eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ نظرسنجی‌های اخیر نشان از آن دارد که آرای تبلیغاتی ترامپ نسبت به رقیب کاتولیک خود در حال کاهش است اما ترامپ همانند سال 2016 به آرای اوانجلیست‌ها امید دارد. به دور از سیاست های محافظه کارانه داخلی، ترامپ برای جلب مجدد رای اوانجلیست‌ها برگ برنده‌ای به نام اسرائیل در جیب دارد. بزرگترین اقدام ترامپ نسبت به اسرائیل که مطابق با دیدگاه اِوانجلیست ها می‌باشد انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بود که در دوران او روی داد. اِوانجلیستها اعتقاد دارند که بازگشت به سرزمین مقدس مطابق با پیشگویی کتاب مقدس است. آنها معتقدند پس از تجمع یهودیان در اسرائیل، دومین مسیح ظهور خواهد کرد. 🔶 علاوه بر این تیم انتخاباتی ترامپ تلاش می‌کنند تا با زمینه‌سازی مسائلی که برای اوانجلیست‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، آرای آنها را مال خود کنند. اکثر انجیلی ها با طلاق، ازدواج همجنسگرایان یا سقط جنین مخالف هستند. آنها می خواهند اطمینان حاصل كنند كه آمریكا یك ملت است و به همین دلیل اِوانجلیست ها از مخالفان سیاست های باز مهاجرتی بویژه برای مسلمانان و رنگین پوست‌ها هستند. 🔰 @adyanuniv 🔰
🌻 حضرت امير عليه السلام: 🍀 توَقَّوُا البَردَ في أوَّلِهِ و تَلَقَّوهُ في آخِرِهِ؛ فإنّهُ يَفعَلُ في الأبدانِ كَفِعلِهِ في الأشجارِ؛ أوَّلُهُ يُحرِقُ و آخِرُهُ يُورِقُ. 🍀 در آغاز سردى هوا خود را از سرما حفظ كنيد و در پايان آن از آن استقبال كنيد؛ زيرا سرما با بدنها همان مى كند كه با درختان مى كند؛ در آغاز [برگ درختان را] مى سوزاند و در پايان مى روياند. 📚 نهج البلاغه، حكمت 128. 🔰 @Adyanuniv🔰
! ▫️در «مدینه» مردی بود اهل بطالت، که مردم با دیدن او می‏‌خندیدند. روزی گفت: جان به لب شدم و نتوانستم اين مرد -يعنى حضرت امام سجاد عليه‌السلام ـ را بخندانم. روزى، حضرت امام سجاد (ع) با دو نفر از خادمان خود عبور مى‌كرد كه آن مرد آمد و عباى آن حضرت را از دوشش كشيد و گريخت، حضرت به او توجهى نكرد؛ آن خادمان در پى آن مرد دويدند و عبا را از او گرفتند و آوردند و به دوش حضرت انداختند. حضرت پرسيدند: اين مرد كيست؟ گفتند: مرد بيكاره‌اى است كه مردم مدينه را مى خنداند. حضرت فرمود: به او بگوييد: «إِنَّ لِلَّهِ يَوْماً يَخْسَرُ فِيهِ‏ الْمُبْطِلُونَ» برای خداوند روزى است كه افراد بیهوده‌گو و اهل بطالت، در آن روز زيان خواهند ديد! 📚 الأمالي( للصدوق)، ص: 221 🔰 @Adyanuniv🔰
⭕️ مهره‌های رسانه‌ای مسیحیت صهیونیستی 🔹یکی از ابزارهای جریان ، سرمایه‌گذاری بر افرادی است که بتوان از آن‌ها در راستای اهداف خود در اشاعه مسیحیت در ایران و براندازی نرم جمهوری اسلامی بهره‌ گرفت. در این میان رسانه، نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کند؛ جریان تبشیر که اساس کار را تمرکز بر مسائل سیاسی نهاده و اساساً خود نیز یک تئوری سیاسی برای مسیحی‌سازی جوامع –به‌ویژه مسلمان- است، در سال‌های گذشته با برجسته ساختن برخی افراد، ‌کوشیده از طریق آن‌ها بر هجمه‌ و سیاه‌نمایی‌ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بیفزاید. ◾️این جریان تحت حمایت استکبار و مخالفان نظام اسلامی و با عنایت به غول ‌رسانه‌ای غرب، افراد نه‌چندان مطرح را به سرعت به چهره‌های شاخص مسیحیت صهیونیستی تبدیل ساخته و در برنامه‌های اینترنتی، تلوزیونی یا نشست‌هایی با موضوعات دینی و حقوق بشر، از آن‌ها برای پیاده‌سازی اهداف خود استفاده می‌کند. ♦️مظلوم‌نمایی، تهییج به فتنه، آشوب و دعا برای سرنگونی نظام اسلامی به عنوان مهم‌ترین حربه‌‌های این افراد برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی به کاربرده می‌شود و این موضوع در انتخاب اشخاص برای هجمه رسانه‌ای، به‌خوبی عیان است. «دابرینا بت تمرز»، «هرمز شریعت‌پناهی»، «رسول حیدری» و «فرهاد سبک‌روح» برخی از مهه‌های رسانه‌ای جریان هستند. 🔰 @adyanuniv 🔰
💢عقل گریزی در مسیحیت تبشیری 👈🏻به ندای قلبت گوش کن 🔘 کشیشان تبشیری همواره برای جذب اقشار مختلف جامعه به این نکته تأکید دارند که فقط به ندای دلت گوش کن و نه عقل! آنان معتقدند اگر می خواهید آرامش دائمی داشته باشید باید به خدای فکر بکنید. تمرکز خودرا بر روی عیسی مسیح بگذارید! ♨️جالب‌تر آنکه آنها با این سطح از القا و عقل گریزی اسلام را دین بدون منطق می‌خوانند حال آنکه در اسلام بیشتر بر تعقل و اندیشیدن تأکید شده و یک ساعت تفکر را برتر از سال‌ها عبادت دانسته است. نیز خود به این امر واقف هستند که آموزه‌های آنها با تکیه بر مبانی عقلی -بویژه برای مسلمانان- جاذبه‌ای نخواهد داشت لذا بیشتر تمرکز خود را بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله زنان گذاشته‌اند تا با این القائات و تهیج احساسات آنان را به این فرقه بکشانند. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠 وجوه شباهت خورشید پشت ابر به امام زمان -علیه السّلام- از بیانات شیخ الاسلام علامهٔ مجلسی -رضوان الله علیه- 1️⃣ همانا نور وجود، علم و هدایت به مخلوقات به واسطه امام عصر -علیه السّلام- می‌رسد چنانچه در اخبار فراوان روایت شده است که آنان علت های نهائی خلقت هستند که اگر آنان نبودند، نور وجود به غیرشان نمی‌رسید. و به برکت آنان و شفاعت‌شان و توسل به آنان، علوم و معارف بر مردم ظاهر می‌شود، بلاها از مردم دفع می‌شود و اگر نبودند، مردم بخاطر زشتی اعمال‌شان مستحق انواع عذاب بودند. 2️⃣ همانطور که خورشید پشت ابر است ولی مردم از آن بهره مند می‌شوند و هر لحظه مردم منتظر کنار رفتن ابر از جلوی آن هستند تا بهره مندیشان از آن بیشتر شود، همینطور شیعیان خالص امام زمان -علیه السّلام- منتظر خروج و ظهور ایشان هستند در هر وقت و زمانی و از آن ناامید نمی‌شوند. 3️⃣ منکر وجود امام زمان -علیه السّلام- با وجود زیادی آثار آن حضرت مانند منکر وجود خورشید پشت ابر و غایب از نظر هاست. 4️⃣ گاهی پشت ابر بودن خورشید برای مخلوقات، مفید تر از ظهور آن است پس همینطور است غیبت امام زمان -علیه السّلام- در این دوران ها. بنابراین از مردم غایب شده است. 5️⃣ کسی نمی‌تواند مستقیماً به خورشید نگاه کند و چه بسا بخاطر ضعف چشم، با دیدن خورشید کور شود. امام زمان -علیه السّلام- نیز همینگونه هستند که امکان دارد ظهور آن‌حضرت به چشمان مردم آسیب برساند و وسیله کور شدن‌شان از دیدن حق بگردد. پس چشمان مردم در دوران غیبت، شایستگی ایمان به آن‌حضرت را در دوران غیبت پیدا می‌کند همانطور که چشم، با دیدن خورشید پشت ابر ضرر نمی‌کند. 6️⃣ خورشید از پشت ابر که بیرون می‌آید، برخی از مردم او را می‌بینند و برخی نمی‌بینند، همینطور امام زمان -علیه السّلام- در دوران غیبت برای برخی از مردم ظاهر می‌شوند و برای برخی ظاهر نمی‌شوند. 7️⃣ ائمه -علیهم السّلام- در نفع‌رسانی به همه مردم مانند خورشید هستند و کسانی که (از دیدن حق) کور باشند از فواید خورشید وجودشان بی‌بهره می‌مانند. 8️⃣ همانطور که شعاع خورشید به اندازه روزنه‌ها و پنجره‌های خانه‌ها و آنقدری که مانع در برابرش نباشد، وارد منازل مردم می‌شود، همینطور نیز مردم از انوار هدایت ائمه -علیهم السّلام- استفاده می‌کنند به اندازه‌ای که موانع شهوت‌های نفسانی و علایق جسمانی را از مشاعر و حواس‌شان و پرده‌های ضخیم مادیات را از قلب‌هایشان بر طرف کرده باشند به اندازه‌ای که مانند کسی که زیر خورشید ایستاده است، بتوانند از جمیع انوار ائمه -علیهم السّلام- بدون هیچ حجابی استفاده کنند. 📚 بحار الأنوار، تألیف علامه محمّد باقر مجلسی رحمه الله، جلد ۵۲، صفحه ۹۳ - ۹۴، نشر دار إحیاء تراث العربی 🔰@Adyanuniv🔰
✅ ایرانیان و ایمان در ثریا 🔹 اگر ایمان در ستاره ثریا قرار گیرد، مردانی از این گروه (ایرانیان) به آن دست می یابند. 🔰@Adyanuniv🔰
✅ تعدد ازدواج در ایران باستان 🔹 در زمان ساسانیان، تعداد زنانی که یک مرد می‌توانست اختیار کند، از لحاظ حقوق نظری محدود نبوده است. بدیهی است که اختیار زنان متعدد، در عمل به میل مرد و قبل از هر چیز منوط به توانایی مالی او بوده است. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت سوم توسل در قرآن ▪️بخش اول▪️ لفظ «الوسيله» دوبار در قرآن آمده است؛ يک‌بار در سوره مائده، آيه 35: «...وابتغوا اليه الوسيلة»؛ و بار ديگر در سوره اسراء، آيه 57: «اولئک الذين يدعون يتبغون الي ربهم الوسيلة». اکنون به برخي از آياتي که دال بر توسل‌اند، اشاره مي‌کنيم. 1. آيه توسل: «يا ايها الذين آمنوا اتقوالله و ابتغوا اليه الوسيلة وجاهدوا في سبيله لعلکم تفلحون؛ [5] اي کساني که ايمان آورده‌ايد، از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد و وسيله‌اي براي تقرب به او بجوييد و در راه او جهاد نماييد، باشد که رستگار شويد.» در اين آيه امر شده است که آدمي براي تقرب الهي وسيله‌اي بجويد. انسان مادي نمي‌تواند بدون وسيله لازم به خدا نزديک شود و به مقام قرب الهي برسد، بلکه واسطه‌اي لازم است که او را به اين مقام برساند. اين واسطه مي‌تواند عبادت و کارهاي نيک باشد و انسان به کمک نماز، روزه، حج و اعمال خير ديگر به خداوند متعال نزديک شود. همچنين اين واسطه مي‌تواند محبت اولياي خدا باشد که خود او تأکيد نموده است: «قل لا اسئلکم عليه اجراً الا المودة في القربي». [6] انسان با توسل به کساني که محبوب خدا هستند، مانند پيامبران و معصومان و مؤمنان صالح، به تقرب الهي دست مي‌يابد. در آيه مذکور واژه «وسيله» مطلق آمده است. پس هر چيزي که مرضي و مورد توجه خدا باشد، مي‌تواند وسيله قرار گيرد. حال ممکن است اين وسيله از نوع افعال باشد، مانند نماز، روزه، حج، جهاد، يا از انواع اشخاص باشد، مانند انبيا و اولياي خدا، يا از نوع اشيا باشد، مانند کعبه، حجرالاسود، مقام ابراهيم و قرآن. خلاصه هر چيزي که ما را به خدا نزديک کند و ما را به ياد خدا بيندازد، مي‌تواند وسيله قرار گيرد. مثلاً درباره اولياي خدا از پيامبر گرامي چنين روايت شده است: «هم الذين اذا رؤا ذکر الله؛ آنها کساني‌اند که هنگامي که مردم آنها را ببينند، خدا را به ياد مي‌آورند.» [7] . 2. آيه وحدت: «واعتصموا بحبل الله جميعاً ولا تفرقوا؛ [8] همگي به ريسمان خدا چنگ بزنيد و از هم جدا نشويد.» پرسش اساسي اين است که در آيه مزبور، منظور از «حبل الله» چيست؟ پاسخ اين است که بي‌ترديد چيزي غير از خداست؛ زيرا «حبل الله» از اسماي الهي نيست. اين «حبل الله» مي‌تواند قرآن، اسلام، پيامبر، ائمه و مسلمانان باشد. در هر حال، اين آيه بر جواز توسل به غير خدا دلالت مي‌کند؛ چون «حبل الله» هر چه باشد، چيزي است که واسطه ارتباط ميان مردم و خداست. به نظر مي‌رسد اولياي الهي مصداق روشني براي حبل الله اند و چنگ زدن و توسل جستن به آنها موجب تقرب الهي مي‌شود. در روايات حبل‌الله به قرآن تفسير شده است. [9] هم‌چنين حبل‌الله به ائمه هدي(علیهم السلام) تعبير شده است. چنانچه درباره حضرت علي(علیه السلام) «هو حبل‌الله المتين» [10] روايت شده است و خود حضرت علي(علیه السلام) در ضمن خطبه‌اي فرمود: انا حبل‌الله المتين [11] حضرت امام صادق(علیه السلام) مي‌فرمايد: «نحن حبل‌الله». [12] و پيامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در جواب يک اعرابي که پرسيده بود «حبل‌الله» چيست؟ پيامبر اکرم(ص) دست به شانه حضرت علي(ع) گذاشت و فرمود: «يا اعرابي هذا حبل‌الله» [13] و در روايتي ديگر قرآن و عترت هر دو را حبل‌الله معرفي کرده است. «هما حبل‌الله» يعني قرآن و عترت هر دو ريسمان خدايند. [14] . ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 5- سوره مائده، آیه 35 6- سوره شوری، آیه 23 7- ابن ابی شیبه، المصنف، ص 264 – جامع البیان، ج 11، ص171 – درالمنثور، ج 3، ص 309 8- سوره آل عمران، آیه 103 9- صحیح مسلم، ج 7، ص 132 – سنن الترمذی، ج 4، ص 245 – المستدرک، ج 1، ص 555 10- الحدائق الناضرة، ج 5، ص 183 11- التوحید(شیخ صدوق)، ص 165 – ینابیع المودة، ج 3، ص 40 – معانی الاخبار، ص 17 12- شواهد التنزیل، ج 1، ص 169 - ینابیع المودة، ج 1، ص 356 – الهدایةالکبری، ص 240 13- شرح الاخبار، ج 2، ص 266 - ینابیع المودة، ج 1، ص 357 14- کتاب الغیبة، ص 43 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت چهارم توسل در قرآن ▪️بخش دوم▪️ 3. آيه استغفار: «ولو انهم اذ ظلموا انفسهم جاؤک فاستغفرالله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توّاباً رحيماً؛ [15] و اگر آنها هنگامي که به نفس خود ظلم کرده‌اند، پيش تو آيند و از خدا طلب مغفرت کنند و رسول هم براي آنان طلب آمرزش کند، خداوند را توبه‌پذير و مهربان خواهند يافت.» مفسر بزرگ اهل سنت، ابن‌کثير، در ضمن تفسير آيه مذکور، اين حکايت مشهور را نقل کرده است که شيخ ابومنصور صباغ از عتبي نقل مي‌کند. او مي‌گويد: من نزديک قبر نبي اکرم(صلی الله علیه و آله) نشسته بودم که مردي اعرابي آمد و گفت: السلام عليک يا رسول الله. من اين قول خدا را شنيده‌ام که مي‌فرمايد: ولو انهم اذ ظلموا انفسهم جائوک.... آمده‌ام در حالي که از گناهم طلب آمرزش کرده، تو را در پيشگاه خداوند عالم شفيع خود قرار مي‌دهم. يا خير من دفنت بالقاع اعظمه فطاب من طيبهن القاع والاکم نفسي الفـداء لقبر انت سـاکنه فيه العفاف و فيه الجود و الکرم آن مرد اين اشعار را انشا کرد و رفت. در اين هنگام خواب بر من غالب شد. رسول خدا را در خواب ديدم که فرمود: اي عتبي خودت را به اعرابي برسان و به او بشارت بده که خداوند او را بخشيده است. [16] . بيضاوي، مفسر بزرگ ديگري از اهل سنت، مي‌گويد: اين خطاکاران پيش رسول خدا معذرت‌خواهي مي‌کردند و رسول اکرم هم شفيع آنها مي‌شد و خدا نيز آنها را مي‌بخشيد. رسول خدا حق دارد که عذر آنها را بپذيرد و براي آنها شفاعت کند؛ گرچه جرمشان بزرگ باشد. منصب رسول خدا اين است که اهل کبائر را شفاعت کند. [17] . قرطبي در تفسير الجامع الاحکام القرآن آورده است: ابوصادق از حضرت علي(علیه السلام) نقل مي‌کند که سه روز پس از رحلت پيامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، مردي اعرابي آمد و خود را بر قبر نبي اکرم(ص) انداخت و خاک قبر پيامبر اکرم(ص) را به سر گرفت و گفت: اي رسول خدا(صلی الله علیه و آله)، فرمان دادي، ما اطاعت کرديم و يکي از آياتي که بر تو نازل شده اين است: «ولو انهم اذ ظلموا انفسهم....» من بر نفس خود ظلم کرده‌ام و تو برايم طلب آمرزش کن. در اين حال، از قبر پيامبر اکرم(ص) صدا آمد: خدا تو را بخشيده است. [18] . امام مفسران اهل سنت، فخرالدين رازي، در تفسير مي‌گويد: ممکن بود بدون استغفار رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) توبه آنها پذيرفته شود، اما وقتي استغفار رسول خدا(ص) به توبه آنها ضميمه شود، قبول توبه حتمي خواهد بود. [19] همين کار مصداق بارز توسل به پيامبر است که خداوند آن را به مردم آموخته است و اين آيه مشروعيت توسل به غير خدا را به روشني ثابت مي‌کند. [20] . آيت‌الله مکارم شيرازي مي‌گويد: از اين آيه پاسخ کساني که توسل جستن به پيامبر و يا امام را يک نوع شرک مي‌پندارند، روشن مي‌شود؛ زيرا اين آيه صريحاً مي‌گويد که رو آوردن به پيامبر و او را بر درگاه خدا شفيع قرار دادن و وساطت و استغفار او، براي گنهکاران مؤثر است و موجب پذيرش توبه و رحمت الهي است. اگر وساطت و دعا و استغفار خواستن از سوي خدا شرک بود، چگونه ممکن بود در قرآن چنين دستوري به گنهکاران داده شود. منتها افراد خطاکار بايد نخست توبه کنند و از راه خطا برگردند، سپس براي قبول توبه خود از استغفار پيامبر استفاده کنند. پس پيامبر آمرزنده گناه نيست؛ او تنها مي‌تواند از خدا طلب آمرزش کند. اين آيه نيز پاسخ دندان‌شکني است به آنها که اين گونه وساطت را انکار مي‌کنند. [21] . خلاصه کلام اينکه اين آيه به روشني دلالت دارد که شفاعت‌خواهي از پيامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) کار مطلوبي است. حتي بعد از حيات پيامبر اکرم(ص) هم، در طول تاريخ، مسلمانان آگاه با الهام از اين آيه، از آن حضرت تقاضاي شفاعت مي‌کنند و او را ميان خود و خدا وسيله قرار مي‌دهند. اين سنتي است که دانشمندان اسلامي به آن عمل کرده‌اند. [22] . ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 15- سوره نساء، آیه 64 16- مختصر تفسیر ابن کثیر، ج 1، ص 410 – تفسیر ثعالبی، ج 2، ص 257 17- تفسیر بیضاوی، ج 1، ص 222 – تفسیر ابن مسعود، ج 2، ص 158 18- تفسیر جامع الاحکام القرآن، ج 5، ص 265 19- تفسیر فخر رازی، ج 6- 10، ص 166 20- تفسیر کوثر، ج2، ص 4 21- تفسیر نمونه، ج3، ص 499 22- تفسیر کوثر، ج2، ص 475 🔰 @adyanuniv 🔰
25.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌ریشه های پرستی در مسیحیت قسمت اول ✝️ مسیحیان هیچگاه نتوانستند شباهت تثلیث به عقاید بت پرستان سه گانه پرست را انکار کنند. هرچند اصل عقیده به تثلیث یک گزاره عقل ستیز است اما این فیلم که توسط طرفداران ساخته شده فارغ از این نقطه ضعف تثلیث، سعی دارد تا شباهت تثلیث به عقاید بت پرستان را بر گردن بیاندازد. به هر حال اعتراف مسیحیان در این فیلم به وجود ریشه های بت پرستی در عقیده ولو با نگاه کلیسای قابل تأمل است. 🔰 @adyanuniv 🔰