eitaa logo
✔️احکام شرعی🗒️🇵🇸
340 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
815 ویدیو
19 فایل
┄┅═✼☘❤️🕋﷽🕋❤️☘✼═┅┄ #نشـراحکام #احکام_شرعی‌👇: #پرســش #پاسخ👇 🕋↶【بہ ما بپیوندید:】↷🕋 🆔@Ahkameshariy
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺استاد قرائتی: در انتخابات شرکت کنید نه به خاطر این که همه مسئولان کارشون درسته!! ۰ توجیه کار غلط مسئولین حماقته ۰ تضعیف نظام جنایت است ۰ شرکت نکردن در انتخابات خوشایند دشمن است!⛔️ 🇮🇷@Ahkameshariy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو رفتی و زینب بی تو ذره ذره آب شد...🥀🖤 👤 غم‌انگیز «تو رفتی و...» با نوای حاج‌محمود تقدیم نگاهتان...😭 🖤 ویژه شهادت سلام الله علیها 😭 https://eitaa.com/joinchat/2248409099Cb908bf49ce
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💬این که میگن اگر یک رکعت از نماز در وقت خونده شه، نماز اداء حساب می‌شه، منظور از یه رکعت تا کجای نمازه؟ 🔹 آیات عظام رهبری، مکارم، وحید، نوری و شبیری: همین که گفتن ذکر سجده دوم تموم شد رکعت اول تموم می‌شه. 🔹 آیت‌الله سیستانی: همین که در سجده دوم پیشونی روی مهر قرار بگیره رکعت اول تمام می‌شه. ⭕️ نکته: عمدا به تاخیر انداختن نماز تا جایی که به این وضع بیفته حرام و معصیته. 📚 عروةالوثقي، ج ١، أحكام حائض، م ٣٢ و احکام اوقات، م 1 📚 ┄┅══✼☘❤️🕋﷽🕋❤️☘✼══┅┄ ؟👇👇 ؟ …؟👇 💎🕋↶【به ما بپیوندید:】↷🕋💎 🆔@Ahkameshariy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇پاسخ به شبهات و شایعات مجازی متن شبهه👇👇👇 📌ما چرا روزه می گیریم علتش چی هست؟🌙🥵 📌پاسخ:👇👇👇 یكى از مسلّمات اسلامى اين است كه احكام شرعى تابع و برگرفته از مصالح و مفاسد واقعى است، يعنى هر امر شرعى به علت مصلحت ضرورى است و هر نهى شرعى ناشى از مفسدهاى است كه بايد ترك شود. خدا براى اين كه بشر را به يك سلسله مصالح واقعى كه سعادت او در آن است برساند، امورى را واجب يا مستحب كرده است . براى اين كه بشر از مفاسد دور بماند، او را از پارهاى كارها منع نموده است. اگر مصالح و مفاسد نبود، نه امرى بود و نه نهيى. مصالح و مفاسد و به تعبير ديگر حكمتها به گونهاى است كه اگر عقل انسان به آنها آگاه گردد، عقل نيز همان حكم را مىكند كه شرع بيان كرده است. ولي ممکن است عقل به همه آن حکمت ها و مصالح نرسد اما يک مسلمان چون معتقد است به اين که همه احکام اسلام صد در صد مصلحت دارد و خداي حکيم محال است که دستور بي حکمت صادر کند ،در جايي هم که عقلش قادر به کشف مصلحت حکم نباشد، عمل به دستور و حکم خدا مي کند، چون يقين به وجود مصلحت در حکم دارد و مي داند که عقلش به خاطر کمي آگاهي نتوانسته مصلحت را کشف کند. پس مسلمان روزه مي گيرد ،گرچه اصلا نداند روزه چه منافعي دارد ،زيرا روزه را خدا واجب فرموده است و به طور يقين مي دانيم اگر روزه منافعي اعم از منافع جسمي و روحي براي انسان نداشت ،هرگز خدا آن را واجب نمي فرمود. در مورد روزه : روزه داراى حكمتها و فوايدى است که در قرآن و روايات به آن اشاره شده است و مهمترين آن ها عبارت است از: 1. تقوي وپرهيز از گناه: از فوائد مهم روزه اين است كه تقواي الهي را در وجود انسان تقويت مي کند . روح انسان را «تلطيف»، و اراده انسان را «قوى»، و غرائز او را «تعديل» میكند. يكى از بزرگ ترين فلسفه روزه همين اثر روحانى و معنوى آن است. انسانى كه انواع غذاها و نوشابه ها در اختيار دارد و هر لحظه تشنه و گرسنه شد ،به سراغ آن میرود، همانند درختانى است كه در پناه ديوارهاى باغ بر لب نهرها میرويند. اين درختان ناز پرورده، بسيار كم مقاومت و كم دوامند. اگر چند روزى آب از پاى آن ها قطع شود، پژمرده میشوند و میخشكند. اما درختانى كه از لابلاى صخرهها در دل كوه ها و بيابان ها میرويند و نوازشگر شاخه هاي شان از همان طفوليت، طوفان هاى سخت، و آفتاب سوزان، و سرماى زمستان است، و با انواع محروميت ها دست به گريبانند، محكم و بادوام و پراستقامت و سخت كوش و سخت جانند! روزه نيز با روح و جان انسان همين عمل را انجام میدهد. با محدوديت هاى موقت به او مقاومت و قدرت اراده و توان مبارزه با حوادث سخت مىبخشد، و چون غرائز سركش را كنترل میكند، به قلب انسان نور و صفا مى دهد. روزه انسان را از عالم حيوانيت ترقى داده و به جهان فرشتگان صعود میدهد. جمله لعلكم تتقون. (باشد كه پرهيزگار شويد) در آيه 183 سوره بقره در بيان فلسفه وجوب روزه اشاره به همه اين حقايق است.(1) براي همين مسئله است که در ماه مبارک رمضان در کشور هاي اسلامي آمار جنايت و گناه به صورت چشم گير کاهش پيدا مي کند . انجام کارهاي نيک زياد مي شود. در اثر همين تقويت تقواي الهي درماهاي ديگر نيز جنايت و گناه کم تر صورت مي گيرد. انجام گناه و خيانت به خاطر ضعف تقوي است . کساني مرتکب گناه و جنايت مي شوند که يا معتقد به روزه و نماز نيستند يا به نحوي از روزه و نماز فرار مي کند. اگر آمار جنايات در کشورهاي غير اسلامي را در نظر بگيريم، جنايات در کشورهاي اسلامي به مراتب کم تر از جنايات در کشور هاي غير اسلامي است. اين درحالي که است که در کشور هاي غير اسلامي مسئله ايثار و فداکاري، کمک به ديگران و انجام کارهاي نيک و خيرات بسيار به ندرت انجام مي شود ،ولي در بين مسلمانان انجام کارهاي نيک و خيرات و احسان و خدمت به ديگران به صورت يک فرهنگ عمومي و ضروري مي باشد. عامل اصلي آن تقويت روح در تقوي در کشورهاي اسلامي بين مسلمانان است.روزه تقويت گر تقوي و روحيه ايثار و فداکاري مي باشد. 2. روزه براى برقرارى مساوات ميان فقير و غنى است تا مردم با چشيدن طعم گرسنگى، به ياد فقيران و محرومان بيفتند و حق آنان را ادا كنند.(2) 3. روزه آرام بخش دلها است.(3) 4. روزه اثر بهداشتى و درمانى فراوان دارد و باعث سلامتى و تندرستى جسم مىگردد. پيغمبر مىفرمايد: «صوموا تصحوا؛روزه بگيريد تا سالم شويد» ( 4) در حديث معروف ديگر نيز از پيغمبر رسيده است: «المعدة بيت كل داء و الحمية رأس كل دواء؛معده خانه تمام دردها است و امساك بالاترين دارو». ( 5)- الكسى سوفورين (دانشمند روسى) روزهدارى را طريق درمان بسيارى از بيماریها- از جمله كم خونى، ضعف رودهها، رماتيسم، نقرس، بيمارىهاى چشم، مرض قند و بيماریهاى كليه و كبد- میداند.(6) ممکن است حکمت و فايده هاي روزه منحصر به آنچه ذکر شد نباشد و حکمت هاي ديگري نيز ممکن است داشته باشد که ما به آن آگاهي پيدا نکرده باشيم. ادامه:👇
پی نوشت:👇 1. آيت الله مکارم، يكصد و هشتاد پرسش و پاسخ، ص 418. 2. من لايحضره الفقيه، ج 2، ح 9671- 6671. 3. امام باقرعليه السلام مىفرمايد: الّصيامُ وَ الْحَجُّ تَسْكينُ الْقُلُوبِ .بحارالانوار، ج 78، ص 381. 4. همان، ج 96 ،ص 255. 5. همان،ج 14 چاپ قديم. 6. تفسير نمونه، ج 1، ص 236 📌اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋 ┄┅══✼☘❤️🕋﷽🕋❤️☘✼══┅┄ ؟👇👇 ؟ …؟👇 💎🕋↶【به ما بپیوندید:】↷🕋💎 🆔@Ahkameshariy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تعویض طلای کهنه با نو 💬از نظر شرعی آیا تعویض طلای کهنه با نو، ربا محسوب می شود؟ 💠 ┄┅══✼☘❤️🕋﷽🕋❤️☘✼══┅┄ ؟👇👇 ؟ …؟👇 💎🕋↶【به ما بپیوندید:】↷🕋💎 🆔@Ahkameshariy
🛑 آیا پوشاندن ارقام پلاک خودرو جرم است؟ 🔹دستکاری در ارقام پلاک خودرو🚙 با اعمالی نظیر چسباندن آدامس و یا کشیدن ماژیک روی ارقام پلاک، استفاده از پلاک زیر سپر یا پشت شیشه، استفاده از طلق های دودی روی پلاک ، بستن زنجیر یا کش روی پلاک موتورسیکلت، مالیدن گل روی پلاک و... برای ممانعت از ثبت تخلفات، از جمله مصادیق مخدوش کردن پلاک بوده که به موجب قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود و بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، برای مرتکب آن مجازات شش ماه تا یک سال حبس تعیین شده است.   🔹همچنین مطابق قوانین راهنمایی و رانندگی، هرگونه دستکاری در پلاک خودرو علاوه بر جریمه، توقیف خودرو را در پی دارد.⛔️ @Yavaranemamzaman
1_8726361570.mp3
14.24M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅ 💥مرحبا لشکر حزب‌الله مرحبا جَیش رسول‌الله.. 🇮🇷عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @Yavaranemamzaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 بعضی جاها خنده ممنوع!! ┄┅══✼☘❤️🕋﷽🕋❤️☘✼══┅┄ ؟👇👇 ؟ …؟👇 💎🕋↶【به ما بپیوندید:】↷🕋💎 🆔@Ahkameshariy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻جمعی از زنان ایتالیایی با حجاب سنتی موسوم به «فالدتا» ✍زنان در ایتالیا تا قرن نوزدهم میلادی، تقریبا همیشه دامن‌های گشاد و بلند گلدوزی‌شده، همراه با پیش‌بند و بلوزهای آستین‌بلند می‌پوشیدند؛ همچنین بیرون از منزل موهای خود را جمع کرده و با پارچه‌‌ای شبیه روسري‌های امروزی می‌پوشاندند. اما بانوان ایتالیایی در مکان‌های عمومی، علاوه بر آن روسری، از چادری سیاه به نام «فالدتا» استفاده می‌کردند، که کل بدنشان را از نگاه مردان غریبه می‌پوشاند. این چادر سیاه در واقع از یک دامن بسیار بلند تشکیل می‌شد و در قسمت بالای آن، پارچه بزرگ تعبیه شده بود که روی سر انداخته می‌شد و سر و بالاتنه بانوان را می‌پوشاند! 📜 اساطیر نامه 🇮🇷 ☘📶☘📲☀️ ✌️🇮🇷🌾 .✌️🇮🇷🌾 🌀لینک دعوت کانال یاوران امام زمان(عج):👇 https://eitaa.com/joinchat/2248409099Cb908bf49ce
💠 شهادت به ولایت امیرالمؤمنین 💬سوال: آیا شهادت به ولایت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) جزء اذان و اقامه است؟جواب: 🔹 : گفتن «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلیُّ اللهِ» به‌عنوان شعار تشیّع خوب و مهم است ولی جزء اذان و اقامه نیست و باید به‌قصد قربت مطلقه گفته شود. 🔹 آیت‌الله‌ : عبارت‌های «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً وَلیُّ اللّهِ» یا «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً أمیٖرُالْمُؤْمِنیٖنَ» یا «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً أمیٖرُ الْمُؤْمِنیٖنَ وَ وَلیُّ اللّهِ» یا «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً أمیٖرَالْمُؤْمِنیٖنَ وَلیُّ اللّهِ» جزء اذان و اقامه نیست، هرچند شهادت و گواهی به ولایت و إمارت (امیرالمؤمنین بودن) حضرت علیّ بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) به‌خودی‌خود مستحب است و کامل‌کنندهٔ شهادت به رسالت رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) می‌باشد. بنابراین، خوب است بدون قصد جزئیّت، بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُوْلُ اللّهِ‏» به نیّت قربت گفته شود. 🔹 آیت‌الله‌ : «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِيَّاً وَلِىُّ اللّهِ» (یعنی گواهی می‌دهم که علی ولىّ خدا بر همه خلق است) جزء اذان و اقامه نيست، ولی خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ» به‌قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتی که معلوم شود جزء آن نيست. 📚 پی‌نوشت: العروة الوثقی کتاب الصلاة، ص۱۳۱، قبل از م ۱، منهاج الصالحین، ج۱ص۴۵۶، رساله نماز و روزه ص۲۹م۱۳۰، توضیح‌المسائل جامع ج۱، ص۴۴۵۶، توضیح‌المسائل آیت‌الله‌ مکارم م ۸۴۳ ┄┅══✼☘❤️🕋﷽🕋❤️☘✼══┅┄ ؟👇👇 ؟ …؟👇 💎🕋↶【به ما بپیوندید:】↷🕋💎 🆔@Ahkameshariy
Imam-Khamenei_5953994775966253487.mp3
2.97M
🔴 امام خمینی (ره): در تمام دنیا، یک نفر را مثل آقای پیدا نمی کنید...!؟ 📆 10 بهمن 1361 (عج)❤️ ❤️🇮🇷👆 🌍 https://eitaa.com/joinchat/2248409099Cb908bf49ce
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا