eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران🔹 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
سلام علیکم به زودی مباحث فرقه شناسی و مدعیان دروغین در این کانال توسط کارشناسان مسجد مقدس جمکران برگزاری می شود. از صبر و حوصله شما کمال تشکر را داریم🌺 🔹کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران🔹 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
نمایشگاه مدعیان دروغین در مسجد مقدس جمکران. ۱- باب المعصومه سلام الله علیها ۲- جنب موزه جمکران برنامه‌های این نمایشگاه برای زائران عزیز: - نشست کوتاه فرقه شناسی - پخش فیلم - مسابقه - مشاوره - پاسخ به شبهات - بصیرت افزایی فرق و ادیان جهت هماهنگی برای بازدید گروهی و اردوها با این شماره تماس حاصل فرمایید: 09196660093 🔹کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران🔹 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
نمایشگاه مدعیان دروغین در مسجد مقدس جمکران. ۱- باب المعصومه سلام الله علیها ۲- جنب موزه جمکران برنامه‌های این نمایشگاه برای زائران عزیز: - نشست کوتاه فرقه شناسی - پخش فیلم - مسابقه - مشاوره - پاسخ به شبهات - بصیرت افزایی فرق و ادیان جهت هماهنگی برای بازدید گروهی و اردوها با این شماره تماس حاصل فرمایید: 09196660093 🔹کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران🔹 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
جواب امام خمینی به ابن عربی نسبت به توهین وی به شیعیان 👈قابل توجه برخی که ابن عربی را شیعه می دانند، امام خمینی نیز وی را از عامه میدانستند #عرفان_تصوف #امام_خمینی #ابن_عربی 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
سوال : آیا سیل و سیلاب نشانه ؟ آخه طبق روایات اسلامی، افزایش بارندگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و دریاها و جاری شدن سیل بر روی زمین، از جمله نشانه‌های نزدیک شدن زمان ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هست. 👈جواب : علائم ظهور امام زمان به دو قسم حتمی و غیر حتمی تقسیم می شه. امور حتمی تحقق شدنی هستند اما امور غیر حتمی ممکن هست محقق شود و ممکن هست محقق نشود. در مورد علائم حتمی ، امام صادق علیه السلام فرمود : « ندای آسمانی از امور حتمی است و خروج سفیانی حتمی است و خروج یمانی هم حتمی است و کشته شدن نفس زکیه نیز حتمی است و پدیدار شدن کف دستی از آسمان نیز حتمی است و نیز آیه سهمگین ماه رمضان که خوابیده را بیدار می کند و بیدار را می ترساند و دخترکان را از پس پرده بیرون می کشد »الغیبه نعمانی ص262 اما امور غیر حتمی که به عنوان نشانه ظهور محسوب شده اند ، متعددند ، که از جمله اونا سیل و سیلاب هست ، اما نه سیل و سیلاب عمومی بلکه سیل و سیلاب در کوفه و نجف به عنوان نشانه غیر حتمی ظهور بیان شده. در نقلی از امام سجاد علیه السلام آمده : « هنگامی که سیل و باران ، این بلندی های شما یعنی نجف را پر کند و آتش در سنگ و گل پدیدار شود و تاتارها بغداد را به چنگ آورند ، ظهور قائم منتظر را متتظر باشید » الصراط المستقیم ج 2 ص 259 در نقل دیگری ، امام صادق از امام علی علیهما السلام نقل می کند که فرمود : « هنگامی که در حجاز آتش سوزی شد و بلندی شهرتان یعنی نجف شما را آب فرا گرفت ،منتظر ظهور قائم باشید » الصراط المستقیم ج 2 ص 258 در نقل دیگری از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمود : « در سال فتح ، رود فرات طغیان می کند تا آنجا که به درون کوچه های کوفه می ریزد »الارشاد ج 2 ص 377 اعلام الوری ج 2 ص 284 و در نقل دیگر اومده که فرمود : « روز یا سال فتح ، فرات طغیان می کند ، تا آنجا که وارد کوچه های کوفه می شود »الغیبه طوسی ص 451 بحار الانوار ج 52 ص 217 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
⛔️توهین شاعر صوفی(عبدالرحمن جامی)به جناب ابوطالب علیه السلام #جناب_ابوطالب_علیه_السلام #عرفان_تصوف #عبدالرحمن_جامی 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
🅾تقدیس ابلیس توسط عرفا و صوفیه: ◀️حلاج می‌گوید: «در آسمان عابد و موحدی چون ابلیس نیست...به او گفتند سجده کن، گفت لا غیر!...بنده‌ای پاک هستم، غیر تو به کسی سجده نمی‌کنم». مجموعه آثار حلاج، ص۶۰. ◀️«صاحب و استاد من، ابلیس و فرعون است، به آتش بترسانیدند ابلیس را از دعویش بازنگردید. فرعون را به دریا غرق کرده و از دعوی بازنگردید... و اگر مرا بکشند و دست و پای ببرند از دعوی خود بازنگردم».مجموعه آثار حلاج، ص۶۲. ◀️حلاج معتقد است که دو جوانمرد در عالم وجود دارد: ابلیس و پیامبر اکرم. تمهیدات، عین القضات همدانی، ص۲۲۳. و می‌گوید: «موسی و ابلیس در عقبه طور به هم رسیدند، موسی گفت: ای ابلیس چه چیزی تو را از سجده منع کرد؟ ابلیس گفت: دعوی من به معبود واحد مرا منع کرد و اگر آدم را سجده می‌کردم هر آینه مثل تو بودم، چون تو را یکبار ندا کردند «أنظر الی الجبل» نگریستی، مرا هزار بار ندا کردند که آدم را سجده کن و من سجده نکردم». مجموعه آثار حلاج، ص۶۱. ◀️حسن بصری نیز معتقد است: «اگر ابلیس نور خود را به خلق نماید همه او را به معبودی و خدایی بپرستند». تمهیدات، عین القضات همدانی، ص۲۱۱. تحفة الاخیار نیز درباره رابعه عدویه می‌نویسد: ◀️«چنانچه عطار از رابعه عدویه نقل کرده که مضمونش این است او گفته که دل من لبریز از محبت خداست و در آن جای محبت مصطفی و عداوت ابلیس نیست». تحفة الاخیار، ص۱۴۰. ◀️سنایی نیز دلیل سجده نکردن ابلیس را مجبور بودن او و خواست خود خداوند بیان می‌کند و از زبان ابلیس می‌گوید: در راه من نهاد، نهان دام مکر خویش آدم میان حلقه آن دام، دانه بود می‌خواست تا نشانه لعنت کند مرا کرد آنچه خواست، آدم خاکی بهانه بود ای عاقلان عشق مرا هم گناه نیست ره یافتن به جانبشان بی‌رضا نبود تمهیدات، عین القضات همدانی، ص۷۴. ◀️ابوسعید ابوالخیر نیز با اشاره به مجبور بودن شیطان می‌گوید روز قیامت شیطان را می‌آورند و به او می‌گویند سجده کن «وی در گریستن آید گوید: اگر به من بود سجده روز اول کردمی». اسرار التوحید، ص۳۳۲. ◀️عراقی نیز سجده نکردن ابلیس را کار خود خداوند دانسته و می‌گوید: خود کرده رهنمایی آدم به سوی گندم ابلیس بهر تأدیب اندر میان نهاده خود کرده هرچه کرده وانگه به این بهانه هر لحظه جرم و عصیان بر این و آن نهاده کس را در این میانه چون و چرا نزیبد هر کس نصیب او را هم غیب دان نهاده کلیات عراقی، ص۲۶۷. ◀️ملای رومی نیز علت سجده نکردن ابلیس را عشق او به خداوند اعلام می‌کند و ابلیس را بی‌گناه می‌داند: ترک سجده از حسد گیرم که بود این حسد از عشق خیزد نه جحود هر حسد از دوستی خیزد چنین که شود با دوست غیری همنشین بی گنه لعنت کنی ابلیس را چون نبینی از خود این تلبیس را مثنوی، ص۲۵۷. (براساس نسخه سبحانی، وزارت ارشاد) ◀️عین القضات همدانی هم دلیل سجده نکردن ابلیس به آدم را عشق او به خدا می‌داند و شیطان را در افعالش مجبور می‌داند و می‌گوید خدا او را اینگونه آفریده است: «گیرم که خلق را اضلال ابلیس کند، ابلیس را بدین صفت که آفرید؟» تمهیدات، عین القضات همدانی، ص۱۸۸. «گناه ابلیس عشق او آمد به خدا». تمهیدات، عینالقضات همدانی، ص۲۲۹. ◀️احمد غزالی نیز شیطان را «سید الموحدین»می‌داند، و نیز می‌گوید «من لم یتعلم التوحید من ابلیس فهو زندیق». ر.ک: ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج۱، ص۱۰۷، و ابن جوزی، المنتظم في تواریخ الملوک و الامم، ج۹، ص۲۶۰، و ابن‌جوزی، القصاص و المذکرین، ص۱۰۴. 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
📢 احساس خطر شیخ ره،از ترویج ..... 👈بدان که ! بسیاری در این جهان به ظاهر و با سخنانی دلنشین قائل به امامت اند، ولی در باطن به کارهای زشت آلوده اند، به ظاهر تقوا و ایمان دارند، ولی در باطن کفر و دشمنی می ورزند، به وسیله دین، از دنیا کام بر می گیرند و به جهت انحراف از دین و کینه توزی با خاندان نبی اکرم اسلام میان مردم مستضعف ایجاد شبهه می کنند. 👈ما با مشاهده این که طرفداران مسلک «حلاج» در جهت فریب شیعیان ناآگاه، فوق العاده دست به تلاش زده اند،تصمیم گرفتیم راه گمراه ساختن را بر آنان ببندیم و یاوه گویی های آنان را پاسخ دهیم تا با فریب کاری های خود در دام گزافه گویی و افراط، گرفتار نشوند و از راه صحیح نجات و رهایی، رو گردان نشوند، هوادران حلاج کسانی اند که خود، از راه راست منحرف شده و دیگران را نیز به انحراف کشانده اند، در گفتار خویش با حیله و نیرنگ، از عشق و محبت خدا فراوان دم زده اند و در کردار و اعتقادات تا می توانسته اند با او دشمنی ورزیده اند❗️ 📜الرد علی اصحاب الحلاج 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
یوسف مردانی، نوکری علی علیه السلام.mp3
595.1K
🎤یوسف مردانی قطب صوفیه کرج: ❌علی علیه السلام نوکری یهود و نصارا را میکرد، در حقیقت نوکر یهودی‌ها و بسیاری از مسیحیان بوده،فاطمه علیها السلام هم کنیز یهودی‌ها بود و کلفتی برای یهودی‌ها و نصارا می‌کرد❗️ 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran