eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.4هزار دنبال‌کننده
201 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 مسابقه کتاب‌خوانی «پیامبر و قصه‌هایش» 🌸 کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» نوشته حجت‌الاسلام‌ و یکی از پراستقبال ترین کتابهای کودک و نوجوان با محوریت (ص) است و این مسابقه، با محوریت جلد اول این کتاب برگزار خواهد شد. 🌸 این کتاب دارای ویژگی‌های مهمی است که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: ♦️ در کنار هر حکایت، بخشی به نام «بیشتر بخوان، بهتر بدان» وجود دارد که مطالب خواندنی و جالبی در آن آمده است. ♦️در بازنویسی حکایات، نویسنده تلاش کرده تا بیشتر، جنبه‌های اخلاقی و تربیتی آن‌ها را به خواننده نشان دهد. ♦️نویسنده حکایات این مجموعه را از کتاب «حکایت‌نامه موضوعی پیامبر» گزینش کرده است که جامع‌ترین مجموعه مربوط به حکایات زندگی رسول خدا، حضرت محمد (ص) است. ♦️سند تاریخی هر حکایت در کنار آن نوشته شده است. 🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚 ✅ برای سفارش این مجموعه با ❗️ همین الان وارد شوید🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3452567606C96b9fbdb5a
✂️ برشی از یک کتاب در عین حالی که به وحدت اسلامی به شدت (معتقدم) ، در عین حال معتقدم که یک لحظه نباید از (تحقیقِ حقیقت) و همچنین از (اعلام حقیقت) و تجزیه و تحلیل دقیق و علمی و غیر متعصبانه ی واقعیت های تاریخی غافل بود . این است که وحدتی که من به نام وحدتِ جامعه اسلامی معتقدم ، وحدت انسان ها و مردمی است که در مذاهب اسلامی مختلف با هم در برابر دشمن (ضد اسلامی) ایستاده اند . وحدت شیعه و سنی در برابر دشمن خارجی ، امپریالیسم و صهیونیسم است (این وحدت است) . وحدت (تشیع و تسنن) بی معنی است . هم بر خلاف عقل و هم بر خلاف علم است و هم ممکن نیست . و بر عکس ، بر خلاف آنچه آدم خیال می کند ، اگر ما از مکتب تشیع ؛ (آگاهانه ، منطقی و عالمانه) دفاع کنیم و بر اساس این اصول ، تحقیق و تبلیغ کنیم و مسایل خاص تشیع را طرح کنیم ، این تشیع و این جور تکیه ، نه تنها باعث ایجاد تفرقه و کینه توزی نمی شود ، بلکه خود عامل بزرگ تفاهم و تجانس و تقارب بین قطب های مختلف اسلامی است . نمونه اش اینکه بر خلاف ما ، که مسایل مذهبی را به شکل عامیانه ای که همه اش فحاشی و تهمت و توهین و ... است مطرح می کنیم ، می بینیم که (علمای بزرگِ راستین ما) ، علمای تشیع علوی که کوشیده اند همین امروز در دنیای اسلام و رویاروی علمای بزرگ اهل تسنن از مبانیِ اساسی تشیع دفاع کنند ، بهترین و بزرگترین خدمت را به تفاهم ، تقارب و (تقریب) بین مسلمین کردند . بهترین نمونه اش کتاب《المراجعات》از مرحوم سید شرف الدین است . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۸۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هیچ گاه خدا ، باج بیکاری و تنبلی ما را نمی دهد ! او می خواهد که زمینه ی و تحول ما را فراهم کند و امکان ما را آماده سازد . پس دنیایی همراهِ و حادثه هایی بی امان و درگیری‌هایی و مداوم می‌آورد تا ما با به تمامیّت خویش برسیم . مشکلات تمامیّت ندارد . این ما هستیم که باید تمامیّت خود را به دست بیاوریم و پایداری کنیم . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۰۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب غالباً می‌پنداریم که انسانِ برتر ، موجود خارق‌العاده ای است که شق القمر می کند و عظیم ترین حوادث را در زندگی رقم می‌زند . شق القمر آدمی و اوست ‌. معجزه واقعی انسان ، زیباترین و درست زندگی کردن اوست . چه بسیارند که با تلاش های شگفت و شکوهمند خویش گوش فلک و چشم ملک را کر و کور می کنند اما در حوزه اخلاق و تربیت انسانی در می مانند . وقتی پیامبر در متن تعالیم تربیتی خویش می گوید : طُوبی لِمَنْ مَنَعَهُ عَیبُهُ عَنْ عُیوبِ الناس ، خوشا به حال کسی که عیب های خودش او را از پرداختن به عیب های دیگران باز می دارد ، آیا چنین باید اندیشید که او از امری پیش پا افتاده سخن گفته است ؟ بسیاری از بزرگانِ آدمیان چه رسد به کوچکانِ شان در پایبندی و دائمی به همین اصل اخلاقیِ ظاهراً ساده ، فراوان فرومانده اند و فرو می مانند . اگر نمونه های واقعاً استثنایی را جدا کنیم آیا واقعاً جامعه بشری ما ، در رعایت این قاعده اخلاقی و کوچک موفق است ؟ 📚اخلاق پیامبر و اخلاق ما ، جلال رفیع ، ص ۱۵۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ با عرض سلام خدمت همه اعضای کانال تصمیم گرفتیم گروهی رو ایجاد کنیم با نام《تریبون آزاد》؛ تا دوستانی که مایل هستند بتوانند از طریق این گروه مطالب مفید و ایده های خلاقانه خودشون رو در رابطه با مسائل《فرهنگی ، عقیدتی ، سیاسی ، اجتماعی》به اشتراک بزارن . ✅ لینک عضویت در گروه تریبون آزاد : https://eitaa.com/joinchat/666632268Cd3c380a4b4
✂️ برشی از یک کتاب تربیت جنسی ، انتقال دانستنی هایِ جنسی یا بیانِ فرایندِ آمیزش جنسی یا تبیین و تشریح عوامل ناتوانی‌های جنسی نیست . از این نوع تربیت ، زمینه هایی است که فرزند را با چگونگی به دست آوردنِ بهداشت و سلامتِ جسمی و روحیِ خود آشنا سازد و رشد شخصیت فردی و اجتماعی و اخلاقی و فرهنگی وی را به وجود آورد . این نوع تربیت ، افراد را در نوجوانی و جوانی ، از انحراف و لغزش های جنسیتی ، جنسی و اختلال هویت جنسی باز می‌دارد و سلامت و کامیابی دنیوی و اخروی وی را فراهم می کند . 📚 حرف های یواشکی ، رضا مهکام ، صفحه ۱۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️برشی از یک کتاب در ، جلوه کردن ها و خود نمایی ها ریشه دار است . می‌خواهد چشم ها را به خودش جلب کند و زبان ها را به دنبال خود بکشد . مواظب باش چشم ها و زبان ها نشوی و سعی کن تا به گونه ای حرکت کنی که خلقِ خدا را گرفتار حالت‌ها و رفتارت نسازی و آنها را اسیر ننمایی ؛ که اگر کسی شد ، این آلودگی دامان تو را می گیرد و تو را رها نمی سازد . یعنی همین ، که آلوده نشوی و آلوده نسازی ؛ که اسیر نشوی و اسیر ننمایی . حجاب فقط این نیست که زن خود را بپوشاند ؛ که زن و مرد ، هر دو باید در این دنیایی که است و میدانِ است و و است ؛ سنگِ راه نباشند و دیگران را در خود اسیر نسازند و چشم ها و دل ها را نگه ندارند و در دنیا نمانند . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۳۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✅ گروه تریبون آزاد ؛ محلی برای بیان عقاید و دیدگاههای اعضای کانال
✂️برشی از یک کتاب اینکه بچه ها می خواهند کار ما را تکرار کنند ، بکنند ولی ما نباید از آن خوشمان بیاید ، چون آن تکرار نیست . بنابراین چادر پوشیدن و نماز خواندن او را هم تشویق می کنیم و هم به او کمک می‌کنیم که به تبدیل شود . گول نمی خوریم ، کمک می کنیم تا بچه معنی این حرکت‌ها را نیز بفهمد . بعد خودش بخواهد . بعد یکی می‌گوید : نباید نماز بخوانی . نه دیگر تو امروز نباید نماز بخوانی . « مامان چرا ؟ » اتاقت شلوغ است ، دست و روی خود رو نشستی ، حرف زشت زدی ، کسی باید نماز بخواند ، که تنهی عن الفحشاء و المنکر است این جوری که نمی‌شود . یک جوری بگوییم که مادر هم اگر کار زشت کرد ، فرزند بگوید : پس تو هم نباید نماز بخوانی ‌. بگوییم باشد ، راست می گویی ، پس من هم بروم توبه کنم و توبه آن را هم به او یاد بدهم . بعد بروم توبه و استغفار کنم و سپس نماز بخوانم . با این نمازها گول نخورید ، با این حجاب ها گول نخورید ، بروید میدان‌های مختلف شهر بایستید صبح‌های زود ، دختر خانم ها می‌آیند ، چادرها را تا می کنند و داخل کیف می‌گذارند و داخل شهر می آیند و شب هم که بر می گردند باز از کیف در می آورند و می پوشند و می روند . این چه بازی ای است ؟ معلوم است که طرف است ، فقط دارد اجباراً تحمل می‌کند . 📚 از سیادت تا وزارت ، محمدجعفر غفرانی ، صفحه ۵۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب تو به اندازه ای که از و الهام می گیری و رفتار می‌کنی ، از فاصله داری . و به اندازه‌ای که و و حسابرسی داشته باشی و انتخاب در کارها و برخوردها داشته باشی ، آدم هستی . و آدم بودن ، خیلی سخت تر از طبیعی بودن است ؛ چون آدم باید هر لحظه و هر عمل و هر حالت و هر برخوردی را و بررسی کند و از عکس العمل های طبیعی و از انعکاس ها ، به انتخاب های سنجیده روی بیاورد . و این سخت است . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۶۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
خواندن بی اندیشه بیهوده است ؛ و اندیشه بدون خواندن خطرناک … 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب امام علی ( ع ) در نامه سی و یک نهج البلاغه می‌فرمایند : امر به معروف کن که اهلش شوی . امر به معروف نمی‌کنم که دیگران را آدم کنم امر به معروف می کنم که به خدا بگویم ، من وظیفه ام را انجام دادم . ضمن اینکه باید در پرانتز بگوییم که ما امر به معروف را خیلی خوب . امر به معروف با فرق می کند ... امر به معروف یعنی فراهم آوردن و که طرف خودش به عالَمِ_امر بیاید ، به عالم معروف بیاید . مشتاق شود ، بیاید . نه از ترسِ من ، نه از ترسِ شما . خودش شوق پیدا کند ، من را هم ببرید . خودش بخواهد بیاید . نه چون من به تو می‌گویم این کارا را نکن ، تو باید بگویی چشم . بگویم این کار را بکن ، بگویی چشم . 📚 از سیادت تا وزارت ، محمد جعفرغفرانی صفحه ۸۵ 🔰کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب سرّ تفاوت عمل های و کارهای ، در همین و نظارت نهفته است . دو نفر خون می دهند ، دو نفر در راهِ خدا جان می‌دهند ، دو نفر احسان می‌کنند و دستِ فقیری را می‌گیرند . آیا این دو یک ارزش و یک درجه دارند ؟ من یک تومان داده ام تا از خلاص شوم و تو یک تومان داده ای تا و عاطفه ات آرام شود و عارفی یک تومان داده تا درسِ و احسان را بیاموزد . آیا این یک تومان ها و احسان ها برابر است ؟ یکی برای جان داده و یکی به خاطر دستورِ گردن کلفتی گرفتار مرگ شده و یکی در برابر و ایستاده و دیگری به خاطر و انسانها جان داده و زمان و مکان و شرایط را سنجیده و عمل کرده . آیا خون ها هم وزن هستند و این ارزش ها برابرند ؟ 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۶۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب برای پرورش گُل آن را آب داده و در نور می‌گذارند و همه ی زمینه ها را برای شکفتن آن فراهم می نمایند تا باز شود . آیا انسان می‌تواند با دست به باز شدن گل کمک کند و به آن شکوفاییِ دهد ؟ مسلماً آن را خراب می‌کند ! امکان ندارد کسی ادعا کند که حاضر است گلی را باز کند بدون اینکه خراب شود . زیادِ والدین هم برای خوب شدن فرزند ، اگر به حدِ شکوفایی مصنوعی رسید ، همین طور می‌شود و کار را خراب می کند . بسیاری از پدران دلشان می‌خواهد وقتی فرزندشان بزرگ شد ، دکتر ، مهندس یا مرجع تقلید شود ‌. بدین منظور از همان بچگی تشویقش می کنند و مرتب به او چیزهای خوب تعلیم می دهند که یاد بگیرد ؛ آنان با این تصرفی که در او می‌کنند از او یک موجود تصنّعی می‌سازند . ... لذا بدترین کار در فرایندِ رُشد کودکان این است که ما بگوییم ، تو باید این چنین باشی ، این کار را نباید بکنی . یعنی توقعات و تشخیص خودمان را به بچه کنیم ، بچه باید خودش باشد و خودش را شکوفا کند . 📚 از سیادت تا وزارت ، محمدجعفر غفرانی ، صفحه ۱۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب حقوق اسلامی ... بر این بینش استوار است که در هستی ، و اندازه هایی وجود دارد ، و وجود دارد و این « اقدار » ، را به وجود می آورند و این « حدود » ، را و این « حقوق » ، در رابطه با نظامِ حاکم بر هستی مطرح است ، نه در رابطه با نظام تولیدی جامعه و روابط اقتصادی آن . با این توضیح ، جُرم تنها به معنای مخالفت با نظام موجود در یک جامعه نیست ، به معنای مخالفت با قوانینی که در یک جامعه ، جُرم محسوب می‌شود و در جامعه دیگر نمی‌شود ، در گذشته جُرم باشد و الان نباشد نیست ؛ چرا که جُرم ، با نظامِ حاکم بر هستی ، سنت ها و قانونمندی های آن است . با این بینش ، جرم فقط در حدّ جامعه مطرح نیست که در رابطه با نظام ؛ یعنی سنت حاکم بر هستی که الله بیانگر آن بوده ، توضیح می‌یابد . پس هر نوع تخلف و تخطی از سنت های حاکم بر جهان است . 📚 حرکت ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۳۷ و ۱۳۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✋صفحه شخصی حقیر رو در اینستاگرام دنبال کنید : saeidghorbani110 https://www.instagram.com/saeidghorbani110?r=nametag
✂️ برشی از یک کتاب … چرا این مادر خوبی که سختی کشیده ، پدری که سختی کشیده است ، همه ی امکانات را بدون هیچ برای بچه ی خود فراهم می‌کند ؟! بعد می‌گوید چرا بچه ام قدرنشناس است ؟ چون شما امکانات را در اختیار او قرار دادید این رُشد بچه می شود . یک بچه ای دید ، پروانه می خواهد از پیله اش بیرون بیاید . دید خیلی دارد زور می زند ، انگار خسته شده ، رفت قیچی را آورد ، پیله را باز کرد . بعد پروانه که به دنیا آمد نتوانست پرواز کند . گفت پدر چرا این نمی تواند پرواز کند ؟ گفت : چون تو نگذاشتی ترشحاتی که برای بالش است ، ترشح شود و بالش قدرت پیدا کند . بادبادک باید رو به باشد تا برود . مشکلات فرد را بالا می‌برد ، فقط باید سوار مشکلات شد . 📚 از سیادت تا وزارت ، محمدجعفر غفرانی ، صفحه ۲۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در جامعه ی مرتبط و در هستی نظام یافته ، یک حرکت ساده و یک اشتباه ، تنها یک حرکت و یک اشتباه نیست که ، مفهوم وسیعی دارد و در دعا آمده است « أَسْتَغْفِرُكَ مِنْ كُلِّ لَذَّةٍ بِغَيْرِ ذِكْرِكَ » هر لذتی جز با ، هر شغلی جز با ، و هر خوشحالی جز با ذنب است ؛چون تو را کرده و مشغول داشته است . ذنوب خیلی دقیق تر و وسیع تر از آن چیزی هستند که ما خیال می کنیم . با این توجه ، کسانی که در حدِ رسول هستند ، استغفار دارند ؛ که هر کس در هر کلامی ذنبی دارد . 📚 حرکت علی صفایی حائری صفحه ۲۰۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در هفت سال اول بچه درست مثل لاک پشت می ماند . زود می رود داخل لاکِ خودش . نباید بگذارید بچه کند . برای این که پنهان نکند ، باید راحت با ما طرح کند . با بهترین کسی که می‌تواند راحت حرف بزند است . وقتی طرف دارد حرف می‌زند مادر آنجا نباید واکنش نشان بدهد ، آن‌جا نباید اصلاً برخورد کند . مثل فقط ضبط کند . بعداً که حرفش تمام شد ، رفت دست و صورتش را شست لباس هایش را درآورد ، سر جایش گذاشت ، بعدها باید بنشینند حرف او را تحلیل کنند اگر لازم است با آن یک برخورد منطقی صورت بگیرد . مهمترین هفت سالِ اعتمادی است که مادران باید به وجود بیاورند و این خانه گریزی که در جوانان و نوجوانان ما هست . به نظر می‌رسد که علتش این باشد که در هفت سالِ اول بچه ها با خانه اُنس پیدا نکرده اند . چون در هفت سال اول یا مادر در خانه نبوده ، یا اگر هم در خانه بوده در آشپزخانه یا پای تلفن بوده . بچه مورد اعتنا و در کانون توجه مادر نیست . 📚از سیادت تا وزارت ، محمدجعفر غفرانی ، صفحه ۳۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب نهضت ها از لحظه ای آسیب پذیر می‌شوند که در دشمن ، محدود یا نفوذ دشمن در آنها می‌شود . مُهره هاشان از دست می‌رود و مهره های دشمن جایگزین آنها می‌شود و تو می بینی که پنهانی و نامحسوس ، سرنشین ماشین را عوض کرده و در نتیجه هم عوض خواهد شد . 📚 حرکت ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۲۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب تربیت انسان نمی‌تواند مسخ او و پوک کردن او و غلتاندن او باشد . هر گونه تربیتی که با دست خودم تحقق نگیرد و با من همراه نباشد ، در واقع کردنِ من و نفی کردنِ من حساب می شود . و این است که تربیت های و و و ، ارزش نخواهد داشت ، حتی ضد ارزش هستند و عامل نفی انسان و آخر سر هم باعث عصیان و طغیانِ او 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۴۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب این درست نیست که دیده‌های خود را نقّالی کنیم و از عشق خود حرف بزنیم و یا دیگران را بغل کنیم و یا بر خود پافشاری کنیم و بخوریم ؛ چون یقینِ هر کس در درونِ اوست ، به دیگران نمی رسد . مگر هنگامی که نشان بدهیم که چگونه و از به این یقین رسیده ایم و به این روش دست یافته ایم و با چه کلیدها و ملاک‌هایی حرکت کرده ایم . هنگامی که می‌خواهیم فردی را و یا جامعه ای را بازسازی کنیم ، ناچاریم که در بکاویم و ریشه‌ها را بیدار نماییم . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۴۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ؟ إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ما برای خدا هستیم . از آنِ او هستیم . از آنِ او . نه برای هوس ها و حرف ها و جلوه ها ... ما برای او هستیم و این است که به سوی او باز می گردیم و داده‌ها را در راهِ او می ریزیم . ما برای او هستیم و او جهتِ ما و ما و ماست . هر کس که ؛ دارای نعمتی ، ثروتی ، قدرتی ، همتی ، فکری و اندیشه‌ای ، دارای قلمی ، قدمی ، درمی ... هر کس که داراست ، است که آنچه داشته کجا خرج کرده و برای چه مصرف کرده و به سوی که بازگردانیده . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما مکتبی را می‌خواهیم که بالاتر از بهره بیاورد ما را می خواهیم که را زیاد کند ، نه فقط علم و عقل و ثروت و ... او را ؛ انسان را کند . تا او بتواند به استعدادهای تکامل یافته اش جهت بدهد و آن ها را رهبری کند ؛ که زیاد شدنِ انسان و رُشد انسان ، یعنی همین به خویشتن و رهبری کردنِ خویش . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بر ، که خود را دانشمند و متخصص در امور اسلامی می داند و از اسلام می گوید و به راهنمایی پیروان اسلام می پردازد واجب است ... تصوری و فراگیر نسبت به اسلام پیدا کند و دین را همچون مجموعه ای واحد که هیچ پاره ای از آن بریدۀ از پارۀ دیگر نیست بفهمد . و این است معنی . یعنی شناخت بخشهای گوناگون دین در حالت پیوستگی و ارتباط با یکدیگر و به صورت مجموعه ای یگانه ... نه به صورت فصلهایی پراکنده و بخشهایی از هم جدا . بنابراین ، آن کس که از اسلام بدین صورت آگاه باشد و آن را به همین شکل معرفی کند . دانشمند اسلامی و و آن است . نه آن کس که بداند و از سیاستِ اسلامی بیخبر باشد ، یا آن کس که از علم و عقاید آگاه است ولی از مسائل در اسلام چیزی نمیداند یا آن کس که از حدیث و علومِ آن با خبر است ولی از دستگاه اداری دین خبری ندارد ... این گونه کسان ، در دین ، بلکه هر یک از جزئی از دین ، جدا از دیگر جزئهای آن آگاهی پیدا کرده اند . 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۱ ، ص ۵۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed