eitaa logo
گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی
134 دنبال‌کننده
526 عکس
291 ویدیو
45 فایل
این کانال جهت انتشار فعالیت های «گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی (ره)» می باشد. 🌐https://agha-najafi.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 دو جور جاذبه جمهوری اسلامی داشت و هست: ۱. جاذبه سیاسی ۲. جاذبه معنوی ⬅️جاذبه سیاسی; یعنی ایستادگی در برابر نظم غلط جهانی. دل ملت ها با این ایستادگی جذب می‌شود. روسای جمهور ما به هر کشوری مسافرت کردند، ملت ها از آنها استقبال کردند. ⬅️جاذبه معنوی; یعنی توجه به ایمان الهی و ایمان دینی در نظام اسلامی. در دنیای مادی، جوانان در کشورهای به اصطلاح متمدن و پیشرفته، احساس پوچی می‌کنند‌. احساس بی‌فایدگی می‌کنند‌. روز به روز خودکشی ها زیاد می‌شود‌. ایمان دینی به آنان احساس پناه میدهد. ♨️علت مقابله با جمهوری اسلامی در جنگ هشت‌ساله همین هاست.
33.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 پدرم را خدا بیامرزد... پدرم را خدا بیامرزد مردِ سنگ و زغال و آهن بود سال‌های دراز عمرش را کارگر بود، اهل معدن بود از میان زغال‌ها در کوه عصرها رو سفید برمی‌گشت سربلند از نبرد با صخره او که خود قله‌ای فروتن بود پا به پای زغال‌ها می‌سوخت سرخ می‌شد، دوباره کُک می‌شد کوره‌ای بود شعله‌ور در خود‌ کوره‌ای که همیشه روشن بود بارهایی که نانش آجر شد از زمین و زمان گلایه نکرد دردهایش یکی دو تا که نبود دردهایش هزار خرمن بود از دل کوه‌های پابرجا از درون مخوف تونل‌ها هفت‌خوان را گذشت و نان آورد پدرم که خودش تهمتن بود پدرم مثل واگنی خسته از سرازیر ریل خارج شد بی‌خبر رفت او که چندی بود در هوای غریب رفتن بود مردِ دشت و پرنده و باران مردِ آوازهای کوهستان پدرم را خدا بیامرزد کارگر بود، اهل معدن بود ✍🏻 موسی عصمتی
دیالکتیک امید و ایمان 👈 بازنشر برخی از الهی‌دانان تأکید می‌کنند که بدون ایمان و معرفت ایمانی، امید تبدیل به یک اتوپیای مبهم و نامعلوم می¬شود، و بدون امید هم ایمان پاره پاره شده، و تبدیل به باوری ضعیف و زبون (fainthearted) و ایمانی مرده (dead faith) می‌گردد. تنها از طریق ایمان است که می توان راهی به سوی زندگی حقیقی پیدا کرد و تنها از طریق امید است که فرد می تواند خود را در چنین طریقی حفظ نموده و در آن استوار بماند. از این نظر، اگر ایمان منوط به امید می‌شود، آنگاه گناه بی‌ایمانی در ناامیدی نیز معلوم می-گردد. در واقع خدا با وعده‌ای که به انسان می‌دهد او را گرامی می‌دارد، ولی آنگاه که انسان چنین وعده ممکن در آینده را باور نمی‌کند، دچار گناه شده و باور خود را در معرض بی‌ایمانی قرار می‌دهد. در این بیان، ناامیدی برخاسته است از انتظار عجولانه و بی حساب از آنچه که خدا وعده داده ولی هنوز به نقطه کمال لازم نرسیده است. هر دو شکلِ ناامیدی که گاه به صورت توهم کمال ظاهر می-شود و گاه به صورت سرخوردگی خود را نشان می‌دهد، موجب می‌شود که امید کارکرد موثر خود را از دست بدهد و اساسا ایمان نیز از وجود آدمی رخت بربندد. این مضمون از «امید» و نسبت بین ایمان و امید و ربط بین کفر و ناامیدی در قرآن کریم نیز آمده است آنجا که می‌فرماید: «لا تیأسوا من روح الله انه لا ییأس من روح الله الا القوم الکافرون» (87 / یوسف). هرچند این آیه در مورد برادران حضرت یوسف علیه السلام است، لیکن تعبیر «انه» اشاره به کبرای کلی و اصل دینی دارد که شامل همه در همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌شود. شایان ذکر است اساسا «قلمرو احتمالات و امکانات» در این دنیا با «قلمرو امید به تغییرات و تحولات» ملازم و منطبق است. هر میزان امید بیشتر و هرکجا خوش‌بینی به آینده عمیق‌تر باشد، تحولات و تغییرات رو به رشد هم بیشتر و رهایی از مشکلات ممکن‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، هرمیزان ناامیدی‌ها (با تصور اینکه امور به پایان رسیده است) بیشتر شود، ممکن‌ها تبدیل به ناممکن می‌شود و بنیان هرتغییر و تحول بزرگی هم ویران می‌گردد. امیدهای بزرگ به تحولات بزرگ و به رهایی از مشکلات بزرگ راهی خواهد بود برای تغییرات بزرگ در عرصۀ جهانی. چنین امیدی مبتنی بر ایمان‌های بزرگی است که می‌تواند در میان مردم بزرگ و یا انسان‌های بزرگ ظاهر شود و حرکت‌ها و جسارت‌های بزرگ و تطورات تاریخی را در مقیاس جهانی موجب شود. در مقابل، ناامیدی‌های بزرگ و یأس‌های کبیره نیز عملا اقدامات کلان را ناممکن نموده و راه‌های دشوار را عملا به راهی محال تبدیل می‌کند. تمدنی بودن مسئلۀ «امید» از همین‌رو حائز اهمیت است که تمدن‌ها همواره در بسترهای بحرانی و در نقطه‌های بزرگی از دشواری‌ها و سختی‌ها بروز و ظهور پیدا می‌کنند و اساسا گذر از این دیواره‌های ضخیمِ انباشته از ترس و یأس، جز با «ایمان و امید» شدنی نیست. بدین‌سان، در فرایند تمدن دینی باید بتوان امید را در مقیاس جهانی و در اندیشۀ معطوف به این جهان و مسئله‌های دنیوی ایجاد کرده و فرد و جامعه را نسبت به کنشگری در عرصه‌های تمدنی جسورتر و توانمندتر ساخت. ✍ حجت الاسلام حبیب بابایی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان 🔹️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان پیام مهمی صادر کردند. 📝 متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: ✏️ بسم الله الرحمن الرحيم کشتار مردم بیدفاع در لبنان از سوئی بار دیگر خوی درندگی سگ هار صهیونیست را برای همه آشکار کرد، و از سوئی کوته‌نظری و سیاست ابلهانه‌ی سران رژیم غاصب را به اثبات رساند. باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ی یک ساله‌ی خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دستجمعی زنان و کودکان و مردم غیر نظامی نمیتواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد. اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند. جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند. همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار میدادند، این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. امروز هم لبنان به حول و قوه‌ی الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد. بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. والسلام على عباد الله الصالحين سید علی خامنه‌ای ۷ مهر ۱۴۰۳ 💻 Farsi.Khamenei.ir
حزب الله از بدو تاسیس یک ماموریت ذاتی برای خود تعریف کرده بود: "آزادسازی لبنان و قدس". روزی که این ماموریت را آغاز کرد، هیچ نداشت جز مردانی شجاع و دلداده به امام(ره). آن روزها در لبنانی که پایتختش در تصرف صهیونیستها بود، حتی شیعیان به روی هم سلاح میکشیدند و همدیگر را می‌کشتند، چه رسد به فالانژها و سنی‌های آمریکایی و غیره. لبنان قتلگاه شیعیان بود. حزب‌الله از آن روزهای ابتدایی که روزهای ضعف و تلخکامی و نداری بود، یک لبنان متحد و حامی مقاومت ساخت. صهیونیستها را به شکلی ذلیل کرد که هنگام فرار از لبنان، اسکناس‌های خود را در کشوی میزها جا گذاشتند. ماموریت آزادی لبنان با اقتدار فزاینده انجام شده است. حزب الله هزاران نیروی آموزش دیده برای روزهای سخت دارد. بسیاری از آنها در سخت ترین جنگها با داعش و صهیونیستها ورزیده شده‌اند. در یک‌سال اخیر بعد از طوفان الاقصی شاید کمتر از ۱۰درصد از این نیروها مستقیما در جنگ با اسرائیل شرکت داشته‌اند. ده‌ها هزار نفر دیگر، مسلح و آماده، باقی اند. حزب الله غیرقابل حذف است. صدها فرمانده جوان سلحشور طی سال‌های گذشته پرورش یافته‌اند که شعله آرمان مقدس آزادی قدس را در جان زنده و روشن نگاه داشته‌اند. این جمله امروز رهبر انقلاب نه شعار تبلیغاتی است و نه ترفند امیدآفرینی، وعده‌ای است با شناخت کامل از حزب الله و منطقه: "جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند... سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد." از تنها دیداری که چند سال پیش با سید حسن نصرالله داشتم این جملات در ذهنم طنین دارد که : "رژیم صهیونیستی پروژه آمریکاست و با بودن جبهه مقاومت، زمانی خواهد رسید که باقی ماندن اسرائیل در منطقه دیگر به صرفه نخواهد بود و توجیهی نخواهد داشت. پرونده اسرائیل بسته خواهد شد." ✍ وحید یامین پور
بيان صادر عن حزب الله: بِسْمِ اللَّـهِ الرحمن الرَّحِيمِ ﴿فَلْيُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ وَمَن يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا﴾ صدق الله العلي العظيم سماحة السيد، سيد المقاومة، العبد الصالح، انتقل إلى جوار ربه ورضوانه شهيدًا عظيمًا قائدًا بطلًا مقدامًا شجاعًا حكيمًا مستبصرًا مؤمنًا، ملتحقًا بقافلة شهداء كربلاء النورانية الخالدة في المسيرة الإلهية الإيمانية على خطى الأنبياء والأئمة الشهداء. لقد التحق سماحة السيد حسن نصرالله الأمين العام لحزب الله برفاقه الشهداء العظام الخالدين الذين قاد مسيرتهم نحوًا من ثلاثين عامًا، قادهم فيها من نصر إلى نصر مستخلفًا سيد شهداء المقاومة الإسلامية عام 1992 حتى تحرير لبنان 2000 وإلى النصر الإلهي المؤزر 2006 وسائر معارك الشرف والفداء، وصولًا إلى معركة الإسناد والبطولة دعمًا لفلسطين وغزة والشعب الفلسطيني المظلوم. إنّنا نعزي صاحب العصر والزمان (عج) وولي أمر المسلمين الإمام السيد علي الخامنئي دام ظله والمراجع العظام والمجاهدين والمؤمنين وأمة المقاومة وشعبنا اللبناني الصابر والمجاهد والأمة الإسلامية جمعاء وكافة الأحرار والمستضعفين في العالم، وعائلته الشريفة الصابرة، ونبارك لسماحة الأمين العام لحزب الله السيد حسن نصرالله رضوان الله عليه نيله أرفع الأوسمة الإلهية، وسام الإمام الحسين عليه السلام، محقّقًا أغلى أمانيه وأسمى مراتب الإيمان والعقيدة الخالصة، شهيدًا على طريق القدس وفلسطين، ونعزي ونبارك برفاقه الشهداء الذين التحقوا بموكبه الطاهر والمقدس إثر الغارة الصهيونية الغادرة على الضاحية الجنوبية. إنّ قيادة حزب الله تعاهد الشهيد الأسمى والأقدس والأغلى في مسيرتنا المليئة بالتضحيات والشهداء أن تواصل جهادها في مواجهة العدو وإسنادًا لغزة وفلسطين ودفاعًا عن لبنان وشعبه الصامد والشريف. وإلى المجاهدين الشرفاء وأبطال المقاومة الإسلامية المظفرين والمنصورين وأنتم أمانة السيد الشهيد المفدى، وأنتم إخوانه الذين كنتم درعه الحصينة ودرة تاج البطولة والفداء، إنّ قائدنا سماحة السيد ما زال بيننا بفكره وروحه وخطه ونهجه المقدس، وأنتم على عهد الوفاء والالتزام بالمقاومة والتضحية حتى الانتصار. السبت 28-9-2024 24 ربيع الأول 1446 هـ
9.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این سخنان شهید ابراهیم عقیل، فرمانده شهید حزب الله پاسخی به سوالات و آشفتگی‌های این لحظه‌ی ماست...
📌 فلسفه‌ی وجودی چرخش میدان در جنگ (براساس حکمت قرآنی و فلسفه الهی) 🔹جنگ صحنه رویارویی با بلا‌ها و سختی‌هاست و مانند همه‌ی امور دنیایی، هم پیشروی دارد و هم پس‌روی؛ هم زدن دارد و هم خورد؛ هم کشتن دارد و هم کشته شدن. هم زمین‌زدن دارد و هم زمین‌گیرشدن. 🔸در هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود که فقط پیشروی باشد و کشتن، رفتن باشد و فتح کردن. بلکه در طول تاریخ، عموم جنگ‌ها چند مرحله‌ای بودهاند و هر مرحله‌ی آن در مدیریت یک طرف بوده است و در مرحله‌ی دیگر همان طرف غالب، مغلوب طرف دیگر شده است. این است که امور دنیایی از جمله پیروزی در جنگ‌ها در حال چرخش است. 🔹 این چرخش روزگار و دست به دست شدن میدان نبرد فلسفه‌ای بسیار بزرگ در تعالی جامعه و کارویژه‌های مؤثری برای رقم زدن آینده و حرکت به سمت پیروزی دارد. 🔸جنگ احد و جنگ بدر دو مرحله‌ی از یک جنگ سرنوشت ساز بود که در قرآن کریم در باب آن این‌گونه آمده است: إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنكُمْ شُهَدَاءَ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ (آل عمران ۱۴۰) ﺍﮔﺮ [ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺍﺣﺪ] ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﺟﺮﺍﺣﺘﻲ ﺭﺳﻴﺪ ، ﺁﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ [ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺑﺪﺭ] ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﺟﺮﺍﺣﺘﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ ﺭﺳﻴﺪ . ﻭ ﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ [ﻱِ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﻭ ﻧﺎﻛﺎﻣﻰ] ﺭﺍ [ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ] ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﻣﻰ ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ [ﺗﺎ ﻋﺒﺮﺕ ﮔﻴﺮﻧﺪ] ﻭ ﺧﺪﺍ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ [ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻭ ﺧﻠﻮﺹ] ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ‌اﻧﺪ، ﻣﺸﺨﺺ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﮔﻮﺍﻫﺎﻧﻲ [ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﻫﺎ ﻛﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻃﺎﻋﺖ ﻭ ﺗﻘﻮﺍﺳﺖ، ﻭ ﺷﻜﺴﺖ‌ﻫﺎ ﻛﻪ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻲ ﻭ ﺑﻲ‌ﺗﻘﻮﺍﻳﻲ ﺍﺳﺖ] ﺑﮕﻴﺮﺩ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ [ﻛﻪ ﺑﺎ ﺳﺴﺘﻲ ﻭ ﺑﻲﺗﻘﻮﺍﻳﻲ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺳﺘﻢ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ] ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ. 🔹 براساس این آیه شریفه، چرخش ایام و دست به دست شدن میدان نبرد میدانی، برای و سنجش میزان ایمان و بررسی میزان همراهی مردم با فرماندهان میدان نبرد است. روشن است که میزان ایمان و همراهی مردم با امام جامعه و فرماندهان میدان، در شرایط سخت و لحظه‌های بحرانی و شرایط مرزی مشخص می‌شود و نه در دوران خوشی و پیروزی. 🔸در ادامه همان آیه، فلسفه دیگر این دست به دست شدن میدان نبرد این بیان شده است که موجب و طهارت نفوس می‌شود و همین پاکی و طهارت نفوس است که اتصال وجودی به حضرت حق را در پی دارد و همین موجب نابودی جبهه کفار می‌شود: وَلِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَمْحَقَ الْكَافِرِينَ (آل عمران ۱۴۱) ﻭ [ﻧﻴﺰ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ‌ﻫﺎ ﻭ ﻧﺎﻛﺎﻣﻰﻫﺎ] ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ [حقیقتاَ] ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ [اﺯ ﻋﻴﻮﺏ ﻭ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ‌ﻫﺎ] ﺗﺼﻔﻴﻪ ﻭ ﭘﺎﻙ ﻛﻨﺪ ، ﻭ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻧﻤﺎﻳﺪ. ❇️ جمع بندی: براساس فلسفه حرکت و فلسفه‌ی جنگ در قرآن کریم، کشته‌شدن و ابتلای به سختی‌ها و زمین‌گیر شدن در میدان جنگ امری طبیعی است که دارای کارکردهای مؤثری در جبهه‌ی حق است. دو کارکرد اصلی آن این است: ۱. امتحان و سنجش میزان ایمان و همراهی مردم و گروهای مدعی انقلابی‌گری و اعتماد آنها به امام جامعه و فرماندهان نظامی؛ ۲. پاک شدن مردم و نیروهای میدان از ناپاکی‌ها، شرک‌ها و اعتماد به ابزار و فناوری‌های مادی و اتصال وجودی به خداوند متعال که مبدأ عزت و قدرت و پیروزی است. که در منطق قرآن و معارف اهلبیت (علیهم‌السلام) اصلی‌ترین مزیت رقابتی و محوری‌ترین عنصر پیروزی در جنگ‌ها، اتصال وجودی و اعتماد حداکثری به خداوند متعال و صفای معنوی و باور به قیامت و رستگاری است. ⏹ نتیجه: امروز بعد ضربات سنگین رژیم جنایتکار صهیونیستی به جبهه مقاومت و شهادت مقاومت (مجاهد کبیر علامه ) که در واقع نشانه ضعف حقیقی و استیصال آنها است مادو بزرگ داریم: ۱. کامل به امام جامعه وفرماندهان نظامی جبهه مقاومت وپرهیز از هرگونه تخریب،توهین، افترا و بی‌اعتمادی آشکار و پنهان نسبت به ایشان (که متأسفانه دربسیاری ازکانال‌ها و گروهای مدعی انقلابی‌گری به تخریب فرماندهان وتضعیف روحیه مردم مشغولند) ۲. گسترش و تقویت ایمان حقیقی و برانگیختن کمال خواهی و تنفر ازنقص وظلم وذلت درمیان عموم مردم جامعه. امروزجامعه‌ی اسلامی نیازمند به بازسازی اعتقادی و تقویت ایمانی برپایه‌ی عقلانیت انقلاب اسلامی است. چراکه این اعتقادات عمیق وایمان توحیدی آحاد جامعه است که بزرگترین پشتیبان نیروهای میدان و مهمترین چرخه‌ی پدافندی ماست نه اعتماد به سلاح وابزار نظامی. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ (پنجمین روز از آغاز ) ✍ سید مهدی موسوی
📒 رهبر انقلاب: ما عزاداریم اما برنامه دیدار با نخبگان را به بعد موکول نکردیم چون جهت‌گیری گرایش به نخبگی نباید عقب بیفتد/ در آینده نزدیک درباره مسائل لبنان و شهیدنصرالله صحبت خواهم کرد ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی: ✏️ ما در این روزها عزاداریم؛ به خصوص بنده به جد عزادار هستم. حادثه‌ای که اتفاق افتاد، حادثه کوچکی نیست؛ فقدان آقای سیدحسن نصرالله حادثه کمی نیست و جداً ما را عزادار کرده است‌. ✏️ با اینکه این فضا، فضای عزای عمومیست در کشور و به معنای واقعی کلمه عزاست، این دیدار را به بعد موکول نکردم. این دیدار از قبل برنامه‌ریزی شده بود می‌شد هفته بعد مثلاً انجام بگیرد. فکر کردم که این موضوع نباید عقب بیفتد‌. این جهت‌گیری، جهت‌گیری گرایش به نخبگی و نخبگانی نباید عقب بیفتد. جلسه را تشکیل دادیم. این تشکیل جلسه یک پیامی برای ما دارد و پیامش این است که ما گرچه در عزا هستیم اما عزای ما به معنی ماتم گرفتن و افسرده شدن و یک گوشه نشستن نیست. عزای ما جنسش از جنس عزای سیدالشهدا علیه‌السلام است. زنده و زنده کننده است. عزاداریم اما این عزا ما را به حرکت و پیشرفت و شوق بیشتر به کار وادار می‌کند. من می‌خواهم این پیام را در دل و جان خودمان به معنای واقعی کلمه نفوذ بدهیم. احساس کنیم عزاداری ما هم باید ما را به پیش ببرد. ✏️ من البته در زمینه مسائل لبنان و آنچه که مربوط به این شهید بزرگ و عزیز هست عرایضی دارم که در آینده نزدیک انشالله آنها را خواهم گفت. اساس مشکلات منطقه حضور کسانی همچون آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است که به دروغ دم از صلح و آرامش می‌زنند. ۱۴۰۳/۷/۱۱
💥گروه آقانجفی قوچانی مراسم پاسداشت مقام سید الشهدای مقاومت شهید سید حسن نصرالله را در قم برگزار میکند. 🔺با کلام روحانی مجاهد و فعال در عرصه جبهه مقاومت حجت الاسلام نریمیسا مداحی ذاکرین اهل بیت 💠 پنجشنبه ۱۲ مهرماه ساعت ۱۹
💠 امیر سلحشوران • نتانیاهو بخصوص با اقدامات جنون آمیز اخیر از انفجار پیجرها تا ترور سیدمقاومت و تهدید ترور رهبر انقلاب، غیر از ژست پیروزی دنبال ایجاد ارعاب بود. • اگر وعده صادق۲ اتفاق نمی افتاد، سید حسن، شهید ارعاب بود! جای روح سلحشوری و اباء از ضیم و ننگ، ترس می آفرید؛ لکن ورق برگشت. • علیرغم احتمال تلافی و تهدید رسمی ترور رهبری، آمدن این هفته حضرت آقا به نماز جمعه، اثرش از موشکهای سه شنبه شب کمتر نیست؛ طرح ارعاب نتانیاهو را کامل به هم می زند. یکبار دیگر امیر سلحشوران بعد از زدن عین الاسد و تهدید ترامپ جلسه زنده گذاشت و دشمن را در جنگ روانی شکست داد. • چنانچه قبلا نوشتم حضور میلیونی مردم ایران بعد از وعده صادق۲ در خیابان ها و بخصوص در نماز جمعه این هفته تهران بالاترین قدرت بازدارندگی را ایجاد می کند. • چه آنهایی که دنبال محو اسرائیل اند چه آنهایی که نمی خواهند ایران در جنون های نتانیاهو آسیب ببیند، این جمعه را غنیمت شمارند. حضور میلیونی همزمان تصویر مقاومت و بازدارنگی مردم پایه است. *مطالب مرتبط: - شهید ارعاب - بازدارنگی مردم پایه - این مرد اسطوره صلاح الدین را عوض می کند 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۱۱
وقتی جبهه حق و باطل در وضعیت "بود و نبود" قرار میگیرند. جبهه حق باید مراقب هویت و عزم و امید ایمانی اش باشد. چون آن را از دست بدهد دشمن به هدفش رسیده است. اما جبهه باطل باید نگران چه باشد؟ یک دولت_ملت جعلی که به وعده رفاه از یک سو و آرزوهای تحجری تخیلی یهود از سوی دیگر، اراذل و اوباش مسلح را جمع کرده، در نظر بگیرید، حالا ببینید این رژیم باید نگران چه چیزهایی باشد؟ چگونه همه دار و ندارش نابود میشوند؟ بعد بیایید یک بار لیست ضربه هایی که خودشان بیان کرده اند، بررسی کنید. این را هم در نظر بگیرید که در جنگهای قبلی، مدتها بعد هر جنگ معلوم میشد، ضربه ای که اسراییل به آن اعتراف میکند که خورده، ده برابرش در صحنه واقع انجام شده و آنها آمار را معمولا ضربدر یک دهم و بلکه کمتر میکنند و به در حین جنگ اعتراف میکنند. اعترافات اسراییل به ضربات این یک سال را باید بدانید در این هیاهوی خودتحقیرها و یاس آفرینها و دوقطبی سازها، به کارتان میآید. ✍ علی مهدیان