➯ @ahadis14masuom
✨بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ✨
❖◈هر روز یک صفـحـ📖ـه◈❖
✵✿ بـا کـلام حــق ✿✵
〖 صـفـحـه 8⃣7⃣4⃣ 〗
🌸اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن
📖اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن
🌸اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
📖اَللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن
🌸اَللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن
⇝✿•📖•❀°✵﷽✵°❀•📖•✿⇜
💠🔹هر روز تفسیـر کوتاه آیه به آیه
از ابتـدای قـــرآن
#ســورهاعــراف
#صفحـه۱۷۳
❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋
✨ساءَ مَثَلًا الْقَوْمُ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآياتِنا
وَ أَنْفُسَهُمْ كانُوا يَظْلِمُونَ{۱۷۷}
چه بد مَثلى دارند كسانى كه آيات ما را
تكذيب كردند ولى آنان تنها به خودشان
ستم مىكردند(۱۷۷)
❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋
✨مَنْ يَهْدِ اللهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِی وَ مَنْ يُضْلِلْ
فَأُولئِکَ هُمُ الْخاسِرُونَ{۱۷۸}
هر كه را خدا هدايت كند تنها اوست
هدايت يافته و هر كه را گمراه كند
پس آنان همان زيانكارانند(۱۷۸)
❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋
⬅️ شايد دليل اینکه در مورد
هدايت يافتگان کلمه مفرد «مهتد»
و در مورد گمراهان
به صورت جمع آمده «خاسرون»
آن باشد كه راه هدايت يافتگان يكى است
و با هم متحدند
اما منحرفان متفرقند و راهشان متعدد است
جان گرگان و سگان هر یک جداست
متحد جانهاى شيران خداست
گرچه هدايت و گمراهى به دست خداست
ولى جنبه اجبار ندارد و بی دليل و بی حساب نيست
⬅️ خداوند حكيم و رحيم است
و تا انسان زمينه را به دست خويش فراهم
نسازد مشمول لطف يا قهر الهى نمىشود
◽️⇦ نکتـــهها ↯
⓵ عاقبتِ زشتى در انتظار تكذيب كنندگان
است «ساءَ مَثَلًا»
⓶ تكذيب آيات الهى ظلم به خويش است
نه خداوند «أَنْفُسَهُمْ كانُوا يَظْلِمُونَ»
مقدم داشتن «أَنْفُسَهُمْ» بر «يَظْلِمُونَ»
نشانه انحصار است
⓷ هدايت به دست خداوند است
و اگر لطف او نباشد علم به تنهايى
سبب نجات و هدايت نمىشود
«مَنْ يَهْدِ الله»
⓸ هدایت يافتگان از هرگونه زيان
و خسران به دور هستند
زيرا ضلالت سرچشمه خسارت است
«مَنْ يُضْلِلْ فَأُولئِکَ هُمُ الْخاسِرُونَ»
📗 تفسیر نور
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
☑️ ⇦ کــانال احـادیـث
چـهــارده مـعـصــوم علیـهالسـلام
کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩
➯ @Ahadis14masuom
➯ @ahadis14masuom
💠🔹امیر مؤمنان علی علیهالسلام
در نامهای به یکی از یارانش مینویسد:
باقیمانده عمرت را تدارک کن
و نگو فردا و پس فردا
همانا پیش از تو کسانی هلاک شدند
که روی آرزوها
و تأخیر انداختن کارها ایستادند
تا ناگهان امر خدا فرا رسید
در حالی که آنان غافل بودند
📚بحارالانوار، جلد۷۳، صفحه۷۵
احـٰادیث چهـٰارده¹⁴ معصوم
💢↶ #دانستنـیهایمــرگ ⓲ ↷💢 《بهترین اهل بهشت》 مردی به همسرش گفت: برو خدمت حضرت فاطمه زهرا
💢↶ #دانستنـیهایمــرگ ⓳ ↷💢
《محشور شدن گنهکاران》
امام سجاد علیهالسلام فرمودند:
مردم در زمان ما شش گروهند:
《شیر، گرگ، روباه》
《سگ، خوک و گوسفند》
اما «شیر» حاکمان و پادشاهانی هستند
که دوست دارند بر هر کسی مسلط باشند
و ظلم کنند ولی احدی در برابر فسادشان
ایستادگی نکند
و اما «گرگ» تجار و کسبهای هستند که
در وقت خریدن جنس آن را مذمت میکنند
تا ارزانتر بخرند، ولی برای فروش
آن را میستایند تا گرانتر بفروشند
اما «روباه» کسانی هستند که
دین را وسیلهای برای دنیاشان قرار دادهاند
و آنچه را به زبان میآورند در دل قبول ندارند
اما «خوکها» مردانی که شبیه زن هستند
که رفتار زنانه دارند و همچنین کسانی که
ذلیل و اسیر شهوتند و به هر عمل زشتی
که دعوت میشوند پاسخ مثبت میدهند
اما «سگ» انسان بد زبان و فحاش است
به طوری که مردم از ترس زبانش او را
احترام میکنند، در واقع کسی که
جلوی زبانش را نمیگیرد
و حرفهای زشت از دهانش بیرون میآید
و مردم از ترس اینکه مبادا به آنها فحش دهد
یا بد زبانی کند او را احترام میکنند
و یا اینکه در منزل همیشه سر و صدا میکند
و سر زن و بچههایش داد و فریاد میکشد
این شخص گر چه در ظاهر شکل آدم است
ولی در باطن سگ است و خوی و خصلت
آن را دارد و در روز قیامت به صورت سگ
وارد صف محشر میشود
اما «گوسفند» شخص با ایمانی است که
مانند گوسفند افراد شرور موی او را میبرند
گوشت او را میخورند و استخوانش را
میشکنند
↲خصال شیخ صدوق، ابواب ششگانه
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
☑️ ⇦ کــانال احـادیـث
چـهــارده مـعـصــوم علیـهالسـلام
کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩
➯ @ahadis14masuom
➯ @ahadis14masuom
💠🔹حجتالاسلام شیخ جعفر ناصری:
چه بسیار افرادی را که خاک در بر گرفته
در حالی که میخواستهاند خوب بشوند
با اینکه آنها استعداد هم داشتهاند
افرادی که هر روز تمدید میکنند
که حالا امروز بخوابیم
فردا صبح یک کاری میکنیم❗️
➯ @ahadis14masuom
✨بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ✨
❖◈هر روز یک صفـحـ📖ـه◈❖
✵✿ بـا کـلام حــق ✿✵
〖 صـفـحـه 9⃣7⃣4⃣ 〗
🌸اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن
📖اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن
🌸اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
📖اَللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن
🌸اَللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن
⇝✿•📖•❀°✵﷽✵°❀•📖•✿⇜
💠🔹هر روز تفسیـر کوتاه آیه به آیه
از ابتـدای قـــرآن
#ســورهاعــراف
#صفحـه۱۷۴
❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋
✨وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ۖ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا ۚ أُولَٰئِکَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ۚ أُولَٰئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ{۱۷۹}
و همانا بسيارى از جن و انس را براى دوزخ آفريديم كه سرانجامشان به آنجا مىكشد چرا كه آنان دلهائی دارند كه با آن حق را درک نمىكنند و چشمانى دارند كه با آن نمىبينند و گوشهائی دارند كه با آن نمىشنوند آنان همچون چهارپايان بلكه گمراهترند، آنان همان غافلانند(۱۷۹)
❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋
⬅️«ذَرَأَ» از «ذَرْء» در اصل به معناى
پراكنده ساختن و انتشار است و در اينجا
به معناى خلق، آفرينش و اظهار نمودن است
سـ❓ـؤال:
قرآن در اين آيه آفرينش بسيارى از
جن و انس را براى دوزخ مىداند
و در آيهاى ديگر خلقت جن و انس را
براى عبادت مىشمارد
«وَما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ»
↲سوره ذاریات، آیه ۵۶
کدام یک صحيح است؟
پاسـ☑️ـخ:
هدف اصلى آفرينش
خداپرستى و عبودیّت است
ولى نتیجه كار بسيارى از انسانها
در اثر عصيان، طغيان و پايدارى در كفر
و لجاجت دوزخ است
گويا كه در اصل براى جهنم خلق شدهاند
⬅️ حرف «لام» در «لِجَهَنَّمَ»
براى بيان عاقبت است نه هدف
مانند نجار كه هدف اصلى او از تهیه كردن
چوب، ساختن در و پنجرههاى زيباست
ولى كار به سوزاندن چوبهاى بىفايده
در بخارى مىانجامد كه آن هدف فرعى است
⬅️ اين مطلب شبيه اين جمله حضرت
على علیهالسلام است كه مىفرمايد:
خداوند فرشتهاى دارد كه هر روز
با صدای بلند مىگويد:
«لِدوا للموت وَاجمعوا للفناء وَابنوا للخراب»
بزائید براى مرگ و بسازيد براى خرابى
يعنى پايان تولّد، مرگ، آخر ثروتاندوزى
فنا و پايان ساختمان ساختمان، خرابى است
↲نهجالبلاغه، كلمات قصار ۱۳۲
⬅️ آرى، انسانهائی كه هویّت انسانى خود
را از دست دادهاند جايگاهى جز آتش ندارند
«أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ
إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا»
↲سوره فرقان، آیه ۴۴
چنانكه خود آنان نيز اعتراف مىكنند
كه اگر دستورات الهى را شنيده بودند
و تعقّل مىكردند در جهنم جاى نداشتند
«قالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا
فِی أَصْحابِ السَّعِيرِ»
↲سوره ملک، آیه ۱۰
⬅️ انسان در داشتن چشم، گوش و زبان
شبيه حيوان است ولى كیفیت و هدف
بهره بردارى انسان از نعمتها بايد بهتر
و بيشتر باشد وگرنه همچون حيوان
بلكه پستتر از اوست
انسان بايد علاوه بر ظاهر ملكوت را ببيند
و علاوه بر سر و صداهاى ظاهرى
زمزمههاى باطنى و معنوى را بشنود
⬅️ از امام صادق عليه السلام پرسيدند:
چرا خداوند تمام بندگانش را مطيع
و موحّد نيافريد؟ حضرت فرمودند:
اگر چنين مىشد، ديگر ثواب و عقاب
معنا نداشت زيرا آنان مجبور بودند
و اختيارى نداشتند اما خداوند انسان را
مختار آفريد و علاوه بر عقل و فطرت
با تعاليم پيامبران و كتب آسمانى
مسير هدايت او را روشن كرد
و او را به اطاعت فرمان داد
و از نافرمانى نهى كرد
تا فرمانبرداران از عاصيان مشخص شوند
گرچه تمام اسباب طاعت و عصيان را
خداوند آفريده اما به چيزى امر يا نهى نكرده
مگر آنكه انسان مىتواند ضد آن را نيز
انجام دهد و مجبور نيست
↲تفسير اثنی عشری
↲بحارالانوار، جلد۳، صفحه۶
آرى تكليفپذيرى تنها ارزش و وجه
امتياز انسان از ديگر موجودات است
◽️⇦ نکتـــهها ↯
⓵ فرجام بسيارى از انسانها و جنیان
دوزخ است «ذَرَأْنا»
⓶ جن هم مثل انسان تكليف و اختيار
كيفر و پاداش دارد «مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ»
⓷ ملاک انسانیت فهم پذيرش معارف
و تكاليف دينى است
وگرنه انسان مانند حيوانات است
«أُولئِکَ كَالْأَنْعامِ»
⓸ كسى كه با وجود توانايى
از نعمتهاى الهى درست بهره نبرد
بدتر از موجودى است كه اساساً آنها را ندارد
«بَلْ هُمْ أَضَلُّ»
⓹ انسانهاى غافل و بی بصيرت
در بىتفاوتى، شكمپرستى، شهوترانى
استثمار شدن و محرومیت از لذت معرفت
مانند چهارپايان بلكه بدتر از آن مىباشند
«أُولئِکَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ»
⓺ انسانهاى بی بصيرت از هدف
خدا، خود، امكانات، آخرت، ذريّه
آيات الهى، قانون خدا، الطاف گذشته
و گناهان خويش غافلند
«أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ»
⓻ دوزخى شدن بسيارى از انسانها
بخاطر بهره نبردن از نعمتهاى الهى
در مسير هدايت و كمال است
زيرا با داشتن چشم، گوش و دل
گرفتار غفلت شدهاند
«أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ»
📗 تفسیر نور
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
☑️ ⇦ کــانال احـادیـث
چـهــارده مـعـصــوم علیـهالسـلام
کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩
➯ @ahadis14masuom
➯ @ahadis14masuom
✨بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ✨
❖◈هر روز یک صفـحـ📖ـه◈❖
✵✿ بـا کـلام حــق ✿✵
〖 صـفـحـه 0⃣8⃣4⃣ 〗
🌸اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن
📖اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن
🌸اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
📖اَللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن
🌸اَللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن
⇝✿•📖•❀°✵﷽✵°❀•📖•✿⇜
💠🔹هر روز تفسیـر کوتاه آیه به آیه
از ابتـدای قـــرآن
#ســورهاعــراف
#صفحـه۱۷۴
❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋
✨وَللهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا ۖ وَ ذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ ۚ سَيُجْزَوْنَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ{۱۸۰}
و نيكوترين نامها براى خداوند است، پس خداوند را با آنها بخوانيد و كسانى را كه در اسمهاى خدا به كژى و مجادله ميل دارند خدا را به چيزى كه لايق او نيست توصيف مىكنند و به جنگ و ستيزه مىپردازند و صفات خدا را بر غير او مىنهند رها كنيد آنان به زودى به كيفر آنچه مىكردند خواهند رسيد(۱۸۰)
❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋
⬅️ گرچه همه نامها و صفات الهى
نيكوست و خداوند همه كمالات را دارد
كه قابل احصا و شماره نيست
اما در روايات بر یکصد اسم تكيه شده
و در كتب اهل سنّت مانند صحيح مسلم
بخارى، ترمذى نيز آمده است
و هركس خدا را با آنها بخواند
دعايش مستجاب مىشود
↲تفاسير الميزان و نمونه
و هركس آنها را شماره كند اهل بهشت است
البته منظور تنها شمردن لفظى و با حركات
لب نيست، بلكه توجه و الهام گرفتن
از اين صفات و اتصال به آنهاست
⬅️ اين یکصد اسم عبارتند از:
【الله، اله، الواحد، الاحد، الصّمد، الاوّل، الآخر، السّميع، البصير، القدير، القاهر، العلىّ، الاعلى، الباقى، البديع، البارّ، الاكرم، الظاهر، الباطن، الحىّ، الحكيم، العليم، الحليم، الحفيظ، الحقّ، الحسيب، الحميد، الحفىّ، الربّ، الرّحمن، الرّحيم، الذّارء، الرّازق، الرّقيب، الرؤوف، الرّائى، السّلام، المؤمن، المهيمن، العزيز، الجبّار، المتكبّر، السيّد، السُبّوح، الشهيد، الصادق، الصانع، الطاهر، العدل، العفو، الغفور، الغنىّ، الغياث، الفاطر، الفرد، الفتّاح، الفالق، القديم، الملك، القدّوس، القوىّ، القريب، القيّوم، القابض، الباسط، قاضىالحاجات، المجيد، المولى، المنّان، المحيط، المبين، المقيت، المصوّر، الكريم، الكبير، الكافى، كاشف الضرّ، الوتر، النور، الوهّاب، الناصر، الواسع، الودود، الهادى، الوفىّ، الوكيل، الوارث، البرّ، الباعث، التوّاب، الجليل، الجواد، الخبير، الخالق، خير النّاصرين، الديّان، الشكور، العظيم، اللطيف، الشافى】
↲تفاسير مجمعالبيان و نورالثقلين
⬅️ در قرآن ۱۴۵ اسم از اسامى خدا آمده
و عدد نود و نه در روايات يا براى اين است
كه برخى نامها قابل ادغام
و تطبيق بر بعض ديگر است
يا مراد اين است كه اين نامها در قرآن نيز
هست نه اينكه فقط اين تعداد باشد
در بعضى از آيات مضمون اين نامها
وجود دارد مثلًا «صادق» به عنوان
نام خدا در قرآن نيست ولى آیه
«وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ قِيلًا»
↲سوره نساء، آیه ۱۲۲
چه کسی راستگوتر از خداست؟ آمده است
⬅️ در برخى روايات و دعاها مانند
دعاى جوشن كبير نامهاى ديگرى هم
براى خدا بيان شده است
البته بعضى از اسماى حسناى الهى
آثار و بركات و امتيازات خاصی دارد
فخررازى مىگويد:
همه صفات خداوند به دو چيز برمىگردد:
بىنيازى او و نيازمندى ديگران به او
↲تفسير كبير فخررازى
⬅️ امام صادق علیهالسلام فرمود:
به خدا سوگند اسماى حسنى مائیم
↲تفسير نورالثقلين
↲كافى، جلد۱، صفحه ۱۴۳
يعنى صفات الهى در ما منعكس شده است
و ما راه شناخت واقعى خداییم
طبق اين احاديث جمله
«ذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ»
به ما مىگويد كه به ملحدان فضائل
اهل بيت عليهم السلام تكيه و اعتنا نكنيد
⬅️ در روايت ديگرى امام رضا علیهالسلام
فرمودند: ما اهل بيت عليهم السلام
اسماى حسناى خدا هستيم و عمل هیچکس
بدون معرفت ما قبول نمىشود
«نحن والله الْأَسْماءُ الْحُسْنى الّذى
لا يقبل الله من احد عملًا الّا بمعرفتنا»
↲تفسیر اثنی عشری
⬅️ عبارت «الْأَسْماءُ الْحُسْنى»
چهار بار در قرآن آمده است
↲سوره اسراء، آیه ۱۱۰
↲سوره طه، آیه ۸
↲سوره حشر، آیه ۲۴
↲سوره اعراف، آیه ۱۸۰
⬅️ اسماى حُسنى سه مصداق دارد:
صفات الهى، نامهاى الهى و اولياى الهى
↲تفسیر فرقان
امام رضا عليه السلام فرمود:
هرگاه به شما مشكلات و سختى روى آورد
به وسیله ما از خداوند کمک بخواهيد
و سپس فرمود:
«وللهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فادعوه بها»
↲بحارالانوار، جلد۹۱، صفحه۵
⬅️ طبق روايات هر كه اسم اعظم
خداوند را بداند، دعايش مستجاب است
و مىتواند در طبيعت تصرف كند
چنانكه «بلعمباعورا» كه در آیه ۱۷۵ از او
ياد شد اسم اعظم الهى را مىدانسته است
اما اینکه اسم اعظم چيست؟
بعضى گفتهاند: يكى از نامهاى الهى است
كه بر ما پوشيده است
بعضى گويند: اسم اعظم در حقيقت
لفظ و نام نيست بلكه كمال و صفتى از
خداوند است كه هركس بتواند پرتوى از
آن را در وجود خويش پديد آورد
قدرت روحى او به حدّى مىرسد كه
مىتواند در طبيعت تصرف كند
وگرنه چنان نيست كه فردى با فرا گرفتن
لفظ و گفتن كلمهاى بتواند «مستجاب الدّعوه»
شود و مثلا در جهان اثر بگذارد
↲تفسیر نمونه
⬅️ امام رضا علیهالسلام فرمود:
«انّ الخالق لا يوصف الّا بما وصف به نفسه»
آفريدگار جز به آنچه خود
توصيف كرده وصف نمىشود
يعنى نمىتوان از پيش خود بر خدا نام نهاد
مثلًا او را عفيف و شجاع و ... ناميد
↲تقسیر فرقان
اسم نمايانگر مُسمّى است
ذات خداوند مقدس است
نام او هم بايد مقدّس باشد
بنابراين هم ذات خدا را بايد منزّه شمرد
«سُبْحانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ»
و هم نام او را تنزيه كرد
«سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلَى»
لذا قرار دادن نام ديگران در رديف
نام خدا جايز نيست و نمىتوان گفت:
به نام خدا و خلق
شهيد مطهرى مىگويد: نامهاى خداوند
جنبه علامت ندارند بلكه نمايانگر صفت
و حقيقتى از حقايق ذات مقدس او مىباشند
◽️⇦ نکتـــهها ↯
⓵ کلمه «الله» محور همه اسماى الهى است
«وَ للهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى»
کلمه «الله» دربردارنده تمام صفات الهى است
⓶ تمام خصال نيكو براى خداست
ديگران براى رسيدن به «حُسنى»
بايد سراغ او بروند «للهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى»
⓷ دعوت و دعا بايد به زيبائیها
و خوبیها باشد «الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها»
⓸ اسماى الهى نشانههاى اوست
مىتوان از نشانه به او رسيد
«للهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها»
⓹ ايمان به اینکه خداوند تمام كمالات را
دارد و از همه عيبها دور است
انسان را به دعا و ستايش وامىدارد
«فَادْعُوهُ بِها»
⓺ داروى غفلت ياد خداست
در آیه قبل خوانديم: «هُمُ الْغافِلُونَ»
در اين آيه مىخوانيم: «فَادْعُوهُ بِها»
⓻ در برابر به ملحدان و منحرفان
عكس العمل نشان دهيم «ذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ»
📗 تفسیر نور
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
☑️ ⇦ کــانال احـادیـث
چـهــارده مـعـصــوم علیـهالسـلام
کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩
➯ @Ahadis14masuom
➯ @ahadis14masuom
✨بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ✨
❖◈هر روز یک صفـحـ📖ـه◈❖
✵✿ بـا کـلام حــق ✿✵
〖 صـفـحـه 1⃣8⃣4⃣ 〗
🌸اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن
📖اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن
🌸اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
📖اَللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن
🌸اَللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن