eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.4هزار دنبال‌کننده
201 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب توسعه تهران در دوران سلطنت محدرضا و بویژه پس از اصلاحات ارضی او بود . در این سال ها بود که تهران از یک شهر خلوت و معمولی به یک شهر عظیم و بی نظم و شلوغ و آلوده تبدیل شد . در این سال ها ایران درآمد کافی داشت و اگر محمد رضا به فکر مملکت بود می توانست تهران را بر اساس اصول شهرسازی به صورت یک پایتخت زیبا توسعه دهد . ولی محمد رضا چنین نکرد و اصولاً در رژیم او به فکر نبود . توسعه بی رویه تهران سیاست های محمد رضا در بهم ریختن بافت جامعه بود و نمونه بارزی از مملکت داری او . چنین بود که تهران پایتخت محمدرضا به شهری بدل شد که بر دریای از آب قرار دارد ، از نظر هوا و است ، کوچکترین برای سوانح غیر مترقبه است ، ترافیک آن سنگین ترین ترافیک های دنیاست ، بی نظم ترین و آلوده ترین شهر دنیاست و گردآوری زباله آن به تنهایی سالیانه هزینه های گزافی را تحمیل می کند . محمد رضا شهر ۳۰۰ هزار نفری تهران را به ۶ میلیون رساند و رسماً می گفت که طرح ۱۲ میلیونی کردن تهران را دارد . این یک است که خراب کردن آسان و درست کردن بسیار مشکل است . محمد رضا ایران را کرد ، یعنی کار آسان را انجام داد . 📚 ظهور و سقوطِ پهلوی ، خاطرات ارتشبُد حسین فردوست ، ص ۲۸۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در سال ۱۳۵۷ وضع محمدرضا کاملاً محکم به نظر می رسید . او به و بویژه آمریکا و انگلستان ، اطمینان داشت و روس ها نیز وجود او را پذیرفته و روابط حسنه ای ایجاد کرده بودند . از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا سال ۱۳۵۷ محمد رضا به درخواست دیکتاتور بلامنازع ایران بود و آمریکایی ها نیز از او توقعی جز این نداشتند ... از نظر انگلیسی ها بهترین نوع حکومت برای ثبات کشور در قبال است . وجود سیستم جمهوری این امکان را ایجاد می نمود که با نفوذ روس ها ، تصادفاً یک رئیس جمهور به چپ ، آراء بیشتری کسب کند و کشور را در اختیار شوروی قرار دهد . حتی اگر چنین نمی شد هر ۴ سال یکبار انتخابات ریاست جمهوری و تلاش فوق العاده ای را از سوی غرب می طلبید . در صورتی که با وجود نهاد سلطنت و حضور شاهی مانند محمد رضا با آن قدرت مطلقه چنین خطر و یا تلاشی ضرورت نداشت . همین تحلیل بود که ضرورت بازگشت محمد رضا را در ۲۸ مرداد به آمریکایی ها قبولاند ، و گرنه آنها میان ایران با کشورهای آمریکای جنوبی و یا آسیای جنوب شرقی تفاوتی نمی دیدند و اگر خودشان به تنهایی تصمیم گیرنده بودند ، یک مانند تیمور بختیار را بر محمد رضا ترجیح می دادند . بر اساس همین تحلیلِ انگلیسی ها بود که پس از جنگ دوم رژیم های سلطنتی در عراق و اردن و عربستان ایجاد شد و مورد حمایت آمریکا نیز قرار گرفت . 📚 ظهور و سقوطِ پهلوی ، خاطرات ارتشبُد حسین فردوست ، ص ۵۶۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب واقعیت هایی که نمی خواست ببیند ، و مردم از و رژیم او بود . در طول ۲۵ سال _ پس از ۲۸ مرداد ۳۲ _ همه اقشار ملت از محمدرضا شدند . دانشگاه ها و مدارس عالی و دبیرستان ها گاه متشنج می شد و ساواک نیز همیشه بابِ طبع محمدرضا سخن می گفت و علت را تحریکات کمونیست ها و یا ناراضیان بالفطره گزارش می داد . اصلاحات ارضی محمدرضا نتیجه ای جز روستاییان از همه قشر ها بجز عده معدودی به بار نیاورده بود . پروژه های غیر انتفاعی و سنگین علاوه بر اینکه منبع سوء استفاده های عجیب و ثروتمند شدن عده خاصی بود ، در کشور تورم ایجاد نمود . با این پروژه ها تولیدات کشاورزی کاهش یافت و مردم روستاها به شهرها و مراکز پروژه ها کشیده شدند . در شهرها هم کارگران و هم کارفرمایان ، بجز عده خاصی ، از اوضاع ناراضی بودند ... هزینه های تفننی و تخیلی ، هزینه سنگین ارتش ، خرید تجهیزات گران نظامی برای سوء استفاده عده ای و منفعت شرکت های آمریکایی و انگلیسی ، درآمدهای کلان نفت را از بین می برد و محمدرضا از این ریخت و پاش ها پروایی نداشت . در سال ۱۳۵۲ قیمت نفت ناگهان ۴ برابر شده بود و محمد رضا خود را بسیار ثروتمند و مقتدر احساس می کرد . دهها میلیارد دلار درآمد نفت حیف و میل شد و هیچ اقدام اساسی در جهت کشاورزی و صنعت (و نه توسعه تخیلی) اجرا نشد . این نارضایتی عمیق مردم را نمی دید و کسی نبود که تحلیل منطبق با از وضع مملکت ارائه دهد . تنها من به دلیل ریاست (دفتر ویژه) و بازرسی ، گاه واقعیت هایی را به اطلاع محمد رضا می رساندم و گوش او نبود . 📚 ظهور و سقوطِ پهلوی ، خاطرات ارتشبُد حسین فردوست ، ص ۵۶۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب داغ های همه تاریخ را ما به یک باره دیدیم ، چرا که ما اُمت آخر الزمانیم ، و ، این ماهِ بنی هاشم ، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شبِ . در عصر اِدبارِ عقل و فلک زدگی بشر ، در زمانه ، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ مُنذِری نمی آمد ، خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغ بی تسلی ... انسان های چون او که یک فرد نیستند ، یک اُمت اند و یک تاریخ . کورانِ روز حشر در این جا نیز کورند و نمی بینند . آنان از کجا بدانند که کدام امرِ عظیم واقع شده است ؟ نه آن گاه که امام آمد و نه امروز که رفته است . اگر نه ، این ولی خدا برای آنان حجتی می باشد تا صدق قصص انبیا را باور کنند و چون سحره فرعون در برابر این به سجده در آیند . ‌ 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۱۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب امام خمینی پیامبر تازه ای نبود ، اما از یادآوران بود ، از مخاطبانِ إِنَّما أَنْتَ مُذَكِّرٌ ، که عهد فطری مردمان با خداوند را به آنان یادآوری کرد و بعد از چند قرن که از در مصداق جمعیِ کلی می گذشت ، چونان اسلاف خویش _ از ابراهیم و اسماعیل تا محمد (ص) _ دوره ای از را شکست و عصر دیگری از دین داری را آغاز کرد . این عصر تازه را باید نام نهاد ، چنان که حق آن بود که اعصار پیشین را نیز به انبیا و اوصیا و یادآوران دیگر انتساب می دادند . و مردمان همواره چنین کرده اند ، اما تاریخ نویسان نه . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۲۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✅ توصیه ای برای رای دادن در انتخابات
✂️ برشی از یک کتاب او آمد تا معنای را به این اُمت بیاموزد . در آینه وجود خود که اسوه مصادیقِ منتظران بود ... امام (ره) به ما آموخت که و این بزرگ ترین بود ، و پس از او ، اگر باز هم امیدی ما را زنده می دارد همین است که برای آخرین حجت حق کنیم . امام ما را آموخت که (عرفان را با مبارزه جمع کنیم) و خود بهترین شاهد بود بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است ، و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملاً شخصی می گرفتند ؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما دانستیم که جهاد اصغر جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۱۶ و ۱۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب وجود امام خمینی و برکات آن را تنها کسانی می توانند حقیقتاً درک کنند که در جست و جوی تاریخ انسان بر کره زمین _ که خاستگاه تحولات ظاهریِ اجتماعی و اقتصادی و سیاسیِ حیات او نیز هست _ به تاریخ انبیا رجوع می کنند . هم آنان اند که در وصف امام خمینی می گویند : او بت شکنی دیگر از تبار ابراهیم بود ... و یا برای بیان شیوه مبارزه او در برابر دشمنان به واقعه کربلا باز می گردند . خود او حتی یک بار هم که برای و سیاست های خویش مردم را به تاریخ های مصطلح رجوع دهد . حتی برای یک بار که (من آمده ام تا ایران را به برسانم ) او خود را در برابر مکلف می دانست و می فرمود که چون حیات یابد ، امور مربوط به دنیای او هم اصلاح خواهد شد . مسلمانان به قدرت اقتصادی و تسلیحاتی نیز دست خواهند یافت ، اما این امر مسلماً موکول و به یک است که امام خمینی برای آن قیام کرده بود و به آن هم رسید . و بی رودربایستی ، همه تحولات تاریخی دهه شصت هجری و دهه هشتاد میلادی و دهه اول قرن پانزدهم هجری قمری معلول همین علت یگانه است ... چه دیگران این حقیقت را بفهمند و چه نفهمند . و از این پس نیز همه تحولات تاریخی در کره زمین در جهت تشکیل اُمت واحده اسلامی و قدرت گرفتن او در مبارزه ای بزرگ و بسیار جدی است که خواه ناخواه روی خواهد نمود . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۲۹ و ۳۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اگر لاشرقیه و لاغربیه از لوازمِ و حکومت منتسب به آن است ، یعنی که با تخطی از این در واقع انقلاب از خویش دور می شود . در جهان امروز این نخستین بار است که انقلابی بر مبنای این اصلِ نه شرقی و نه غربی واقع می شود و در تاریخ ظهور تمدن غرب ، در این چند قرن ، هرگز نه می توان تمدنی را سراغ کرد که توانسته باشد در برابر هجوم تمدن غربی تاب بیاورد و نه انقلابی را که بعد از پیروزی ، برای تاسیس نظام حکومتی ، بر قدرت های اتکا نیافته باشد ‌ چه بسا بوده اند انقلاب هایی که در طول مبارزه بر تفکری نسبتاً مستقل از غرب و شرق مبتنی بوده اند ، اما بعد از تاسیس نظام ، چون مورچه ای که در گرداب های شنی مورچه خوارها بلغزد ، اسیر یکی از قدرت های شیطانی جهان گشته اند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب وقتی سیر تکوینی یک انقلاب جوان به تاسیس نظام حکومتی منجر شد ، رهبران انقلاب نیازمند به قانون اساسی و اصول اجرایی مدونی هستند که بنیان بنای تازه را بر آن استوار دارند ، اصولی تبلور یافته از آن نظام ارزشی خاصی که تفکر انقلاب در آن جلوه کرده است . تاریخ جهان در این عصر جدید دو انقلاب بزرگ را در برابر امپریالیسم تجربه کرده است ، یکی در چین و دیگری در شوروی ؛ و اگر چه ما ماهیتاً میان این سه چهره از ، کمونیسم روسی و چینی و امپریالیسم تفاوتی اساسی قائل نمی شویم ، اما تامل در این انقلاب ها می تواند محلِ عبرتی عظیم باشد . هیچ یک از این دو انقلاب نتوانستند اصالت و خویش را در برابر آمریکا که مظهر آن تفکر واحد جهانی و است حفظ کنند و سرنوشت هر دو به همین جا منتهی گشته است که ما شاهد آن هستیم . برای اشاعه تفکر آمریکایی در روسیه و چین حتماً لازم نیست که به آنها اجازه افتتاح پیترا فروشی و یا ویدیو کلوب در میدان های بزرگ مسکو و پکن داده شود ، بلکه برای آن که دانش جویان چینی را بدان جا بکشاند که خود را قربانی کنند کافی است ... و یک کجا می تواند فرصت و رخصت آن را پیدا کند که تعلیمات دانشگاهی خویش را بر مبنای معتقدات و نظام ارزشی خویش تدوین کند ؟ ... همین مشکل در دوره های آموزش از گرفته تا ... وجود دارد . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب یک انقلاب جوان ؛ درست بعد از پیروزی و کسب قدرت سیاسی ، به محض مواجهه با ضرورت بعد از انقلاب ، ناگزیر به سراغ اصول مدونی خواهد رفت که در طول این قرن ها به آن دست یافته است . و همین تجربه امروزی ما برای اثبات این مدعا کافی است : از اصطلاحات فنی تا سناریوهای تفصیلی توسعه اقتصادی ، ماخوذ از تجربیات کسانی است که نه در و نه در روش ها با ما و نداشته اند . ما در پی شکوفایی انسان هستیم و آنان در جست و جوی استیلای مطلق بر طبیعت و مکیدن منابع آن و و بوده اند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در وسعت جهانی که غربی ها آن را نامیده اند ، به جز ایران ، حتی یک کشور و یا انقلاب دیگر وجود ندارد که بعد از تاسیس نظام حکومتی ، در برابر ضرورت لزوماً متوجه به جناح غرب زدگان و وابستگان به تفکر اجنبی نشده باشد . با علم به این تجربه تاریخی است که بنی صدر و قطب زاده و دکتر یزدی ... خود را برای قبضه رئوس مدیریت ها در حکومت جمهوری اسلامی محق می دانستند و حتی به نقل از مرحوم شریعتی ، بنی صدر از سال ها پیش از پیروزی انقلاب خود را به عنوان اولین رئیس جمهور ایران معرفی می کرده است . اگر ضرورت توسعه اقتصادی به شیوه های معمول در جهان اصل انگاشته شود ، آن گاه دیگر چاره ای نیست جز آن که شیرازه کار به دست کسانی سپرده شود که دست یابی به این آرمان را می شناسند و لاجرم انقلاب روی به خواهد آورد . تنها استثنای موجود در جهان انقلاب اسلامی ایران است و در این جا نیز از میان عواملی که ما را تا به امروز از خطر لغزیدن در محفوظ داشته اند ، دو عامل ، یکی درونی (رهبری حضرت امام خمینی) و دیگری بیرونی (جنگ تحمیلی) ، بیش تر از سایرین دارای اهمیت هستند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب روشن فکران جهان سوم ، و خصوصاً روشنفکران مسلمان ایرانی ، به معنایی که خود در ذهن خویش برای دموکراسی تراشیده اند عشق می ورزند ، حال آن که در نزد غربی ها دموکراسی هرگز بدین مفهوم نیست . در نزد روشنفکران ما دموکراسی با جمع می گردد ، حال آن که اصلاً دموکراسی یعنی و این مفهوم صراحتاً با که معارضه دارد . در دموکراسی حقِ قانون گذاری اصالتاً به مردم به مثابه مصداق جمعی بشر باز می گردد و این معنا با حکومت اسلامی که حق قانون گذاری را به خدا و خبرگان و فقها در استنباط و استخراج احکام خدا باز می گرداند قابل جمع نیست . و البته اگر لفظ دموکراتیک را از سر مردمی ترجمه کنیم ، آن گاه می توان اظهار داشت که ولایت فقیه حکومتی دموکراتیک است . اما واقعاً جای این پرسش وجود دارد که چرا ما باید تن به مسامحه بسپاریم و الفاظ را از شان و و نفس الامری خویش خارج کنیم و در محل های نامتناسب به کار بریم ؟ چه ضرورتی ما را به این کار وا می دارد ؟ ... روشنفکران ما دل به خیال واهی سپرده اند و را می پرستند . آنها اگر با ذات تمدن غرب بی واسطه پیدا کنند و ماهیت آن را بی پرده ببینند ، خواهند دید که این بهشت جز هیچ نیست . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هرگز نباید از این حقیقت غافل شد که آن چه دشمن را طمع کار می کند این است که مع الاسف نشانه های بسیاری از گرایش های و غرب گرایانه در غالب موسساتِ وابسته به دولت و علی الخصوص در مراکز فرهنگی و هنریِ آن به چشم می خورد که چهره مشوّهی از نظام جمهوری اسلامی در دیدگان نامحرم می نشاند . نگاهی جامع به کتاب فروشی ها ، گالری های خصوصی و غیر خصوصی ، موزه ها ، تئاترها و سینماها ، رادیو و تلویزیون ، فعالیت فرهنگی و هنریِ پارک ها ، هتل ها و دیگر موسسات تحت پوشش بنیاد های دولتی و نیمه دولتی ... ، با صرف نظر از استثنائاتی معدود ، دوستان انقلاب را سخت به اضطراب و حیرت می اندازد و دشمنان را به طمع . اگر فساد جنسی و غیر جنسی رایج در خیابان ها ، بازارها و موسسات خصوصی و غیر خصوصی را نیز به آن چه گفتیم علاوه کنیم ، طرحی از یک گسترده در پس پرده خواهیم دید که پرداختن به آن فرصتی دیگر می خواهد . ، انقلاب در ارزش هاست و بنابراین ، در تمامی موارد ، قبل از اتخاذ شیوه های معمول غربی در مسائل مطروح ، باید دید که نسبت آنها با ارزشهای معهود ما چیست و از سوی دیگر ، آیا ما اجازه داریم که از پیروزی های گذشته خویش در برابر غرب بسازیم و در آن بخزیم و بیارامیم ؟ 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۴۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب آمریکا از طریق ایجاد رعب و وحشت ، به طور علنی یا غیر علنی ، با استفاده از شبکه واحد ارتباطات در سراسر جهان ، مخالفین خود را به آن جا می کشاند که حتی جرات ارزیابی نظام آمریکا را به خود ندهند ؛ اگر نه ، در مواردی چون جنگ ویتنام و یا جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که موقعیتی تاریخی برای قدرت او فراهم گشته است ، همواره سستیِ بنیاد و پوکی و بودن خود را آشکار ساخته ... اما از یک سو باز هم با حیله های سیاسی و و از سوی دیگر از طریق سلطه گسترده خویش بر تبلیغات جهانی ، با حیله های گوناگونِ تخریب اطلاعاتی ، کار را ظاهراً و به نفع خود فیصله داده است . و لذا آن کس که ضعیف تر است از قدرت آمریکا بیش تر می ترسد و انسان هایی وارسته و قدرتمند چون حضرت امام خمینی (ره) که پای بر فرق همه نهاده اند و ترس را در وجود خویش کشته اند ، به حقیقت می دانند و می گویند که . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۰ و ۵۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب آن چه در جهان امروز بیش از همه برای بشر دارد دست یابی به منطقه آزاد از است ... برای مبارزه با آمریکا و نظام استکباری ان باید ارزیابی درستی از و شیوه های عمل آن به دست آورد . اگر با این را بپذیریم ، که برای پیروزی در این مبارزه وجود دارد دست یابی به منطقه آزاد در جهان است . مفهوم آزاد در این جا مساوی با و یا مجموعه ای از کشور های مستقل است ؛ استقلالی همه جانبه . قدرت اقتصادی آمریکا از طریق سیستم جهانی بانک داری و بورس جهانی بر جهان اعمال می شود و هر کشوری به مجرد اتصال به این سیستم ، خواه ناخواه در قلمرو واقع می شود . نیاز به ارز برای آن که دلار را به عنوانمعیاد پول حفظ کند کافی است . تنها راهی که برای دست یابی به یک منطقه آزاد اقتصادی در جهان وجود دارد رفتن به سمت از معمول است . تجربیات معمول در جهان همگی در جهت بسط و حفظ حاکمیت غرب عمل می کنند ... نباید پنداشت مفهوم آزادی در این منطقه آزاد صرفاً به جنبه های اقتصادی و سیاسی و نظامی باز می گردد . اکنون در سراسر این کره خاک خلوت کده ای را نمی توان یافت که از آزاد باشد . حرکت در جهت استقلال پیش از هر چیز و فراتر از همه ، در گرو است که باید چراغ راه در این طی طریق باشد . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۱ و ۵۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب جمهوری اسلامی آن سان که در نظر امام وجود داشت نظامی است مبتنی بر که بر رای جمهور مردم نیز تکیه دارد و این معنا را هرگز نباید با دموکراسی خلط کرد . دموکراسی را می توان مسامحتاً این چنین معنا کرد : حکومت مردم بر خویش بر اساس قوانینی که خودشان وضع کرده اند . حال آن که مردم در این تعریف یک لفظِ است و مصداق . کدام مردم ؟ مگر ممکن است که مردم در همه امور به اشتراک نظر دست یابند ؟ پس در تعیین مصداق ناچار باید به طور مشروط لفظ مردم را به توده ای از مردم اطلاق کرد که بر خود و گروه های دیگری از جمعیت یک کشور که با آنها اشتراک نظر ندارند حکومت می کنند . گذشته از این ، اگر هم بتوانیم فرض کنیم که این توده حاکم همانا اکثریت جمعیت یک کشور باشند ، دموکراسی هرگز با حکومت اسلامی جمع ، چرا که احکام و قوانین ، امکان عدول از کتاب الله وجود ندارد و غیر مشروط از مردم سلب گشته است و قوانین پارلمانی تنها درحدود شرع مشروعیت می یابند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ؟ در جمهوری اسلامی رای مردم محکوم و محدود به حدود است . این کجا و دموکراسی کجا ؟ و اگر کسانی هم نادانسته حکومت اسلامی را عین دموکراسی می انگارند ، مرادشان بیان این حقیقت است که ( مردم اسلام را می خواهند و اسلام عین ولایت است ) . چرا ما از اثبات بین حکومت اسلامی و دموکراسی می هراسیم ؟ زیرا هنوز در فضای فرهنگی غرب می کشیم و در ، حکم بر این قرار گرفته است که ( هر چه غیر دموکراسی است استبداد است ) . خیر ، این چنین نیست . دموکراسی _ حکومت مردم _ در برابر تئوکراسی _ حکومت خدا _ است و حکومت خدا لزوماً غیر مردمی نیست ، چنان که‌ دموکراسی در غرب نیز به اعتقاد ما اکنون در یک ، صورت بسته است . حکومت خدا یعنی حکومت از طریق بندگانی که با این احکام از دیگران آشناتر هستند . یعنی ولایت مجتهد یا فقیه . و این حکومت ضرورتاً مردمی است چرا که دست بیعت مردم نیز در آن دخیل است . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ... دینِ اسلام در شریعت ظهور یافته است ، اما کدام شریعت ؟ نماز و روزه و زکات و حج و انفاق و امر به معروف و نهی از منکر می توانند مبدل به صورت هایی شوند که در درونشان خویش را پنهان کرده باشند ، چنان که حج اگر به چرخیدن بر گرد خانه ای سنگی انجام شود بت پرستی است و یا رجم شیطان هنگامی تحقق خواهد یافت که به فرمایش آن مظهر روح اللهیِ بشر ، رجم شیاطین واقعی که آمریکا و اعوانش را نیز شامل می شود وقوع پیدا کند . خوارج نیز با انتساب به شریعت شمشیر بر فرق سر باطنِ شریعت که مولا علی باشد ، کوبیدند . پس باطنِ شریعت است و اسلام آوردگان باید را در از ولایت بجویند ، نه طولِ رکوع و سجود و زخم پیشانی ، که خوارج نیز این همه را داشتند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۶۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
اگر در گذشته از این تعریف که (انسان ، است ) وحشت می کردیم ، امروز بشری که صورت تام و تمام تحقق همین تعریف است بر جهان حکم می راند . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب قواعد دیپلماسی برای حفظ موازنه قوا در جهانی صورت گرفته است که آمریکا بر آن دارد و بنابراین ، تنها آمریکاست که اجازه دارد تا قوانین این را رعایت نکند . دیگران موظف هستند که نه تنها تسلیم این بازی بین المللی شوند ، بلکه اصلاً به روی مبارک خویش نیز نیاورند که این فقط یک بازی است . از این لحاظ دیپلماسی به هنرپیشگی شبیه است ، اگر چه به مراتب از آن دشوارتر است ، چرا که بر یک نمایش نامه معین و آزموده متکی نیست . نیز بازی مرگ است و هر که در این بازی بازنده شود باید بمیرد ، اما به مرگی ، کافی نسیت که مردن را بازی کند ، که در این بازی فقط باختن است که بازی نیست . آمریکا اجازه دارد که قواعد بازی را رعایت و وقتی هم که چنین می کند ، باز قاعده بر این است که نه فقط همه خود را به بزنند ، بلکه این خلاف آمد را نیز به مثابه یکی از قواعد بازی توجیه کنند . وقتی این توجیه اصل باشد ، بازی می تواند هر قاعده ای به خود بگیرد و کسی هم حق اعتراض ندارد . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۱۱۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما با پذیرش خود به عنوان کشور و پذیرش غرب به عنوان چه چیزی را پذیرفته ایم ؟ نتیجه طبیعی پذیرشِ این تعابیر آن است که همّ خود را یکسره در این جهت قرار دهیم که این عقب ماندگی را جبران کنیم .این که ما موفق شویم و یا نشویم تغییری در اصل مطلب نخواهد داد و اصل مطلب این است که مگر و کجاست که آنها (پیش) رفته باشند و ما (پس) مانده ؟ اگر (پیش) آن جاست که غربی ها رسیده اند ، صد سال سیاه می خواهم که به آن جا نرسیم و اگر (پس) این جاست که ما اکنون قرار داریم ، چه بهتر که در همین جا بمانیم . پذیرش همین یک معنا در سراسر کره زمین کافی است برای آن که هیچ ایجاد نشود ، چرا که اگر در نهایت همان است که غربی ها به آن دست یافته اند ، دیگر چه انقلابی ؟ فقط می ماند آن که مردمانِ کشورهای عقب مانده همچون دانش جویان به خیابان بریزند و از دولت های خویش بخواهند که هر چه زودتر آمریکایی شوند و به کشورهای ملحق گردند . 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۱۲۰ و ۱۲۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در این که فضایی به هم پیوسته از ارتباطات با یک هویت واحد وجود دارد که انسان های سراسر کره زمین را نظام ارزشیِ واحدی ساخته است تردیدی وجود ندارد . نمونه اش همین تعابیری است که عموم ما پذیرفته ایم : (جهان سوم) ، (کشورهای پیشرفته) ، و در مقابل آن کشورهای (عقب مانده) و یا (عقب نگه داشته شده) ، (توسعه یافتگی) و (توسعه نیافتگی) ... تعابیری از این قبیل بسیارند . ... مگر ما این را نپذیرفته ایم و در رادیو و تلویزیون و محاورات روزمره و خطابه های ژورنالیستی به آنها تفوّه نمی کنیم ؟ وقتی ما که هسته جوشان در جهانِ امروز هستیم نتوانسته ایم که با قبول این چه غایتی را پذیرفته ایم ، وای بر احوال دیگران از مردمان الجزایر و عراق و سوریه و لیبی و اردن و ... پاکستان و افغانستان ! ما با قبول این تعبیر پذیرفته ایم که (پیشرفت) همان است که برای آنان رخ داده است . فلذا نباید به خشم بیاییم از آن که ما را (مرتجع و واپس گرا) بخوانند . آنها هم با همین نگاه به جهان می نگرند که خود را پیشرفته می دانند و ما را پس مانده و از این جا نتیجه می گیرند که هر تحولی اگر در جهت دست یابی به (توسعه یافتگی) باشد است و اگر نه ، واپس گرایی و ارتجاع . و مگر انقلاب اسلامی چه بود ؟ توسعه یافتگی ؟ رشد اقتصادی ؟ حصول دموکراسی ؟ 📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص۱۲۰ و ۱۲۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب علی علی گفتن ، غیر از علی وار زندگی کردن و رضای خاطر علی را با اجرای بدست آوردن و داشتن است . باید ، اگر نام علی در کار است ، عدالتی را که و هفت کفن پوسانده است ، و وضع معیشتی ملت بویژه طبقات فرودست را بسیار ظالمانه تر و فاسد تر و طبقاتی تر و تکاثری تر و محروم کش تر کرده است ، از نو زنده کرد ؛ اما چگونه و با کی ، و با کدام کسانی امین ، دیندار ، خداترس و معتقد به آخرت و سئوال و جواب ، قاطع و مرد ؟ آیا با برخی امتحان داده های و مال و رسوای هوس و شهوت و غضب ، در هر لباس ، می توان دم از (امیرالمومنین ع) و زد ؟ 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمه الله ✋ ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) ، امیدوارم که حال همه شما بزرگواران باشه ؛ تقریباً یک ماه پشت سر هم مطالبی در خصوص برخی مبانی و شرایط حکومت و همچنین مبانی و غایات تقدیم شما همراهان نمودیم . به حول و قوه الهی تصمیم داریم از این پس برخی از مولفه های را درکانال منتشر کنیم تا به هنگامه و از و مقیاس و میزانی داشته باشیم ، و البته کمی رفع کنیم از آئین اسلام و حکومت اسلامی که متاسفانه این روزها به خاطر دور از انتظار برخی مدیران و که ظاهراً با دشمنان این ملت و هستند چهره مشوهی پیدا نموده و مورد بی محبتی و بی اعتمادی عده ی کثیری از توده مردم بالاخص جوانان شده است . امیدواریم که با انتشار این پست ها ما را در این امر یاری کنید " از طریق @Ammar12 پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم .