eitaa logo
عصر آب
216 دنبال‌کننده
420 عکس
83 ویدیو
33 فایل
مطالب اصلی کانال:نقد عرفانهای کاذب و تصوف است ارتباط با آدمین : @mv1388
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 🌹 (12) ⤴️ ⤴️ (6) 🔺 قاسم بن الحسن ➖➖➖ ▫️السَّلامُ عَلَى القاسِمِ بنِ الحَسَنِ بنِ عَلِيٍّ ، المَضروبِ عَلى‌ هامَتِهِ ، المَسلوبِ لامَتُهُ‌ ، حينَ نادَى الحُسَينَ عَمَّهُ ، فَجَلا عَلَيهِ عَمُّهُ كَالصَّقرِ ، وهُوَ يَفحَصُ‌ بِرِجلَيهِ التُّرابَ ، وَالحُسَينُ يَقولُ : «بُعداً لِقَومٍ قَتَلوكَ ! ومَن خَصمُهُم يَومَ القِيامَةِ جَدُّكَ وأبوكَ» . ثُمَّ قالَ : «عَزَّ وَاللَّهِ عَلى‌ عَمِّكَ أن تَدعُوَهُ فَلا يُجيبَكَ ، أو أن يُجيبَكَ وأنتَ قَتيلٌ جَديلٌ فَلا يَنفَعَكَ ، هذا وَاللَّهِ يَومٌ كَثُرَ واتِرُهُ‌ وقَلَّ ناصِرُهُ» ، جَعَلَنِيَ اللَّهُ مَعَكُما يَومَ جَمعِكُما ، وبَوَّأَني مُبَوَّأَكُما ، ولَعَنَ اللَّهُ قاتِلَكَ عُمَرَ بنَ سَعدِ بنِ عُروَةَ بنِ نُفَيلٍ الأَزدِيَّ ، وأصلاهُ جَحيماً وأعَدَّ لَهُ عَذاباً أليماً . 📕(زیارت ناحیه مقدسه ) - ▫️ قاسم بن الحسن مادرش کنیزی است با نام نرجس. طبری مقتل ایشانرا چنین نوشته است: «خَرَجَ إلَينا غُلامٌ كَأَنَّ وَجهَهُ شِقَّةُ قَمَرٍ، في يَدِهِ السَّيفُ، عَلَيهِ قَميصٌ وإزارٌ ونَعلانِ قَدِ انقَطَعَ شِسعُ أحَدِهِما - ما أنسى‌ أنَّهَا اليُسرى‌ - فَقالَ لي عَمرُو بنُ سَعدِ بنِ نُفَيلٍ الأَزدِيُّ: وَاللَّهِ لَأَشُدَّنَّ عَلَيهِ! فَقُلتُ لَهُ: سُبحانَ اللَّهِ! وما تُريدُ إلى‌ ذلِكَ؟! يَكفيكَ قَتلُ هؤُلاءِ الَّذينَ تَراهُم قَدِ احتَوَلوهُم. قالَ: فَقالَ: وَاللَّهِ لَأَشُدَّنَّ عَلَيهِ؛ فَشَدَّ عَلَيهِ ، فَما وَلّى‌ حَتّى‌ ضَرَبَ رَأسَهُ بِالسَّيفِ، فَوَقَعَ الغُلامُ لِوَجهِهِ، فَقالَ: يا عَمّاه! قالَ: فَجَلَّى‌ الحُسَينُ عليه السلام كَما يُجَلِّي الصَّقرُ، ثُمَّ شَدَّ شِدَّةَ لَيثٍ غُضُبٍّ، فَضَرَبَ عَمراً بِالسَّيفِ، فَاتَّقاهُ بِالسّاعِدِ، فَأَطَنَّهامِن لَدُنِ المِرفَقِ، فَصاحَ، ثُمَّ تَنَحّى‌ عَنهُ وحَمَلَت خَيلٌ لِأَهلِ الكوفَةِ لِيَستَنقِذوا عَمراً مِن حُسَينٍ عليه السلام، فَاستَقبَلَت عَمراً بِصُدورِها، فَحَرَّكَت حَوافِرَها وجالَتِ الخَيلُ بِفُرسانِها عَلَيهِ فَوَطِئَتهُ حَتّى‌ ماتَ. وَانجَلَتِ الغَبرَةُ، فَإِذا أنَا بِالحُسَينِ عليه السلام قائِمٌ عَلى‌ رَأسِ الغُلامِ، وَالغُلامُ يَفحَصُ بِرِجلَيهِ؛ وحُسَينٌ عليه السلام يَقولُ: بُعداً لِقَومٍ قَتَلوكَ، ومَن خَصمُهُم يَومَ القِيامَةِ فيكَ جَدُّكَ! ثُمَّ قالَ: عَزَّ وَاللَّهِ عَلى‌ عَمِّكَ أن تَدعُوَهُ فَلا يُجيبَكَ ، أو يُجيبَكَ ثُمَّ لا يَنفَعَكَ! صَوتٌ وَاللَّهِ كَثُرَ واتِرُهُ‌ وقَلَّ ناصِرُهُ.» 📕 تاريخ الطبري: ج 5 ص 447. 🔅 تذکر: 💡داستان ازدواج قاسم در منابع و مقاتل معتبر و قدیمی نیست. پس آنرا معتبر نمی دانیم. 💡همچنین آنچه معروف شده است که در شب عاشورا قاسم بن الحسن فرمود« مرگ برایم از عسل شیرن تر است» تنها در کتاب « الهدایة الکبری» حسین بن حمدان خصیبی است. که وی مذهب فاسدی دارد و متفرد است. در نتیجه این نقل نیز معتبر نیست. ➖➖➖ ✨ از عناوین جهان مرثیه خوان مارا بس •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🌹 🌹 (13) ⤴️ ⤴️ (7) 🔺 علی اکبر ➖➖➖ ▫️السَّلامُ عَلَيكَ يا أوَّلَ قَتيلٍ مِن نَسلِ خَيرِ سَليلٍ مِن سُلالَةِ إبراهيمَ الخَليلِ ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيكَ وعَلى‌ أبيكَ ، - ▫️ مادرش لیلی نام دارد.لیلی دختر ميمونة بنت أبي سفيان،است. معاویه در عظمت علی اکبر گفت:سزاوارترین مردم به خلافت اوست (مقاتل الطالبیین،ص52) .به دلیل خویشاوندی او با یزید (پسر عمه و پسر دائی) آن ملعون برای ایشان امان نامه فرستاد. - ▫️ وقتی به میدان رفت،امام حسین(علیه السلام) فرمود:«اللَّهُمَّ اشهَد عَلى‌ هؤُلاءِ القَومِ، فَقَد بَرَزَ إلَيهِم غُلامٌ أشبَهُ النّاسِ خَلقاً وخُلُقاً ومَنطِقاً بِرَسولِكَ مُحَمّدٍ صلى اللَّه عليه وآله ، كُنّا إذَا اشتَقنا إلى‌ وَجهِ رَسولِكَ نَظَرنا إلى‌ وَجهِهِ » - ▫️ در ابتدای نبردش چنین رجزی خواند: أَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِي نَحْنُ وَ بَيْتِ اللَّهِ أَوْلَى بِالنَّبِي‏ تَاللَّهِ لَا يَحْكُمُ فِينَا ابْنُ الدَّعِي أَضْرِبُ بِالسَّيْفِ أُحَامِي عَنْ أَبِي‏ ضَرْبَ غُلَامٍ هَاشِمِيٍّ قُرَشِي. - ▫️ مرَّةُ بنُ مُنقِذِ بنِ النُّعمانِ العَبدِيُّ ابتدا با نیزه به وی زد.سپس بقیه آمدند با شمشیر تکه تکه‌اش کردند. 📕تاريخ الطبري: ج 5 ص 446، - ▫️ امام صادق(ع) در زیات نامه ایشان فرمودند: «بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي مِنْ مَذْبُوحٍ وَ مَقْتُولٍ مِنْ غَيْرِ جُرْمٍ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي دَمَكَ الْمُرْتَقَى بِهِ إِلَى حَبِيبِ اللَّهِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي مِنْ مُقَدَّمٍ بَيْنَ يَدِي أَبِيكَ يَحْتَسِبُكَ وَ يَبْكِي عَلَيْكَ مُحْتَرِقاً عَلَيْكَ قَلْبُهُ يَرْفَعُ دَمَكَ بِكَفِّهِ إِلَى أَعْنَانِ السَّمَاءِ- لَا يَرْجِعُ مِنْهُ قَطْرَةٌ وَ لَا تَسْكُنُ عَلَيْكَ مِنْ أَبِيكَ زَفْرَة؛ امام حسین خون علی اکبر را در دست ریخت و انرا به آسمان پاشید . و در غم فرزندش «زفرة» داشت. «زَفْره» یعنی تمام وجود او آتش گرفته است.» 👈👈 دقت شود چند روضه ذیل در منابع و مقاتل معتبر نیست: 1.به احتضار رفتن امام حسین(ع) کنار بدن علی اکبر. 2. مانع شدن زنان در خیمه ها از آمدن وی برای جنگ. 3. اگرچه در مقاتل معتبر سخن از آمدن زینب(س) در کنار بدن علی اکبر آمده است. اما آنچه معالی السبطین و برخی منابع دیگر از انگیزه این عمل حضرت زینب(س) آورده‌اند،صحیح نیست. چه آنکه این مولفان نوشته‌اند: زینب (س) آمد و خود را روی بدن علی انداخت؛ تا اینکه امام حسین(ع) جان ندهد. ➖➖➖ ✨ از عناوین جهان مرثیه خوان مارا بس •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 🌹 (14) ⤴️ ⤴️ 🔺 شاملو: روضه ابوالفضل دروغ شیخ عباس قمی است و از شاهنامه گرفته شده است. ➖➖➖ 👇پاسخ این شبهه در فرسته بعدی •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🌹 🌹 (14) ⤴️ ⤴️ 🔺 شاملو: روضه ابوالفضل دروغ شیخ عباس قمی است و از شاهنامه گرفته شده است. (فرسته دوم) ➖➖➖ 💡جواب: 1.فردوسی چه گفته است گرامی پسر جاماسب وقتی به نبرد رفت و درفش از دست ایرانیان بیرون شد و بر زمین افتاد، گرامی درفش را برداشت اما تورانیان دست او را بریدند و او درفش را به دندان گرفت و با دست دیگر جنگید تا کشته شد: 💧 ز هر سو به گِردش همی تاختند به شمشیر دستش بینداختند درفش فریدون به دندان گرفت همی زد به یک دست، گُرز ای شگفت! + 2. شاملو کیست: شاملو ،نوپرداز مشهور معاصر،با نوع شاعران کشورمان (حتی با نیما) در تعریف شعر و شاعری و لوزم رعایت وزن(حتی اوزان نیمایی) تضادی بنیادین داردو با حذف نام کسانی چون نظامی از لیست شاعران!اصولا مقوله وزن و قافیه بندی را بر دست و پای شاعر ،و مخرب بودن موضوع و مضمون اصلی شعر می داند!( بوسه بر خاک پی حیدر،ص271). او در 1320 شیفته نازیها بود. (عبدالعلی دست غیب،نقد آثار شاملو،ص11) ▫️البته وی تحت تاثیر نیما یوشیج است .نیما به ویژه در نیمه اول عمرش به فرهنگ غرب به ویژه فرانسه و بریدگی و بیزاریش از فرهنگ اسلامی ایران. چنانکه همو،در شعر مشهور «افسانه‌»اش صراحتا به انکار معاد برخاسته: خنده زد عقل زیرک بر این حرف/ کر پس از این جهان هم جهانی است. ( بوسه بر خاک پی حیدر،ص735) + 3. آیا همه تاریخ دروغ است دکتر مهاجرانی می نویسد:« شاملو شاعری بزرگ است.البته سرگشته ای بزرگ» (مهاجرانی،گزند باد،ص16). « آیا هرچه در تاریخ است دروغ است جای چند پرسش خالی است: 1.آیا هرچه به نام یا عنوان تاریخ در دست است،دروغ و یاوه است؟ 2.آیا همه تواریخی که دروغ و یاوه‌اند،همه مطالبشان اینگونه است یا بعضی قسمتهایشان؟ 3.اگرچنین است چگونه شاملو توانسته چهره روشن،مردمی و انقلابی ضحاک را از درون تاریخ و اساطیر کشف کند و تباهی و خبث کاوه را نشان دهد براستی طبری و ابن مسکویه و بیهقی و دینوری ...همه چاپلوسان و متملقان درباری بوده‌اند و هرچه گفته اند به جز یک مشت دروغ و یاوه نیست .این داوری و اینگونه مطلق گویی نتیجه طبیعی کم دانشی است.تردیدی نیست که کسی انتظار نداشته و ندارد که شاملو منتقد و صاحب نظر در تاریخ باشد،اما توقع میرود در حوزه ای که کم می داند،مطلق نگوید. ....در بند 21 خلاصه سخنش آمده «خطر کم دانستن از خطر ندانستن بسیار بیشتر است.» (مهاجرانی،گزند باد،ص21-23) + 4. قطع دو دست حضرت عباس شیخ صدوق(م 381ق) حدیثی را از امام سجاد نقل کرده است که امام(ع) فرمودند:« ....رَحِمَ اللَّهُ العَبّاسَ! فَلَقَد آثَرَ وأبلى‌ وفَدى‌ أخاهُ بِنَفسِهِ حَتّى‌ قُطِعَت يَداهُ، فَأَبدَلَهُ اللَّهُ عزّ وجلّ بِهِما جَناحَينِ يَطيرُ بِهِما مَعَ المَلائِكَةِ فِي الجَنَّةِ ، كَما جَعَلَ لِجَعفَرِ بنِ أبي طالِبٍ، وإنَّ لِلعَبّاسِ عِندَ اللَّهِ تَبارَكَ وتَعالى‌ مَنزِلَةً يَغبِطُهُ بِها جَميعُ الشُّهَداءِ يَومَ القِيامَةِ .؛ خدا عمویم عباس را رحمت کند. که دو دستش قطع شد و خدا عوض آن در بهشت دو بال به او خواهد داد» [ الأمالي للصدوق: ص 547 ح 731،] - قاضی نعمان مغربی (متوفای ۳۶۳ ق)، «فَثَمَّ قَبرُهُ، وقَطَعوا يَومَئِذٍ يَدَيهِ ورِجلَيهِ ؛دو دست و پاهایش را قطع کردند» [قاضی نعمان،المناقب و المثالب،ص310) ⤴️به راستی چگونه می توان پذیرفت این روضه حضرت عباس را شیعیان از شاهنامه گرفته‌اند؛ چه مضحک. فردوسی متوفای 411 ق و این دو سند از جدا شدن دستان حضرت عباس قبل از او نگارش شده است. - 🔥شاملو (علیه مایستحقه) چرا این احتمال را نمیدهد که فردوسی این داستان شیعی را در مورد ایرانیان باستان ساخته باشد . کما اینکه در مواردی وی چنین کرده است. نمونه: 🔹فردوسی،ابتدای جنگ بزرگ کیخسرو با افراسیاب، در مدح محمود غزنوی گوید: « پس لشگرش هفتصد ژنده‌پیل•••••خدای جهان یارش و جبرئیل» که برگرفته از آیه شریفه «فان الله هو مولاه و جبریل‌»است. 🔹یا در بیت زیر که در مقدمه داستان بیژن و منیژه آمده: «گهی می‌گسارید و گه چنگ ساخت•••••تو گفتی که‌ هاروت نیرنگ ساخت» پیداست که اشارت به آیه شریفه «... و لکن الشیاطین کفروا یعلمون الناس السحر و ما انزل علی الملکین ببابل‌ هاروت و ماروت...» دارد. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🌹 🌹 (15) ⤴️ ⤴️ 🔺 الهی قمشه‌ای:شمر قاتل امام حسین(ع) به شفاعت ایشان وارد بهشت خواهد شد. ➖➖➖ 👇پاسخ این شبهه در فرسته بعدی •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
👆👆فرسته دوم 1.4. قاتل امام حسین است. خوارزمی می نویسد: « شمر بن ذي الجوشن ، و كان أبرص فضربه برجله، و ألقاه على قفاه، ثم أخذ بلحيته. ... كنا مع الحسين عليه السّلام بنهر كربلاء، فنظر إلى شمر بن ذي الجوشن، فقال: «اللّه اكبر! اللّه أكبر! صدق اللّه و رسوله، قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله: كأني أنظر إلى كلب أبقع يلغ في دماء أهل بيتي» .... فغضب شمر منه، و جلس على صدر الحسين عليه السّلام، و قبض على لحيته، و همّ بقتله، فضحك الحسين، و قال له: «أ تقتلني؟ أو لا تعلم من أنا» ؟ قال: أعرفك حقّ المعرفة، امّك فاطمة الزهراء؛ و أبوك عليّ المرتضى؛ و جدك محمد المصطفى؛ و خصمك اللّه العلي الأعلى، و أقتلك و لا ابالي، و ضربه بسيفه اثنتي عشرة ضربة، ثم حزّ رأسه»( مقتل خوارزمی،ج2،ص41-42). - ▫️قندوزی حنفی یک مطلب اضافه ذکر میکند : « فقال: ويلك فاذا علمت ذلك فلم تقتلني؟ قال: أريد بذلك الجائزة من يزيد. فقال له: يا ويلك أيّما أحبّ إليك، الجائزة من يزيد أم شفاعة جدّي رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم؟ فقال الشمر الملعون: دانق (16 درهم) من جائزة يزيد أحبّ إلى الشمر من شفاعة جدّك؛ امام حسین به شمر فرمود: آیا جایزه یزید از شفاعت جدم برایت بهتر است؟او گفت: 16 درهم از یزید بگیرم برایم از شفاعت جدت برایم بهتر است»(قندوزی،ينابيع المودة لذو القربى،ج3،ص83) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
👆👆 فرسته اول توضیح شبهه: حسین الهی قمشه‌ای از صوفیان رسانه‌ای است که سالها با ذوقیاتش از رسانه ملی مبلغ تصوف بود. چندی است الحمدلله از صفحه رسانه ملی کشور عزیزمان حذف شده است. وی در سخنرانی‌اش مدعی است عشق کلید همه مسائل است و نهایتاً شِمر توسط امام حسین (علیه السلام) شفاعت شده وارد بهشت میشود. البته سالها قبل نیز آ صمدی آملی چنین مطلبی را در درسش گفته بود. در ادامه به این شبهه پاسخ داده می شود. ➖➖ 💡جواب: 1. شمر کیست : 1.1.نام او: شرحبيل بن بن قرط الضبابي الكلابي، معروف به شِمر بن ذي الجوشن . کنیه اش ابوسابغه است . + 1.2. پدر و مادر در روز عاشورا امام حسین (ع) به شمر فرمود: «...يَا ابْنَ رَاعِيَةِ الْمِعْزَى أَنْتَ أَوْلى‏ بِها صِلِيًّا؛ ای پسر مادر بُزچِران» ( شیخ مفید،الارشاد،ج2،ص96) + 1.3. مذهبش شمر تا شکست قبیله اش بت پرست بود و از ترس مسلمان شد. در جنگ صفین در سپاه امام علی (ع)بود. وقتی خوارج از امام جدا شدند او نیز همراه خوارج شد. و بعدا به معاویه پیوست. او از پیروان سقیفه است . و مذهبش نیز مثل جماعت سنیان است.در سپاه امام حسن(ع)،جاسوس معاویه بود و مامور متلاشی کردن سپاه آن حضرت بود. (شیخ مفید، الاختصاص، ص 139) . - همانند دیگر امویان و عثمانیان بر ضد حجر بن عدی شهادت داد تا معاویه او را به قتل برساند ( بلاذری، أنساب‏الأشراف، ج‏5، ص:256.) .به همراه مردم شام به کربلاء آمده بود.(شیخ صدوق، امالی،مجلس سیم، ص 163.) . - ▫️ راوی می گوید: «شمر همراه ما نماز می‌خواند. پس از نماز دستان خود را به آسمان بلند کرده می گفت که خدایا تو میدانی من انسان شریفی هستم مرا ببخش یکی بدو گفت چه میکنی وچه میگویی ؟! چگونه خداوند تو را ببخشاید در حالی که در قتل پسر پیامبر همراهی و معاونت کرده‌ای؟ گفت: وای بر تو! چه باید می کردیم؟ ما (یعنی چه کسی) دستوری به ما داد و ما با آن مخالفت نورزیدیم. اگر مخالفت می کردیم، از خران آبکش بدتر بودیم !» ( - ▫️هنگامى كه نزديك دمشق رسيدند، حضرت امّ كلثوم عليها السلام كه جزء اسيران بود نزد شمر آمد و فرمود: «من درخواستى دارم.» شمر گفت: آن چيست؟امّ كلثوم عليها السلام فرمود: «وقتى كه ما را وارد شهر دمشق مى‏كنى، ما را از دروازه‏اى وارد كن، كه تماشاچى كمترى داشته باشد، و به اين سپاه پيشنهاد كن كه سرها را از بين محملها بيرون ببرند، و از ما دور كنند، زيرا از بس ما را در حال اسارت ديدند كه رسوا شديم.» شمر از روى ناپاكى و ظلمى كه داشت در پاسخ به درخواست امّ كلثوم عليها السلام به عكس دستور داد سرهاى شهدا را بر بالاى نيزه‏ها نمودند و در ميان محمل‏ها عبور دادند، و در نتيجه اهل بيت امام‏ حسين عليه السّلام را به صورت اسير در ميان تماشاگران حركت دادند تا آنان را كنار دروازه دمشق آوردند، و آنها را در روى پله‏هاى مسجد جامع، در همان جا كه اسيران را نگه مى‏داشتند، سر پا نگهداشتند. ( سید بن طاووس، اللهوف على قتلى الطفوف / ترجمه فهرى،ص175) - ▫️ زهیر بن قین روزعاشورا به شمر گفت: « فَقَالَ زُهَيْرٌ: يَا ابْنَ الْبَوَّالِ عَلَى عَقِبَيْهِ! مَا إِيَّاكَ أُخَاطِبُ، إِنَّمَا أَنْتَ بَهِيمَةٌ! وَاللَّهِ مَا أَظُنُّكَ تُحْكِمُ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ آيَتَيْنِ فَأَبْشِرْ بِالْخِزْيِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَالْعَذَابِ الْأَلِيمِ؛ ولله تو دو آیه از قرآن بلد نیستی! » (الکامل فی التاریخ،ج3،ص171) + •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
👆👆 فرسته سوم 2. شمر در نزد ائمه و علمای شیعه 2.1. امام حسین علیه السلام: « ....ثُمَّ جَاءَ آخَرُ فَقَالَ أَيْنَ الْحُسَيْنُ فَقَالَ هَا أَنَا ذَا قَالَ أَبْشِرْ بِالنَّارِ قَالَ أَبْشِرْ بِرَبٍّ رَحِيمٍ وَ شَفِيعٍ مُطَاعٍ مَنْ أَنْتَ قَالَ أَنَا شِمْرُ بْنُ ذِي الْجَوْشَنِ قَالَ الْحُسَيْنُ ع اللَّهُ أَكْبَرُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص رَأَيْتُ كَأَنَّ كَلْباً أَبْقَعَ يَلِغُ فِي دِمَاءِ أَهْلِ بَيْتِي؛ امام حسین(ع) فرمود:تو را به آتش جهنم بشارت باد...» ( مثیر الاحزان،ص64). - 2.2. امام سجاد علیه السلام: در جمع مردم کوفه فرمود:« ...شَقَّ لَهَازِمِي وَ مَرَارَتُهُ بَيْنَ حَنَاجِرِي‏؛غم شهادت پدرم موی سر و صورت مرا سفید کرد و هنوز مزه تلخ آن در قفسه سینه من مانده است! » سپس چنین گفت: « قَتِيلٌ بِشَطِّ النَّهْرِ نَفْسِي فِدَاؤُهُ جَزَاءُ الَّذِي أَرْدَاهُ نَارُ جَهَنَّمَا در کناز نهر فرات کشته شد. و قاتلانش به جهنم خواهند رفت» ( طبرسی،الاحتجاج،ج2،ص117) - 2.3. امام صادق علیه السلام : «اقبَلَ عَدُوُّ اللَّهِ سِنَانٌ الْإِيَادِيُّ وَ شِمْرُ بْنُ ذِي الْجَوْشَنِ الْعَامِرِيُّ لَعَنَهُ اللَّهُ ؛تا اینکه دشمن خدا سنان و شمر ملعون به کربلا رسیدند» ( شیخ صدوق،الامالی،ص163) - 2.4. امام رضا علیه السلام: «..فَلَا غَفَرَ اللَّهُ لَهُمْ ذَلِكَ أَبَدا؛ ای پسر شبیب خداوند هیچ وقت قاتلان حسین را نمی بخشد» ( شیخ صدوق،عیون اخبار الرضا،ج1،ص299). - 2.5: سومین نایب خاص امام زمان می گوید: « كُنْتُ عِنْدَ الشَّيْخِ أَبِي الْقَاسِمِ الْحُسَيْنِ بْنِ رَوْحٍ قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَهُ- مَعَ جَمَاعَةٍ فِيهِمْ عَلِيُّ بْنُ عِيسَى الْقَصْرِيُّ- فَقَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ فَقَالَ لَهُ أُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَكَ عَنْ شَيْ‏ءٍ- فَقَالَ لَهُ سَلْ عَمَّا بَدَا لَكَ فَقَالَ الرَّجُلُ- أَخْبِرْنِي عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع أَ هُوَ وَلِيُّ اللَّهِ قَالَ نَعَمْ- قَالَ أَخْبِرْنِي عَنْ قَاتِلِهِ أَ هُوَ عَدُوُّ اللَّهِ قَالَ نَعَم‏.... ؛ از حسین بن روح سوال شد:آیا قاتلان امام حسین علیه السلام دشمن خدا بودند،فرمود:بله» ( کمال الدین،ج2،ص507) - 2.6. مهدی الهی قمشه‌ای شیخ مهدی الهی قمشه ای پدر دکتر قمشه ای است. او دیوان شعری دارد. همو در قسمت دوم دیوانش با نام «نغمه حسینی» به داستان عاشورا اشاره کرده است. شیخ مهدی توضیح میدهد پسرش حسین،بیماری سختی داشت به یاد علی اصغر امام حسین این اشعار می گوید و حسین حالش خوب می شود. او چنین سروده است: لطف حقم نیک سر انجام کرد/بر دلم این واقعه الهام کرد عهد نمودم که گر این طفل ناز/باز دهد زین مرض جانگداز قصه سلطان شهیدان دین/نظم کنم نغز چه در ثمین ..... (مهدی الهی قمشه ای،دیوان الهی،ص82) وی درباره شمر ملعون چنین سروده است: 〰️〰️ 👈 شمر ملعون برای حضرت عباس امان نامه آورده است↪️ شمر که شد میر پیاده سپاه/خواست امان زابن زیاد پناه گفت که هان این بنواختنا/شرم نکرد از شه دین آن دغا بعد حضرت عباس جواب داد: بعن ابدباد،امان تورا/آتش دوزخ تن جان و جان ترا ( دیوان شعر،ص178-179) 〰️〰️ 👈 پاسخ زهیربه شمر: گفت که ای جانور دوزخی/نیست مرا بجز فرخی (همان،ص186) 〰️〰️ شمر که دل سنگتر از سنگ بود/وزستمش قلب جهان تنگ بود (همان،ص232) 〰️〰️ عاقبت آن شمر شقاوت نژاد /برد از سر پیکر شاه رشاد (همان) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
👆👆فرسته چهارم 💡نتیجه: 1. از منظر شیعه ،شمر ملعون است و جایگاهش همیشه در جهنم است. 2. هر چند حسین الهی قمشه ای بنا بر ادعای پدرش به مدد عنایت امام حسین علیه السلام از مرگ نجات یافت،لیکن او راهی غیر از مسیر امام حسین در پیش گرفته است. ای کاش ایشان به جای تحلیل شهادت امام حسین علیه السلام به شعر خوانی و از عشق و عاشقی گفتن در جمع زنان بی حجاب می پرداخت . •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
1 نمونه دیدار الهی قمشه ای و خانم افسانه بایگان مروج معنویت •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
2 📽 نمونه همراهی الهی قمشه ای و خانم بایگان از اساتید معنویت جدید! 🔅 فیلم قدیمی است،در آن زمان بی حجابی زنان کشور عزیزم هنوز مُد نبوده است.لیکن در محافل صوفیان مُد بوده است. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🌹 🌹 (16) ⤴️ ⤴️ 🔺 آیا گفتن من سگ حسینم اشکال دارد ➖➖➖ 💡جواب: 1. نفس انسان در اثر گناه و ستیزه با حق، دچار خباثت می شود. از این روست که خداوند متعال در آیات متعددی خطاب به همین انسان نمایان می فرماید: «آنها مانند چهارپایان اند بلکه بدتر از آن(اعراف/179)». یا اینکه می فرماید: «مثل او مثل سگ است.(اعراف/176)» + ۲٫از طرفی امام نور الهی است. وجود مقدّس امام، از چنان طهارت و تزکیه ای برخوردار است از چنان طیب روح و پاکی نفسانی برخوردار است که تمامی اولیاء و متقیان عالم اگر شرافتی دارند به این است که خاک درگه او باشند. انسان به سبب ولایت اهل البیت علیهم السلام، از خباثت گناهان رهایی می یابد. چون ایشانند که طاهر و مطهرند. هم پاکند و هم سبب پاکی روح و جان می باشند. چنانکه در زیارت جامعه کبیره می خوانیم:«برای ولایت شما مخصوص گردانید به خاطر نیکوئی و پاکی خلقت ما و به خاطر پاکی جان ما و به خاطر تزکیه و تهذیب ما و به خاطر کفاره گناهان ما.» + 3. در وادی بلاغت و فصاحت از صنائع ادبی مثل کنایه، مجاز، استعاره، ایهام و… استفاده می شود. هر لفظی دال بر یک معنایی است مثل گُل که دلالت بر زیبائی دارد. کوه کنایه از استقامت و استواری. سگ هم کنایه از این است که اگرچه روح من چون سگ از گناهان نجس شده است اما وفاداری من هم مثل سگ است و مولایم را رها نمی کنم اگرچه دارای صفات بدی هستم. با توجه به موارد فوق، چه لفظی غیر از سگ می تواند بیانگر احوال ما در برابر مولا باشد؟! + 4. خداوند به حضرت عیسی فرمود: « وَ اعْلَمْ أَنَّ سُرُورِي أَنْ تُبَصْبِصَ إِلَيَّ » (کلینی،الکافی،ج2،ص502) . حال معنای این حدیث چیست؟ ▫️ امام خمینی رحمه الله می نویسد: « تبصبص حركت دم سگ است از خوف يا طمع. و اين كنايه از شدت التماس و مسكنت است» ( شرح چهل حدیث،ص294. ). ▫️ مرحوم علامه مصباح یزدی می نویسد: « آن‌گاه خداوند از حضرت عيسي(عليه السلام) مي‌خواهد چنان‌که سگ نهايت خضوع و تملق را در برابر صاحبش دارد، او نيز در پيشگاه خداوند نهايت تملق و خضوع را نشان ‌دهد. » (مصباح یزدی،سجاده‌های سلوک،ج1،ص50. ) + 5. «من سگ توام» در کلام بزرگان 5.1. ملا هادی سبزواری نیست یک مرغ دلی کش نفکندی بقفس/ تیر بیداد تو تا پر به پری نیست که نیست ز فغانم ز فراق رخ و زلفت بفغان / سگ کویت همه شب تا سحری نیست که نیست (ملا هادی سبزواری،دیوان اسرار/ مطلع اسرار،با مقدمه علی فلسفی،به کوشش،احمد کرمی،نشر ما،1370ش،ص73) ➖〰️ 5.2. حکیم متاله جوادی آملی : « كه هماره به فكر و ذكر سگان كوي ولا چون راقم سطورند ثابت مي‏كند» (جوادی آملی،تفسیر تسنیم،ج1،ص202.) 〰️➖ 5.3. آیت الله حسنزاده آملی الف) ایشان در شرح احوال خواجه نصیر الدین طوسی می نویسد : «و مما يذكر أنه أوصى ان ينقش على قبره هذه الآية الكريمة: «وَ كَلْبُهُمْ باسِطٌ ذِراعَيْهِ بِالْوَصِيدِ ؛ خواجه نصیر گفت رو قبرم بنویسید: وَ كَلْبُهُمْ باسِطٌ ذِراعَيْهِ بِالْوَصِيدِ » جناب حسنزاده علت این وصیت خواجه را چنین تحلیل میکند : « و ذلك تعظيما لآل بيت الرسول (ص) الذين يدفن الى جوارهم، و إجلالا لمقامهم الشّريف. فرضوان الله عليه بما قدّم من خدمات جليلة في مجال العلم و العمل للاسلام و المسلمين؛ اینکه خواجه خود را مثل سگ اصحاب کهف میداند تعظیم اهلبیت است و اجلال مقام انها. پس رضوان الهی بر او باد.» (حسنزاده، تجريد الاعتقاد، ص: 36 ) - ب) همو قصیده ای گفته است با نام «ينبوع الحيوة » که آنرا برای اهل بیت(علیهم السلام) سروده و امید دارد مورد قبول آنها قرار گیرد. یک بیت آن قصیده چنین است : بيوتهم و كهفي و ها أنا كلبهم بسطت ذراعيّ إليه بعقوة خانه انها پناهگاهم و من سگ آنان هستم. ( عيون مسائل النفس و سرح العيون في شرح العيون، ص70) ➖〰️ 5.4. آیت الله وحید خراسانی (( وحيدم )) من اگر در جرم و تقصير/ سگي بودم شدم در كوي تو پير بر آن خواني كه يك عالم نشسته/ سگي هم در كنارش پا شكسته تو كه قاتل به خوان خود بخواني/ نپندارم كه اين سگ را براني 〰️➖ 5.5. آیت الله صافی گلپایگانی فایل پیوست . ➖➖➖ نتیجه: بنابر آنچه گذشت،گفتن «من سگ توام» خطاب به امام حسین(ع) در شعر اشکالی ندارد. منتهی باید دقت شود اگر امروزه تَجاهُر به این کلمات وَهن محسوب شود باید از مرجع تقلید استفتاء نمود. کما اینکه قبلاً برخی امور مورد توجه و اعتنای بزرگان بود ولی چون الان وَهن مذهب محسوب می شود باید از آن دوری کرد. مثل قمه زنی 🤔 ⤴️⤴️ توضیح اینکه: یکی از عارفان مشهور شیعه سید علی قاضی است. ایشان به قمه زنی علاقه داشت (طهرانی،مطلع انوار،ج2،ص62) اما امروزه بنا بر دلیلی که گفته شد ما نباید قمه بزنیم . •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water