eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.5هزار دنبال‌کننده
198 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب هنوز نیم قرن از حجه الوداع نگذشته ، امت محمد تیغ بر اوصیای او کشیده اند و با نام اسلام ، قلب اسلام را که امام است ، می درند ! اجسامشان به جانب قبله نماز می گذارند ، اما ارواحشان هنوز همان احشامی را می پرستند که ابراهیم شکسته بود . اجسامشان به جانب قبله نماز می گذارند، اما ارواحشان با باطن قبله که امامت است ، پیکار می کنند . جاهلیت ریشه در درون دارد و اگر آن مشرک بت پرست که در درون آدمی است ایمان نیاورد ، چه سود که بر زبان لا اله الّا الله براند؟ آن گاه جانب عدل و باطن قبله را رها می کند و خانه کعبه را عوض از صنمی می گیرد که روزی پنج بار در برابرش خم و راست شود و سالی چند روز گرداگردش طواف کند . و ای کاش تا همین جا بسنده می کرد و《قلب قبله》را با تیغ نمیدرید ! 📚 فتح خون ، شهید آوینی ، ص ۷۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب از آنروز که خون امیر کبیر ، و مَلک المُتکلمین و شیخ محمد خیابانی و بعدها نواب صفوی و دیگر آزادگان و آزادیخواهان این سرزمین بر زمین ریخت... تا امروزِ روز ، ایران زمین از خون خشک نشده است و انسان ایرانی از تشیع جنازه شهید فارغ نگشته است . و در برابر ، کسانی به ریش این ملت می خندند و به دلیل همدستی یا داشتن " حاشیه امن " ( که نفرین خدا بر آنان باد) ، مال جامعه را می چپاولند و خون مردم را می مکند . اینان فاصله معیشتی پدید آورنده اند که چه بسا در تاریخ سابقه نداشته است . آیا این است برادری اسلامی؟ و چه بی پناه است ملت ایران؟! و چه غریب است اسلام؟! و چه مظلوم است امیرالمومنین علیه السلام ، مظلوم حتی به دست مدعیان دوستی؟! 📚مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص۴۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
آیا ما پیامبر واهل بیت را بدرستی شناخته ایم ؟ که بتوانیم به فرزندان خودمان درست معرفی کنیم به طوری که آن ها با دیدن دو تا فیلم ، یک کارتون ، یک متلک و جوک و سه تا جعل تاریخ مسئله دار نشوند ؟ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دویست سال پیش هیچکس احتمال نمی داد که سَری باز بشود و پایی لُخت و عریان . همین طور که امروز احتمال نمی دهیم که بتوان این لختی ها را جمع و جور کرد و پوشانید . ولی آن روز بر روی اکثریت کار نکردند و با بی تفاوت ها وقت را تلف ننمودند ، بلکه بر روی یک عده « اقلیت » کار شروع شد ؛ از آخوندزاده بگیر و طالبوف تبریزی و میرزا خان کرمانی و ... و از تقی زاده ها شروع کن و به این تیپ ادامه بده . این ها بودند که حربه های سنت و عقل و مذهب را شکستند ، آن هم نه با فُحش و داد و بیداد ، بلکه حتی با شرکت در روضه خوانی ها و همراهی کردن سنت ها . اما در همان موقع از فرانسه و بریتانیا و آلمان و ... می گفتند ، از رشد آن ها و در ضمن از وضع زندگی آن ها که همه نجسند و تارک الصلوة و بی بند و بار ولی همه مترقی و پیش رفته و مرفه و باسواد . هنگامی که سنت ها را شکستند و شخصیت های اجتماعی یک نسل را خورد کردند معلوم است که غرب زدگی رو می نماید و کار به آن جا می رسد که باید سر تا پا غربی بشویم . و هنگامی که عقل در ادبیات ما به چوب بسته شد ، معلوم است که غرائز حاکم می شوند . و هنگامی که مذهب عامل رکود و انحطاط معرفی شد معلوم است که مکتب ها سبز می شوند و در یک چنین زمینه ای معلوم است که چه تخمی می روید و سبز می شود و بارور می گردد . 📚 روش برداشت از قرآن ، علی صفایی حائری ، ص 122 🔰کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب #معرفی_کتاب http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
بیش از 18 سال است درباره ی رفتارهای اجتماعی دختران و زنان به مطالعه و تحقیق و نظرسنجی پرداخته و با شماری زن بی حجاب مسلمان و غیر مسلمان گفتگو کرده ام . پس از این همه سال ، تصور می کنم تا فردی به دانش جامعه شناسی و روانشناسی آشنا نباشد و نیز اظهار نظرهای خانم های بی حجاب را نشنیده و کتاب هایی که درباره حجاب است نخوانده باشد ، بهتر است در این باره به خلق اثری نپردازد و نظریه پرداز حجاب نباشد . امروز مشکل رفتارهای اجتماعی دختران و زنان کمبود کتاب درباره حجاب نیست ، فراوانی کتاب هایی است که اغلب حرفشان تکراری ، نگاهشان محدود و ادبیاتشان بیگانه با روحیات مخاطبان است . از برخی نویسندگان می پرسم : این کتاب را برای چه گروهی نوشته اید ؟ با حجابان یا بی حجابان ؟ با حجابان که این ها را می دانند بی حجابان هم که هرگز نمی خوانند ! مخاطب من در این کتاب هر فردی است که بخواهد اندکی از راز پوشش زن را بداند و به فریبکاری غرب پی ببرد . 👆 پیشگفتار راز یک فریب بود که با نویسندگی یوسف غلامی توسط نشر معارف منتشر شده است . این کتاب دارای نثری بسیار روان پر جاذبه و کاربردی است ، اگر روزی تصمیم به خواندن یا معرفی کتابی در حوزه حجاب و ایجاد تحول در این زمینه در خود و اطرافیانتان را داشتید ، این اثر ارزشمند را به شما پیشنهاد می کنم . 🔰کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک 👈 این بُرش" رو از دست ندید 🔻تقدیر و برداشت معنوی علیرضا پناهیان از یک فیلم هالیوودی! 🔰کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب زیر بنای حجاب ، همین دگرگون کردن بینش و عوض کردن تلقی و برداشت هاست . آنوقت آنچه سخت و رنج آلود است شیرین و مطلوب خواهد شد ، و راحت و آسان خواهد گردید . هنگامی که من با « مقایسه ها » ، ارزش های بیشتر خودم را یافتم و با شهادت استعدادهایم ، « کار بزرگ خودم » را شناختم و از تنوع و تکرار و از لذت و خوشی ، به تحرک و به خوبی ها رو انداختم . با این بینش دیگر هیچ تنوعی مرا ارضاء نخواهد کرد و هیچ چشمی و هیچ دهانی و هیچ دلی ، جایگاه من نخواهد بود . که من در این تنگناها نمی گنجم و در این محدوده ها محبوس نمی شوم . هنگامی که با همین مقایسه عظمت من مشخص گردید و کار من نمودار گشت ، ناچار من به شناخت دنیا راه می یابم . اگر نقش من تحرک باشد و کار من حرکت ، ناچار دنیا راه من خواهد بود و در این راه من نباید گردی به پا کنم و دلی را بگندانم و کسی را به خود جلب کنم و خودم را در چشم ها بنشانم . 📚 روابط متکامل ، علی صفایی حائری ، ص 41 🔰کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک سئوال چرا کتاب های دانان ملحدی مثل ترجمه می شود ولی نقدهایی که در خود به او شده ترجمه نمی شود؟! این نشان می دهد که نفوذ هست... 🔰کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ؟ آیا در کنار مشکلاتی همچون بد حجابی و دختربازی و فیلم های هالیوودی و شبکه های ماهواره ای و رابطه محرم و نا محرم و چاپ مطلبی در نشریه ای دانشجویی و قضا شدن نماز صبح و توهین به روحانیت و ... که معتقدیم هیچ یک « بی اهمیت و ناچیز نیست » ، مشکلات بی اهمیت و ناچیزی ! مثل بی عدالتی و فقر و فساد اداری و رشوه و پارتی بازی و آه مظلوم و سرکوب انتقادهای ساده و دروغ و غیبت و بازی با آبروی مردم و بی حرمتی به مومنان و بی اعتمادی به مخاطب و سلب باورهای عمومی و ... نیز جایی برای نگرانی و حساسیت دارد یا نه ؟ و اگر دارند ، که طبق روایات صحیحه و مشهوره چنین است ، برای آن ها باید قبل از بدحجابی و بی حجابی فریاد زد یا خیر ؟ و راستی اگر قرار شود یک بار دیگر فهرست آن خطرات و تهدید ها را مرور کنیم ، آیا همین موضوع حجاب خطرسازترین است یا چیزهای دیگری هم هست ؟ مثل قدیم ها که به ما یاد داده بودید که « هیچ چیزی با ظلم پابرجا نمی ماند » . 📚 حجاب بی حجاب ، محمدرضا زائری ، ص 33 🔰کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
#معرفی_کتاب 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما به داستان واقعی زندگی محمد(ص) در این مقطع خطرناک نیازمندیم . ما نبایستی اجازه دهیم که متعصبین خیره سر اسلامی با تحریف زندگی پیامبر به نفع خود از آن استفاده کنند . در غرب ما هیچ گاه موفق به رویارویی با اسلام نبوده ایم ، عقاید ما در مورد این دین ،《کوچک انگارانه و خودبینانه》بوده ، اما حال آموخته ایم که ما نمی توانیم در چنین عادتی از نادانی و تعصب باقی بمانیم . من این کتاب را به این خاطر نوشتم که ، در واقع افسوس می خورم که سیمای محمد(ص) برای مردم غرب فقط تصویری باشد که کتاب《رُشدی》ارائه می دهد . حتی اگر می فهمیدم که هدف رشدی از این داستان چه بوده است ، باز هم حقایق مربوط به سیمای واقعی محمد(ص) برایم بسیار مهم می بود ، زیرا محمد را یکی از《نوادر تاریخ بشریت》یافته بودم . 👆این متن مقدمه دکتر (کارن آرمسترانگ) نویسنده زن آمریکایی است که در کتاب(محمد صلی الله علیه و آله و سلم) به نگارش در آورده است ، این کتاب پس از حادثه یازده سپتامبر در ردیف پرفروش ترین کتاب های سال آمریکا و اروپا قرار گرفت .که دفاعیه ای است پر افتخار از زندگانی پیامبر اسلام . این کتاب توسط (انتشارات حکمت) منتشر شده است . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب گفتن مسائل و احکام ، پس از معرفت خدا و دنیا و انسان و معاد معنا دارد . تمامی این خطاب ها ، به مؤمن و متقی است . کسی که نه « معرفت » دارد و نه محبت و ایمان ، کسی که در مقام عمل و اطاعت نیست ؛ بر فرض برایش از احکام بگویی ، فرار می کند ؛ و بر فرض بر او سخت گیری کنی و تحمیل نمایی ، نفرت می آورد و عصیان و سرکشی نشان می دهد ... عمل و حکم ، پس از معرفت و محبت و ایمان است . و تو مادام که از این هدایت و ارشاد کمک نگرفته باشی ، بیان احکام و امر به معروف و نهی از منکر معنا ندارد . هر جوازی برای بیان احکام ، جواز بیان معارف هم هست . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص 149 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب #معرفی_کتاب_اصول_عقاید 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب یکی از کتابهای خوبی که می توان برای《شروع》مطالعه در مباحث توحید و خداشناسی برای عموم《نوجوانان و جوانان》پیشنهاد کرد ، کتاب خداشناسی آیت الله ابراهیم امینی می باشد . نویسنده این کتاب با تکیه بر《برهان نظم》به شیوه ای زیبا و به دور از مفاهیم پیچیده فلسفی ؛ مباحث عمیق توحیدی را برای جوانان توضیح می دهد . این کتاب مفید در سال ۸۴ به قلم آیت الله ابراهیم امینی و توسط انتشارات(بوستان کتاب) راهی بازار شده است . به امید خواندن این کتاب و معرفی آن به دوستان 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بچه ها به جوشکاری خیلی علاقه دارند ، هر چه هم می گویی : پسر جان ! نگاه نکن اذیت می شوی می گوید : دلم می خواهد ! خوشم می آید ! اما شب که شد ناخوشی ها شروع می شود و چشم درد امانش را می برد و تازه می فهمد که بعضی خوشی ها پایان خوشی ندارند . و همین جاست که به خود می آید و با خود می گوید : ای کاش حرف بزرگترها را آویزه گوش می کردم .حال ، بزرگ تری مثل علی علیه السلام به ما همین را می گوید : « کَمْ مِنْ نَظْرَةٍ جَلَبَتْ حَسْرَةً » چه بسا نگاهی که حسرت و ندامت در پی دارد . 📚 مثل شاخه های گیلاس ، محد مرضا رنجبر ، ص ۶۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب (قسمت اول) انسان در تنهاییش حکومتی نمی خواهد و در جامعه اش و در ارتباط اجتماعیش ، حکومتی را می خواهد هماهنگ با شرایط اجتماعی و روابط تولیدی همان جامعه . ولی اگر انسان در رابطه ای دیگر مطرح شود و در وسعتی دیگر بررسی شود ، ناچار موضوع مسئله و شکل مسئله به طور کلی دگرگون خواهد شد . و داستان هم چنین است ؛ که انسان در《هستی》 و کل نظام جهانی مطرح است ، مسأله این است که انسان هم « استمرار » دارد و هم در این استمرار ، اتصال و پیوند دارد ؛ پیوندی با جامعه و پیوندی با کل نظام و با کل هستی . این تنگ چشمی است که انسان در جامعه و در رابطه با ابزار تولید بررسی شود . همین طرح غلط و محدود است که دیدگاه او را در مسأله حکومت و رهبری هم محدود و تاریک می سازد . اگر این دید محدود و این طرح غلط را کنار بگذاریم و انسان را در « کل هستی » مطرح کنیم ، ناچار این انسان با این پیوند و ارتباط ، به حکومتی نیاز دارد هماهنگ با « نظام هستی » و به حاکمی نیاز دارد « آگاه به این نظام » و به قانونی نیاز دارد ، منبعث از این نظام و واقعیت ... در این دید دیگر روابط تولید و یا آراء مردم چه دخالتی می توانند داشته باشند . چه در اصل حکومت و چه در نوع قانون و چه در انتخاب حاکم که از این به بعد سر و کار ما با روابط اجتماعی و آراء انسانی نیست که ما فقط با واقعیت ها و روابط علیتی و علمی سر و کار داریم ؛ واقعیت هایی که پیش از ذهن و پیش از آراء و حتی پیش از علم واقعیت دارند و جلوتر از علم هستند و جلوتر از زمانی که علم در آن شکل می گیرد و پیش می رود . در این دیدگاه و با این بینش وسیع و مترقی است که طرح « امامت » جان می گیرد و مفهوم می شود . در این بینش ، حکومت ، امامت است و حاکم امام و قانون قانونی هماهنگ با کل این نظام . 📚 تو می آیی ، علی صفایی حائری ، ص 62 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
این پُست را دقیق بخوانید و تفکر کنید 👌
✂️ برشی از یک کتاب ( قسمت دوم ) در این دید حاکم باید به تمام روابط انسان با هستی آگاه باشد و از تمام نظام باخبر باشد و گذشته از این آگاهی ، باید از جذبه ها و کشش ها آزاد باشد ، که خلق را به راهی دیگر نکشد و شتر حکومت را بر در خانه خویش نخواباند . جمع این آگاهی و آزادی می شود همان « عصمت » که ملاک انتخاب حاکم است . و همین طرح می شود . طرح حکومتی تشیع و این چنین طرحی ، با چنین بینشی وسیع و مترقی ، سزاوار این همه خون در تاریخ و این همه شور و حماسه و درگیری در جامعه انسانی است . آیا با این ملاک انتخاب حاکم ، دیگر می توان گفت که امامت برای چند نسل براساس نص و سنت است و سپس براساس شورا و انتخاب ؟ ... اگر این طرح حکومتی را کنار گذاشتیم و انسان را در کل هستی مطرح نکردیم ، باید با کمال معذرت عرض کنم ، که انسان در سطح جامعه و در این محدوده احتیاج به حکومتی دارد مبعوث از آراء مردم و احتیاج به قانونی دارد منبعث از متن روابط اجتماع ، دیگر قانون قرآن و اسلام و سنت بر این جامعه تحمیل است ... تو یا باید انسان را در جامعه مطرح کنی ، آن وقت به اسلام احتیاج نیست تا چه رسد به تشیع و یا انسان را در هستی مطرح کنی ، آن وقت جز « تشیع » ، اسلامی نیست و جز طرح حکومتی شیعی طرح اسلامی وجود ندارد . 📚 تو می آیی ، علی صفایی حائری ، ص 62 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک حقیقت #نمیشه_این_مرد_رو_دوست_نداشت رحیم پور ازغدی: مدیرانی که با ته ریش، یقه آخوندی، سه انگشتر عقیق و جای مهر برای خودشان حقوق صدمیلیونی مینویسند... اسلامی که مستحبات باشد ولی اشرافیگری هم باشد، اسلام تحریف شده است . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دین اسلام نیامده است تا در《جوامع اسلامی》عده ای《تا گِلو》در انواع گوناگون نعمتها و خوشگذرانیها و سفرها(اگر چه سفرهای دینی) و استراحتها فرو رفته باشند‌ و برای اسباب بازی کودکان خود پولهای گزاف خرج کنند ، در حالی که در کنار ایشان کسان دیگری به سر برند که نتوانند برای جلوگیری از《مرگ کودکِ دمِ مرگ خویش》دارویی اندک به دست آورند ! اگر چنین است ، پس‌کو و کجاست آن قسط و عدلی که پیامبران آمدند تا جامعه ها را از آن سرشار گردانند ؟ 📚 انذار ، محمد رضا حکیمی ، ص ۶۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
#روز_کتاب_کتابخوانی_مبارک خواندن بی اندیشه بیهوده است ؛ و اندیشه بدون خواندن خطرناک … 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام " امروز روز ارتحال سید محمد حسین طباطبایی می باشد ؛ لطفا برای شادی روح ایشان " صلواتی " هدیه بفرمائید 🙏 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب یکی از دانشجویان سابقم که از روشنفکران نویسنده و هنرمند امروز است به دوستش که با من هم آشنا است نوشته بود : « حیف از شریعتی که افکارش مذهبی است ، اگر نه " بت روشنفکران " می شد . این اتهام من است در برابر گروه خودم ، در جَو خودم و طبقه خودم ، و به این اتهام است که من جدی فکر می کنم و می اندیشم ، نه به اتهام آنها ، به من کاری ندارند و من هم به آن ها . من آمده ام اتهامات گروهی را که پسر شما و دختر شما و نسل شما است ، به عنوان نماینده آن ها به خود شما بگویم ، و این نمایندگی را از من بپذیرید ، برای این که من نه با آن ها همفکر هستم که به نفع آن ها و طبق عقاید آن ها صحبت کنم ، و نه هم در گروه شما و در این طبقه شما وابستگی دارم تا به مصلحت شما و اوضاع و احوال اینجا صحبت بکنم . و می بینید که زرنگی من جوری است که زبانی را و راهی را انتخاب کرده ام که هم آن طبقه رسمی روشنفکر و هم این طبقه رسمی مذهبی هر دو بر می آشوبند و « باطلم » می شمارند ، و از همین جا فهمیدم که شاید واقعا برحقم و راست می گویم ، چه ، امروز هم هر کس بخواهد به راستی از ( علی ) پیروی کند تنها می ماند ، « هم دشمنان دین » با او می جنگند و هم « متعصبان و مقدسان دین » ، به نام حمایت از دین شمشیر برویش می کشند ، چنانکه کردند و دیدید و در تاریخ می خوانید . 📚 پدر ، مادر ما متهیم ، علی شریعتی ، ص 27 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed