرائیل را به نمی‌شناسم و اسلام و مردم فلسطین برای من از مدال بیش‌تر اهمیت دارند.» 📌ادامه را از اینجا بخوانید:👇 🌐 khbn.ir/XpMK 🔰 @adyanuniv 🔰
📚 | صنعت هولوکاست ✍️ فینکلشتاین معتقد است که یک ایدئولوژی منسجم بوده و به یک سلاح ایدئولوژیک تبدیل شده است تا به وسیله آن یکی از قدرت‌های نظامی که تاریخچه‌ای متناقض با دارد، خود را دولتی مظلوم جلوه دهد. ✍️ من در کتاب گزارش می‌دهم که چگونه سازمان‌ها و موسسه‌های یهودی و اشخاص یهودی در آمریکا، از هولوکاست به منظور دفاع از اسرائیل استفاده کرده‌اند. ✍️ از مانور بر روی هولوکاست بیان می‌کند که تا سال ۱۹۸۰م. در زندگی مردم آمریکا، جنگ علیه یهودیان و کشتار آن‌ها اهمیتی بیشتر از جنگ داخلی در آمریکا پیدا کرده ‌بود. ✍️ او معتقد است گروه‌های امدادی در سال ۱۹۵۴ شمار افراد بازمانده را از صدهزار نفر به یک‌میلیون نفر افزایش داده‌اند. 📌معرفی بیشتر این در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/Q5Jlpgf 🔰 @adyanuniv 🔰
🔆 روشنگری هایی درباره نشانه های ظهور🔅 ♻️ این فصل دارای پنج مبحث است 💠 اول :👇 🔰 نشانه های ظهور را می توان به همان دو دسته مشهور، تقسیم بندی کرد:👇 ✳️ دسته اول : علامات حتمی ✳️ دسته دوم : علامات غیر حتمی؛ یا علامات موقوفه؛ همچنانکه در برخی روایات بدین نام آمده است ⭕️ تفاوت میان دسته اول با دوم، اینچنین است که: 1️⃣ اولاً نشانه های حتمی در واقع، نشانه هایی هستند که رخ دادنشان، ضروری هستند و از خلال روی دادن این نشانه ها می توان از فرارسیدن روز ظهور امام زمان آگاه شد. 2️⃣ اما نشانه های غیر حتمی، در واقع نشانه هایی هستند که تحقق و عدم تحققشان در ترازوی احتمالات است ؛ به طور مساوی احتمال دارد این علامت، رخ دهد و احتمال دارد بداء حاصل شده و رخدادش، به کلی دگرگون شود. ♻️ به عبارت دیگر: تفاوت میان این دو نشانه، تفاوت میانِ وجوب و امکان است؛ بدین صورت که نشانه های دسته اول واجب الوقوع هستند و ثبوت محمول نسبت به موضوعش ، الزامی و ضروری است؛ اما نشانه های دسته دوم، ممکن الوقوع بوده و محمول می تواند از موضوعش، سلب شده و می تواند بدون ضرورت، روی دهد. ⚜️ پس علائم غير حتمی نسبتِ ایجاب یا سلب در وقوع، متساوی بوده و احتمال وقوع، یا عدم وقوعش، مساوی است. 🔆 این تقسیم بندی طبق روایات شریفه صورت گرفته و در قالب علامات حتمی و علامات غیر حتمی ، عنوان شده است :👇 〽️ این تقسیم بندی از طرفی حصر عقلی هم دارد؛ به گونه ای که علامات به خودی خود یا واجب الوقوع بوده اند و یا ممکن الوقوع؛ و حالت سومی ندارد که بخواهیم دسته سومی فرض بگیریم مثلا علامتی ممتنع الوقوع باشد و ضرورت بر عدم وقوعش باشد، در حالیکه وقوعش هم جزو علامات بر شمرده شده باشد! 💡 لذا با توجه به این نکات، آن نشانه ای که وقوعش ضروری است، با عنوان علامات حتمی یاد شده، و بر آن نشانه ای که ممکن است رخ دهد، علامات غیر حتمی اطلاق می شود. 📚بخشی از کتاب المهدوية الخاتمه 🔰 @adyanuniv 🔰