📢نشست علمی
نقد کتاب شفاعت، توسل و استغاثه از دیدگاه مفسران فریقین
✅ارائه دهنده: حجتالاسلام والمسلمین دکتر فتحالله نجارزادگان
استاد دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
❇️ناقدین:
حجتالاسلام والمسلمین روح الله حیاتی مقدم
مدرس حوزه علمیه قم
حجتالاسلام والمسلمین حسین قاضی زاده
مدیر مرکز پژوهشی مصباح
📅زمان: پنجشنبه مورخ 1401/02/22
🕗ساعت: 8 الی 10 صبح
📌مکان موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت علیهم السلام
لینک ورود:
https://www.skyroom.online/ch/u09127515824/taleban.ir
⚠️چند نکته :
1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه #مهمان استفاده نمایید.
2-برای اتصال به وبینار از #مرورگر_گوگل_کروم استفاده شود.
💠معاونت پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسة اهلالبیت (علیهمالسلام)
عضویت در کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تنها بخش کوچکی از شبکه نفوذی یهود در ایران را بشناسید!!!!
عضویت در کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
آیا میدانید؟
رضاخان بعد از انحلال سلسله قاجار در سال1305ش، با حمایت انگلیس، خویش را شاه کشور خواند. و برای دوام و بقای سلطنت نوپای خود، مذهب را مانع تحقق اهداف سکولاریسم، ناسیونالیسم و دولتسالاریِ مد نظر استعمارگران میدانست.
وی در ابتدا برای اخذ مشروعیت و دستیافتن به قدرت، نیاز به حمایت نیروهای مذهبی داشت، لذا برای تحقق این امر، در مراسمهای مذهبی شرکت میکرد. اما با تحکیم پایههای قدرت، به مقابله با سنّتها و نهادهای مدنی-دینی برخاست.
بیتردید اقداماتی از قبیل منع عزاداری و برپایی شعائر مذهبی، مبارزه با روحانیت، حوزههای علمیه و مرجعیت شیعه، کشف حجاب و... در همین راستا بود.
با فروپاشی حکومت استبدادی رضاشاه در شهریور1320ش، امید تشکیل حکومتی بر اساس قانون مشروطه در میان جامعه و جریانهای فکری قوت گرفت. لیکن حضور اشغالگران- انگلیس، آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی- و حمایت آنها از بازماندگان رضاشاه، موجب ایجاد تقابل میان جامعه و دولت(شاه و دربار) شد.
این دوره را که از شهریور سال1320تا 28 مرداد1332ش محدود میگردد میتوان دهه استبداد، هرج و مرج و استعمار نامید. زیرا به دلیل عدم مشروعیت دولت، تقابل میان جامعه و دولت فزونی یافت که ثمره آن پیروزی جامعه بر دولت بود. در این دهه، جامعه مذهبی، ملیگراهای لیبرال و چپهای سوسیالیست بازیگران اصلی جامعه محسوب میشدند.
اما نقش اصلی را جامعه مذهبی بر عهده داشت. لذا اگر حمایت این مذهبیها به رهبری آیتالله ابوالقاسم کاشانی نمیبود، هیچگاه صنعت نفت ملّی نمیشد و یا دکتر محمد مصدق به نخستوزیری نمیرسید.
شاه در راستای آرام نمودن فضای سیاسی جامعه که در اصل بقای سلطنت را پیگیری میکرد، دست به اصلاحاتی زد، از جمله: تغییر قانون مشروطه، تأسیس مجالس سنا و مؤسسان، و ... نمود. و از سویی دیگر دولت ترور شاه را در دانشگاه تهران موقعیتی مناسب تشخیص داد و اقدام به سرکوب شدید نیروهای مذهبی و احزاب مخالف کرد، و تلاش نمود فرهنگ سیاسی مشارکتی که در آن مقطع تا حدودی شکل گرفته بود را با توسعه فرهنگ سیاسی اطاعتپذیری و استبداد مسدود سازد.
با وقوع وقایعی اعلام خودمختاری در آذربایجان و کردستان، حذف فیزیکی کسروی و هژبر و پیروزی مخالفین در مجلس هفدهم در نهایت منجر به پیروزی آیتالله کاشانی و هواداران وی شد. فضای سیاسی کشور نیز به گونهای رقم خورد که نفت، این ثروت ملی، نیز از چنگال استعمارگران خارج و علیرغم میل باطنی شاه، ملّی اعلام شد. در نتیجه دولت در ضعف شدید در برابر جامعه نیرومند مذهبی قرار گرفت.
انگلیس یکی از کشورهایی بود که نقش به سزایی در به قدرت رسیدن پهلویها و همینطور سابقه طولانی در استعمار ایران داشته از نفت ایران نیز ارتزاق میکرد از اینرو تبعاً نمیخواست در برابر تحولات ساختاری ایران بیتفاوت باشد، بنابراین سیاست کنترل صنعت نفت و حمایت از سلطنت را در دستور کار قرار داد . اتحاد جماهیر شوروی نیز همانند انگلیس در صدد نفوذ هر چه بیشتری در ایران بود. از سوی دیگر جنگ جهانی دوم نیز نقطه عطف برای آمریکا محسوب میشد. بنابراین هر سه قدرت خارجی برسر تفوق طلبی در ایران و حفظ سلطنت، جهت رسیدن به اهداف خویش، به رقابتی تنگاتنگی با هم میپرداختند. عموم افراد جامعه نیز هر سه قدرت را عامل بدبختی خود دانسته و با حضور آنها مخالف بودند.
با توجه به توفیق نیروهای مذهبی و جریان ملیگراها، شاه در برابر اراده مردم و دولت منتصب به نهضت ملی، نتوانست مقاومت کند و عاقبت در 25 مرداد1332ش کشور را به قصد عراق و سپس به ایتالیا ترک گفت. انگلیس و آمریکا که منافع خود را از دست رفته میدیدند با اجرای کودتا در 28 مرداد 1332ش دولت ملی دکتر محمد مصدق را از قدرت ساقط کردند.
پس از این تاریخ فضای سیاسی ایران در عرصههای داخلی و بینالمللی تغیر قابل توجهی کرد. پس از کودتا ایران استقلال سیاسی خود را از دست داده و همچنین ناسیونالیسم و ملّیگرایی از جامعه رخت بست. فضای آرام پیش از کودتا به واسطه توسعه و گسترش ساختار امنیتی تبدیل به فضای اختناق و سرکوب شد.
آمریکا پس از کودتا تلاش داشت با ترویج فرهنگ غربی-آمریکایی، در فضای جامعۀ ایرانی به ویژه طبقات مذهبی تغییر ایجاد کند. با توجه به شناخت از جامعه ایران با اتخاذ سیاست ایجاد سرگرمیهای مذهبی، جریانی را به رهبری شیخ محمود حلبی مورد حمایت قرار داده و مبارزهای را با جریان بهائیت که پیشتر در مشهد پا گرفته بود آغاز نماید. از اینرو شیخ محمود حلبی توانست با چراغ سبز حاکمان آن عصر وارد عرصه سیاسی کشور شده و به مدت 25 سال جوانان این کشور را از مبارزه با استبداد و استعمار باز دارد.
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحن پر ستاره
◽️هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) به دست آلسعود تسلیت باد.
عضویت در کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#امام_صادق عليه السلام فرمودند:
قالَ اللّهُ عزّوجلّ: لِيأذَنْ بِحَربٍ منّي مَن آذى عَبديَ المؤمنَ
خداوند عزّوجلّ فرموده است هر كه بنده مؤمن مرا بيازارد، به من اعلان جنگ مى دهد
📚 كافی جلد2 صفحه350
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_جعفری
#امام_جعفر_صادق #امام_ششم #حضرت_صادق
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
نقش *عین الملک بهایی پدر هویدا* در تخریب بارگاه قبور ائمه علیهم السلام در بقیع!
شرح دیدار یک فقیه عالیقدر ایرانی با ملک عبدالعزیز در سال 1345ق/
رسول جعفریان
داستان ملاقات شیخ عبدالرحیم صاحب فصول اصفهانی با ملک عبدالعزیز سعودی و موافقت با بخشی از خواسته های وی در حفظ قبور امامان می تواند پاسخ این پرسش را بدهد که چرا صورت قبور امامان در بقیع باقی ماند.
همیشه برای بنده این پرسش مطرح بود که چه طور شد که وهابیان پس از تخریب بقاع بقیع، صورت قبور امامان و برخی از صحابه و تابعین را حفظ کردند؟ چرا وهابیان این بخش بقیع را مانند قسمت های دیگر بقیع صاف نکردند؟
بخشی از علت آن ماجرا را در داستان شگفت زیر که در مجله خرد سال 1328 ش چاپ شده است، میتوان یافت.
شیخ عبدالرحیم صاحب فصول حائری (م 1327ش) از علمای تهران و بنیانگزار جامعه اخوان اسلامی است. عماد زاده مدیر مجله خرد در شماره نخست سال هشتم این مجله که در سال 1328 ش منتشر شده در مقاله ای تحت عنوان «مربی بزرگ اسلام» از وی به عنوان مؤسس جامعه اخوان اسلامی یاد کرده و ضمن مقدمهای ضرورت پرداختن به زندگی وی را مورد توجه قرار میدهد.
درشماره دوم نشریه خرد که زمان انتشار آن مقارن ایام حج شده است، با اشاره به وعدهای که در شرح خدمات و زحمات اجتماعی این پیشوای روحانی داده، سعی میکند تا به شرح خاطره ای از این روحانی در باره حج بپردازد.
عماد زاده مینویسد که ماجرای مربوط به آیت الله صاحب فصول را سال قبل، یعنی 1327 که صدرالاشراف امیر الحجاج بود به طور خلاصه منتشر و در اختیار شماری از حجاج قرار گرفته تا عنداللزوم به آن استناد کنند.
داستان از این قرار است که پس از تسلط وهابیان، مسلمانان از رفتن حج خودداری کردند. در این میان، یکی از روحانیون تهران در سال 1344 (یا 1345) ق با نام شیخ عبدالرحیم صاحب فصول همراه حدود هزار نفر از راه شام عزیمت حج کرد.
عبدالعزیز سعودی از این حرکت استقبال کرده و سعی کرد با استقبال از آنان نشان دهد که مشکلی با سایر مسلمانان ندارد و چنین نیست که آنان را کافر بشمارد.
به هر روی این عالم دینی، در بحبوحه ماجرای منازعه ووهابیان با مسلمانان به همراه شمار زیادی ایرانی راهی حج میشود.
او حس می کند که در این ایام دست پیش را دارد. لذا پیش از رسیدن ماه ذی حجه، ابراز می دارد که اگر اول ماه ذی حجه مطابق رأی سعودیها برای او ثابت نشود، شیعیان طبق نظر خود روز وقوف در عرفات را مطابق نهم ذی حجه که برای خودشان ثابت شده وقوف خواهند داشت.
وی این نظر خود را توسط محمد عبدالروؤف نماینده عبدالعزیز سعودی به پادشاه سعودی(پدرآل سعود) منتقل میکنند. وی به ایشان سلام رسانده و میگوید: شما حق دارید، هرچه میخواهید توقف کنید. حق مذهب شما هم همین است. اما خوشبختانه اختلاف نظری در اول ماه پدید نمیآید و همه مسلمانان یک روز واحد در عرفات وقوف پیدا میکنند.
پس از فراغت از حج، عبدالعزیز نماینده خود را برای عرض تبریک و تقاضای بازدید معظم له فرستاد و ساعتی را برای ملاقات وعده دادند. در این ملاقات شماری دیگر از ایرانیان از جمله آقای سید حسین بروجردی نماینده (یا کارمند) مجلس شورای ملی هم حاضر بودند. چند روز بعد موعد ملاقات دیگری گذاشتند.
در ملاقات دوم آیت الله فصولی حائری خطاب به عبدالعزیز گفتند: آیا تمام اصلاحاتی که منظور داشتید تمام شد، فقط خراب کردن قبور ائمه بقیع مانده بود؟
گفتنی است که این ملاقات و در واقع این سفر حج یکسال بعد از ماجرای خراب کردن قبور بقیع بوده که هنوز آثارقبور باقی بود و اگر آن سال مبادرت به ترمیم نمیشد امروز هیچ اثری از محل قبور باقی نبود.
*عبدالعزیز در پاسخ گفت: راست میگویی، ولی اینکار را من نکردم.* این عمل به تحریک سفیر ایران (که مسلمان نبوده و یکی از مسالک فاسد را داشته) انجام شد. ( *اشاره او به پدر هویدا یعنی میرزاحبیب الله پسر آقا رضا قناد شیرازی بهایی بود که آن زمان در جده مقیم بود و سرپرستی حجاج را داشت)*
آیت الله فصولی ضمن تأکید بر این که این شخص دشمن مذهب شما و ماست از او میخواهد تا به این امر رسیدگی کند. ملک قبول کرده و وعده میدهد که صورت قبور را تجدید کند. و چنین کرد، چنان که تا حال باقی است.
در این وقت شیخ عبدالرحیم فصولی پیشنهاد کرد که ملک دو صُفّه مسدّس از سنگ مرمر بسازد. یکی بالاتر باشد که صورت قبور روی آن باشد. یکی پایین تر که مردم بایستند و زیارت بخوانند. در اطرای این صفه بزرگ طاق نماهایی از سنگ مرمر ساخته شودکه فقط برای استراحت و نشستن مفید باشد ولی جای خوابیدن یا سکونت نباشد. ابدا طلا و نقره هم در آنها بکار نرود. ملک این نقشه را ظاهرا میپذیرد.
پس از رفتن، عبدالعزیز(پدر آل سعود) دستور میدهد تا متن آنچه بر آن توافق شده است روی کاغذی مارک دیوان جلاله نوشته و ثبت شود و برای آیت الله صاحب فصول(اصفهانی...مزارشان درخ آزادی تهران) ارسال شود.
ترجمه مت
نی که نوشته:
از عبدالعزیز پسر عبدالرحمن آل فیصل بسوی حضرت فاضل محترم الشیخ عبدالرحیم صاحب الفصول. سلام بر شما و رحمت خدا و برکات او.
و بعد تأکید میکنیم برای شما که قبه پیغمبری را احدی به بدی دست نخواهد زند و هرگز چنین چیزی به خاطر ما خطور نکرده است که کسی به بدی به آن دست بزنند (یعنی تخریب نخواهد شد). و برای پیغمبر حرمتی قائل هستیم که قابل مقایسه با هیچ حرمتی نیست.
اما مسائل قبور بقیع و آنچه از بنا متعلق به آن است، ما چنان چه به شما خبر دادیم، تابع شریعت اسلامیم، نه اهل بدعت، ما آمادهایم که از نظر شخصی مذهبی خود صرف نظر نموده، اوامر علمای مسلمین را از هر مذهب که باشد محترم بشماریم.
اما راجع به مذاکرات دیگر به زودی نظریه خود را برای شما بیان میکنیم. پس بزودی امر میکنیم که قبور بقیع را نظیف نموده و صاف کنند، مطابق آنچه در شرع جایز است، با کشیدن دیواری در اطراف آن که از پلیدی حفظ شود و باز برای شما تأکید میکنیم که ما منع نمی کنیم هیچ کس را از زیارت قبور بقیع. تا وقتی که زائرین طریق شرعیه و آداب دینیه را در زیارت پیروی کنند. ما دستور دادیم تا این نوشته شده در میان مردم انتشار یابد. این چیزی است که بیان آن لازم بود. خداوند شما را حفظ کند.
بدین ترتیب میتوان نشانی از پاسخ این پرسش پیدا کرد که چگونه شد که صورت قبور امامان باقی ماند.
متن این نامه که در سربرگ پادشاهی سعودی به مهر ملک عبدالعزیز است در تهران موجود میباشد.
عضویت در کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#پيامبر_خدا حضرت محمد صلى الله عليه و آله فرمودند:
الطِّيبُ يَشُدُّ القَلبَ
بوىِ خوش، قلب را تقويت مى كند
📚 كافی جلد6 صفحه510
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_نبوی
#حضرت_رسول #خاتم_النبیین #خاتم_الانبیاء
#رسول_الله #رسول_خدا #پیامبر_خدا #پیامبر_اکرم
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
#امیرالمومنین امام على عليه السلام فرمودند:
سَبَبُ المَزِيدِ الشُّكرُ
سبب زياد شدن نعمت، شكرگزارى است
📚 غررالحكم حدیث 5544
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_علی #امام_اول #حضرت_امیر
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_علوی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼 #شجره_ملعونه
یکی از مطالبی که #اهل_سنت به آن اذعان دارند، عدم جواز #سب و دشنام دادن به جمیع #صحابه #رسول_الله است. اما بر خلاف نظر ایشان، برخی اسامی صحابه مذموم در لسان #رسول_خدا و #اهل_بیت علیهم السلام وجود دارد؛ داستانی از #عایشه وجود دارد که #مروان را نه تنها #دشنام، بلکه وی را #لعن می کند!!
ابن مردویه آورده است که عایشه به مروان گفت: شنیدم پیغمبر به پدر و جد تو -ابو العاص بن امیه- میگفت مقصود از شجره ملعونه که نام آن در قرآن(اسراء؛ ۶۰) آمده شمائید.
پ ن: شوکانی در تفسیر خود این سند را نقل کرده است.
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#سقیفه #غصب_خلافت #امامت #ولایت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
#امیرالمومنین امام على عليه السلام فرمودند:
لَيسَ لِمُتَوَكِّلٍ عَناءٌ
براى هيچ توكّل كننده اى رنجى نيست
📚 غررالحكم حدیث7451
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_علی #امام_اول #حضرت_امیر
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_علوی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
«وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ»
«و پایان همه کارها از آن خداست! »
📚 سوره حج آِیه 41
👈🏼 پس انقدر حرص اینکه میرسی یا نه، میشه یا نمیشه، خوب میشه یا بد میشه، میتونی یا نمیتونی، درست میشه یا نمیشه رو نخور! فقط بسپار به خودش
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#روایت #روایات_اخلاقی #آیات_اخلاقی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼 بازی با احکام دین
#معاویه که در #حجة_الوداع دیده بود #رسول_خدا صلی الله علیه و آله و سلم در سفـر نمـاز را شکستـه میخواند،پس از رسیدن به حکومت، در سفری به #مکه نماز ظهر را شکسته خواند. اما #مروان و فرزند #عثمان به او گفتند: تو خلیفه را ضایع کردی! بنابراین معاویه، عثمان را بر #پیامبر_خدا صلی الله علیه و آله و سلم ترجیح داد و نماز عصر را تمام خواند!
پ ن: «شعیب الأرنؤوط» محقق مشهور این روایت را معتبر و حَسَن دانسته است!
📚 مسند احمد حنبل ج۲۸ ص ۷۱
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#سقیفه #غصب_خلافت #امامت #ولایت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
#امیرالمومنین امام على عليه السلام فرمودند:
السَّكينَةُ عُنوانُ العَقلِ
آرامش، نشانه خردمندى است
📚 غررالحكم حدیث785
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_علی #امام_اول #حضرت_امیر
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_علوی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼 حدیث #ولایت و دروغ عجیب #ابن_تیمیه
یکـی از احـادیـث صحیـح و متقـن از #رسول_خدا صلی الله علیه و آله و سلم در ولایـت #امیرالمومنین علیه السلام #حدیث_ولایت است که در آن می فرماید: « #علی ولی هر مؤمنی بعد از من است».
این حدیث را #حاکم_نیشابوری، #ذهبی، #ابن_حجر، #ألبانی و دیگران صحیح دانسته اند، اما ابنتیمیه در «منهاج السنه ج ۵ ص ۳۶» می گوید: همه علمای علم حدیث بر جعلی بودن این حدیث، اتفاق نظر دارند!
📚 کتاب شریف الغدیر جلد ۳ ص ۳۰۴
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#سقیفه #غصب_خلافت #امامت #ولایت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
#امیرالمومنین امام على عليه السلام ياران خويش را بسيار با اين سخنان، مخاطب ساخته ـ مى فرمود:
آماده و مجهز شويد، خدايتان رحمت كناد! زيرا كه بانگ رحيل در ميان شما سر داده اند. از دل بستن به دنيا كم كنيد و با توشه نيكى كه در برابر شماست، رهسپار شويد؛ زيرا گردنه اى دشوار و منزل هايى ترسناك و هراس انگيز پيش رو داريد كه ناچار بايد به آنها در آييد و آنجاها درنگ كنيد... پس، علايق و پيوندهاى به دنيا را ببُريد و از توشه تقوا كمك گيريد
📚 نهج البلاغه خطبه204
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_علی #امام_اول #حضرت_امیر
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_علوی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼 تفاوت #امیرالمومنین علیه السلام با #عثمان
وقتی عثمان دید علـی علیه السلام متعـه حـج را مجـاز میدانـد بـه او گفت: مگر نمیدانی من از این کـار نهـی کردهام. علی علیه السلام گفت: بله ولی من بخاطر حرف تو، سخن #رسول_خدا را رها نمیکنم (یعنی #پیامبر_خدا اجازه داده و تو مخالفت می کنی).
📚 مسند احمد حنبل ج۲ ص ۱۳۶روایت۷۳۳
پن: شعیب الأرنؤوط، سلفی مشهور این روایت را صحیح دانسته است.
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#سقیفه #غصب_خلافت #امامت #ولایت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
📖 يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَريمِ
🕋 ای انسان چه چیز تو را درباره پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته
📚 آیه 6 سوره انفطار
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#روایت #روایات_اخلاقی #آیات_اخلاقی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼 ترس #عثمان از #پیامبر_خدا برای مخالفت با #سنت
مسلم در صحیح خود آورده است:
عثمان مردم را از متعه حج باز میداشت درحالیکه علی علیه السلام مردم را به انجام آن ترغیب میکرد. پس عثمان در اینباره سخنی به علـی گفت سپس علی علیه السلام پاسخ داد: تو میدانی که در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم متعه حج مجاز بود و انجام می دادیم. عثمان گفت آری آن موقع میترسیدیم (با پیامبر مخالفت کنیم)
📚 صحیح مسلم ص ۵۶۱
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#سقیفه #غصب_خلافت #امامت #ولایت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
آیا میدانید؟
قیام پانزده خرداد سال1342ش آخرین حلقه زنجیر تحولات انقلابی چون، جنبش ضد استعماری تنباکو، انقلاب مشروطه، نهضت ملی شدن صنعت نفت میباشد.
این قیام نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن11357ش بر علیه رژیم شاهنشاهی به رهبری فقیهی که یکی از نوّاب عام امام عصر علیهالسّلام بود، محسوب میشود. این قیام از چنان اهمیّتی برخوردار است که امام خمینی رضوانالله تعالی در سخنانی پس از پیروزی انقلاب فرمودند: «... كسانیكه 15 خرداد را به وجود آوردند بشناسيد؛ و كسانیكه 15 خرداد را دنبال كردند بشناسيد؛ وكسانیكه ازاين به بعد اميد تعقيب آنها هست بشناسيد؛ و مخالفين 15 خرداد، و مقصد 15 خرداد را بشناسيد...»
اما با توجه به این مهم افرادی بوده و هستند که با نگاه سیاسی امام علیه رژیم پهلوی و استعمارگران به مخالفت برخاستند. یکی از آنها شیخ محمود حلبی مؤسس و رئیس انجمن حجتیه بود.
حجت الاسلام و المسلمین فردوسیپور با بیان خاطرهای از وقایع روز پانزده خرداد1342ش و مخالفت مرحوم حلبی با نهضت امام، اینگونه بیان میکند: « دیدم زنها و مردم از خانهها بیرون ریختند و اعلام میکنند: آبها را مسموم کردهاند آب نخورید و به پهلوی لعنت میفرستادند. فکر کردم منزل مرحوم آقای حلبی بروم، با آقای حلبی آشنا بودم، چون ایشان وقتی به مشهد میآمد منزل مرحوم حاج شیخ مجتبی قزوینی اقامت میگزید، از اینرو ما را میشناخت. من وقتی درب خانه ایشان رسیدم، درست ساعت دوازده ظهر بود. از میدان شاه سابق که الآن شده میدان قیام مرتب صدای تیراندازی و رگبار مسلسل میآمد. بههرحال زنگ زدم، خود ایشان آمد و درب را باز کرد، تا من را دید تعجب کرد و گفت: "اینجا چکار میکنی؟" ایشان درب را باز کرد و ما رفتیم داخل و نشستیم.
هر دفعه که صدای رگبار از میدان بلند میشد ایشان یک تکانی میخورد و میگفت:« هان حالا بیرونش کن، حالا بیرونش کن، این هم حرف شد که حالا بیرونت می کنم.» من گفتم "چیه قصه و مگر چه شده است؟" ایشان گفت: "مگر نمیدانی آیتالله خمینی در سخنرانیاش گفته است: کاری نکن که مثل پدرت بگویم بیرونت کنند؟ مگر میتواند بیرونش کند، با این تیراندازی و با این مردم کشی مگر میشود بیرونش کند؟! این جریان گذشت و عصر شد، میخواستم بیایم ایشان نگذاشت، گفت: « شلوغ است و تیراندازی میکنند و خطرناک است شما نرو » بعد از مدتی کوتاه گفت: « بلند شو منزل آقای خرازی برویم.»
منزل مرحوم آقای خرازی پدر[کمال خرازی] وزیر [وقت] امورخارجه، ته کوچه بود و یک منزل با منزل ایشان فاصله داشت. رفتیم خدمت آقای خرازی و اتفاقاً آقازادههای ایشان هم بودند.
ما نشسته بودیم و [در حال] احوالپرسی [بودیم] که دوباره صدای تیراندازی بلند شد باز مرحوم حلبی آن جمله را تکرار کرد، وقتی آن جمله را تکرار کرد یکی از فرزندان آقای خرازی گفت: شیخ خفه شو، سید را گرفتهاند و بردهاند زندان، معلوم نیست الآن در چه حالی است و با ایشان چه میکنند، تو اینجا راحت نشستهای و میگویی بیرونش کن، این چه حرفی است که تو میزنی. این برخورد را که پسر آقای خرازی کرد حلبی برگشت و به خود مرحوم خرازی گفت: نگفتم من نمیآیم و در منزلم راحتتر هستم حالا اجازه بده بروم." ایشان بلند شد و به من گفت: پاشو برویم.
به خانه برگشتیم و آن شب را در منزل آقای حلبی گذراندیم. فردا صبح بیرون آمدم، ایشان هر کاری کرد که نرو خطرناک است گفتم: نه من باید بروم و در مدرسه رفقایی دارم که آنها حتماً نگران من هستند، من از دیروز صبح که بیرون آمدم تا حالا نرفتم. ایشان اجازه داد من بیرون آمدم.»
این خاطره به خوبی بیانگر این موضوع است که حلبی از ابتدا، نسبت به مبارزۀ امام علیه شاه و سلطنت وی مخالف بود و هیچگاه آن را پنهان نمیکرد بلکه در سخنرانیهای عمومی بر علیه این قیام سخن به زبان میراند.
مهندس مهدی طیب یکی از اعضای پیشین انجمن حجتیه در خصوص مواضع حلبی در خصوص قیام 15 خرداد چنین میگوید: از ابتدای نهضت و از گذشتههای دور، آقای حلبی با ناباوری با آن برخورد میکرد و معتقد بود که نمیشود با رژیم تا دندان مسلح شاه مبارزه کرد و عقیده داشت کسانی که به این راه کشیده میشوند خونشان را هدر میدهند و کسانی که افراد را به این راه میکشانند مسئول این خونها هستند و معتقد بود کار صحیح فعالیتهای فرهنگی و ایدئولوژیک است نه مبارزه علیه رژیم. حلبی امام را مسئول ریختن خون جوانان در 15خرداد میدانست.
جالب آنکه شاه نیز در روز جمعه 17 خرداد یعنی دو روز پس از اعتراضات مردمی در سخنانی گفت: اين خونهايي كه در روز 15 خرداد ريخته شد به گردن كيست؟ كي مسئول اين خونهاست؟
حال این وجه تشابه در سخن شاه و مرحوم حلبی درباره قیام 15 خرداد را اعضای انجمن حجتیه چگونه توجیه خواهند کرد؟
عضویت در کانال
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
📖 الشَّيْطانُ يَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ يَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاءِ وَ اللَّهُ يَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلاً وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ
🕋 شیطان شما را وعده فقر می دهد و شما را به کار زشت امر می کند، و خداوند شما را وعده آمرزش از جانب خود و فضل و فزونی می دهد، و خدا صاحب سعه و دانا است
📚 آیه 268 سوره بقره
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#روایت #روایات_اخلاقی #آیات_اخلاقی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
پخش فراگیر نماهنگ آئینی "سلام فرمانده" با مفاهیم مهدوی در سراسر ایران و کشورهای اسلامی با بینالمللی ترین زبان دنیا (دیپلماسی موسیقی) واکنش عصبی جبهه معارض انقلاب اسلامی بویژه فرقه ضاله بهاییت با محوریت شبکه منوتو و بیبیسی فارسی را برانگیخته است.
تاریخ ایران اسلامی در دویست سال اخير سرشار از دشمنیهای آشکار و پنهان این فرقه دستساز انگلیسی با اسلام، تشیع اثنی عشری، حضرت امام زمان روحی و ارواح العالمین له الفدا و ایران بوده است.
عضویت در کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
صلوات خاصه امام صادق علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَیْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِینِ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَ وَحْیِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِیدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ [مُسْتَحْفِظَ] دِینِکَ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِیَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ.
خدایا درود فرست بر جعفر بن محمد صادق، خزانهدار دانش، دعوتکننده به سوى تو بر پایه حق، آن نور آشکار! خدایا چنانکه او را قرار دادى معدن کلامت، و وحیات، و خزانهدار دانشت، و زبان توحیدت و سرپرست فرمانت، و نگهدارنده دینت، پس بر او درود فرست؛ بهترین درودى که بر یکى از برگزیدگانت، و حجّتهایت فرستادی که تو ستوده و بزرگوارى.
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼 شیخ محمد #ابوزهره (عالم سرشناس #اهل_سنت):
#ابوطالب هرگز مشرک نبود و از اسلام و توحید حمایت می کرد...
📚 کتاب خاتم النبیین ص 533 تا 536
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
#من_حضرت_ابوطالب_را_دوست_دارم
#26رجب_وفات_حضرت_ابوطالب_علیه_السلام
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰