eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.5هزار دنبال‌کننده
198 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب ۵ ما در زمان خودمان موظف به (شناختنِ امام) هستیم ، نه محبت (بدون معرفت به امام) . اما شک نیست که من نمی خواهم از محبت به امام انتقاد کنم . چگونه ممکن است کسی علی را بشناسد و به او عشق نورزد و او را نستاید ؟ اما این محبت (معلول شناختن) علی و آشنا شدن با زیبایی های عظیم یک روح ، شکوه یک روح و عظمت و پاکی یک انسان بزرگ است . محبتی که معلول این معرفت است نجات بخش است و روح زندگی یک جامعه است ، نه محبتی که با تلقین و توصیف و تجلیل و جمله های زیبای شاعرانه و ادبی ، نسل به نسل از کوچکی در دل ما جایگزین شده است . این محبت ثمری ندارد و من فکر نمی کنم علی به چنین محبت هایی ارج بنهد و چنین عشاقی را بپذیرد ؛ علی ای که در پاسخ یکی از افسرانش که او را با عبارات شگفتی می ستاید ، صاف و پوست کنده می گوید : من بزرگ تر از آنم که در دل داری و کوچک تر از آن که بر زبان . علی ای که به نقل ملل و نِحل نخستین پرستندگان خویش را در آتش می افکند و پیشوایشان را از قلمرو خویش دور می سازد . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۱۱۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک تلنگر #تا_جوانی_گناه_نکن 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اپلیکیشن رایگان ترجمه خواندنی تو بازار هست میتونید دانلود کنید👇 http://cafebazaar.ir/app/?id=com.qurantr&ref=share 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب عقلی که تصادم نداشته باشد و عقلی که با(مخالف) در نیفتد و فکری که دشمن نداشته باشد ،《پوسیده》است و می پوسد . از مخالفین عقایدِ خود " واهمه نداشته باشین ... 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ۶ در جنگ جمل ؛ عایشه که میاندار است ، اُم المومنین است و طلحه و زبیر دو محبوب و صحابیِ نزدیک و مهاجر و عزیز پیامبر . یکی از اصحاب علی می گوید( اگر این ها به صلح راضی نشدند ، چه کار می کنی ؟) می گوید(خوب ، با آن ها شمشیر می زنیم !) می گوید( یعنی ممکن است طلحه و زبیر و اُم المومنین بر باطل باشند ؟) علی اینجا فرمانی می دهد که امروز واقعاً همچون درسی برای همه بشریت است . می گوید《ارزشِ مردان را به حق باید مقایسه کرد و سنجید ، نه ارزش حق و حقیقت را به شخصیت و جلال و شکوه رجال 》؛ رجل را با اصلِ حق مقایسه کن ، نه اینکه حق را بر اساسِ مرد ! حق و باطل ضوابط و مبانی ای دارند که باید آن ها را بشناسی . به سابقه و لاحقه و شخصیت و چهره و هیکل آدم ها کاری نداشته باش . آن ها را با این اصل بسنج و محک بزن . اگر درست در آمد ، درست است ؛ اگر نه ، بگو(نه) ، ولشان کن . هر چه بُت هم باشند ؛ ولشان کن . این ، آدم شکنی و شخصیت شکنی است در برابر حقیقت پرستی . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۱۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بزرگترین اشتباه رضاخان این بود که گمان می کرد با زور و ضرب چهار تا مامور ، می شود حجاب را برداشت و وقتی همه سرشان برهنه شد ، ایران می شود بلاد راقیه ! بزرگترین خطا و اشتباهِ ما ، حالا امروز از طرف دیگر قضیه این است که خیال میکنیم با فشار و قهر نیروی انتظامی می شود حجاب (ترویج) کرد ... نکته تلخ در تفاوت ماجرا این است که آنجا به اسم مخالفت با دین ، خشونت می ورزیدند و همین گروهی از مردم را بیشتر به دین ترغیب میکرد ، و اینجا متاسفانه به نام دین خشونت نشان میدهیم و گروهی از مردم را از دین فراری می دهیم . 📚 حجاب ، بی حجاب ، محمد رضا زائری ، ص ۳۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دردِ علی دو گونه است : یک درد ، دردی است که از زخمِ شمشیر ابن ملجم در فرق سرش احساس می کند و درد دیگر دردی است که او را تنها در نیمه شب های خاموش به دل نخلستان های اطراف مدینه کشانده ... و به ناله در آورده است . ما (تنها) بر دردی می گرییم که از شمشیر ابن ملجم در فرقش احساس می کند . اما این دردِ علی نیست . دردی که چنان روح بزرگی را به ناله آورده است ، تنهایی است ، که ما آن را نمی شناسیم ! باید این درد را (بشناسیم) ، نه آن درد را ، که علی دردِ شمشیر را احساس نمی کند ، و ... ما درد علی را احساس نمی کنیم . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۱۲۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب شناختِ علی ،《ذهنیت》است و حُبِّ علی ،《احساس》، اما تشیعِ علی《عمل》است . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب گرفتاری ای که ما داریم (ما ملتی که افتخار بزرگ انتساب به علی و مکتب علی را داریم) این است که ما در مرحله《محبت به علی》مانده ایم و حتی به مرحله《شناخت علی》هم نرسیده ایم ! در صورتی که (شیعه علی بودن) از چون علی (عمل کردن) شروع می شود و این مرحله ای است پس از شناخت و پس از عشق . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب #شاعرانه_برای_علی ای علی ؛ ای پیشوای مومنین و متّقیان ! در این دنیای کثیف ، من به تو متوجه هستم . من از هر کس هر چه دیدم غلط بود ... #نیما_یوشیج 📚 برگزیده آثار نیما یوشیج ، سیروس طاهباز ، ص ۲۶۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هرگز نسبت به علاقه و کنجکاوی فرزندانتان درباره《خدا》بی تفاوت نباشید . این راهی برای سخن گفتن درباره مهم ترین مسائل زندگیِ اوست . باشد که از این طریق بتوانید ایمان ، امید و مفهومی متعالی را به کودکانتان هدیه کنید . 📚 کلید های آموختن به کودکان درباره خدا ، آیریس یاب ، ص ۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب گاهی حتی جمع شدن و دیدار کردن ، خستگی ها را می برد و وسوسه ها را می شکند . حضور و ملاقاتِ (دوستانِ الهی و بیدار) حتی بدون گفت و گو و داد و ستد ، سازنده و آرام بخش است . شاید گاهی در اوج خستگی ، کنار جاری نهری و یا خنکای درختی و یا زمزمه ی شاخه ها و برگ هایی نشسته باشی و آرام و روشن و سرشار شده باشی ، در حالی که درخت برای تو سفارشی و امر و نهی و گفت و گویی نداشته ، ولی حضور ها سرشار کننده و تاثیر گذار هستند . و در روایات هست ، از جمع همراهان فاصله نگیرید ، که گوسفند های ، خوراک گرگ ها هستند . تو ناچاری که در میان جمع باشی و یا جمعی را بسازی و از برکت تجمع و ملاقات ها بهره مند باشی ؛ که تواصی به حق و تواصی به صبر ، از عوامل و روش هایی است که به شهادت سوره والعصر آدمی را از می رهاند . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص ۲۲۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 《عقل رشید》و《فکرِ سلیم》کمترین شبهه ای ندارد که محال است این جهانِ پهناور با این همه آیات روشن و شواهد مُتقن ، با این همه نفوس ناطقه و عقول مفکره در اثر تصادف و اتفاقِ کور و نادان بوجود آمده باشد ، زیرا تصادف نابینا قادر نیست نظامِ منظم بوجود آورد و سازمان حکیمانه ای بیافریند . به نظر من این بزرگترین برهانِ (وجود خداوند) است . من از براهین دیگری که میتوانند خداوند جهان را اثبات نمایند بحث نمیکنم ؛ زیرا ممکن است تنها همین برهان بسیاری از اهل(فضل و تحقیق) را قانع نماید . 📚 اصل الانواع ، چارلز داروین ، ص ۲۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ۷ هدف فلسفه ها و علومِ سابق ، معرفت انسان بود به(عالم) ، اما هدف علمِ امروز منجر شدن علم و کوششهای علمی به صنعت است برای اینکه صنعت تنها وسیله ای است که علم را تبدیل به قدرت انسان در زندگی می کند ... امروز دانش ، تنها و تنها هدفش مقتدر کردن انسان در زندگی و در رویِ (خاک) است . این قدرت ، این شعار ، گرچه یک شعار مقدس است ، زیرا (یکی) از خدمات علم باید برخوردار کردن هر چه بیشتر انسان از مواهب مادی باشد ؛ اما (انحصار علم) در چنین رسالتی《خیانتی به علم و خیانتی به انسان بود》چنان که امروز عواقب چنین حصری برای علم و برای اندیشه انسانی کاملاً پدیدار شده ؛ زیرا رسالت بالاتر و مقدس تر از مقتدر شدن انسان در زندگی که علم باید آن رسالت را به دوش بکشد ؛ 《خوب تر شدن انسان》در زندگی است و علم تنها چنان که " فرانسیس بیکِن " می گوید ؛ به قدرتمند کردن انسان در زندگی و در طبیعت کمک می کند و هرگز برای (چگونه ؛ انسان خوب تر بشود) هیچ چاره ای نیندیشید و برای همین هم هست که انسانِ امروز از هر موقعی و هر دوره ای در تاریخ مقتدر تر است بر طبیعت ، اما از همه دوره های تاریخ که انسان تمدن و فرهنگ داشته ضعیف تر است بر خودش . از همه دوره های تاریخ ، انسان آشناتر است نسبت بر طبیعت و از همه دوره های تاریخ ناآگاه تر و نادان تر است نسبت به خودش . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۲۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب پروردگار ما آن کسی است که اول ما را خلق کرد ، سپس می خواهد ما را هدایت کند ، یعنی این وجود اولیه را به وجودی برتر سیر دهد و این کار را بوسیله《دین》انجام می دهد . یعنی شخصیت حقیقی انسان همان مرحله انتهایی است که از طریق هدایت الهی شکل می گیرد . پس انسان عبارت است از آنچه (باید بشود) و خداوند به(مقام اصلی انسان)که همان مرحله نهایی اوست نظر دارد . همانطور که ما در ساختن ساختمان به صورت و مرحله نهایی آن نظر داریم و نه به زمین و آجر و سیمان ، این ها همه مقدمات اند . انسان آمده است که به آن قُله ی نهایی وجودش که استعداد دست یابی به آن را دارد برسد . آری از سر رحمت آفریده شده است اما نه برای این که همینطور بماند ، بلکه تا از طریق بندگی ، که دین به او می آموزد(برتر)شود . 📚 آشتی با خدا ، اصغر طاهرزاده ، ص ۵۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب عید فطر مبارک 🌹 از امروز 👇 حال نداری ثواب کنی " گناه نکن " 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب مگر زندگی عصر حاضر ، سطح فکری و اخلاقی مردم را (تنزل) نداده است ؟ چرا باید هر سال چندین میلیون دلار برای مبارزه با جنایتکاران صرف شود ؟ چرا باید در مقابل چنین خرج گزافی باز دزدان و راهزنان ؛ فاتحانه به بانکها حمله برند و مامورین انتظامی را بکشند و کودکان را بدزدند و مقتول یا گروکشی کنند ؟ چرا شماره افراد ناقص عقل و دیوانه باید اینقدر زیاد باشد ؟ جای آن دارد که با مشاهده سیرِ(قهقرایی تمدن) از خود بپرسیم که ؛ آیا علل این انحطاط در خود ما و در تشکیلات ما نیست ؟ علم نباید منحصراً به خاطر خود و ظرافت طرق و روشنایی و زیبائیش پیش برود ، بلکه هدفش باید (تکامل انسانیت) باشد . 📚 انسان ، موجود ناشناخته، الکسیس کارل ، ص ۲۶۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب بکوشید که زمانتان را به چهار بخش تقسیم کنید : ۱. زمانی برای مناجات با خدا ۲. زمانی برای تامین معاش ۳. زمانی برای معاشرت با برادران و معتمدانی که(عیب هایتان) را به شما می شناسانند و در دل شما را دوست دارند . ۴. و ساعتی را برای کسبِ لذت های حلال با بخش چهارم توانایی انجام دادن سه بخش دیگر را به دست آورید . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اگر می بینی که امروز با مشکلاتی روبرو هستیم . این به خاطر این غفلت است که《خواسته ایم پیش از تحقق جامعه اسلامی ، حکومت اسلامی را تحقق بدهیم》، در حالی که این حکومت همچون سقف رفیع و بلندی است که پایه های محکم و عظیم می خواهد تا این پایه ها فراهم نشوند نمی توان این سقف را زد .《آرزوی حکومت اسلامی بدون جامعه اسلامی》، آرزوی صاحب دلی است که هنوز پایه ها را بالا نبرده ، سقف پیش ساخته را بر روی دست گرفته و خودش را زیر آوار برده تا کسانی دیگر قربة الی الله پایه ها را بالا بیاورند و سقف را مستقر کنند . سازماندهی بدون « کادر آماده » امکان ندارد . 📚 بررسی ، علی صفایی حائری ، ص 52 الی 53 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب فرزندم ! از این پدر ، از کسی که برای تو زیباترین و نیکوترین های عالم را آرزو دارد بپذیر . درست مانند هنگامی که برای خرید کالایی با فروشنده به مجادله می پردازی تا چند تومن کمتر از دست داده باشی ؛ برای هزینه کردنِ ( لحظه ها) دقایق و ساعاتِ عُمرت تامل کن و آن را ارزان از دست مده ! همه عمر و حیاتِ خود را برای چیزی هزینه کن که از همه دقیقه ها و ساعاتِ جبران نشدنی عُمرت ، ارزش بیشتری داشته باشد . 📚 محرمانه ، مستقیم ، اسماعیل شفیعی سروستانی ، ص ۷۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ؟ اگر فردی به راز زندگی پی نبرد ، در درک مفاهیم کلیدی زندگی نیز دچار اشتباه می شود ، در فهمِ معنای خوشبختی ، لذت ، آزادی و ... (حجاب) هم مانند خیلی از مسایل دیگر به اعتقاد ما یک (ارزش) است و در نگاه عده ای یک ( پدیده خنثی) ، اما ارزش ها و ضد ارزش های زندگی ، بدون فهمِ (معنای زندگی) چگونه معلوم می شود ! کسی که مفهوم زندگی و ارزش حیات را کشف نکرده باشد چطور حجاب را جزو ارزش ها یا ضد (ارزش ها) قرار می دهد ؟! از با حجابان هم باید پرسید : آیا شما پس از وقتی که معنای زندگی را درک کردید به حجاب معتقد و پایبند شدید ؟ یا به خاطر عادتِ خانواده ، گریز از فشار اجتماعی ، ترس از جهنم و ... ؟ ارزش برتر حجاب هنگامی است که پس از درک معنای زندگی انتخاب شده باشد . 📚 راز یک فریب ، یوسف غلامی ، ص ۵۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب درستی و نادرستی رفتارها ، تابع اعتقادات ، ارزش ها و افکار است . دخترکِ بی حجابی که در مقابل تذکر دیگران می گوید : (بگذارید راحت زندگی کنیم) ، به اعتقاد خود با داشتن نمی تواند راحت زندگی کند . بنابراین وقتی کسی به او می گوید با حجاب باش ؛ در حقیقت مزاحم زندگیِ راحت اوست . تفسیری که او از زندگی دارد (اعتقاداتش ، جهان بینی و طرز فکرش) با داشتن حجاب ، سازگار نیست . ✋ تا فردی نتواند《نادرستی اعتقاداتِ》او را به وی ثابت کند نمی تواند وی را به حجاب معتقد سازد . باید به جای گفتگو درباره حجاب ، از او (تفسیرِ زندگی) را پرسید که زندگی در نگاه تو چیست که به خاطرش نباید حجاب داشت و با داشتن حجاب نمی توان آن را خوش و راحت سپری کرد ؟ زندگی کردن یعنی چکار کردن ؟ 📚 راز یک فریب ، یوسف غلامی ، ص ۵۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هیجان و اشتیاقِ (هم بازی) یکی از اصلی ترین عوامل لذت بردن از بازی است . (پدر و مادر) اگر حوصله بازی نداشته و نمی توانند (با اشتیاق) بازی کنند ، بهتر است با زبان خوش ، کودک را راضی کرده و بازی را به تاخیر بیندازند . در بازی هایی که با اجبارِ کودک و بی حوصلگی والدین انجام می شود ، پیام های منفی موجب فاصله گرفتن عاطفی کودک از والدین می شود . 📚 من دیگرِ ما ، محسن عباسی ولدی ، ص ۶۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دوخطر برای جامعه ممکن است پیش بیاید . یکی اینکه « گذشته به دلیل گذشته بودن مقدس شود » و دیگر اینکه « چیز نو و تازه به دلیل تازه بودنش خوب باشد و تازه بودن مساوی با خوب بودن باشد » . یعنی زمان همیشه مساوی با پیشرفت است و پس رفت ندارد . معلوم است که این وضع جامعه را به چه انحطاط هایی می کشاند . و همچنین اگر جامعه ای « گذشته را به دلیل گذشته بودن مقدس بداند » ، در صورتی که « معیار مقدس بودن گذشته نیست » بلکه این همان چیزی است که ما آن را تقلید می نامیم . 📚 مجموعه آثار ، مرتضی مطهری ، ج 13 ، ص 805 الی 806 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما در رابطه با مسأله معاد ، روشی را که قرآن برای طرح و بهره برداری از آن مطرح کرده ، فراموش کرده ایم . معاد در قرآن نتیجه « ادامه انسان » و ایمان به آن هم « نتیجه ایمان به انسان » است . آنجه در قرآن مطرح می شود بحث عشق به معاد است نه علم به معاد ، که متأسفانه ما در بحث ها آن را به بحث بقاء روح و داستان تجسم اعمال و آن چنان حرف ها کشانده ایم ! این مباحث خوب است ، ولی زاویه ای که قرآن از آن به معاد نگاه می کند ، زاویه خیلی وسیع تری است که « ایمان به غیب » و « ایمان به الله و روز آخر » است . در این آیات ایمان و عشق و گرایش به معاد مطرح است ، که متأسفانه برای ما هیچ گاه این بحث به این گونه مطرح نبوده است . به طور کلی مسأله ای که به معاد در قرآن « عمق » می دهد همین است که می فرماید «ایمان به الله و روز آخر » ؛ همان طوری که به الله عاشقی ، به استمرار خودت هم باید علاقه مند باشی . 📚 حیات برتر ، علی صفایی حائری ، ص 14 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed