eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
482 دنبال‌کننده
410 عکس
538 ویدیو
280 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ 📜[١١٦٤]٨٣-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد بن أبي نصر،عن حمّاد بن عثمان،عن أبي عبيدة الحذّاء قال: سألت أبا جعفر عليه السّلام عن الاستطاعة و قول النّاس،فقال:و تلا هذه الآية: ✨ وَ لا يَزالُونَ‌ مُخْتَلِفِينَ‌ إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يا أبا عبيدة!النّاس مختلفون في إصابة القول و كلّهم هالك قال قلت:قوله: ✨ إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ قال:هم شيعتنا و لرحمته خلقهم و هو قوله: ✨ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يقول:لطاعة الإمام الرّحمة الّتي يقول: ✨وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ‌ كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ يقول:علم الإمام،و وسع علمه الّذي هو من علمه كلّ‌ شيء هم شيعتنا،ثمّ‌ قال: ✨فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ‌ يَتَّقُونَ‌ يعني ولاية غير الإمام و طاعته،ثمّ‌ قال: ✨يَجِدُونَهُ‌ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ‌ فِي التَّوْراةِ‌ وَ الْإِنْجِيلِ‌ يعني النّبيّ‌ صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و الوصيّ‌ و القائم ✨ يَأْمُرُهُمْ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ (إذا قام) وَ يَنْهاهُمْ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ و المنكر من أنكر فضل الإمام و جحده ✨«و يحلّ‌ لهم الطّيّبات»أخذ العلم من أهله وَ يُحَرِّمُ‌ عَلَيْهِمُ‌ الْخَبائِثَ‌ و الخبائث قول من خالف ✨ وَ يَضَعُ‌ عَنْهُمْ‌ إِصْرَهُمْ‌ و هي الذّنوب الّتي كانوا فيها قبل معرفتهم فضل الإمام وَ الْأَغْلالَ‌ الَّتِي كانَتْ‌ عَلَيْهِمْ‌ و الأغلال ما كانوا يقولون ممّا لم يكونوا أمروا به من ترك فضل الإمام،فلمّا عرفوا فضل الإمام وضع عنهم إصرهم و الإصر الذّنب و هي الآصار،ثمّ‌ نسبهم فقال ✨: فَالَّذِينَ‌ آمَنُوا بِهِ‌ (يعني بالإمام) وَ عَزَّرُوهُ‌ وَ نَصَرُوهُ‌ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ‌ مَعَهُ‌ أُولئِكَ‌ هُمُ‌ الْمُفْلِحُونَ‌ يعني الّذين اجتنبوا الجبت و الطّاغوت أن يعبدوها و الجبت و الطّاغوت فلان و فلان و فلان و العبادة طاعة النّاس لهم،ثمّ‌ قال: ✨ أَنِيبُوا إِلى‌ رَبِّكُمْ‌ وَ أَسْلِمُوا لَهُ‌ ثمّ‌ جزاهم فقال: ✨ لَهُمُ‌ الْبُشْرى‌ فِي الْحَياةِ‌ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ‌ و الإمام يبشّرهم بقيام القائم و بظهوره و بقتل أعدائهم و بالنّجاة في الآخرة و الورود على محمّد-صلّى اللّه على محمّد و آله الصّادقين-على الحوض.
📝[١١٦٤]٨٣-ابو عبيدۀ حذّاء گفته است:از حضرت باقر عليه السّلام دربارۀ استطاعت و سخن مردم پرسيدم كه اين آيه را خوانده‌مردم همواره در اختلافند جز كسى كه پروردگارت رحم كند.و براى همين آنان را آفريده است.[هود(١١):١١٨ و ١١٩] و فرمود:اى ابو عبيده!مردم در رسيدن به سخن[حقّ‌]گونه گونند و همگى در نابودى‌اند.من عرض كردم:جز كسى كه پروردگارت رحم كند؟ ❣فرمود:آنان شيعيان مايند.و براى رحمتش آنان را آفريده است. و اين سخن او است كه‌و براى آن ايشان را آفريده است. مى‌فرمايد:براى اطاعت امام آفريد 🕊و امام همان رحمتى است كه مى‌فرمايد:رحمتم بر همه چيز گسترده است.[اعراف(٧):١٥٦]يعنى علم امام. و علم او كه برگرفته از علم خدا است بر همه چيز گسترده است.و آنان شيعيان ما هستند. 💎سپس فرمود:و آن را براى كسانى كه پرهيز كنند خواهم نوشت.[اعراف(٧):١٥٦] يعنى از ولايت و اطاعت غير امام[پرهيز كنند.] 🌠سپس فرمود:آن را در نزد خودشان در تورات و انجيل مى‌يابند.[اعراف(٧):١٥٧] يعنى پيامبر و وصى قائم[عليهما السّلام]راكه آنان را به نيكى و معروف فرمان مى‌دهد.(وقتى قيام كند)و از منكر بازمى‌دارد.[اعراف(٧):١٥٧] 🔺و منكر كسى است كه برترى امام و امام را انكار كند. 🌺و چيزهاى پاكيزه را برايشان حلال مى‌كند.[اعراف(٧):١٥٧]كه علم‌آموزى از اهلش باشدو پليدى‌ها را حرام مى‌كند.[اعراف(٧):١٥٧]و پليدى‌ها سخن كسى است كه مخالفت كند. 🕯و بار سنگين‌شان را از دوششان برمى‌دارد.[اعراف(٧): ١٥٧]و آن گناهانى است كه پيش از شناختن فضيلت امام در آن بودند. و زنجيرهايى را كه بر گردنشان بوده است.[اعراف(٧):١٥٧]و زنجيرها همان سخنانى است كه به آن امر نشده بودند كه عبارت از ترك فضيلت امام است.و چون فضيلت امام را شناختند بار گران‌شان را از دوششان برداشتند.و بار گران همان گناه است.همان زنجيرها. 🕯سپس آنان را معرفى كرده،فرمود:كسانى كه به او(يعنى به امام)ايمان آورده،او را بزرگ داشته،يارى‌اش كردند و از نورى كه با او نازل شده بود پيروى كردند، رستگارانند.[اعراف(٧):١٥٧] يعنى كسانى كه از بندگى غير خدا و طاغوت دورى كردند. ⚠️و غير خدا و طاغوت فلانى و فلانى و فلانى‌اند.و بندگى اطاعت مردم از آنان است. ❇️سپس فرمود:و به سوى پروردگارتان بازگرديد و در برابرش تسليم شويد.[زمر(٣٩):٥٤] 🌻سپس پاداششان داد و فرمود:آن بشارت در زندگى دنيا و در آخرت براى آنان است.[يونس(١٠):٦٤] و آنان را امام به قيام قائم عليه السّلام و ظهورش و به كشته شدن دشمنان و به نجات در آخرت و درآمدن بر محمّد-درود خدا بر محمّد و خاندان راستين‌اش-در كنار حوض بشارت مى‌دهد. 📚اصول کافی -جلد 2، صفحه 351 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🌠مصحف فاطمه س 📜در روایات بسیار از امامان (ع) آمده که مصحف فاطمه (س) در نزد امامان معصوم (ع) است: از جمله در کتاب بصائر الدّرجات فاطمه (س) مصحفی را بیادگار گذاشت، آن مصحف، قرآن نیست، ولی سخنی از سخن خدا » : نقل شده که امام صادق (ع) فرمود ابوبصیر میگوید، به حضرت .« کتابی است که خدا بر فاطمه (س) نازل کرده، رسول خدا (ص) آن را املاء نموده و به خطّ علی (ع) است امام صادق (ع) رسیدم و عرض کردم: قربانت گردم، از شما سؤالی دارم، آیا در اینجا کسی (نامحرمی) هست که سخن مرا بشنود؟ امام صادق (ع) پردهاي را که در میان آنجا و اطاق دیگر بود، بالا زد و در آنجا سرکشید، سپس فرمود: اي ابامحمّد! هر چه میخواهی بپرس. عرض کردم قربانت گردم، شیعیان حدیث میکنند که پیغمبر (ص) به علی (ع) بابی از علم آموخت که از هر باب آن هزار باب گشوده میشد. عرض کردم به خدا که علم کامل و حقیقی این است. امام صادق (ع) ساعتی تأمّل کرد و نزد ما است، امّا مردم چه میدانند « جامعه » سپس فرمود: آن علم است، ولی علم کامل نیست، آنگاه فرمود: اي ابامحمّد! همانا طوماري است به طول هفتاد ذراع رسول خدا (ص) با املاء زبانی آن حضرت و دستخط علی » : چیست؟ در پاسخ فرمود « جامعه » (ع)، تمام حلال و حرام و همه ي نیازهاي دینی مردم، حتّی جریمه ي خراش، در آن موجود است و پس از ساعتی سکوت فرمود: همانا « این علم است ولی باز هم کامل نیست » پرسیدم: جَفْر چیست؟ فرمود: مخزنی است از چرم که علم پیامبران و اوصیاء و « جَفْر » در نزد ما است، مردم چه میدانند دانشمندان گذشته ي بنی اسرائیل، در آن وجود دارد. عرض کردم: همانا علم کامل این است: فرمود: این علم است ولی علم کامل« همانا مصحف فاطمه (س) در نزد ما است » و باز پس از ساعتی سکوت فرمود: وَ اِنَّ عِنْدَنا لَمُصْ حَف فاطِمَ ۀ علیهاالسَّلام پرسیدم: مصحف فاطمه (س) چیست؟ فرمود: مصحفی است سه برابر قرآنی «!؟ مردم چه میدانند که مصحف فاطمه (س) چیست که در دست شما است، به خدا حتّی یک حرف قرآن شما هم در آن نیست. عرض کردم: علم کامل این است، .« علم گذشته و آینده تا روز قیامت نزد ما است » : فرمود: این هم علم است ولی علم کامل نیست، و پس از ساعتی سکوت فرمود عرض کردم: به خدا علم کامل همین است. فرمود: این هم علم است ولی علم کامل نیست. پرسیدم: پس علم کامل چیست؟ فرمود: علمی است که در هر شب و هر روز، راجع به موضوعی پس از موضوع دیگر، و چیزي پس از چیز دیگر، تا روز قیامت پدید می آید. 📚بیت الاحزان شیخ عباس قمی [ صفحه 34 ] کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜العسکری (علیه السلام)- عن احمدبن‌اسحاق قال خرج ابومحمدالحسن‌بن‌علی (علیه السلام) علینا وَ عَلَی عَاتِقِهِ غُلَامٌ کَأَنَّ وَجْهَهُ الْقَمَرُ لَیْلَهًَْ الْبَدْرِ مِنْ أَبْنَاءِ ثَلَاثِ سِنِینَ وَ قَالَ یَا أَحْمَدَ‌بْنَ‌إِسْحَاقَ لَوْ لَا کَرَامَتُکَ عَلَی اللَّهِ وَ عَلَی حُجَجِهِ مَا عَرَضْتُ عَلَیْکَ ابْنِی هَذَا إِنَّهُ سَمِیُّ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) ... فَنَطَقَ الْغُلَامُ (علیه السلام) بِلِسَانٍ عَرَبِیٍّ فَصِیحٍ فَقَالَ أَنَا بَقِیَّهًُْ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ الْمُنْتَقِمُ مِنْ أَعْدَاءِ اللَّهِ فَلَا تَطْلُبْ أَثَراً بَعْدَ عَیْن. 📝امام عسکری (علیه السلام)- احمدبن‌اسحاق گوید: «امام حسن‌عسکری (علیه السلام) پیش ما آمد و بر روی شانه‌اش کودکی بود که صورتش مانند ماه تمام می‌درخشید و در حدود سه سال از عمرش می‌گذشت؛ پس [امام (علیه السلام)] فرمود: «ای احمدبن‌اسحاق! اگر شرافت و منزلت تو نزد خدای عزّوجلّ و نزد حجّت‌هایش نبود، هرگز این پسرم را به تو نشان نمی‌دادم، او همنام رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است...». کودک به زبان عربی فصیح سخن گفت: و فرمود: «من بقیّهًْ الله در روی زمینش و انتقام‌گیرنده از دشمنانش هستم». بعد از دیدن حقیقت [با چشمان خودت]، دیگر دنبال آثار و نشانه‌ها [برای اثبات آن نگردد]»! 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۷۷۲ کشف الغمهًْ، ج۲، ص۵۲۶ / نور الثقلین کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
4_5812038058064742606.mp3
35.56M
💎 اهمیت روز امامت حضرت مهدی عج و نام های این روز مقدس کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/Ie5H2bXilyv4aTbz9OP4hI
❖﷽❖ 📜[15/129] أخبرني أبي،عن سدير الصيرفي قال:دخلت أنا و المفضّل بن عمر و داود بن كثير الرقي و أبو بصير و أبان بن تغلب على مولانا الصادق عليه السّلام قال:إنّ‌ اللّه تعالى ذكره أدار في القائم منّا ثلاثة أدارها لثلاثة من الرّسل،قدّر مولده تقدير مولد موسى عليه السّلام و قدّر غيبته تقدير غيبة عيسى عليه السّلام و قدّر إبطاءه تقدير إبطاء نوح عليه السّلام و جعل له من بعد ذلك عمر العبد الصّالح-أعني الخضر عليه السّلام-دليلا على عمره. فقلنا:اكشف لنا يا ابن رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله عن وجوه هذه المعاني. 🌠و أمّا إبطآء نوح عليه السّلام فإنّه لمّا استنزل العقوبة(من السّمآء)بعث اللّه إليه جبرئيل عليه السّلام معه سبع نويات فقال:يا نبيّ‌ اللّه إنّ‌ اللّه جلّ‌ اسمه يقول لك:إنّ‌ هؤلآء خلائقي و عبادي لست أبيدهم بصاعقة من صواعقي إلاّ بعد تأكيد الدّعوة،و إلزام الحجّة،فعاود اجتهادك في الدّعوة لقومك فإنّي مثيبك عليه،و اغرس هذا النّوي،فإنّ‌ لك في نباتها و بلوغها و إدراكها إذا أثمرت الفرج و الخلاص،و بشّر بذلك من تبعك من المؤمنين. فلمّا نبتت الأشجار و تأزّرت و تسوّقت و اغصنت وزها الثمر عليها بعد زمان طويل استنجز من اللّه العدة فأمره اللّه تعالى أن يغرس من نوى تلك الأشجار،و يعاود الصبر و الإجتهاد، و يؤكّد الحجّة على قومه،فأخبر بذلك الطّوآئف الّتي آمنت به فارتدّ منهم ثلاثمائة رجل و قالوا:لو كان ما يدّعيه نوح حقّا لما وقع في عدته خلف. ثمّ‌ إنّ‌ اللّه تعالى لم يزل يأمره عند إدراكها كلّ‌ مرّة أن يغرس تارة بعد أخرى إلى أن غرسها سبع مرّات،و ما زالت تلك الطوآئف من المؤمنين ترتدّ منهم طائفة بعد طائفة إلى أن عادوا إلى نيّف و سبعين رجلا،فأوحى اللّه-عزّ و جلّ‌-عند ذلك إليه و قال:الآن أسفر الصبح عن اللّيل لعينك حين صرّح الحقّ‌ عن محضه و صفا الأمر للإيمان من الكدر بارتداد كلّ‌ من كانت طينته خبيثة. فلو أنّي أهلكت الكفّار و أبقيت من ارتدّ من الطوآئف الّتي كانت آمنت بك لما كنت صدّقت وعدي السّابق للمؤمنين الّذين أخلصوا لي التّوحيد من قومك و اعتصموا بحبل نبوّتك،بأن أستخلفهم في الأرض،و أمكّن لهم دينهم،و أبدّل خوفهم بالأمن،لكي تخلص العبادة لي بذهاب الشّكّ‌ من قلوبهم. و كيف يكون الإستخلاف و التمكين و بدل الخوف بالأمن منّي لهم،مع ما كنت أعلم من ضعف يقين الّذين ارتدّوا و خبث طينتهم،و سوء سرآئرهم الّتي كانت نتائج النّفاق و سنوخ الضلالة،فلو أنّهم تنسّموا من الملك الّذي أوتي المؤمنون وقت الإستخلاف إذا هلكت أعداؤهم(لنشقوا)روآئح صفاته،و لاستحكم(سرآئر)نفاقهم،و تأبّد خبال ضلالة قلوبهم و لكاشفوا إخوانهم بالعداوة،و حاربوهم على طلب الرئاسة،و التفرّد بالأمر و النهي عليهم، و كيف يكون التّمكين في الدّين و انتشار الأمر في المؤمنين مع إثارة الفتن و إيقاع الحروب كلاّ وَ اصْنَعِ‌ الْفُلْكَ‌ بِأَعْيُنِنا وَ وَحْيِنا. 💠قال الصادق عليه السّلام:و كذلك القائم عليه السّلام فإنّه تمتدّ غيبته ليصرّح الحقّ‌ عن محضه،و يصفو الإيمان من الكدر بارتداد كلّ‌ من كانت طينته خبيثة من الشّيعة الّذين يخشى عليهم النّفاق إذا أحسّوا بالإستخلاف و التّمكين و الأمن المنتشر في عهد القائم عليه السّلام. قال المفضّل:فقلت:يابن رسول اللّه فإنّ‌ النّواصب تزعم(أنّ‌)هذه الآية أنزلت في أبي بكر و عمر و عثمان و عليّ‌ فقال:لا يهدى اللّه قلوب النّاصبة متى كان الدّين الّذي ارتضاه [اللّه و رسوله]متمكّنا بانتشار الأمن في الأمّة،و ذهاب الخوف من قلوبها،و ارتفاع الشّكّ‌ من صدورها في عهد و احد من هؤلاء أو في عهد عليّ‌ عليه السّلام،مع ارتداد المسلمين و الفتن الّتي كانت تثور في أيّامهم،و الحروب و الفتن الّتي كانت تشب بين الكفّار و بينهم،ثمّ‌ تلا الصّادق عليه السّلام هذه الآية مثلا لإبطآء القائم عليه السّلام: ✨حَتّى إِذَا اسْتَيْأَسَ‌ الرُّسُلُ‌ وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ‌ قَدْ كُذِبُوا جاءَهُمْ‌ نَصْرُنا الآية. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝سدير صيرفى گفته است:من و مفضل بن عمر و داوود بن كثير رقى و ابو بصير و ابان بن تغلب به محضر مبارك مولايمان امام صادق عليه السّلام رسيديم. 🌺حضرت فرمودند:خداوند تبارك و تعالى در مورد قائم ما كارى خواهد كرد كه در مورد سه تن از انبيا انجام داده است؛ تولد او را نظير تولد موسى مقدر فرمود، غيبتش را مثل غيبت عيسى و عمر طولانى‌اش را مثل عمر طولانى نوح قرار داده است و عمر طولانى عبد صالح يعنى خضر عليه السّلام را دليل بر طول عمر ايشان قرار داده است. عرض كرديم:اى پسر رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله اين معانى را كه فرموديد[اگر صلاح مى‌دانيد] براى ما روشن بفرماييد. 💎و امّا طولانى بودن عمر نوح عليه السّلام،زمانى كه از خداوند متعال نزول عذاب آسمانى را طلب كرد،خداوند جبرئيل را فرستاد كه با خود هفت[دانه يا هسته درخت]داشت و گفت:اى پيامبر خدا!خداوند متعال مى‌فرمايد:اين‌ها بندگان و مخلوقات من هستند و من با صاعقه[يا عذاب فورى]آن‌ها را از بين نمى‌برم،مگر اين‌كه دعوت به حقّ‌ شده و در حقّ‌ آن‌ها اتمام حجّت شود.پس برگرد و همه تلاشت را در دعوت قومت[به توحيد]به كار ببند و من در مقابل آن به تو ثواب خواهم داد.اين دانه‌ها را بكار،پس وقتى رشد كرد و به حدّ كمال رسيدند[تنومند شدند]و ميوه دادند،آن‌وقت زمان خلاصى و فرج است و مؤمنين و تابعينت را به آن بشارت بده. وقتى كه آن دانه‌ها روييد و درختانى با شاخ و برگ و تنومند شدند و ميوه هم دادند، آن هم پس از مدّت زمانى بسيار طولانى،[نوح]از خداوند وعدۀ خلاصى[از كفار]را مسألت كرد،پس خداوند تبارك و تعالى امر فرمود تا از هسته اين درختان هم بكارد و باز صبر و تلاش را از سر گيرد،صبر كند و تلاش كند[تا شايد قوم هدايت شوند] و حجّت را بر مردمش تمام كند.نوح،اين امر الهى را به افرادى كه به او ايمان آورده بودند خبر داد.امّا سيصد نفر از آن‌ها مرتد شده و از ايمان خود برگشتند و گفتند:اگر آنچه نوح ادّعا مى‌كند حقّ‌ و درست بود نمى‌بايست كه در وعده خودش تخلف كند. خداوند تبارك و تعالى همواره او را امر مى‌كرد كه هسته درختان را بكارد تا هفت مرتبه نوح دانه درختان را كاشت[يا اين‌كه تا هفت نسل درختان اين كار را كرد]در اين مدّت گروه‌هايى از مؤمنين،دسته‌دسته[و در طول اين زمان]از ايمان خود برگشتند تا اين‌كه فقط‍‌ هفتاد و چند نفر از ياران نوح باقى ماندند، 💎پس خداوند در اين هنگام به نوح وحى فرستاده و فرمود:الآن سفيدى صبح از پس ظلمت شب در مقابل چشمان تو قرار گرفت،چراكه حقّ‌ روشن شد و امر ايمان،صاف و بى‌غل‌وغش گرديد،و به واسطه ارتداد و روگردانى همه كسانى كه طينت خبيث و ناپاكى داشتند،از كدورت و ناصافى درآمد[قوم تو غربال شدند و كسانى ماندند كه طينت پاك داشتند]. ❣پس چنانچه اين كفار را نابوده كرده و كسانى كه ظاهرا به تو ايمان آورده و سپس مرتد شدند را باقى مى‌گذاشتم،وعده سابقم به مؤمنين،درست و صادق نبود،مبنى بر اين‌كه[اگر]خود را براى توحيد،خالص كرده و به ريسمان نبوت تو چنگ زنند تا با زوال و نابودى شك و ترديد در قلبشان عبادت من خالص شود؛آن‌ها را در زمين جانشين گذشتگان قرار داده و حاكميت بر دينشان را هم به آن‌ها مى‌دهم و نيز ترسشان را به امنيت تبديل مى‌كنم. 🌺در اين حال چگونه مى‌شد مؤمنين را خليفه در زمين قرار دهم و آنان را تمكين بدهم و ترسشان را بدل به امنيت كنم،در حالى‌كه ضعف ايمان مرتدان و خبث طينت و بدى باطنشان را كه نتيجه نفاق و گمراهى آن‌ها بود مى‌دانستم،پس اگر آن‌ها به خلافتى كه بعد از هلاكت كافران به مؤمنين داده مى‌شود مى‌رسيدند،حتما بدى باطنشان را مستحكم مى‌كردند و با مؤمنين عداوت و دشمنى مى‌كردند و براى رسيدن به رياست با برادران مؤمن خود مى‌جنگيدند،پس چگونه تمكّن در دين و انتشار[امر توحيد]در ميان مؤمنين باوجود اين فتنه‌ها و جنگ قدرت‌ها به وجود مى‌آمد.بلكه هرگز[تمكن در دين واقع نمى‌شد]پس اينك«كشتى را به كمك ما و وحى ما بساز».
🌠امام صادق عليه السّلام فرمودند:وضعيت قائم ما هم همين‌طور است،ايام غيبتش آن‌قدر طولانى خواهد شد تا حقّ‌ خالص مشخص شود و ايمان از كدورت و غبار[نفاق]با ارتداد و روگردانى تمامى كسانى كه طينت و باطنى خبيث دارند از ميان شيعيان ايشان كه خوف آن مى‌رود كه با خلافت و تمكين مؤمنين و امنيت ايشان و در عهد قائم عليه السّلام نفاقشان را آشكار كنند،جدا شوند. 💠مفضل گفت كه عرض كردم:ناصبى‌ها خيال مى‌كنند كه اين آيه[يعنى آيه‌اى كه مشتمل بر تمكين و برقرارى حكومت دينى و تبديل خوف مؤمنين به امنيت باشد ١در شأن ابو بكر و عمر و عثمان و حضرت على عليه السّلام نازل شده است.امام صادق عليه السّلام فرمودند: خداوند دل‌هاى ناصبيان را هدايت نكند،كجا دينى كه خدا و رسولش از آن راضى بوده به واسطه انتشار امنيت در ميان امّت و رفتن ترس از قلب آن‌ها و زوال و نابودى شكّ‌ از سينه‌هاى آن‌ها در عهد اين سه نفر و يا در عهد على عليه السّلام برقرار بوده و دين تمكن داشته است‌؟آن‌هم باتوجّه به اين‌كه بسيارى از مسلمين از دين روگردان شده و يا فتنه‌ها و انقلاباتى كه در زمان آن‌ها و على عليه السّلام بود و نيز جنگ‌هايى كه بين آن‌ها و كفار درمى‌گرفت.سپس امام صادق عليه السّلام از باب مثال و براى[فهم]طولانى شدن غيبت امام زمان عليه السّلام اين آيه را قرائت فرمودند:«وقتى كه پيامبران از هدايت يافتن امّت مأيوس گرديدند و گمان كردند كه امّت ايشان را تكذيب كردند،يارى ما به ايشان رسيد».[یوسف/110] 📚 کتاب الغیبة، صفحه 333 شیخ طوسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى توبه] [آيه‌ى ٣٦] إِنَّ‌ عِدَّةَ‌ الشُّهُورِ عِنْدَ اللّهِ‌ اثْنا عَشَرَ شَهْراً فِي كِتابِ‌ اللّهِ‌ يَوْمَ‌ خَلَقَ‌ السَّماواتِ‌ وَ الْأَرْضَ‌ ⬅️مِنْها أَرْبَعَةٌ‌ حُرُمٌ‌ ذلِكَ‌ الدِّينُ‌ الْقَيِّمُ‌ فَلا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ‌ أَنْفُسَكُمْ‌ (همانا شمار ماه‌ها نزد خداوند در كتاب خدا دوازده ماه است؛(از)آن روز كه آسمان‌ها و زمين را آفريد. ✅چهار ماه از آن‌ها حرام است. اين است آيين استوار.پس در(مورد)آن‌ها بر خود ستم مكنيد.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٦٩]و عنه،قال:أخبرنا سلامة بن محمّد،قال:أخبرنا محمّد بن الحسن ابن عليّ‌ بن مهزيار،قال:أخبرنا أحمد بن محمّد السّيّاريّ‌،عن أحمد بن هلال و (قال:)و حدّثنا عليّ‌ بن محمّد بن عبد اللّه الخبائيّ‌،عن أحمد بن هلال،عن أميّة بن ميمون الشّعيريّ‌،عن زياد القنديّ‌،قال:سمعت أبا إبراهيم موسى بن جعفر[بن محمّد]عليهم السّلام يقول: «إنّ‌ اللّه عزّ و جلّ‌ خلق بيتا من نور جعل قوا[ي‍‌]مه أربعة أركان،[كتب عليها]أربعة أسماء:سبحان اللّه و الحمد للّه ١،ثمّ‌ خلق من الأربعة أربعة،و من الأربعة أربعة،ثمّ‌ قال عزّ و جلّ‌: إِنَّ‌ عِدَّةَ‌ الشُّهُورِ عِنْدَ اللّهِ‌ اثْنا عَشَرَ شَهْراً .» 📝هم از اوست كه گفت:سلامة بن محمّد خبرمان داد.وى گفت:محمّد بن الحسن ابن علىّ‌ بن مهزيار به ما خبر داد،گفت:احمد بن محمّد سيّارى از احمد بن هلال خبرمان داد و نيز علىّ‌ بن محمّد بن عبد اللّه خبائى حديثمان داد،از احمد بن هلال،از اميّة بن ميمون شعيرى،از زياد قندى كه گفت:شنيدم حضرت ابو ابراهيم موسى بن جعفر عليهم السّلام مى‌فرمود: 💫«خداى-عزّ و جلّ‌-خانه‌اى از نور آفريد كه پايه‌هاى آن را چهار ركن قرار داد. (آن‌گاه)چهار اسم برآن نوشت:سبحان اللّه و الحمد للّه.سپس از آن چهار،چهار ديگر بيافريد و از آن چهار،چهار ديگر.پس از آن،خداى-عزّ و جلّ‌-فرمود:(همانا شمار ماه‌ها نزد خداوند در كتاب خدا دوازده ماه است).» 📜[٧٠]الشّيخ الطّوسيّ‌،في الغيبة-رواه بحذف الإسناد عن جابر الجعفيّ‌-: قال: سألت أبا جعفر عليه السّلام عن تأويل قول اللّه عزّ و جلّ‌ إِنَّ‌ عِدَّةَ‌ الشُّهُورِ عِنْدَ اللّهِ‌ اثْنا عَشَرَ شَهْراً فِي كِتابِ‌ اللّهِ‌ يَوْمَ‌ خَلَقَ‌ السَّماواتِ‌ وَ الْأَرْضَ‌ مِنْها أَرْبَعَةٌ‌ حُرُمٌ‌ ذلِكَ‌ الدِّينُ‌ الْقَيِّمُ‌،فَلا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ‌ أَنْفُسَكُمْ‌ -فقال:-فتنفّس سيّدي الصّعداء ثمّ‌ قال: «يا جابر،أمّا السّنة فهو جدّي رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم،و شهورها اثنا عشر شهرا فهو أمير المؤمنين عليه السّلام[و]إليّ‌ و إلى ابني جعفر و ابنه موسى و ابنه عليّ‌ و ابنه محمّد و ابنه عليّ‌ و إلى ابنه الحسن و إلى ابنه محمّد الهادي المهدي عليهم السّلام،اثنا عشر إماما حجج اللّه على خلقه،و أمناؤه على وحيه و علمه،و الأربعة الحرم الّذين هم الدّين القيّم،أربعة منهم يخرجون باسم واحد:عليّ‌ أمير المؤمنين،و أبي عليّ‌ بن الحسين،و عليّ‌ بن موسى،و عليّ‌ بن محمّد عليهم السّلام،فالإقرار بهؤلاء هو اَلدِّينُ‌ الْقَيِّمُ‌ فَلا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ‌ أَنْفُسَكُمْ‌ أي:قولوا بهنّ‌ جميعا تهتدوا.» 📝شيخ طوسى در كتاب غيبت، همين(تفسير)را با حذف سند از جابر جعفى روايت مى‌كند كه گفت: از حضرت ابو جعفر امام باقر عليه السّلام در مورد تأويل قول خداى-عزّ و جلّ‌-:(همانا شمار ماه‌ها نزد خداوند در كتاب خدا دوازده ماه است؛(از)آن روز كه آسمان‌ها و زمين را آفريد.چهار ماه از آن‌ها حرام است.اين است آيين استوار.پس در(مورد)آن‌ها بر خود ستم مكنيد)پرسيدم.-(جابر در ادامه)گويد:-آن حضرت آهى كشيد.آن‌گاه فرمود: ♥️«جابر،منظور از سال،جدّم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم است و ماه‌هاى آن دوازده ماه است:(از)اميرالمؤمنين عليه السّلام تا به من و فرزندم جعفر و پسرش موسى و پسرش على و پسرش محمّد و پسرش على و تا پسرش حسن و تا پسرش محمّد هادى مهدى عليهم السّلام است،دوازده امام حجّت‌هاى خداوند بر آفريدگانش و امينان او بر وحى و علمش 💎 و آن چهار(ماه)حرام كه همان‌ها دين استوارند،چهار تن از ايشان‌اند كه به يك اسم بر مى‌آيند:حضرت على اميرالمؤمنين و پدرم علىّ‌ بن الحسين و علىّ‌ بن موسى و علىّ‌ بن محمّد عليهم السّلام.بنابراين اقرار به ايشان همان(دين استوار است.پس در مورد آنان بر خويشتن ستم نكنيد)يعنى:به همه‌ى آنان معتقد باشيد تا هدايت شويد.»
‍ ‍ 📜[٦٧]محمّد بن إبراهيم النّعمانيّ‌،في الغيبة،قال:أخبرنا عليّ‌ بن الحسين، قال:حدّثنا محمّد بن يحيى العطّار،قال:حدّثنا محمّد بن حسّان الرّازيّ‌،عن محمّد بن عليّ‌ الكوفيّ‌،عن إبراهيم بن محمّد بن يوسف،عن محمّد بن عيسى،[عن عبد الرّزّاق]عن محمّد بن سنان،عن فضيل الرّسّان،عن أبي حمزة الثّماليّ‌،قال: كنت عند أبي جعفر محمّد بن عليّ‌ الباقر عليهما السّلام ذات يوم،فلمّا تفرّق من كان عنده قال لي: «يا أبا حمزة،من المحتوم الّذي لا تبديل له عند اللّه قيام قائمنا عليه السّلام،فمن شكّ‌ فيما أقول لقي اللّه و هو به كافر،و هو له جاحد.» ثمّ‌ قال:«بأبي أنت و أمّي المسمّى باسمي،و المكنّى بكنيتي،السّابع من بعدي!بأبي من يملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا!» ثمّ‌ قال:«يا أبا حمزة،من أدركه فلم يسلّم له ما سلّم لمحمّد و عليّ‌ صلوات اللّه عليهما،فقد حرّم[اللّه]عليه الجنّة و مأواه النّار و بئس مثوى الظّالمين.» و أوضح من هذا-بحمد اللّه-و أنور و أبين و أزهر لمن هداه اللّه و أحسن إليه،قول اللّه عزّ و جلّ‌ في محكم كتابه: إِنَّ‌ عِدَّةَ‌ الشُّهُورِ عِنْدَ اللّهِ‌ اثْنا عَشَرَ شَهْراً فِي كِتابِ‌ اللّهِ‌ يَوْمَ‌ خَلَقَ‌ السَّماواتِ‌ وَ الْأَرْضَ‌ مِنْها أَرْبَعَةٌ‌ حُرُمٌ‌ ذلِكَ‌ الدِّينُ‌ الْقَيِّمُ‌،فَلا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ‌ أَنْفُسَكُمْ‌ ،و معرفة الشّهور-المحرّم و صفر و ربيع و ما بعده و الحرم منها هي رجب و ذو العقدة و ذو الحجّة و المحرّم-لا يكون دينا قيّما،لأنّ‌ اليهود و النّصارى و المجوس و ساير الملل و النّاس جميعا من الموافقين و المخالفين يعرفون هذه الشّهور و يعدّونها بأسمائها،و إنّما هم الأئمّة[و]القوّامون بدين اللّه عزّ و جلّ‌،و الحرم منها أمير المؤمنين عليّ‌ عليه السّلام الّذي اشتقّ‌[اللّه تعالى]له اسما من اسمه العليّ‌،كما اشتقّ‌ لرسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم اسما من اسمه المحمود،و ثلاثة من ولده [أسماؤهم عليّ‌]:عليّ‌ بن الحسين و عليّ‌ بن موسى و عليّ‌ بن محمّد.فصار لهذا الاسم المشتقّ‌ من اسم اللّه جلّ‌ و عزّ حرمة به،و صلوات اللّه على محمّد و آله المكرّمين المتحرّمين به . 📝محمّد بن ابراهيم نعمانى در كتاب الغيبة گويد:خبرمان داد علىّ‌ بن الحسين، گفت:برايمان حديث نمود محمّد بن يحياى عطّار،گفت:حديثمان داد محمّد بن الحسن رازى،از محمّد بن على كوفى،از ابراهيم بن محمّد بن يوسف،از محمّد بن عيسى، [از عبد الرّزّاق]،از محمّد بن سنان،از فضيل رسّان،از ابو حمزه‌ى ثمالى كه گفت:روزى در محضر امام ابو جعفر محمّد بن على باقر عليهما السّلام بودم.وقتى كسانى كه در محضر امام عليه السّلام بودند همه رفتند،به من فرمود: 🌺«اى ابو حمزه،از امور حتمى كه نزد خداوند تبديل‌ناپذير است،قيام قائم عليه السّلام است.پس هركس در آنچه مى‌گويم شك كند،در حالتى خداوند را ملاقات خواهد كرد كه بدو كافر باشد.» 🕊سپس فرمود:«پدر و مادرم فداى تو باد؛اى ناميده شده به نام من و كنيه داده شده به كنيه‌ى من ،اى هفتمين(امام)بعد از من!پدرم فداى كسى كه زمين را پر از قسط‍‌ و عدل خواهد ساخت؛همچنان‌كه از ظلم و جور پر شده باشد!» ✅سپس فرمود:«اى ابو حمزه،هركس او را درك كند و آنچه را براى محمّد و على صلوات اللّه عليهما تسليم داشته است،نسبت به او تسليم ندارد،به درستى كه [خداوند]بهشت را بر وى تحريم خواهد كرد و جايگاهش آتش دوزخ است كه منزلگاه بد ظالمان است.» 💎واضح‌تر از اين-بحمد اللّه-و نورانى‌تر و روشن‌تر و آشكارتر براى كسى كه خداوند هدايتش فرموده و به او احسان داشته است،فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-در كتاب محكم خويش است:(همانا شمار ماه‌ها نزد خداوند در كتاب خدا دوازده ماه است؛ (از)آن روز كه آسمان‌ها و زمين را آفريد.چهار ماه از آن‌ها حرام است.اين است آيين استوار. پس در(مورد)آن‌ها بر خود ستم مكنيد.) 🌍شناختن ماه‌ها-محرّم و صفر و ربيع و...و اينكه ماه‌هاى حرام:رجب و ذوالقعده و ذوالحجّه و محرّم‌اند-دين استوار نيست؛ زيراكه يهود و نصارى و مجوس و ساير ملل و همه‌ى مردم،موافقان و مخالفان،اين ماه‌ها را مى‌شناسند و آن‌ها را به اسم مى‌شمارند! ♥️اين‌ها همان امامان عليهم السّلام و برپادارندگان دين خداى-عزّ و جلّ‌-اند و حرام از آنان،اميرالمؤمنين عليه السّلام است كه خداى-تعالى-برايش اسمى از نام بلند خويش (على)مشتق فرمود؛ همچنان‌كه براى رسول خود اسمى از نام پسنديده‌ى(محمود) خويش برگزيد و سه تن از فرزندانش كه نامشان على است:علىّ‌ بن الحسين و علىّ‌ بن موسى و علىّ‌ بن محمّد. ❣پس اين اسم-كه از اسم خداى عزّ و جلّ‌ مشتق شده-حرمتى گرفته است و درود خداوند بر محمّد و آل گرامى او باد كه به او حرمت يافته‌اند. 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 192 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/208
❖﷽❖ 📜أمیرالمؤمنین ( قَالَ سُلَیْمٌ: و سَمِعْتُ عَلِیَّ‌بْنَ‌أَبِی‌طَالِبٍ (یَقُولُ إِنَّ الْأُمَّهًَْ سَتَفَرَّقُ عَلَی ثَلَاثٍ وَ سَبْعِینَ فِرْقَهًًْ اثْنَتَانِ وَ سَبْعُونَ فِرْقَهًًْ فِی النَّارِ وَ فِرْقَهًٌْ فِی الْجَنَّهًِْ وَ ثَلَاثَ عَشْرَهًَْ فِرْقَهًًْ مِنَ الثَّلَاثِ وَ سَبْعِینَ تَنْتَحِلُ مَحَبَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتَ (وَاحِدَهًٌْ مِنْهَا فِی الْجَنَّهًِْ وَ اثْنَتَا عَشْرَهًَْ فِی النَّارِ وَ أَمَّا الْفِرْقَهًُْ النَّاجِیَهًُْ الْمَهْدِیَّهًُْ الْمُؤْمِنَهًُْ الْمُسْلِمَهًُْ الْمُوَفَّقَهًُْ الْمُرْشَدَهًُْ فَهِیَ الْمُؤْتَمَّهًُْ بِی الْمُسْلِمَهًُْ لِأَمْرِی الْمُطِیعَهًُْ لِی الْمُتَبَرِّئَهًُْ مِنْ عَدُوِّی الْمُحِبَّهًُْ لِی الْمُبْغِضَهًُْ لِعَدُوِّی الَّتِی قَدْ عَرَفَتْ حَقِّی وَ إِمَامَتِی وَ فَرْضَ طَاعَتِی مِنْ کِتَابِ اللَّهِ وَ سُنَّهًِْ نَبِیِّهِ فَلَمْ تَرْتَدَّ وَ لَمْ تَشُکَّ لِمَا قَدْ نَوَّرَ اللَّهُ فِی قَلْبِهَا مِنْ مَعْرِفَهًِْ حَقِّنَا وَ عَرَّفَهَا مِنْ فَضْلِنَا وَ أَلْهَمَهَا وَ أَخَذَ بِنَوَاصِیهَا فَأَدْخَلَهَا فِی شِیعَتِنَا حَتَّی اطْمَأَنَّتْ قُلُوبُهَا وَ اسْتَیْقَنَتْ یَقِیناً لَا یُخَالِطُهُ شَکٌّ أَنِّی أَنَا وَ أَوْصِیَائِی بَعْدِی إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهًِْ هُدَاهًٌْ مُهْتَدُونَ الَّذِینَ قَرَنَهُمُ اللَّهُ بِنَفْسِهِ وَ نَبِیِّهِ (فِی آیٍ مِنْ کِتَابِ اللَّهِ کَثِیرَهًٍْ وَ طَهَّرَنَا وَ عَصَمَنَا وَ جَعَلَنَا شُهَدَاءَ عَلَی خَلْقِهِ وَ حُجَّتَهُ فِی أَرْضِهِ وَ خُزَّانَهُ عَلَی عِلْمِهِ وَ مَعَادِنَ حُکْمِهِ وَ تَرَاجِمَهًَْ وَحْیِهِ وَ جَعَلَنَا مَعَ الْقُرْآنِ وَ الْقُرْآنَ مَعَنَا لَا نُفَارِقُهُ وَ لَا یُفَارِقُنَا حَتَّی نَرِدَ عَلَی رَسُولِ‌اللَّهِ (حَوْضَهُ کَمَا قَالَ وَ تِلْکَ الْفِرْقَهًُْ الْوَاحِدَهًُْ مِنَ الثَّلَاثِ وَ السَّبْعِینَ فِرْقَهًًْ هِیَ النَّاجِیَهًُْ مِنَ النَّارِ وَ مِنْ جَمِیعِ الْفِتَنِ وَ الضَّلَالَاتِ وَ الشُّبُهَاتِ هُمْ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهًِْ حَقّاً هُمْ یَدْخُلُونَ الْجَنَّهًَْ بِغَیْرِ حِسابٍ وَ جَمِیعُ تِلْکَ الْفِرَقِ الِاثْنَتَیْنِ وَ السَّبْعِینَ فِرْقَهًًْ هُمُ الْمُتَدَیِّنُونَ بِغَیْرِ الْحَقِّ النَّاصِرُونَ دِینَ الشَّیْطَانِ الْآخِذُونَ عَنْ إِبْلِیسَ وَ أَوْلِیَائِهِ هُمْ أَعْدَاءُ اللَّهِ وَ أَعْدَاءُ رَسُولِهِ وَ أَعْدَاءُ الْمُؤْمِنِینَ یَدْخُلُونَ النَّارَ بِغَیْرِ حِسَابٍ بَرَءُوا مِنَ اللَّهِ وَ مِنْ رَسُولِهِ وَ أَشْرَکُوا بِاللَّهِ وَ کَفَرُوا بِهِ وَ عَبَدُوا غَیْرَ اللَّهِ مِنْ حَیْثُ لَا یَعْلَمُونَ وَ هُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعا.
📝امام علی (علیه السلام)- سلیم گوید: از علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) شنیدم که می‌فرمود: «به‌زودی امّت به هفتادوسه گروه متفرّق خواهند شد، که هفتادودو گروه در آتش و یک گروه در بهشت خواهند بود. سیزده گروه از هفتاد و سه گروه، محبّت ما اهل بیت را ادّعا می‌کنند، ولی یکی از آن‌ها در بهشت و دوازده گروه در آتش‌اند. و اما فرقه ناجیه (نجات یافته) هدایت شده که آرزوی [بهشت دارند] و مؤمن و تسلیم و موافق و هدایت‌کننده‌اند، آنان کسانی‌اند که به من ایمان آورده و در مقابل امر من تسلیم و مطیع من هستند. از دشمن من بیزاری جسته و مرا دوست می‌دارند و دشمنم را مبغوض می‌دارند. آنان که به حقّ من و امامتم و واجب‌بودن اطاعتم از روی کتاب خدا و سنّت پیامبرش معرفت دارند. در نتیجه [از عقیده‌ی خود] بر نمی‌گردند و شک نمی‌کنند، به خاطر آنکه خداوند قلبشان را از معرفت حقّ ما نورانی کرده و فضیلتشان را به آنان فهمانده است، و به آنان الهام کرده و ناصیه‌ی آنان را گرفته و در شیعیان ما داخل نموده است، به‌طوری که قلب‌هایشان اطمینان یافته و یقینی پیدا کرده که شکّی با آن مخلوط نمی‌شود، امامان فرقه‌ی ناجیه؛ من و جانشینانم بعد از من تا روز قیامت، هدایت‌کننده هدایت یافته‌ایم. کسانی که خداوند آنان را در آیه‌های بسیاری از قرآن در کنار خود و پیامبرش قرار داده، و ما را پاک نموده و از گناهان معصوم داشته و ما را شاهدین بر خلقش و حجّت در زمینش و خزانه‌داران علمش و معادن حکمتش و تفسیرکنندگان وحی خود قرار داده است. ما را با قرآن و قرآن را با ما قرار داده، که نه ما از آن جدا می‌شویم و نه آن از ما جدا می‌شود تا در حوض کوثر بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) وارد شویم. هفتادوسه فرقه در روز قیامت، در بین هفتادوسه فرقه فقط آن یک گروهند که از آتش و از همه‌ی فتنه‌ها و گمراهی‌ها و شبهه‌ها نجات یافته هستند و آن‌ها به حق اهل بهشتند. آنان هفتاد هزارند که بدون حساب داخل بهشت می‌شوند. همه‌ی آن هفتادودو گروه به غیر حق متدیّن شده‌اند و دین شیطان را یاری می‌دهند، و [دستوراتشان را] از ابلیس و دوستانش می‌گیرند. آنان دشمن خدای تعالی و دشمن پیامبرش و دشمن مؤمنین‌اند و بدون حساب داخل آتش می‌شوند، و از خدا و رسولش بیزارند خدا و رسولش را فراموش کرده و به خدا شرک ورزیده و کافر شده‌اند و غیر خدا را پرستیده‌اند، ولی خود هم نمی‌دانند و گمان می‌کنند کار درستی می‌کنند. روز قیامت می‌گویند. «به خدا قسم ما مشرک نبودیم»، برای او قسم یاد می‌کنند همان‌طور که برای شما قسم می‌خورند و می‌پندارند کار نیک انجام می‌دهند». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۶۳۸/بحارالأنوار، ج۲۸، ص۱۴ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_5242221645938034974.mp3
23.02M
🎧 | ، ۶ آبان ۱۳‌۹۹ ⚡️ توضیح عنوان «إضطرار إلی الحُجة» ⚡️ معنای اضطرار و معنای حجت و گسترۀ اضطرار به حجت