✅ جایگاه امام حسین نزد زرتشتیان
موبد خورشیدیان: در محرم و صفر به هیچ عنوان جشن و مراسم شادی مانند عروسی و نامزدی برگزار نمی کنیم، زیرا آن را بدیمن می دانیم.
#نقد_ناسیونالیسم
#محرم
#امام_حسین
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔰@Adyanuniv🔰
#پيامبر اسلام صلی الله علیه و آله:
✍️مرْحَباً بِكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ يَا زَيْنَ السَّمَاوَات وَ اَلْأَرَضِينَ
🔴 آفرین بر تو یا اباعبدالله، ای زینت آسمانها و زمینها.
📚بحار الأنوار جلد ۳۶ صفحه ۲۰۵
🔰 @Adyanuniv🔰
✅ امام حسین متعلق به مسلمانان نیست...
🔹 رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران: امام حسین (علیه السلام) فقط متعلق به مسلمانان نیست، بلکه متعلق به همه بشریت و جهانیان است.
#نقد_ناسیونالیسم
#امام_حسین
#محرم
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔰 @Adyanuniv🔰
👤وزرای بهائی عصر طاغوت
💀بر خلاف اذعان سایت ویکی پدیا مبنی بر شیعه بودن هوشنگ نهاوندی، او از وزرای بهائی رژیم طاغوت بوده است.
🔫ساواک در گزارش مورخ ۱۳۴۴/۳/۳۱، با اعلام بهائی بودن هوشنگ نهاوندی، در این زمینه چنین هشدار میدهد:
✍️«در محافل مذهبی شیعه، بهائی بودن چند تن از وزرای هویدا، از جمله وزیر آبادانی و مسکن (هوشنگ نهاوندی)، بهترین و مؤثرترین وسیله تبلیغات برای پیشرفت منظور مخالفان و منتقدان رژیم را فراهم ساخته است.» (۱)
🔫در کارنامه فعّالیت نهاوندی، وابستگی به رژیم صهیونیستی نیز دیده میشود. مئیر عزری، نماینده اسرائیل در ایران در زمان پهلوی دوم، در خاطراتش از نهاوندی به عنوان یکی از یاران و همکاران رژیم صهیونیستی یاد میکند:
✍️«هوشنگ نهاوندی رئیس دفتر فرح همسر شاه، از دانشگاه پاریس درجه دکتری در اقتصاد دریافت داشته بود و از این پایگاه توانست به ریاست دانشگاههای شیراز و تهران و وزارت برسد. نهاوندی زاده گیلان است، راه پیشرفت را پرشتاب پیمود و در سال ۱۹۶۵ که هنوز دفتر شهبانو را سرپرستی میکرد، کوشید تا به ما در مناقصه برپا کردن برنامه ساختمانهای دهقان، یاری دهد که به جائی نرسید.» (۲)
👇پانوشت:
📜۱. ابراهیم ذوالفقاری، اولین زن کابینه، فصلنامه مطالعات تاریخی، شماره ۱۷، تابستان ۱۳۸۶، ص ۲۵۰، به نقل از سند ۳۰۳/۴۱۴، ۱۳۴۴/۳/۳۱.
📜۲. مئیر عزری، کیست از شما از تمامی قوم او، ترجمه ابراهام حاخامی، دفتر اول، ص ۲۳۶.
#نقد_بهائیت
🔰@Adyanuniv🔰
🔴سودای تشکیل حکومت بهائی
✍️دستورالعملهای موجود در کتب بهائی و نقشههایی که توسط مراکز این فرقه ارائه میگردد، نشان میدهد یکی از اهداف مهم یا شاید مهمترین هدف بهائیت، «تأسیس حکومت» است.(۱)
🔫ایده غصب قدرت و تأسیس حکومت بهائی که در مرحله اول، معطوف به کشورها و در گام بعد به کل جهان میباشد، خیالی است که سردمداران فرقه از دیرباز، در آرزوی آن بوده و تعیین کردهاند که بهائیان با طی هفت مرحله میتوانند به آن دست یابند. این مراحل به ترتیب شامل:
«۱. مجهولیت.
۲. مظلومیت و مقهوریت.
۳. انفصال بهائیت از دیگر ادیان .
۴. استقلال بهائیت و مساوات آن با سایر ادیان.
۵. رسمیت یافتن بهائیت و شناسایی آن به عنوان دیانت رسمی کشور.
۶. ظهور سلطه زمینیه امر الهی و ادغام سازمان کشوری با نظام بهائی.
۷. استقرار سلطنت بهائی در سطح بینالمللی و آغاز عصر ذهبی دور بهائی.»(۲)
👨👨👧👧مسلماً عبور از این مراحل، نیازمند جمعیت بهائیانی است که هر یک از این هفت عنوان را مطالبه و در مسیر اجرای آن اقدام نمایند. مرکز جهانی فرقه –که مقر آن در فلسطین اشغالی است- نقشههای متعددی در راستای افزایش شمار بهائیان و گذار از این مراحل هفتگانه، طرح و به نقاط مختلف ابلاغ میکند. با این حال، بهائیت علیرغم هزینه بسیار و تبلیغات با تمام قوا، اقبال چندانی نداشته و هرچند با لابیگری و نقاب بر چهره واقعیاش، در کشورهای بسیاری رخنه کرده، اما در هیچ کجا به درجه مطلوبی از نظر تشکیلاتی نرسیدهاست.
👇پانوشت:
📜۱.افندی، شوقی، قرن بدیع، مؤسسه معارف بهائی، ص۴۳۷.
📜۲.افندی، شوقی، ظهور عدل الهى، ص ۳۲.
#نقد_بهائیت
🔰@Adyanuniv🔰
🔴منازعات روحانیت با بهائیت
👈اوج منازعات روحانیت و دولت بر سر موضوع بهائیت در عصر پهلوی و در سال ۱۳۳۴ ش، روی داد که افزون بر درگیر شدن آیتالله بروجردی و آقای فلسفی و همین طور سید نورالدین شیرازی در این ماجراها، بسیاری از روحانیون و شخصیتهای دیگر نیز وارد عرصه مبارزه علیه بهائیت شدند. (۱)
🔹در آن سال حجت الاسلام فلسفی با توافق آیتالله بروجردی در ماه مبارک رمضان، مسئله بهائیها را در سخنرانیهای مسجد شاه که به طور مستقیم از رادیو پخش میشد، مطرح کرد. البته وی برای ایراد این سخنرانیها توافق محمدرضا پهلوی را نیز کسب کرده بود. (۲)
🔹او در یک سخنرانی میگوید:
«اعلیحضرت! مملکت ما این همه طبیب مسلمان دارد، مردم ناراحت هستند از این که دکتر ایادی بهائی طبیب مخصوص شماست. او را عوض کنید.»
🔹با پخش سخنان مهیج و افشاگرانهی آقای فلسفی از رادیو، مردم یکباره خروشیدند و تظاهراتی علیه بهائیان به راه انداختند.
👇پانوشت:
📜۱. رسول جعفریان، جریانها و سازمانهای مذهبی- سیاسی ایران، ص ۱۸۸.
📜۲. علی دوانی، خاطرات حجت الاسلام فلسفی، ص ۱۹۰.
#نقد_بهائیت
🔰@Adyanuniv🔰
#شعر_آیینی
جز این دو میوه قلبم ثمر نداشته ام
ببخش اگر که پسر بیشتر نداشته ام
برای اینکه شبیه تو بی کفن باشند
برایشان کفن از خانه برنداشته ام
مصیبت علی اکبر قد مرا خم کرد
وگرنه دست به روی کمر نداشته ام
بیا دوتا پسرم را خودم فدات کنم
که دشمن تو نگوید جگر نداشته ام
بخاطر تو ز خیمه نیامدم بیرون
وگرنه هیچ غمی در نظر نداشته ام
حسین غصه نخور مادر شهید شدم
تو فکر کن که از اول پسر نداشته ام
هزار مثل پسرهای من فدای سرت
ببخش اگر که پسر بیشتر نداشته ام
#آرش_براری
#شب_چهارم_محرم
#جوانان_حضرت_زینب_علیها_السلام
🔰@Adyanuniv🔰
از سرباز امیرالمومنین در صفین تا سرباز ابن زیاد در کربلا
#هرثمه_بن_ابی_مسلم یکی از شخصیتهای روز واقعه است که سرنوشت عجیبی را برای خود در کربلا رقم زد. او مثل خیلی از کسانی که در کربلا مقابل سیدالشهدا ایستادند پیش از آن در جنگ صفین و در رکاب امیرالمومنین برای حضرت شمشیر میزد. اما در کربلا جزو آن دسته از کوفیانی بود که از جانب عبیدالله بن زیاد مأموریت پیدا کرد تا در جنگ با امام حسین علیه السلام شرکت کند.
جدایی از لشکر عمر بن سعد در عاشورا
روایات تاریخی میگویند هرثمه بن ابی مسلم در کربلا میتوانست همچون حربن یزید ریاحی سرنوشت متفاوتی را برای خودش رقم بزند؛ او که تا روز عاشورا در صف لشکریان عمربن سعد قرار داشت در آخرین لحظات دچار یک تحول و دگرگونی شد؛ اتفاقی که باعث شد تا او از سپاه دشمنان سیدالشهدا فاصله بگیرد. هرثمه بن ابی مسلم در آن روز نقل کرده است: «من در شمار لشکر عبیدالله بن زیاد بودم. روز عاشورا در کربلا با دیدن درختی به یاد خاطرهای افتادم و این تجدید خاطره موجب دگرگونی در درون من و عامل جدایی ام از لشکر عمربن سعد شد.»
پیشبینی امیرالمومنین برای هرثمه
او میگوید وقتی به همراه سپاهیان امیرالمومنین (علیه السلام) در جنگ صفین شرکت کرد. در بازگشت، سپاه امام در کربلا توقف کرد و پس از برپایی نماز صبح، حضرت امیر (علیه السلام) مشتی از خاک کربلا را برداشت و آن را بویید و فرمود: «ای خاک! همانا از تو مردمی محشور میشوند که بدون حسابرسی وارد بهشت میگردند.»
تنها گذاشتن سیدالشهدا از بیم ابن زیاد
هرثمه وقتی به یاد این خاطره افتاد سوار بر شتر به سمت کاروان امام حسین علیه السلام رفت و این حدیث را برای حضرت بازگو کرد. امام در جواب این سوال فرمود: «اکنون با ما هستی یا بر ضد ما؟»از آنجایی که او بیم آزار و اذیت کودکانش در کوفه توسط عبیدالله را داشت خواسته سیدالشهدا را رد کرد و پاسخ داد: «نه با شما هستم و نه بر شما! کودکانم را در شهر نهادم و از ابن زیاد بر ایشان نگرانم» امام حسین علیه السلام وقتی این جواب را از زبان هرثمه بن ابی مسلم شنید خطاب به او فرمود:
«برو! تا آنکه قربانگاه ما را نبینی و صدای ما را نشنوی، قسم به آنکه جان حسین در دست اوست، اگر کسی امروز صدای غربت ما را بشنود و به یاریمان نشتابد، هر آینه خداوند او را با صورت در دوزخ میافکند»
پاسخی که باز هم در جان ابن مسلم اثر نکرد او در نهایت امام و یارانش را در ظهر عاشورا تنها گذاشت.
#محرم
#فرهنگ_عاشورا
#هرثمه_بن_ابی_مسلم
🔰@Adyanuniv🔰
🔶 تصریح #ملاعلی_قاری به صحت #اللهم_وال_من_والاه 🔶
#ملا_علی_قاری از علمای بزرگ #اهل_سنت در مورد این فراز #حدیث_غدیر مینویسد:
ثُمَّ قَوْلُ بَعْضِهِمْ إِنَّ زِیَادَهَ: اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ مَوْضُوعَهٌ مَرْدُودَهٌ، فَقَدْ وَرَدَ ذَلِکَ مِنْ طُرُقٍ صَحَّحَ الذَّهَبِیُّ کَثِیرًا مِنْهَا وَاللَّهُ أَعْلَمُ.
قول برخی افراد که زیاده ” اللهم وال من والاه ” موضوع و #جعلی است #نادرست است و این عبارت از طرق مختلفی وارد شده که #ذهبی بسیاری از آنها را #تصحیح کرده است والله اعلم.
📚 مرقاة المفاتیح شرح مشکاه المصابیح (ط دار الفکر) ج۱۰ ص۴۷۶
#نقد_وهابیت
#امیرالمومنین
#پاسخ_به_شبهات
#غدیر #غدیرخم #امامت
#غدیر_خم #ولایت #الولایة
🔰@Adyanuniv🔰
🔶 طريقهای فراوان نقل #حدیث_غدیر (۱) 🔶
طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند:
#ذهبی در کتاب تذکرة الحفاظ میگويد:
من طريق حديث غدير را كه در كتاب ابن جرير طبري آمده را ديدم:
فاندهشت له ولكثرة تلك الطرق.
من #وحشت زده و #شگفت زده شدم از اين همه طريق براي حديث غدير.
📚 تذكرة الحفاظ ج۲ ص۷۱۳
#نقد_وهابیت
#امیرالمومنین
#پاسخ_به_شبهات
#غدیر #غدیرخم #امامت
#غدیر_خم #ولایت #الولایة
🔰@Adyanuniv🔰
🔶 طريقهای فراوان نقل #حدیث_غدیر (۲) 🔶
طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند:
#ذهبی در كتاب ديگرش سیر اعلام النبلاء میگويد:
جَمَع طرق حديث غدير خم في أربعة أجزاء رأيت شطره فبهرني سعة رواياته وجزمت بوقوع ذلك.
آقاي ابن جرير طبري طرق حديث غدير خم را در ۴جلد جمع كرده است، بعضي از اين ها را ديدم و #مبهوت ماندم و عقل از سرم پريد و اين همه روايات متعدد ديدم و قطع پيدا كردم كه اين حديث غدير اتفاق افتاده است.
📚 سير أعلام النبلاء ج۱۴ ص۲۷۷
#نقد_وهابیت
#امیرالمومنین
#پاسخ_به_شبهات
#غدیر #غدیرخم #امامت
#غدیر_خم #ولایت #الولایة
🔰@Adyanuniv🔰
خطبه غدیر.pdf
370.9K
📚 #کتاب #خطبه_غدیر
✍🏻 ... با ترجمه
👈🏼 به زبان #فارسی
👈🏼 خطبه کامل غدیر به همراه ترجمه
#کتاب_علوی
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ نظریه #اهلسنت درباره "انتخابی بودن" خلیفه توسط مردم
🎤 پاسخ استاد نجم الدین #طبسی
#نقد_وهابیت
#امیرالمومنین
#تفرقه #وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#غدیر #غدیرخم #امامت
#غدیر_خم #ولایت #الولایة
#شجره_ملعونه #خلفای_غاصب
🔰 @adyanuniv 🔰
🔸سنان ابن انس مردي شجاع، شاعر و كمي ناقص عقل بود. بر اسب سوار شد و در مقابل خيمهي عمر بن سعد ايستاد و با صداي بلند سرود :
اِملأ رکابی فضهً او ذهباً
انی قتلتُ السیدَ المحجبا
ركابم را از طلا و نقره پر كن
زيرا من مردی را كشتم كه (مردم) قدرش را نمی دانستند
عمر بن سعد با چوبدستی او را زد و گفت: دیوانه ! اگر ابنزياد اين را بشنود، گردنت را خواهد زد.
#محرم
"تاریخ طبری به نقل از مقتل ابومخنف"
🔰 @adyanuniv 🔰
💠چراییِ بیعت نکردن امام حسین (ع) با یزید
✳️بر اساس مطالب قابل اعتمادی که در منابع متعدد نخستین از امام حسین (ع) به جای مانده است، می توان گفت دلایل بیعت نکردن آن حضرت با یزید ناظر بر تباهی ها و ستم هایی بود که شکل گرفته بود و با زمامداری یزید به اوج خود می رسید و نیر راه و رسم هایی که با حکومت او تأیید می شد و همچنین به دلیل پیامدهای بسیار تباهی بود که چنین بیعتی برای همیشه به جای می گذاشت.
✅در سخنان حضرت امام حسین (ع) به این موارد اشاره شده است:
۱. بى آبرو شدن اسلام با پذيرش زمامدارى يزيد
۲. شكسته شدن پيمان الهى
۳. مخالفت صريح با سنّت نبوى
۴. تعطيل گشتن حدود الهى
۵. به بند كشيده شدن مردمان و دشمنى با آنان
۶. اختصاصى شدن اموال عمومى
۷. شكسته شدن حرمت ها
۸. پديدار شدن بدعت ها
۹. حلال شدن حرام ها
۱۰. حرام شدن حلال ها
۱۱. حاكميت تمام عيار ستم و ستمگرى
۱۲. آشكار شدن فساد و تباهى
✅آيا حسين (ع) با بيعت يا سكوت، و با سازش يا نرمش ، مهر تأييد بر همه اين ها نمى زد، و مسخ كامل اسلام را تثبيت نمى كرد؟
از اين رو بود كه او از ابتدا بى هيچ ترديد راه خود را انتخاب نمود.
🔰 @adyanuniv 🔰
✅ اهورامزدا قادر مطلق نیست...
🔹 موبد میستری: زرتشتیان معتقدند اهورامزدا قدرتمند و توانا است، اما قادر مطلق نیست، این چنین نیست که همه نیروها در دست او باشد.
#نقد_زرتشت
#اهورامزدا
#زرتشت
🔰 @adyanuniv 🔰
🔶 طريقهای فراوان نقل #حدیث_غدیر (۳) 🔶
طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند:
#ابن_حجر_عسقلانی میگويد:
جَمَعه بن جرير الطبري في مؤلف فيه أضعاف من ذكر وصححه واعتني بجمع طرقه أبو العباس بن عقدة فأخرجه من حديث سبعين صحابيا أو أكثر
روايت غدير را #ابن_جریر_طبری با طرق مختلف در كتاب ذكر كرده و #ابن_عقده طرق آن را تصحيح كرده و از بيش از هفتاد #صحابی يا بيشتر نقل كرده است.
📚 تهذيب التهذيب ج۷ ص۲۹۷ ، اسم المؤلف: أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي الوفاة ۸۵۲ ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - ۱۴۰۴ - ۱۹۸۴ ، الطبعة : الأولي
#نقد_وهابیت
#امیرالمومنین
#پاسخ_به_شبهات
#غدیر #غدیرخم #امامت
#غدیر_خم #ولایت #الولایة
🔰@Adyanuniv🔰
🔶 طريقهای فراوان نقل #حدیث_غدیر (۴) 🔶
طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند:
#ابن_كثیر دمشقي #سلفی هم در مورد اين كتاب #طبری میگويد:
وقد رأيت له كتابا جمع فيه أحاديث غدير خم في مجلدين ضخمين وكتابا جمع فيه طريق حديث الطير.
كتابي را از ابن جرير طبري ديدم كه احاديث غدير را در ۲ جلد قطور و ضخيم آورده است و كتابي كه در آن طرق #حدیث_طیر را آورده بود.
📚 البداية والنهاية ج۱۱ ص۱۴۷
#نقد_وهابیت
#امیرالمومنین
#پاسخ_به_شبهات
#غدیر #غدیرخم #امامت
#غدیر_خم #ولایت #الولایة
🔰@Adyanuniv🔰
🔶 طريقهای فراوان نقل #حدیث_غدیر (۵) 🔶
طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند:
#ابن_حجر_هیثمی میگويد:
رواه عن النبي صلي الله عليه وسلم ثلاثون صحابيا وأن كثيرا من طرقه صحيح أو حسن
اين حديث را سي نفر از صحابه نقل كرده اند.
📚 الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة ج۲ ص۳۵۵ ، اسم المؤلف: أبو العباس أحمد بن محمد بن علي ابن حجر الهيثمي الوفاة ۹۷۳هـق ، دار النشر : مؤسسة الرسالة - لبنان - ۱۴۱۷هـق - ۱۹۹۷م ، الطبعة : الأولي ، تحقيق : عبد الرحمن بن عبد الله التركي - كامل محمد الخراط
#نقد_وهابیت
#امیرالمومنین
#پاسخ_به_شبهات
#غدیر #غدیرخم #امامت
#غدیر_خم #ولایت #الولایة
🔰@Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا