eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
483 دنبال‌کننده
410 عکس
539 ویدیو
280 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ امام صادق(ع) فرمودند: 🌠...ما دروازۀ فريادرسى آنان هستيم 🌠 و ما باب حطّه(ريزش گناه)هستيم و آن در سلامتى است كه هر كس از آن داخل گردد رهايى يافته و هر كس باز ماند نابود مى‌گردد. 🌠خداوند به وسيلۀ ما آغاز مى‌نمايد و به وسيلۀ ما پايان مى‌دهد 🌠و به خاطر ما آنچه بخواهد محو مى‌كند و به جهت ما استوار مى‌سازد 🌠و به واسطۀ ما شرّ دوران سخت را برمى‌گرداند 🌠و به خاطر ما باران فرو مى‌فرستد، 🌠پس فريب‌كار(شيطان)شما را از خدا فريب ندهد. از روزى كه خداى متعال درهاى آسمان را بسته،يك قطره آب از آن فرود نيامده 📝اگر قائم ما(عليه السّلام)قيام نمايد 💠آسمان بارانش را ببارد 💠و زمين گياهش را بروياند 💠و كينه از دل بندگان زدوده شود 💠و درندگان و چهارپايان با يك ديگر در صلح و آشتى بوده، 💠تا آنجا كه زنى از عراق تا شام راه بيفتد و جز بر سبزه‌زاران گام ننهد و زيور و زينت خود را بر سر داشته شد،هيچ درنده‌اى او را به هيجان نياورده و او از هيچ چيزى نترسد. ثخصال صدوق - 2، صفحه 465 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ❣بعد از شهادت امام حسين عليه السّلام چهار هزار فرشته فرود آمدند. آنان غبار آلوده و ژوليده تا روز قيامت - قيام قائم «عج» - بر او مى‌گريند، و رئيس آنان فرشته‌اى منصور نام است. 📚 لهوف، صفحه 28 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 وَ رَوَى أَبُو طَاهِرٍ مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ الترسي فِي كِتَابِ‌ مَعَالِمِ‌ الدِّينِ‌ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌: لَمَّا كَانَ‌ مِنْ‌ أَمْرِ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ مَا كَانَ‌ ضَجَّتِ‌ الْمَلاَئِكَةُ‌ إِلَى اللَّهِ‌ بِالْبُكَاءِ وَ قَالَتْ‌ يَا رَبِّ‌ هَذَا الْحُسَيْنُ‌ صَفِيُّكَ‌ وَ ابْنُ‌ بِنْتِ‌ نَبِيِّكَ‌ قَالَ‌ فَأَقَامَ‌ اللَّهُ‌ ظِلَّ‌ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ قَالَ‌ بِهَذَا أَنْتَقِمُ‌ لِهَذَا.. قَالَ‌ الرَّاوِي فَارْتَفَعَتْ‌ فِي السَّمَاءِ فِي ذَلِكَ‌ الْوَقْتِ‌ غُبْرَةٌ‌ شَدِيدَةٌ‌ سَوْدَاءُ مُظْلِمَةٌ‌ فِيهَا رِيحٌ‌ حَمْرَاءُ لاَ تُرَى فِيهَا عَيْنٌ‌ وَ لاَ أَثَرٌ حَتَّى ظَنَّ‌ الْقَوْمُ‌ أَنَّ‌ الْعَذَابَ‌ قَدْ جَاءَهُمْ‌ فَلَبِثُوا كَذَلِكَ‌ سَاعَةً‌ ثُمَّ‌ انْجَلَتْ‌ عَنْهُمْ‌. 📝ابو طاهر محمّد بن حسين برسى در كتاب معالم الدين خود از امام صادق عليه السّلام آورده كه فرمود: بعد از شهادت حسين عليه السّلام، فرشتگان به ضجّه آمده و عرض كردند: پروردگارا! اين برگزيدۀ تو حسين و فرزند برگزيده است و فرزند دختر پيامبرتوست. در پاسخ ملائك، خداوند سايۀ مبارك قائم «آل محمّد» را برافراشت و فرمود: با دست اين انتقام حسين را مى‌گيرم. راوى گويد: بعد از شهادت امام صلوات اللّه عليه، غبارى شديد و سياه و تار با بادى سرخ در آسمان برخاست كه هيچ چيز قابل ديد و رؤيت نبود، تا آن جا كه مردم خيال كردند عذاب بر آنان فرود آمده است، ساعتى درنگ كردند، آن گاه برطرف شد. 📚لهوف، صفحه 157 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
کتاب صوتی "شش ماه پایانی" اثر مجتبی السادة ترجمه محمود مطهری نیا بصورت گزیده تولید ایران صدا با صدای کتاب "شش ماه پایانی" ترجمه کتاب «الفجر مقدس المهدی (عج) و ارهاصات الیوم الموعود» اثر محقق مسلمان شیعی و ارجمند «مجتبی السادة» است که با عنوان شش ماه پایانی عرضه می شود. این کتاب طبق روایات و احادیث هرگز وقتی برای ظهور امام عصر (عج) مشخص نکرده است. اما خوانندگان را متذکر حوادث مهم و جدی آخرین سالی میکند که امید می‌رود واقعۀ شریف ظهور در آن اتفاق افتد. کتابخانه ضامن اشک ، زیر مجموعه کانال مقتل ضامن اشک @zameneashkbook کتابخانه ضامن اشک ایتا @zamenashkbook1
با سلام خدمت دوستان عزیز ان شاءالله از فردا شرح و تفسیر خطبه غدیر با بررسی آیات ولایت ضمن بیان تفاسیر عاشورایی روی کانال ضامن اشک قرار میگیرد. کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1
❖﷽❖ 📜[١١٦٤]٨٣-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد بن أبي نصر،عن حمّاد بن عثمان،عن أبي عبيدة الحذّاء قال: سألت أبا جعفر عليه السّلام عن الاستطاعة و قول النّاس،فقال:و تلا هذه الآية: ✨ وَ لا يَزالُونَ‌ مُخْتَلِفِينَ‌ إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يا أبا عبيدة!النّاس مختلفون في إصابة القول و كلّهم هالك قال قلت:قوله: ✨ إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ قال:هم شيعتنا و لرحمته خلقهم و هو قوله: ✨ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يقول:لطاعة الإمام الرّحمة الّتي يقول: ✨وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ‌ كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ يقول:علم الإمام،و وسع علمه الّذي هو من علمه كلّ‌ شيء هم شيعتنا،ثمّ‌ قال: ✨فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ‌ يَتَّقُونَ‌ يعني ولاية غير الإمام و طاعته،ثمّ‌ قال: ✨يَجِدُونَهُ‌ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ‌ فِي التَّوْراةِ‌ وَ الْإِنْجِيلِ‌ يعني النّبيّ‌ صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و الوصيّ‌ و القائم ✨ يَأْمُرُهُمْ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ (إذا قام) وَ يَنْهاهُمْ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ و المنكر من أنكر فضل الإمام و جحده ✨«و يحلّ‌ لهم الطّيّبات»أخذ العلم من أهله وَ يُحَرِّمُ‌ عَلَيْهِمُ‌ الْخَبائِثَ‌ و الخبائث قول من خالف ✨ وَ يَضَعُ‌ عَنْهُمْ‌ إِصْرَهُمْ‌ و هي الذّنوب الّتي كانوا فيها قبل معرفتهم فضل الإمام وَ الْأَغْلالَ‌ الَّتِي كانَتْ‌ عَلَيْهِمْ‌ و الأغلال ما كانوا يقولون ممّا لم يكونوا أمروا به من ترك فضل الإمام،فلمّا عرفوا فضل الإمام وضع عنهم إصرهم و الإصر الذّنب و هي الآصار،ثمّ‌ نسبهم فقال ✨: فَالَّذِينَ‌ آمَنُوا بِهِ‌ (يعني بالإمام) وَ عَزَّرُوهُ‌ وَ نَصَرُوهُ‌ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ‌ مَعَهُ‌ أُولئِكَ‌ هُمُ‌ الْمُفْلِحُونَ‌ يعني الّذين اجتنبوا الجبت و الطّاغوت أن يعبدوها و الجبت و الطّاغوت فلان و فلان و فلان و العبادة طاعة النّاس لهم،ثمّ‌ قال: ✨ أَنِيبُوا إِلى‌ رَبِّكُمْ‌ وَ أَسْلِمُوا لَهُ‌ ثمّ‌ جزاهم فقال: ✨ لَهُمُ‌ الْبُشْرى‌ فِي الْحَياةِ‌ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ‌ و الإمام يبشّرهم بقيام القائم و بظهوره و بقتل أعدائهم و بالنّجاة في الآخرة و الورود على محمّد-صلّى اللّه على محمّد و آله الصّادقين-على الحوض. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝[١١٦٤]٨٣-ابو عبيدۀ حذّاء گفته است:از حضرت باقر عليه السّلام دربارۀ استطاعت و سخن مردم پرسيدم كه اين آيه را خوانده‌مردم همواره در اختلافند جز كسى كه پروردگارت رحم كند.و براى همين آنان را آفريده است.[هود(١١):١١٨ و ١١٩] و فرمود:اى ابو عبيده!مردم در رسيدن به سخن[حقّ‌]گونه گونند و همگى در نابودى‌اند.من عرض كردم:جز كسى كه پروردگارت رحم كند؟ ❣فرمود:آنان شيعيان مايند.و براى رحمتش آنان را آفريده است. و اين سخن او است كه‌و براى آن ايشان را آفريده است. مى‌فرمايد:براى اطاعت امام آفريد 🕊و امام همان رحمتى است كه مى‌فرمايد:رحمتم بر همه چيز گسترده است.[اعراف(٧):١٥٦]يعنى علم امام. و علم او كه برگرفته از علم خدا است بر همه چيز گسترده است.و آنان شيعيان ما هستند. 💎سپس فرمود:و آن را براى كسانى كه پرهيز كنند خواهم نوشت.[اعراف(٧):١٥٦] يعنى از ولايت و اطاعت غير امام[پرهيز كنند.] 🌠سپس فرمود:آن را در نزد خودشان در تورات و انجيل مى‌يابند.[اعراف(٧):١٥٧] يعنى پيامبر و وصى قائم[عليهما السّلام]راكه آنان را به نيكى و معروف فرمان مى‌دهد.(وقتى قيام كند)و از منكر بازمى‌دارد.[اعراف(٧):١٥٧] 🔺و منكر كسى است كه برترى امام و امام را انكار كند. 🌺و چيزهاى پاكيزه را برايشان حلال مى‌كند.[اعراف(٧):١٥٧]كه علم‌آموزى از اهلش باشدو پليدى‌ها را حرام مى‌كند.[اعراف(٧):١٥٧]و پليدى‌ها سخن كسى است كه مخالفت كند. 🕯و بار سنگين‌شان را از دوششان برمى‌دارد.[اعراف(٧): ١٥٧]و آن گناهانى است كه پيش از شناختن فضيلت امام در آن بودند. و زنجيرهايى را كه بر گردنشان بوده است.[اعراف(٧):١٥٧]و زنجيرها همان سخنانى است كه به آن امر نشده بودند كه عبارت از ترك فضيلت امام است.و چون فضيلت امام را شناختند بار گران‌شان را از دوششان برداشتند.و بار گران همان گناه است.همان زنجيرها. 🕯سپس آنان را معرفى كرده،فرمود:كسانى كه به او(يعنى به امام)ايمان آورده،او را بزرگ داشته،يارى‌اش كردند و از نورى كه با او نازل شده بود پيروى كردند، رستگارانند.[اعراف(٧):١٥٧] يعنى كسانى كه از بندگى غير خدا و طاغوت دورى كردند. ⚠️و غير خدا و طاغوت فلانى و فلانى و فلانى‌اند.و بندگى اطاعت مردم از آنان است. ❇️سپس فرمود:و به سوى پروردگارتان بازگرديد و در برابرش تسليم شويد.[زمر(٣٩):٥٤] 🌻سپس پاداششان داد و فرمود:آن بشارت در زندگى دنيا و در آخرت براى آنان است.[يونس(١٠):٦٤] و آنان را امام به قيام قائم عليه السّلام و ظهورش و به كشته شدن دشمنان و به نجات در آخرت و درآمدن بر محمّد-درود خدا بر محمّد و خاندان راستين‌اش-در كنار حوض بشارت مى‌دهد. 📚اصول کافی -جلد 2، صفحه 351 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از کانال امین الله : ویژه تلاوت ، ادعیه و زیارات معصومین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❖﷽❖ 📜المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)- عَنْ سَعْدِ‌بْنِ‌عَبْدِاللهِ الْقُمِّیّ: عَنِ القَائِمِ صَاحِبِ‌الْأمْرِبْنِ‌الْحَسَنِ (علیه السلام) قَالََ قُلْتُ فَأَخْبِرْنِی یَا مَوْلَایَ عَنِ الْعِلَّهًِْ الَّتِی تَمْنَعُ الْقَوْمَ مِنِ اخْتِیَارِ إِمَامٍ لِأَنْفُسِهِمْ قَالَ مُصْلِحٍ أَوْ مُفْسِدٍ قُلْتُ مُصْلِحٍ قَالَ فَهَلْ یَجُوزُ أَنْ تَقَعَ خِیَرَتُهُمْ عَلَی الْمُفْسِدِ بَعْدَ أَنْ لَا یَعْلَمَ أَحَدٌ مَا یَخْطُرُ بِبَالِ غَیْرِهِ مِنْ صَلَاحٍ أَوْ فَسَادٍ قُلْتُ بَلَی قَالَ فَهِیَ الْعِلَّهًُْ وَ أُورِدُهَا لَکَ بِبُرْهَانٍ یَنْقَادُ لَهُ عَقْلُکَ أَخْبِرْنِی عَنِ الرُّسُلِ الَّذِینَ اصْطَفَاهُمُ اللَّهُ تَعَالَی وَ أَنْزَلَ عَلَیْهِمُ الْکِتَابَ وَ أَیَّدَهُمْ بِالْوَحْیِ وَ الْعِصْمَهًِْ إِذْ هُمْ أَعْلَامُ الْأُمَمِ وَ أَهْدَی إِلَی الِاخْتِیَارِ مِنْهُمْ مِثْلُ مُوسَی (علیه السلام) وَ عِیسَی (علیه السلام) هَلْ یَجُوزُ مَعَ وُفُورِ عَقْلِهِمَا وَ کَمَالِ عِلْمِهِمَا إِذَا هَمَّا بِالاخْتِیَارِ أَنْ یَقَعَ خِیَرَتُهُمَا عَلَی الْمُنَافِقِ وَ هُمَا یَظُنَّانِ أَنَّهُ مُؤْمِنٌ قُلْتُ لَا فَقَالَ هَذَا مُوسَی (علیه السلام) کَلِیمُ اللَّهِ مَعَ وُفُورِ عَقْلِهِ وَ کَمَالِ عِلْمِهِ وَ نُزُولِ الْوَحْیِ عَلَیْهِ اخْتَارَ مِنْ أَعْیَانِ قَوْمِهِ وَ وُجُوهِ عَسْکَرِهِ لِمِیقَاتِ رَبِّهِ سَبْعِینَ رَجُلًا مِمَّنْ لَا یَشُکُّ فِی إِیمَانِهِمْ وَ إِخْلَاصِهِمْ فَوَقَعَتْ خِیَرَتُهُ عَلَی الْمُنَافِقِینَ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی وَ اخْتارَ مُوسی قَوْمَهُ سَبْعِینَ رَجُلًا لِمِیقاتِنا إِلَی قَوْلِهِ لَنْ نُؤْمِنَ لَکَ حَتَّی نَرَی اللهَ جَهْرَةً فَأَخَذَتْهُمُ الصَّاعِقَةُ بِظُلْمِهِمْ فَلَمَّا وَجَدْنَا اخْتِیَارَ مَنْ قَدِ اصْطَفَاهُ اللَّهُ لِلنُّبُوَّهًِْ وَاقِعاً عَلَی الْأَفْسَدِ دُونَ الْأَصْلَحِ وَ هُوَ یَظُنُّ أَنَّهُ الْأَصْلَحُ دُونَ الْأَفْسَدِ عَلِمْنَا أَنْ لَا اخْتِیَارَ إِلَّا لِمَنْ یَعْلَمُ مَا تُخْفِی الصُّدُورُ وَ مَا تَکِنُّ الضَّمَائِرُ وَ تَتَصَرَّفُ عَلَیْهِ السَّرَائِرُ وَ أَنْ لَا خَطَرَ لِاخْتِیَارِ الْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ بَعْدَ وُقُوعِ خِیَرَهًِْ الْأَنْبِیَاءِ عَلَی ذَوِی الْفَسَادِ لَمَّا أَرَادُوا أَهْلَ الصَّلَاحِ. 📝امام مهدی ( سعدبن‌عبدالله قمی از حضرت مهدی (روایت می‌کند و می‌گوید: گفتم: ای سرورم! علّت اینکه مردم نمی‌توانند امامی را برای خودشان برگزینند، چیست»؟ فرمود: «امامی مصلح یا مفسد»؟ عرض کردم: «مصلح». فرمود: «آیا درحالی‌که کسی نمی داند درباره‌ی صلاح و فساد، چه چیزی به ذهن دیگران خطور می‌کند، جایز است مفسد را برگزینند»؟ عرض کردم: «بلی». فرمود: «اکنون علّت را به‌عنوان برهانی برای تو می‌آورم که عقل تو به آن اطمینان یابد. درباره‌ی پیامبرانی که خدای عزّوجلّ ایشان را برگزید و کتاب را بر آنان نازل کرد و آنان را به‌وسیله‌ی وحی و عصمت تأیید کرد، با من بگوی؛ زیرا که آنان شخصیّت های برجسته امّت ها هستند و آنان را مایه هدایت قرار داد، مانند موسی و عیسی (اگر بخواهند امامی برگزینند، آیا جایز است با وجود رجحان عقل و کمال علمی که داشتند، امامی منافق برگزینند درحالی‌که گمان می‌برند که او مؤمن است»؟ عرض کردم: «خیر». فرمود: «موسی (با وجود اینکه با خدا سخن گفت و با وجود اینکه عقل و عملش به کمال رسیده بود و وحی بر او نازل می‌شد، هفتاد نفر از کسانی که در ایمان و اخلاصشان شک و شبهه نداشت را از میان شخصیّت های قوم و لشکر خویش برای میقات پروردگارش برگزید، درحالی‌که در میان آنان منافقانی نیز بودند. خدای عزّوجلّ می‌فرماید: وَ اخْتَارَ مُوسَی قَوْمَهُ سَبْعِینَ رَجُلاً لِّمِیقَاتِنَا پس چون به این نتیجه رسیدیم که کسی را که خدا برای پیامبری برگزیده است، افسد را و نه اصلح را انتخاب کرده است درحالی‌که گمان می‌برد اصلح است و نه افسد، دریافتیم که انتخاب و گزینش، مختص کسی است که درون سینه‌ها را و آنچه را در وجدان و سرشت انسان ها مخفی است، می‌داند. و اینکه بهترین پیامبران که اهل صلاح را قصد داشتند، اهل فساد را برگزیدند، در گزینش مهاجرین و انصار خطری (ملامتی) نیست. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۲۹۶ کمال الدین، ج۲، ص۴۶۱/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜[٨٨٣]٢-الحسين بن محمّد الأشعريّ‌،عن معلّى بن محمّد،عن عليّ‌ بن مرداس،عن صفوان بن يحيى و الحسن بن محبوب،عن هشام بن سالم،عن عمّار السّاباطيّ‌ قال: قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام:أيّما أفضل:العبادة في السّرّ مع الإمام منكم المستتر في دولة الباطل أو العبادة في ظهور الحقّ‌ و دولته،مع الإمام منكم الظّاهر؟ فقال:يا عمّار!الصّدقة في السّرّ و اللّه أفضل من الصّدقة في العلانية و كذلك و اللّه عبادتكم في السّرّ مع إمامكم المستتر في دولة الباطل و تخوّفكم من عدوّكم في دولة الباطل و حال الهدنة أفضل ممّن يعبد اللّه عزّ و جلّ‌ ذكره في ظهور الحقّ‌ مع إمام الحقّ‌ الظّاهر في دولة الحقّ‌ و ليست العبادة مع الخوف في دولة الباطل مثل العبادة و الأمن في دولة الحقّ‌ و اعلموا أنّ‌ من صلّى منكم اليوم صلاة فريضة في جماعة،مستتر بها من عدوّه في وقتها فأتمّها، كتب اللّه له خمسين صلاة فريضة في جماعة و من صلّى منكم صلاة فريضة وحده مستترا بها من عدوّه في وقتها فأتمّها،كتب اللّه عزّ و جلّ‌ بها له خمسا و عشرين صلاة فريضة وحدانيّة و من صلّى منكم صلاة نافلة لوقتها فأتمّها كتب اللّه له بها عشر صلوات نوافل و من عمل منكم حسنة،كتب اللّه عزّ و جلّ‌ له بها عشرين حسنة و يضاعف اللّه عزّ و جلّ‌ حسنات المؤمن منكم إذا أحسن أعماله و دان بالتّقيّة على دينه و إمامه و نفسه و أمسك من لسانه،أضعافا مضاعفة،إنّ‌ اللّه عزّ و جلّ‌ كريم.قلت:جعلت فداك قد و اللّه رغّبتني في العمل و حثثتني عليه و لكن أحبّ‌ أن أعلم كيف صرنا نحن اليوم أفضل أعمالا من أصحاب الإمام الظّاهر منكم في دولة الحقّ‌ و نحن على دين واحد فقال:إنّكم سبقتموهم إلى الدّخول في دين اللّه عزّ و جلّ‌ و إلى الصّلاة و الصّوم و الحجّ‌ و إلى كلّ‌ خير وفقه و إلى عبادة اللّه عزّ ذكره سرّا من عدوّكم مع إمامكم المستتر، مطيعين له صابرين معه،منتظرين لدولة الحقّ‌،خائفين على إمامكم و أنفسكم من الملوك الظّلمة تنتظرون إلى حقّ‌ إمامكم و حقوقكم في أيدي الظّلمة، قد منعوكم ذلك و اضطرّوكم إلى حرث الدّنيا و طلب المعاش مع الصّبر على دينكم و عبادتكم و طاعة إمامكم و الخوف مع عدوّكم،فبذلك ضاعف اللّه عزّ و جلّ‌ لكم الأعمال،فهنيئا لكم،قلت:جعلت فداك فما ترى إذا أن نكون من أصحاب القائم و يظهر الحقّ‌ و نحن اليوم في إمامتك و طاعتك أفضل أعمالا من أصحاب دولة الحقّ‌ و العدل‌؟فقال:سبحان اللّه أما تحبّون أن يظهر اللّه تبارك و تعالى الحقّ‌ و العدل في البلاد و يجمع اللّه الكلمة و يؤلّف اللّه بين قلوب مختلفة و لا يعصون اللّه عزّ و جلّ‌ في أرضه و تقام حدوده في خلقه و يردّ اللّه الحقّ‌ إلى أهله فيظهر،حتّى لا يستخفى بشيء من الحقّ‌ مخافة أحد من الخلق،أما و اللّه يا عمّار!لا يموت منكم ميّت على الحال الّتي أنتم عليها إلاّ كان أفضل عند اللّه من كثير من شهداء بدر و أحد فأبشروا. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝[٨٨٣]٢-عمّار ساباطى گفت:به حضرت صادق عليه السّلام عرض كردم:كدام يك از اين دو بافضيلت‌تر است:عبادت در نهان با امام پنهانى از شما در حكومتى باطل، يا عبادت در آشكارى حقّ‌ و حكومت آن با امام آشكارى از شما؟ فرمودند:اى عمّار!به خدا سوگند!صدقه در نهان برتر از صدقۀ آشكار است.و همين‌طور به خدا سوگند!عبادت شما در نهان با امام پنهانتان در حكومت باطل و هراستان از دشمن در حكومت باطل و زمان صلح،بافضيلت‌تر از كسى است كه خداوند عزّتمند و گرامى‌ياد را در آشكارى حقّ‌ به همراهى امام حقّ‌ و آشكار در حكومت حقّ‌ بندگى مى‌كند.عبادت باهراس در دولت باطل چونان عبادت در امنيّت دولت حقّ‌ نيست.و بدانيد كه هركس از شما امروز نماز واجبى را در وقتش به جماعت بگزارد و آن را به پايان برساند درحالى‌كه آن را از دشمنش پنهان مى‌كند،خداوند برايش پنجاه نماز واجب با جماعت مى‌نويسد.و هركس از شما نماز واجبى را در وقت خود به تنهايى بگزارد و آن را به پايان برساند در حالى‌كه از دشمنش پنهان مى‌كند.خداوند گرامى برايش بيست و پنج نماز واجب فرادى مى‌نويسد.و هركس از شما نماز نافله‌اى را در وقتش بگزارد و به پايان رساند،خداوند برايش به واسطۀ آن،ده نماز نافله مى‌نويسد.و هركسى از شما حسنه‌اى انجام دهد خداوند شكوهمند به واسطۀ آن براى او بيست حسنه مى‌نويسد.و خداوند عزّتمند حسنه‌هاى مؤمنان شما را وقتى اعمالش را به خوبى انجام داده،براى دين و امام و جانش تقيّه كند و جلوى زبانش را بگيرد چندين و چند برابر مى‌كند.كه خداوند گرامى بسيار بخشنده است.من عرض كردم:جانم به فدايت،به خدا سوگند!مرا در انجام اعمال انگيزه بخشيده و تشويقم كردى ولى دوست دارم بدانم چگونه ما امروز از جهت عمل برتر از اصحاب امام آشكار از شما در حكومت حقّ‌ مى‌شويم درحالى‌كه بر يك دين هستيم‌؟فرمودند:همانا شما در وارد شدن به دين خداى عزّتمند و نماز و روزه و حجّ‌ و هر خير و دانشى و به عبادت خداى گرامى‌ياد با امام پنهانتان در نهان از دشمن،از آنان جلو افتاده‌ايد.اطاعت‌كنندگان از او،شكيبايان با او،منتظران دولت حقّ‌[و]هراسان بر امامتان و جان خودتان از پادشاهان ستمكاريد.به حقّ‌ و حقوق امامتان در دست‌هاى ستمكاران مى‌نگريد كه شما را از آن بازداشته، به متاع دنيا و جستن معاش-با صبر بر دين و عبادت و اطاعت از امام و هراس از دشمن-نيازمندتان كرده‌اند.و براى همين خداوند عزّتمند اعمالتان را چند برابر كرده است.پس گوارايتان.من عرض كردم:جانم به فدايت!پس نظرتان اين نيست كه ما از ياران قائم[خدا در گشايش كارش شتاب كند.]باشيم و حقّ‌ آشكار شود.كه ما امروز در امامت شما و اطاعت از شما از جهت اعمال برتر از ياران دولت حقّ‌ و عدليم.فرمودند:سبحان اللّه!مگر دوست نداريد خداوند پاك و والا حقّ‌ و عدالت را در همۀ سرزمين‌ها آشكار كند و سخن را يگانه كرده، دل‌هاى پراكنده را انس دهد.بر خداوند شكوهمند در زمينش گناه نكنند و در ميان آفريدگانش،حدود برپا شده،حقّ‌ به صاحبانش بازگشته،آشكار شود.تا چيزى از حقّ‌ به جهت ترس كسى از مردم پنهان نماند.هان!به خدا سوگند اى عمّار!كسى از شما بر اين حالى كه هستيد نمى‌ميرد جز اين‌كه در نزد خدا از بسيارى از شهيدان بدر و احد برتر است.پس مژده بر شما! 📚اصول کافی -جلد 2، صفحه 117 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
خودت برای خودت دعایی کن دعای من به خودم هم نمیکند اثری یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 تبلیغات @Rashidiirsh