eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌۳چیز را رعایت کنید، «پشیمان» نمی شوید امام جواد علیه السلام : ثَلَاثٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ لَمْ يَنْدَمْ تَرْكُ الْعَجَلَةِ وَ الْمَشُورَةُ وَ التَّوَكُّلُ عِنْدَ الْعَزْمِ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَل‏ سه چیز است که هر کس آنها را مراعات کند، پشیمان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت کردن ، 3 - و توکل بر خدا در هنگام تصمیم گیری . 🔸كشف الغمة (ط - القديمة) ج ‏2 ، ص 349 علیه السلام عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌺ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها🌺 و روز دختر را به شما همراهان گرامی تبریک عرض میکنیم. 💐ثواب زیارت حضرت معصومه💐 ❤️امام رضا علیه السلام: 🌹هر کس او (فاطمه معصومه) را زیارت کند، بهشت از آن اوست. 📕منبع: ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ترجمه حسن زاده، ص 225 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠سماع راه وصول به حالت وجد 🔸سماع از عقاید مهم صوفیان است که به طور کلی نزد متشرعین و فقها مذموم است و گناه شمرده می‌شود، ولی نزد اکثر بزرگان صوفیه از راه‌های مهم وصول به حالت وجد شمرده می‌شود؛ 👈به این معنی که گفته‌اند: «سماع حالتی در قلب ایجاد می‌کند که وجد نامیده می‌شود و این وجد، حرکات بدنی به وجود می‌آورد که اگر حرکات غیر موزونی باشد، اضطراب و اگر حرکات موزونی باشد، کف زدن و رقص است.» [1] 📚پی‌نوشت: 1. غنی قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، زوار، چاپ دهم، 1386، ص 342. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تاثیر سماع نزد صوفیه بیشتر از قرآن 🔸رقص سماع در میان بیشتر فرقه‌های صوفیه از جایگاه خاصی برخوردار است. 🔻برخی از بزرگان صوفیه همچون غزالی ارزش سماع را تا آن حد بالا برده‌اند که معتقدند تاثیر سماع برای برخی از صوفیه بیشتر از قرآن است. 👈وی در این‌باره «تاثیر سماع خوب، برای طبقه‌ای از صوفیه را بیش از تاثیر قرآن به شمار آورده است.» [1] 🔰بنا بر مطالب ذکر شده می‌توان فهمید سماع نزد برخی از صوفیه بیش از قرآن اهمیت داشته، همچنین اگر تنها دلیل حرام اعلام کردن سماع توسط فقها همین دلیل باشد، دیگر نیاز به دلیل دیگری برای حرمت آن وجود ندارد. 📚پی‌نوشت: 1. آقا تهرانی میرزا جواد، عارف و صوفی چه می‌گویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 93. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 ✅ امنیت و آرامش پایدار، تنها در سایه ایمان و استقامت بر دینداری حاصل میشود! ❌ بیخودی در منابع روانشناسی غرب و شرق، دنبال آرامش نگردیم! 👈 آرامش، سهم مؤمنی است که ثابت کرده عشقش را به خدا و ولایت، با استقامت و پایداری در ارزشها و اعتقاداتش! 👇👇👇👇 🌴 آیه 13 سوره احقاف 🌴 🕋 «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّـهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» ⚡️ترجمه: آنان که گفتند: آفریننده ما خداست و بر این سخن پایدار و ثابت ماندند بر آنها هیچ ترس و بیمی و حزن و اندوهی (در دنیا و عقبی) نخواهد بود. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 آتش جهنم، نتیجه دشمنی با علیهم السلام به روایت 🔶 از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است: أَخْبَرَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ یَزِیدَ الْقَطَّانُ بِالرَّقَّةِ، قَالَ: حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عَمَّارٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَسَدُ بْنُ مُوسَى، قَالَ: حَدَّثَنَا سُلَیْمُ بْنُ حَیَّانَ، عَنْ أَبِی الْمُتَوَکِّلِ النَّاجِیِّ عَنْ أَبِی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: "وَالَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ، لَا یُبْغِضُنَا أَهْلَ الْبَیْتِ رَجُلٌ إِلَّا أَدْخَلَهُ الله النار. نقل کرده است که (صلی الله علیه و آله) فرمودند: قسم به خدایی که جانم در دست اوست، هیچ کس نیست که دشمنی ما را بکند مگر این که خدا او را وارد آتش می‌کند. 📚 صحیح ابن حبان ج۱۵ ص۴۳۵ (طبع موسسة الرسالة) از علمای بزرگ درمورد سند روایت می‌نویسد: اسناده حسن. اسناد روایت نیکو هستند. از علمای بزرگ و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است، می‌نویسد: به سند صحیح روایت شده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: قسم به خدایی که جانم در دست اوست، هیچ کس نیست که دشمنی ما اهل بیت را بکند مگر این که خدا او را وارد آتش می‌کند. 📚 الصواعق المحرقة ج۲ ص۶۸۷ (چاپ موسسه الرسالة) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
❇️تقابل های اصول و مبانی معنویت نوپدید با معنویت دینی 1️⃣اخلاق محوری در برابر اخلاق ستیزی ✍🏻در معنویت دینی، ارزش های اخلاقی جایگاه خاصی دارند. کسی که به فرجام و معاد اعتقاد دارد قطعا به گونه ای رفتار میکند که رضایت شارع مقدس را جلب نماید؛ شارع و خالقی حکیم که پیوسته حاضر و ناظر به رفتار انسان ها است قرآن کریم می فرماید« الم یعلم بان الله یری؛ آیا او نمیداند که خداوند همه اعمالش را میبیند»(علق:14) 🔔توجه به این واقعیت میتواند روی برنامه ی زندگی و رفتاری انسان تا ثیر گذارد و او را از خلاف کاریها باز دارد. 👈اما در معنویتهای نوپدید، تقیدی به این معنی وجود ندارد و گوئی انسانی هم که مرتکب رفتارهای غیراخلاقی شود، منافاتی با معنویت خواهی او پیدا نمیکند. این رویکرد زمینه ی جرأ ت به کارهای خلاف را در بین گروندگان به معنویت نوپدید دوچندان نموده است . رابرت تاکر )کارشناس ( اظهار کرده که موارد )خلاف کاری( در تمام آمریکا و کانادا در حال افزایش است . او میگوید در فلسفه ی شیطان پرستان قتل ، خودکشی، مثله کر دن و تجاوز تقدیس میشود. گروه های موسیقی آشکارا دعوت به قتل و خوردن خون میکنند. جیمز توبین جوان 18 ساله ای که یک پرستار را کشت ، شیطان پرست بود. سه پسر چهارده ساله ای که در کانادا به دار آویخته شدند، شیطان پرست بودند. 📚ویلیام گاردنر، 1386،ص327، جنگ علیه خانواده . ترجمه : محمدی. تهران : دفتر مطالعات و تحقیقات زنان) عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❇️تقابل های اصول و مبانی معنویت نوپدید با معنویت دینی 1️⃣اخلاق محوری در برابر اخلاق ستیزی2 👈بانیان معنویت های نوپدید از لذت خواهی و بهره مندی آزاد و بدون قید از دنیا دم میزنند؛ چراکه مبانی آن ها مبتنی بر سکولاریزم و لیبرالیسم میباشد. به عنوان مثال ، پائولو با طرح موضوع افسانه ی شخصی افراد، ارضای امیال و هرگونه خواهشی که فرد از دوران کود کی یا نوجوانی در دل پرورانده را تجویز میکند و تنها راه تعالی باطنی آدمی را در تلاش برای به ثمر رساندن آن افسانه می داند. او خطوط قرمز اجتماعی، اخلاقی و ... را که مانع تحقق افسانه شخصی افراد دانسته و شهامت در شکستن این حدود و عبور از آن خطوط را عامل پیشرفت میداند. "اشو " هم ارضای بیحد و اندازه ی غرایز جنسی را بدون توجه به معیارهای اخلاقی توصیه میکند. 📚فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی سال هشتم، شماره 32 ، پاییز 1397 ، صفحه 326-305 عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
پدر موضوع مشترک ترتولیان از آبای کلیسا، برای مشخص کردن هر یک از سه عضو تثلیث از واژه جوهر به معنای جوهر نخستین و نیز واژه های شیء و شخص استفاده می کند. او در مورد وحدت مشترک اعضای تثلیث، باز از واژه ی جوهر بهره می برد. مراد او از وحدت جوهر، وحدت موضوع است. به نظر ترتولیان، موضوع مشترک، همان پدر است، نه چیزی که هم مبنا و اساس پدر و پسر باشد. پرسش: با این شکل، الوهیت پسر و روح القدس چگونه همتراز الوهیت پدر است؟ ____________ فسفه ی آبای کلیسا، هری اوسترین ولفسون، ترجمه ی علی شهبازی، صص 354 - 355. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 امام رضا عليه السلام فرمودند : «مَن زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّة» کسي که فاطمه معصومه را زيارت کند، در حالی که حق او را بشناسد، بهشت برای او است. بحارالانوار، ج102، ص266. علیه السلام سلام الله علیها عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰